abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49268949
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Klopt. Ik probeer hier ook niet het geloof aan te vallen hoor, er zijn ook mensen die er de juiste weg in vinden, maar er is ook een grote groep die dat niet doet. Laten we het erop houden dat er mensen zijn die het immorele doen, bij alle overtuigingen.
Volgens mij is het de minderheid, een kleinere groep .
pi_49269868
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij is het de minderheid, een kleinere groep .
De meeste mensen zijn onder normale omstandigheden inderdaad gelukkig nette mensen.
pi_49469130
Ik heb een vraag.
In een ander onderwerp wordt Geert Wildebras geciteerd over de qoraan:
quote:
Verzen zijn vaak met elkaar in tegenspraak. Maar ook dat staat in de Koran: als verzen tegenstrijdig zijn, telt het laatste vers. Twee op de drie verzen zijn daarvan het slachtoffer geworden, in negatieve zin. In de Bijbel zie je precies het omgekeerde: je ziet de harde teksten vooral in het Oude Testament, terwijl het Nieuwe Testament in het algemeen milder is van aard.
Hieruit blijkt, dat Wildebras de qoraan gelezen heeft of althans over de qoraan gelezen heeft. Ik kan me zelf die opmerking in de qoraan niet herinneren, maar ik had ook andere vragen in mijn hoofd.

Vragen zijn nu:
1) Heeft Wildebras gelijk?
2) Zo ja, waar staat dat dan?
3) Wat wordt bedoeld met "het laatste vers"? Het laatste in de tijd of in de qoraan?
Het viel mij op, dat de eerdere soera's een stuk agressiever zijn dan de latere. Maar de latere soera's in de qoraan schijnen weer eerder in de tijd geopenbaar te zijn.

Graag verlichting!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_49470710
Ik ben er geen tegenspraak in tegengekomen.

Ja, natuurlijk. Als hij bepaalde verzen zonder context naast elkaar zet, zou je er best tegensprak in kunnen zien. Maar zoals een ieder met meer dan 2 hersencellen is het logisch dat alles in context gelezen dient te worden.

Maar nee, als je het fatsoenlijk leest dan is er geen tegenspraak. Het is niet meer dan een goedkoop truucje om mensen onderling en tegen elkaar op te zetten. Gezien zijn hechte relatie met ervaringsdeskundigen in het verdraaien van feiten, is het niet verwonderlijk dat WIlders hiermee komt aanzetten. Hij krijgt het aangereikt.
  donderdag 17 mei 2007 @ 08:45:51 #205
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_49470959
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 06:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik ben er geen tegenspraak in tegengekomen.
.
"wijngaarden zijn een wonder van Allah"
"Je mag niet dronken op het gebed verschijnen"
"verbod op alcohol".
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_49471736
Ik zie de tegenspraak niet Leg eens uit? Het liefst met ayet:sura zodat ik je op de context kan wijzen.
pi_49471878
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:38 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb een vraag.
In een ander onderwerp wordt Geert Wildebras geciteerd over de qoraan:
[..]

Hieruit blijkt, dat Wildebras de qoraan gelezen heeft of althans over de qoraan gelezen heeft. Ik kan me zelf die opmerking in de qoraan niet herinneren, maar ik had ook andere vragen in mijn hoofd.

Vragen zijn nu:
1) Heeft Wildebras gelijk?
2) Zo ja, waar staat dat dan?
3) Wat wordt bedoeld met "het laatste vers"? Het laatste in de tijd of in de qoraan?
Het viel mij op, dat de eerdere soera's een stuk agressiever zijn dan de latere. Maar de latere soera's in de qoraan schijnen weer eerder in de tijd geopenbaar te zijn.

Graag verlichting!
1. Nee, blijkbaar heeft Wildebras geen idee dat Tafsir al meteen na dood van Mohammed door zijn neef en volgelingen als Ibn Kathir is opgenomen, waarvan laatste de beroemdste.

2. Verzen als eerst mag je niet bidden als je drinkt, later is het helemaal verboden, de vertelling is zo dat de Arabieren wijn/bier als water dronken en daarom het drinken van bier eerst werd afgebouwd, daarna verboden.

3. Je hebt twee soorten Koran, wat samen weer een geheel wordt. Je hebt de Mekaanse Koran en de Koran van Medina, in de Mekkaanse wordt vooral tot gelijkheid, broederschap, sociale hervormingen opgeroepen etc. En in Medina, stad waar hij een staat oprichtte kwamen veel wetten aan de beurt, verplichtingen van de burgers/staat, rechten van de burgers, van de niet-moslims etc etc.

Een latere vers kwam dus als de eerste niet meer van toepassing was, heeft niets met tegenstrijd te maken, maar de omstandigheden waar Mohammed en de moslims zich namelijk bevonden, de Koran is namelijk in 23+/- geopenbaard en niet een keer als een geheel, mensen die het boek als in een keer geschreven zien zij kijken er verkeerd na door te zeggen dat er tegenstrijdigheden zitten, het gaat enkel om de omstandigheden, locatie en periode.
pi_49472848
Edit: zucht, zucht, zucht, een LB topic, geen politiek topic, geen historisch topic.
Theologisch dus. Ontstaan van de Islam en Politieke Islam doe je lekker in HOC of POL

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2007 11:26:44 ]
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_49475316
wijngaarden zijn zeker wonderlijk. Het is de bron van wijn.

En het is niet dat je niet mag bidden als je drinkt, maar dat je niet mag drinken als je bidt.
pi_49486374
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

1. Nee, blijkbaar heeft Wildebras geen idee dat Tafsir al meteen na dood van Mohammed door zijn neef en volgelingen als Ibn Kathir is opgenomen, waarvan laatste de beroemdste.

2. Verzen als eerst mag je niet bidden als je drinkt, later is het helemaal verboden, de vertelling is zo dat de Arabieren wijn/bier als water dronken en daarom het drinken van bier eerst werd afgebouwd, daarna verboden.

3. Je hebt twee soorten Koran, wat samen weer een geheel wordt. Je hebt de Mekaanse Koran en de Koran van Medina, in de Mekkaanse wordt vooral tot gelijkheid, broederschap, sociale hervormingen opgeroepen etc. En in Medina, stad waar hij een staat oprichtte kwamen veel wetten aan de beurt, verplichtingen van de burgers/staat, rechten van de burgers, van de niet-moslims etc etc.

Een latere vers kwam dus als de eerste niet meer van toepassing was, heeft niets met tegenstrijd te maken, maar de omstandigheden waar Mohammed en de moslims zich namelijk bevonden, de Koran is namelijk in 23+/- geopenbaard en niet een keer als een geheel, mensen die het boek als in een keer geschreven zien zij kijken er verkeerd na door te zeggen dat er tegenstrijdigheden zitten, het gaat enkel om de omstandigheden, locatie en periode.
Ad 1: hij heeft het ook over de qoraan en niet over de tafsier. Ik moet zeggen dat ik het bij geen enkele godsdienst erg moet hebben van de uitleggers. Dan krijg ik altijd het gevoel dat een ander mens mij wil voorschrijven wat ik vinden moet en daar houd ik niet van: ik kan zelf lezen en denken.

Ad 2: En in het paradijs zitten de rechtvaardigen aan stromend water met wijngaarden en ze drinken wijn waar je geen hoofdpijnvan krijgt. Vooral van dat laatste detail was ik erg onder de indruk!

Ad 3: Dan gaat het dus om opeenvolging in de tijd. In dat geval was het makkelijker geweest om de soera's gewoon in chronologische volgorde te zetten. Maar goed, dan vrees ik dat Wildebras in zoverre gelijk heeft, dat de latere soera's vaak strenger en agressiever zijn dan de eerdere. Dat is jammer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_49486690
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ad 1: hij heeft het ook over de qoraan en niet over de tafsier. Ik moet zeggen dat ik het bij geen enkele godsdienst erg moet hebben van de uitleggers. Dan krijg ik altijd het gevoel dat een ander mens mij wil voorschrijven wat ik vinden moet en daar houd ik niet van: ik kan zelf lezen en denken.
De Tafsir van Ibn Kathir is dan ook niet echt een auteurscommentaar, nee het is een vereniging van Hadith en Koran en de omstandigheden waarin de moslims zich bevonden toen het werd geopenbaard, belemmert je interpretatie niet, integendeel, het verrijkt en verduidelijkt het.
quote:
Ad 2: En in het paradijs zitten de rechtvaardigen aan stromend water met wijngaarden en ze drinken wijn waar je geen hoofdpijnvan krijgt. Vooral van dat laatste detail was ik erg onder de indruk!
Hoezo?
quote:
Ad 3: Dan gaat het dus om opeenvolging in de tijd. In dat geval was het makkelijker geweest om de soera's gewoon in chronologische volgorde te zetten. Maar goed, dan vrees ik dat Wildebras in zoverre gelijk heeft, dat de latere soera's vaak strenger en agressiever zijn dan de eerdere. Dat is jammer.
De Koran is ook per gebeurtenis, oorlog, vrede, verzoening etc chronologisch gedaald, maar de verzameling van de Koran is niet chronologisch gebeurt. Wat agressiviteit betreft, vind ik de Koran amper agressief. Als je tenminste de tafsir bij weet te pakken.
pi_49487351
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Tafsir van Ibn Kathir is dan ook niet echt een auteurscommentaar, nee het is een vereniging van Hadith en Koran en de omstandigheden waarin de moslims zich bevonden toen het werd geopenbaard, belemmert je interpretatie niet, integendeel, het verrijkt en verduidelijkt het.
[..]

Hoezo?
Nou, ik vind wijn wel lekker en gedestilleerd nog lekkerder. Maar die kater de volgende dag is minder leuk. En als er dan een (kennelijke) ervaringsdeskundige komt die juist het enige nadeel wegneemt, dan blijkt daaruit een grote liefde voor de mens. En ik bedoel dat niet ironisch of spottend: ik vind het echt met oog voor (belangrijk) detail geregeld. Ik verheug me dan ook op het paradijs!
Maar vind het wel vreemd in het licht van het alcoholverbod op aarde.
quote:
[..]

De Koran is ook per gebeurtenis, oorlog, vrede, verzoening etc chronologisch gedaald, maar de verzameling van de Koran is niet chronologisch gebeurt. Wat agressiviteit betreft, vind ik de Koran amper agressief. Als je tenminste de tafsir bij weet te pakken.
Nou, ik herinner me vooral de kortere soear's naar het einde toe, waarin tamelijk rustig wordt gepraat over ongelovigen. Leg de qoraan uit en als ze dan nog niet willen luisteren zeg dan: "Wacht! Wij wachten met U!"
Maar in de eerste soera's wordt toch wel degelijk gesproken over vervolgen en zo.
2:194 En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen. (Vertaling van de Ahmaddiya!)
OK, ik heb de kontekst gezien en de waarschuwing dat je maat moet houden, maar er zijn nog wat verzen over hoe erg joden en christenen zijn. Ik vind de qoraan over het algemeen wel meevallen, zeker als je vergelijkt met het oude testament, waar god regelmatig opdracht geeft tot uitmoorden of dat zelf wel even doet.

Maar goed: Wildebras lult dus uit zijn nek. Dacht ik eigenlijk ook al.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_49487727
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, ik vind wijn wel lekker en gedestilleerd nog lekkerder. Maar die kater de volgende dag is minder leuk. En als er dan een (kennelijke) ervaringsdeskundige komt die juist het enige nadeel wegneemt, dan blijkt daaruit een grote liefde voor de mens. En ik bedoel dat niet ironisch of spottend: ik vind het echt met oog voor (belangrijk) detail geregeld. Ik verheug me dan ook op het paradijs!
Maar vind het wel vreemd in het licht van het alcoholverbod op aarde.
In de Koran wordt er nadruk gelegd op negatieve kanten van wijn en alcohol en geeft aan dat het in het paradijs niet zo zal zijn en dat je daar als beloning dus wel mag drinken.
quote:
Nou, ik herinner me vooral de kortere soear's naar het einde toe, waarin tamelijk rustig wordt gepraat over ongelovigen. Leg de qoraan uit en als ze dan nog niet willen luisteren zeg dan: "Wacht! Wij wachten met U!"
Maar in de eerste soera's wordt toch wel degelijk gesproken over vervolgen en zo.
2:194 En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen. (Vertaling van de Ahmaddiya!)
OK, ik heb de kontekst gezien en de waarschuwing dat je maat moet houden, maar er zijn nog wat verzen over hoe erg joden en christenen zijn. Ik vind de qoraan over het algemeen wel meevallen, zeker als je vergelijkt met het oude testament, waar god regelmatig opdracht geeft tot uitmoorden of dat zelf wel even doet.
Om eerlijk te zijn is de Moslimwereld niet erg te spreken over de Ahmaddiya..

Verder is de vers die door jou wordt aangehaald in context van zelfverdediging. Je kunt dan natuurlijk ook niet zomaar knippen en plakken, je moet wel alles nemen:
quote:
190. En strijdt voor de zaak van God tegen degenen, die tegen je strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, God heeft de overtreders niet lief.

191. En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is God zeker Vergevensgezind, Genadevol.

193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

194. De heilige maand voor de heilige maand! Er is (een wet van) vergelding voor alle heilige dingen. Wie daarom agressief tegen je handelt, vergeldt hem naarmate hij tegen je heeft gedaan. En vrees God en weet, dat God met de godvruchtigen is.
http://digiboek.50megs.com/koran/koran002.html
quote:
Maar goed: Wildebras lult dus uit zijn nek. Dacht ik eigenlijk ook al.
Mja, zou ik niet willen zeggen, ik ben het enkel niet met hem eens en het is ook niet mijn definitie van de Islam.
pi_49487893
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In de Koran wordt er nadruk gelegd op negatieve kanten van wijn en alcohol en geeft aan dat het in het paradijs niet zo zal zijn en dat je daar als beloning dus wel mag drinken.
Kijk, dat vind ik nou tof!
quote:
[..]

Om eerlijk te zijn is de Moslimwereld niet erg te spreken over de Ahmaddiya..
Weet ik, daarom zette ik het er ook bij, gewoon om eerlijk te zijn. Was ook wel benieuwd of de vertaling zo veel verschilt!
quote:
Verder is de vers die door jou wordt aangehaald in context van zelfverdediging. Je kunt dan natuurlijk ook niet zomaar knippen en plakken, je moet wel alles nemen:
[..]

[url=http://digiboek.50megs.com/koran/koran002.html
]http://digiboek.50megs.com/koran/koran002.html[/quote][/url]
Had ik ook gedaan. Overigens zegt vers 194 zelf al, dat je moet ophouden als zij ophouden. Dus dat leek me genoeg. Oeps edit: wat in jouw vertaling bij 193 staat, staat bij mij onder 194.
quote:
[..]
Mja, zou ik niet willen zeggen, ik ben het enkel niet met hem eens en het is ook niet mijn definitie van de Islam.
Oh
Hoe zou je het dan wel willen zeggen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_49487975
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:40 schreef Kees22 het volgende:

Hoe zou je het dan wel willen zeggen?
Hij heeft niet op zelfde manier als ik onderzocht
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:47:25 #216
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_49490376
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 11:16 schreef Masterix het volgende:
Edit: zucht, zucht, zucht, een LB topic, geen politiek topic, geen historisch topic.
Theologisch dus. Ontstaan van de Islam en Politieke Islam doe je lekker in HOC of POL
Ha ha ha. Islam is politiek.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:49:24 #217
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_49490447
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zie de tegenspraak niet Leg eens uit? Het liefst met ayet:sura zodat ik je op de context kan wijzen.
Context

Wil jij mij ook wijzen op de "context" van de moord op tegenstanders van Mohammed en de moord op een (Joodse) stam in Medina die hem nog als vluchteling uit Mekka hadden ontvangen ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_49492790
Edit: In WFL-FB. Ook ben je eerder gewaarschuwd. -

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2007 21:51:44 ]
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:34:54 #219
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_49549150
tvp, als dat mag natuurlijk.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_49866268
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik spreek voor mijzelf als ik zeg dat een niet-moslim inderdaad geen verstand kan hebben van de Islam. De Islam is namelijk niet het zomaar lezen van de Koran of andere boeken. Verstand hebben van de Islam is niet op de hoogte zijn van jaartallen, namen, gebeurtenissen.

Dat kan iedere nitwit. Islam betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte God. Daarom kan alleen een moslim verstand hebben van de Islam. Daarom kan ik ook met gerust hart zeggen dat figuren als Ahali geen verstand hebben van de Islam.

Als dat in jouw ogen een vorm van racisme is, so be it. Dat is de stand van zaken, imo dan. Jij kunt hooguit losstaande zaken benoemen, maar we weten allemaal dat losstaande zaken zonder context niets waard zijn. Wat je wel kunt doen is de kennis opnemen uit de informatie die een moslim jou geeft. Niet andersom. Het is wel degelijk eenrichtingsverkeer als het gaat om het begrijpen van de Islam als geheel.
Zo zie ik het ook een beetje. Of zoals een gezegde gaat.

Islam moet je niet leren, Islam moet je leven
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_49870268
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:26 schreef Burakius het volgende:

Islam moet je niet leren, Islam moet je leven
de vraag is alleen wel hoe je islam moet leven. iedereen kan wel zeggen dat hij/zij islam leeft
pi_49871418
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:01 schreef osho het volgende:

[..]

de vraag is alleen wel hoe je islam moet leven. iedereen kan wel zeggen dat hij/zij islam leeft
het gaat om je intentie uiteindelijk. Eenheid van Allah accepteren. Geloven in Muhammad (vzmh) en alle andere profeten. De Sunnah zo goed mogelijk proberen te volgen. Dan voel je het wel. Ik iig.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_49872624
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:28 schreef Burakius het volgende:

De Sunnah zo goed mogelijk proberen te volgen. Dan voel je het wel. Ik iig.
dacht mohammed B ook niet dat hij dit zo goed mogelijk deed ?
pi_49872783
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 00:01 schreef osho het volgende:

[..]

dacht mohammed B ook niet dat hij dit zo goed mogelijk deed ?
Denk dat die gozert verkeerde koran interpretaties heeft gehoord en ook verkeerde sunnah's wellicht. Maar gelukkig is die nerd in jail. en voorgoed ook.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_49872815
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 00:05 schreef Burakius het volgende:

[..]

Denk dat die gozert verkeerde koran interpretaties heeft gehoord en ook verkeerde sunnah's wellicht. Maar gelukkig is die nerd in jail. en voorgoed ook.
dat was m'n vraag niet. het gaat toch om z'n intenties. over interpretaties had je het nog niet gehad.
pi_49873009
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 00:06 schreef osho het volgende:

[..]

dat was m'n vraag niet. het gaat toch om z'n intenties. over interpretaties had je het nog niet gehad.
Hoe verzoen je het dan met:
quote:
[26:183] En doet de mensen in hetgeen hun toekomt niet te kort, noch handelt verderfelijk door onheil te stichten op aarde.
quote:
[2:195] En besteedt uw bezit voor de zaak van Allah en stort u niet met uw eigen handen in het verderf doch doet goed: voorzeker, Allah heeft hen lief, die goed doen.
pi_49875082
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 00:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe verzoen je het dan met:
[..]


[..]
Dat is juist de vraag van Osho: Mohammed B. stak van Gogh een mes in zijn buik, maar heeft hij de islam wel goed begrepen? HIJ dacht van wel. Waarom hebben de islamieten die hier posten wel de juiste islam voor ogen en Mohammed B. niet? En hoe weet je het verschil tussen juist en onjuist? Soenieten en Sji'ieten vechten elkaar al de tent uit.
Sterker nog: hoe weet je zeker dat de qor'aan niet door de duivel gegeven is?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_49876784
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 00:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe verzoen je het dan met:
[..]


[..]
volgens Burakius gaat het om je intenties. Mohammed B. kan denken dat hij juist goed doet door iemand als van Gogh te doden die in zijn ogen onheil en verderf zaaide.

[ Bericht 9% gewijzigd door osho op 29-05-2007 08:05:12 ]
pi_49876941
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 08:00 schreef osho het volgende:

[..]

volgens Burakius gaat het om je intenties. Mohammed B. kan denken dat hij juist goed doet door iemand als van Gogh te doden die in zijn ogen onheil en verderf zaaide.
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen eigenlijk. Maar iemand die en die zoetheid van Islam heeft geproefd en toch nog mensen dood heeft volgens mij niet de echte Islam gevoeld.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_49876968
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 08:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen eigenlijk. Maar iemand die en die zoetheid van Islam heeft geproefd en toch nog mensen dood heeft volgens mij niet de echte Islam gevoeld.
mag jij erover oordelen wie wel of niet de echte islam voelt ?
pi_49876994
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 08:24 schreef osho het volgende:

[..]

mag jij erover oordelen wie wel of niet de echte islam voelt ?
Tuurlijk niet. Het is ook voor iedereen anders. Je kan het ook zien aan de verschillende vormen van zikr (ziel vergroten of extra verdiepen in Islam). De ene draait rond als een dervisj. De andere gaat koran recitaties doen hele nacht.

Toegegeven dat ik het moeilijk vind om uit te leggen. . Misschien dat ik vanmiddag ff een goede lap schrijf na school.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_49877820
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is juist de vraag van Osho: Mohammed B. stak van Gogh een mes in zijn buik, maar heeft hij de islam wel goed begrepen? HIJ dacht van wel. Waarom hebben de islamieten die hier posten wel de juiste islam voor ogen en Mohammed B. niet? En hoe weet je het verschil tussen juist en onjuist? Soenieten en Sji'ieten vechten elkaar al de tent uit.
Om te beginnen, nee hij heeft (mijn definitie ) van de Islam niet begrepen. De manier waarmee extremisten geweld rechtvaardigen is door knippen en plakken. Een doodstraf mag alleen uitgeroepen worden als er een Islamitische staat in tact is en diegene een inwoner is van de overheid.
quote:
Sterker nog: hoe weet je zeker dat de qor'aan niet door de duivel gegeven is?
Mja, waarom niet door Filip de Winter, waarom niet door marsmannetjes, waarom door de Duivel?
Simpel, anders zoutie wel erg een Godlover zijn en oproepen naar monotheďsme

PS: Maak er geen politiek topic van -
pi_49878005
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 08:00 schreef osho het volgende:

[..]

volgens Burakius gaat het om je intenties. Mohammed B. kan denken dat hij juist goed doet door iemand als van Gogh te doden die in zijn ogen onheil en verderf zaaide.
Dat is knap dat hij denkt als hij volgens heel de Koran handelt.
quote:
Verdraag geduldig wat zij zeggen." (20:130 en 50:39)
Allah zegt letterlijk tegen de profeet:
quote:
"En verdraag wat zij zeggen geduldig en ga minzaam bij hen weg. En laat Mij maar met de loochenaars ..." (Koran 73:10-11)
quote:
"Roep op tot de weg van jouw Heer met wijsheid en goede aansporing en twist met hen op de best mogelijke manier. ..." (Koran 16:25)
quote:
"Een goede daad en een slechte daad zijn niet gelijk. Beantwoord het slechte met iets dat beter is. Op die manier zal uw vijand uw vriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden." (Koran 41:34)
Lijkt me geen juiste intentie.
pi_49882811
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is knap dat hij denkt als hij volgens heel de Koran handelt.
[..]

Allah zegt letterlijk tegen de profeet:
[..]


[..]


[..]

Lijkt me geen juiste intentie.
Burakius had het niet over de koran, maar over de intentie om in Mohammed en de andere profeten. Éénheid van Allah accepteren en de sunnah zo goed mogelijk proberen te volgen.

Ik kan me voorstellen dat er moslims zijn die in onderstaande lezen dat onthoofden van ongelovigen het goede is. Mogelijk dat na uitleg van iemand zij dit niet meer zullen denken, maar vind maar eens de juiste
uitleg

Voor in ieder geval Theo van Gogh is die uitleg aan Mohammed B te laat gekomen. Zover ik begrijp is het hem nog steeds niet uitgelegd.

Koran:

8:12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

47:4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.
pi_49883169
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:57 schreef osho het volgende:

[..]

Burakius had het niet over de koran, maar over de intentie om in Mohammed en de andere profeten. Éénheid van Allah accepteren en de sunnah zo goed mogelijk proberen te volgen.

Ik kan me voorstellen dat er moslims zijn die in onderstaande lezen dat onthoofden van ongelovigen het goede is. Mogelijk dat na uitleg van iemand zij dit niet meer zullen denken, maar vind maar eens de juiste
uitleg

Voor in ieder geval Theo van Gogh is die uitleg aan Mohammed B te laat gekomen. Zover ik begrijp is het hem nog steeds niet uitgelegd.
Mja, ik betwijfel wie eerder niet de tafsir zou pakken, de niet gelovige en diegene die zijn belangen via de Koran wil rechtvaardigen of de moslim die even kijkt naar in welke context het is geopenbaard?

Koran:
quote:
8:12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Die soerah is geopenbaard voor Badr
Het is zeker geen absoluut regel, in geschiedenis zie je dat die vers ook niet gebruikt of toegepast op een verovering buiten Badr en nog steeds gaat het om mensen die tegen je strijden.

Maar daarna:
quote:
19. Als gij een oordeel zoekt, dan is het oordeel reeds tot u gekomen. En als gij ophoudt, zal het beter voor u zijn, maar als gij terugkeert, zullen Wij ook terugkeren. En uw partij zal u in het geheel niet baten hoe talrijk zij ook moge zijn en Allah is voorzeker met de gelovigen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Badr
quote:
47:4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.
Dus?
Als je in oorlog met ze bent bevecht ze.
Als je wint neem ze gevangen.
En wanneer het opgehouden is laat ze dan voor het goede vrij, of voor een vergoeding.
Echt een rechtvaardiging voor B lijkt het

Beide zijn in oorlog, niet in de stad, niet non-combatants.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2007 12:08:07 ]
pi_49883364
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, ik betwijfel wie eerder niet de tafsir zou pakken, de niet gelovige en diegene die zijn belangen via de Koran wil rechtvaardigen of de moslim die even kijkt naar in welke context het is geopenbaard?
wat bedoel je ?
quote:
Dus?
Als je in oorlog met ze bent bevecht ze.
Als je wint neem ze gevangen.
En wanneer het opgehouden is laat ze dan voor het goede vrij, of voor een vergoeding.
Echt een rechtvaardiging voor B lijkt het

Beide zijn in oorlog, niet in de stad, niet non-combatants.
ik kan me voorstellen dat een moslim als B de woordenstrijd met van Gogh, en de beledigingen van van Gogh aan het adres van Allah en Mohammed, als oorlog ervaart en zo zijn daad rechtvaardigt.
pi_49883492
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:13 schreef osho het volgende:

[..]

wat bedoel je ?
Met knippen en plakken zonder commentaar van Mohammed en aanwezigen kan ik jou zelfs God verklaren door de Koran. Maar ja gelukkig werkt het zo niet.
quote:
ik kan me voorstellen dat een moslim als B de woordenstrijd met van Gogh, en de beledigingen van van Gogh aan het adres van Allah en Mohammed, als oorlog ervaart en zo zijn daad rechtvaardigt.
Ik niet, gezien Allah zegt geduldig en verdraagzaam te zijn met beledigen en spotten.
Oorlog wordt in de Koran heel duidelijk uitgelegd waar er sprake is van een oorlogsverklaring, troepen, buiten de stad (civielen) etc. B is dom geweest of bewust genegeerd.
pi_49883808
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:15 schreef Triggershot het volgende:

Ik niet, gezien Allah zegt geduldig en verdraagzaam te zijn met beledigen en spotten.
Oorlog wordt in de Koran heel duidelijk uitgelegd waar er sprake is van een oorlogsverklaring, troepen, buiten de stad (civielen) etc. B is dom geweest of bewust genegeerd.
ik ben natuurlijk blij dat jij en vele andere moslims het zich niet kunnen voorstellen. Feit blijft, dat er wel moslims zijn die het doen en de koran en/of sunnah als excuus/rechtvaardiging gebruiken.
pi_49883861
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:24 schreef osho het volgende:

[..]

ik ben natuurlijk blij dat jij en vele andere moslims het zich niet kunnen voorstellen. Feit blijft, dat er wel moslims zijn die het doen en de koran en/of sunnah als excuus/rechtvaardiging gebruiken.
Maar de constante associatie met 'kern' van de Islam is niet correct, misbruiken van leer is niet gepatenteerd door de Islam.
pi_49884090
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar de constante associatie met 'kern' van de Islam is niet correct, misbruiken van leer is niet gepatenteerd door de Islam.
het zou leuk interessant zijn om eens een discussie te zien tussen jou en iemand die de interpretatie van Mohammed B. ondersteunt.
pi_49884151
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:32 schreef osho het volgende:

[..]

het zou leuk interessant zijn om eens een discussie te zien tussen jou en iemand die de interpretatie van Mohammed B. ondersteunt.
pi_49884201
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

misschien kun jij als mod zoiemand uitnodigen

ter leering ende vermaeck
pi_49884218
Hoe bedoel je?
pi_49884281
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:36 schreef Triggershot het volgende:
Hoe bedoel je?
jij nodigt een Mohammed B adept uit op fok, om zijn/haar standpunten te verduidelijken en waar hij/zij goedkeuring vindt in de koran/sunnah etc. en dat er dan een discussie ontstaat waaruit jij dan als grote overwinnaar uit de strijd komt en dat iedereen dan weer lief tegen elkaar is en dat die B adept dan de blijde boodschap verder verspreidt ....zoiets ?
pi_49884682
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:38 schreef osho het volgende:

[..]

jij nodigt een Mohammed B adept uit op fok, om zijn/haar standpunten te verduidelijken en waar hij/zij goedkeuring vindt in de koran/sunnah etc. en dat er dan een discussie ontstaat waaruit jij dan als grote overwinnaar uit de strijd komt en dat iedereen dan weer lief tegen elkaar is en dat die B adept dan de blijde boodschap verder verspreidt ....zoiets ?
In een klap, mijn kleurtje weg, een permanente ban. Aivd op mijn spoor afvragende waarom ik contact heb met zulke personen, heel de Ummah rug keren tegen mij omdat ik zo een belangrijk dialoog niet alleen mag voeren. Voor een blije schaap.
pi_51982361
2:65 Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

Kan een moslim hier wat uitleg bij geven of de juiste vertaling van de arabische geschriften.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:31:19 #247
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51982385
Sabbath
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_51982436
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:31 schreef teamlead het volgende:
Sabbath
ja dat...en apen
pi_51982519
mmm, ok...ik heb de tafsir er even op nageslagen en Allah heeft de joden die de sabbath overtraden veranderd in apen
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:39:06 #250
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51982545
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:37 schreef osho het volgende:
mmm, ok...ik heb de tafsir er even op nageslagen en Allah heeft de joden die de sabbath overtraden veranderd in apen
ik zou nu een hele foute grap kunnen maken over de Etheopische Joden..... maar dat doe ik niet
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_51983163
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:37 schreef osho het volgende:
mmm, ok...ik heb de tafsir er even op nageslagen en Allah heeft de joden die de sabbath overtraden veranderd in apen
Nog even en het islampromotieteam gaat ons straks nog vertellen dat dit vers een bewijs is dat de evolutietheorie werd voorspeld in de koran en dat daarom de koran goddelijk is want niemand wist toen dat we eigenlijk dezelfde voorouderen hebben als de apen! Je hoeft het slechts van achter naar voren te lezen.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_51989446
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:30 schreef osho het volgende:
2:65 Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

Kan een moslim hier wat uitleg bij geven of de juiste vertaling van de arabische geschriften.
"Weest (als) verachte apen"

Koranisch vers:

In volgend vers worden joden (als) "apen" genoemd:

quote:
"Jullie hebben toch weet van hen die bij jullie op de sabbat in overtreding kwamen. Wij zeiden immers tegen hen: 'Weest (als) weggejaagde apen'. Zo maakten Wij het tot een afschrikkingwekkend voorbeeld voor hun eigen tijd en later en tot een aansporing voor de godvrezenden." (Koran 2:65-66) [18]
Het is meteen duidelijk dat het hier niet om 'de' joden gaat, maar enkel om diegenen die de Sabbat breken. Dit vers valt met andere woorden onder de eerder uiteengezette categorie van kritieken op joden die zondigen tegen hun eigen geloof. Wat de betekenis is van de in dit vers gebruikte bestraffing - "weest (als) apen" - wordt in de loop van de bespreking duidelijk.

De joodse Bijbel over de sabbat en over joden die de sabbat breken

Volgens de joodse Heilige Boeken is het houden van de sabbat één van de religieuze verplichtingen. Het breken van de sabbat is vanuit joods perspectief een zwaar vergrijp. Het bijbelse boek Exodus stelt dat joden die de sabbat breken gedood moeten worden:

quote:
"Onderhoud dus de sabbat, die moet heilig zijn voor u. Wie hem schendt, moet onverbiddelijk ter dood gebracht worden. Wie op die dag arbeid verricht, zal uit zijn volk worden verwijderd. Zes dagen mag men werken, maar de zevende dag is een volstrekte rustdag, gewijd aan de heer. Iedereen die op de sabbat arbeid verricht, moet onverbiddelijk ter dood gebracht worden". (Exodus 31:14-15)
quote:
"Mozes liet heel de gemeenschap van Israël samenkomen en sprak tot hen: ‘Dit zijn de voorschriften die de heer u beveelt te onderhouden: Zes dagen kunt u werken, maar de zevende dag moet heilig voor u zijn, een sabbatdag voor de heer. Iedereen die dan werkt moet ter dood gebracht worden." (Exodus 35:1-2)
De joodse Heilige Geschriften specificeren dat dit moet gebeuren door publieke steniging:

quote:
"Tijdens hun verblijf in de woestijn betrapten de Israëlieten iemand die op sabbat hout sprokkelde. Degenen die hem daarop betrapt hadden, brachten hem bij Mozes en Aäron en heel de gemeenschap. Hij werd in bewaring gesteld, omdat nog niet bepaald was wat er met hem moest gebeuren. De heer zei tegen Mozes: ‘Die man moet ter dood gebracht worden. Heel de gemeenschap moet hem buiten het kamp stenigen.’ Toen voerde heel de gemeenschap hem buiten het kamp en stenigde hem dood, zoals de heer aan Mozes had bevolen". (Numeri 15:32-36)
De Koran over muslims die zich niet aan (congregatie)gebeden houden

De Koran kent geen equivalent voor de sabbat gezien muslims na de vrijdagse gebedsbijeenkomst gewoon weer aan het werk kunnen zo ze dat willen.
quote:
"Jullie die geloven! Wanneer jullie tot de salaat op de vrijdag [als de dag van de samenkomst] worden opgeroepen, haast jullie dan om God te gedenken en laat het zakendoen. Dat is beter voor jullie, als jullie dat maar wisten. En wanneer de salaat beëindigd is, gaat dan weer uit elkaar het land in, streeft naar Gods gunst en gedenk God veel; misschien zal het jullie welgaan." (Koran 62:9-10)
Bij gebrek aan equivalent voor de sabbat zelf, wordt hier gekeken naar wat dichtst in de buurt komt, met name het houden van de vrijdagse congregatiegebeden. Het congregatie-aspect van deze gebeden wordt als zeer belangrijk ervaren - dat uit zich zelfs in de Arabische taal, waarin 'vrijdag' aangeduid wordt als 'Jawm-ul Jumcah' of 'dag van de samenkomst'. De congregatiegebeden zijn verplicht voor muslim mannen, hoewel er een aantal uitzonderingen voorzien zijn (bij slecht weer mag men thuis bidden). Maar hoe zit het met muslims die zich opzettelijk onttrekken aan de vrijdagse gebedsbijeenkomsten? Profeet Mohamed zei hierover dat God hun hart zal verzegelen zodat ze het juiste pad niet meer vinden. Zulke mensen zetten met andere woorden koers naar de hel.
quote:
"Mensen moeten ophouden de vrijdagse gebeden te verwaarlozen of God zal een zegel op hun harten plaatsen en zij zullen het juiste pad niet meer kunnen vinden". (Muslim, Ahmad)
Profeet Mohamed zei dat hij wou dat hij hun huis kon in brand steken.
quote:
"Ik wou een man vragen de mensen te leiden in het (vrijdag) gebed zodat ik de huizen zou kunnen afbranden van diegenen die het Vrijdagsgebed niet met ons houden." (Muslim, Ahmad)
De Profeet is de huizen niet in brand gaan steken, maar bediende zich van een metafoor om aan te geven hoe belangrijk deze gebeden zijn: in dit leven is het niet naleven ervan te vergelijken met het afbranden van je huis, een gebeuren dat je dakloos achterlaat. Welnu, door deze gebeden opzettelijk achterwege te laten, wordt een muslim spiritueel dakloos, religieus thuisloos.

Bij een andere gelegenheid had Mohamed het over muslims die het onwettige wettig maken, en hield hij hen voor dat zij (deze muslims dus) door God in apen en varkens veranderd zullen worden:
quote:
De Profeet zei:]Onder mijn volgelingen zullen er sommigen zijn die onwettige seksuele betrekkingen, het dragen van zijde, het drinken van alcohol en het gebruik van muziekinstrumenten als wettig zullen beschouwen. En sommigen zullen zich aan een heuvelrug ophouden, en 's avonds zal een herder bij hen komen en hen iets vragen, maar ze zullen tegen hem zeggen: 'kom morgen terug'. God zal hen gedurende de nacht vernietigen en zal de berg op hen laten vallen. En de rest van hen zal hij veranderen in apen en varkens en ze zullen zo blijven tot op Oordeelsdag". (Bukhari - een andere variant ervan komt voor in de collectie van Muslim)

Conclusie

De joodse Heilige Boeken beschouwen het breken van de sabbat als een zeer ernstige aangelegenheid die strafbaar is met de doodstraf door steniging. In de Koran, worden joden zowel als muslims gewaarschuwd dat ze zich resp. aan de sabbat en aan hun vrijdagse gebeden moeten houden. Zich daaraan onttrekken zonder geldige reden is een strafbare overtreding, maar in de Koran wordt de straf door God uitgevoerd, niet door de mens. In beide gevallen wordt de zaak verduidelijkt aan de hand van een metafoor.

Voor muslims wordt gesteld dat God hen zal straffen door het vergrendelen van hun harten waardoor ze ongelovigen worden. Ze verliezen hun spiritueel huis, verliezen de islam, worden ongelovig. De Profeet maakt dit aan de mensen duidelijk door een vergelijking en wijst erop dat dit is als je huis in vlammen zien opgaan. Meer algemeen, waarschuwt Profeet Mohamed dat muslims die het onwettige wettig maken, in apen en varkens zullen veranderen. Dat is ook de waarschuwing die joden die de sabbat breken in de Koran te horen krijgen. Het verlies van het lichaam is daarbij een metafoor, het is een vertaling in aardse termen van het spiritueel verlies ten gevolge van resp. het breken van de sabbat voor de joden, en het wettig maken van het onwettige voor de muslims.

De Koran reserveert bestraffing echter duidelijk bij God, terwijl in de joodse Bijbel sabbatbrekers met de doodstraf door steniging bedacht worden. Koranvers 2:65-66 kan niet beschouwd worden als een vorm van antisemitisme, vermits (1) ook muslims die zich niet houden aan hun Vrijdagsgebed gewaarschuwd worden voor erge gevolgen en vooral ook omdat (2) de eigen joodse Heilige Boeken de doodstraf door steniging in petto hebben voor de sabbatbrekers.
[/quote]

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2007 14:39:20 ]
pi_51989512
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:02 schreef onemangang het volgende:

[..]

Nog even en het islampromotieteam gaat ons straks nog vertellen dat dit vers een bewijs is dat de evolutietheorie werd voorspeld in de koran en dat daarom de koran goddelijk is want niemand wist toen dat we eigenlijk dezelfde voorouderen hebben als de apen! Je hoeft het slechts van achter naar voren te lezen.
Ah, de anti Islam promotie team is ook reeds gearriveerd.
pi_51997208
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:38 schreef Triggershot het volgende:
Het is meteen duidelijk dat het hier niet om 'de' joden gaat, maar enkel om diegenen die de Sabbat breken. Dit vers valt met andere woorden onder de eerder uiteengezette categorie van kritieken op joden die zondigen tegen hun eigen geloof. Wat de betekenis is van de in dit vers gebruikte bestraffing - "weest (als) apen" - wordt in de loop van de bespreking duidelijk.

De joodse Bijbel over de sabbat en over joden die de sabbat breken

Volgens de joodse Heilige Boeken is het houden van de sabbat één van de religieuze verplichtingen. Het breken van de sabbat is vanuit joods perspectief een zwaar vergrijp. Het bijbelse boek Exodus stelt dat joden die de sabbat breken gedood moeten worden:
Yeah right. Eerst worden degenen die de sabbath verbreken apen genoemd en vervolgens wordt de sabbath afgeschaft. Je zou hieruit ook kunnen concluderen dat het stichten van de islam eigenlijk dus hetzelfde als het stichten van een apenkolonie is. Maar dat zijn Allahs woorden, niet die van mij.

Nou ja, apen zijn ietsjes slimmer dan schapen, zoals Jezus zijn volgelingen noemde.

Laat mij maar gewoon mens zijn.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:48:24 #255
97745 Thorical
finding a way
pi_51997722
GZMM
pi_51998479
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 19:30 schreef onemangang het volgende:

[..]

Yeah right. Eerst worden degenen die de sabbath verbreken apen genoemd en vervolgens wordt de sabbath afgeschaft. Je zou hieruit ook kunnen concluderen dat het stichten van de islam eigenlijk dus hetzelfde als het stichten van een apenkolonie is. Maar dat zijn Allahs woorden, niet die van mij.

Nou ja, apen zijn ietsjes slimmer dan schapen, zoals Jezus zijn volgelingen noemde.

Laat mij maar gewoon mens zijn.
Waar staat dat de Sabbath is afgeschaft? Ben je weer een beetje onzin aan het uitkramen?
pi_52008490
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:02 schreef onemangang het volgende:

[..]

Nog even en het islampromotieteam gaat ons straks nog vertellen dat dit vers een bewijs is dat de evolutietheorie werd voorspeld in de koran en dat daarom de koran goddelijk is want niemand wist toen dat we eigenlijk dezelfde voorouderen hebben als de apen! Je hoeft het slechts van achter naar voren te lezen.
Nee joh, de apen stammen van (sommige) mensen af!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52008539
Dit is wel een beetje off topic, maar dat snap ik dan weer niet:
quote:
"Tijdens hun verblijf in de woestijn betrapten de Israëlieten iemand die op sabbat hout sprokkelde. Degenen die hem daarop betrapt hadden, brachten hem bij Mozes en Aäron en heel de gemeenschap. Hij werd in bewaring gesteld, omdat nog niet bepaald was wat er met hem moest gebeuren.
Je mag geen werk doen tijdens de sabbath, maar wel mensen opbrengen en gevangen zetten.
Moest het even kwijt, al gaat dit onderwerp daar niet over.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52009846
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 02:17 schreef Kees22 het volgende:
Dit is wel een beetje off topic, maar dat snap ik dan weer niet:
[..]

Je mag geen werk doen tijdens de sabbath, maar wel mensen opbrengen en gevangen zetten.
Moest het even kwijt, al gaat dit onderwerp daar niet over.
Het betrappen van een zonde en een oogje op ze houden tot er een bestraffing van God komt noem ik geen werk, jij wel? Overigens is het een reactie op iemand die over de schreef gaat.
pi_52178619
http://www.tafsir.com/default.asp?sid=5&tid=13538
quote:
Allah said,


[وَمِنَ الَّذِينَ قَالُواْ إِنَّا نَصَـرَى أَخَذْنَا مِيثَـقَهُمْ]


(And from those who call themselves Christians, We took their covenant,) Meaning: `From those who call themselves Christians and followers of `Isa, son of Maryam, while in fact they are not as they claim. We took from them the covenant and pledges that they would follow the Prophet , aid him, honor him and follow his footsteps.' And that they would believe in every Prophet whom Allah sends to the people of the earth. They imitated the Jews and broke the promises and the pledges. This is why Allah said,


[فَنَسُواْ حَظّاً مِّمَّا ذُكِرُواْ بِهِ فَأَغْرَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَآءَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَـمَةِ]


(but they have abandoned a good part of the Message that was sent to them. So We planted amongst them enmity and hatred till the Day of Resurrection Meaning: `We planted enmity and hatred between them, and they will remain like this until the Day of Resurrection.' Indeed, the numerous Christian sects have always been enemies and adversaries of each other, accusing each other of heresy and cursing each other. Each sect among them excommunicates the other sects and does not allow them entrance to their places of worship. The Monarchist sect accuses the Jacobite sect of heresy, and such is the case with the Nestorians and the Arians. Each sect among them will continue to accuse the other of disbelief and heresy in this life and on the Day when the Witnesses will come forth.
heeft Allah inmiddels ook "enmity and hatred amongst" de moslims gepland tot aan de dag van opstanding ?
pi_52643169
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:36 schreef osho het volgende:
http://www.tafsir.com/default.asp?sid=5&tid=13538
[..]

heeft Allah inmiddels ook "enmity and hatred amongst" de moslims gepland tot aan de dag van opstanding ?
Gezien de omstandigheden lijkt me je vraag overbodig, of zoek je een -heilige- schrift verwijzing?
pi_52643233
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gezien de omstandigheden lijkt me je vraag overbodig, of zoek je een -heilige- schrift verwijzing?
het antwoord is dus ja ? maar als je daar nog een verwijzing bij hebt, zou dat leuk zijn
pi_52643334
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:20 schreef osho het volgende:

[..]

het antwoord is dus ja ? maar als je daar nog een verwijzing bij hebt, zou dat leuk zijn
Ik geloof niet in generalisatie, dus ik zal zeker ook niet discrimineren, ik denk dat onder alle partijen zowel Christenen, Joden, Moslims etc allemaal wel 'hatred' is gekomen wanneer ze bepaalde afwijkende idealen volgen, moslims hebben geen firewall voor zulke invloeden.

Mijn onderbouwing zou de hadith zijn:
'Van de 72 stromingen zal er maar één naar het paradijs gaan.'
Koran:
'Denken jullie dat het allemaal afgelopen is als jullie denken dat jullie moslims zijn' (vrijgesteld van beproevingen, kwalen etc)
pi_52643377
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik geloof niet in generalisatie, dus ik zal zeker ook niet discrimineren, ik denk dat onder alle partijen zowel Christenen, Joden, Moslims etc allemaal wel 'hatred' is gekomen wanneer ze bepaalde afwijkende idealen volgen, moslims hebben geen firewall voor zulke invloeden.

Mijn onderbouwing zou de hadith zijn:
'Van de 72 stromingen zal er maar één naar het paradijs gaan.'
Koran:
'Denken jullie dat het allemaal afgelopen is als jullie denken dat jullie moslims zijn' (vrijgesteld van beproevingen, kwalen etc)
welke stroming zou dat dan moeten zijn ? er wordt niet gespecificeerd dat he de sunni zijn toch ? ook de sunni maken zich schuldig aan hatred. hoe zit dat met de suffi's ?
pi_52643425
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:27 schreef osho het volgende:

[..]

welke stroming zou dat dan moeten zijn ? er wordt niet gespecificeerd dat he de sunni zijn toch ? ook de sunni maken zich schuldig aan hatred. hoe zit dat met de suffi's ?
Jawel, de Soenah, Shieten horen daar ook bij.
pi_53772532
-edit- verkeerde topic
الله المصات الديكه في الجحيم
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:59:40 #267
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55729334
Er is al 86 dagen niet in dit topic gepost staat hierboven. Nou dan wordt het hoog tijd .
Ik vroeg me af hoe het zit met tolerantie jegens andere godsdiensten? Is de Islam nu echt zo intolerant als beweerd wordt of valt dat wel een beetje mee?
Niet meer actief op Fok!
pi_55730758
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:59 schreef Viking84 het volgende:
Er is al 86 dagen niet in dit topic gepost staat hierboven. Nou dan wordt het hoog tijd .
Ik vroeg me af hoe het zit met tolerantie jegens andere godsdiensten? Is de Islam nu echt zo intolerant als beweerd wordt of valt dat wel een beetje mee?
Hangt er vanaf eingelijk, wat verstaan we onder 'tolerantie', wat zou Islam moeten leren om tolerant genoemd te worden in jouw optiek? Als je het mij vraagt valt het allemaal reeeeeeuuzzeeee mee en is de Islam tolerant.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:22:29 #269
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55732829
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hangt er vanaf eingelijk, wat verstaan we onder 'tolerantie', wat zou Islam moeten leren om tolerant genoemd te worden in jouw optiek? Als je het mij vraagt valt het allemaal reeeeeeuuzzeeee mee en is de Islam tolerant.
Ik bedoel hier tolerant tov andere religies, dus simpelweg: Duldt de Islam andere religies naast zich? En zo ja: zijn dat dan de andere twee grote monotheďstische religies of ook andere (polytheďstische) religies?
Niet meer actief op Fok!
pi_55733722
Islam is tolerant jegens Christendom en Judaisme, niet tegen polytheďsme.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:57:42 #271
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_55733748
illegale tvp
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:19:40 #272
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55734360
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:56 schreef Triggershot het volgende:
Islam is tolerant jegens Christendom en Judaisme, niet tegen polytheďsme.
Ok . Ik was namelijk een beetje verward omdat ik in 'Een geschiedenis van God' van Karen Armstrong las dat Mohammed de Koeraisjieten (of hoe je dat ook schrijft) op den duur verbood hun eigen goden nog te aanbidden. DIt leidde tot een breuk tusse Mohammed en de Koeraisjieten. Elders beweert Armstrong echter weer dat de Islam wel degelijk tolerant was jegens andere religies. Maar dat geldt - zoals ik al vermoedde - slechts voor het jodendom en het christendom .
Niet meer actief op Fok!
pi_55734566
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ok . Ik was namelijk een beetje verward omdat ik in 'Een geschiedenis van God' van Karen Armstrong las dat Mohammed de Koeraisjieten (of hoe je dat ook schrijft) op den duur verbood hun eigen goden nog te aanbidden. DIt leidde tot een breuk tusse Mohammed en de Koeraisjieten. Elders beweert Armstrong echter weer dat de Islam wel degelijk tolerant was jegens andere religies. Maar dat geldt - zoals ik al vermoedde - slechts voor het jodendom en het christendom .
In hoofdstuk 'Kafiroen' - ongelovigen in de Koran eindigt Allah met 'voor u uw godsdienst en voor ons de onze'. Ik denk dat jij het hebt over waar Mohammed pleit voor 'reinigen' van de Kaaba waar al die afgodsbeelden waren terwijl de Kaaba voor Allah bedoeld is.

Koran beveelt bijvoorbeeld om vrede te sluiten met de polytheďsten waar mogelijk.
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:36:13 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55734796
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In hoofdstuk 'Kafiroen' - ongelovigen in de Koran eindigt Allah met 'voor u uw godsdienst en voor ons de onze'. Ik denk dat jij het hebt over waar Mohammed pleit voor 'reinigen' van de Kaaba waar al die afgodsbeelden waren terwijl de Kaaba voor Allah bedoeld is.

Koran beveelt bijvoorbeeld om vrede te sluiten met de polytheďsten waar mogelijk.
Ik zal het betreffende stukje morgen nog even nalezen en dan kom ik er hier nog even op terug, maar dat 'voor u uw godsdienst en voor ons de onze' zorgde idd voor enige verwarring hier .
Niet meer actief op Fok!
pi_55734856
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zal het betreffende stukje morgen nog even nalezen en dan kom ik er hier nog even op terug, maar dat 'voor u uw godsdienst en voor ons de onze' zorgde idd voor enige verwarring hier .
Hier voor je om nog zelf na te lezen als je wilt.
http://digiboek.50megs.com/koran/koran109.html
pi_55735383
Viking83, misschien zijn de volgende boeken wel iets voor jou, mocht je je ooit in de (ontstaans)geschiedenis van de Islam willen verdiepen:

  • Islam: Geschiedenis van een wereldgodsdienst (EN: Islam: A short history)
  • De Profeet: Over het leven van Mohammed (EN: Muhammad: A biography of the Prophet)

    Beide boeken zijn van de hand van Karen Armstrong.

    [ Bericht 26% gewijzigd door TheMagnificent op 03-01-2008 00:09:19 ]
  • pi_55884974
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 10:25 schreef Triggershot het volgende:

    [..]

    Ik geloof niet in generalisatie, dus ik zal zeker ook niet discrimineren, ik denk dat onder alle partijen zowel Christenen, Joden, Moslims etc allemaal wel 'hatred' is gekomen wanneer ze bepaalde afwijkende idealen volgen, moslims hebben geen firewall voor zulke invloeden.

    Mijn onderbouwing zou de hadith zijn:
    'Van de 72 stromingen zal er maar één naar het paradijs gaan.'
    Koran:
    'Denken jullie dat het allemaal afgelopen is als jullie denken dat jullie moslims zijn' (vrijgesteld van beproevingen, kwalen etc)
    kleine opmerking
    Het is niet de bedoeling dat er precies 72 stromingen zijn. Het getal 72 duidt op 'groot aantal stromingen' en niet op precies 72 stromingen. Het kan ook wijzen op : er zijn 72 stromingen en uit die stromingen zijn de stromingen uitgekomen die men vindt tegenwoordig, (trouwens in sommige hadiths is het getal 73 en niet 72, het is ook gebruikelijk in arabisch om bepaalde getallen te gebruiken om grote grootheid/aantal uit te drukken)
    verlegen :)
    pi_55885070
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 22:16 schreef teletubbies het volgende:

    [..]

    kleine opmerking
    Het is niet de bedoeling dat er precies 72 stromingen zijn. Het getal 72 duidt op 'groot aantal stromingen' en niet op precies 72 stromingen. Het kan ook wijzen op : er zijn 72 stromingen en uit die stromingen zijn de stromingen uitgekomen die men vindt tegenwoordig, (trouwens in sommige hadiths is het getal 73 en niet 72, het is ook gebruikelijk in arabisch om bepaalde getallen te gebruiken om grote grootheid/aantal uit te drukken)
    Uiteraard, houd er geen letterlijke interpretatie op.
    pi_55885213
    quote:
    Op maandag 28 mei 2007 23:01 schreef osho het volgende:

    [..]

    de vraag is alleen wel hoe je islam moet leven. iedereen kan wel zeggen dat hij/zij islam leeft
    standaard antwoord; doe de sahaba en de eerste 3 generaties zo goed mogelijk na in de manier hoe ze islam ervaarden, dus bestudeer de mensen die islam interpreteerden zoals het moest en leefden ermee zoals het moest.
    Je kunt bewijzen dat je juist naar die mensen moet kijken, de bewijzen vind je in hadith en mogelijk ook in koran.
    verlegen :)
    pi_55885654
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 00:01 schreef TheMagnificent het volgende:
    Viking83, misschien zijn de volgende boeken wel iets voor jou, mocht je je ooit in de (ontstaans)geschiedenis van de Islam willen verdiepen:

  • Islam: Geschiedenis van een wereldgodsdienst (EN: Islam: A short history)
  • De Profeet: Over het leven van Mohammed (EN: Muhammad: A biography of the Prophet)

    Beide boeken zijn van de hand van Karen Armstrong.
  • Armstrong is niet geheel onomstreden. Je kunt ook iets recents van Hans Jansen proberen, die heeft een iets andere invalshoek, en die schrijft nog in het Nederlands ook.
      dinsdag 8 januari 2008 @ 22:46:38 #281
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_55885970
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 00:01 schreef TheMagnificent het volgende:
    Viking83, misschien zijn de volgende boeken wel iets voor jou, mocht je je ooit in de (ontstaans)geschiedenis van de Islam willen verdiepen:

  • Islam: Geschiedenis van een wereldgodsdienst (EN: Islam: A short history)
  • De Profeet: Over het leven van Mohammed (EN: Muhammad: A biography of the Prophet)

    Beide boeken zijn van de hand van Karen Armstrong.
  • Dank voor de tip, maar ik krijg nog college over de Islam . Bovendien lees ik nu dus ook 'Een geschiedenis van God' van Karen Armstrong, waar ook al eea in staat.
    En ik ben Viking84, niet 83 .
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 8 januari 2008 @ 22:47:26 #282
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_55886005
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 22:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

    [..]

    Armstrong is niet geheel onomstreden. Je kunt ook iets recents van Hans Jansen proberen, die heeft een iets andere invalshoek, en die schrijft nog in het Nederlands ook.
    Want? Omdat ze amateur is of omdat de Islam haar stokpaardje is?
    Niet meer actief op Fok!
    pi_55886165
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 22:46 schreef Viking84 het volgende:

    [..]

    Dank voor de tip, maar ik krijg nog college over de Islam . Bovendien lees ik nu dus ook 'Een geschiedenis van God' van Karen Armstrong, waar ook al eea in staat.
    En ik ben Viking84, niet 83 .
    Vergeet Armstrong, lees 'Geen god dan God' van Reza Aslan.
    Geweldige boek en auteur:
    Interview
    Boek

    Absolute aanrader!
    En wat voor colleges, waar?

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2008 22:55:22 ]
      dinsdag 8 januari 2008 @ 23:00:58 #284
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_55886457
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 22:52 schreef Triggershot het volgende:

    [..]

    Vergeet Armstrong, lees 'Geen god dan God' van Reza Aslan.
    Geweldige boek en auteur:
    Interview
    Boek

    Absolute aanrader!
    En wat voor colleges, waar?
    Colleges bij godsdienstwetenschap. Ga naar alle waarschijnlijkheid - als ik op tijd afstudeer voor Nederlands, that is, maar dat moet wel lukken - in sept beginnen . Het eerste jaar doe ik in voltijd, dan is m'n geld op en moet ik kijken hoe ik verder ga. Kan het gelukkig ook in deeltijd doen, dus dat komt wel goed .

    En ik wil wel graag weten waaróm ik Armstrong moet vergeten .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_55886747
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 22:47 schreef Viking84 het volgende:

    [..]

    Want? Omdat ze amateur is of omdat de Islam haar stokpaardje is?
    Neuh, omdat haar blik veel te christelijk gekleurd is.
    pi_55886788
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 22:46 schreef Viking84 het volgende:

    [..]

    Dank voor de tip, maar ik krijg nog college over de Islam . Bovendien lees ik nu dus ook 'Een geschiedenis van God' van Karen Armstrong, waar ook al eea in staat.
    En ik ben Viking84, niet 83 .
    Mijn excuses. Het is me een raadsel hoe ik van die '4' een '3' heb kunnen maken.
    pi_55886828
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 23:00 schreef Viking84 het volgende:

    [..]

    Colleges bij godsdienstwetenschap. Ga naar alle waarschijnlijkheid - als ik op tijd afstudeer voor Nederlands, that is, maar dat moet wel lukken - in sept beginnen . Het eerste jaar doe ik in voltijd, dan is m'n geld op en moet ik kijken hoe ik verder ga. Kan het gelukkig ook in deeltijd doen, dus dat komt wel goed .

    En ik wil wel graag weten waaróm ik Armstrong moet vergeten .
    Interessant, niet echt opmerkelijk eigenlijk gezien je je veel met religie bezig houdt.


    Jij bent natuurlijk niet bekend in de primaire Islamitische bronnen, maar haar vertelling is precies hetzelfde, maar dan in Engelse woorden. Wat erg jammer is.
      dinsdag 8 januari 2008 @ 23:14:21 #288
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_55886893
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 23:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

    [..]

    Neuh, omdat haar blik veel te christelijk gekleurd is.
    Noem eens voorbeelden dan? .
    Ik zie dat niet zo, hoor.
    Impliceert jouw opmerking nu ook dat mensen die zelf christelijk zijn niet objectief over deze materie kunnen schrijven?
    Niet meer actief op Fok!
    pi_55887035
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 23:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

    [..]

    Neuh, omdat haar blik veel te christelijk gekleurd is.
    Ik (als moslim) heb haar niet kunnen betrappen op een te christelijk gekleurde vertelling. Ik vind dat ze het juist op een prima objectieve manier heeft gedaan (m.b.v. (traditionele) islamitische bronnen, etc.).
    pi_55887229
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 23:18 schreef TheMagnificent het volgende:

    [..]

    Ik (als moslim) heb haar niet kunnen betrappen op een te christelijk gekleurde vertelling. Ik vind dat ze het juist op een prima objectieve manier heeft gedaan (m.b.v. (traditionele) islamitische bronnen, etc.).
    Ok, ik beken: ik ben bevooroordeeld tov exnonnetjes.
    pi_55887294
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 23:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

    [..]

    Ok, ik beken: ik ben bevooroordeeld tov exnonnetjes.
      dinsdag 8 januari 2008 @ 23:30:17 #292
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_55887357
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 23:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

    [..]

    Ok, ik beken: ik ben bevooroordeeld tov exnonnetjes.
    ik ben ook ex-christen en ik sta juist erg kritisch tegenover de kerk .
    Niet meer actief op Fok!
      woensdag 9 januari 2008 @ 22:43:17 #293
    189777 zagevent
    what's in a name
    pi_55910755
    Ik heb een -misschien- hele stomme vraag, maar ik denk er nu al een paar dagen aan, en ik heb geen idee waar ik het anders kan stellen.

    Wie knipt haren van moslimmeisjes die een hoofddoek dragen. Want die vrouwen dragen hun hoofddoek omdat ze hun schoonheid alleen voor hun man willen houden of zoiets. Een andere man, mag haar haar dus niet zien. Dan kan ze ook niet naar een kapper gaan. Naar een vrouwelijke kapper ook niet, want ik heb in islamitische landen nog nooit een vrouwenkapper gezien, en vrouwen mogen in streng islamitische landen niet werken.
    pi_55913474
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 22:43 schreef zagevent het volgende:
    Ik heb een -misschien- hele stomme vraag, maar ik denk er nu al een paar dagen aan, en ik heb geen idee waar ik het anders kan stellen.

    Wie knipt haren van moslimmeisjes die een hoofddoek dragen. Want die vrouwen dragen hun hoofddoek omdat ze hun schoonheid alleen voor hun man willen houden of zoiets. Een andere man, mag haar haar dus niet zien. Dan kan ze ook niet naar een kapper gaan. Naar een vrouwelijke kapper ook niet, want ik heb in islamitische landen nog nooit een vrouwenkapper gezien, en vrouwen mogen in streng islamitische landen niet werken.
    Gewoon door een kapster. Ja, die heb je ook in islamitische landen (desnoods thuis).
    pi_55914336
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 00:20 schreef TheMagnificent het volgende:

    [..]

    Gewoon door een kapster. Ja, die heb je ook in islamitische landen (desnoods thuis).
    En dat kan in Nederland ook. Je hebt ook diensten aan huis zogezegd.
    pi_55914576
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 23:12 schreef Triggershot het volgende:

    [..]

    Interessant, niet echt opmerkelijk eigenlijk gezien je je veel met religie bezig houdt.


    Jij bent natuurlijk niet bekend in de primaire Islamitische bronnen, maar haar vertelling is precies hetzelfde, maar dan in Engelse woorden. Wat erg jammer is.
    Ik begrijp het niet goed.
    Armstrong is geen goede bron, omdat ze in het Engels precies de primaire Islamitische bronnen vertelt?

    Wat is er dan verkeerd aan??
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_55914654
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 01:46 schreef Kees22 het volgende:

    [..]

    Ik begrijp het niet goed.
    Armstrong is geen goede bron, omdat ze in het Engels precies de primaire Islamitische bronnen vertelt?

    Wat is er dan verkeerd aan??
    Tis te letterlijk.
    pi_55914738
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 01:55 schreef Triggershot het volgende:

    [..]

    Tis te letterlijk.
    Ik ben aardig ver heen en het is al erg laat, maar hier snap ik niks van. Een vertaling zou niet goed genoeg zijn omdat ze te letterlijk is?
    Morgen kijk ik wel verder. En als dit onderwerp vol is, hoop ik op een volgend, want di wil ik wel eens uitgelegd en verklaard zien.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_55916784
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 02:09 schreef Kees22 het volgende:

    [..]

    Ik ben aardig ver heen en het is al erg laat, maar hier snap ik niks van. Een vertaling zou niet goed genoeg zijn omdat ze te letterlijk is?
    Morgen kijk ik wel verder. En als dit onderwerp vol is, hoop ik op een volgend, want di wil ik wel eens uitgelegd en verklaard zien.
    Ze is niet in staat de juiste nuanceringen aan te brengen, en dat heeft vast veel te maken met jhet feit dat ze christelijk is grootgebracht/zelfs in een klooster heeft gezeten, daarom bekijkt ze de islam niet zoals die bekeken moet worden, door islamitische ogen (ipv christelijke). Ik neem aan dat Triggershot iets dergelijks zal bedoelen.

    Simpel vb: als je de wet laat lezen door een gewone nederlander, of door een jurist krijg je als het goed is een andere interpretatie, ondanks dat het om dezelfde tekst gaat. Er is dus interpretatie nodig en dat kan alleen gedaan worden door iemand met de juiste kennis.

    [ Bericht 13% gewijzigd door Diederik_Duck op 10-01-2008 10:09:51 ]
    pi_55920993
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 02:09 schreef Kees22 het volgende:

    [..]

    Ik ben aardig ver heen en het is al erg laat, maar hier snap ik niks van. Een vertaling zou niet goed genoeg zijn omdat ze te letterlijk is?
    Morgen kijk ik wel verder. En als dit onderwerp vol is, hoop ik op een volgend, want di wil ik wel eens uitgelegd en verklaard zien.
    Als ik letterlijke overleveringen wil dan sla ik wel een boek van Buchari of Muslim open, sinds de 9e eeuw één en hetzelfde boek wereldwijd - vertalingen uitgesloten -, wat Armstrong doet is niet slecht te noemen ofzo, maar is voor mij niet aantrekkelijk om te lezen, vooral als je je niet verdiept in kern van de onderwerpen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')