Eugh.. nee. Dat is dan dus iets anders dan de overduidelijke beelden van flares. Van een ander object zijn geen beelden.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Eugh.. nee. Bijvoorbeeld iemand in dit clipje van CNN die het heeft over de formatie lichtjes dat onderdeel is van één object en dit object vloog over hem heen.
1) Nee niet precies hetzelfde, het is geen V vorm. En dat is wat ik al zei onmogelijk om ze in die formatie af te werpen.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:41 schreef proteus het volgende:
[..]
Nogmaals:
Wel Flares, en precies hetzelfde als in 1997
http://www.youtube.com/watch?v=i8BWwd1ciKk
1) Precies hetzelfde als in 1997.
2) Klopt, deden ze in 1997 ook niet.
3) Nu ook niet, want het was 50 km westelijk van Phoenix, boven Barry M. Goldwater Range ( voorheen Luke Air Force Range ).
4) Deze dus niet, of niet zichtbaar op deze afstand.
Omdat het in jouw optiek over twee verschillende dingen gaat. Wat gorgg in het begin van dit topic ook aanvoerde.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:55 schreef proteus het volgende:
[..]
Eugh.. nee. Dat is dan dus iets anders dan de overduidelijke beelden van flares. Van een ander object zijn geen beelden.
Waar denk je dat hij dat op baseert? Je denkt toch niet dat hij meer dan een uur buiten heeft gestaan? Hij is net zo'n getuige als de rest. Ziet flares, en fantaseert de rest erbij.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:05 schreef AIRmichael het volgende:
[..]
1) Nee niet precies hetzelfde, het is geen V vorm. En dat is wat ik al zei onmogelijk om ze in die formatie af te werpen.
2) De gouverneur van Phoenix zegt zelf dat ze meer dan een uur in de lucht hingen. Ik geloof hem eerder dan jou.
3) Het vloog letterlijk over mensen heen, dus wel boven Phoenix in die tijd.
4) Precies 10 jaar later proberen ze de Phoenix lights te debunken. Het zou me niks verbazen als dit een speciaal/nieuw type flares is om ervoor te zorgen dat het zoveel mogelijk op de Phoenix lights eruit ziet, en dan Fox news inlichten nog ook zodat ze live opnamens kunnen maken.
Punt 2 is ruim genoeg bewijs dat het geen flares waren. Maar jij denkt het nu beter te weten dan de gouverneur van Phoenix.![]()
4 miljoen mensen in het gebied, een traag bewegende V met lampen, geen beelden of foto's. Niet echt overtuigend. De flares daarentegen wel.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:05 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Omdat het in jouw optiek over twee verschillende dingen gaat. Wat gorgg in het begin van dit topic ook aanvoerde.
Dat haal ik er niet uit.
Het gaat over de lichten zich in de (V) formatie boven de stad bewegen en dan zegt die getuige
"It was a gigant "V" allright.. And the right side of the V went over us. The left side was like a couple blocks over."
Lijkt me een en hetzelfde fenomeen.
Ja dat is goed, maar dan moet je wel al de mensen die zeggen dat het object over hen heen kwam negeren.quote:
Als je zegt dat iedereen daar fantaseert valt er niet veel met je te pratenquote:Op zondag 25 maart 2007 23:13 schreef proteus het volgende:
[..]
Waar denk je dat hij dat op baseert? Je denkt toch niet dat hij meer dan een uur buiten heeft gestaan? Hij is net zo'n getuige als de rest. Ziet flares, en fantaseert de rest erbij.
1) De beelden van 1997 laten ook niet continue een V zien.
3) Ander object, als ze al niet fantaseren.
4) Dan geloof je ook in de paashaas neem ik aan.
Meeste ufologen en believers houden het ook op 2 sightings hoor. Kijk maar naar sites als abovetopsecret en virtuallystrange.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:29 schreef AIRmichael het volgende:
[..]
Als je zegt dat iedereen daar fantaseert valt er niet veel met je te praten![]()
Zelf heb ik vroeger ook een soort gelijk ufo fenomeen als de Phoenix lights meegemaakt, en dat vloog ook over als 1 object ( sneller dan een vliegtuig, want die zag ik ook voorbij vliegen ). Er was geen greintje fantasie bij nodig, toen werd ik zelfs bang zo serieus was het. Dat duizenden mensen tegelijk fantaseren geloof ik ook niet, dan zou je pas in de paashaas geloven!
Als je de gouverneur van de stad Phoenix iemand noemt die teveel fantaseert, heb je echt oogkleppen op. Wie moet jou dan wel vertellen dat het echt geen flares zijn? Wil je het zelf zien? Dat komt misschien ooit een keertje.
Ik negeer helemaal niets. Hersenen hebben de neiging om vormen in te vullen. Daardoor denken mensen dat ze iets zien wat er dus niet is. Verder heb je nog aandachtzoekers zoals Tim Ley, die ik dus gewoon niet geloof.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja dat is goed, maar dan moet je wel al de mensen die zeggen dat het object over hen heen kwam negeren.
Als je alle getuigen meeneemt moet je of twee afzonderlijke verklaringen aanvoeren (flares en jets zoals gorgg aanvoerde) of het als onverklaard beschouwen.
Aangezien het imo om een en hetzelfde gaat wat de getuigen beschrijven schiet de flares-verklaring tekort.
2 vragen:quote:Op zondag 25 maart 2007 23:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja dat is goed, maar dan moet je wel al de mensen die zeggen dat het object over hen heen kwam negeren.
Als je alle getuigen meeneemt moet je of twee afzonderlijke verklaringen aanvoeren (flares en jets zoals gorgg aanvoerde) of het als onverklaard beschouwen.
Aangezien het imo om een en hetzelfde gaat wat de getuigen beschrijven schiet de flares-verklaring tekort.
Lijkt me meer iets wat is aangevoerd om paniek te voorkomen. Wat die gouverneur ook min of meer aangeeft.
Let wel: Je laatste bron komt van de krant van Arizona zelf. Vooral zij zorgen ervoor dat het publiek en de inwoners van Arizona kalm blijft. Dat heb je ook met kranten in oorlogsgebied, waarbij veel stukken geschrapt worden of nogeneens gepubliceerd omdat er anders paniek uit breekt. Hierbij bedoel ik dus lokale kranten.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:58 schreef gorgg het volgende:
[..]
2 vragen:
1. Geloof je dat wat begin februari dit jaar te zien was (zoals op Foxnews te zien was), flares waren?
2. Waarom denk je dat het om een en hetzelfde fenomeen gaat terwijl er toch duidelijke verschillen zijn?
Waarom ik denk dat het om 2 verschillende fenomenen gaat: (die wel met elkaar te maken hebben, nl. militaire oefening)
De getuigenverklaringen kun je indelen in 2 categorieën:
De eerste spreekt van een V-shape formatie van ongeveer 5 lichtjes die snel, relatief laag en geruisloos door de lucht vliegt. Ze beweegt van Noord naar Zuid en is in een paar minuten volledig overgevlogen. De waarnemingen hiervan beginnen om iets na 8 en eindigen om 9 uur.
De tweede spreekt van lichtjes die plots aangaan, heel traag zakken/verder weg bewegen, en dan plots uitgaan. Deze waarnemingen komen enkel van nabij Phoenix, en beginnen allemaal na 10 uur.
Je moet toch toegeven dat er hier een wezenlijk verschil is tussen de eerste waarnemingen en de latere, waardoor je imo niet simpelweg kunt concluderen dat het hetzelfde is?
Btw:
Piloot (Lt. Col. Ed Jones) die die dag een paar van de beruchte flares afwierp:
http://www.freep.com/apps(...)703010425/1001/NEWS/
Mitch Stanley, een amateur astronoom, zag een V-vormige formatie lichtjes, schrok omdat het er niet menselijk uitzag, richtte zijn telescoop erop en zag: een formatie vliegtuigen.
http://www.azcentral.com/(...)/0312ruelas0312.html
Let wel: Je geeft geen antwoord op zijn vragen. En die krant publiceerde net zogoed ook de andere kant van het verhaal. Dit soort paniek verhalen is dus onzin.quote:Op maandag 26 maart 2007 00:12 schreef AIRmichael het volgende:
[..]
Let wel: Je laatste bron komt van de krant van Arizona zelf. Vooral zij zorgen ervoor dat het publiek en de inwoners van Arizona kalm blijft. Dat heb je ook met kranten in oorlogsgebied, waarbij veel stukken geschrapt worden of nogeneens gepubliceerd omdat er anders paniek uit breekt. Hierbij bedoel ik dus lokale kranten.
Ik stel alleen vast dat de getuigenverklaringen, waaronder die uit dat CNN clipje, niet overeenstemmen met de uitleg van flares.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:58 schreef gorgg het volgende:
[..]
2 vragen:
1. Geloof je dat wat begin februari dit jaar te zien was (zoals op Foxnews te zien was), flares waren?
2. Waarom denk je dat het om een en hetzelfde fenomeen gaat terwijl er toch duidelijke verschillen zijn?
Als de lichten de contouren van een object vormen dat over bewoond gebied is getrokken, dan concludeer ik dat flares nooit een verklaring kunnen zijn.quote:Je moet toch toegeven dat er hier een wezenlijk verschil is tussen de eerste waarnemingen en de latere, waardoor je imo niet simpelweg kunt concluderen dat het hetzelfde is?
Dat zeggen gorgg en ik dus ook de hele tijd. Object over bewoond gebied -> vliegtuigen, waarvoor ook een getuige is, daarna alleen nog maar flares getuigen.quote:Op maandag 26 maart 2007 01:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als de lichten de contouren van een object vormen dat over bewoond gebied is getrokken, dan concludeer ik dat flares nooit een verklaring kunnen zijn.
Ja omdat er heel wat dingen onduidelijk zijn. "Weet ik niet" zou dan het antwoord zijn. Wel duidelijk imo is dat de flares-verklaring tekort schiet en het gat opvullen met vliegtuigen ook geen passend verhaal geeft.quote:Op maandag 26 maart 2007 01:24 schreef proteus het volgende:
[..]
Dat zeggen gorgg en ik dus ook de hele tijd. Object over bewoond gebied -> vliegtuigen, waarvoor ook een getuige is, daarna alleen nog maar flares getuigen.
En wederom geen antwoord op de vragen. Ja of Nee, is dat zo moeilijk?
Ik snap het niet. Wat is er mis met onze verklaring. Die past precies, zonder coverups. Eerst vliegtuigen, dan flares. De flares beelden van 2007 komen gewoon overeen met die van 1997. Dat verklaart de 1997 beelden. Waarom is het nodig een andere verklaring te zoeken?quote:Op maandag 26 maart 2007 01:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja omdat er heel wat dingen onduidelijk zijn. "Weet ik niet" zou dan het antwoord zijn. Wel duidelijk imo is dat de flares-verklaring tekort schiet en het gat opvullen met vliegtuigen ook geen passend verhaal geeft.
Als het klopt wat die gouverneur zegt, dat men paniek wilde voorkomen, zou de luchtmacht later best flares hebben kunnen droppen om zo een cover te creeeren. Dat zou een en ander beter verklaren. Eerst de echte sighting en later de flaresdrop.
Jawel.quote:Op maandag 26 maart 2007 01:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik stel alleen vast dat de getuigenverklaringen, waaronder die uit dat CNN clipje, niet overeenstemmen met de uitleg van flares.
bewegend <-> quasi stilquote:Verder heeft men het over de lichten in een V-shaped formatie en een V-shaped object. Het lijkt me dat dit over hetzelfde gaat.
quote:The first witness was a man named Rich Contry who was driving west that evening on I-40 north of Prescott. His statement was in the March Postings of the Area 51 message boards and is completely ignored by the investigators. The date of his e-mail is 17 March and he states,
I was on my way from Flagstaff to Laughin Thursday when I saw the light formation reported on the radio the other night. I'm a pilot and was in the u.s. air force 4 years. Being in the mountains on highway 40, the night was clear and still. As the formation came towards me I stopped my car and got out with my binocs to check out what this was. As it came towards me, I saw 5 aircraft with there running lights (red and green) and the landing lights (white) on. They were also flying fairly slow and in the delta formation. As they went over me I could see stars going between the aircraft so it could not have been one large ship. The flying was like that of the Blue Angels or the thunderbirds demo team. Also as they went buy their jets were not very loud because of the low throttle setting for flying slow but I did hear the jets as they went away towards the south. (Contry)
Rich gets many things right in his observation which was posted a short time after his sighting (thus less prone to imagination and more prone to be factual and accurate). He properly identified the number of craft in the videos of this formation (5) and also gets the direction correct (flying south). It was obvious to him that the objects were aircraft but did anyone else see aircraft? When I contacted Rich, he confirmed to me that the aircraft came from a westerly direction (he could not recall specifics since I talked to him in January 1998) and appeared to head towards Prescott. Rich's memories of the events seem a bit faded by time since he had problems recalling if there was a moon that night. This is expected since I am asking him to recall specifics almost 9 months after an event. His initial posting was made just a few days after the event and can be considered factual for the night in question. He told me that he felt they were military aircraft and could see the landing lights. He also felt they were low altitude and had their engines at a low throttle setting. He could not identify the aircraft but felt they may have been F-22's (I could not get a positive identification and he was not sure) and saw one of the landing lights illuminate the front landing gear. He used 10X50 binoculars and felt they were several hundred feet apart in the formation. Most of the specifics are hard to get from Rich since he could not recall (once again emphasizing how important those initial reports are). However, I am satisfied that Rich could have seen a formation of aircraft that night that may have produced the lighted V formation of lights.
Ik zou een antwoord op de vraag of je denkt dat dit flares zijn trouwens wel appreciëren:quote:...At 8:30 p.m. the cockpit crew of an American West 757 airliner at 17,000 feet near Lake Pleasant, Ariz., noticed the lights off to their right and just above them.
"There's a UFO!" co-pilot John Middleton said kiddingly to pilot Larry Campbell. They queried the regional air-traffic-control center in Albuquerque, N.M. A controller radioed back that it was a formation of CT-144s flying at 19,000 feet.
Overhearing the exchange, someone claiming to be a pilot in the formation radioed Middleton. "We're Canadian Snowbirds flying Tutors," a man said...
But Capt. Michael Perry, squadron logistics officer for the Snowbirds, denied that any planes were in Arizona that month. "We don't travel ina V-shaped formation, and we don't cruise with landing lights on," he told Readers Digest. (Fitzgerald)
http://members.aol.com/tprinty/azconc.html
Omdat mensen zeggen dat de lichten deel waren van een (gigantisch) object dat over hen en bewoond gebied heen trok. Op het moment dat het over hen heen trekt schiet de flaresverklaring tekort. Die blijven op afstand.quote:Op maandag 26 maart 2007 01:40 schreef proteus het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Wat is er mis met onze verklaring. Die past precies, zonder coverups. Eerst vliegtuigen, dan flares. De flares beelden van 2007 komen gewoon overeen met die van 1997. Dat verklaart de 1997 beelden. Waarom is het nodig een andere verklaring te zoeken?
Ik moet aannemen dat het zo is en ja het lijkt heel erg op sommige van de beelden uit 1997.quote:Op maandag 26 maart 2007 01:55 schreef gorgg het volgende:
[..]
Ik zou een antwoord op de vraag of je denkt dat dit flares zijn trouwens wel appreciëren:
http://www.youtube.com/watch?v=i8BWwd1ciKk
Als ik 's nachts vliegtuigen traag in formatie zou zien vliegen zou ik misschien ook wel aan een UFO gaan denken. Als dan een uur later onverklaarbaar heldere lichten te zien zijn, ook enigzins in formatie, dan draai je natuurlijk helemaal door. Vergissen is menselijk.quote:Op maandag 26 maart 2007 02:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik moet aannemen dat het zo is en ja het lijkt heel erg op sommige van de beelden uit 1997.
Maar wat doe je dan met al die getuigenverklaringen? Al die mensen hebben zich vergist, zijn slachtoffer van optische illusies of staan te liegen?
En die gouverneur dan? Wat voor agenda heeft die om hier nu mee naar buiten te komen?
Natuurlijk. Dat kan. En ik geloof ook best dat wanneer men in de buurt van dorpen of steden met flares in de weer gaat dat er dan genoeg telefoontes van ongeruste mensen binnenkomen.quote:Op maandag 26 maart 2007 02:29 schreef proteus het volgende:
[..]
Als ik 's nachts vliegtuigen traag in formatie zou zien vliegen zou ik misschien ook wel aan een UFO gaan denken. Als dan een uur later onverklaarbaar heldere lichten te zien zijn, ook enigzins in formatie, dan draai je natuurlijk helemaal door. Vergissen is menselijk.
Ze waren expliciet aan iemand anders gevraagt?quote:Op maandag 26 maart 2007 00:48 schreef proteus het volgende:
[..]
Let wel: Je geeft geen antwoord op zijn vragen. En die krant publiceerde net zogoed ook de andere kant van het verhaal. Dit soort paniek verhalen is dus onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |