Nee, als je scrolt naar boven, nog wat verder zie je dat het een kwestie van iets aannemen een kwestie van geloof is..quote:Op maandag 26 maart 2007 15:22 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Dus omdat een paar volken genoemd/beschreven staan in de koran is alles wat er in de koran staat waar? Vreemd argument.
Omdat iedereen zijn eigen oorsprongverhaaltje heeft. Bij ons heten de 'eerste' mensen Adam en Eva.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:16 schreef onemangang het volgende:
[..]
Je bent in de leugens van apologisten getrapt. Nee, dit is dus domweg niet waar. Natuurlijk hebben er wereldwijd lokale overstromingen plaatsgevonden, en laten mensen nou net altijd in de buurt van water hebben gewoond... Maar bergvolkeren en volkeren die in droge gebieden woonden hebben weer helemaal geen vloedverhalen. Daarnaast is het ook nog eens zo dat deze volkeren nog nooit van ene Noach, Abraham of Eva hebben gehoord, terwijl wel wordt beweerd dat alle mensen hiervan af zouden stammen. Daarvoor in plaats zijn er compleet andere religies en gebruiken ontwikkeld die volledig afwijken van de gebruiken en verhalen uit de Indusvallei.
Hoe komt dat, denk je? Een eenvoudige optelsom, lijkt me.
Sorry Triggershot, maar je draait nog steeds de boel om... Ik doel niet op volkeren die in de koran worden genoemd maar over de volstrekte afwezigheid van dezelfde scheppingsverhalen bij deze volkeren. Ze hebben een ander 'geheugen' over hoe hun volk is ontstaan en hebben compleet andere rituelen en regels ontwikkeld (wat nou, hoofddoekje? verentooi!, wat nou geen varkensvlees? geen rundvlees!)quote:Op maandag 26 maart 2007 15:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oneman, probeer begrijpend te lezen, lees wat er staat, nogmaals en voor laatste keer, al waren er 145 van de 150 volkeren vermeld in de koran van de hele wereld en zou de koran ter grootte zijn van een paar terabyte, ja zelfs dan kan men zeggen, de koran spreekt niet over de andere vijf en dus wisten ze niet van bestaan er vanaf en is de Koran niet waar.![]()
quote:Op zondag 25 maart 2007 09:52 schreef Croga het volgende:
[..]
Tsja... In het Christendom noemen we dat "Apostelen" en als je het nieuwe testament leest zul je zien dat Mohammed daar wel degelijk onder valt....
Overigens zou het slimmer zijn als je dat "haha" en die smileys weg laat. Wellicht dat er dan nog iemand op deze aarde je serieus zou nemen. En mischien dat je posts dan niet allemaal weg geedit worden.
Ja, draai, de boel om, tuurlijk johquote:Op maandag 26 maart 2007 15:27 schreef onemangang het volgende:
[..]
Sorry Triggershot, maar je draait nog steeds de boel om... Ik doel niet op volkeren die in de koran worden genoemd maar over de volstrekte afwezigheid van dezelfde scheppingsverhalen bij deze volkeren. Ze hebben een ander 'geheugen' over hoe hun volk is ontstaan en hebben compleet andere rituelen en regels ontwikkeld (wat nou, hoofddoekje? verentooi!, wat nou geen varkensvlees? geen rundvlees!)
Lees je in in het evangelie van Barnabas zou ik zeggen:quote:Op maandag 26 maart 2007 15:28 schreef Masterix het volgende:
[..]
![]()
Nee hoor.
Mohammed wordt -hoewel hij volgens sommigen zelf anders beweerde- niet in de bijbel genoemd.
Mohammed toch ook!quote:Op maandag 26 maart 2007 15:28 schreef Masterix het volgende:
[..]
![]()
Nee hoor.
Mohammed wordt -hoewel hij volgens sommigen zelf anders beweerde- niet in de bijbel genoemd.
Bill Gates ook niet, zelfde twee redenen: Bill's uitlatingen hebben niets met het christendom te maken en Bill is gewoon te laat geboren.
Zoals deze:quote:Op maandag 26 maart 2007 15:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat iedereen zijn eigen oorsprongverhaaltje heeft. Bij ons heten de 'eerste' mensen Adam en Eva.
Zij hebben hier weer andere oplossingen voor bedacht.
quote:Dat mensen in Amerika iemand als Abraham niet kennen, is net zo simpel te verklaren als waarom Sumeriërs Kokopelli niet kennen. Ze kwamen namelijk niet wekelijks bij elkaar op de koffie.
Het evangelie van Barnabas staat niet in de bijbel, beste jongen.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Lees je in in het evangelie van Barnabas zou ik zeggen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gospel_of_Barnabas
Ook interessant om te lezen dat de 3-eenheid ook in het verhaal van Barnabas geen plaats heeft.
Ja, haha, lekker handig.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Lees je in in het evangelie van Barnabas zou ik zeggen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gospel_of_Barnabas
Ook interessant om te lezen dat de 3-eenheid ook in het verhaal van Barnabas geen plaats heeft.
moslims wachten ook op de messiasquote:Op maandag 26 maart 2007 15:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, haha, lekker handig.
De bijbel spreekt over een nieuwe messias en dus gaat het dan, volgens de moslims, over Mohammed. Want dat moet wel, er was geen andere, toch?
Ik wacht nog steeds op de messias waar de bijbel het over heeft.
Ja, mee eens. Hoewel ik dan moet opmerken dat het scheppingsverhaal van het OT toch vrij dicht in de buurt van de waarheid komt. Give and take een paar miljoen jaartjes.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:39 schreef onemangang het volgende:
[..]
Zoals deze:
de zee heeft de wereld geschapen: sumerisch, egyptisch, birmees,maori, ijslands
de wereld komt uit een ei:japans, samoa, perzische geloven, oud-fins, chinees, grieks, hindoeistisch
de wereld is niet geschapen maar vormt onderdeel uit van een oneindige eeuwigheid
jaïnisme
de wereld komt voort uit onderdelen van een monster
indo-chinees, afrika, gilbert eiland, koreaans, grieks, babelonisch
de wereld is door een commando van god ontstaan
egyptisch, maya, maidu indianen, hebreeuws (oorsprong christendom), sumerisch, grieks
de wereld werd geboren na de interactie van twee ouders
Zuni indianen, Cook eilanders, grieken, tahiti, egypte
Zoveel religies, zoveel verhalen. En wie blijkt gelijk te hebben? Darwin.
Doe es.quote:
Goed. Zullen we nu eens kijken wat de unanieme mening van wetenschappers hierover, als onafhankelijk instituut van zegt? En die naast jouw koffieargument plaatsen?
Dat het niet in de Bijbel staat wil niet zeggen dat het geen evangelie is. De Bijbel is een paar honderd jaar na nul opgesteld door een stel heren die meenden te kunnen bepalen wat de Bijbel zou moeten inhouden. Dat er uit de tientallen maar 4 zijn overgebleven (schud de tafel en kijk welke blijven liggen) wil niet zeggen dat een andere evangelie minder waar is.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:40 schreef Masterix het volgende:
[..]
Het evangelie van Barnabas staat niet in de bijbel, beste jongen.
Ik kan best begrijpen dat je het moeilijk vindt om bepaalde denkbeelden overhoop gehaald te zien worden. Door een moslim notabene. Dan is iets natuurlijk al snel off-topic.quote:U is een beetje off-topic steeds.
Jamaar, wat snap je niet aan off-topic?quote:Op maandag 26 maart 2007 15:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat het niet in de Bijbel staat wil niet zeggen dat het geen evangelie is. De Bijbel is een paar honderd jaar na nul opgesteld door een stel heren die meenden te kunnen bepalen wat de Bijbel zou moeten inhouden. Dat er uit de tientallen maar 4 zijn overgebleven (schud de tafel en kijk welke blijven liggen) wil niet zeggen dat een andere evangelie minder waar is.
[..]
Doe normaal joh, jij denkbeelden overhoop halen? Met jouw dogma's? Overschat je jezelf niet een beetje?quote:Ik kan best begrijpen dat je het moeilijk vindt om bepaalde denkbeelden overhoop gehaald te zien worden. Door een moslim notabene. Dan is iets natuurlijk al snel off-topic.
Waarom kun je niet accepteren dat Barnabas een trouwe volgeling van Jezus (vzmh) was. Komt de voorspelling van de komst van een andere profeet je niet goed uit?
Ja, lach maar. Maar er zijn zelfs mensen die zichzelf christen noemen, maar niet in Abraham (vzmh) geloven.quote:
Waarmee ik bedoel dus dat Mohammed niets begrepen heeft van Jezus, maar dat snapte jij hoop ik al.quote:
Niet in de onzin die de ongeletterde warlord Mohammed over hen verzonnen heeft nee.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ja, lach maar. Maar er zijn zelfs mensen die zichzelf christen noemen, maar niet in Abraham (vzmh) geloven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |