abonnement Unibet Coolblue
pi_49174712
Waarvoor maak je dit eigenlijk?
pi_49176555
Voor mezelf en de rest van de wereld... dit omdat ik zelf een klein bedrijf heb en toch graag de administratieve zaken goed op een rij wil hebben.
Just say hi!
pi_49250698
Ik heb een een celbereik geslecteerd en daarvoor een lijstnaam getypt in het vakje boven kolom A (naast de formuleregel).

* Hoe kan ik de lijstnaam veranderen?
* Hoe kan ik het celbereik ondr die lijstnaam aanpassen?
* Hoe kan ik deze lijstnaam verwijderen?
pi_49250892
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:34 schreef LennyKravitz het volgende:
Ik heb een een celbereik geslecteerd en daarvoor een lijstnaam getypt in het vakje boven kolom A (naast de formuleregel).

* Hoe kan ik de lijstnaam veranderen?
* Hoe kan ik het celbereik ondr die lijstnaam aanpassen?
* Hoe kan ik deze lijstnaam verwijderen?
Ghehe leuk he al die opties
Insert -> Name -> Define
pi_49251318
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:36 schreef DaFan het volgende:

[..]

Ghehe leuk he al die opties
Insert -> Name -> Define
Haha... ok... weer wat geleerd... ik zat me suf te zoeken... mijn dank is groot!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 02:04:57 #206
68023 LennyKravitz
Fly away...
pi_49255354
Stel je hebt deze formule in E8 staan:

1=+ALS(VERT.ZOEKEN(D8;TREATYPE!$A$2:$B$21;2;ONWAAR)="";"";VERT.ZOEKEN(D8;TREATYPE!$A$2:$B$21;2;ONWAAR))


de uitkomst is indien cell D8 leeg is nu #N/B (of engels #N/A)...

de uitkomst bij een lege cel D8 moet ook een lege cel E8 zijn... hoe doe ik dat?? :?
pi_49258605
Vraag:

Ik heb een formulier met gegevens aan de rechterkant, dit is vanaf rij G.
Ik wil alles vanaf rij G vastzetten zodat je bij het scrollen altijd de rechtergegevens kan blijven zien.

Ik weet wel hoe je titels moet blokkeren maar hiermee is het volgens mij niet mogelijk om alles vanaf G te laten vastzetten.

alvast bedankt.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:11:10 #208
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_49258986
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 02:04 schreef LennyKravitz het volgende:
Stel je hebt deze formule in E8 staan:


[ code verwijderd ]

de uitkomst is indien cell D8 leeg is nu #N/B (of engels #N/A)...

de uitkomst bij een lege cel D8 moet ook een lege cel E8 zijn... hoe doe ik dat??
Je moet er nog een 'ALS-laag' omheen doen, met daarin de formule ISNB:

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(D8;TREATYPE!$A$2:$B$21;2;ONWAAR));"";
ALS(VERT.ZOEKEN(D8;TREATYPE!$A$2:$B$21;2;ONWAAR)="";"";
VERT.ZOEKEN(D8;TREATYPE!$A$2:$B$21;2;ONWAAR)))
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:13:51 #209
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_49259059
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:56 schreef cw2cu het volgende:
Vraag:

Ik heb een formulier met gegevens aan de rechterkant, dit is vanaf rij G.
Ik wil alles vanaf rij G vastzetten zodat je bij het scrollen altijd de rechtergegevens kan blijven zien.

Ik weet wel hoe je titels moet blokkeren maar hiermee is het volgens mij niet mogelijk om alles vanaf G te laten vastzetten.
Is wel mogelijk, ga gewoon in kolom H staan en blokkeer de titels zoals je gewend bent.
quote:
alvast bedankt.
NP.
pi_49259237
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:13 schreef Frollo het volgende:

[..]

Is wel mogelijk, ga gewoon in kolom H staan en blokkeer de titels zoals je gewend bent.
[..]

NP.
Of ik doe het fout, of het is niet helemaal wat ik zoek.

Ik wil bijvoorbeeld van rij G tot rij K vastzetten. Als ik scroll in A t/m F dan moet alles in G t/m K blijven staan.

  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:24:58 #211
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_49259355
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:20 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Of ik doe het fout, of het is niet helemaal wat ik zoek.

Ik wil bijvoorbeeld van rij G tot rij K vastzetten. Als ik scroll in A t/m F dan moet alles in G t/m K blijven staan.

O ja, ik zie nu pas dat je 'aan de rechterkant' erbij had gezet.

Da's een lastige! Ik laat deze vraag even open voor de volgende.
pi_49265019
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 02:04 schreef LennyKravitz het volgende:
Stel je hebt deze formule in E8 staan:
[ code verwijderd ]

de uitkomst is indien cell D8 leeg is nu #N/B (of engels #N/A)...

de uitkomst bij een lege cel D8 moet ook een lege cel E8 zijn... hoe doe ik dat??
Nog een extra ALS om de laatste VERT.ZOEKEN heen met ALS... = "";"";<formule>
pi_49265978
Wie o wie kan mij helpen. Ik heb iets bedacht waarvan ik dacht dat hetniet al te moeilijk moet zijn, maar toch kom ik er niet uit helaas.

Wat wil ik?
Ik heb een excel werkblad met gegevens (omschrijving, prijs, 0/1 (ja/nee))
Nu wil ik een excel werblad daarnaast hebben waarin ik de lijst krijg van alles waarop ik ja antwoord (en dus met 1 markeer). Het zelfde dus eigenlijk wanneer ik autofilter op 1 zou doen en dat zou kopieeren en plakken op het andere werkblad. Maar...ik wil dus dat dit automatisch bijgewerkt wordt.

Ik dacht zelf aan de zoekfunctie, maar krijg het daarmee niet goed voor elkaar.
Iemand tips?

Hopelijk heb ik het duidelijk kunnen maken en kunnen jullie mij verder helpen!!

Ps. Heb een engelse versie van excel
pi_49267192
Maakt het niet uit of er formules in je lege cellen op het tweede werkblad staat? Dat je die soms moet bijwerken (of dat je ze al meteen naar rij 1000 sleept)
pi_49267670
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:11 schreef DaFan het volgende:
Maakt het niet uit of er formules in je lege cellen op het tweede werkblad staat? Dat je die soms moet bijwerken (of dat je ze al meteen naar rij 1000 sleept)
Hoe bedoel je?
pi_49268122
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:21 schreef ChicaC het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Want dan kan je met VLOOKUP werken icm met een IF functie. Hij zoekt dat iets op (of er 1 staat) en geeft de gewenste waarde weer, en als er een 0 staat geeft ie een lege cel.
pi_49268915
Nouja maak m wel ff :P

Als ik het goed begrijp heb je dus 3 kolommen die je wil kopiëren naar het tweede werkblad als er een 1 staat. Ik hou dus de 1 buiten beschouwing dus er komen 2 kolommen op het tweede werkblad. Je moet wel het hele bereik een naam geven, of met het hele bereik werken. Namen invoegen kan via Insert -> Name -> Define. Ik zal hier werken met het bereik A1:C1000 (3 kolommen breed, 1000 rijen lijkt me zat ;) )
Zet in de eerste kolom:
1=IF(VLOOKUP(1;A1:C1000;1)=0;"";VLOOKUP(1;A1:C1000;1))

Tweede kolom:
1=IF(VLOOKUP(1;A1:C1000;2)=0;"";VLOOKUP(1;A1:C1000;2))


Aub.
pi_49293573
Stel je hebt een databestand in .txt-format:




Dit txt-bestand is regelmatig opgebouwd... en je wil eigenlijk bepaalde data uit dat bestand plaatsen in twee Excel-kolommen...

Zijn hier speciale proggies voor...(waarbij je kan zeggen vanaf welk karakter tot welk karakter moet worden gelezen) of is importeren in excel en dan kolommen maken etc de enige keuze... Dat vind ik nl. lastig vooral alshet txt-bestand met regelmaat meerdere rgeles heeft...
pi_49293924
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:49 schreef DaFan het volgende:
Nouja maak m wel ff

Als ik het goed begrijp heb je dus 3 kolommen die je wil kopiëren naar het tweede werkblad als er een 1 staat. Ik hou dus de 1 buiten beschouwing dus er komen 2 kolommen op het tweede werkblad. Je moet wel het hele bereik een naam geven, of met het hele bereik werken. Namen invoegen kan via Insert -> Name -> Define. Ik zal hier werken met het bereik A1:C1000 (3 kolommen breed, 1000 rijen lijkt me zat )
Zet in de eerste kolom:
[ code verwijderd ]

Tweede kolom:
[ code verwijderd ]

Aub.
Bedankt! Ga het straks proberen!
pi_49343755
voor een vriendin van mij ben ik bezig met een cijferoverzicht van leerlingen uit haar klas (zij is docente). Nu heb ik per opdracht een maximum te behalen punten en per leerling per opdracht de behaalde punten. Het enige wat er nog in moet is een werkblad met grafieken.

Als ik voor een grafiektype in kolommen per opdracht kies, dan stopt excel zelf waardes bovenop de grafiek zeg maar:


het maximum te behalen aantal punten is 8 en van de kids die 8 punten gehaald hebben moet de balk tot bovenaan lopen (dus de waardes op de y-as moeten tot en met 8 en niet tot en met 9 lopen).

Heeft iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
pi_49344818
done. je kan middels dubbelklikken op de y-as de maximum waarde ingeven
pi_49435354
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 08:12 schreef LennyKravitz het volgende:
Stel je hebt een databestand in .txt-format:

[afbeelding]


Dit txt-bestand is regelmatig opgebouwd... en je wil eigenlijk bepaalde data uit dat bestand plaatsen in twee Excel-kolommen...

Zijn hier speciale proggies voor...(waarbij je kan zeggen vanaf welk karakter tot welk karakter moet worden gelezen) of is importeren in excel en dan kolommen maken etc de enige keuze... Dat vind ik nl. lastig vooral alshet txt-bestand met regelmaat meerdere rgeles heeft...
Ik ga er van uit dat de 14 en 15 een soort record nummer zijn?
De record is dus over twee regels verspreid (of is dit het zonder wordwrap maar 1 regel)
Zo te zien wil je steeds het zesde en het dertiende woord uit een record halen?

Je kunt een macro maken die het bestand importeert een kolommen splitst op elke spatie. Vervolgens sla je de waarden in kolom 6 en 13 op in twee variabelen.
De rechter tekens van een variabele kun je opvragen met de functie RIGHT zodat je de gewenste info in een nieuwe variable kunt opslaan. Deze nieuwe variabelen schrijf je weer weg in een verzamelbestand.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:33:00 #223
68023 LennyKravitz
Fly away...
pi_49507440
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 11:16 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat de 14 en 15 een soort record nummer zijn?
De record is dus over twee regels verspreid (of is dit het zonder wordwrap maar 1 regel)
Zo te zien wil je steeds het zesde en het dertiende woord uit een record halen?

Je kunt een macro maken die het bestand importeert een kolommen splitst op elke spatie. Vervolgens sla je de waarden in kolom 6 en 13 op in twee variabelen.
De rechter tekens van een variabele kun je opvragen met de functie RIGHT zodat je de gewenste info in een nieuwe variable kunt opslaan. Deze nieuwe variabelen schrijf je weer weg in een verzamelbestand.
Dat vorige plaatje was een fake bestandje...omdat ik het echte bestand nog niet had.

Dit is het echte bestand:
OF hierbij het echte notepad bestand: KLIK

Je kunt de regelmaat herkennen. Het bestand kan kort of lang zijn...
De bruine velden en het blauwe veld zou ik graag in excel in kolom a b en c willen zien
het eerste bruine veld is een een datum, het tweede een bedrag (zonder punt) en het blauwe veld ook een datum.

Heb er echter de ballen verstand van hoe dat met VBA moet... als iemand weet waar ik zoiets kan opzoeken? Of een voorbeeldje heeft?
pi_49852892
Ik heb een relatief simpel vraagje, maar ik ben niet handig met macro's. Ik wil dat wanneer een cel een bepaalde waarde aanneemt, deze (als het kan automatisch) groen en vet wordt. Ik heb geprobeerd om iets op te nemen, maar zoeken op de waarde in cellen neemt-ie dan niet mee op, met als resultaat dat de huidige selectie groen en vet wordt gemaakt.

Iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken zodat het wel werkt? Als het met een snelkoppeling moet, is dat niet erg, maar ik heb liever dat het automatisch gebeurt. .
  maandag 28 mei 2007 @ 15:21:13 #225
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49853510
Dan moet je conditional formatting (onder format ) hebben. Ik weet niet hoe het in het Nederlands heet, ik heb de Engelse versie...

Dat doe je dus door een cel of een groep cellen te selecteren en naar conditional formatting te gaan en daar de voorwaarden(welke waardes, wat voor kleur, font etc...) in te voeren.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 28 mei 2007 @ 15:33:34 #226
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_49853930
voorwaardelijke opmaak toch in het nederlands
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  maandag 28 mei 2007 @ 15:47:41 #227
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49854382
Letterlijk vertaald wel, maar ik weet niet of het letterlijk vertaald is in de Nederlandse versie.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 28 mei 2007 @ 16:35:23 #228
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_49855818
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Letterlijk vertaald wel, maar ik weet niet of het letterlijk vertaald is in de Nederlandse versie.
heb net gekeken...ja, dus !

bij Opmaak
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  maandag 28 mei 2007 @ 17:31:50 #229
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_49857632
Hallo allen, ik heb wel een vraagje:

Ik wil gewoon met 2 kolommen data een simpele grafiek maken. Echter, het maakt niet uit wat ik doe of probeer, Excel zet de ene as wel uit maar de andere niet. Hij zet gewoon getallen langs de 2e as, bijv 1 2 3 4 5 of 1 3 5 7 9 enz..

Kolom 1 (in mm)
0,000
0,000
0,175
0,206
0,248
0,281
0,327
0,435
0,541
0,601
0,684
0,783
0,806
0,829
0,829
0,887
0,887
0,972
2,514
2,560
2,590
2,590
2,590
2,616
2,616
2,616
2,616
3,214


kolom 2 (in min.)
0
70
100
110
125
140
155
170
185
200
215
230
245
260
275
290
305
330
1320
1335
1345
1355
1385
1415
1445
1475
1505
2175

Dus hij zet de mm wel uit tegen bijv. de y-as, maar ik krijg die andere kolom maar NIET op de x-as.
(gewoon simpele lijngrafiek)

Heeft iemand een goeie suggestie?

(beide kolommen selecteren bij aanmaak grafiek zorgt voor 2 reeksen, maar dat wil ik niet, ik wil 1 lijn met 2 assen.)
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_49858153
Als je de mm op de y-as wil zou ik beginnen met kolom 1 en 2 verwisselen.
pi_49865127
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dan moet je conditional formatting (onder format ) hebben. Ik weet niet hoe het in het Nederlands heet, ik heb de Engelse versie...

Dat doe je dus door een cel of een groep cellen te selecteren en naar conditional formatting te gaan en daar de voorwaarden(welke waardes, wat voor kleur, font etc...) in te voeren.
Ok, dat werkt prima, bedankt! Ik heb zelf ook nog wat anders geprobeerd. De autofilter staat standaard aan in dit werkblad en als het om één bepaalde kolom gaat, kun je ook aan de hand daarvan werken. Doet het ook goed! Alleen is het dan niet automatisch.

[ Bericht 2% gewijzigd door rompompom op 28-05-2007 21:07:28 ]
pi_49931689
Ik heb een vraag over y-foutbalken (Standar Errors of the Mean in mijn geval) in een lijngrafiek.

Ik heb een lijngrafiek van gemiddelde gewichten in de tijd, maar als ik nu een foutbalk wil toevoegen, zet die dezelfde foutbalk bij elk punt (dus bij elk gewicht). Maar mijn foutbalken hebben bij elk gewicht een andere waarde.
Kan ik dit op de een of andere manier per gewicht in de lijngrafiek zetten?
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_49934743
Gebruik bij voorkeur een x y scatter plot voor grafieken.

Je kunt aan de foutbalken ook een reeks getallen geven. Dit doe je met de onderste optie (custom/aangepast) bij het +je en -etje
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_49936840
Ok, ik zal eens een scatter plot proberen

Moet je met die optie gewoon meerdere getallen naast elkaar zetten met een ; als scheiding ofzo? Want anders kun je met die optie ook maar 1 (voor de + en voor de - 1) getal aan alle punten meegeven
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_49963114
achter het invulvenster zit een knopje. Als je daarop klikt kun je gewoon de verzameling cellen aangeven waarin de positieve en negatieve afwijking staat
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_49992920
Wat ben ik ook een noob hehe
Gelukt, thanks
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:22:51 #237
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_50192925
Hoi.. ik zoek een manier om 1 van de lijnen te laten deleten indien die dubbel voorkomt in mijn spreadsheet: ziek hieronder voor voorbeeld:

lijn 3 en 4 zijn identiek aanelkaar, en ik wil dus dat 1 van de 2 lijnenverdwijnt uit mijn sheet.

Wie o wie kan mij helpen. ( met access kan het , maar dat vind ik teveel gedoe, en heb er weinig verstand van)

alvast bedankt


835 166 1201 1
835 167 1201 1
835 168 1201 1
835 168 1201 1
835 169 1201 1
835 170 1201 1
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_50193133
1) Het is makkelijker voor ons als je over regels praat, of Rows, en niet lijnen

2) Oplossing:
Selecteer de hele tabel waar je de duplicates uit wil halen:
Data -> Filter -> Advanced Filter, vink Unique records only aan -> OK
Voila.

Als je NL hebt kan je het ook wel vinden denk ik zo
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:38:09 #239
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_50193355
okee.. ik ga checken...

thx alvast.. enneh.. ik zal wel in de excel termen gaan praten.. rows
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:52:49 #240
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_50193842
yes het werkt!!

dank je voor snelle hulp!
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_50193979
Np
pi_50405768
=+AI11*+AB11/100

Waar is dat sterretje voor.
In AI11 staat 50.5 en in AB11 staat 51.5 Dus zou je zeggen dat het 50.5 +0.515 zou moeten zijn. Maar de uitkomst is 26.0

Ik denk dat dat door dat * komt. Maar wat is dat en wat voor invloed heeft het op de berekening.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:23:51 #243
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50405955
Het sterretje is vermenigvuldigen.

De berekening is dus 50.5*51.5/100 = 26.0075 en dat kan inderdaad, afhankelijk van je notatie, als 26.0 weergegeven worden.

Als je dat niet wilt moet je het sterretje weghalen.
pi_50406157
Oh ja nu zie ik het. Die plus ervoor maakt het irritant. Maar dat is gewoon dat het getal van AB11 altijd positief moet zijn ofzo.

Tnx.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:31:57 #245
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50406233
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:29 schreef Stansfield het volgende:
Oh ja nu zie ik het. Die plus ervoor maakt het irritant. Maar dat is gewoon dat het getal van AB11 altijd positief moet zijn ofzo.
Dat werkt niet op de manier. Als je dat wilt, moet je ABS(AI11)*ABS(AB11)/100 doen.
quote:
Tnx.
np
pi_50407647
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:31 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat werkt niet op de manier. Als je dat wilt, moet je ABS(AI11)*ABS(AB11)/100 doen.
[..]

np
Ja ik had die formule er niet in gezet. Maar ik zet er dus nooit een plus voor vandaar dat ik het niet helemaal zag.
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:18:53 #247
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50407809
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:14 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ja ik had die formule er niet in gezet. Maar ik zet er dus nooit een plus voor vandaar dat ik het niet helemaal zag.
Zeg dan maar tegen de maker van die formule is dat plusjes geen enkel nut hebben. Hooguit zie je soms wel eens een formule beginnen met een plus (bijvoorbeeld +A1+B1 in plaats van =A1+B1), maar dat is vanwege de compatibiliteit met een of ander heel oud spreadsheetprogramma.
pi_50408086
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:18 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zeg dan maar tegen de maker van die formule is dat plusjes geen enkel nut hebben. Hooguit zie je soms wel eens een formule beginnen met een plus (bijvoorbeeld +A1+B1 in plaats van =A1+B1), maar dat is vanwege de compatibiliteit met een of ander heel oud spreadsheetprogramma.
Ik zal het doorgeven. Een formule met een plus beginnen doe ik ook wel maar alleen omdat het een grotere knop is dan het = teken.
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:33:44 #249
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_50445443
Hoe tel ik het aantal unieke waarden binnen een kolom snel zonder uitgebreid filter?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_50446801
Hey mensen,

Ik ben bezig met het maken van een excel document waarin onze project planning komt te staan.
Nu wil ik echter op het 1ste blad de start en het einde van het project (met weeknummers) opgeven en deze dan uitspreiden op blad 2.

Bijv: Als ik invul van week 25 tot 35 moet op blad 2 dit verschijnen:

A1 B1 C1
25 26 27

enz enz.

Kan dit automatisch?
Despite the high cost of living it remains a populair item
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:12:03 #251
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50446874
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:10 schreef _Spine_ het volgende:
Hey mensen,

Ik ben bezig met het maken van een excel document waarin onze project planning komt te staan.
Nu wil ik echter op het 1ste blad de start en het einde van het project (met weeknummers) opgeven en deze dan uitspreiden op blad 2.

Bijv: Als ik invul van week 25 tot 35 moet op blad 2 dit verschijnen:

A1 B1 C1
25 26 27

enz enz.

Kan dit automatisch?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar volgens mij moet je dit doen:

Allebei de bladen selecteren (hou Ctrl ingedrukt en klik op Blad1 en Blad2). Wat je dan invult op Blad1 komt ook op Blad2 terecht.
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:17:15 #252
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_50447113
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:10 schreef _Spine_ het volgende:
Hey mensen,

Ik ben bezig met het maken van een excel document waarin onze project planning komt te staan.
Nu wil ik echter op het 1ste blad de start en het einde van het project (met weeknummers) opgeven en deze dan uitspreiden op blad 2.

Bijv: Als ik invul van week 25 tot 35 moet op blad 2 dit verschijnen:

A1 B1 C1
25 26 27

enz enz.

Kan dit automatisch?
is de invul! functie met bladnaam en cel

=bladnaam!A1 bijvoorbeeld
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_50447457
Nee sorry wat ik bedoel is dit:

Ik geef in:

Start project week: 25
Einde project week: 35

Hij moet dan zelf op het andere blad de weeknummer (+ tussenliggende 26,27,28 enz) invullen.
Despite the high cost of living it remains a populair item
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:27:34 #254
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50447511
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:26 schreef _Spine_ het volgende:
Nee sorry wat ik bedoel is dit:

Ik geef in:

Start project week: 25
Einde project week: 35

Hij moet dan zelf op het andere blad de weeknummer (+ tussenliggende 26,27,28 enz) invullen.
Oh zo!
Ik ga even wat uitproberen, brb.
pi_50447702
Met een macro kan dat prima. Moet je wel beetje Visual Basic kunnen

For i = Start to Eind
Range("A" & Start).Value = i
Next

Dan krijg je een lijst (in een kolom dan wel) met alle weeknummers van Start tot Einde.
pi_50447838
Dan komen ze dus onder elkaar?
Despite the high cost of living it remains a populair item
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:36:22 #257
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50447873
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:32 schreef DaFan het volgende:
Met een macro kan dat prima. Moet je wel beetje Visual Basic kunnen

For i = Start to Eind
Range("A" & Start).Value = i
Next

Dan krijg je een lijst (in een kolom dan wel) met alle weeknummers van Start tot Einde.
Die is ook mooi!

Ik had zelf het volgende.

Zet op Blad1 in B1 de startweek en in B2 de eindweek.

Ga dan naar Blad2 en vul in A1 in:
=Blad1!B1

Vul in B1 op Blad2 in:
=ALS(A1>=Blad1!$B$2;"";A1+1)

Sleep B1 dan door tot en met BA1.

Het is niet heel netjes of zo, maar het werkt wel, zolang je in hetzelfde jaar blijft. Als een project loopt van week 50 in 2007 t/m week 4 in 2008, dan heb je een probleem.
pi_50448209
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:35 schreef _Spine_ het volgende:
Dan komen ze dus onder elkaar?
Ja. Met Offset vanaf A1 (of welke cel dan ook) krijg je ze dan achter elkaar.

Range("A1).Offset(i,0).Value

Zoiets, of i en 0 andersom
pi_50448521
Jaja....Ikke niet snap.

Maar ik zal eens gaan stoeien met dat regeltje van je...wellicht dat ik er iets verder mee kom.

Dank je.
Despite the high cost of living it remains a populair item
pi_50448862
Je moet hem niet in Excel zelf gebruiken he, je moet er echt een macro voor schrijven. Sowieso wel de moeite waard hoor, geinig om te doen en de mogelijkheden van Excel worden alleen maar uitgebreider.
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:21:07 #261
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_50449464
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:33 schreef Bayswater het volgende:
Hoe tel ik het aantal unieke waarden binnen een kolom snel zonder uitgebreid filter?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_50449612
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:21 schreef Bayswater het volgende:

[..]

:)
1=SUM(IF(FREQUENCY(A1:A10;A1:A10)>0;1))


Waardes staan hier in A1 tot A10.
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:36:39 #263
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_50452416
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:25 schreef DaFan het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Waardes staan hier in A1 tot A10.
mmm, krijg het niet voor elkaar zo. Gaat niet om een optelling van verschillende getallen maar van groepsnamen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_50452596
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:36 schreef Bayswater het volgende:

[..]

mmm, krijg het niet voor elkaar zo. Gaat niet om een optelling van verschillende getallen maar van groepsnamen.
1=SUM(IF(FREQUENCY(MATCH(B1:B10;B1:B10;0);MATCH(B1:B10;B1:B10;0))>0;1))


Waar B1:B10 de kolom is.
Ik ga ervanuit dat je tekst in de cellen hebt zitten dus?
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:49:46 #265
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_50452969
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:40 schreef DaFan het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Waar B1:B10 de kolom is.
Ik ga ervanuit dat je tekst in de cellen hebt zitten dus?
inderdaad tekst, maar lukt nog steeds niet.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_50453096
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:49 schreef Bayswater het volgende:

[..]

inderdaad tekst, maar lukt nog steeds niet.
Bweu. Als ik hier nu zelf A tot J inzet krijg ik 10, als ik A tot I erin zet met nog een keer I erbij krijg ik 9. Lijkt hier dus wel te werken

Zou het zo dan niet weten, mss even wachten op Frollo of Deetch die kunnen er ook wat van!
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:53:59 #267
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_50453146
ik ga het nog eens proberen. Dank je in ieder geval.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:54:45 #268
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50453170
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:52 schreef DaFan het volgende:

Zou het zo dan niet weten, mss even wachten op Frollo of Deetch die kunnen er ook wat van!
Ik voel me gevleid, maar reken niet op mij.
pi_50453300
Maar wat is de foutmelding? #N/A? #Value?
Of heb je NL, of scheid je parameters in formules met een komma ipv puntkomma? Ook met hele woorden werkt het bij mij namelijk
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:05:36 #270
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_50453550
Inderdaad nederlandse versie (dus probeerde het om te zetten).
Tekst getransporteerd uit impromptu.


Hij doet het, had even de verkeerde vertaling voor frequency; interval dus.

Dank je

[ Bericht 35% gewijzigd door Bayswater op 14-06-2007 16:36:43 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_50517321
Ik wil het volgende doen met excel, weet niet of het kan. Ik wil in kaart brengen hoe vaak wij welke leverancier gebruiken. Dat moet Excel dus bereken.

Ik heb dus in een kolom links van boven naar beneden alle data tot het heden. Nu wil in de eerste rij helemaal boven de leverancies hebben, zodat zich een raster vormt. En dan als ik bv van leverancier A in A2 een kruis zet en in A7 een kruis zet, dat Excel dan helemaal onder 2 aangeeft (Dus leverancier A is tot nu toe 2x gebruikt). Kan dit? Zo ja hoe?
pi_50519832
Hoe kan je (met vb script) bepalen hoeveel regels en kolommen er maximaal in een worksheet passen? Dat verschilt namelijk per versie, sinds versie 2007 kunnen er ongeveer 10 miljoen regels in een sheet, in oudere versies maar 65536 regels.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zaterdag 16 juni 2007 @ 15:14:18 #273
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50520209
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:14 schreef Kwelit het volgende:
Ik wil het volgende doen met excel, weet niet of het kan. Ik wil in kaart brengen hoe vaak wij welke leverancier gebruiken. Dat moet Excel dus bereken.

Ik heb dus in een kolom links van boven naar beneden alle data tot het heden. Nu wil in de eerste rij helemaal boven de leverancies hebben, zodat zich een raster vormt. En dan als ik bv van leverancier A in A2 een kruis zet en in A7 een kruis zet, dat Excel dan helemaal onder 2 aangeeft (Dus leverancier A is tot nu toe 2x gebruikt). Kan dit? Zo ja hoe?
Je zou deze formule in bijvoorbeeld A100 kunnen zetten:

=AANTALARG(A2:A99)

De formule telt alle niet-lege cellen (oftewel: de cellen waarin een x staat) in A2 t/m A99.
Vervolgens doorslepen naar B100, C100 enzovoort
pi_50522583
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:55 schreef SuperRembo het volgende:
Hoe kan je (met vb script) bepalen hoeveel regels en kolommen er maximaal in een worksheet passen? Dat verschilt namelijk per versie, sinds versie 2007 kunnen er ongeveer 10 miljoen regels in een sheet, in oudere versies maar 65536 regels.
Laatste_rij = Range("A1").End(xlDown).Row
Laatste_kolom = Range("A1").End(xlRight).Column

Hoeft natuurlijk niet per se met VB maar zo maak je er variabelen van. In Excel zelf kan je gewoon End - Rechts of Onder om te bepalen wat de laatste is.
pi_50522656
waarschijnlijk echt heel easy,

A1 B1 C1 D1 E1 F1 .... tot weet ik hoever is gevuld met woorden.
Ik wil die woorden onderelkaar hebben ipv naast elkaar. Iemand een idee hoe je dit snel kan maken in een macrotje ?
pi_50523955
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:12 schreef DaFan het volgende:

[..]

Laatste_rij = Range("A1").End(xlDown).Row
Laatste_kolom = Range("A1").End(xlRight).Column

Hoeft natuurlijk niet per se met VB maar zo maak je er variabelen van. In Excel zelf kan je gewoon End - Rechts of Onder om te bepalen wat de laatste is.
Thx!
Dat is een stuk netter dan een controle op versienummer en dan 1048576 dan wel 65536 gebruiken.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zaterdag 16 juni 2007 @ 18:06:13 #277
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50524013
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:15 schreef realbase het volgende:
waarschijnlijk echt heel easy,

A1 B1 C1 D1 E1 F1 .... tot weet ik hoever is gevuld met woorden.
Ik wil die woorden onderelkaar hebben ipv naast elkaar. Iemand een idee hoe je dit snel kan maken in een macrotje ?
was dat niet met "transpose" te regelen dan?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_50524195
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:15 schreef realbase het volgende:
waarschijnlijk echt heel easy,

A1 B1 C1 D1 E1 F1 .... tot weet ik hoever is gevuld met woorden.
Ik wil die woorden onderelkaar hebben ipv naast elkaar. Iemand een idee hoe je dit snel kan maken in een macrotje ?
Copy, Paste Special, Transpose
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 18:04 schreef SuperRembo het volgende:
Thx!
Dat is een stuk netter dan een controle op versienummer en dan 1048576 dan wel 65536 gebruiken.
Hehe das wel wat omslachtig ja
pi_50525642
Datumprobleempje

Ik heb uit een groot bestand geimporteerd in Excel.
In dit bestand staan in een bepaalde kolom datumgetallen op deze wijze: 01/12/05 maar excel ziet dit als tekst...

Ik heb het format van de kolom al in datum veranderd... maar Excel verandert de cellen niet meteen...
Het werkt pas als ik in de cel ga (dus erIN niet alleen de cel selecteren)... en dan enter druk... hij zet dan de instellingen van mijn comp/excel neer: 01-12-05

Ik kan dit onmogelijk voor alle cellen apart doen...teveel... hoe kan ik dit oplossen?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 21:29:54 #280
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_50529939
Hang er een kolom naast waarin je de volgende formule mikt:
=DATUM(RECHTS(A37;2)+100;DEEL(A37;4;2)+0;LINKS(A37;2)+0)

Er vanuitgaande dat de getekste datum in A37 staat.
Nadat je dit gedaan hebt selecteer je de hele kolom met formules, Kopiëren, Plakken Speciaal, Waarden en dan heb je de hele serie cellen met data erin i.p.v. tekst.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 17 juni 2007 @ 16:10:55 #281
68023 LennyKravitz
Fly away...
pi_50547847
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 21:29 schreef hooibaal het volgende:
Hang er een kolom naast waarin je de volgende formule mikt:
=DATUM(RECHTS(A37;2)+100;DEEL(A37;4;2)+0;LINKS(A37;2)+0)

Er vanuitgaande dat de getekste datum in A37 staat.
Nadat je dit gedaan hebt selecteer je de hele kolom met formules, Kopiëren, Plakken Speciaal, Waarden en dan heb je de hele serie cellen met data erin i.p.v. tekst.
Thanks... ontdekte bij toeval een andere optie... excel bleek niet te weten of het jaartal 2005 of 1905 was als er /05 stond... met een rechtemuisknop optie bleek dit te verhelpen..
pi_50548598
quote:
Op zondag 17 juni 2007 16:10 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Thanks... ontdekte bij toeval een andere optie... excel bleek niet te weten of het jaartal 2005 of 1905 was als er /05 stond... met een rechtemuisknop optie bleek dit te verhelpen..
Lekkere milleniumbug
pi_50563762
Balansen aanvullen... kan dat?

Ik heb twee kolomen met deze data:

1
2
3
4
5
6
Kolom A      Kolom B
01-02-2005     5,000
03-02-2005    10,000
08-02-2005     4,000
04-03-2005    18,000
30-04-2005    19,000


De getallen in kolom B stellen de eindbalans van DIE dag voor op een bankrekening. Op tussenliggende dagen is niets gebeurd, dus de balans veranderd alleen per getoonde dag.

Nu wil ik graag dat excel tussen 01-02-2005 en 30-04-2005 alle tussenliggende balansen zien. dus ook op 02-02-2005 moet er 5,000 worden getoond bijvoorbeeld, zodat ik dus voor iedere dag in een genoemde periode een balans heb staan...

Kan dit makkelijk? ik zat aan een VLOOKUP variant te denken.. maar weet niet hoe...
pi_50567821
Hoe pas je die getallen in kolom B aan dan als de balans wel is veranderd?
  maandag 18 juni 2007 @ 11:26:03 #285
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50571088
Ik heb een lange zin die ik graag over een aantal cellen onder elkaar gezet wil hebben. Kan dit snel en eenvoudig?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  maandag 18 juni 2007 @ 11:28:02 #286
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50571149
quote:
Op maandag 18 juni 2007 11:26 schreef Damzkieee het volgende:
Ik heb een lange zin die ik graag over een aantal cellen onder elkaar gezet wil hebben. Kan dit snel en eenvoudig?
Is het niet handiger om gewoon de terugloop aan te zetten? Eigenschappen cel > tabblad Uitlijning > Terugloop aanvinken
  maandag 18 juni 2007 @ 11:31:24 #287
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50571258
Jaaahaaa dat is em
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  maandag 18 juni 2007 @ 19:22:50 #288
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_50587455
quote:
Op maandag 18 juni 2007 00:25 schreef LennyKravitz het volgende:
Balansen aanvullen... kan dat?

Ik heb twee kolomen met deze data:
[ code verwijderd ]

De getallen in kolom B stellen de eindbalans van DIE dag voor op een bankrekening. Op tussenliggende dagen is niets gebeurd, dus de balans veranderd alleen per getoonde dag.

Nu wil ik graag dat excel tussen 01-02-2005 en 30-04-2005 alle tussenliggende balansen zien. dus ook op 02-02-2005 moet er 5,000 worden getoond bijvoorbeeld, zodat ik dus voor iedere dag in een genoemde periode een balans heb staan...

Kan dit makkelijk? ik zat aan een VLOOKUP variant te denken.. maar weet niet hoe...
Kan inderdaad met VLOOKUP/VERT.ZOEKEN, maar dan moet je benaderen op 'waar' zetten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_50589029
is het mogelijk een lijstje te genereren van al je tab-blad namen in excel?

Maak niet uit hoe... (behalve zelf opschrijven natuurlijk)...
  maandag 18 juni 2007 @ 20:04:53 #290
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_50589125
Via Bestand > Eigenschappen en dan tabblad Inhoud staan ze in ieder geval allemaal onder elkaar... je kunt dit helaas niet selecteren en kopiëren, maar misschien voldoet een screenshotje ook?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_50644015
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:02 schreef LennyKravitz het volgende:
is het mogelijk een lijstje te genereren van al je tab-blad namen in excel?

Maak niet uit hoe... (behalve zelf opschrijven natuurlijk)...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Sub Tabbladnamen()
'' Macro recorded 20-6-2007 by Deetch
'

Dim xs As Integer
For xs = 1 To Worksheets.Count
    ActiveCell.Offset(xs - 1, 0).Value = xs
    ActiveCell.Offset(xs - 1, 1).Value = Worksheets(xs).Name
Next xs
End Sub
    
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:20:18 #292
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50644046
Deetch
pi_50648519
Frollo
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_50682855
Ik heb een spreadsheet voor een productieplanning en daarin zijn om en om 3 regels grijs gekleurd en dan drie regels ongekleurd. Als ik in de ongekleurde regels wat intyp en dan op enter ros maakt dat stomme zelfnadenkende hoerenexcel die cel grijs. Kan ik ergens die "handige" meedenkmodule in excel uitzetten?

[offtopic]
ik denk wel dat dit mijn grootste ergernis aan excel (of welk willekeurig office programma dan ook) is, dat dat programma net doet of het weet wat jij wil en dat vaak niet zo is.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_50682950
Tools - AutoCorrect Options - AutoFormat as you type - 2e uitvinken?
pi_50852539
vraag,

ik Wil in een cel een waarde invullen ( a,B,C,D,E,F bijv)
En de cel ernaast moet hij dan afhankelijk van die waarde een berekening doen.
IF(A1="A";berekening; maar als A1="B":andereberekening, maar als A1="C";andere berekening etc etc. Hoe doe je dit nou.. met OR?
pi_50852641
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:54 schreef realbase het volgende:
vraag,

ik Wil in een cel een waarde invullen ( a,B,C,D,E,F bijv)
En de cel ernaast moet hij dan afhankelijk van die waarde een berekening doen.
IF(A1="A";berekening; maar als A1="B":andereberekening, maar als A1="C";andere berekening etc etc. Hoe doe je dit nou.. met OR?
Nee.
If heeft de volgende opbouw:
1IF(Vergelijking,waarde if TRUE, waarde if FALSE)


Als je niet al te veel opties hebt, kan je dus een nieuwe IF gebruiken op de plaats van IF FALSE:
1=IF(A1="A";Berekening;IF(A1="B";BerekeningB;IF(A1="C"....))) etc



Als je er veel hebt, meer dan 6 ofzo wordt het erg onoverzichtelijk. Dan kan je beter voor een VLOOKUP gaan. Zie de Help voor meer uitleg. Als je hier niet uitkomt moet je het nog maar s vragen
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:00:40 #298
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50852775
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:54 schreef realbase het volgende:
vraag,

ik Wil in een cel een waarde invullen ( a,B,C,D,E,F bijv)
En de cel ernaast moet hij dan afhankelijk van die waarde een berekening doen.
IF(A1="A";berekening; maar als A1="B":andereberekening, maar als A1="C";andere berekening etc etc. Hoe doe je dit nou.. met OR?
Je moet IF's nesten.

IF(A1="A",instructies_voor_A,IF(A1="B",instructies_voor_B,IF(A1="C",instructies_voor_C,"")))

edit: whehe, wat mijn voorganger zegt dus
pi_50855935
thnx
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:38:23 #300
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50856104
Ik ben weer bezig met mijn jaarlijkse eredivisiepoule.
Ik heb nu 18 scores van personen onder elkaar staan in cellen (worden berekend door de totalen per tabblad(persoon)).
Bv
Henk 29
Jan 28
Klaas 30

2 vragen:
1) Hoe kan ik dit op volgorde zetten zonder dat alle formules fucked up raken?
2) Kan ik in een cel daarnaast de positie van 1-18 automatisch aangeven?
dus bv
Henk 29 2
Jan 28 3
Klaas 30 1

Vriendelijk bedankt
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')