abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47785653
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Net zoals elke moslim hier en niet volgens 'de' leer van 'de' Islam.
Ik heb deze zin nu 4 keer opnieuw gelezen, maar ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Het lijkt wel of je zegt dat niemand verstand heeft van de Islam.
pi_47785741
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:11 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

UIteraard. De eerste 2 geven geen verklaring, de twee latere zeggen alleen; "Suckle him (so that he may become your foster-child), and thus he may be able to come to you (freely)." En de overlevering daarna: "Suckle him. She (Sahla bint Suhail) said: He has a beard. But he (again) said: Suckle him, and it would remove what is there (expression of disgust) on the face of Abu Hudhaifa."

Maar dan alsnog vat ik hem niet helemaal...
Waar zie jij 'he has a beard' staan?
pi_47785779
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik heb deze zin nu 4 keer opnieuw gelezen, maar ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Het lijkt wel of je zegt dat niemand verstand heeft van de Islam.
Nee, ik bedoel over het verkondigen van je mening wanneer je post, zoals elke moslim hier, en het onze overtuiging is, maar niet dat we het als DE absolute leer van de Islam kunnen noemen.
pi_47785846
Ah oke . Ik denk dat al die '''''' het hem deden
pi_47785863
De Hadiths spreken wel over dat als een vrouw een jongen (lees jong) heeft borstgevoed, hij onwettig voor haar is om intiem met haar te raken, (niet vergeten dat meisjes vroeg puberteit reikten en meisjes van 10-11 jaar als soms borstvoeding gaven ) en zo was verschil tussen vrouw en man dus ook klein als het ging om borstvoeding, het geeft aan dat je dan een soort van 'moeder' wordt.
pi_47785897
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ah oke . Ik denk dat al die '''''' het hem deden
Zie jij trouwens beard staan in de door Dave gegeven hadith links?

Ik kan alleen maar
quote:
Book 008, Number 3422:

'Amra reported that she beard 'A'isha (Allah he pleased with her) discussing fosterage which (makes marriage) unlawful; and she ('A'isha) said: There was revealed in the Holy Qur'an ten clear sucklings, and then five clear (sucklings).
vinden

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2007 12:20:10 ]
pi_47786025
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar zie jij 'he has a beard' staan?
Sahih Moeslim Boek 008, Nummer 3428:
Zainab daughter of Abu Salama reported: I heard Umm Salama, the wife of Allah's Apostle (may peace be upon himy, saying to 'A'isha: By Allah, I do not like to be seen by a young boy who has passed the period of fosterage, whereupon she ('A'isha) said: Why is it so? Sahla daughter of Suhail came to Allah's Messenger (may peace be upon him) and said: Allah's Messenger, I swear by Allah that I see in the face of Abu Hudhaifa (the signs of disgust) on account of entering of Salim (in the house), whereupon Allah's Messenger (may peace be upon him) said: Suckle him. She (Sahla bint Suhail) said: He has a heard. But he (again) said: Suckle him, and it would remove what is there (expression of disgust) on the face of Abu Hudhaifa. She said: (I did that) and, by Allah, I did not see (any sign of disgust) on the face of Abu Hadhaifa.
eeeh
pi_47786052
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zie jij trouwens beard staan in de door Dave gegeven hadith links?

Ik kan alleen maar
[..]

vinden
Ik meen er een goede gewoonte van te hebben gemaakt om sommige lieden op dit forum niet serieus te nemen in discussies over de Islam, vooral als hun geschiedenis tot zorgen baart. Het scheelt een hoop gepraat tegen muren.

Maar het doet me deugd dat er wel degelijk mensen zijn met wie wel fatsoenlijk te praten is. Ik meen dat Leven hier 1.
pi_47786633
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:22 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Sahih Moeslim Boek 008, Nummer 3428:
Zainab daughter of Abu Salama reported: I heard Umm Salama, the wife of Allah's Apostle (may peace be upon himy, saying to 'A'isha: By Allah, I do not like to be seen by a young boy who has passed the period of fosterage, whereupon she ('A'isha) said: Why is it so? Sahla daughter of Suhail came to Allah's Messenger (may peace be upon him) and said: Allah's Messenger, I swear by Allah that I see in the face of Abu Hudhaifa (the signs of disgust) on account of entering of Salim (in the house), whereupon Allah's Messenger (may peace be upon him) said: Suckle him. She (Sahla bint Suhail) said: He has a heard. But he (again) said: Suckle him, and it would remove what is there (expression of disgust) on the face of Abu Hudhaifa. She said: (I did that) and, by Allah, I did not see (any sign of disgust) on the face of Abu Hadhaifa.
Er staat "he has a heard" niet beard
pi_47786720
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:17 schreef Triggershot het volgende:
De Hadiths spreken wel over dat als een vrouw een jongen (lees jong) heeft borstgevoed, hij onwettig voor haar is om intiem met haar te raken, (niet vergeten dat meisjes vroeg puberteit reikten en meisjes van 10-11 jaar als soms borstvoeding gaven ) en zo was verschil tussen vrouw en man dus ook klein als het ging om borstvoeding, het geeft aan dat je dan een soort van 'moeder' wordt.
Ja okee zoiets staat er ook in 3425, maar hoe moet ik dat zien in de context van deze overleveringen? Zoals ik eerder al zei, Mohammed dwingt de vrouw eigenlijk gewoon om de jonge man borstvoeding te geven. Volgens 3424 moet hij trouwens ook nog lachen nadat hij tegen de vrouw gezegd heeft dat hij weet dat het een jonge man is.
eeeh
pi_47786843
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:38 schreef osho het volgende:

[..]

Er staat "he has a heard" niet beard
Typefoutje.. De baard is trouwens niet echt van belang, is alleen een leuke toevoeging. Een jonge man of een jonge man met een baard. Tsjah.
eeeh
pi_47786850
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:38 schreef osho het volgende:

[..]

Er staat "he has a heard" niet beard
Precies, iets in de zin van hij heeft het gehoord?
pi_47786904
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:40 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ja okee zoiets staat er ook in 3425, maar hoe moet ik dat zien in de context van deze overleveringen? Zoals ik eerder al zei, Mohammed dwingt de vrouw eigenlijk gewoon om de jonge man borstvoeding te geven. Volgens 3424 moet hij trouwens ook nog lachen nadat hij tegen de vrouw gezegd heeft dat hij weet dat het een jonge man is.
Waar zie jij sprake van dwang?
Overigens gaat het boek over zuigeling van een Jonkie ( jongen) niet man.

Ook foutje in mijn encyclopedie zeker?



[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2007 12:50:23 ]
pi_47787521
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar zie jij sprake van dwang?
Overigens gaat het boek over zuigeling van een Jonkie ( jongen) niet man.

Ook foutje in mijn encyclopedie zeker?

[afbeelding]
Welke encyclopedie gebruik je? Als ik naar de vertaling op de door mij geposte site kijk, deze dus, dan zie ik dat het wel degelijk om een jonge man gaat. Zie;

Book 008, Number 3424:
' A'isha (Allah be pleased with her) reported that Sahla bint Suhail came to Allah's Apostle (may peace be eupon him) and said: Messengerof Allah, I see on the face of Abu Hudhaifa (signs of disgust) on entering of Salim (who is an ally) into (our house), whereupon Allah's Apostle (may peace be upon him) said: Suckle him. She said: How can I suckle him as he is a grown-up man? Allah's Messenger (may peace be upon him) smiled and said: I already know that he is a young man 'Amr has made this addition in his narration that he participated in the Battle of Badr and in the narration of Ibn 'Umar (the words are): Allah's Messenger (may peace be upon him) laughed.

Hoe staat dit in jouw encyclopedie?
eeeh
pi_47788021
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:01 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Welke encyclopedie gebruik je? Als ik naar de vertaling op de door mij geposte site kijk, deze dus, dan zie ik dat het wel degelijk om een jonge man gaat. Zie;

Book 008, Number 3424:
' A'isha (Allah be pleased with her) reported that Sahla bint Suhail came to Allah's Apostle (may peace be eupon him) and said: Messengerof Allah, I see on the face of Abu Hudhaifa (signs of disgust) on entering of Salim (who is an ally) into (our house), whereupon Allah's Apostle (may peace be upon him) said: Suckle him. She said: How can I suckle him as he is a grown-up man? Allah's Messenger (may peace be upon him) smiled and said: I already know that he is a young man 'Amr has made this addition in his narration that he participated in the Battle of Badr and in the narration of Ibn 'Umar (the words are): Allah's Messenger (may peace be upon him) laughed.

Hoe staat dit in jouw encyclopedie?
Ik gebruik the hadiths software, muslim.
Ook in de door jou gelinkte site staat er:
quote:
Chapter 28: SUCKLING OF A YOUNG (BOY)
Het staat precies hetzelfde in mijn encyclopedie.
Alleen Muslim heeft het dus over een 'young boy', Mohammed heeft het over een 'Young man' en Sahla heeft het over 'grown man'.

Dus de jongen is opgevoed en opgegroeid bij haar van jong af aan tot puberteit zonder borstgevoed te zijn of zonder zijn echte moeder te zijn, waardoor haar man dus jaloers werd, en dus is het zeker niet onder dwang gebeurt, en al helemaal niet als verplicht regel, maar goed je wou de context er van, is goed:
quote:
It is reported in both Sahihs that `Aisha thought that if a woman gives her milk to an older person (meaning beyond the age of two years) then this will establish fosterage. This is also the opinion of `Ata' Ibn Abu Rabah and Al-Laith Ibn Sa`d. Hence, `Aisha thought that it is permissible to suckle the man whom the woman needs to be allowed in her house. She used as evidence the Hadith of Salem, the freed slave of Abu Huzaifah, where the Prophet ordered Abu Huzaifah's wife to give some of her milk to Salem, although he was a man, and ever since then, he used to enter her house freely. However, the rest of the Prophet's wives did not agree with this opinion and thought that this was only a special case. This is also the opinion of the Majority of the scholars (Al-Jumhour). The evidence of the Majority of scholars who are the Four Imams, the Seven Jurists, eminent Companions and the rest of the Prophet’s wives except ‘Aisha, is what is reported in both Sahihs on authority of ‘Aisha that Allah’s Messenger (peace be upon him) said, “Be sure about your foster brothers, as fosterage is only valid if it takes place in the suckling period (before two years of age).”
(Ibn Kathir, Tafsir-ul-Qur’an Al-‘Azim, Volume 1, page 358. Published by Maktabat-ul-Iman, Mansoura, Egypt)
Ibn Kathir is de hoogste tafsir niveau die men kan bereiken als er hadith mee gepaard is

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2007 13:18:23 ]
pi_47788590
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik gebruik the hadiths software, muslim.
Ook in de door jou gelinkte site staat er:
[..]

Het staat precies hetzelfde in mijn encyclopedie.
Alleen Muslim heeft het dus over een 'young boy', Mohammed heeft het over een 'Young man' en Sahla heeft het over 'grown man'.

Dus de jongen is opgevoed en opgegroeid bij haar van jong af aan tot puberteit zonder borstgevoed te zijn of zonder zijn echte moeder te zijn, waardoor haar man dus jaloers werd, en dus is het zeker niet onder dwang gebeurt, en al helemaal niet als verplicht regel, maar goed je wou de context er van, is goed.
Op zich vind ik het best een rare maatregel, wat jij? Maar je zegt nu wel zo makkelijk dat het zonder dwang is gebeurd, maar lees nu eens goed wat er in de tasfir staat;
quote:
Aisha thought that it is permissible to suckle the man whom the woman needs to be allowed in her house. She used as evidence the Hadith of Salem, the freed slave of Abu Huzaifah, where the Prophet ordered Abu Huzaifah's wife to give some of her milk to Salem, although he was a man
Lijkt me dat als jouw profeet, jouw leider, jouw staatshoofd je iets opdraagd dat je het dan ook wel doet. Maar misschien had ze ook wel nee kunnen zeggen en ongehoorzaam kunnen zijn.
eeeh
pi_47788727
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:31 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Op zich vind ik het best een rare maatregel, wat jij? Maar je zegt nu wel zo makkelijk dat het zonder dwang is gebeurd, maar lees nu eens goed wat er in de tasfir staat;
Het waren andere tijden, standplaats gebondenheid helpt niet veel. In de arabische versie staat er dan ze hem melk moest 'geven' van haar, hoe dit is gebeurd weet jij en ik niet. En we redeneren even vanuit Engelse versie, dus kan ik nog wel een hadith aanhalen waar het staat dat je mag zuigen tot 2 jaar dus lijkt me sterk dat hij de borst kreeg.
quote:
Lijkt me dat als jouw profeet, jouw leider, jouw staatshoofd je iets opdraagd dat je het dan ook wel doet. Maar misschien had ze ook wel nee kunnen zeggen en ongehoorzaam kunnen zijn.
Opgedraagd ja, omdat zij het wil oplossen, staat toch ook in de hadith dat de man daarna geen walging meer had?
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:47:05 #118
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_47801358
tvp.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_47803210
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:17 schreef Triggershot het volgende:
De Hadiths spreken wel over dat als een vrouw een jongen (lees jong) heeft borstgevoed, hij onwettig voor haar is om intiem met haar te raken, (niet vergeten dat meisjes vroeg puberteit reikten en meisjes van 10-11 jaar als soms borstvoeding gaven) en zo was verschil tussen vrouw en man dus ook klein als het ging om borstvoeding, het geeft aan dat je dan een soort van 'moeder' wordt.
. Waar heb je dit in vredesnaam vandaan? 10-11??
pi_47803269
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:42 schreef Modus het volgende:

[..]

. Waar heb je dit in vredesnaam vandaan? 10-11??
van de hadiths misschien?
pi_47821822
Moguh..
quote:
Opgedraagd ja, omdat zij het wil oplossen, staat toch ook in de hadith dat de man daarna geen walging meer had?
Dat staat er inderdaad. Maar ik denk niet dat zij deze oplossing voor ogen had, vandaar ook dat ze zei; hoe kan ik hem zogen als hij al een volwassen man is?
quote:
Het waren andere tijden
Dat is inderdaad waar. Maar als je zoiets zegt dan ga ik er van uit dat je bedoeld dat Mohammed deed wat hij wist en dat dat die maatregel na verloop van tijd achterhaald is geworden. Ik weet niet of je dat bedoeld?
quote:
Dus de jongen is opgevoed en opgegroeid bij haar van jong af aan tot puberteit zonder borstgevoed te zijn of zonder zijn echte moeder te zijn, waardoor haar man dus jaloers werd,
Waarom de beste man jaloers werd is me nog niet helemaal duidelijk. En vond hij het dan wel okee dat z`n vrouw borstvoeding gaf aan degene op wie hij jaloers was? Is dat niet juist de zaak verergeren?
eeeh
pi_47824904
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:20 schreef DaveHarris het volgende:
Moguh..
Middag.
quote:
Dat staat er inderdaad. Maar ik denk niet dat zij deze oplossing voor ogen had, vandaar ook dat ze zei; hoe kan ik hem zogen als hij al een volwassen man is?
Nee, dat vroeg ze omdat 'voedperiode' maar tot 2 jaar is, of het niet tegen de regels zou zijn.
quote:
Dat is inderdaad waar. Maar als je zoiets zegt dan ga ik er van uit dat je bedoeld dat Mohammed deed wat hij wist en dat dat die maatregel na verloop van tijd achterhaald is geworden. Ik weet niet of je dat bedoeld?
Ik ga mee met de meerderheid van de geleerden en interpretaties, namelijk dat het wel degelijk een special case was, dus enkel in exact zelfde geval weer voor herhaling vatbaar in 'modernere' tijden.
quote:
Waarom de beste man jaloers werd is me nog niet helemaal duidelijk. En vond hij het dan wel okee dat z`n vrouw borstvoeding gaf aan degene op wie hij jaloers was? Is dat niet juist de zaak verergeren?
In de Koran is het verboden om een intiem relatie te beginnen met je zoogmoeder, het gepromoveerd haar tot niveau van 'moeder' en niet alleen vrouw die hem heeft grootgebracht, in de tijden toen gebeurde het wel eens dat een meisje een jongen van baby af aan groot bracht en toen er mee ook trouwde, als het aflossen van een familieschuld/vete etc.

Overigens in de Tafsir staat 'geven van melk' ook in de Arabische versie van de hadith, in hoeverre het wel degelijk borstvoeding is? Of het melk ook direct van haar borst wordt gezogen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2007 11:56:12 ]
pi_47839234
Avond..

Okee om het verhaal dus even samen te vatten.

Man en vrouw voeden samen een jongen op. Wanneer de jongen ouder is begint de man jaloers te worden en ziet hij zijn huwelijk in gevaar komen. Ze leggen dit probleem voor aan Mohammed, en die komt met de oplossing, namelijk dat de jongen de moedermelk van de vrouw op moet drinken zodat ze geen intieme relatie meer met elkaar kunnen/mogen (?) beginnen.

Ligt het nou aan mij of is dit gewoon een vreemd verhaal?
quote:
Nee, dat vroeg ze omdat 'voedperiode' maar tot 2 jaar is, of het niet tegen de regels zou zijn.
Dat is nog zo iets. In andere overleveringen staat nadrukkelijk dat het na het tweede jaar verboden is. Umar raadde in zo`n geval zelfs aan om geweld te gebruiken; er kwam een man naar hem toe die sex had met zijn slavin, zijn vrouw ging naar de slavin toe en gaf haar haar moeder melk (zoog haar) en toen hij weer naar zijn slavin toe wilde waarschuwde zijn vrouw hem en vertelde zij hem wat ze gedaan had. Umar vertelde de man dat hij zijn vrouw moest slaan en dat hij naar zijn slavin moest gaan. (Malik`s Muwatta)

Dan vraag ik mij dus af waarom het in het geval van de eerder aangehaalde slaaf om een uitzonderingsgeval zou gaan. Wie heeft dit beslist? Heeft Mohammed toen hij haar opdroeg om moedermelk te geven dit met soort van instemming van Allah gedaan of heeft hij op eigen houtje deze beslissing genomen?
eeeh
pi_47847644
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:49 schreef DaveHarris het volgende:
Avond..

Okee om het verhaal dus even samen te vatten.

Man en vrouw voeden samen een jongen op. Wanneer de jongen ouder is begint de man jaloers te worden en ziet hij zijn huwelijk in gevaar komen. Ze leggen dit probleem voor aan Mohammed, en die komt met de oplossing, namelijk dat de jongen de moedermelk van de vrouw op moet drinken zodat ze geen intieme relatie meer met elkaar kunnen/mogen (?) beginnen.

Ligt het nou aan mij of is dit gewoon een vreemd verhaal?
Nogmaals het was een ander tijd, naar huidige waarden is het inderdaad 'vreemd', maar toen?
[..]
quote:
Dat is nog zo iets. In andere overleveringen staat nadrukkelijk dat het na het tweede jaar verboden is. Umar raadde in zo`n geval zelfs aan om geweld te gebruiken; er kwam een man naar hem toe die sex had met zijn slavin, zijn vrouw ging naar de slavin toe en gaf haar haar moeder melk (zoog haar) en toen hij weer naar zijn slavin toe wilde waarschuwde zijn vrouw hem en vertelde zij hem wat ze gedaan had. Umar vertelde de man dat hij zijn vrouw moest slaan en dat hij naar zijn slavin moest gaan. (Malik`s Muwatta)
En dus was het met bovenstaande voorbeeld een specifiek geval.
quote:
Dan vraag ik mij dus af waarom het in het geval van de eerder aangehaalde slaaf om een uitzonderingsgeval zou gaan. Wie heeft dit beslist? Heeft Mohammed toen hij haar opdroeg om moedermelk te geven dit met soort van instemming van Allah gedaan of heeft hij op eigen houtje deze beslissing genomen?
Dat wordt niet ingevuld, dus geen idee.
pi_47857487
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nogmaals het was een ander tijd, naar huidige waarden is het inderdaad 'vreemd', maar toen?
Of het toen niet vreemd was dat weet ik niet. Maar ik heb buiten dit voorval nog nooit van iets dergelijks gehoord. Jij wel?

Nog iets uit de ahadith wat mij vreemd aandoet.

Even kort samengevat: Een aantal leden van de Oeraina stam die ziek waren gingen naar Medina, maar het klimaat beviel ze niet. Toen droeg Mohammed hen op om naar de kamelen te gaan en de melk en urine van de kamelen te drinken, als medicijn, waarna ze beter werden. Maar even later vermoorde ze de herder en dreven ze de kamelen weg. Toen Mohammed dat de volgende ochtend hoorde stuurde hij een aantal mensen daarhen om hen te laten vangen. En dat gebeurde. Mohammed gaf het bevel dat hun handen en voeten eraf gehakt zou worden. En ook dat gebeurde. Ook hun ogen werden uitgebrand met stukken metaal. En toen ze om water vroeger kregen ze niets en werden ze doodbloedend op de grond achter gelaten. Anas verklaarde 1 van hen de grond hebben zien likken. ((Sahih Boechari boek 4 nummer 234, b 24 n 577, b 59 n 505, b 71 n 590 en 623, b 82 n 794, 795 en 797)

Even los van alle wreedheden. Waar het mij in deze om gaat is dat Mohammed kamelen urine als medicijn geeft. Nu vraag ik mij af wat voor helende werken er van kamelen urine uit kan gaan, als die er uberhaupt wel is. Wat mankeerde deze mensen dat kamelen urine als medicijn tegen hun kwaal kon fungeren? Wat zegt jouw tasfir hierover Triggershot?
eeeh
pi_47858078
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 12:38 schreef DaveHarris het volgende:

- knip - Wegens anders te lange post -

Wat zegt jouw tasfir hierover Triggershot?
quote:
The medicinal properties of the Arabian camel were known to Arab physicians. In his magisterial Canon - "a medical bible for a longer time than any other work"4, Ibn S�n� (Avicenna) mentions that chronic imbalance of the liver produces jaundice, dropsy (istisq�'), and swelling of the belly and that the health of the liver can be restored through a temporary diet of camel milk and male Arabian Naj�b camel urine, "the most beneficient type of urine, then human urine."5 Avicennan textbooks by Ibn al-Azraq (d. 890) and al-Suwayd� (600-690) state, "The cure [for dropsy] is to drink the milk of the she-camel - together with its urine - fresh out of the udder6, and to use that every day and leave everything else, for it is extremely efficient and of proven results."7

Ibn Sayyid al-N�s specifies, "notably desert camels feeding on wormwood and southernwood."8 Wormwood is among the herbs that are extremely useful in correcting digestive disorders in general and for helping detoxify the liver in particular, and is used in the treatment of hepatitis.9

Thus, Arabian camel urine was a standard prescription in Arabic medicine and remains a staple of Bedouin natural remedies to this day both as diuretic, snuff and delousing hair wash.10

One of the great Arab physicians was the Antiochene D�w�d ibn `Umar al-Ant�k� (d. 1008) who knew Greek as well as Arabic, worked in Cairo and Damascus, and died in Makka. He produced a number of Arabic treatises, the most famous being his two-volume Tadhkirat Ul�l-Alb�b wal-J�mi` lil-`Ajab al-`Uj�b or "Memorandum Book for Those Endowed with Hearts and the Encyclopedia of Wonders" - still available in print - in which he says:

Urine differs according to its animal origin but it all tends to heat and dryness provided it does not come from an animal devoid of bile such as the camel. In the latter case, its dryness is minimal because it is devoid of salinity since nothing breaks down salinity, with water, other than the bile. All urine types dispel the effects of disease, cure the eye and the ear, chronic cough, difficulty in respiration, the spleen, and uterine pains, especially aged and/or congealed. The most effective types are human urine then the camel's.11

A camel needs eight times more salt than ovines and bovines - 1kg weekly - and the low salinity of its urine is due to the fact that it produces ADH (anti-diuretic hormone) and aldosterone, a hormone that facilitates reabsorption of urine water from the urinary tracts into blood, reducing the quantity of urine. The liver has few excess amino-acids to degrade into urea and uric acid - highly toxic substances - because of the camel's vegetarian regimen. At the same time, aldosterone helps retain sodium at the level of the kidneys, which keeps water in the body. All this produces such a concentrated urine that the volume excreted can be reduced from 20 to 5 liters.12

IV. Use of Animal Urine in Modern Medicine

Use of animal urine is endorsed in mainstream modern medicine. Pregnant mare urine is the source of conjugated equine estrogens and has been marketed for over fifty years as the pharmaceutical brand Premarin, "an estrogen treatment for menopausal and premenopausal women" especially postpartum - one of the most prescribed drugs in the United States.13 It was very recently discovered that adding distilled cow urine to medicaments increases their effectiveness while decreasing their side-effects, making anti-cancer and anti-tubercular drugs twenty times more effective and anti-bacterial drugs eighty times more effective.14 Human "urine therapy" is a staple of ayurveda but remains an underground semi-science in the West.
quote:
Camels could help cure humans


Scientists from the United Arab Emirates have proposed using one of the world's hardiest mammals - the camel - in the campaign to fight and eradicate human diseases.


Camels are free from viruses such as foot and mouth

A team led by Dr Sabah Jassim from the Zayed Complex for Herbal Research and Traditional Medicine has suggested that camels are highly resistant to many deadly viral diseases and their antibodies could be used for new drugs.

Camels have a unique physiology which allows them to thrive in some of the world's harshest environments.

They can survive the perils of desert dehydration by storing water in their bloodstream; they can survive lack of food by holding extra fatty tissue in their humps; their milk stays fresh much longer than that of a cow.

Natural immunity

But as well as these advantages, they have immune systems that are so robust, they remain free from many of the viral diseases that affect other mammals, such as foot-and-mouth and rinderpest.

The antibodies that camels carry inside them are structurally much simpler than those of humans, and Dr Sabah Jassim suggests they would be much simpler to replicate artificially than human antibodies.

Writing in the British Institute of Biology's magazine, The Biologist, Dr Jassim says the small size of camel antibodies would also allow them to penetrate deep into human tissue and cells that would not be otherwise accessible.

He said the camel antibodies, by being transported from the desert sands into the laboratory test tube, have the potential to be a vital weapon against human diseases.
Naar uitleg van Avicenna.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2007 13:10:58 ]
pi_47859357
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]


[..]


[..]

Naar uitleg van Avicenna.
Ehm, dit is niet Avicenna's uitleg: de man was overtuigd humoraal-patholoog. In deze uitleg worden argumenten uit de humoraal-pathologie gecombineert met concepten uit het bio-medisch paradigma.

Moest ik effe kwijt.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47859382
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 14:00 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ehm, dit is niet Avicenna's uitleg: de man was overtuigd humoraal-patholoog. In deze uitleg worden argumenten uit de humoraal-pathologie gecombineert met concepten uit het bio-medisch paradigma.

Moest ik effe kwijt.
Naar uitleg van Avicenna, dat er zijn argumenten voor zijn gebruikt, wel opletten hé. Ik mis inhoudelijkheid dus ik ga er niet verder op in.
pi_47959909
Zie, er wordt gesproken tot Israel over Israel

De Koe:
49. En toen Wij u redden van farao's volk, dat u met bittere marteling kwelde, Uw zonen dodend en uw vrouwen sparend; hierin was voor u een zware beproeving van uw Heer.

Kan het zijn dat er in het arabisch niet koe staat maar rund, als in een dier dat onder de runderen te scharen valt?
pi_47960010
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:05 schreef k3vil het volgende:
Zie, er wordt gesproken tot Israel over Israel

De Koe:
49. En toen Wij u redden van farao's volk, dat u met bittere marteling kwelde, Uw zonen dodend en uw vrouwen sparend; hierin was voor u een zware beproeving van uw Heer.

Kan het zijn dat er in het arabisch niet koe staat maar rund, als in een dier dat onder de runderen te scharen valt?
Nee, het is opgenomen met een 'ta marbuta' wat een vrouwelijk vorm van betitelen is, maar waarom zou er volgens jou rund moeten staan?
pi_47960129
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, het is opgenomen met een 'ta marbuta' wat een vrouwelijk vorm van betitelen is, maar waarom zou er volgens jou rund moeten staan?
Ik bedoelde niet echt letterlijk rund, de vraag is meer of er een dier bedoelt wordt dat onder runderen valt. Dat het dus niet persee een koe hoeft te zijn, maar dat de vertaler het zo interpreteerd.
pi_47960282
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:10 schreef k3vil het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet echt letterlijk rund, de vraag is meer of er een dier bedoelt wordt dat onder runderen valt. Dat het dus niet persee een koe hoeft te zijn, maar dat de vertaler het zo interpreteerd.
Nee denk het niet, gezien het naar een episode is vernoemd waarin het in de hadiths ook om een koe gaat.
pi_47960789
Zover ik weet gaat het niet om een koe, maar om een kalf.

Deze sura gaat namelijk voornamelijk over het verraad van de volgelingen van Mozes (vzmh) nadat ze gevlucht waren voor de farao. Mozes (vzmh) vertrok naar de berg om daar de 10 Geboden te ontvangen, maar zijn volgelingen konden het niet opbrengen om te wachten tot hij terugkwam. Onderling besloten zij om een standbeeld van een kalf op te zette en deze op te tuigen om deze daarna te kunnen aanbidden.

Echter, ik meen mij te herinneren dat Bakara noch voor koe, noch voor kalf staat. Maar misschien kan TS daar meer over vertellen.
pi_47961066
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zover ik weet gaat het niet om een koe, maar om een kalf.

Deze sura gaat namelijk voornamelijk over het verraad van de volgelingen van Mozes (vzmh) nadat ze gevlucht waren voor de farao. Mozes (vzmh) vertrok naar de berg om daar de 10 Geboden te ontvangen, maar zijn volgelingen konden het niet opbrengen om te wachten tot hij terugkwam. Onderling besloten zij om een standbeeld van een kalf op te zette en deze op te tuigen om deze daarna te kunnen aanbidden.

Echter, ik meen mij te herinneren dat Bakara noch voor koe, noch voor kalf staat. Maar misschien kan TS daar meer over vertellen.
TS?
pi_47961103
Er is ook een passage over een koe.

67. En toen Mozes tot zijn volk zeide: "Waarlijk, Allah gebiedt u, een koe te slachten", zeiden zij: "Drijft gij de spot met ons?" Hij zeide: "Ik zoek toevlucht bij Allah, om niet tot de onwetenden te behoren."


Er wordt over 'Baqara' gesproken bij het slachten van de koe, niet bij gouden kalf

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2007 13:40:19 ]
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:54:39 #136
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_47988508
Hoe is het eigenlijk met die gebedstijden; is dat een richtlijn?

Hier op kantoor valt men en masse op bepaalde tijden in een kluitje op de knieeen, maar sommigen bidden weer op andere tijden (ohw, en voor die gebeden kun je de toiletruimtes niet gebruiken omdat iedereen zich staat te wassen, zelfs de voeten met sokken aan). Ruikt ook niet bepaald fris, maar goed.

En mag je storen als ze aan het bidden zijn? De ruimte waar men bidt hier is schuin aan het einde van een gang (richting Mekka) waar toevallig enkele meeting-rooms zijn, soms zit je dus gewoon opgesloten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_47988714
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:54 schreef static het volgende:
Hoe is het eigenlijk met die gebedstijden; is dat een richtlijn?

Hier op kantoor valt men en masse op bepaalde tijden in een kluitje op de knieeen, maar sommigen bidden weer op andere tijden (ohw, en voor die gebeden kun je de toiletruimtes niet gebruiken omdat iedereen zich staat te wassen, zelfs de voeten met sokken aan). Ruikt ook niet bepaald fris, maar goed.

En mag je storen als ze aan het bidden zijn? De ruimte waar men bidt hier is schuin aan het einde van een gang (richting Mekka) waar toevallig enkele meeting-rooms zijn, soms zit je dus gewoon opgesloten.
Er zijn 4 wetscholen in de (soenitische) Islam, en zo zijn er inderdaad richtlijnen voor het bidden.

Zo verschillen zij in sommige details hoe wassing verricht dient te worden en mag je het gebed later bidden als je ziek bent of op reis bent etc, in andere woorden als het je niet makkelijk wordt gemaakt te bidden of als je gewoon niet kunt.

Storen mag niet, al gebeurt het wel een moslim mag niet reageren, bij noodgevallen etc verricht je een 'groet' en stop je met het gebed.
  woensdag 4 april 2007 @ 00:16:08 #138
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_47989472
Ah, thanks.

Ik blijf het een raar gezicht vinden hoor, al die mannen op een groot kleed in een kantoorruimte.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_47994653
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:54 schreef static het volgende:
Hoe is het eigenlijk met die gebedstijden; is dat een richtlijn?

Hier op kantoor valt men en masse op bepaalde tijden in een kluitje op de knieeen, maar sommigen bidden weer op andere tijden (ohw, en voor die gebeden kun je de toiletruimtes niet gebruiken omdat iedereen zich staat te wassen, zelfs de voeten met sokken aan). Ruikt ook niet bepaald fris, maar goed.

En mag je storen als ze aan het bidden zijn? De ruimte waar men bidt hier is schuin aan het einde van een gang (richting Mekka) waar toevallig enkele meeting-rooms zijn, soms zit je dus gewoon opgesloten.
Welk kantoor is dat dan wel niet en wat is de core-business? Klinkt als een plek waar ik ook wel zou willen werken.
pi_47994798
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Welk kantoor is dat dan wel niet en wat is de core-business? Klinkt als een plek waar ik ook wel zou willen werken.
Cairo
pi_49000657
quote:
De vrouwen (an-Nisa):
1. O, gij mensen, vreest uw Heer, Die u van één enkele ziel schiep en daaruit haar gezellin schiep en uit hen beiden mannen en vrouwen verspreidde en vreest God in Wiens naam gij een beroep op elkander doet en (weest plichtsgetrouw) betreffende de familiebanden. Voorwaar, God is Bewaker over u.
Is dit niet een voorschrift? Dat de moslim de Heer dient te vrezen? Hoezo hoor ik dan alleen over de 5 zuilen?
pi_49001066
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:51 schreef k3vil het volgende:

[..]

Is dit niet een voorschrift? Dat de moslim de Heer dient te vrezen? Hoezo hoor ik dan alleen over de 5 zuilen?
Daarvoor zijn al 2 voorschriften. Het geloof in het bestaan van Allah en het feit dat er geen God is dan Allah en het geloof in zijn Boeken, waaronder de Koran. Je kunt niet zeggen dat je gelooft in de Koran en tegelijkertijd de inhoud verwerpen.
pi_49001481
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 13:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Daarvoor zijn al 2 voorschriften. Het geloof in het bestaan van Allah en het feit dat er geen God is dan Allah en het geloof in zijn Boeken, waaronder de Koran. Je kunt niet zeggen dat je gelooft in de Koran en tegelijkertijd de inhoud verwerpen.
Het Huis van Imraan (al-Imraan)
200. O, gij die gelooft, blijft geduldig en spoort anderen aan volhardend te zijn en blijft op uw hoede en vreest God, opdat je zult slagen.

Slagen? in wat?

De vrouwen (an-Nisa)
175. Daarom, zij die in God geloven en aan Hem vasthouden zal Hij zeker tot Zijn barmhartigheid en genade toelaten en hen op het rechte pad tot Zich voeren.
pi_49002098
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 13:14 schreef k3vil het volgende:

[..]

Het Huis van Imraan (al-Imraan)
200. O, gij die gelooft, blijft geduldig en spoort anderen aan volhardend te zijn en blijft op uw hoede en vreest God, opdat je zult slagen.

Slagen? in wat?
Slagen in het leven. Slagen als moslim. Slagen in de zin van in de hemel belanden?
quote:
De vrouwen (an-Nisa)
175. Daarom, zij die in God geloven en aan Hem vasthouden zal Hij zeker tot Zijn barmhartigheid en genade toelaten en hen op het rechte pad tot Zich voeren.
Ik begrijp even niet wat je hiermee bedoelt. Tot Zich voeren als in tot zijn hemel toelaten?
pi_49002284
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 13:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Slagen in het leven. Slagen als moslim. Slagen in de zin van in de hemel belanden?
[..]

Ik begrijp even niet wat je hiermee bedoelt. Tot Zich voeren als in tot zijn hemel toelaten?
Tot Hem laten naderen (geen fysieke plaats)
pi_49005580
Dit stukje gaat over de reis van Mozes en Hizir (Al-Kidhr zie engels wikipedia). Hizir is een wijze personage uit een andere dimensie met wijze kennis. Dit reisje gaat dan over Hizir die Mozes iets leert over de achtergrond van bepaalde dingen die hier op aarde gebeuren waarvan wij de betekenis niet begrijpen en die wij als onrechtvaardig ervaren. En dit reisje moet je ook zien als een mentale reis tussen hun beiden en Hizir (een soort engel) die dingen uitvoert wat God hem opgelegt heeft.
Deze versen zijn ook uitgebreid uitgelegd door de profeet Mohammed. Moraal van dit verhaaltje is dat hetgene wat wij hier op aarde zien qua gebeurtenissen die als niet rechtvaarig gezien word, in het grote plaatje wel degelijk rechtvaardig is.

Dit heeft dus niks te maken dat doden in de islam wel of niet mag. Hizir moet je niet zien als een normale mens die hier op aarde leeft maar wel in een andere dimensie die dus degelijk wel dingen kan doen aan onze zijde van de wereld
---o---
pi_49006667
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:00 schreef mariox het volgende:
Dit stukje gaat over de reis van Mozes en Hizir (Al-Kidhr zie engels wikipedia). Hizir is een wijze personage uit een andere dimensie met wijze kennis. Dit reisje gaat dan over Hizir die Mozes iets leert over de achtergrond van bepaalde dingen die hier op aarde gebeuren waarvan wij de betekenis niet begrijpen en die wij als onrechtvaardig ervaren. En dit reisje moet je ook zien als een mentale reis tussen hun beiden en Hizir (een soort engel) die dingen uitvoert wat God hem opgelegt heeft.
Deze versen zijn ook uitgebreid uitgelegd door de profeet Mohammed. Moraal van dit verhaaltje is dat hetgene wat wij hier op aarde zien qua gebeurtenissen die als niet rechtvaarig gezien word, in het grote plaatje wel degelijk rechtvaardig is.

Dit heeft dus niks te maken dat doden in de islam wel of niet mag. Hizir moet je niet zien als een normale mens die hier op aarde leeft maar wel in een andere dimensie die dus degelijk wel dingen kan doen aan onze zijde van de wereld
een moord door een moordenaar is dus eigenlijk rechtvaardig in een groot plaatje. en dan heb ik het niet over Hizir als moordenaar, maar bv. bekende seriemoordenaars, Dutroux etc...
pi_49007075
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:32 schreef osho het volgende:

[..]

een moord door een moordenaar is dus eigenlijk rechtvaardig in een groot plaatje. en dan heb ik het niet over Hizir als moordenaar, maar bv. bekende seriemoordenaars, Dutroux etc...
Nee dit moet je niet betrekken tot mensen omdat Hizir een engelachtige gezant van God is.

Soms begrijpen we namelijk niet waarom er bij een aardsverscuiving duizenden onschuldige mensen sterven of waarom er ouders bij een auto ongeluk doodgaan waarbij ze kinderen achterlaten. Deze versen geven dan een hele goede indruk dat we eigenlijk een heleboel achtergrond dingen niet weten en daardoor een verkeerde oordeel geven.
---o---
pi_49007166
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:43 schreef mariox het volgende:

[..]

Nee dit moet je niet betrekken tot mensen omdat Hizir een engelachtige gezant van God is.

Soms begrijpen we namelijk niet waarom er bij een aardsverscuiving duizenden onschuldige mensen sterven of waarom er ouders bij een auto ongeluk doodgaan waarbij ze kinderen achterlaten. Deze versen geven dan een hele goede indruk dat we eigenlijk een heleboel achtergrond dingen niet weten en daardoor een verkeerde oordeel geven.
dus Hizir staat voor natuurgeweld, niet voor moordenaars. In het geval van een moord is het gewoon onrechtvaardig dus ?
pi_49007539
Wat mariox beschrijft is het wereldbeeld van de rechtvaardige.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')