quote:Behalve Ratelband en Winny de Jong (Conservatieven.nl)zijn er volgens mij geen nieuwe partijen die echt kans maken op een zetel. En bij deze 2 partijen is het ook nog maar afwachten.
Zestien partijen doen in alle kieskringen mee
DEN HAAG - Zestien politieke partijen doen bij de Tweede-Kamerverkiezingen van 22 januari in alle negentien kieskringen mee. Daarnaast doen vier partijen in een aantal kieskringen mee. Het Centraal Stembureau heeft dat donderdag bekendgemaakt. Het heeft ook de nummers bepaald waaronder de lijsten meedoen. De partijen die al op 15 mei in de Kamer zijn gekozen, zijn genummerd op grond van het toen behaalde zetelaantal. Dat betekent dat het CDA lijst 1 wordt, de LPF lijst 2, de VVD 3, de PvdA 4, GroenLinks 5, de SP 6, D66 7, ChristenUnie 8, SGP 9 en Leefbaar Nederland 10.Bij de zes andere partijen die in heel Nederland aan de verkiezingen deelnemen is de nummering door loting bepaald. Conservatieven.nl van Winny de Jong heeft nummer 11 gekregen, de NCPN (communisten) 12, Duurzaam Nederland 13, Partij van de Toekomst 14, Partij van de Dieren 15 en de naamloze lijst van Emile Ratelband 16.
Verder gaat de Vooruitstrevende Integratie Partij, die in achttien van de negentien kieskringen meedoet, als lijst 17 de verkiezingen in en krijgt de lijst Alliantie, Vernieuwing en Democartie, die in zestien kieskringen deelneemt, nummer 18. O O Den Haag (twaalf kieskringen) heeft nummer 19 gekregen en de Lijst Veldhoen (vier kieskringen) nummer 20.
De negentien hoofdstembureaus beslissen vrijdag om 16.00 uur of de ingediende kandidatenlijsten geldig zijn. Tegen die beslissing is binnen vier dagen nog beroep mogelijk bij de Raad van State.
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.kieskringen.lijst.partijen.html
quote:O o Den Haag: Nieuwe partij met Peter Klashorst
Op donderdag 12 december 2002 13:20 schreef Vork het volgende:
O O Den Haag?Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 12-12-2002 13:45]
quote:ARGH WAT EEN STEL IDIOTEN!!!!
Op donderdag 12 december 2002 13:17 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Behalve Ratelband en Winny de Jong (Conservatieven.nl)zijn er volgens mij geen nieuwe partijen die echt kans maken op een zetel. En bij deze 2 partijen is het ook nog maar afwachten.
die namen alleen al zeg ... ik hoop niet dat er teveel zetels naar al die kleine partijtjes gaat want dan gaat dat formeren ook weer eeuwen duren en hebben we voor de zomer nog steeds geen regering.
van hun weet je tenminste wel gelijk wat er op hun programma staat
ik kan echt absoluut nix over veldhoen, lijst veldhoen, kiesnummer 20 of lijst 20 vinden wat iets te maken heeft met de verkiezingen 2003 (wel een naakte britny ergens om de 1 of andere reden )
verkiezingen zijn binnen een maand en van sommige partijen weet het grootste gedeelte van Nederland niet eens van het bestaan af, laat staan het programma.
quote:Nou ja, 'op naar de nul zetels', dus. Wel zonde van het inschrijfgeld.
Op donderdag 12 december 2002 15:26 schreef sp3c het volgende:
verkiezingen zijn binnen een maand en van sommige partijen weet het grootste gedeelte van Nederland niet eens van het bestaan af, laat staan het programma.
Vraag me wel af hoe zo'n Veldhoen dan nog aan voldoende handtekeningen in vier kiesdistricten komt Zeker een locale bekendheid, ex- prins Carnaval in Limburg of zoiets.
quote:De Vooruitstrevende Integratie Partij is dezelfde als de Partij voor Immigranten waar het topic 'Partij voor Immigranten' (PI) opgericht. over gaat.
Op donderdag 12 december 2002 14:57 schreef sp3c het volgende:
"de Vooruitstrevende Integratie Partij"van hun weet je tenminste wel gelijk wat er op hun programma staat
ik kan echt absoluut nix over veldhoen, lijst veldhoen, kiesnummer 20 of lijst 20 vinden wat iets te maken heeft met de verkiezingen 2003 (wel een naakte britny ergens om de 1 of andere reden)
Over Lijst Veldhoen heeft pas geleden een stukje in de Metro gestaan. Een beetje een zonderling persoon geloof ik. Ik zal eens kijken of ik het stukje kan vinden.
quote:Ach, dat is niet iets van deze verkiezingen, hoor... In het verleden hebben er volgens mij wel eens meer meegedaan. Aangezien het gros niet boven de 0,1% uitkomt hoor je er na de verkiezingen niets meer van. Voor de verkiezingen vaak ook niet trouwens.
Op donderdag 12 december 2002 15:26 schreef sp3c het volgende:
dat is toch niet normaal meer?verkiezingen zijn binnen een maand en van sommige partijen weet het grootste gedeelte van Nederland niet eens van het bestaan af, laat staan het programma.
In Welke partijen doen bij de verkiezingen mee? worden nog een aantal partijen genoemd, ook partijen die aanvankelijk wel plannen hadden mee te doen, en die door het inschrijfgeld en de handtekeningen die gezet moesten worden afgehaakt zijn.
quote:De lijsttrekker van de AVD is Ysbrand van der Krieke, die volgens mij bij het interim-bestuur van de LPF betrokken was. Partij bestaat inderdaad voornamelijk uit Fortuyn-aanhangers, maar behalve Van der Krieke niet echt bekende personen.
Op donderdag 12 december 2002 14:47 schreef Zander het volgende:
Over Lijst Veldhoen kan ik echt helemaal niets vinden op Internet. De AVD is geloof ik een afsplitsing van ex-LPF'ers die het nu allemaal wél heel erg goed willen gaan doen
quote:De lijsttrekker was gisteren in 'Voor je kiezen' samen met Winnie en Emile. De VIP wil geen integratie maar behoud van identiteit. Winnie wil terug naar de jaren 50 en Emile wil de stem van het volk laten horen.
Op donderdag 12 december 2002 14:57 schreef sp3c het volgende:
"de Vooruitstrevende Integratie Partij"van hun weet je tenminste wel gelijk wat er op hun programma staat
ik kan echt absoluut nix over veldhoen, lijst veldhoen, kiesnummer 20 of lijst 20 vinden wat iets te maken heeft met de verkiezingen 2003 (wel een naakte britny ergens om de 1 of andere reden)
Tijdens de uitzending konden de kijkers kiezen of ze de partij een aanwinst voor de Nederlandse politiek vonden. Ratelband kreeg 36% van de stemmen op die vraag en was daarmee de hoogste.
quote:PvdT heeft denk ik meer kans dan Winnie.
Op donderdag 12 december 2002 13:17 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Behalve Ratelband en Winny de Jong (Conservatieven.nl)zijn er volgens mij geen nieuwe partijen die echt kans maken op een zetel. En bij deze 2 partijen is het ook nog maar afwachten.
quote:Als je op de grens van Groningen, Friesland en Drenthe woont heb je er al drie.
Op donderdag 12 december 2002 15:29 schreef Zander het volgende:[..]
Nou ja, 'op naar de nul zetels', dus. Wel zonde van het inschrijfgeld.
![]()
Vraag me wel af hoe zo'n Veldhoen dan nog aan voldoende handtekeningen in vier kiesdistricten komt
Zeker een locale bekendheid, ex- prins Carnaval in Limburg of zoiets.
quote:
Paardensport bevorderenWie willen er vanaf 22 januari ook de Tweede Kamer in? Metro stelt alle nieuwkomers voor. Vandaag: Lijst Veldhoen met lijsttrekker Jan Veldhoen (paardenverzorger).
U gaat echt meedoen?
"Ik hoop het. Ik zoek nog mensen die de 11.250 euro borg kunnen voorschieten voor 26 november. Mijn geld is op."Waarom Lijst Veldhoen?
"Nederland is ziek van corruptie. Een politie-ambtenaar heeft mij ooit met de dood bedreigd. Ik wilde aangifte doen van poging tot doodslag met voorbedachte rade, maar het is in een grote doofpot gestopt. Ondanks dat ik er met Wim Kok over heb gesproken."Wat wilt u als eerste aanpakken?
"Ik wil alle ambtenaren onderwerpen aan een integriteitsonderzoek. Zij moeten het goede voorbeeld geven aan de inwoners van het Koninkrijk der Nederlanden."Wat wilt u nog meer bereiken?
"Ik wil ook veel doen voor oude mensen die in een bejaardentehuis een luier aan krijgen en met zijn tienen in een kamer worden gezet. Tevens staat mijn partij voor het bevorderen van de paardensport."Op welke partij heeft u op 15 mei gestemd?
"Op Wouter Bos van de PvdA. Dat zou ik nu niet meer doen. Mijn ideeën zijn beter. Haha."Wie moet er op u stemmen?
"Ik wil mensen die richting PvdA, CDA en LPF denken overtuigen."Hoeveel zetels verwacht u?
"Toch zeker twee of drie."Wilt u meeregeren?
"Als het mogelijk is, waarom niet?"Welke fout die de LPF heeft begaan, zal uw partij nooit maken?
"Het bestuur hadden ze klein moeten houden. Bij mijn partij komen ook alleen mensen die het helemaal met mij eens zijn."Hoeveel kost een retourtje tweede klas Utrecht-Amsterdam?
"Iets van tien euro."
Juiste antwoord: 9 euro.
bron: Metro, 25-11-2002
quote:Ow van die gast.. mot die nou weer in de Politiek
Op donderdag 12 december 2002 13:17 schreef Kozzmic het volgende:
-knip-
quote:Nou, dat was echt een goede investering...
Ik zoek nog mensen die de 11.250 euro borg kunnen voorschieten
quote:
poging tot doodslag met voorbedachte rade
Beetje zonde inderdaad van die 12 partijen die het sowieso niet gaan halen, waarschijnlijk gaan er zelfs maar 7 partijen de kamer halen. Wat verwacht iedereen nou? Van de andere kant is het misschien ook onzin om maar 7 partijen op het papier te zetten, maar het kost een hoop geld en je hebt er niks aan verder als partij zijnde. En niet eens een NNP of NVU erbij? Goedzo. VIP vond ik een enge partij trouwens toen ik hun stukje in de metro las, jammer dat die er wel bijstaan.
Over de LijstRatelband.nl heb ik nog geen nieuws kunnen vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |