abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 19:41:31 #101
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47592395
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik. En ik heb onderhandelingsruimte: ik ben al in vaste dienst en ik kost ze geld. Om me weg te zetten moeten ze me mobiliteit bieden. En zij hebben geen tijd, ik wel.
Ze moeten jou mobiliteit bieden? Die bied je zelf lijkt me zo.
Kijk maar liever uit dat ze je niet in Maastricht parkeren.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_47592498
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ze moeten jou mobiliteit bieden? Die bied je zelf lijkt me zo.
Kijk maar liever uit dat ze je niet in Maastricht parkeren.
No no; zoveel speelruimte hebben ze niet. Ik heb een vaste standplaats; en zij hebben in die standplaats geen opdrachtgever voor me.

Er zijn er meer die kunnen wat ik kan - maar ik kan het aantoonbaar; heb goede papieren en goede ervaring. De programmeurs hebben het moeilijker, momenteel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:46:09 #103
80268 kLowJow
That's Gay
pi_47592584
Het is een leuk 'spelletje' om te spelen, maar ik zou wel even heel goed nagaan hoeveel ruimte er is voor je eisen gaat stellen.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:47:56 #104
66825 Reya
Fier Wallon
pi_47592655
Mijn laptop heeft de geest gegeven.
pi_47592686
Een atheďstische schootcomputer.
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 19:48:50 #106
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47592695
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:44 schreef sigme het volgende:

[..]

No no; zoveel speelruimte hebben ze niet. Ik heb een vaste standplaats; en zij hebben in die standplaats geen opdrachtgever voor me.

Er zijn er meer die kunnen wat ik kan - maar ik kan het aantoonbaar; heb goede papieren en goede ervaring. De programmeurs hebben het moeilijker, momenteel.
Als zij geen opdrachtgever hebben in je standplaats en jij standvastig blijft, dan hebben ze weinig keus om je contract dan maar op te heffen. Ik denk dus niet dat je dan veel te eisen hebt. Jij bent toch geen programmeur?
pi_47592994
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Als zij geen opdrachtgever hebben in je standplaats en jij standvastig blijft, dan hebben ze weinig keus om je contract dan maar op te heffen. Ik denk dus niet dat je dan veel te eisen hebt. Jij bent toch geen programmeur?
Dan ken jij het ontslagrecht nog niet . En ik ben niet standvastig; ik wil domweg een goede vergoeding voor soepelheid. 200km per dag kost nogal wat. Tot nu toe is men zeer te spreken over mijn flexibileit .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47593063
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:47 schreef Reya het volgende:
Mijn laptop heeft de geest gegeven.
Oh ja, laptop van de baas zal ik dan ook moeten.

Gecondoleerd .
pi_47593081
Als je zin hebt om je te verzetten, dan biedt het ontslagrecht de werknemer veel bescherming, heb ik vernomen.
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 19:57:32 #110
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47593089
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Dan ken jij het ontslagrecht nog niet . En ik ben niet standvastig; ik wil domweg een goede vergoeding voor soepelheid. 200km per dag kost nogal wat. Tot nu toe is men zeer te spreken over mijn flexibileit .
Ontslagrecht. Sorry hoor, maar dan betalen ze je eenmalig en dan ben je exit.
Mobiliteit is aan de orde van de dag, als jij daar niet flexibel in kunt zijn, dan verklein JIJ je speelruimte, niet zij. Of je moet iets unieks kunnen. Tip: probeer een kleiner bedrijf, die hebben daar meer oren naar.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:59:17 #111
80268 kLowJow
That's Gay
pi_47593157
Ik zou gewoon de exploitatiebegroting van mijn manager erbij pakken, zie je gelijk de virtuele ruimte.
pi_47593266
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ontslagrecht. Sorry hoor, maar dan betalen ze je eenmalig en dan ben je exit.
Mobiliteit is aan de orde van de dag, als jij daar niet flexibel in kunt zijn, dan verklein JIJ je speelruimte, niet zij. Of je moet iets unieks kunnen. Tip: probeer een kleiner bedrijf, die hebben daar meer oren naar.
Oh - afkopen heb ik wel oren naar. Maar dat zullen ze niet willen.
Ontslag krijgen ze geen toestemming voor hoor; een detacheringsbedrijf kan met mensen schuiven, en zolang ik een uitstekend dossier heb hebben ze geen grond voor ontslag. En ik ben zéker niet onflexibel; zij hebben gewoon een heel groot accuut probleem door een groot contract onverwacht te verliezen. Dat is *hun* bedrijfsrisico; niet het mijne.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:05:41 #113
80268 kLowJow
That's Gay
pi_47593382
Even tussendoor... had jij niet iemand op je werk die je hier volgde ofzo, of was dat zomaar een willekeurige stalker?
pi_47593414
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:59 schreef kLowJow het volgende:
Ik zou gewoon de exploitatiebegroting van mijn manager erbij pakken, zie je gelijk de virtuele ruimte.
Ik heb mijn manager nog nooit gezien; laat staan dat ik iets weet over z'n bedrijfsvoering, of z'n ruimte. Wat ik weet is dat ze mij snel,snel,snel willen plaatsen. Zelfs als het ze wat geld kost is het voordeliger dan wat ik nu doe - voor hun.

En ik wil het best tijdelijk doen - als ze over een maandje een andere opdracht hebben; dichterbij, dan doe ik niet moeilijk. Ik doe sowieso nooit moeilijk - maar op de juiste moment eis ik wel geld.
pi_47593470
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef kLowJow het volgende:
Even tussendoor... had jij niet iemand op je werk die je hier volgde ofzo, of was dat zomaar een willekeurige stalker?
Dat was een willekeurige internetstalker; die me liet schikken door het adres van kantoor van mijn werkgever hier in de stad op te hebben gezocht.
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 20:09:57 #116
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47593517
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh - afkopen heb ik wel oren naar. Maar dat zullen ze niet willen.
Ontslag krijgen ze geen toestemming voor hoor; een detacheringsbedrijf kan met mensen schuiven, en zolang ik een uitstekend dossier heb hebben ze geen grond voor ontslag. En ik ben zéker niet onflexibel; zij hebben gewoon een heel groot accuut probleem door een groot contract onverwacht te verliezen. Dat is *hun* bedrijfsrisico; niet het mijne.
Ontslaan kan altijd, daar heb jij en zij een opzegtermijn voor.
Het verliezen van een groot contract kan ook noodzaak tot inkrimpen betekenen. Zij kunnen inderdaad schuiven, maar dan zul je dus mee moeten schuiven. Wacht niet tot iemand een klus voor je gevonden heeft, maar probeer zelf al te peilen waar de nieuwe klussen liggen.
pi_47593529
Deze onopgeleide alcoholist gaat weer doen waar-ie goed in is, .
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:16:06 #118
80268 kLowJow
That's Gay
pi_47593734
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb mijn manager nog nooit gezien; laat staan dat ik iets weet over z'n bedrijfsvoering, of z'n ruimte. Wat ik weet is dat ze mij snel,snel,snel willen plaatsen. Zelfs als het ze wat geld kost is het voordeliger dan wat ik nu doe - voor hun.

En ik wil het best tijdelijk doen - als ze over een maandje een andere opdracht hebben; dichterbij, dan doe ik niet moeilijk. Ik doe sowieso nooit moeilijk - maar op de juiste moment eis ik wel geld.
Als de verwachting is dat ze op korte termijn weer goed aan je kunnen verdienen is er geen probleem. AIs dit niet het geval dan kun je beter een beetje voorzichtig zijn, wat Aah hierboven zegt eigenlijk. Een beetje creatieve werkgever met redelijke advocaat komt hier zonder al teveel kleerscheuren wel mee weg.
pi_47593748
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ontslaan kan altijd, daar heb jij en zij een opzegtermijn voor.
Het verliezen van een groot contract kan ook noodzaak tot inkrimpen betekenen. Zij kunnen inderdaad schuiven, maar dan zul je dus mee moeten schuiven. Wacht niet tot iemand een klus voor je gevonden heeft, maar probeer zelf al te peilen waar de nieuwe klussen liggen.
Je bedoelt het vast niet verkeerd enzo; maar ik ga echt niet het onderste uit de kan willen en het lid op m'n neus krijgen.

Mijn manager belde me vanmiddag; vroeg of ik zo flexibel wou zijn om me beschikbaar te houden voor een klus op 100 km; en dat we dan -als het doorgaat- reistijd en leasebak wel soepel oplossen. Dan moet ik wel een beetje weten wat ik zo ongeveer ga vragen.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:18:22 #120
80268 kLowJow
That's Gay
pi_47593823
Oh.. in dat geval gewoon alvast informeren bij wagenparkbeheer naar de leasecontracten en een berijdersovereenkomst vragen om alvast van de voorwaarden kennis te nemen ofzo. Daar moet je genoeg informatie uit kunnen halen om het één en ander te berekenen lijkt me.
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 20:20:37 #121
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47593899
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Je bedoelt het vast niet verkeerd enzo; maar ik ga echt niet het onderste uit de kan willen en het lid op m'n neus krijgen.

Mijn manager belde me vanmiddag; vroeg of ik zo flexibel wou zijn om me beschikbaar te houden voor een klus op 100 km; en dat we dan -als het doorgaat- reistijd en leasebak wel soepel oplossen. Dan moet ik wel een beetje weten wat ik zo ongeveer ga vragen.
Ik bedoel het inderdaad goed.

Tip: laat het op papier vastleggen.

Tip2: je staat volgens mij toch al onder contract? Dan kun je niet zomaar een loonsverhoging verkrijgen, omdat je een nieuwe klus gaat doen toch? Kijk uit met dat soort managers die je beloven dat alles wel goed komt.

tip3: voor een tijdelijke klus zou ik geen leasebak willen, vraag naar een bedrijfsauto.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:22:45 #122
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47593983
Niet een standaard mobiliteitsvergoeding bij een detacheringsbedrijf? Vreemd. Ja, of het moet al in het salaris zitten.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_47594072
Kijk, ik ben overgenomen, ik heb een contract waarin niets staat over leaseauto's of mobiliteitsvergoedingen; in mijn contract ben ik helemaal niet detacheerbaar.
Ik ken wagenparkbeheer niet, dus daar is ook weinig te halen. Ik zal natuurlijk eens informeren bij collega's, maandag, maar ik betwijfel of daar veel nuttigs uitkomt.
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 20:26:11 #124
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47594133
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:22 schreef Sidekick het volgende:
Niet een standaard mobiliteitsvergoeding bij een detacheringsbedrijf? Vreemd. Ja, of het moet al in het salaris zitten.
Ook dan moet het gespecificeerd zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 20:27:05 #125
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47594159
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:24 schreef sigme het volgende:
Kijk, ik ben overgenomen, ik heb een contract waarin niets staat over leaseauto's of mobiliteitsvergoedingen; in mijn contract ben ik helemaal niet detacheerbaar.
Ik ken wagenparkbeheer niet, dus daar is ook weinig te halen. Ik zal natuurlijk eens informeren bij collega's, maandag, maar ik betwijfel of daar veel nuttigs uitkomt.
Dus je werkte op kantoor van de detacheerder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')