abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47759165
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:47 schreef imported_sphinx het volgende:
kun je geslachtsorganen ook doneren?
Oh vast wel.
Als je er een vergrootglas bij doneert.
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:47:32 #202
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_47761390
Ja, ik zou het wel willen .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_47762268
Nee ,
046
Dank aan Yeahinho
pi_47762378
ja, ik ben donor ja
pi_47762396
ja, vorige week opgegeven

ze mogen alleen mn organen hebben
de rest wil ik zelf 'houden'.
pi_47763236
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:10 schreef toma het volgende:
ja, vorige week opgegeven
Sterkte... Zo jong nog...
quote:
ze mogen alleen mn organen hebben
de rest wil ik zelf 'houden'.
Heel nobel van je!
pi_47765944
Ik ben het al, ze mogen alles hebben
pi_47770492
Alles weg behalve je huid, je moet tenslotte ook aan de maden denken.
pi_47773537
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:39 schreef Ruzie het volgende:
Alles weg behalve je huid, je moet tenslotte ook aan de maden denken.
en de stikstof cyclus!
pi_47798386
Ik ben (nog) geen donor, maar ik vind dat mijn nabestaanden erover moeten beslissen.

Toen m'n moeder overleed, had ik het een heel raar idee gevonden wanneer ze nog donor was geweest, en niet 'compleet'. Het is meer het gevoel wat ikd aar bij had, waardoor ik zoiets heb van: als m'n nabestaanden het oke vinden en er mee om kunnen gaan, vind ik het best.
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_47802145
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:21 schreef PV het volgende:
Ik ben het al, ze mogen alles hebben
nu ook al of liever na je dood?
pi_47803240
Ja ik ben orgaandonor. Ik zou graag iemand (of zelfs meerdere mensen) helpen met iets waar ik op dat moment toch niks meer aan heb.
pi_47803280
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:28 schreef vipergts het volgende:
Ze moeten het geoon omdraaien, je krijgt op je 18 de een brief dat je automatisch donor bent. als je het dan op een subtiele manier omslachtig maakt om er van af te komen dan is het tekort zo opgelost.
Idd gewoon op je 18de een brief. Hierbij bent u donor voor alles wat weg te geven valt. als je het er niet mee eens bent moet je blabla kaart invullen en opsturen.
hardcoholic
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:36:10 #214
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_47828188
duidelijk, Nee
pi_47844932
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:36 schreef maikel112 het volgende:
duidelijk, Nee
reden?
pi_47845974
Ik heb volgens mij 2 jaar geleden keuze moeten maken.

Nee.

De gedachte dat mijn lichaam leeggeroofd wordt voelt bij mij gewoon niet goed aan. Het hele idee bevalt me niet. Dat hier een paar mensen zijn die dan weer helemaal flippen (volgens mij maar 1 maar goed ), daar geef ik niet zoveel om.
pi_47846749
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:07 schreef DuranK het volgende:

Nee.

De gedachte dat mijn lichaam leeggeroofd wordt voelt bij mij gewoon niet goed aan. Het hele idee bevalt me niet. Dat hier een paar mensen zijn die dan weer helemaal flippen (volgens mij maar 1 maar goed ), daar geef ik niet zoveel om.
Het hele idee is natuurlijk dat je er niets van voelt
Maar het is en blijft jouw keuze.

Van mij mogen ze alles wat bruikbaar is hergebruiken.
Hersens vallen af; die hebben nooit goed gewerkt
pi_47846934
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Van mij mogen ze alles wat bruikbaar is hergebruiken.
Hersens vallen af; die hebben nooit goed gewerkt
goeie
pi_47847206
De mensen die roepen dat dat je niets mag ontvangen als je niets geeft, zorgen zij er ook voor dat hun lichaam in goede staat is? Een groot deel van de organen zijn nutteloos vanwege de gezondheid van de donor. Het hart van bijvoorbeeld een roker of iemand met overgewicht wordt niet zomaar bij iemand anders ingenaaid. Als je een donororgaan ontvangt dan is deze wel in gezonde staat, voelen de codicilhouders zich ook verantwoordelijk om hun eigen organen in topconditie te houden?

Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen 'snij me maar leeg' als je toch weet dat je niet in aanmerking komt.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:59:02 #220
134963 danny91184
Waaaaaaaaaah
pi_47847816
Als ik dood ben, mogen ze eruit halen wat nog goed is. Hopelijk zal dat veel worden, aangezien ik goed met me lichaam probeer om te gaan
pi_47847989
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wel?
Ik heb teveel naar The Meaning Of Life gekeken van Monty Python blijkbaar
  vrijdag 30 maart 2007 @ 23:09:15 #222
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_47848133
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:44:12 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_47848477
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 23:09 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het gaat om het principe. Je leeft voor jezelf, en dus zijn de organen versleten naar rato van je levensstijl, daar is niets mis mee.

Het is alleen krom als mensen zelf wel willen ontvangen, maar niet willen geven. Dat is nogal tegenstrijdig.
Dat is helemaal niet krom. Als je wilt geven moet je niet zeiken en gewoon geven. Als ik bloed geef kan het me niets schelen of de persoon die ik ermee help ook bloedonor is of niet.

En mijn punt was dat zo'n codicil voor gezonde mensen veel meer betekent. Als je 200 kilo weegt kan je wel fijn met zo'n ding op zak lopen en 'voor wat hoort wat' roepen maar iedereen weet dat je organen nutteloos zijn en dat je in één stuk je kist in gaat.
pi_47848628
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:07 schreef DuranK het volgende:

Nee.

Waar moet het dan naar toe?
Als het gebeurt merk je er niks van hoor. Wees maar niet bang, het gebeurt pas als je dood bent.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 00:02:47 #225
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_47849803
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:44:12 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_47862932
wat een discussies blijf gaan
pi_47864654
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:02 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Van de ene kant: waar, van de andere kant ook weer niet. Het gaat om de intentie. Bij gezonde donoren kan het ook vaak zat zo zijn dat organen op dat moment voor niemand bruikbaar zijn of niet op tijd getransplanteerd kunnen worden. Gezond leven is dus geen garantie. Het idee van de donor is in elk geval goed.

Maar in dit geval redeneer ik echter vanuit de ontvanger: diegene wil wél ontvangen, maar is zelf geen donor. Dát vind ik niet kloppen. Mensen die geen donor zijn, moeten ook niks kunnen ontvangen. De principes zijn tegenstrijdig.
Vind je dat dit ook voor bloedgeven/ontvangen geldt?
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:51:52 #228
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_47864996
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:38 schreef McNasty het volgende:

[..]

Vind je dat dit ook voor bloedgeven/ontvangen geldt?
Da's de grote vraag.

En hoe zit het met de mensen die bijv. wél hun nieren en lever beschikbaar stellen na hun overlijden, maar niet hun huid. Hebben zij dan bij leven wel recht op een donorhuid?
Hetzelfde geldt voor iemand die bij leven een nier afstaat, maar bij overlijden geen donor is. Heeft zo'n persoon recht op iets, of recht op niets?
(Un)masking for the greater good.
pi_47865112
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 23:19 schreef McNasty het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet krom. Als je wilt geven moet je niet zeiken en gewoon geven. Als ik bloed geef kan het me niets schelen of de persoon die ik ermee help ook bloedonor is of niet.

En mijn punt was dat zo'n codicil voor gezonde mensen veel meer betekent. Als je 200 kilo weegt kan je wel fijn met zo'n ding op zak lopen en 'voor wat hoort wat' roepen maar iedereen weet dat je organen nutteloos zijn en dat je in één stuk je kist in gaat.
Wat is er mis met het hoornvlies van iemand die 200 kilo weegt? Of met z'n longen? Of z'n botweefsel? En iemand die 200 kilo heeft, die heeft in ieder geval genoeg huid om te laten transplanteren .

Iemand die ongezond leeft kan best nog gezonde en bruikbare organen met zich meedragen.
pi_47865536
quote:
Komen alcoholverslaafden in aanmerking voor een levertransplantatie?
Alcoholverslaafden worden niet getransplanteerd. Zij worden pas op de wachtlijst voor een levertransplantatie geplaatst, nadat ze minimaal 6 maanden "droog" zijn. En dus niet meer verslaafd zijn. Om een levertransplantatie goed te kunnen doorstaan moet de leverpatiënt in een goede conditie verkeren.
Na dit gelezen te hebben vind ik donor zijn eigenlijk een goede optie. Ik was altijd wat sceptisch om dingen te geven aan mensen die hun lichaam verneukt heben. Maar als het zo gaat, dan zou ik best mijn organen willen geven
pi_47898250
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 18:13 schreef Ricard0j het volgende:

[..]

Na dit gelezen te hebben vind ik donor zijn eigenlijk een goede optie. Ik was altijd wat sceptisch om dingen te geven aan mensen die hun lichaam verneukt heben. Maar als het zo gaat, dan zou ik best mijn organen willen geven
pi_47899934
Ik denk dat ik donor ga worden ja, ben voorlopig nog 17. Had er eerst bezwaren tegen, maar deze zijn ongegrond.

Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden!
Geen referral hier.
  zondag 1 april 2007 @ 19:54:19 #233
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_47901561
ik zit nog zelf erg te twijfelen
  zondag 1 april 2007 @ 20:03:09 #234
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_47901867
Ik ben ook donor, ze mogen alles van me hebben. De reden is zoals velen; mensen helpen die er wat aan hebben terwijl ik er zelf niks meer aan heb.

Mijn beslissing werd trouwens bevestigd door de uitzending van Mooi! weer de leeuw van een paar weken terug. Voor de mensen die het niet gezien hebben; een man kreeg een hart van een vrouw's zoon die is omgekomen bij een verkeersongeluk. Het interessante was dat de vrouw en de man elkaar pas 30 minuten voor de uitzending ontmoetten. Was erg mooi om het verhaal van beide kanten te horen
pi_47967755
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:03 schreef Haunter het volgende:
Ik ben ook donor, ze mogen alles van me hebben. De reden is zoals velen; mensen helpen die er wat aan hebben terwijl ik er zelf niks meer aan heb.

Mijn beslissing werd trouwens bevestigd door de uitzending van Mooi! weer de leeuw van een paar weken terug. Voor de mensen die het niet gezien hebben; een man kreeg een hart van een vrouw's zoon die is omgekomen bij een verkeersongeluk. Het interessante was dat de vrouw en de man elkaar pas 30 minuten voor de uitzending ontmoetten. Was erg mooi om het verhaal van beide kanten te horen
mischien is dit een goeie reden voor de twijfelaars
  dinsdag 3 april 2007 @ 16:23:56 #236
165021 Jm4nski
Lord of Darkness
pi_47968066
ik zeg nee
de grootste reden dat ik tegen ben is dat ikzelf het gevoel heb dat mocht je zelf in het ziekenhuis liggen en je bent donor dat de doctor je mischien niet de aandacht geeft die je nodig hebt afhankelijk van je leeftijd stel ik ben 65 en ben donor en naast me op de OK ligt een jongen van 16 die geen donor is dan behandelen ze eerst de jongen van 16 want die is jonger en de 65 jarige kan gerecyled worden
Your Destiny is Death
The Day Will Come That It Catch You
My Will be Done
pi_47972004
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:16 schreef denkjedat het volgende:

[..]

mischien is dit een goeie reden voor de twijfelaars
Nee hoor, want ik blijf nog steeds bij mijn besluit dat ik geen donor word.
pi_47972154
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:58 schreef Koenz0r het volgende:

[..]

Nee hoor, want ik blijf nog steeds bij mijn besluit dat ik geen donor word.
Heb je wel getwijfeld dan
pi_47973087
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:14 schreef denkjedat het volgende:

[..]

nu ook al of liever na je dood?
och, een nier moet kunnen...
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:55:02 #240
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_47974065
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:23 schreef Jm4nski het volgende:
ik zeg nee
de grootste reden dat ik tegen ben is dat ikzelf het gevoel heb dat mocht je zelf in het ziekenhuis liggen en je bent donor dat de doctor je mischien niet de aandacht geeft die je nodig hebt afhankelijk van je leeftijd stel ik ben 65 en ben donor en naast me op de OK ligt een jongen van 16 die geen donor is dan behandelen ze eerst de jongen van 16 want die is jonger en de 65 jarige kan gerecyled worden
En dankzij jou (en anderen zoals jij) is er in de meeste gevallen geen donor en kunnen ze allebei gerecycled worden Fijn dat je er zo goed over hebt nagedacht!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:06:31 #241
165021 Jm4nski
Lord of Darkness
pi_47974474
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:55 schreef soylent het volgende:

[..]

En dankzij jou (en anderen zoals jij) is er in de meeste gevallen geen donor en kunnen ze allebei gerecycled worden Fijn dat je er zo goed over hebt nagedacht!
so what , we gaan als het onze tijd is ...
Your Destiny is Death
The Day Will Come That It Catch You
My Will be Done
pi_47990095
ik doneer niks, en met goed overdachte reden.

stel iemand met hartproblemen krijgt mijn hart, en hij krijgt daarna 3 kindernen, waarvan 'r ook weer 2 een zwak hart hebben, fantastico, heb ik zojuist het probleem verdubbeld.

mensen gaan dood, accepteer 't gewoon.

wij proberen als maatschappij alle vormen van natuurlijke selectie uit te schakelen, wat in de toekomst enkel meer en meer problemen zal opleveren.
  woensdag 4 april 2007 @ 13:44:40 #243
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_48002638
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:06 schreef Jm4nski het volgende:

[..]

so what , we gaan als het onze tijd is ...
Ja ja, mooie woorden, dus jij kijkt ook niet links en rechts bij het oversteken, en je hebt ook geen verzekeringen?

Want ja, als je iets overkomt, heeft God het gewild!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 4 april 2007 @ 13:53:24 #244
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48002931
Jee soylent, moeten die steken naar mensen die geen donor zijn?
Accepteer dat er mensen rondlopen die geen donor zijn of ga een normaal gesprek met ze aan, maar ga niet zo lopen zuren, zeg. Da's nergens voor nodig.

Geef me anders eens antwoord op dit.
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:51 schreef Natalie het volgende:

En hoe zit het met de mensen die bijv. wél hun nieren en lever beschikbaar stellen na hun overlijden, maar niet hun huid. Hebben zij dan bij leven wel recht op een donorhuid?
Hetzelfde geldt voor iemand die bij leven een nier afstaat, maar bij overlijden geen donor is. Heeft zo'n persoon recht op iets, of recht op niets?
Ben benieuwd naar je kijk hierop.
  woensdag 4 april 2007 @ 13:59:27 #245
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48003126
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:53 schreef Natalie het volgende:
Accepteer dat er mensen rondlopen die geen donor zijn of ga een normaal gesprek met ze aan, maar ga niet zo lopen zuren, zeg. Da's nergens voor nodig.

[..]

Ben benieuwd naar je kijk hierop.
Maar weet je dat dan niet? Voor sommige mensen zijn alle meningen goed, op die meningen na die anders zijn dan de hunne.
  woensdag 4 april 2007 @ 14:04:34 #246
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48003301
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar weet je dat dan niet? Voor sommige mensen zijn alle meningen goed, op die meningen na die anders zijn dan de hunne.
Vreselijk irritant is dat.
  woensdag 4 april 2007 @ 14:07:54 #247
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_48003417
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:53 schreef Natalie het volgende:
Ik schiet graag gaten in inconsistente argumenten. Dat betekent niet dat er alleen maar non-donors rondlopen met slechte argumenten. Daarom heb ik ook maar een paar postjes gemaakt hier. Je hoeft je niet aangesproken te voelen door deze 'steken', jij hebt vast weer heel andere meningen lijkt me?
quote:

Dat valt nog mee. Wat mij betreft heeft iedereen recht op alle donororganen die hij nodig heeft. En door zelf donor te zijn, breng ik die utopie een stapje dichterbij.
  woensdag 4 april 2007 @ 14:10:27 #248
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_48003510
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, vooral die mensen die andere mensen medische hulp ontzeggen door hun mening op basis van oneigenlijke argumenten. Aan de andere kant heb je ook mensen die discussieren op forums. Ach ja, sommigen vinden dat vast ook irritant. Ieder zijn meug. Maar goed, live and let live toch. Of niet.
  woensdag 4 april 2007 @ 14:16:27 #249
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48003743
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:23 schreef Jm4nski het volgende:
ik zeg nee
Het donorregister wordt pas na overlijden geraadpleegd, dus dat scenario is nogal sterk.
pi_48008196
quote:
Op woensdag 4 april 2007 00:33 schreef Nachtrog het volgende:
ik doneer niks, en met goed overdachte reden.

stel iemand met hartproblemen krijgt mijn hart, en hij krijgt daarna 3 kindernen, waarvan 'r ook weer 2 een zwak hart hebben, fantastico, heb ik zojuist het probleem verdubbeld.

mensen gaan dood, accepteer 't gewoon.

wij proberen als maatschappij alle vormen van natuurlijke selectie uit te schakelen, wat in de toekomst enkel meer en meer problemen zal opleveren.
Zo denk ik ook. In de toekomst, en dan praat ik over misschien wel duizenden jaren ( want we moeten toch aan ons nageslacht denken ) , dan krijg je dus waarschijnlijk alleen maar mensen die afhankelijk zijn van medicijnen en apparaten, en absoluut niet zonder kunnen, omdat we nou alle zwakke mensen maar laten leven. Menselijk gezien is dit wel goed, maar als je kijkt naar de toekomst, wordt ons ras er ook niet beter op. Maar ja, dit is weer een dilemma op zich eigenlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')