quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:54 schreef Djoowey het volgende:
Nog een vraagje,
Ben wat meer met draaitabellen bezig nu, en als ik er 1 verwijder (via "Verwijderen"), blijft hij er volgens mij bij dat de lege cellen nog steeds een draaitabel moeten voorstellen. Daardoor kan ik een eventuele nieuwe draaitabel daar niet neerzetten, en heb ik dus zware problemen met de opmaak!
Hoe kan ik die cellen echt leegmaken, of hoe kan ik een draaitabel zo verwijderen dat ik geen "left-overs" heb..
BVD again!
Macro opnemen van het sorteren van die tabel met INDIRECT verwijzingen en die aan een knop hangen of zoek in het vorige topic die verwijzng naar een macro die automatisch draait als de sheet veranderd, iets met "worksheet_on_change".quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:16 schreef Damzkieee het volgende:
Laatste vraag uit het vorige topic:
Okay dat kopieren naar het lege tabblad wil wel, maar nu nog het sorteren. Ik wil graag dat dat automatisch gaat en dat de namen er dan bij verplaatsen, zodat ze bij de goede score blijven staan.
dan wordt het lastig, ook om het uit te leggen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:21 schreef Damzkieee het volgende:
Ik snap die hele Macro's niet
1 2 | Selection.Sort Key1:=Range("B1"), Order1:=xlDescending, Key2:=Range("A1"), Order2:=xlAscending, Header:=xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:= False, Orientation:=xlTopToBottom, DataOption1:=xlSortNormal, DataOption2 :=xlSortNormal |
Ik wist het ook niet, maar ik heb even zitten proberen naar aanleiding van je vraag, en wat denk je? Je kunt de tabjes gewoon van het ene bestand naar het andere slepen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:33 schreef SHERMAN het volgende:
Hoi.
Vraagje, ik 70 Excel bestanden. Dit zou ik graag in 1 bestand willen hebben met 70 tabbladen.
Kan dit automagisch? Ik heb al zitten zoeken onder Data >>> Get external data. Maar dan kriig ik de gegevens gelinkt, en niet geimporteerd.
Weet iemand hoe dit makkelijk kan?
He verrek, je hebt gelijk.. Thanks..quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:37 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik wist het ook niet, maar ik heb even zitten proberen naar aanleiding van je vraag, en wat denk je? Je kunt de tabjes gewoon van het ene bestand naar het andere slepen.
Dat moet dus in mijn geval =SUMIF(D1:D113,">=1") zijn. Nu wil ik eigenlijk nog dat de waarden in de velden voor de optelling afgerond worden naar beneden (FLOOR).quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:24 schreef Frollo het volgende:
Zet dit in een cel die zelf NIET in kolom D ligt:
=SOM.ALS(D:D;">=1")
quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:36 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb hier een geval waarin ik een aantal punten wil fitten met een polynoom. De polynoom is derde macht, en loopt volgens de grafiek netjes door de punten die ik heb opgegeven (blauw). Daarbij wil ik dat (0,0) wordt meegenomen en dat de vergelijking wordt afgedrukt.
Als ik de uitkomst van deze vergelijking echter in Excel ga invullen (dus zelf weer x waarden invullen en dan de uitkomst y tegen deze x plotten), krijg ik data punten die boven de zojuist gegenereerde fit liggen (rood)... Het lijkt er dus op dat de factoren in de vergelijking niet overeenkomen met de juiste gefitte curve...
Wat moet ik hier nu mee? Waarom gaat dit fout? Is dat nou het effect van verlies van significate cijfers op een computer? Zou niet moeten, want MATLAB kan gewoon de juiste fit berekenen.. Office 2003 kan het wel goed... Iemand kan verifieren dat dit inderdaad fout gaat misschien?
http://xs.to/xs.php?h=xs413&d=07123&f=office2007fit.jpg
de datafile:
http://www.filefactory.com/file/3efbf7/
Je gelooft het niet, maar hij geeft precies dezelfde formule met de coefficienten een factor 1E7 hoger Wederom wordt de lijn zelf goed door de punten heen getrokken, alleen de gegeven vergelijking klopt dus niet...quote:Op zondag 25 maart 2007 11:07 schreef Deetch het volgende:
War soms nog wel een wil helpen is alle y-waarden met een meervoud van 10 te vermenigvuldigen. Ik stel voor om alles x1E6 of x1E7 te doen, dan gaat het al iets beter.
Gij wordt zeer vriendelijk en hartelijk bedankt!quote:Op maandag 26 maart 2007 22:54 schreef Deetch het volgende:
de indirect functie kun je daar voor gebruik.
In bestand B zet je in cel a1 de bestandnaam die je wilt aanroepen (bestandA.xls).
Vervolgens zet je in de kolom ernaast de volgende formule: =indirect("["&A1&"]Blad1!$C$5")
Dus in de indirectfunctie komt dus een tekstregel met de verwijzing erin. Blad1 kun je dus ook nog vervangen door een celverwijzing en $C$5 ook.
1 2 3 4 5 6 7 8 | ' ' Paste_Values Macro ' De macro is opgenomen op 27-3-2007 door Deetch. ' Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _ False, Transpose:=False End Sub |
1 |
1 |
Zet in de verwijzende cellen =DATUM(2007;A1;1) en maak deze op met de notatie mmm of mmmm.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:25 schreef HTN02 het volgende:
ik wil de maand in de ene cel (numeriek (01, 02, 03, etc etc)) converteren naar de andere cel (text (Januari, Februari, Maart, etc etc))
en ik kan niet vinden hoe dat moet. ben ik nou zo een slechte F1'er of kan het gewoon niet?
Dan moet je even Extra > Opties > Weergave > Formules UITvinkenquote:Op woensdag 28 maart 2007 09:49 schreef HTN02 het volgende:
hmmm.... bijde oplossingen werken niet, hij laat gewoon die code in de cel zien.
ik gebruik excel 2003 BTW
Kun je het bestand (of een gedeelte) anders even online zetten? Want ik snap niet zo goed waar je nu heen wilt en waarom het niet lukt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:58 schreef HTN02 het volgende:
formules waren al uitgevinkt.
3de oplossing werkt ook niet. maar ik heb dus zowel de numerieke als de text van een maand nodig in een apparte cellen.
in het nummerieke wil ik graag 01, 02, 03, 04 gebruiken.
kan iemand ook aangeven wat voor cellen ik moet gebruiken (tekst, numeriek, datum)
En in de eerste groep velden, staan daar echt getallen (1, 4, 12 etc) of zijn het in werkelijkheid datums die OPGEMAAKT zijn als getallen?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:02 schreef HTN02 het volgende:
het zijn gewoon 2 velden, maand text en maand numeriek die moeten dus communiceren.
Dan is het bijzonder vreemd dat mijn oplossing niet werkt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:10 schreef HTN02 het volgende:
tekst met 01, 02, 03 ofzo erin. de 2de is nog niks. plus een veldje om allen in een goede zin te proppen, maar dat staat hier buiten (dat lukt me wel )
Kijk 'ns of je dit kunt gebruiken:quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:19 schreef HTN02 het volgende:
na je oplossing opniew geprobeerd te hebben krijg ik #WAARDE
Dan moet je TEKST(C2;"mmmm") gebruiken in plaats van C2.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:47 schreef HTN02 het volgende:
dat werkt thanks! alleen een klein dingetje nog... ik wil ze helemaal uitgeschreven hebben, kan dat ook?
als ik de cel oproep in een ander veld (dat zinnetje waar ik het eerder over had) krijg ik :39142 ?
ik roep hem op met &C2
Ja hoor, dan doe je TEKST(B2;"00").quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:16 schreef HTN02 het volgende:
je bent geweldig! dan nog 1 klein allerlaatste vraagje:
als je 03 hebt staan in B2 (waar C2 dus van is afgeleid) en die gebruikt ik in mijn zin, dan krijg ik 3 IPV 03. is dat te veranderen?
Ja zeg, balen enzoquote:Op woensdag 28 maart 2007 11:24 schreef Frollo het volgende:
Mooi zo, succes ermee.
(Ik heb gewoon mazzel dat Deetch er even niet is, kan ik ook eens pimpen met mijn Excel skillz.)
ik kan helemaal niks met draaitabellen, toch eens in gaan verdiepen dan maar. Misschien wil iemand anders nog een schot wagen?quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:13 schreef Djoowey het volgende:
[..]
Hij is nog steeds open, weet niemand het?
quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:54 schreef Djoowey het volgende:
Ben wat meer met draaitabellen bezig nu, en als ik er 1 verwijder (via "Verwijderen"), blijft hij er volgens mij bij dat de lege cellen nog steeds een draaitabel moeten voorstellen. Daardoor kan ik een eventuele nieuwe draaitabel daar niet neerzetten, en heb ik dus zware problemen met de opmaak!
Hoe kan ik die cellen echt leegmaken, of hoe kan ik een draaitabel zo verwijderen dat ik geen "left-overs" heb..
Lol, veel succes dan maar.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:26 schreef Frollo het volgende:
Draaitabellen
1 |
1 |
1 2 3 | Selection.End(xlUp).Select End Sub |
1 2 3 4 5 6 | MsgBox ActiveCell.Value & " bestaat al" Selection.ClearContents Else ActiveCell.Offset(1, 0).Select End If |
tenzij je volgens mij een $ voor je werkblad-naam hebt staan in je formule (dacht ik )quote:Op woensdag 4 april 2007 14:58 schreef Deetch het volgende:
Excel zou bij het veranderen van de bladnaam automatisch de verwijzingen in andere werkbladen moeten aanpassen.
Hoe ziet de formule eruit waarbij het niet wil lukken? En krijg je misschien ook een foutmelding?
of met de INDIRECT functie werktquote:Op woensdag 4 april 2007 15:05 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
tenzij je volgens mij een $ voor je werkblad-naam hebt staan in je formule (dacht ik )
1 |
Als dit getal als getal in de formules staat kun je met ctrl+H al deze getallen vervangen door een ander getal.quote:Op donderdag 5 april 2007 00:48 schreef Version1 het volgende:
Ik wil een groot aantal cellen vermenigvuldigen met een getal (moet het in Euro's hebben maar in de sheets staat het in ponden). En ik heb geen zin om in 24 sheets een stuk of 500 cellen, één voor één te gaan veranderen; dit kan met excel vast wel sneller. Wie kan me vertellen hoe dit kan?
in het engels is het SUMIF (zonder punt) verder wel een mooie oplosing, ik zal hem zelf ook vaker gaan gebruiken.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:03 schreef ralfie het volgende:
ik denk dat je beter som.als ( [en] sum.if denk ik) kunt gebruiken
[ code verwijderd ]
erg makkelijk, kom je vast wel uit
De getallen zijn geen uitkomsten van formules. Ze zijn er gewoon, eh, "los" ingevoerd. Heb je misschien een andere suggestie?quote:Op donderdag 5 april 2007 10:12 schreef Deetch het volgende:
[..]
Als dit getal als getal in de formules staat kun je met ctrl+H al deze getallen vervangen door een ander getal.
Zoek een willekeurige cel waarin je de wisselkoers van de Britse pond mikt. Kopieer deze cel. Selecteer de cellen waarvan de valuta gewijzigd moet worden, kies niet plakken maar 'Plakken Speciaal'`en vink 'Vermenigvuldigen' aan.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:48 schreef Version1 het volgende:
[..]
De getallen zijn geen uitkomsten van formules. Ze zijn er gewoon, eh, "los" ingevoerd. Heb je misschien een andere suggestie?
Dus bv. in A1 t/m A10, staan de getallen 1,2,3,4,5,6,7,8,9 en 10 en die wil ik allemaal gaan vermenigvuldigen met 1.75.
die kende ik nog nietquote:Op donderdag 5 april 2007 11:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zoek een willekeurige cel waarin je de wisselkoers van de Britse pond mikt. Kopieer deze cel. Selecteer de cellen waarvan de valuta gewijzigd moet worden, kies niet plakken maar 'Plakken Speciaal'`en vink 'Vermenigvuldigen' aan.
1 |
1 2 3 | tussen 4 en 8: =COUNTIF(B2:B20;2) meer dan 8: =COUNTIF(B2:B20;3) |
Super! Bedanktquote:Op donderdag 5 april 2007 11:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zoek een willekeurige cel waarin je de wisselkoers van de Britse pond mikt. Kopieer deze cel. Selecteer de cellen waarvan de valuta gewijzigd moet worden, kies niet plakken maar 'Plakken Speciaal'`en vink 'Vermenigvuldigen' aan.
Nou, als je toevallig op rij 1 begint (en dus op rij 52/53 eindigt), zou je =SUMIF(A:A,ROW(),C:C) kunnen doen.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:58 schreef Freak187 het volgende:
Ben ik weer met een vraag. Dit keer is het om de boel een beetje te vergemakkelijken.
Ik gebruik de SUMIF functie als volgt: =SUMIF(A:A,1,C:C). Die 1 staat voor het weeknummer. Maar er zijn 52 weken in een jaar, dus ik trek die SUMIF formule met 52 hokjes naar beneden. Maar helaas verandert die 1, niet in een 2 en daarna een 3 enz enz enz.. Dus nu zit ik handmatig al die hokjes af te gaan om dat cijfer te veranderen...... IS er een handigere manier???
1 |
1 |
Bij deze remind ik jequote:Op donderdag 29 maart 2007 22:06 schreef realbase het volgende:
ik zou ut ook nie weten
remind me maandag even! dan vraag ik de excel goeroe op het werk even.
quote:Op donderdag 12 april 2007 16:10 schreef Falco het volgende:
OK, ik wil het volgende.
In Kolom A staat tekst, bijvoorbeeld in rij 2 "Forrest Gump"
In Kolom B wil ik in diezelfde rij de tekst 'linkje' oid hebben met een link naar http://www.imdb.com/find?q=forrest%20gump , dit moet dan gelden voor alle rijen. die weer andere tekstwaardes hebben. Maar is dit wel mogelijk in Excel :? Ik zie niet zo gauw hoe je dat dikgedrukte gedeelte kan halen uit de eerdere kolom...
1 |
quote:Op donderdag 12 april 2007 16:21 schreef Falco het volgende:
Dat is hem (nog) niet helemaal volgens mij, ik zat zelf te stoeien met 'link invoeren' enzo...
1 |
1 2 3 | Naam = Sheets("Facturen").Range("VELD").Value |
1 2 3 4 5 6 7 8 | For i = 2 to AantalNamen If Sheets("Klanten").Range("B" & i).Value = Naam Then Id = Sheets("Klanten").Range("A" & i).Value Adres = Sheets( ... End if Next |
1 |
Maak in je tabblad "Klanten" helemaal aan het eind van je dataset een extra kolom aan. hierin zet je =A1 en die kopieer je naar beneden. Zo heb je een kopie van je klant ID.quote:Op maandag 16 april 2007 08:14 schreef Chandler het volgende:
@DaFan; tnx... ik heb het helaas nog niet kunnen uitvinden.
@Deetch; ik ben even wezen zoeken maar een simpel voorbeeld is niet zo te vinden
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | B2 is de verwijzing naar je klantnaam Klanten!B:F is de range waarin de functie zoekt dus in kolom B tm F. Belangrijk is dat in de meest linkse kolom het gezochte item moet staan (dus in B) en in F (of andere kolom) de gekopieerde ID 5 is de vijfde kolom waar de functie de waarde uit haalt als hij de naam heeft gevonden (dus F) False betekend dat hij alleen exacte matches zoekt (dus ook schrijffouten resulteren in #N/A) Let op dat bij dubbele namen excel de bovenste naam alleen vindt. de naam moet dus uniek zijn. |
Venster > Titels blokkerenquote:Op dinsdag 17 april 2007 09:46 schreef Burbujas het volgende:
Hoe kun je als je scrolt in Excel ervoor zorgen dan de eerste rij blijft staan, dus als je bv naar rij 100 scolt, de eerste rij nog steeds als eerste te zien is zeg maar?
Eerst de kolom rechts ervan selecteren en dan hetzelfde als wat Frollo zegt; als je kolom A in beeld wilt houden, moet je kolom B selecteren => Vensters => Titels blokkerenquote:Op dinsdag 17 april 2007 09:52 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Thnx Frollo
Nu ik toch bezig ben, hoe doe je dit voor de kolommen?
Gelukt, thx!quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:48 schreef 4br4x4s het volgende:
[..]
Eerst de kolom rechts ervan selecteren en dan hetzelfde als wat Frollo zegt; als je kolom A in beeld wilt houden, moet je kolom B selecteren => Vensters => Titels blokkeren
En meteen voor zowel rij als kolom: cel B2 selecteren => Vensters => Titels blokkeren
Alle andere sheets verwijderen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:06 schreef Deetch het volgende:
Hoe kan ik er voor zorgen dat een excel bestand altijd op een bepaalde sheet start?
1 2 3 | Sheets("Blad2").Select End Sub |
Flauw hoor.quote:
Die werkt niet.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:09 schreef Frollo het volgende:
Of met een macro. Bijvoorbeeld ...
[ code verwijderd ]
... om altijd met Blad2 te starten.
Nu wel, die automatische code moet niet in een module maar in het object ThisWorkbook geplaatst worden.quote:
Zo had ik het inderdaad ook gedaan, maar ik wist niet dat het belangrijk was om erbij te vermelden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:19 schreef Deetch het volgende:
[..]
Nu wel, die automatische code moet niet in een module maar in het object ThisWorkbook geplaatst worden.
Dat werkt niet.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:22 schreef DaFan het volgende:
Waarom haal je Sheet 2 niet gewoon naar de linkerkant?
Je hebt de functie SUBSTITUEREN in de categorie Tekst nodig.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:09 schreef Wytze het volgende:
Nieuwe vraag !
Guru's even een nieuwe vraag. Ik combineer met een text functie 2 cellen met elkaar tot een URL. maar er staan helaas spaties in de woorden die geconverteert moeten worden tot underscores
Wat is de beste manier om dit te doen ?
1 |
1 |
Nou, eigenlijk meer SOM.ALS.quote:Op maandag 23 april 2007 15:35 schreef DaFan het volgende:
De Nederlandse versie van Sumif is SUM.ALS.
Tot zover werkt dit precies zoals ik wilquote:Op maandag 23 april 2007 15:37 schreef DaFan het volgende:
Hoop hulp beschikbaar in ieder geval, maar ik vind de mijne het meest elegant.
Die van Dvr kan je gebruiken als mensen een deel van hun schuld kunnen aflossen.
Edit: Frollo ik zag m wel
Edit 2: Lol ben jij snel. Maar je hebt gelijk
Ja, dat kan met het A/Z knopje, maar dan moet wel bij elk bedrag de juiste naam staan.quote:Op maandag 23 april 2007 16:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Tot zover werkt dit precies zoals ik wil
Dat was een stuk makkelijker dan ik verwacht had
Nu zou ik graag ook willen dat je de lijst onder Naam kan sorteren op alfabet, zonder dat de rest van de informatie die bij de naam hoort verwisseld raakt. Kan dit gewoon met het A/Z knopje? Of moet je dan wat anders doen?
Edit -> Find -> Replacequote:Op maandag 23 april 2007 16:31 schreef Wytze het volgende:
Thnx, heb het al gevonden met een extra kolom
Ik vraag me nu wel af hoe woorden die vage karakters als löytää bevatten, weer kan converteren naar loytaa dus zonder rare puntjes etc Kan excel dit ook ?
Maar dan moet je dus zoals Frollo zegt, bij alle schulden een naam zetten? Dat kan niet anders? Want dan ziet het er weer lelijk uit, en dat is ook niet de bedoelingquote:Op maandag 23 april 2007 16:24 schreef DaFan het volgende:
Moet je wel eerst alle drie de kolommen selecteren die je wil laten meeveranderen. Klik dan op Data -> Sort (Extra -> Sorteren). Dan krijg je een pop-up menuutje waarin je kan aangeven op welke kolom je eerst wil laten selecteren.
Zet in cel A1 banaan en in cel B1 de volgende code:quote:Op maandag 23 april 2007 17:06 schreef Wytze het volgende:
Heb het al opgeslost met meerdere substitute kolommen. Is er geen manier om met 1 substitute functie meerdere dingen te replacen ? Dus en dit en dat en
1 |
Neem aan dat je deze in de rij eronder/ernaast zet? En in A1 staat het eerste getal.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:01 schreef zure_apple het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik heb een rij met 100 getallen en wil deze cumulatief optellen, dus A ; A+B ; A+B+C ; A+B+C+D etc. etc.
Excel kan dit volgens mij, maar hoe???
1 |
1 |
1 |
Dollarteken komt voor het cijfer ipv de letter omdat die nu verandert ipv de letter...sorryquote:Op donderdag 26 april 2007 12:13 schreef zure_apple het volgende:
Het werkt nog niet...
Ik heb nu: =SOM($A2:A2)
Cijfers beginnen nl. bij A2.
Maar als ik het doortrek veranderd-ie het in $A3:A3, $A4:A4 etc. etc.
1 |
Ik werk met een userform (formulier) waarin je de datum in moet kloppen. Door middel van een knop op het forumulier worden de ingevoerde waarden in een excelbald geplaatst.quote:Op donderdag 26 april 2007 16:52 schreef DaFan het volgende:
Ik neem aan dat je Datum in een bepaalde cel invoert, en dat die dus geselecteerd is. Voer dit in de Visual Basic Editor erbij:
[ code verwijderd ]
hij moet inderdaad als datum bruikbaar zijn. Ik moet nl de meest recente datum uit de file halen.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:22 schreef DaFan het volgende:
Je moet ook nog rekenen met die datum en wil m dus niet als tekst behandelen?
1 2 3 4 5 | If NaamCombobox.Value = "A234" Then Labelnaam.Text = "EUR" End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 | For i = 1 to AANTAL CODES Comboboxnaam.Additem(Sheets("Sheetnaam").Range("A" & i).Value) Next Userformnaam.Show |
1 |
Succes ermee, op internet zijn heel veel tutorials te vinden voor het gebruik van UserForms in excel. Daarmee heb ik ook het meeste geleerd.quote:Op donderdag 26 april 2007 23:10 schreef LennyKravitz het volgende:
Geweldig Dafan... thanks...
1 |
1 |
Het lukt niet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:32 schreef DaFan het volgende:
Ze lijken mij allemaal evenlang te zijn...kan je niet het volgende doen:
[ code verwijderd ]
Waar de "3" dus de lengte is van de strings. De wildcard "*" ziet alleen of het met een A begint, of met een A eindigt (*A) of er een A middenin zit (*A*). Als de lengte varieert wordt het lastiger, dan stel ik eht volgende voor:
[ code verwijderd ]
En dat dan voor elke rij in de kolom, en dat dan uiteindelijk bij elkaar optellen. Waar C2 dus in mijn voorbeeld je eerste 'woord' is.
1 |
Mja, dat kan inderdaad. Ik zag ook "Create List" staan, wat doet dat en is dat bruikbaar voor mij?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:56 schreef DaFan het volgende:
Beide kolommen selecteren en dan pas gaan sorteren.
Maakt Dropdown menu's volgens mij. Is bijna hetzelfde als Autofilter maar dan voor maar 1 range.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:59 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Mja, dat kan inderdaad. Ik zag ook "Create List" staan, wat doet dat en is dat bruikbaar voor mij?
Sorry, je hebt helemaal gelijk, terwijl ik het controleerde had ik een oud excel bestand geopend. Excel 2007 loopt van 1 tot 1048576 en van A tot XFD Maar dan moet je dus wel een Excel 2007 file hebben (extensie: .docx)quote:Op maandag 7 mei 2007 21:33 schreef Z het volgende:
Hmmm, ik dacht gelezen te hebben dat ze dat zouden uitbreiden. Het is één van de grootste beperkingen van Excel.
Ghehe leuk he al die optiesquote:Op donderdag 10 mei 2007 23:34 schreef LennyKravitz het volgende:
Ik heb een een celbereik geslecteerd en daarvoor een lijstnaam getypt in het vakje boven kolom A (naast de formuleregel).
* Hoe kan ik de lijstnaam veranderen?
* Hoe kan ik het celbereik ondr die lijstnaam aanpassen?
* Hoe kan ik deze lijstnaam verwijderen?
Haha... ok... weer wat geleerd... ik zat me suf te zoeken... mijn dank is groot!quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:36 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ghehe leuk he al die opties
Insert -> Name -> Define
1 |
Je moet er nog een 'ALS-laag' omheen doen, met daarin de formule ISNB:quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:04 schreef LennyKravitz het volgende:
Stel je hebt deze formule in E8 staan:
[ code verwijderd ]
de uitkomst is indien cell D8 leeg is nu #N/B (of engels #N/A)...
de uitkomst bij een lege cel D8 moet ook een lege cel E8 zijn... hoe doe ik dat??
Is wel mogelijk, ga gewoon in kolom H staan en blokkeer de titels zoals je gewend bent.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:56 schreef cw2cu het volgende:
Vraag:
Ik heb een formulier met gegevens aan de rechterkant, dit is vanaf rij G.
Ik wil alles vanaf rij G vastzetten zodat je bij het scrollen altijd de rechtergegevens kan blijven zien.
Ik weet wel hoe je titels moet blokkeren maar hiermee is het volgens mij niet mogelijk om alles vanaf G te laten vastzetten.
NP.quote:alvast bedankt.
Of ik doe het fout, of het is niet helemaal wat ik zoek.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Is wel mogelijk, ga gewoon in kolom H staan en blokkeer de titels zoals je gewend bent.
[..]
NP.
O ja, ik zie nu pas dat je 'aan de rechterkant' erbij had gezet.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:20 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Of ik doe het fout, of het is niet helemaal wat ik zoek.
Ik wil bijvoorbeeld van rij G tot rij K vastzetten. Als ik scroll in A t/m F dan moet alles in G t/m K blijven staan.
Nog een extra ALS om de laatste VERT.ZOEKEN heen met ALS... = "";"";<formule>quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:04 schreef LennyKravitz het volgende:
Stel je hebt deze formule in E8 staan:
[ code verwijderd ]
de uitkomst is indien cell D8 leeg is nu #N/B (of engels #N/A)...
de uitkomst bij een lege cel D8 moet ook een lege cel E8 zijn... hoe doe ik dat??
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:11 schreef DaFan het volgende:
Maakt het niet uit of er formules in je lege cellen op het tweede werkblad staat? Dat je die soms moet bijwerken (of dat je ze al meteen naar rij 1000 sleept)
Want dan kan je met VLOOKUP werken icm met een IF functie. Hij zoekt dat iets op (of er 1 staat) en geeft de gewenste waarde weer, en als er een 0 staat geeft ie een lege cel.quote:
1 |
1 |
Bedankt! Ga het straks proberen!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:49 schreef DaFan het volgende:
Nouja maak m wel ff
Als ik het goed begrijp heb je dus 3 kolommen die je wil kopiëren naar het tweede werkblad als er een 1 staat. Ik hou dus de 1 buiten beschouwing dus er komen 2 kolommen op het tweede werkblad. Je moet wel het hele bereik een naam geven, of met het hele bereik werken. Namen invoegen kan via Insert -> Name -> Define. Ik zal hier werken met het bereik A1:C1000 (3 kolommen breed, 1000 rijen lijkt me zat )
Zet in de eerste kolom:
[ code verwijderd ]
Tweede kolom:
[ code verwijderd ]
Aub.
Ik ga er van uit dat de 14 en 15 een soort record nummer zijn?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 08:12 schreef LennyKravitz het volgende:
Stel je hebt een databestand in .txt-format:
[afbeelding]
Dit txt-bestand is regelmatig opgebouwd... en je wil eigenlijk bepaalde data uit dat bestand plaatsen in twee Excel-kolommen...
Zijn hier speciale proggies voor...(waarbij je kan zeggen vanaf welk karakter tot welk karakter moet worden gelezen) of is importeren in excel en dan kolommen maken etc de enige keuze... Dat vind ik nl. lastig vooral alshet txt-bestand met regelmaat meerdere rgeles heeft...
Dat vorige plaatje was een fake bestandje...omdat ik het echte bestand nog niet had.quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:16 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat de 14 en 15 een soort record nummer zijn?
De record is dus over twee regels verspreid (of is dit het zonder wordwrap maar 1 regel)
Zo te zien wil je steeds het zesde en het dertiende woord uit een record halen?
Je kunt een macro maken die het bestand importeert een kolommen splitst op elke spatie. Vervolgens sla je de waarden in kolom 6 en 13 op in twee variabelen.
De rechter tekens van een variabele kun je opvragen met de functie RIGHT zodat je de gewenste info in een nieuwe variable kunt opslaan. Deze nieuwe variabelen schrijf je weer weg in een verzamelbestand.
heb net gekeken...ja, dus !quote:Op maandag 28 mei 2007 15:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Letterlijk vertaald wel, maar ik weet niet of het letterlijk vertaald is in de Nederlandse versie.
Ok, dat werkt prima, bedankt! Ik heb zelf ook nog wat anders geprobeerd. De autofilter staat standaard aan in dit werkblad en als het om één bepaalde kolom gaat, kun je ook aan de hand daarvan werken. Doet het ook goed! Alleen is het dan niet automatisch.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dan moet je conditional formatting (onder format ) hebben. Ik weet niet hoe het in het Nederlands heet, ik heb de Engelse versie...
Dat doe je dus door een cel of een groep cellen te selecteren en naar conditional formatting te gaan en daar de voorwaarden(welke waardes, wat voor kleur, font etc...) in te voeren.
Dat werkt niet op de manier. Als je dat wilt, moet je ABS(AI11)*ABS(AB11)/100 doen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:29 schreef Stansfield het volgende:
Oh ja nu zie ik het. Die plus ervoor maakt het irritant. Maar dat is gewoon dat het getal van AB11 altijd positief moet zijn ofzo.
npquote:Tnx.
Ja ik had die formule er niet in gezet. Maar ik zet er dus nooit een plus voor vandaar dat ik het niet helemaal zag.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat werkt niet op de manier. Als je dat wilt, moet je ABS(AI11)*ABS(AB11)/100 doen.
[..]
np
Zeg dan maar tegen de maker van die formule is dat plusjes geen enkel nut hebben. Hooguit zie je soms wel eens een formule beginnen met een plus (bijvoorbeeld +A1+B1 in plaats van =A1+B1), maar dat is vanwege de compatibiliteit met een of ander heel oud spreadsheetprogramma.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:14 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ja ik had die formule er niet in gezet. Maar ik zet er dus nooit een plus voor vandaar dat ik het niet helemaal zag.
Ik zal het doorgeven. Een formule met een plus beginnen doe ik ook wel maar alleen omdat het een grotere knop is dan het = teken.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:18 schreef Frollo het volgende:
[..]
Zeg dan maar tegen de maker van die formule is dat plusjes geen enkel nut hebben. Hooguit zie je soms wel eens een formule beginnen met een plus (bijvoorbeeld +A1+B1 in plaats van =A1+B1), maar dat is vanwege de compatibiliteit met een of ander heel oud spreadsheetprogramma.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar volgens mij moet je dit doen:quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:10 schreef _Spine_ het volgende:
Hey mensen,
Ik ben bezig met het maken van een excel document waarin onze project planning komt te staan.
Nu wil ik echter op het 1ste blad de start en het einde van het project (met weeknummers) opgeven en deze dan uitspreiden op blad 2.
Bijv: Als ik invul van week 25 tot 35 moet op blad 2 dit verschijnen:
A1 B1 C1
25 26 27
enz enz.
Kan dit automatisch?
is de invul! functie met bladnaam en celquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:10 schreef _Spine_ het volgende:
Hey mensen,
Ik ben bezig met het maken van een excel document waarin onze project planning komt te staan.
Nu wil ik echter op het 1ste blad de start en het einde van het project (met weeknummers) opgeven en deze dan uitspreiden op blad 2.
Bijv: Als ik invul van week 25 tot 35 moet op blad 2 dit verschijnen:
A1 B1 C1
25 26 27
enz enz.
Kan dit automatisch?
Oh zo!quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:26 schreef _Spine_ het volgende:
Nee sorry wat ik bedoel is dit:
Ik geef in:
Start project week: 25
Einde project week: 35
Hij moet dan zelf op het andere blad de weeknummer (+ tussenliggende 26,27,28 enz) invullen.
Die is ook mooi!quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:32 schreef DaFan het volgende:
Met een macro kan dat prima. Moet je wel beetje Visual Basic kunnen
For i = Start to Eind
Range("A" & Start).Value = i
Next
Dan krijg je een lijst (in een kolom dan wel) met alle weeknummers van Start tot Einde.
Ja. Met Offset vanaf A1 (of welke cel dan ook) krijg je ze dan achter elkaar.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:35 schreef _Spine_ het volgende:
Dan komen ze dus onder elkaar?
quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:33 schreef Bayswater het volgende:
Hoe tel ik het aantal unieke waarden binnen een kolom snel zonder uitgebreid filter?
quote:
1 |
mmm, krijg het niet voor elkaar zo. Gaat niet om een optelling van verschillende getallen maar van groepsnamen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:25 schreef DaFan het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Waardes staan hier in A1 tot A10.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:36 schreef Bayswater het volgende:
[..]
mmm, krijg het niet voor elkaar zo. Gaat niet om een optelling van verschillende getallen maar van groepsnamen.
1 |
inderdaad tekst, maar lukt nog steeds niet.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:40 schreef DaFan het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Waar B1:B10 de kolom is.
Ik ga ervanuit dat je tekst in de cellen hebt zitten dus?
Bweu. Als ik hier nu zelf A tot J inzet krijg ik 10, als ik A tot I erin zet met nog een keer I erbij krijg ik 9. Lijkt hier dus wel te werkenquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:49 schreef Bayswater het volgende:
[..]
inderdaad tekst, maar lukt nog steeds niet.
Ik voel me gevleid, maar reken niet op mij.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:52 schreef DaFan het volgende:
Zou het zo dan niet weten, mss even wachten op Frollo of Deetch die kunnen er ook wat van!
Je zou deze formule in bijvoorbeeld A100 kunnen zetten:quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:14 schreef Kwelit het volgende:
Ik wil het volgende doen met excel, weet niet of het kan. Ik wil in kaart brengen hoe vaak wij welke leverancier gebruiken. Dat moet Excel dus bereken.
Ik heb dus in een kolom links van boven naar beneden alle data tot het heden. Nu wil in de eerste rij helemaal boven de leverancies hebben, zodat zich een raster vormt. En dan als ik bv van leverancier A in A2 een kruis zet en in A7 een kruis zet, dat Excel dan helemaal onder 2 aangeeft (Dus leverancier A is tot nu toe 2x gebruikt). Kan dit? Zo ja hoe?
Laatste_rij = Range("A1").End(xlDown).Rowquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:55 schreef SuperRembo het volgende:
Hoe kan je (met vb script) bepalen hoeveel regels en kolommen er maximaal in een worksheet passen? Dat verschilt namelijk per versie, sinds versie 2007 kunnen er ongeveer 10 miljoen regels in een sheet, in oudere versies maar 65536 regels.
Thx!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:12 schreef DaFan het volgende:
[..]
Laatste_rij = Range("A1").End(xlDown).Row
Laatste_kolom = Range("A1").End(xlRight).Column
Hoeft natuurlijk niet per se met VB maar zo maak je er variabelen van. In Excel zelf kan je gewoon End - Rechts of Onder om te bepalen wat de laatste is.
was dat niet met "transpose" te regelen dan?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:15 schreef realbase het volgende:
waarschijnlijk echt heel easy,
A1 B1 C1 D1 E1 F1 .... tot weet ik hoever is gevuld met woorden.
Ik wil die woorden onderelkaar hebben ipv naast elkaar. Iemand een idee hoe je dit snel kan maken in een macrotje ?
Copy, Paste Special, Transposequote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:15 schreef realbase het volgende:
waarschijnlijk echt heel easy,
A1 B1 C1 D1 E1 F1 .... tot weet ik hoever is gevuld met woorden.
Ik wil die woorden onderelkaar hebben ipv naast elkaar. Iemand een idee hoe je dit snel kan maken in een macrotje ?
Hehe das wel wat omslachtig jaquote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:04 schreef SuperRembo het volgende:
Thx!
Dat is een stuk netter dan een controle op versienummer en dan 1048576 dan wel 65536 gebruiken.
Thanks... ontdekte bij toeval een andere optie... excel bleek niet te weten of het jaartal 2005 of 1905 was als er /05 stond... met een rechtemuisknop optie bleek dit te verhelpen..quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:29 schreef hooibaal het volgende:
Hang er een kolom naast waarin je de volgende formule mikt:
=DATUM(RECHTS(A37;2)+100;DEEL(A37;4;2)+0;LINKS(A37;2)+0)
Er vanuitgaande dat de getekste datum in A37 staat.
Nadat je dit gedaan hebt selecteer je de hele kolom met formules, Kopiëren, Plakken Speciaal, Waarden en dan heb je de hele serie cellen met data erin i.p.v. tekst.
Lekkere milleniumbugquote:Op zondag 17 juni 2007 16:10 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Thanks... ontdekte bij toeval een andere optie... excel bleek niet te weten of het jaartal 2005 of 1905 was als er /05 stond... met een rechtemuisknop optie bleek dit te verhelpen..
1 2 3 4 5 6 | 01-02-2005 5,000 03-02-2005 10,000 08-02-2005 4,000 04-03-2005 18,000 30-04-2005 19,000 |
Is het niet handiger om gewoon de terugloop aan te zetten? Eigenschappen cel > tabblad Uitlijning > Terugloop aanvinkenquote:Op maandag 18 juni 2007 11:26 schreef Damzkieee het volgende:
Ik heb een lange zin die ik graag over een aantal cellen onder elkaar gezet wil hebben. Kan dit snel en eenvoudig?
Kan inderdaad met VLOOKUP/VERT.ZOEKEN, maar dan moet je benaderen op 'waar' zetten.quote:Op maandag 18 juni 2007 00:25 schreef LennyKravitz het volgende:
Balansen aanvullen... kan dat?
Ik heb twee kolomen met deze data:
[ code verwijderd ]
De getallen in kolom B stellen de eindbalans van DIE dag voor op een bankrekening. Op tussenliggende dagen is niets gebeurd, dus de balans veranderd alleen per getoonde dag.
Nu wil ik graag dat excel tussen 01-02-2005 en 30-04-2005 alle tussenliggende balansen zien. dus ook op 02-02-2005 moet er 5,000 worden getoond bijvoorbeeld, zodat ik dus voor iedere dag in een genoemde periode een balans heb staan...
Kan dit makkelijk? ik zat aan een VLOOKUP variant te denken.. maar weet niet hoe...
quote:Op maandag 18 juni 2007 20:02 schreef LennyKravitz het volgende:
is het mogelijk een lijstje te genereren van al je tab-blad namen in excel?
Maak niet uit hoe... (behalve zelf opschrijven natuurlijk)...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | '' Macro recorded 20-6-2007 by Deetch ' Dim xs As Integer For xs = 1 To Worksheets.Count ActiveCell.Offset(xs - 1, 0).Value = xs ActiveCell.Offset(xs - 1, 1).Value = Worksheets(xs).Name Next xs End Sub |
Nee.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:54 schreef realbase het volgende:
vraag,
ik Wil in een cel een waarde invullen ( a,B,C,D,E,F bijv)
En de cel ernaast moet hij dan afhankelijk van die waarde een berekening doen.
IF(A1="A";berekening; maar als A1="B":andereberekening, maar als A1="C";andere berekening etc etc. Hoe doe je dit nou.. met OR?
1 |
1 |
Je moet IF's nesten.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:54 schreef realbase het volgende:
vraag,
ik Wil in een cel een waarde invullen ( a,B,C,D,E,F bijv)
En de cel ernaast moet hij dan afhankelijk van die waarde een berekening doen.
IF(A1="A";berekening; maar als A1="B":andereberekening, maar als A1="C";andere berekening etc etc. Hoe doe je dit nou.. met OR?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |