abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:27:26 #1
130755 Kinga
versier hier
pi_47547356

* Lost?

Lost is een serie die twee jaar geleden is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Maar waar gaat het dan over?
Lost gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

De hoofdpersonen

Het aantal hoofdpersonen is door de seizoenen heen al meerdere malen aangepast en we hebben ondertussen al enkele leuke/belangrijke/interessante karakters zien sterven. Hieronder de hoofdrolspelers die op dit moment het belangrijkste zijn voor de verhaallijnen.

Jack Shephard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.

Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig vanwege het vermoorden van haar stiefvader en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.

Charlie Pace
Charlie is de bassist van de bekende band 'Drive Shaft'. Helaas zat hij aan de drugs wat hem soms in een verwarde situatie brengt. Hij had zich ontfermd over claire, en het leek erop dat er langzaamaan een romance ontwikkelde. Doordat Claire erachter kwam dat hij nog steeds heroine bij zich had liep alles stuk en vanaf dat moment wordt Charlie met een scheef oog aangekeken in het kamp.

Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...

Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...

Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen. Hij had een romance met Shannon, zij is onder ongelukkige omstandigheden echter gestorven door een kogel van Ana-Lucia.

James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat liep niet zo goed af. Sawyer heeft er nu voor gezorgd dat hij alle wapens in het kamp heeft door zijn 'con-skills' te gebruiken.

John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.

Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels en dat zorgt voor een hoop confrontaties, al wordt hij steeds beter opgenomen in de groep.

Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit werd echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. In tegenstelling tot Jin, spreekt Sun wel Engels.

Desmond David Hume
Desmond is tijdens een race om de wereld met zijn zeilboot terecht gekomen op het eiland. Hij heeft een tijd doorgebracht in het Swan-station totdat deze ontdekt werd door de overlevende van de vliegtuigcrash. Hij maakte van die gelegenheid gebruik om zich te laten aflossen en is naar zijn zeilboot gevlucht om te proberen de bewoonde wereld te bereiken. Dit bleek niet mogelijk en zo is hij weer terechtgekomen bij de overlevenden van de crash.

Rose Henderson Nadler
Rose Nadler (Henderson) is één van de overlevenden van het middenstuk van Oceanic Flight 815. Zij was op het vliegtui one of the middle section survivors of Oceanic Flight 815. Zij was op het vliegtuig met haar man Bernard, van wie ze 48 dagen lang gescheiden was na het neerstorten van het toestel. Inmiddels zijn zij weer herenigd.

Bernard Nadler
Bernard Nadler is een overlevende van het staartstuk van Oceanic Flight 815 en is getrouwd met Rose. Hij is de enige staartstuk-overlevende wie nog niet vermoord of gevangen genomen is.

Nikki
Nikki is één van de overlevenden van het middenstuk van Oceanic Flight 815. Er is nog maar weinig van haar bekend, aangezien zij nog niet in flashbacks is verschenen.

Paulo
Paulo is één van de overlevenden van het middenstuk van Oceanic Flight 815. Er is (nog) niets bekend over zijn leven voor het neerstorten van het toestel.

Benjamin Linus
Benjamin Linus lijkt een leidende positie in te nemen onder 'The Others'. Hij werd gevangen genomen door een Franse vrouw die al 16 jaar op het eiland leeft en zij heeft hem overgedragen aan de overlevenden van het vliegtuigongeluk die hem vervolgens opgesloten hebben. Door een deal met Michael is hij vrijgelaten en herenigd met zijn groep.

Juliet Burke
Dr. Juliet Burke is één van the Others, zij is geïntroduceerd in de aflevering "A Tale of Two Cities". Zij lijkt niet gelukkig te zijn met haar groepering (en dan met name met Ben's autoriteitspositie, zo blijkt). Zij woont in het dorp van the Others, liefkozend Otherville genoemd. Juliet is een kalme, intelligente vrouw met een achtergrond in medicijnen. Ze lijkt een centraal figuur te zijn in de activiteiten van The Others, maar is ongelukkig in haar privéleven.

Alex Rousseau
Alexandra 'Alex' Rousseau is de dochter van Danielle Rousseau en Robert, een andere lid van Danielle's tocht. Het lijkt erop dat zij het oneens is met het geloof en de doelen van the Others en in het merendeel van haar verschijningen in seizoen 2 en 3 is ze te zien terwijl ze de overlevenden helpt om uit handen van the Others te blijven.

Karl
Karl is een jongeman die op Hydra Island in de gevangenis werd vastgehouden, samen met Sawyer, in "A Tale of Two Cities" en die later naar Room 23 verhuisde, wat een brainwash-faciliteit lijkt te zijn. Hij werd daar in "Not in Portland" aangetroffen. Hij is het vriendje van Alex en, volgens Damon Lindelof, een Other die probeert te ontsnappen. Uiteindelijk is hij van Hydra Island ontsnapt, samen met Kate en Sawyer.

Uitzendschema seizoen 3 (Bron: The Futon Critic en Spoilerfix)
3.01 - 4 oktober 06 A Tale of Two Cities (season premiere)
3.02 - 11 oktober 06 The Glass Ballerina
3.03 - 18 oktober 06 Further Instructions
3.04 - 25 oktober 06 Every Man for Himself
3.05 - 1 november 06 The Cost of Living
3.06 - 8 november 06 I Do (fall finale)

3.07 - 07 februari 07 Not In Portland
3.08 - 14 februari 07 Flashes Before Your Eyes
3.09 - 21 februari 07 Stranger In A Strange Land
3.10 - 28 februari 07 Tricia Tanaka Is Dead
3.11 - 7 maart 07 Enter 77
3.12 - 14 maart 07 Par Avion
3.13 - 21 maart 07 The Man From Tallahassee
3.14 - 28 maart 07 Exposé
3.15 - 4 april 07 Left Behind
3.16 - 11 april 07 One of Us
3.17 - 18 april 07 Catch-22
3.18 - 25 april 07 D.O.C.
3.19 - 2 mei 07
3.20 - 9 mei 07
3.21 - 16 mei 07
3.22,23 - 23 mei 07 (Seizoensfinale - dubbele aflevering)

Nuttige links:

Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air 815
The Hanso Foundation
The Fuselage

Informatieve sites:
Lost op IMDb
Lost op TV.com

Overige sites:
http://losteastereggs.blogspot.com
http://spoilerslost.blogspot.com
http://www.dharmaindustries.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lost-theseries.com
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://www.s8.invisionfree.com/Lost_Online
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl
http://www.lostpedia.com

Nieuwste promo na iedere ep
YouTube
Lost Media.com
The Tailsection.com (Promo's worden hier los gepost in berichten, even scrollen en zoeken)

Topics van het eerste en tweede seizoen:
  • Lost Season 1 & 2 Topics List
    Season three topics
  • Lost (USA) Deel 35: Everything will change, this fall!
  • Lost (USA) Deel 36: Nog een paar dagen tot seizoen 3!
  • Lost (USA) Deel 37: You don't get any coffee
  • Lost (USA) Deeltje 38: Ik lust ook wel een fishbiscuit
  • Lost (USA) Deeltje 39: I've got a déjà vu
  • Lost (USA) Deeltje 40: I guess he'll be expecting us.
  • Lost (USA) Deel 41: Run, dammit, Run!
  • Lost (USA) deel 42: Het Canvas van Desmondriaan
  • Lost (USA) Deel 43 - "That and basket weaving, want one?"
  • Lost (USA) Deel 44: That's what they call déjà vu, mate
  • LOST (USA) Deel 45: God loves you, as he loved Jacob
  • LOST (USA) Deel 46: More death is coming
  • LOST (USA) Deel 47: We're alive, please don't give up on us

***Deze openingspost is hier te vinden!***

Met dank aan InTre en Miguel en Symer
  •   donderdag 22 maart 2007 @ 14:28:57 #2
    130755 Kinga
    versier hier
    pi_47547412
    Ik vond het werkelijk een top aflevering, worden eindelijk eens wat geheimpjes lekker direct onthuld.
    pi_47547420
    Gave TT .
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
      donderdag 22 maart 2007 @ 14:29:45 #4
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_47547440
    toffe TT.
    Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
      donderdag 22 maart 2007 @ 14:32:16 #5
    130755 Kinga
    versier hier
    pi_47547525
    Ja ik kon niks bedenken en deze quote stond aan het eind van het vorige topic dus
    pi_47547805
    De aflevering van vorige week was goed, niet verwacht dat die afscheiding ook echt werkte
    En natuurlijk het
    [astma-modus]
    "I'm your father"
    [/astma-modus]
    moment.
    pi_47548086
    Die promo .
    Whatever I want.
    pi_47548281
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 14:48 schreef PeRi het volgende:
    Die promo .
    Damn inderdaad
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
    pi_47548704
    De aflevering was weer cool. En inderdaad niet zo geheimzinnig als normaal.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      donderdag 22 maart 2007 @ 15:08:18 #10
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_47548720
    Goede episode weer. Was best kwaad op John
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_47548748
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_47549542
    Goede aflevering weer, Promo beetje vreemd :/
    Brett Holman
      donderdag 22 maart 2007 @ 15:31:41 #13
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_47549561
    Goede aflevering hoor. Lost is terug.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      donderdag 22 maart 2007 @ 16:26:55 #14
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_47551474
    Hoeveel eps tot de zomerstop ?
    opgezegd@fok.nl
      donderdag 22 maart 2007 @ 16:29:30 #15
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_47551579
    ze gaan gewoon aan 1 stuk door tot het einde van het seizoen. Dus nog 10 afleveringen.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      donderdag 22 maart 2007 @ 16:31:28 #16
    40312 MrD
    Played.nl
    pi_47551655
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    " toen het pissen, plassen werd is het gezeik begonnen "
      donderdag 22 maart 2007 @ 16:56:19 #17
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_47552675
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 16:29 schreef Dos37 het volgende:
    ze gaan gewoon aan 1 stuk door tot het einde van het seizoen. Dus nog 10 afleveringen.
    opgezegd@fok.nl
      donderdag 22 maart 2007 @ 17:54:29 #18
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
    pi_47554611
    Straks ff kijken
      donderdag 22 maart 2007 @ 17:58:11 #19
    53267 TC03
    pi_47554728
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 17:54 schreef Darklight het volgende:
    Straks ff kijken
    K. Is cool.
    pi_47555871
    Ik vond het personage van John nog steeds erg sterk trouwens.
    pi_47556206
    Prachtige aflevering! Ik was bang dat ik inmiddels te veel verwachtte van de oorzaak van Locke's verlamming en teleurgesteld zou zijn, maar het was gelukkig ongelofelijk tof Ik zag het ook helemaal niet aankomen

Het viel mij trouwens op dat Locke meteen wist hoe het licht aan moest in de onderzeeër en nat was toen de boel ontplofte. Zou hij echt bij de marine hebben gezeten en de onderzeeër verplaatst hebben (en terug gezwommen zijn)? Alex waarschuwde hem al dat Ben Locke kon manipuleren om te doen wat eigenlijk Ben's plan was. Misschien heeft Locke de ontploffing in scène gezet

Deze afl heeft trouwens weer een record gevestigd: laagste kijkcijfers voor Lost ooit
      donderdag 22 maart 2007 @ 19:01:41 #22
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_47556741
    Die promo is wel weer veelbelovend.
    SPOILER
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_47557282
    Ben hm aan het kijken
      donderdag 22 maart 2007 @ 19:22:44 #24
    53267 TC03
    pi_47557451
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 18:46 schreef Symer het volgende:
    Deze afl heeft trouwens weer een record gevestigd: laagste kijkcijfers voor Lost ooit [afbeelding]
    Bizar. Jammer hoor, miljoenen mensen bleven kijken naar het ronduit matige seizoen 2, en nu het eindelijk een beetje leuk wordt haakt iedereen massaal af.

Overigens vraag ik me ook af hoe het komt dat Locke nat was, maar ik denk niet dat hij 'even' de onderzeeër verplaast heeft.
      donderdag 22 maart 2007 @ 19:26:00 #25
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
    pi_47557582
    Vond het wel een coole aflevering
    Die promo is trouwens wel vaag
    pi_47558520
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 18:46 schreef Symer het volgende:
    Prachtige aflevering! Ik was bang dat ik inmiddels te veel verwachtte van de oorzaak van Locke's verlamming en teleurgesteld zou zijn, maar het was gelukkig ongelofelijk tof Ik zag het ook helemaal niet aankomen

Het viel mij trouwens op dat Locke meteen wist hoe het licht aan moest in de onderzeeër en nat was toen de boel ontplofte. Zou hij echt bij de marine hebben gezeten en de onderzeeër verplaatst hebben (en terug gezwommen zijn)? Alex waarschuwde hem al dat Ben Locke kon manipuleren om te doen wat eigenlijk Ben's plan was. Misschien heeft Locke de ontploffing in scène gezet

Deze afl heeft trouwens weer een record gevestigd: laagste kijkcijfers voor Lost ooit [afbeelding]
    Dat hij nat was viel me ook op, het zou een goede verklaring kunnen zijn idd.
    pi_47558556
    Verder... aflevering.
    Ik zat met open mond te kijken toen John naar beneden viel

En ik denk dat John's vader het niet echt is.... dan zou Ben dus controle over het "monster" hebben.
      donderdag 22 maart 2007 @ 20:06:10 #28
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_47558947
    Goede aflevering, wederom. Dat ik dat ooit nog zou zeggen in het Lost-topic. Seizoen 3 is nu al veul beter dan seizoen 2.
    2000 light years from home
    pi_47559605
    Eindelijk het John Locke mysterie opgelost
    pi_47560248
    Hij liep wel makkelijk over die aanlegsteiger , waren daar niet van die palen volgens de kaart :

http://img131.imageshack.us/my.php?image=mapsh4.jpg
      donderdag 22 maart 2007 @ 20:48:37 #31
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_47560375
    Alex is ook lief trouwens
    pi_47560854
    nieuwe ideeën: is de man from talahassee de echte tom sawyer? Gezien zijn leeftijd en cons en lost' traditie iedereen met elkaar te verbinden!
    Does the name Dr Pavlov ring a bell?
    pi_47560951
    Dat zou heel goed kunnen idd. Sawyer moet de echte Sawyer nog wel een keer vinden lijkt mij en dan is het ideaal dat hij nu op het eiland zit.

Overigens denk ik dan ook niet dat Cooper Smokey is, hij zag er te bang uit imho.
    pi_47560982
    De promo
    pi_47561010
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 21:04 schreef Symer het volgende:
    Dat zou heel goed kunnen idd. Sawyer moet de echte Sawyer nog wel een keer vinden lijkt mij en dan is het ideaal dat hij nu op het eiland zit.

Overigens denk ik dan ook niet dat Cooper Smokey is, hij zag er te bang uit imho.
    Maybe.. maar het slaat toch werkelijk waar nergens op om Cooper op het eiland te laten verschijnen lijkt me.
    pi_47561095
    De titel was ook "The Man From Tallahassee".
      Lieve Belg donderdag 22 maart 2007 @ 21:25:21 #37
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_47561645
    Hij was tof, nu nog enkel een uurtje vroeger in de programmatie zetten zodat de kijkcijfers ook weer stijgen!
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_47561871
    Briljante episode
    Heb genoten. Dat einde Toen Ben Locke vertelde dat hij hem iets ging laten zien, had ik al wel meteen door dat z'n vader daar zou zitten.

[ Bericht 19% gewijzigd door Jivis op 22-03-2007 21:36:45 ]
    Amen.
    pi_47562126
    Jesus Christ, die promo
    Amen.
    pi_47562437
    SPOILER
    pi_47563675
    lekker faxen heel de dag echt genot
    pi_47564765
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 22:22 schreef wolfrolf het volgende:
    Lost seizoen 4 is besteld jeej

http://www.zap2it.com/tv/(...)6858.story?track=rss
    Dat is goed nieuws, dat wordt weer kijken elke donderdag in de herfst
    pi_47565427
    Als ze afleveringen maken zoals die van de afgelopen weken, dan mag het wat mij betreft nog wel wat seizoenen doorgaan..
    I don't really come from outer space || Last.fm
    pi_47565608
    Hehe, die gozer die Locke op het eind los maakte was Richard van Mittelos Bioscience
    Was toch ook degene die Juliet overhaalde voor Mittelos Bioscience te komen werken?
    pi_47566205
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 23:07 schreef nubie het volgende:
    Hehe, die gozer die Locke op het eind los maakte was Richard van Mittelos Bioscience
    Was toch ook degene die Juliet overhaalde voor Mittelos Bioscience te komen werken?
    Klopt.
      donderdag 22 maart 2007 @ 23:36:45 #46
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_47566749
    Hoe de neuk willen ze ooit nog van dat eiland af pfff
    pi_47566850
    Lijkt wel of ze de smaak aardig te pakken hebben, zit een aardige vaart in nu, hoop niet dat dat minder word nu de volgende aflevering
    SPOILER
      donderdag 22 maart 2007 @ 23:42:24 #48
    139407 jorienvdherik
    pi_47566969
    Ben benieuwd of die postduif uit 12 nog wat gaat opleveren.
    En volgens mij was die onderzeer 1 grote hoax om mee terug te kunnen naar de echte wereld
    pi_47567220
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 23:07 schreef nubie het volgende:
    Ja, dat was die gast inderdaad..

Boh.. wat een aflevering..
    Zou jack echt weggaan? Waarom stopte benj locke niet? Die zou zijn sub opblazen... Waarom liet ie de bom in Sayid's bag.. Is jack echt belangrijk of lulde Ben maar over zijn people die hem dan zwak zouden vinden.. En waar the hell komt Locke's zogenaamde vader opeens vandaan

Hoe gaan ze nu communicaten met de outside world? Nu de sub is opgeblazen? Waarom tripte ben niet?! Heeft ie nog iets achtergehouden? een 2de sub .. Waarom berschermde locke zijn zogenaamde vader? Waarom geen kogel door zn hoofd
    SPOILER
    ik moest gewoon niet kijken

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2007 23:51:35 ]
      donderdag 22 maart 2007 @ 23:50:02 #50
    139407 jorienvdherik
    pi_47567258
    leuk dat je dat niet in spoiler zet
    pi_47567299
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 23:50 schreef jorienvdherik het volgende:
    leuk dat je dat niet in spoiler zet
    wat, de promo? gezet
    pi_47567594
    Dit was echt de beste aflevering ooit!!
    pi_47567930
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 23:39 schreef dapluiz het volgende:
    Lijkt wel of ze de smaak aardig te pakken hebben, zit een aardige vaart in nu, hoop niet dat dat minder word nu de volgende aflevering
    SPOILER
    SPOILER
    Amen.
      vrijdag 23 maart 2007 @ 00:12:00 #54
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_47567975
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 00:00 schreef inasras het volgende:
    Dit was echt de beste aflevering ooit!!
    Nou nou.
    pi_47568331
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 00:12 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nou nou.
    Het was iig een hele goeie! Imho de beste van dit seizoen!
    pi_47568483
    Spoiler over het einde van Lost:
    SPOILER
    pi_47568490
    Met dit soort afleveringen van Lost kan ik de pauze van Heroes wel verdragen :p
      vrijdag 23 maart 2007 @ 00:44:02 #58
    136739 RandomReader
    Save the cheerleader, get laid
    pi_47568663
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 00:33 schreef budha het volgende:
    Met dit soort afleveringen van Lost kan ik de pauze van Heroes wel verdragen :p
    Ik ook gelukkig!
    Ik vind Lost de laatste tijd wel echt weer heel erg sterk worden gelukkig !!! Ik vond laatst na die ene aflevering (11 of 12, dat kate en sawyer net terug waren) alles echt inkakken, maar sinds vorige week, en nu al helemaal ben ik super tevreden!

Misschien dat Prison Break halverwege het 3e seizoen ook weer heel erg tof gaat worden
    Ik wil een plaatje posten!
      vrijdag 23 maart 2007 @ 02:08:06 #59
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_47569720
    Prima aflevering weer en wat kan die Ben goed mind-fucken.
    Briljant acteur met die vissenogen.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_47570109
    Jeetje, wéér zo'n gave aflevering .

Ok, het hele idee dat Locke op het eiland wil blijven en daarom de sub opblaast is plausibel, máár John is váák voor iemand karretje gespannen en baalt daar ontzettend hard van. Denk aan de FBI-agent met de wietplantage en z'n vader die hem manipuleert enzo. Locke is ook slim genoeg om te weten dat Alex gelijk heeft en hij voor het karretje van Ben gespannen wordt. Ik kan me dus niet voorstellen dat hij het ook echt gedaan heeft.

Over die promo:
    SPOILER
      vrijdag 23 maart 2007 @ 08:42:44 #61
    75555 t-x-m
    . : : T-X-M : : . .
    pi_47571258
    In het vorige topic suggereerde iemand dat de vader van John het rookmonster zou zijn in de gedaante van pa locke, ik verwacht het eigenlijk niet om de volgende redenen:
    -Het rookmonster is altijd maar gezien door 1 persoon tegelijk, ook eventueel veranderde gedaante
    -Dat zou betekenen dat Ben het rookmonster in bestuur heeft.
    -Het rookmonster pas altijd aanwezig in actieve rol, niet zoals hier, passief.
    quote:
    Waarom stopte benj locke niet? Die zou zijn sub opblazen... Waarom liet ie de bom in Sayid's bag..
    Volgens mij, het kan aan mij liggen, maar ik dacht dat het op het volgende neerkwam:
    Ben, de baas van de others heeft het vertrouwen van zijn mensen, daarom blijven ze en keren ze zich niet tegen hem, hij heeft altijd gezegd dat mensen kunnen gaan wanneer ze willen. Nu mochten er 2 weg (jack en juliete ), iedereen weet dat. Stel dat hij ze nu niet zou laten vertrekken zou hij zijn mensen tegen zich krijgen.
    Hij kon dus niet anders, en toen, zoals hij zei, kwam john uit de jungle die de sub wilde laten exploderen. Hij deed alsof hij wilde dat John het niet deed. Maar deed dat juist om John te pushen. Toen zei Alex nog, pas op hij probeert altijd mensen te manipuleren(ofzoiets)
    Daarom denk ik ook dat John de sub niet écht heeft laten exploderen.
    Blijf van mn UserIcon af Admins :@
    pi_47571350
    Wowie, wat een toffe aflevering. En die promo voor volgende week! !
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      vrijdag 23 maart 2007 @ 09:02:06 #63
    163488 RubenSosa
    Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
    pi_47571554
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 08:42 schreef t-x-m het volgende:
    In het vorige topic suggereerde iemand dat de vader van John het rookmonster zou zijn in de gedaante van pa locke, ik verwacht het eigenlijk niet om de volgende redenen:
    -Het rookmonster is altijd maar gezien door 1 persoon tegelijk, ook eventueel veranderde gedaante
    [..]

Volgens mij, het kan aan mij liggen, maar ik dacht dat het op het volgende neerkwam:
    Ben, de baas van de others heeft het vertrouwen van zijn mensen, daarom blijven ze en keren ze zich niet tegen hem, hij heeft altijd gezegd dat mensen kunnen gaan wanneer ze willen. Nu mochten er 2 weg (jack en juliete ), iedereen weet dat. Stel dat hij ze nu niet zou laten vertrekken zou hij zijn mensen tegen zich krijgen.
    Hij kon dus niet anders, en toen, zoals hij zei, kwam john uit de jungle die de sub wilde laten exploderen. Hij deed alsof hij wilde dat John het niet deed. Maar deed dat juist om John te pushen. Toen zei Alex nog, pas op hij probeert altijd mensen te manipuleren(ofzoiets)
    Weet niet of het eerder is gemeld..maar is die "kamer" ook niet de oorzaak van "het paard van kate?" Vader van Jack? De vriend van Hurley?
    Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
    pi_47571572
    Het shot van Locke toen -ie het hatch ( . ) van die submarine opendeed. Briljante verwijzing naar het eerste hatch, heerlijk dat soort dingen.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
      vrijdag 23 maart 2007 @ 09:08:11 #65
    75555 t-x-m
    . : : T-X-M : : . .
    pi_47571653
    quote:
    Weet niet of het eerder is gemeld..maar is die "kamer" ook niet de oorzaak van "het paard van kate?" Vader van Jack? De vriend van Hurley?
    Shannon die Walt zag, de broer van Eko.
    Maar wat ik al schreef, het rookmonster opereerde altijd alleen, tot een persoon... Er was nooit een directe connectie met de Others
    Blijf van mn UserIcon af Admins :@
    pi_47571928
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 09:03 schreef Jarno het volgende:
    Het shot van Locke toen -ie het hatch ( . ) van die submarine opendeed. Briljante verwijzing naar het eerste hatch, heerlijk dat soort dingen.
    quote:
    This is gonna be complicated
    Top gun
      vrijdag 23 maart 2007 @ 09:25:40 #67
    136739 RandomReader
    Save the cheerleader, get laid
    pi_47571954
    quote:
    Jep precies 'tzelfde idee hier Echt meesterlijk!

Lost
    Heroes
    Ik wil een plaatje posten!
      vrijdag 23 maart 2007 @ 09:26:14 #68
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_47571962
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 00:26 schreef Don_Gurgen het volgende:

[..]

Het was iig een hele goeie! Imho de beste van dit seizoen!
    Zou kunnen. Ik doe geen uitspraken als "beste van ...". Het was gewoon een goede .
    pi_47573089
    quote:
    Ik moest ook gelijk aan seizoen 1 denken idd toen die zo naar beneden keek
    Ik vraag me ook idd af of die sub wel opgeblazen is, zoals gezegt heeft Locke ene hekel aan om voor een karretje gespannen te worden en waarom zou hij nat zijn ?
    Die C4 in de controlekamer van de sub lijkt me genoeg om dat ding op te blazen, dan hoef je niet te gaan zwemmen om het eronder te plaatsen ofzo ...
    pi_47573236
    quote:
    En de beginscène is de laatste scène van aflevering 4 van seizoen 1 omgedraaid. Daar dachten we dat Locke kon lopen en werd onthuld dat hij in een rolstoel zat toen hij achter het bureau van de reisleider vandaan kwam, hier leek het alsof Locke al in een rolstoel zat en werd onthuld dat hij gewoon kon lopen toen hij achter het bureau vandaan kwam.
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 21:02 schreef steeg het volgende:
    nieuwe ideeën: is de man from talahassee de echte tom sawyer? Gezien zijn leeftijd en cons en lost' traditie iedereen met elkaar te verbinden!
    "Anthony Cooper, Adam Seward" is anagram for "Sawyer, the con man, a poor dad".
    pi_47573810
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 09:08 schreef t-x-m het volgende:

[..]

Shannon die Walt zag, de broer van Eko.
    Maar wat ik al schreef, het rookmonster opereerde altijd alleen, tot een persoon... Er was nooit een directe connectie met de Others
    Zag Sayid Walt ook niet? Tenminste, dat zei die tegen Shannon.
    Amen.
    pi_47574193

Ik hou het er maar even op dat het rookmonster niet van gedaanten kan verwisselen, klinkt mij het meest logisch in de oren.
    pi_47574832
    Maar waar is de zeilboot? Ze hadden het vissersbootje en daar zijn walt en zijn vader mee vertrokken. De zeilboot van desmond hebben ze toen meegenomen, maar die heb ik niets meer over gezien.

Ben nog steeds geschokt over het feit dat jack een halfzus heeft en ook op het eiland is.

Ik vond John geniaal; That's why you are in a wheelchair, and I'm not.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_47577387
    SPOILER
      vrijdag 23 maart 2007 @ 12:37:59 #75
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_47577612
    Vind toch nog steeds dat Jack veel te blij en tevreden was met the others. Na alles wat ze hem en de losties hebben aangedaan, vind ik hem een beetje te snel verandert. En geloof het hele we laten je gaan met de sub verhaal niet helemaal.

Het zou niet Jack-like zijn om iedereen zomaar achter te laten en alleen zich zelf te redden. Hij zij wel dat hij hulp zou halen, maar we weten allemaal en zelfs Jack dat het eiland toch niet gevonden kan worden. Anders liet Ben ze niet gaan.
    What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
    pi_47577651
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 11:12 schreef ArcticBlizzard het volgende:
    Maar waar is de zeilboot? Ze hadden het vissersbootje en daar zijn walt en zijn vader mee vertrokken. De zeilboot van desmond hebben ze toen meegenomen, maar die heb ik niets meer over gezien.

Ben nog steeds geschokt over het feit dat jack een halfzus heeft en ook op het eiland is.

Ik vond John geniaal; That's why you are in a wheelchair, and I'm not.
    Ik dacht ook meteen aan de zeilboot. Het lijkt er iig op dat de macht van Ben gebaseerd is op zijn monopolie op het vervoer weg van het eiland. De sub was de enige manier voor 'the others' om het eiland te verlaten en op de één of andere manier had Ben de controle daarover (of over de route naar buiten). De boot van Desmond vormde daarom ook een bedreiging voor Ben (remember? "I want that boat"), misschien heeft hij hem wel laten vernietigen, maar dat is waarschijnlijk te simpel en zullen we er nog meer over horen.
    pi_47577654
    Volgens mij heeft Jack het eindelijk door dat hij het slim moet spelen, en dat hij schurft aan de rest moet hebben om ooit van het eiland af te komen.
    pi_47577667
    jack moet gewoon oprotten

enige minpuntje aan deze geweldige aflevering: jack is back
      vrijdag 23 maart 2007 @ 12:43:03 #79
    145163 Suerte
    *O*moeder*O*
    pi_47577736
    Zeer goede aflevering!!Zat lekker vaart in, geen saaie stukken.En wat is Michael Emerson toch goed
    Hopelijk blijft de vaart erin zitten.
    En de promo van volgende week
    *19 augustus 2006*
    *07 februari 2008*
      vrijdag 23 maart 2007 @ 13:12:14 #80
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_47578648
    Ik vond het een wisselvallige aflevering. Locke wordt idd steeds verder afgebroken door de schrijvers, maar denk dat ie nog wel een come-back maakt de komende periode...

Ik zat te huilen overigens toen ie in het ziekenhuis lag, en zat met mijn open mond verstopt achter mijn handen toen hij viel, ook al zag ik het aankomen dat hij geduwd zou worden...
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
      vrijdag 23 maart 2007 @ 13:16:22 #81
    12888 Skull-splitter
    pi_47578785
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 02:08 schreef golfer het volgende:
    Prima aflevering weer en wat kan die Ben goed mind-fucken.
    Briljant acteur met die vissenogen.
    Ik denk dat het echt HEEL erg veel scheelt dat hij voornamelijk stage-play heeft gedaan voordat hij film en TV ging doen...
    pi_47579375
    Die Michael Emerson is inderdaad fucking brilliant
    Amen.
    pi_47579449
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 10:16 schreef Symer het volgende:
    "Anthony Cooper, Adam Seward" is anagram for "Sawyer, the con man, a poor dad".
    Huh.. leg uit
    pi_47579531
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 13:12 schreef Skull-splitter het volgende:
    Ik zat te huilen overigens toen ie in het ziekenhuis lag, en zat met mijn open mond verstopt achter mijn handen toen hij viel, ook al zag ik het aankomen dat hij geduwd zou worden...
    Had ik ook niet door
      vrijdag 23 maart 2007 @ 13:45:55 #85
    53267 TC03
    pi_47579753
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 08:42 schreef t-x-m het volgende:
    [..]

Plausibele verklaring inderdaad, maar ik zag toch echt een behoorlijke explosie op de plaats waar de submarine lag.
    pi_47580366
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 12:40 schreef kodama het volgende:
    jack moet gewoon oprotten

enige minpuntje aan deze geweldige aflevering: jack is back
    Inderdaad, slechte move van Locke.

Voor de rest is John natuurlijk
    Houd van een lijntje.
    pi_47581155
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 13:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Plausibele verklaring inderdaad, maar ik zag toch echt een behoorlijke explosie op de plaats waar de submarine lag.
    Maar waarom was John nat? Het lijkt erop alsof hij de sub heeft verplaatst en een stukkie heeft gezwommen ofzo. Toch zou ik het wel vreemd vinden als 'the others' hierin zouden trappen, ik bedoel je verwacht toch wrakstukken van de sub na een dergelijke explosie en als die er niet zijn dan ga je je toch dingen afvragen???
      vrijdag 23 maart 2007 @ 14:28:54 #88
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_47581346
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 14:23 schreef Don_Gurgen het volgende:

[..]

Maar waarom was John nat? Het lijkt erop alsof hij de sub heeft verplaatst en een stukkie heeft gezwommen ofzo. Toch zou ik het wel vreemd vinden als 'the others' hierin zouden trappen, ik bedoel je verwacht toch wrakstukken van de sub na een dergelijke explosie en als die er niet zijn dan ga je je toch dingen afvragen???
    Ik kan het me niet voorstellen dat Locke ZO dom is dat hij zich liet misleiden door Ben
      vrijdag 23 maart 2007 @ 14:54:18 #89
    53267 TC03
    pi_47582195
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 14:23 schreef Don_Gurgen het volgende:

[..]

Inderdaad. En een submarine is geen roeiboot die je even verplaatst.
    pi_47583087
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 14:28 schreef Haunter het volgende:

[..]

Ik kan het me niet voorstellen dat Locke ZO dom is dat hij zich liet misleiden door Ben
    En ik kan me weer niet voorstellen dat Locke zo doortrapt is dat ie zelfs Ben in de maling kan nemen.

Maar het is dan wel weer zo dat Locke opmerkte dat hij in de marine heeft gediend. De lichtschakelaar wist ie snel te vinden. Bovendien liep hij de duikboot verder in. Dat vond ik al een beetje onzinnig aangezien de eerste beste plek prima zou zijn geweest om explosieven te plaatsen.

Het zou wel heeeeel erg stoer zijn als Locke is weggevaren met dat ding en alleen de stijger heeft opgeblazen.
    pi_47583154
    Ben keek ook zo vreemd toen Locke die opmerking over de marine maakte.
      vrijdag 23 maart 2007 @ 15:20:54 #92
    12888 Skull-splitter
    pi_47583253
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 15:17 schreef budha het volgende:
    Maar het is dan wel weer zo dat Locke opmerkte dat hij in de marine heeft gediend. De lichtschakelaar wist ie snel te vinden. Bovendien liep hij de duikboot verder in. Dat vond ik al een beetje onzinnig aangezien de eerste beste plek prima zou zijn geweest om explosieven te plaatsen.
    Welk een onzin, om het ding finaal op te blazen kun je het beter ergens stoppen waar de explosie geen kant op kan voor maximale schade
    pi_47583344
    John Locke houdt wel van dingen opblazen, de hatch gaf toch niet 100% voldoening
    pi_47583916
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 15:20 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Welk een onzin, om het ding finaal op te blazen kun je het beter ergens stoppen waar de explosie geen kant op kan voor maximale schade
    Je snapt iets van duikboten? Mooi! Die dingen kunnen onderwater. Omdat dingen die onderwater moeten vol zouden lopen als je ermee duikt, maken ze die waterdicht. Luikje toe et voila, luchtdicht afgesloten. Maximale opbouw van druk.

En ik heb zojuist nog eens gekeken. Alles wijst erop dat mijn theorie klopt.
    1. Alex waarschuwt Locke dat haar vader mensen manipuleert en dat hij Locke precies laat doen wat hij wil. Locke weet dat dus.
    2. Ben zegt tegen Locke dat ie dat ding toch niet in z'n eentje kan besturen. Locke zegt dat hij denkt van wel.
    3. Eenmaal aan boord loopt Locke in het donker rechtstreeks naar de licht/elektriciteitsschakelaar.
    4. Locke loopt helemaal naar de voorkant van de duikboot waar de besturing enigszins zichtbaar is.
    5. We zien Locke niets doen met de explosieven. Dat gebeurt volledig off-camera.
    6. Locke loopt terug en is kletsnat terwijl bij het betreden van de boot hij nog droog was. De camera filmt hem van top tot teen zodat we het extra goed kunnen zien.

Ik vond dat de schrijvers flink hadden afgedaan aan het karakter van Locke na zijn vermeende terroristische aanslag, maar nu begin ik daar toch heel anders over te denken.

Nog een kleine toevoeging. Locke weet dat de Flame station is opgeblazen en dat de Others de duikboot niet meer kunnen localiseren.

[ Bericht 4% gewijzigd door budha op 23-03-2007 15:56:07 ]
    pi_47585173
    Interessant!

Het zou heel goed kunnen..
    Brett Holman
      vrijdag 23 maart 2007 @ 16:22:24 #96
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_47586066
    Locke
    opgezegd@fok.nl
    pi_47586298
    Wie interesse heeft in de duikboottheorie moet eens doorspoelen naar 33:55. Locke zit op z'n knieën en in de achtergrond zou de duikboot zichtbaar moeten zijn. Ietsje terug op 31:05 is namelijk te zien dat de koepel van de boot is verlicht door een lamp op de kade. Deze opname is weliswaar van dichterbij, maar door de reflectie hadden we toch wel iets van de boot moeten zien.
    pi_47586667
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 16:28 schreef budha het volgende:
    Wie interesse heeft in de duikboottheorie moet eens doorspoelen naar 33:55. Locke zit op z'n knieën en in de achtergrond zou de duikboot zichtbaar moeten zijn. Ietsje terug op 31:05 is namelijk te zien dat de koepel van de boot is verlicht door een lamp op de kade. Deze opname is weliswaar van dichterbij, maar door de reflectie hadden we toch wel iets van de boot moeten zien.
    Dat was mij ook al opgevallen. Ik geloof ook niet dat John de duikboot heeft opgeblazen, ik vind alleen dat Ben en 'the others' er wel makkelijk intrappen. Zoals ik al eerder zei verwacht je toch wrak stukken oid van de duikboot? Of zullen zij zich ook afvragen waarom Lock nat is? Zou een beetje jammer zijn als ze zo naïef zouden zijn.
    pi_47586853
    De muziek toen hij door de duikboot liep
    pi_47586913
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 16:37 schreef Don_Gurgen het volgende:

[..]

Dat was mij ook al opgevallen. Ik geloof ook niet dat John de duikboot heeft opgeblazen, ik vind alleen dat Ben en 'the others' er wel makkelijk intrappen. Zoals ik al eerder zei verwacht je toch wrak stukken oid van de duikboot? Of zullen zij zich ook afvragen waarom Lock nat is? Zou een beetje jammer zijn als ze zo naïef zouden zijn.
    Wij weten niet hoe diep het daar is. Als de brokstukken in het water terecht zijn gekomen, dan is alles gezonken.

Ben is er heilig van overtuigd dat hij Locke op een dergelijke manier heeft gemanipuleerd dat die precies deed wat hij wilde. De eerste keer dat Ben Locke weer ziet na de explosie is in een afgesloten ruimte waar Locke is geketend. Zijn kleren zijn dan alweer gedroogd. Waren zijn kleren dan nog nat geweest, dan was Ben ongetwijfeld achterdochtig. De rest van de Others zijn niet allemaal even snugger. Bovendien weten ze niet wat er vooraf is gegaan aan de explosie inclusief Locke's bezoekje aan Ben. Ze kunnen ook hebben gedacht dat Locke naar de kade is gezwommen om niet gezien te worden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')