quote:Op donderdag 12 april 2007 16:10 schreef Falco het volgende:
OK, ik wil het volgende.
In Kolom A staat tekst, bijvoorbeeld in rij 2 "Forrest Gump"
In Kolom B wil ik in diezelfde rij de tekst 'linkje' oid hebben met een link naar http://www.imdb.com/find?q=forrest%20gump , dit moet dan gelden voor alle rijen. die weer andere tekstwaardes hebben. Maar is dit wel mogelijk in Excel :? Ik zie niet zo gauw hoe je dat dikgedrukte gedeelte kan halen uit de eerdere kolom...
1 |
quote:Op donderdag 12 april 2007 16:21 schreef Falco het volgende:
Dat is hem (nog) niet helemaal volgens mij, ik zat zelf te stoeien met 'link invoeren' enzo...
1 |
1 2 3 | Naam = Sheets("Facturen").Range("VELD").Value |
1 2 3 4 5 6 7 8 | For i = 2 to AantalNamen If Sheets("Klanten").Range("B" & i).Value = Naam Then Id = Sheets("Klanten").Range("A" & i).Value Adres = Sheets( ... End if Next |
1 |
Maak in je tabblad "Klanten" helemaal aan het eind van je dataset een extra kolom aan. hierin zet je =A1 en die kopieer je naar beneden. Zo heb je een kopie van je klant ID.quote:Op maandag 16 april 2007 08:14 schreef Chandler het volgende:
@DaFan; tnx... ik heb het helaas nog niet kunnen uitvinden.
@Deetch; ik ben even wezen zoeken maar een simpel voorbeeld is niet zo te vinden
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | B2 is de verwijzing naar je klantnaam Klanten!B:F is de range waarin de functie zoekt dus in kolom B tm F. Belangrijk is dat in de meest linkse kolom het gezochte item moet staan (dus in B) en in F (of andere kolom) de gekopieerde ID 5 is de vijfde kolom waar de functie de waarde uit haalt als hij de naam heeft gevonden (dus F) False betekend dat hij alleen exacte matches zoekt (dus ook schrijffouten resulteren in #N/A) Let op dat bij dubbele namen excel de bovenste naam alleen vindt. de naam moet dus uniek zijn. |
Venster > Titels blokkerenquote:Op dinsdag 17 april 2007 09:46 schreef Burbujas het volgende:
Hoe kun je als je scrolt in Excel ervoor zorgen dan de eerste rij blijft staan, dus als je bv naar rij 100 scolt, de eerste rij nog steeds als eerste te zien is zeg maar?
Eerst de kolom rechts ervan selecteren en dan hetzelfde als wat Frollo zegt; als je kolom A in beeld wilt houden, moet je kolom B selecteren => Vensters => Titels blokkerenquote:Op dinsdag 17 april 2007 09:52 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Thnx Frollo
Nu ik toch bezig ben, hoe doe je dit voor de kolommen?
Gelukt, thx!quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:48 schreef 4br4x4s het volgende:
[..]
Eerst de kolom rechts ervan selecteren en dan hetzelfde als wat Frollo zegt; als je kolom A in beeld wilt houden, moet je kolom B selecteren => Vensters => Titels blokkeren
En meteen voor zowel rij als kolom: cel B2 selecteren => Vensters => Titels blokkeren
Alle andere sheets verwijderen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:06 schreef Deetch het volgende:
Hoe kan ik er voor zorgen dat een excel bestand altijd op een bepaalde sheet start?
1 2 3 | Sheets("Blad2").Select End Sub |
Flauw hoor.quote:
Die werkt niet.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:09 schreef Frollo het volgende:
Of met een macro. Bijvoorbeeld ...
[ code verwijderd ]
... om altijd met Blad2 te starten.
Nu wel, die automatische code moet niet in een module maar in het object ThisWorkbook geplaatst worden.quote:
Zo had ik het inderdaad ook gedaan, maar ik wist niet dat het belangrijk was om erbij te vermelden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:19 schreef Deetch het volgende:
[..]
Nu wel, die automatische code moet niet in een module maar in het object ThisWorkbook geplaatst worden.
Dat werkt niet.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:22 schreef DaFan het volgende:
Waarom haal je Sheet 2 niet gewoon naar de linkerkant?
Je hebt de functie SUBSTITUEREN in de categorie Tekst nodig.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:09 schreef Wytze het volgende:
Nieuwe vraag !
Guru's even een nieuwe vraag. Ik combineer met een text functie 2 cellen met elkaar tot een URL. maar er staan helaas spaties in de woorden die geconverteert moeten worden tot underscores
Wat is de beste manier om dit te doen ?
1 |
1 |
Nou, eigenlijk meer SOM.ALS.quote:Op maandag 23 april 2007 15:35 schreef DaFan het volgende:
De Nederlandse versie van Sumif is SUM.ALS.
Tot zover werkt dit precies zoals ik wilquote:Op maandag 23 april 2007 15:37 schreef DaFan het volgende:
Hoop hulp beschikbaar in ieder geval, maar ik vind de mijne het meest elegant.
Die van Dvr kan je gebruiken als mensen een deel van hun schuld kunnen aflossen.
Edit: Frollo ik zag m wel
Edit 2: Lol ben jij snel. Maar je hebt gelijk
Ja, dat kan met het A/Z knopje, maar dan moet wel bij elk bedrag de juiste naam staan.quote:Op maandag 23 april 2007 16:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Tot zover werkt dit precies zoals ik wil
Dat was een stuk makkelijker dan ik verwacht had
Nu zou ik graag ook willen dat je de lijst onder Naam kan sorteren op alfabet, zonder dat de rest van de informatie die bij de naam hoort verwisseld raakt. Kan dit gewoon met het A/Z knopje? Of moet je dan wat anders doen?
Edit -> Find -> Replacequote:Op maandag 23 april 2007 16:31 schreef Wytze het volgende:
Thnx, heb het al gevonden met een extra kolom
Ik vraag me nu wel af hoe woorden die vage karakters als löytää bevatten, weer kan converteren naar loytaa dus zonder rare puntjes etc Kan excel dit ook ?
Maar dan moet je dus zoals Frollo zegt, bij alle schulden een naam zetten? Dat kan niet anders? Want dan ziet het er weer lelijk uit, en dat is ook niet de bedoelingquote:Op maandag 23 april 2007 16:24 schreef DaFan het volgende:
Moet je wel eerst alle drie de kolommen selecteren die je wil laten meeveranderen. Klik dan op Data -> Sort (Extra -> Sorteren). Dan krijg je een pop-up menuutje waarin je kan aangeven op welke kolom je eerst wil laten selecteren.
Zet in cel A1 banaan en in cel B1 de volgende code:quote:Op maandag 23 april 2007 17:06 schreef Wytze het volgende:
Heb het al opgeslost met meerdere substitute kolommen. Is er geen manier om met 1 substitute functie meerdere dingen te replacen ? Dus en dit en dat en
1 |
Neem aan dat je deze in de rij eronder/ernaast zet? En in A1 staat het eerste getal.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:01 schreef zure_apple het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik heb een rij met 100 getallen en wil deze cumulatief optellen, dus A ; A+B ; A+B+C ; A+B+C+D etc. etc.
Excel kan dit volgens mij, maar hoe???
1 |
1 |
1 |
Dollarteken komt voor het cijfer ipv de letter omdat die nu verandert ipv de letter...sorryquote:Op donderdag 26 april 2007 12:13 schreef zure_apple het volgende:
Het werkt nog niet...
Ik heb nu: =SOM($A2:A2)
Cijfers beginnen nl. bij A2.
Maar als ik het doortrek veranderd-ie het in $A3:A3, $A4:A4 etc. etc.
1 |
Ik werk met een userform (formulier) waarin je de datum in moet kloppen. Door middel van een knop op het forumulier worden de ingevoerde waarden in een excelbald geplaatst.quote:Op donderdag 26 april 2007 16:52 schreef DaFan het volgende:
Ik neem aan dat je Datum in een bepaalde cel invoert, en dat die dus geselecteerd is. Voer dit in de Visual Basic Editor erbij:
[ code verwijderd ]
hij moet inderdaad als datum bruikbaar zijn. Ik moet nl de meest recente datum uit de file halen.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:22 schreef DaFan het volgende:
Je moet ook nog rekenen met die datum en wil m dus niet als tekst behandelen?
1 2 3 4 5 | If NaamCombobox.Value = "A234" Then Labelnaam.Text = "EUR" End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 | For i = 1 to AANTAL CODES Comboboxnaam.Additem(Sheets("Sheetnaam").Range("A" & i).Value) Next Userformnaam.Show |
1 |
Succes ermee, op internet zijn heel veel tutorials te vinden voor het gebruik van UserForms in excel. Daarmee heb ik ook het meeste geleerd.quote:Op donderdag 26 april 2007 23:10 schreef LennyKravitz het volgende:
Geweldig Dafan... thanks...
1 |
1 |
Het lukt niet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:32 schreef DaFan het volgende:
Ze lijken mij allemaal evenlang te zijn...kan je niet het volgende doen:
[ code verwijderd ]
Waar de "3" dus de lengte is van de strings. De wildcard "*" ziet alleen of het met een A begint, of met een A eindigt (*A) of er een A middenin zit (*A*). Als de lengte varieert wordt het lastiger, dan stel ik eht volgende voor:
[ code verwijderd ]
En dat dan voor elke rij in de kolom, en dat dan uiteindelijk bij elkaar optellen. Waar C2 dus in mijn voorbeeld je eerste 'woord' is.
1 |
Mja, dat kan inderdaad. Ik zag ook "Create List" staan, wat doet dat en is dat bruikbaar voor mij?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:56 schreef DaFan het volgende:
Beide kolommen selecteren en dan pas gaan sorteren.
Maakt Dropdown menu's volgens mij. Is bijna hetzelfde als Autofilter maar dan voor maar 1 range.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:59 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Mja, dat kan inderdaad. Ik zag ook "Create List" staan, wat doet dat en is dat bruikbaar voor mij?
Sorry, je hebt helemaal gelijk, terwijl ik het controleerde had ik een oud excel bestand geopend. Excel 2007 loopt van 1 tot 1048576 en van A tot XFD Maar dan moet je dus wel een Excel 2007 file hebben (extensie: .docx)quote:Op maandag 7 mei 2007 21:33 schreef Z het volgende:
Hmmm, ik dacht gelezen te hebben dat ze dat zouden uitbreiden. Het is één van de grootste beperkingen van Excel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |