Typisch. Als iemand je een sukkel vindt zit hij schuimbekkend achter z'n PC? Ik zit gewoon m'n tijd op kantoor te vullen hier hoor, je hebt echt veel minder invloed op me dan je denktquote:Op maandag 26 maart 2007 18:05 schreef Koenz0r het volgende:
Volgens mij zitten hier echt een paar frusties ik noem een stefanP schuimbekkend en stampvoetend achter hun monitor, omdat een persoon er voor kiest om geen donor te worden..
Misschien wordt het dan tijd voor een leuke baan.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:10 schreef Catbert het volgende:
[..]
Typisch. Als iemand je een sukkel vindt zit hij schuimbekkend achter z'n PC? Ik zit gewoon m'n tijd op kantoor te vullen hier hoor, je hebt echt veel minder invloed op me dan je denkt
Ik heb een hele leuke baan, het is alleen een beetje 'traag' op dit moment, beetje weinig projectenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:25 schreef Alicey het volgende:
Misschien wordt het dan tijd voor een leuke baan.
Misschien is het dan wel gebrek aan koffie.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:35 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik heb een hele leuke baan, het is alleen een beetje 'traag' op dit moment, beetje weinig projecten
Puik plan! Hoewel ik van koffie hoogstends feller word, heb ik toch wel zin in een bakkie heerlijke vers gemalen espresso!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:37 schreef Alicey het volgende:
Misschien is het dan wel gebrek aan koffie.
Dat gebeurt sowieso al als de doodsoorzaak niet duidelijk is.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:54 schreef babyblue het volgende:
Neej alleen die gedachte aliemand anders in mijn lichaan snuffelen..
![]()
Dat laatste is dus echt not done vind ik...quote:Op maandag 26 maart 2007 19:49 schreef Koenz0r het volgende:
Ik wil geen donor zijn. Mijn reden staat boven ergens.
Maar ik hou mij altijd aanbevelen voor een extra levertje, die zo nu al langzaam kapot gaat van de alcohol!.
en waarom niet?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:53 schreef lavAzza het volgende:
Nee ik wil geen orgaandonor zijn.
hmm.. okquote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:14 schreef Golradir het volgende:
Nee, darwinisme, je weet toch!
Ik vind het erg jammer dat je in de VS zit. Ik had graag een keer live je donderpreken aangehoord.quote:Op woensdag 28 maart 2007 05:27 schreef StefanP het volgende:
Wat een egoisten hier zeg. Te triest voor woorden. Jullie hebben geen enkel recht van spreken over welke kwestie betreffende moraliteit dan ook - nooit meer. Als je zelfs na je dood niets voor een ander overhebt, dan verdien je dat niet. Wat zullen bepaalde lieden hier een rottig leven hebben zeg. De volgende keer dat je je ergens over verontwaardigt, over een oud vrouwtje dat beroofd wordt, iemand die zomaar in elkaar geslagen wordt of wat dan ook, bedenk je dan maar dat wat jij een ander aandoet, mocht je overlijden, veel erger is.
Niet-donoren hebben geen recht van spreken omdat ze een keuze maken die jou niet aanstaat, maar jij hebt wel het recht om over ze te oordelen?quote:Op woensdag 28 maart 2007 05:27 schreef StefanP het volgende:
Wat een egoisten hier zeg. Te triest voor woorden. Jullie hebben geen enkel recht van spreken over welke kwestie betreffende moraliteit dan ook - nooit meer. Als je zelfs na je dood niets voor een ander overhebt, dan verdien je dat niet. Wat zullen bepaalde lieden hier een rottig leven hebben zeg. De volgende keer dat je je ergens over verontwaardigt, over een oud vrouwtje dat beroofd wordt, iemand die zomaar in elkaar geslagen wordt of wat dan ook, bedenk je dan maar dat wat jij een ander aandoet, mocht je overlijden, veel erger is.
Hoi ik ben Hans en ik huil soms als ik alleen ben.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:47 schreef S1nn3rz het volgende:
nee, ik ben geen orgaandonor, en zal het ook niet worden voor een onbekende.
gepikt uit Lostquote:Op woensdag 28 maart 2007 09:56 schreef billy-bob het volgende:
[..]
Hoi ik ben Hans en ik huil soms als ik alleen ben.
P.S. Ik kan nog wel een derde nier gebruiken![]()
Voor mij nu dus zeker geen donor, want ik ga me lever niet geven aan een alcholistquote:----- Original Message -----
From: "_Dienstpostbus Donorregister" <info@donorregister.nl>
Sent: Wednesday, March 28, 2007 11:06 AM
Geachte,
In uw e-mail van 27 maart geeft u aan dat u uw organen en weefsels alleen
beschikbaar wilt stellen aan personen die niet roken en niet drinken. Het is
echter niet mogelijk om aan de op het donorformulier geboden keuzes
persoonlijke wensen toe te voegen.
De toewijzing van organen en weefsels gebeurt anoniem en alleen op basis van
medische criteria en gegevens. Daarbij valt te denken aan zaken als
bloedgroep, weefseltypering, lengte, gewicht, medische urgentie en
wachttijd. Op deze manier wordt bovendien recht gedaan aan het algemene
non-discriminatie-artikel in onze Grondwet. In dat artikel is geregeld dat
alle daartoe in aanmerking komende ingezetenen van Nederland gelijke toegang
hebben tot alle geneeskundige voorzieningen. Daarom is het niet mogelijk om
personen of groepen uit te sluiten, of voorrang te geven.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Uiteraard kunt u met
vragen altijd bij mij of een van onze andere medewerkers registratie
terecht.
Met vriendelijke groet,
Sabrina Cox
Medewerkster Registratuur/Helpdesk
Agentschap CIBG/Unit Donorregister
Tel: 045-5679200
-----Oorspronkelijk bericht-----
Verzonden: dinsdag 27 maart 2007 20:13
Aan: _Dienstpostbus Donorregister
Onderwerp: Reactie vanaf www.donorregister.nl
Vraag =Ik zou best mijn organen af willen staan.Alleen zou ik dit willen
doen als ik zeker weet dat de persoon die mijn organen krijgt niet gerookt
en gedronken hebben.Ik doe dit zelf ook niet.Ik leef netjes en gezond.Graag
Uw antwoord.
Je krijgt alleen een lever als je 6 maanden droog staat en dus geen alcoholist meer bent.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:38 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Voor mij nu dus zeker geen donor, want ik ga me lever niet geven aan een alcholist![]()
goeie argumentenquote:Op woensdag 28 maart 2007 13:54 schreef HuHu het volgende:
[..]
Je krijgt alleen een lever als je 6 maanden droog staat en dus geen alcoholist meer bent.
Verder sluit je nu ook iedereen uit die geen alcoholist is, maar wél een lever nodig heeft. Verder kan je nog opgeven dat je alles wilt doneren behalve je lever. Dan weet je zeker dat je lever niet bij een alcoholist terecht komt. Maar dan weet je ook zeker dat iemand met leverkanker hem niet zal krijgen.
Overigens ben ik wel donor.
Jij weet helemaal niks van ethiek, dus doe ff normaal.quote:Op woensdag 28 maart 2007 05:27 schreef StefanP het volgende:
Omg... wat een redenquote:Op woensdag 28 maart 2007 15:15 schreef Kings het volgende:
Ik ben orgaandonor.
Niet omdat ik het erg vind voor mensen die niet gezond zijn,
maar omdat als er flink wat organen eruit zijn gehaald de kans klein is
dat ik levend begraven wordt.
En ja... dan maar leeggehaald worden
quote:Op woensdag 28 maart 2007 05:27 schreef StefanP het volgende:
Als je je door zijn posts had laten overhalen om alsnog donor te worden, dan had ik ook wel heel raar staan kijken. Velen met mij, denk ikquote:
Ik heb die onwetende er al 3 keer op gewezen dat men eerst maanden droog moet staan voordat een dornororgaan krijgt. Maar hij lijkt het maar niet te snappen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:54 schreef HuHu het volgende:
[..]
Je krijgt alleen een lever als je 6 maanden droog staat en dus geen alcoholist meer bent.
Verder sluit je nu ook iedereen uit die geen alcoholist is, maar wél een lever nodig heeft. Verder kan je nog opgeven dat je alles wilt doneren behalve je lever. Dan weet je zeker dat je lever niet bij een alcoholist terecht komt. Maar dan weet je ook zeker dat iemand met leverkanker hem niet zal krijgen.
Overigens ben ik wel donor.
Speciaal voor dat soort mensen moeten ze een opt-out systeem maken, in plaats van een opt-in systeem zoals nu. Wil je niet, dan schrijf je maar een brief. Niet andersom.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:52 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik heb die onwetende er al 3 keer op gewezen dat men eerst maanden droog moet staan voordat een dornororgaan krijgt. Maar hij lijkt het maar niet te snappen.![]()
Ja, eigenlijk lul je best dom als je dat niet zeker weet.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:40 schreef Triptamine het volgende:
trouwens, ze kijken toch wel of alles nog in goede staat is? dadelijk heb ik slechte nieren(noem maar wat) krijgt iemand anders ze.
Of lul ik nou iets doms?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |