boegschroef | donderdag 22 maart 2007 @ 11:31 |
Ik kijk zelf al een redelijke tijd op dit forum en sinds kort ben ik ook lid geworden omdat ik het niet kon laten om op verschillende berichten te antwoorden. En omdat ik nu de laatste tijd niet veel meer te doen heb op mijn werk dan een beetje op internet te surfen dacht ik dat er misschien wel mensen geintresseerd zijn in mijn project. Vier jaar geleden toen ik nog student was wilde ik graag een nieuwe hobby. Omdat ik ook graag een amerikaanse auto wilde besloot ik dat dan maar te combineren. Mijn ogen waren gericht op een dodge charger uit 1968. Hiervoor ben ik half belgie en nederland door gereden om er 1 te vinden. Maar helaas ze zijn te zeldzaam en ik zocht een opknapper en die zijn nog zeldzamer. De optie om er zelf 1 uit amerika te halen zat er voor mij niet in. Tijdens mijn zoektocht kwam ik bij een "dealer" uit die een charger te koop had. Toen ik daar aan kwam stond er naast de Dodge charger een Ford mustang. De mustang is een stuk kleiner en een stuk smaller maar hij zag er (in mijn ogen) sportiever uit. Ik was verkocht en de auto dus ook. De ford mustang was van mij. ![]() Ik ben lid geworden van diverse clubs om informatie te winnen over de auto en ik ben begonnen met de restauratie van de auto. Nu inmiddels 4 jaar later is de auto bijna af maar ik ga het project plaatsen van begin tot eind. Dus dit betekend een groot aantal foto's ![]() Ik begin nu met de foto's van de aanschaf en afbraak en in de loop van de tijd ga ik het uitbreiden. Ik wil niet alles in de eerste post plaatsen. Het doel van de auto is om uiteindelijk een zwarte gt versie in helemaal orginele staat te maken. Dus even duidelijk het is geen gt en de kleur is orgineel rood. Maar als de auto af is kan je alleen maar aan het frame nummer zien dat het orgineel geen zwarte (raven black) fastback gt is met rood interieur. Alles wordt vernieuwd, de ophanging, het plaatwerk, de motor, het interieur, echt alles.... dit wordt het resultaat: ![]() | |
rudedeltadude | donderdag 22 maart 2007 @ 11:47 |
Wow! Dat ziet er erg vet uit hoor!!! Ben erg benieuwd naar de rest van de plaatjes en verhalen Dit topic belooft veel moois! | |
fathank | donderdag 22 maart 2007 @ 13:29 |
Mooi werk, altijd mooi een ouderwetse muscle car ![]() | |
Mex_ | donderdag 22 maart 2007 @ 13:36 |
tvp, PS, RS hier ![]() ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door Mex_ op 22-03-2007 13:45:22 ] | |
Barcaconia | donderdag 22 maart 2007 @ 14:16 |
Vraagje, je hebt als avatar het plaatje gekozen van de zwarte Fastback, en je zegt in je post dat je auto na 4 jaar nu al bijna klaar is. Is die zwarte Fastback dan ook jouw auto ondanks het Amerikaanse kenteken? | |
boegschroef | donderdag 22 maart 2007 @ 14:36 |
nee die zwarte is niet van mij helaas. Maar hij begint al behoorlijk in de buurt te komen. Ik zal 1 foto posten van ongeveer 3 maanden geleden zoals hij er toen bij stond. De rest wil ik even opbouwen om te laten zien wat voor werk het is geweest om tot het resultaat te komen. dit is een foto van begin dit jaar: | |
dJ-Zcore | donderdag 22 maart 2007 @ 15:00 |
Ik ben benieuwd naar de foto's. Mustangs vind ik namelijk wel erg vet, en ben stiekem wel een beetje jaloers op degene die er 1 in hun bezit hebben. Dus kom op met die foto's ![]() | |
boegschroef | donderdag 22 maart 2007 @ 15:22 |
Nog even enkele foto's van het interieur zoals het er destijds uit zag. Voor degene die goed kijken valt het op dat het handschoenen kastje zwart is en de teller's van "klasiek" hout zijn. Dit wordt uiteindelijk beide zwart. (Niet gespoten maar gewoon nieuwe onderdelen). Het luxe interieur: Je had 2 keuze vroeger, standaard of pony interieur. Dit is het pony interieur, herkenbaar door de paardjes in de voorste stoelen. Helaas zijn deze stoelen verkleurd en meer roze dan rood. Maar omdat de stoelen nog goed zitten wordt alleen het "nep leder" vervangen en dus niet de gehele stoelen. Hier begint het eerste schroefwerk. Het interieur eruit: Zoals je al kan zien kloppen de kleuren van binnen ook niet helemaal. Alle losse stukken lijken wel allemaal ooit appart in verschillende kleuren gespoten te zijn. De achterbank eruit en de eerste rotte stukken komen tevoorschijn: Zo begint de opslag plaats eruit te zien en de spullen die er verder uit komen: | |
bluebit | donderdag 22 maart 2007 @ 15:24 |
gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf......tvp en zo | |
PeuRac | donderdag 22 maart 2007 @ 15:45 |
Je woont in je garage? ![]() Gaaf zo, zo te zien heb je ook flink de ruimte ![]() | |
StateOfMind | donderdag 22 maart 2007 @ 16:17 |
![]() ![]() Zeer mooie wagen!!!! Is samen met de Charger ook mijn droomauto (hoewel een Chevelle SS ook zeker niet te versmaden is). Veel suc6 en plezier!! | |
Halfgedraaide | donderdag 22 maart 2007 @ 21:05 |
Mooi project. Veel succes. | |
garnage-patrick | donderdag 22 maart 2007 @ 21:24 |
netjes netjes! interieur ziet er nog heel goed uit daar! | |
pro2call | vrijdag 23 maart 2007 @ 09:32 |
Erg netjes dit topic ga ik zeker volgen ![]() | |
Gurb | vrijdag 23 maart 2007 @ 10:12 |
gaaf project, inmiddels is ie al klaar / rijd ie? | |
boegschroef | vrijdag 23 maart 2007 @ 10:16 |
Hij is nog niet klaar. Maar deze zomer kan ik ermee rijden en dan gaat in de winter de nieuwe motor erin. Vanmiddag zal ik de post uitbreiden. | |
Googolplexian | vrijdag 23 maart 2007 @ 10:39 |
tvp ![]() | |
Darkomen | vrijdag 23 maart 2007 @ 11:51 |
tvptje ![]() Trouwens er zijn genoeg opknapbare chargers te vinden, maaruh, ligt eraan wat je ervoor wilt betalen. Ik zou zeggen kijk in de winkel naar het blad Chroom en vlammen, en kr8 ![]() Staan er zat in. Succes met opknappen! | |
One_conundrum | vrijdag 23 maart 2007 @ 11:57 |
Held ![]() | |
boegschroef | vrijdag 23 maart 2007 @ 12:31 |
quote:Nou dat valt vies tegen als je echt op zoek bent naar een specifiek model. Ik wilde een 68 er net als die uit de film blade. Dus met 4 ronde achterlichten. | |
boegschroef | vrijdag 23 maart 2007 @ 12:39 |
Om verder te gaan met het verhaal, zijn hier de tapijten en de geluids dempende spullen eruit gehaald: Dan ziet de auto er zo uit als alles eruit gehaald is: Zoals goed zichtbaar is, is de auto al een keer gelast geweest. Dit stond me niet aan dus heb ik uiteindelijk besloten zoals later in het verhaal duidelijk zichtbaar zal zijn om de complete bodem te vervangen. Het zag er dus naar uit dat het een behoorlijke klus gaat worden. (Dit wordt nog erger.) Het voordeel van de mustang is dat je nog steeds een complete bodemplaat zo uit amerika kunt bestellen. Het kost wat maar dan heb je ook wat. De auto zonder de voor bumper, gril en lampen: De achterkant: En nog een laatste foto van de binnenkant: | |
flyguy | vrijdag 23 maart 2007 @ 13:49 |
Ontzettend gaaf project! | |
Kizim | vrijdag 23 maart 2007 @ 13:56 |
absoluut tvp-waardig ![]() | |
shilizous_88 | vrijdag 23 maart 2007 @ 14:05 |
Dit is een top TVP en ga ik zeker volgen | |
ivosnivo | vrijdag 23 maart 2007 @ 14:56 |
TVP | |
Jill-RMC | vrijdag 23 maart 2007 @ 16:04 |
Wat een klus zeg. Maar als je de ruimte, de tijd en het geld hebt...more power to you! TVP tevens | |
BaraCuda | vrijdag 23 maart 2007 @ 16:46 |
Mustangs ![]() ![]() | |
OG-Loco | vrijdag 23 maart 2007 @ 16:50 |
![]() ![]() | |
B_BOY | vrijdag 23 maart 2007 @ 19:40 |
saweeeeeeeeeeeeeeeet | |
Ultimora | vrijdag 23 maart 2007 @ 20:25 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 23 maart 2007 @ 20:30 |
quote:Ulti ![]() ![]() hoe is het? | |
Turquaz52 | vrijdag 23 maart 2007 @ 22:13 |
TVP ![]() | |
ook_gek | vrijdag 23 maart 2007 @ 23:13 |
ik doe nooit aan een TVP maar deze keer zeker wel ![]() | |
Ultimora | vrijdag 23 maart 2007 @ 23:25 |
quote:goed, ben nu weer ffkes aant lurken op fok ![]() ![]() | |
menmul | zaterdag 24 maart 2007 @ 10:04 |
wat is tvp????? | |
Puckzzz | zaterdag 24 maart 2007 @ 10:11 |
quote:Terug Vind Post zodat ie in je active topics blijft staan ![]() heel mooi project! ![]() Mijn vriend heeft in 5 jaar tijd een Corvette Stingray 1975 helemaal gerestaureerd helaas niet meer in ons bezit maar we mogen er wel nog altijd gebruik van maken als we dat willen en nu hebben we een Kevertje uit 85 die we liefdevol restaureren gaat alleen errrrrrrrrg langzaam i.v.m. verbouwing | |
robbedoeseos300d | zaterdag 24 maart 2007 @ 10:11 |
Dit project wil ik ook wel even volgen. Ziet er veel belovend uit. @ menmul een tvp = terug vindt post | |
robbedoeseos300d | zaterdag 24 maart 2007 @ 10:12 |
quote:Opschieten met die verbouwing en die kever fotogeniek maken ![]() | |
fransbreda | zaterdag 24 maart 2007 @ 10:21 |
![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 24 maart 2007 @ 12:13 |
Super mooi project! Dit ga ik volgen! ![]() | |
Luco | zaterdag 24 maart 2007 @ 13:37 |
Te Vette pimpmobile!! Naja, Pimpmobile is het niet, maar ik wist niks anders met een P | |
Scalle-- | zaterdag 24 maart 2007 @ 15:33 |
Respect man, ik zou er niet aan durven te beginnen ![]() | |
Boswachter | zaterdag 24 maart 2007 @ 21:43 |
tof ding, alleen wel jammer dat het een automaat is. | |
T0mmi0 | zaterdag 24 maart 2007 @ 21:56 |
quote: | |
pascalheister | zaterdag 24 maart 2007 @ 21:58 |
cool ford mustang ![]() | |
boegschroef | zaterdag 24 maart 2007 @ 22:14 |
quote:Daar heb je gelijk in. Ik weet ook nog niet of ik er een schakelbak van ga maken of niet. Er komt een nieuwe motor in en een nieuwe versnellingsbak. Dan heb ik de keuze om er een schakelbak van te maken zonder er extra moeite voor te doen. Maar van de andere kant is het geen "race auto" maar een "cruise auto" en dan is een automaat toch wel makkelijker. Zoals je ziet ben ik er nog niet helemaal uit. | |
_Kuch_ | zondag 25 maart 2007 @ 00:29 |
Ik vind het veelbelovend uitzien! Ik blijf dit topic ook volgen ![]() | |
McFarmer | zondag 25 maart 2007 @ 00:30 |
TVP! Mooie auto ![]() | |
Jimmie | zondag 25 maart 2007 @ 01:29 |
tvp | |
Googolplexian | zondag 25 maart 2007 @ 03:46 |
quote:Het verschil tussen automaat en schakel is niet alleen cruise en race, imo. Met schakel ben je gewoon meer betrokken bij de rij-ervaring. dus ook een stuk cruisen kan zo veel plezanter zijn als je van auto's houdt. Ikzelf geniet van het schakelen (als ik me er bewust van ben). | |
lipje | zondag 25 maart 2007 @ 10:45 |
mooi project. Staat ie al in het centrale projectentopic? tevens tvp | |
Puckzzz | zondag 25 maart 2007 @ 19:09 |
Ik zou 'm automaat laten. zo is ie origineel, plus dat het een beetje bij dit soort auto's hoort vind ik ![]() | |
robbedoeseos300d | zondag 25 maart 2007 @ 19:11 |
quote:Amerikanen horen in mijn ogen per definitie automaten te zijn. Lekker cruisen ![]() | |
Tjabbo | zondag 25 maart 2007 @ 19:33 |
tvp | |
JimmieTheSaint | zondag 25 maart 2007 @ 21:22 |
Ford mustangs ![]() Wat kost zoiets eig? | |
Firenzo | maandag 26 maart 2007 @ 01:17 |
tvp'tje ga je ook die specifieke velgen [die die amerikaan heeft] eronder legggen? | |
WhiteAssNigga | maandag 26 maart 2007 @ 08:22 |
TVP, dit wil ik echt wel volgen, ben zelf ook helemaal gek van amerikaanse auto's. Zou alleen willen dat ik ook het geld had om het te betalen... | |
robbedoeseos300d | maandag 26 maart 2007 @ 09:04 |
quote:Dat is voor de meeste het probleem denk ik. Daarbij heb je ook nog de nodige ruimte nodig. | |
frenkck | maandag 26 maart 2007 @ 09:36 |
TVP, omdat ik zeker weet dat ik later ook een oude amerikaan ga opknappen is het handig om eventjes mee te kijken ![]() | |
boegschroef | maandag 26 maart 2007 @ 10:00 |
De velgen van de mustang in de eerste post komen er niet onder. Ik heb ze eronder gehad maar in "real life" zien ze er niet zo mooi uit als op de foto. De velgen die ik er nu onder heb (staat op 1 van de latere posts) zien er weer op de foto minder mooi uit, dan dat ze eruit zien in "real life". Wat betreft de kosten van zo'n project... tja het kost nogal wat. Ik heb zo goed als alles zelf gedaan op het spuitwerk na. Ik moet er wel bij zeggen dat ik alles perfect wil hebben en daarom maak ik ook extreem veel "onnodige" kosten. Als er bijvoorbeeld 1 pitje of wat dan ook op het chroom zit dan vervang ik het. De auto is ook 3 keer gespoten. Om er helemaal zeker van te zijn dat de mustang helemaal strak is. Zeker op de kleur zwart zijn oneffenheden (ofzoiets) zeer goed te zien. In totaal ben ik straks rond de 35.000 tot 40.000 euro kwijt. Maar dit komt ook omdat de nieuwe motor alleen al 11.000 gaat kosten. Ik heb voordat ik begon aan de auto besloten dat ik nog thuis bleef wonen tot de auto af was. Omdat mijn ouders de inverstering in de mustang een goed idee vonden hoef ik geen geld thuis af te geven waardoor ik gratis woon. Hierdoor heb ik veel geld over voor de mustang. | |
robbedoeseos300d | maandag 26 maart 2007 @ 10:51 |
quote:Ja dit soort projecten ga je niet redden met een gezin met 2 kinderen. | |
Terpentin07 | maandag 26 maart 2007 @ 14:39 |
Oh man, ik ben jaloers.Hartstikke mooie mustang. Wat voor een motor komt er in? | |
boegschroef | maandag 26 maart 2007 @ 15:01 |
Nu nog even wat foto's van het project. Niet voor de gevoelige zieltjes!! Want wat er achter de verborge plekken tevoorschijn kwam was om te huilen ![]() ![]() De voorste spatschermen eraf en tada de roest gaten worden zichtbaar: ![]() ![]() De voorruit eruit en daar zie je de gaten zitten waardoor het zo nat werd in de auto als je hem poetst. ![]() Ook bij het verwijderen van de chrome sierlijst op de deurstijl viel ik haast achterover: ![]() Het was gewoon compleet weggeroest. Ook zagen we nu steeds beter dat de auto orgineel rood was. En daarna vlug wit is gespoten. Niet uit elkaar gehaald maar alles gewoon afgeplakt.... Nog even de andere kant van de deurstijl: ![]() En nu de achterruit eruit: ![]() En wat zagen we daar...... nog meer gaten. Geen wonder dat na een regenbui de hele auto blank stond. Het werd steeds meer duidelijk dat er veel werk aan kwam. | |
boegschroef | maandag 26 maart 2007 @ 15:07 |
quote:In grote lijnen komt het hierop neer: V8 smallblock. 302 cui stroked to 354 cui. Edelbrock koppen. Paxton Supercharger. ![]() Verwachten pk's op het onbelaste blok wordt rond de 500pk. Dit weten we omdat er al een blok is gebouwd met exact dezelfde onderdelen als degene die ik ga bouwen. Maar deze is pas in de winter klaar en wordt er dan ook pas in gezet. Voor de meer geintresseerde is dit het lijstje met specifieke onderdelen (zonder de supercharger): Nodular Iron Crankshaft, deburred and micro polished Shot peened hardened connecting rods with 190,000 psi bolts Power Forged 10 to 1 Flat Top SRP Pistons Sealed Power Chrome Moly Rings Heavy Duty Double Roller Dynagear Timing Set Comp Cams Hydraulic Roller Camshaft (Power Range 2000-6500 RPMs) Clevite Street Racing Bearings Aluminum Fast Burn Edelbrock RPM Heads w/ Port matched intake Runners 2.02 x 1.60 Stainless steel Polished valves, Hardened valve locks chrome moly retainers and High Intensity Valve Springs Chrome Moly Comp Cam pushrods 1.6 to 1 Crane True Roller Rockers New Melling Oil pump Complete Fel-pro Gasket set New Heavy Duty Harmonic Balancer (New Flexplate for Automatic Trans.) <--- niet zeker New Polished Oil pan, Alum. Timing cover & Chrome Baffled Valve Covers Edelbrock Air Gap Dual Plane Intake Edelbrock 800 cfm 4 barrel Carburetor with electric choke New High Flow Water pump New Fuel Pump and fuel lines Billet Electronic Ignition Distributor & high voltage coil with Vacuum advance New Champion Spark plugs gapped and installed 8mm Accel Silicone Wires New Thermostat Housing Chrome Air Cleaner PCV Ventilation System New Fuel Lines and Gas Filter Ignition Timing Set, Carburetor fully adjusted | |
Luco | maandag 26 maart 2007 @ 15:08 |
Crisis, dat ding is zo lek als een mandje! | |
UberPhreak | maandag 26 maart 2007 @ 16:17 |
hrm, misschien beter een andere basis zoeken als ik het zo zie, als je er een importeerd uit californie ofzo heb je zeker te weten een stuk minder roest door het warme weer daar! | |
boegschroef | maandag 26 maart 2007 @ 16:42 |
quote:Daar ben ik het wel en niet mee eens om de simpele reden. Voor een betere basis betaal je meer. En omdat ik de auto toch in een perfecte staat wil brengen was ik toch van plan om bijna alles te vernieuwen. Dus met een betere auto om mee te starten moest ik een hoop spullen die nog redelijk zijn ook vervangen terwijl je er wel voor betaald had. En de verborgen roestplekken vind je echt alleen maar als je de auto echt helemaal uit elkaar haalt. | |
Don_Tom | maandag 26 maart 2007 @ 17:31 |
Ik houd op zich niet zo van amerikanen, maar zowel de mustang fastback als de manier waarop jij dit project aanpakt vind ik helemaal top! tvp'tje dus ![]() | |
Diepvriez | maandag 26 maart 2007 @ 18:20 |
...tja...die gaten..... maar aan de andere kant... Nu begint het project pas ![]() ![]() | |
One_conundrum | maandag 26 maart 2007 @ 19:37 |
![]() Wat staat hier op de achtergrond voor auto? de middelste bedoel ik ... | |
Just0 | maandag 26 maart 2007 @ 20:03 |
*tvp* toppie project! | |
Don_Tom | maandag 26 maart 2007 @ 20:28 |
quote:Zo te zien een mustang fastback ![]() Dat is het "eindresultaat", ts heeft helemaal geen auto gerestaureerd ![]() Busted! | |
boegschroef | maandag 26 maart 2007 @ 20:48 |
quote: ![]() ![]() Nee, die op de achtergrond is ook een mustang fastback maar dan een donkergroene uit 1968. herkenbaar door de grotere gril en schuinere achterkant. (Dit is ook het model waarin in de film gone in 60 seconds is gereden de bekende eleanor) | |
BaraCuda | maandag 26 maart 2007 @ 20:55 |
Zit echt serieus veel laswerk in deze wagen ![]() | |
boegschroef | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:31 |
Zo we gaan weer verder met het project, Eenmaal het rooster bij de voorruit eraf geslepen te hebben wordt coilvent zichtbaar. ![]() ![]() ![]() Dit gaat er dus ook helemaal uit: ![]() En nog een close-up van de extra ventilatie. ![]() En hier hebben we vast wat roest weggeslepen ![]() Hierna komt nog 1 post met nogmeer afbraak en slechte punten en daarna kan ik beginnen met het posten van de nieuwe stukken en wederopbouw ![]() | |
beschuit | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:35 |
http://www.geevers-classics.nl/ Voor advies, onderdelen of een betere basis ![]() | |
Delnooz | dinsdag 27 maart 2007 @ 12:19 |
Leuk om te lezen Boegschroef. De meeste posters hier kunnen echt voor geen meter lezen. Het heeft echt niet zo veel zin om tips te geven, als in: begin met een andere basis en al. Hij heeft dit allemaal al gedaan! En geeft nu slechts een overzicht van wat er een tijd terug al allemaal gebeurd is! de eerste foto's zijn van 4 jaar terug. Wat het zeker niet minder leuk maakt boegschroef trouwens | |
SuN-CRuSHeR | dinsdag 27 maart 2007 @ 13:09 |
Imho beetje vreemde keuze om 5 jaar langer bij papa en mama te blijven wonen om een auto te restaureren. Tuurlijk is het mooi, geweldig, vet en alles, maar weegt dat voor jou op tegen het tot-je-dertigste-bij-papa-en-mama-blijven-wonen? Geen flame ofzo, ik probeer me alleen in te leven in jouw situatie.. Verders heel vet projectje, voorzover dat nog niet duidelijk was! | |
boegschroef | dinsdag 27 maart 2007 @ 14:11 |
quote:Dacht het niet..... ik ben redelijk bekend met alle mustang verkopers in nederland en belgie en had al eens van ze gehoord. Maar kijk maar op de site de goedkoopste is 17.500 euro en die is ook in zeer slechte staat al te zien van de foto's. Laat staan hoe hij er in het echt uit ziet en onder het plaatwerk. Vergeet niet dat de mijne er van buiten al veel beter uit zag dan die op geevers. De eerst volgende kost dan meteen al 22.000 als ik daar dan de motor in leg die ik in de mijne wil, dan zit je dus ook al op 35.000 (met nog wat kleine extra spullen die je erop wilt zoals het GT pakket). Nu heb ik een auto waarvan ik ZEKER weet dat de auto goed is, in de kleur die ik wil. Ik ben wel verschoten van de slecht staat waar ik mijn auto in vond maar daar was mijn aanschaf prijs ook naar ![]() | |
boegschroef | dinsdag 27 maart 2007 @ 14:15 |
quote:Hoho.... 5 jaar langer toen ik 20 was, dat is dus tot mijn 25ste en dat is volgend jaar al. Waarom..... waarom niet ![]() Als ik ergens geen zin in heb dan is het om in mijn uppie ergens te gaan wonen. Ik ben blij dat als ik thuis kom van het werk dat er iemand thuis is. Daarnaast (en dit is niet opschepperig bedoeld!!!) mijn ouders hebben een redelijk groot huis (21meter breed, 18 meter diep, 2 verdiepingen) Ik heb een compleet eigen verdieping voor mezelf en dat is dus 378 m2 voor mezelf. Dat hebben niet veel mensen van mijn leeftijd. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld. En ik kan me voorstellen dat andere er anders over denken. Maar ik kan extreem goed opschieten met mijn ouders en ik ben graag thuis. | |
WhiteAssNigga | dinsdag 27 maart 2007 @ 17:46 |
quote:En die heb ik dus ook absoluut niet... | |
SuN-CRuSHeR | dinsdag 27 maart 2007 @ 19:59 |
quote:Ok, tof. Misschien had ik er inderdaad hetzelfde over gedacht in jouw situatie. Niet dat ik een slechte band heb met mijn ouders, integendeel. ligt ook anders ivm studeren en partner. Hou je projectje zekers in de gaten! | |
Amun-Ra | donderdag 29 maart 2007 @ 00:26 |
ZEER zware TVP ! ![]() ![]() ![]() | |
boegschroef | donderdag 29 maart 2007 @ 09:35 |
Nog wat foto's van de auto. Na het verwijderen van alle plamuur zag de achterkant van de auto er zo uit: ![]() De vorige eigenaar heeft echt veel tijd, geld en moeite gestoken in het strak maken van de auto met emmers plamuur. Ik kan dat niet begrijpen want het aanschaffen van een nieuwe achterplaat is goedkoper en makkelijker dan al dat plamuur lijkt me. Maar ik moet wel zeggen, je zag er niks van dus hi9j kon wel goed plamuren ![]() conclusie... ook die gaat vervangen worden. Dit is in de koffferbak de plaat die tegen de achterplaat aan zit. deze is ook gaan roesten.. dus vervangen. ![]() Nog een foto van onder de achterruit. ![]() En het voorspatbord: ![]() Deze was ook teveel gelast naar mijn zin. Ook kun je zien dat er een hoop kleine gaatjes door geroest zijn. Hetzelfde geld voor de deuren. ![]() (Dit is de deur maar dan van de binnenkant) ![]() Ook het achterspatbord is niet om aan te zien als eenmaal de plamuur verwijdert is. Echt gek dat deze plekken helemaal weg geplamuurt waren. ![]() ![]() | |
beschuit | donderdag 29 maart 2007 @ 09:51 |
haha, o man wat een gummybak zo! Zo te horen ga jíj het wél goed aanpakken! Respect! ![]() | |
boegschroef | vrijdag 30 maart 2007 @ 10:34 |
Zo daar gaan we weer, we beginnen even met een voor en na foto van de deurstijl: Zo was het: ![]() En zo is het met een nieuwe driprail: ![]() Zo ziet de nieuwe achterkant eruit: ![]() Alles wordt goed op elkaar afgestemt zodat het er straks helemaal passend uitziet: ![]() ![]() Nog een voor en na van de kofferbak: ![]() ![]() ![]() En nog even de andere lampenkap: ![]() En zo ziet het er van een afstandje uit: ![]() | |
Darkomen | vrijdag 30 maart 2007 @ 11:00 |
Ziet er niet uit ![]() ![]() ![]() | |
beschuit | vrijdag 30 maart 2007 @ 11:02 |
blanke lak erover en klaar ![]() succes! | |
pro2call | vrijdag 30 maart 2007 @ 11:50 |
zeer netjes bezig.... | |
B_BOY | vrijdag 30 maart 2007 @ 11:58 |
tering dit is echt ziek veel werk geweest, maarja aan de andere kant als je in die bak over de weg cruised dan weet je weer waar voor je het hebt gedaan. | |
robbedoeseos300d | vrijdag 30 maart 2007 @ 12:09 |
Kan haast niet wachten op het vervolg. | |
Patrick2289 | vrijdag 30 maart 2007 @ 12:45 |
Schitterende auto. Ik hoop er ooit nog 1 in mijn bezit te hebben. | |
Quint24 | vrijdag 30 maart 2007 @ 17:14 |
jij hebt echt veel werk gehad zeg aan je auto. Je moest zo wat je auto kompleet herbouwen met al de roest scahade die hij had. Toppie hoor hoe je hem hebt herborren. ![]() ik ga mijn autotje ook opknappen maar ik hoop dat hij niet zoveel roesrschade heeft als de jouwe. ![]() | |
boegschroef | dinsdag 3 april 2007 @ 11:32 |
Zo en nu de lijnen van de auto recht zetten en plamuren. Daarna komt de zwarte grondlaag erop dit is een speciaal goedje voor amerikaanse auto's. Deze laag wordt bikkelhard. Dit houdt in dat mocht ik in de toekomst krassen krijgen (wat niet te hopen is) dan komt het niet door deze laag heen. Dus valt het iets minder hard op. De kofferbak uitlijnen valt niet mee: ![]() De zijkant naar het dak toe met wat plamuur: ![]() ![]() Rechts achter voor en na (met de grondlak): ![]() ![]() Het begint al ergens op te lijken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De grondlak zit erop en alle lasnaden zijn daarna nog met een ander speciaal goedje nagelopen. In de laatste foto zie je dat de motor ruimte overgeslagen is. Dit heeft andere redenen die later nog duidelijk zullen worden. [ Bericht 5% gewijzigd door boegschroef op 03-04-2007 11:54:22 ] | |
.bakvis. | dinsdag 3 april 2007 @ 11:50 |
Super project, mooi om te zien hoe je de auto in orginele staat trugbrengt (met wat moderne modificaties teminste). Alleen wat ik wel jammer vind i dat je niet de hele auto gestript hebt en de pure body helemaal hebt laten spuiten (binnen en buiten). Of was deze harde zwarte laag puur voor de nieuwe delen en word de rest t.z.t. nog gespoten? Verder Ga zo door!!! ![]() verkapte tvp btw | |
boegschroef | dinsdag 3 april 2007 @ 12:03 |
quote:Dat laatste ![]() | |
beschuit | dinsdag 3 april 2007 @ 12:18 |
volgens mij wordt deze hengst beter dan toen ie de fabriek uit kwam rollen ![]() | |
Dynia | dinsdag 3 april 2007 @ 12:46 |
wow...schitterend project man. Ik ben zelf ook fan van de Charger, jammer dat je daar geen project van kon maken. Ik blijf je in ieder geval wel volgen, ziet er goed uit! | |
don-diablo | dinsdag 3 april 2007 @ 14:07 |
tering wat een roest zeg... meer dan succes kan ik niet zeggen natuurlijk ![]() | |
No-Zem | woensdag 4 april 2007 @ 09:25 |
Alleen de body ziet er al top uit, wil je hem vóór de zomer klaar hebben of is dat niet haalbaar ? Zelf ben ik gek op een Mach-1, alleen zou ik geen keus kunnen maken tussen een '70er of een '73er Maar ik heb nog bedenktyd, want ik moet nog sparen ![]() Ik blijf dit zeker volgen.... TVP. | |
densmee | woensdag 4 april 2007 @ 09:42 |
quote:ik zou het wel tof vinden als er mooie plaatjes komen van een auto die helemaal klaar is | |
boegschroef | woensdag 4 april 2007 @ 09:42 |
Als je de Mach-1 is zeker mooi. Maar ik vind de '70er veel mooier dan degene uit '73. Maar helaas zijn ze ook een stuk duurder dan de '73er. [ Bericht 46% gewijzigd door boegschroef op 04-04-2007 09:58:49 ] | |
No-Zem | woensdag 4 april 2007 @ 09:48 |
quote:Tsja, de neus van de 70er, en de kont van een 73er ![]() Maar heb je foto's van wat er onder de moterkap te zien is ? | |
boegschroef | woensdag 4 april 2007 @ 10:02 |
Overigens zal hij op de motor na klaar zijn deze zomer. Of beter... ik heb van het weekend de stripping en de emblemen geplaatst. vrijdag wordt de auto uitgelijnt en dan moeten er nog een aantal kleine dingen aan gedaan worden. een foto van onder de kap zoals ik er deze zomer mee ga rijden: niet echt bijzonder het is een 302 blok met +- 180 pk als het klaar is komt het er ongeveer zo uit te zien: ![]() ik weet dat de supercharger niet echt de amerikaanse v8 luchtfilter uitstralling heeft maar het rijdt geweldig !! | |
No-Zem | woensdag 4 april 2007 @ 10:24 |
Helemaal top ![]() Het zal niet echt merkbaar zijn, dit jaar 180 pk en volgend jaar zo'n 500pk ![]() Ben wel benieuwd naar de koppel, en geen dubbele charger neem ik aan ? Waar laat je hem reviseren btw ? | |
pro2call | woensdag 4 april 2007 @ 10:36 |
![]() | |
boegschroef | woensdag 4 april 2007 @ 11:14 |
koppel zal rond de 450 komen te liggen. Het is geen revisie maar een compleet nieuwe motor. Met alleen maar nieuwe onderdelen (zelfs het onderblok). Het is geweldig dat je tegenwoordig nog steeds nieuwe onderdelen kan kopen voor een auto uit 1966. Ik ga het blok zelf bouwen met hulp van een mustang specialist uit belgie. | |
Mex_ | woensdag 4 april 2007 @ 11:28 |
quote:450Nm, wat moet je ermee ![]() ![]() | |
No-Zem | woensdag 4 april 2007 @ 11:37 |
quote:450 Nm ![]() Ik hoop dat je ook foto's plaatst van de ontwikkelingen van je blok. quote:Klinkers van je oprit uit de grond trekken ![]() | |
boegschroef | woensdag 4 april 2007 @ 11:39 |
quote:hoho het is een amerikaan he 450 Lb Ft = 610 Nm ![]() | |
Mex_ | woensdag 4 april 2007 @ 12:22 |
quote:Excuses ![]() 0-100? | |
No-Zem | woensdag 4 april 2007 @ 12:22 |
ooww,... dus meer dan een Cayenne S met z'n 500 Nm, en die sprint al ongeveer in 6,5 sec tot de 100km/u. Mja, dat is appels met peren vergelijken hè. | |
No-Zem | woensdag 4 april 2007 @ 12:25 |
quote:Mag ik gokken Boeg ? Tussen de 5 en 5,5 sec ??? | |
boegschroef | woensdag 4 april 2007 @ 12:30 |
Ik kan het volgend jaar pas vertellen helaas. Het blok wordt er pas in de volgende winter gebouwd. Maar het is geen auto met een top wegligging en ze is behoorlijk zwaar. Dus leuk voor de sprint maar met bochtwerk kun je niet veel doen. Het is gewoon leuk dat je straks op de snelweg iemand kunt inhalen ![]() | |
Mex_ | woensdag 4 april 2007 @ 12:40 |
quote:Afgelopen weekend reed er nog een witte NL Mustang (jou modelletje ongeveer) op de ring rond, het kán dus wel ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Mex_ op 04-04-2007 12:46:23 ] | |
boegschroef | woensdag 4 april 2007 @ 12:46 |
Ik kom er achter dat ik een groot deel van mijn foto's kwijt ben ![]() ![]() Het vervangen van de bodem en de spuitwerkzaamheden zelf staan niet meer op de pc..... Ik ga ze nog een keer zoeken maar ik ben bang dat deze weg zijn !! ![]() Ik ga toch even verder met de dag dat de auto uit de spuit kabine kwam en weer thuis gebracht werd. als ik de andere foto's kan vinden dan krijgen jullie ze nog te zien! ze is thuis: ![]() | |
boegschroef | woensdag 4 april 2007 @ 12:52 |
quote:daarvoor ben ik bezig met een ander project ![]() Hij is een stuk minder mooi maar beter voor het race werk. Dit gaat hem worden: ![]() ![]() | |
garnage-patrick | woensdag 4 april 2007 @ 15:31 |
jammer dat je foto's kwijt bent! miss idee om dan een kort verhaaltje te vertellen. wat in die tussentijd gebeurt is?! ![]() super geil project geweest iig! dat is zeker! ![]() | |
danny91184 | woensdag 4 april 2007 @ 15:37 |
tvp | |
Quint24 | woensdag 4 april 2007 @ 17:18 |
je auto is echt mooie geworden. ![]() | |
Amun-Ra | donderdag 5 april 2007 @ 16:27 |
mooie paintjob! | |
boegschroef | donderdag 5 april 2007 @ 17:25 |
Gt lampjes erin: Parrasol tegen de zon dit was afgelopen zomer in augustus: Het maken van de nieuwe verlichting en achterbumper: ![]() En een stukje interieur: ![]() Het opbouwen ging steeds sneller en ik had steeds meer zin om de auto af te maken waardoor ik veel minder foto's ben gaan maken. Vandaar dat het nu echt met een sneltrein vaart gaat. Foto van een afstandje: Het ventilatie gat: Het rooster wat er in moet: Van een afstand met de nieuwe velgen en het rooster geplaatst: | |
Mex_ | donderdag 5 april 2007 @ 18:05 |
Wat voor leasehok rijd je eigenlijk? | |
boegschroef | donderdag 5 april 2007 @ 18:23 |
Die andere zwarte op deze foto![]() Volkswagen passat 2.0tdi highline ![]() rijd ook wel "aardig" | |
Just0 | donderdag 5 april 2007 @ 18:28 |
Damn wat ziet dat paard er al nice uit zeg! | |
casejunkie | donderdag 5 april 2007 @ 19:11 |
Ik ben een groot fan van een Mach 1! Maar wat jij doet is echt super mooi en leuk om te zien. Ik vind het jammer dat ik het geld er niet voor heb als student en loop nu zelf te klussen aan wat mazda 626'en maar dity is onwijs gaaf zeg! | |
boegschroef | donderdag 5 april 2007 @ 19:51 |
Ik ben er ook aan begonnen toen ik nog een student was... Gewoon veel avondjes geld verdienen. | |
dJ-Zcore | vrijdag 6 april 2007 @ 17:03 |
Ziet er nu al erg netjes uit man. | |
alsem | vrijdag 6 april 2007 @ 18:29 |
nice! | |
SimtekF1 | vrijdag 6 april 2007 @ 20:03 |
Vette, vette, vette auto. | |
MikeyMan | vrijdag 6 april 2007 @ 20:46 |
Komen er ook de GT achterlichten in? Die waren van een ander type auto toch? Wel erg vet ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 6 april 2007 @ 21:26 |
he je stuur zit er scheef in ![]() | |
boegschroef | vrijdag 6 april 2007 @ 23:47 |
quote:De GT heeft geen andere achterlichten dan de normale. Maar ik denk dat je de shelby lichten bedoelt uit het '67 type (De brede achterlichten) Het stuur staat nu wel recht ![]() | |
MikeyMan | zaterdag 7 april 2007 @ 01:45 |
Ja, die bedoelde ik... Die staan erg goed... Dacht dat het een "shelby gt" was... Maar blijkbaar is dat wat anders dan een gewone gt... | |
L.Mo | maandag 9 april 2007 @ 17:16 |
tvp | |
boegschroef | zaterdag 14 april 2007 @ 17:27 |
Zo nog een paar foto's van het plaatsen van de orgine striping en emblemen.![]() ![]() ![]() ![]() En vandaag heb ik de auto voor het eerst gewassen. Dit is ongeveer een jaar nadat de auto gespoten is. Het was me namelijk aangeraden zeker een half jaar maar het liefst zo lang mogelijk wachten met het wassen van de auto. Aangezien ik morgen naar mijn eerste mustang meeting ga met deze auto moet hij er wel super uitzien. Ik heb werkelijk 4 uur vandaag in deze hitte aan de auto gewerkt om hem schoon te krijgen. Maar ik moet zeggen het resultaat mag er zijn!!! ![]() ![]() ![]() | |
Jimmie | zaterdag 14 april 2007 @ 17:49 |
Hij's ![]() | |
j0rrit | zaterdag 14 april 2007 @ 18:07 |
Wow! Goed bezig! ![]() ![]() | |
Luco | zaterdag 14 april 2007 @ 18:12 |
![]() Geweldige auto! | |
don-diablo | zaterdag 14 april 2007 @ 18:35 |
nice! ![]() | |
Just0 | zaterdag 14 april 2007 @ 19:26 |
Filmpje met ronkende motor zou leuk zijn ![]() | |
oor | zaterdag 14 april 2007 @ 20:30 |
mooi hoor! | |
ReckonN | zaterdag 14 april 2007 @ 22:04 |
Hoe duur kost zo'n '70-er Mustang als de jouwe wel niet? | |
j0rrit | zondag 15 april 2007 @ 00:38 |
quote:Niet zoveel denk ik. Al zal hij wel duur zijn, of veel kosten. | |
OG-Loco | zondag 15 april 2007 @ 09:41 |
Andere velgen misschien? Of is dat heiligschennis? ![]() | |
Delnooz | zondag 15 april 2007 @ 10:51 |
dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik dacht dat daar eerder in dit topic al iets over geschreven was, dat er nog andere onder gaan komen. wel een heerlijke auto! | |
boegschroef | zondag 15 april 2007 @ 18:02 |
quote:70 ![]() maar zo'n auto als hij klaar is (met de nieuwe motor) kost ongeveer en schrik niet.... 40.000 euro's. Daar gaan ze de deur voor uit... Maar zelf heb ik er toch wel meer aan besteed maar na zo'n dag als vandaag (een hele grote mustang meeting in heusden-zolder) is het de moeite en kosten waard. Over de velgen... dat blijft lastig. De velgen die er nu onder liggen zijn de orginele. ik kan eventueel nog kiezen om deze eronder te doen: ![]() maar ook die vind ik niet geweldig onder de auto staan. En dan wordt het lastig. Want ik wil niet van de orginaliteit af gaan stappen. | |
OG-Loco | zondag 15 april 2007 @ 19:11 |
![]() ![]() | |
ReckonN | maandag 16 april 2007 @ 11:06 |
quote:Pimp my wreckz y00h! | |
Diovarus | dinsdag 17 april 2007 @ 08:26 |
tvp | |
Kizim | woensdag 18 april 2007 @ 10:27 |
quote:Daar in Heusden-Zolder ligt zeker ook een mustang garage? (woon in belgie, meen me zoiets te herinneren) | |
jovink | woensdag 18 april 2007 @ 18:46 |
jezus wat mooi en knapo dat je dat allemaal zelf kunt | |
InProduction | woensdag 18 april 2007 @ 19:22 |
Supermooie auto!! tevens tvp | |
boegschroef | woensdag 18 april 2007 @ 19:24 |
quote:Dat klopt het was daar ook voor de deur. Hier is een foto van mijn auto bij de meeting: ![]() En nog een foto van de auto die ernaast stond. Dit was een echte shelby gt500 uit 2007 met slechts 130 mijl op de teller: ![]() | |
eer-ik | woensdag 18 april 2007 @ 19:26 |
die nieuwe shelby he, is dat niet een enorm plasticen wagen van binnen? Ik zag laatst bij hessing een 'gewone' mustang staan, en ik vond dat er verschrikkelijk veel plastic inzat... Zo te zien is dat bij jouw variant niet zo, maar ik vroeg me af of het bij die shelby was aangepakt ![]() | |
jovink | woensdag 18 april 2007 @ 19:27 |
als i 1 uit 2007 komt lijkt me dat er aardig wat plastic inzit ja ![]() | |
eer-ik | woensdag 18 april 2007 @ 19:29 |
quote:Ja, maar ik vroeg me dus af of een shelby variant daar wat minder last van heeft ![]() | |
boegschroef | woensdag 18 april 2007 @ 19:55 |
De shelby ziet er goed uit maar van dichtbij merk je idd dat er heel veel plastic op zit. Zeker als je in de auto gaat zitten. Kleine dingen zoals de ventilatie roosters zien er goedkoop uit. Het is tegenwoordig niet veel meer dan een bodykit en een snellere motor. | |
Fugie | woensdag 18 april 2007 @ 21:06 |
quote:waarom denk je dat die autos gratis bij een happy meal krijgt ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 20 april 2007 @ 20:09 |
quote:supervet! | |
boegschroef | zaterdag 21 april 2007 @ 09:07 |
Wat me opvalt is dat elke foto die ik neem, dan lijkt het wel alsof de auto of heel vies, of beschadigd is. Dit komt volgensmij omdat de auto juist te veel blinkt. Zoals op de laatste foto: het lijkt net alsof de motorkap heel vies is --> reflectie van de bomen De zijkant lijkt bobbelig en vies --> Reflectie van de auto erlangs. Weet iemand wat je hier tegen kan doen behalve de auto niet op te poetsen? | |
Mex_ | zaterdag 21 april 2007 @ 09:14 |
quote:Nieuwe camera ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 21 april 2007 @ 12:34 |
quote:gepolariseerd UV-filter op je lens ![]() ![]() quote:stukje Wiki over zonnebrillen ... verhaal gaat gewoon op voor camera's | |
ultra_ivo | zaterdag 21 april 2007 @ 14:06 |
Klopt. Polafilter is eigenlijk altijd nodig als je foto's wilt nemen van een auto in de zon. | |
Mr.Adams | zaterdag 21 april 2007 @ 14:24 |
Heel mooi werk boegschroef! ![]() Asmooh, als je meeleest, dit is misschien een topic om eens door te spitten ![]() | |
eer-ik | zaterdag 21 april 2007 @ 16:54 |
quote:Toch jammer van zo'n auto he... Wat dat betreft heb je een goed model ![]() | |
DoimeN | zaterdag 21 april 2007 @ 19:10 |
Echt respect ![]() ![]() ![]() Ik wil zelf nog is een Dodge Challenger '70-'73 gaan opknappen. Maarja dat zeggen alle lutsers het echt doen is een 2de, daarom respect ![]() | |
KeessieK | zaterdag 21 april 2007 @ 19:36 |
net het topic ff doorgelezen, omg... ![]() ![]() | |
boegschroef | zondag 22 april 2007 @ 12:58 |
dank je allemaal.... gisteren middag had ik wel even de schrik van mijn leven. Ik rij netjes 70 mijl (+-120) op de snelweg. Kom ik bij de afrit om af te slaan trap ik door de rem heen. 1 van de remleidingen is kapot gesprongen. Gelukkig heb ik een gescheiden rem systeem waardoor mijn voorremmen nog wel werkte maar geen achter remmen en ook geen druk op het pedaal. Dus slecht remmend de auto aan de kant gezet en op laten slepen. Thuis gekomen blijk 1 beugel zijn afgebroken waardoor de flexibele remleiding op de uitlaat was gevallen. Daardoor is de leiding gesmolten en geknapt. Dus nu net een nieuwe leiding gehaalt en zometeen monteren. Maar ik kan je vertellen op zo'n moment krijg je het behoorlijk warm in de auto. | |
PeuRac | zondag 22 april 2007 @ 13:26 |
quote:had je geen rvs gevlochten remslangen? Die zijn misschien minder origneel, maar wel veiliger | |
Googolplexian | zondag 22 april 2007 @ 16:05 |
quote:Als de isolatie van de RVS leidingen af smelt zijn ook die niet meer "water"dicht Heb ook zo'n idee dat z'n flexibele leidingen RVS gevlochten zijn ^^ | |
boegschroef | maandag 23 april 2007 @ 19:32 |
Idd, ook de gevlochten RVS leidingen kunnen blijkbaar smelten. Maar het is ondertussen weer gemaakt en het remt weer perfect ![]() | |
Just0 | dinsdag 24 april 2007 @ 18:39 |
Komt er misschien nog een filmpje met een ronkende moter erop? ![]() | |
boegschroef | dinsdag 24 april 2007 @ 19:26 |
die kan ik wel maken dus die komt eraan binnen nu en een weekje | |
Just0 | woensdag 25 april 2007 @ 20:37 |
Toppie! | |
Lootje | vrijdag 4 mei 2007 @ 23:59 |
Onze Mustang uit '66 ligt nog helemaal uit elkaar. Zijn nu 1,5 jaar bezig... Duurt lang, maar dan heb je ook wat! Ja toch? Hoe is het nu met jou project? Nog bezig en nog zin? Groetjes, | |
boegschroef | zondag 6 mei 2007 @ 18:19 |
Met zo'n auto blijf je altijd bezig denk ik maar dat is niet erg ![]() Met het warme weer van de afgelopen dagen/weken begint de auto start problemen te vertonen. Met name met een warme motor. De auto is weer in de wax gezet en staat nu binnen. Aangezien het de komende tijd weer gaat regenen zal het weer even duren voordat de mustang het daglicht weer ziet. Het filmpje moet nog even wachten omdat de auto nu helemaal niet meer aan wil slaan. Het is een combinatie van een slechte ontsteking en een slechte accu. Maar aangezien de nieuwe motor in aanbouw is wilde ik zo min mogelijk geld steken in de huidige motor. Mijn project is ook uitgesmeert over een paar jaar maar als hij klaar is weet ik zeker dat je er van kan genieten ![]() | |
n00cL30n | maandag 7 mei 2007 @ 13:31 |
Ik ben zelf ook wel fan van de de Obsidian look verkapte tvp | |
Casparovvv | zaterdag 12 mei 2007 @ 23:12 |
Machtig mooi ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2007 @ 11:55 |
Mn droomwagen ![]() | |
Jas_Verstoppen | zondag 13 mei 2007 @ 11:58 |
Mooi project! (tvp) | |
Oksel | maandag 18 juni 2007 @ 16:39 |
Wat een prachtig project, hulde. Je mag een aardige baan ernaast hebben.. ![]() | |
UncleSam | maandag 18 juni 2007 @ 17:16 |
tvp | |
danny91184 | dinsdag 19 juni 2007 @ 12:03 |
Echt jongen... DROOMAUTO ![]() ![]() ![]() Waah, ik wil er ook eentje ![]() ![]() | |
boegschroef | dinsdag 19 juni 2007 @ 13:39 |
Dit weekend nog naar een meeting geweest. Een mooie foto van de auto al zeg ik het zelf:![]() Ook heb ik veel complimenten gekregen maar ik erger me aan de mensen die om alles lopen te zeuren. Er lopen op meeting mensen bij die gaan zeuren dat er een klein pitje in mijn chroomwerk zit... Of als het kind zegt "kijk pap dat is nou een mooie auto", waarop pa zegt.... "wha ziet er leuk uit maar het rijdt voor geen meter"... hoe kan pa weten hoe mijn auto rijdt!!!??? Ik ben blij met mijn auto ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door boegschroef op 19-06-2007 19:08:47 ] | |
bleiblei | dinsdag 19 juni 2007 @ 13:44 |
Je foto doet het niet ![]() Je mag geen grote foto's deeplinken van die site. Ik zou met die pappa gewoon de discussie aangaan en indien de mogelijkheid er is die pappa even laten zien hoe goed de auto rijdt ![]() ![]() | |
pro2call | dinsdag 19 juni 2007 @ 13:45 |
quote:Benzine die te warm wordt? | |
boegschroef | dinsdag 19 juni 2007 @ 15:38 |
Ik zal de foto vanavond op mijn eigen server zetten. <-- aangepast Het starten van de auto is nog steeds niet opgelost.... De oplossing is nu wel bijna klaar. (De nieuwe motor) 2 minuutjes doorstarten en hij loopt wel...... [ Bericht 3% gewijzigd door boegschroef op 19-06-2007 19:09:07 ] | |
danny91184 | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:52 |
quote:Maar het kind heeft wel gelijk ![]() ![]() ![]() | |
Houniet | maandag 30 juli 2007 @ 01:48 |
ik ben verliefd ![]() | |
Googolplexian | maandag 30 juli 2007 @ 11:23 |
quote:Kind en pa hebben die zinnetjes ingestudeerd ![]() 't Is een beetje als reageren in topics waar je niets aan vindt ![]() | |
_Drake_ | maandag 30 juli 2007 @ 12:49 |
Het rijd niet voor geen meter, het rijd anders en dat snappen mensen vaak niet. Ik heb zelf geen mustang overgens maar de 67'r van mijn pa is meestal wel beschikbaar. Het zijn ook geen sportwagens zoals je het tegenwoordig zou zien het zijn cruisers en als je eenmaal aan de auto gewend bent rijd het nog best prima ![]() | |
B_BOY | maandag 30 juli 2007 @ 12:54 |
mensen zijn altijd jaloers denk ik als ze zoiets zeggen. rijd pa naderhand niet weg in zijn opel astra???? oke ik ben eerlijk der zijn vast heel veel auto's die stukken comfortabeler zijn of weet ik wat. maar van deze krijg je tenminste een stijve pik als je er allen al naar kijkt. | |
SimtekF1 | maandag 30 juli 2007 @ 13:13 |
quote:Hehe.. En ook al zou deze minder comfortabel rijden dan nieuwere auto's, bij deze auto heb je waarschijnlijk wel het gevoel dat je echt een auto rijdt en dat trekt mij ook meer dan dat alles automatisch is en je helemaal niks meer hoeft te doen. | |
Cybje | maandag 30 juli 2007 @ 13:38 |
Ik weet niet hoe het zit met de Mustang, maar de meeste Amerikanen hebben hele lichte stuurbekrachtiging. Veel Nederlanders geven domweg een ruk aan het stuur en gaan dan klagen over dat de auto niet goed stuurt. De wegligging van de Mustang is ook absoluut niet slecht, even afgaande op wat ik tot nu toe heb gezien. Alleen bij Europese/Japanse auto's kun je bijna plankgas de bocht door. Een Amerikaan heeft vaak een veel te sterke motor en dus moet je je gaan doseren met je gaspedaal. Mij trekt dat juist, omdat je dan altijd wat meer power hebt, als je het een keer nodig hebt. Bij een Europese/Japanse auto is alles goed op elkaar afgestemd krijg ik dan meestal als reactie, maar wat is er mis met heel erg krachtige motor? Je remmen zijn vaak ook te krachtig voor wat je gemiddeld nodig hebt, maar je gaat toch ook niet constant je rem volledig instampen voor elk stoplicht. Ik heb het dan trouwens even niet over duurdere Mercedessen en BMW's met 8 cilinders ![]() | |
pascalheister | maandag 30 juli 2007 @ 13:41 |
Het is maar net wat je gewend bent, en zo'n discussie over "het rijd voor geen meter" gaat ook niet op want het is appels met peren vergelijken ![]() | |
dheruer | maandag 30 juli 2007 @ 14:13 |
M'n complimenten!! Echt een supermooie bak geworden!! Enneh, zo'n pa met kind of dat gezeik op dat pitje op je chroom. Kun je toch eigenlijk alleen maar om lachen joh.. Zijn mensen die zelf geen millimeter chroom hebben, die zelf nog nooit meer in de eigen auto gedaan hebben dan een cd'tje verwisselen.. Je hebt een ontzettend gave, mooie en vooral strakke wagen neergezet, op een manier die, zeker hier in Nederland maar heel weinig mensen je na zullen doen, en logisch dat er misschien hier en daar een plekje of imperfectie zit, dat HOORT zo!! Het is geen nieuwe wagen hoor!! Een beetje gebruik mag, hoor en moet je eigenlijk zien op dit soort auto's vind ik.. Geeft het alleen maar meer charme+karakter. | |
boegschroef | maandag 6 augustus 2007 @ 13:12 |
Ik ben ook enorm trots op mijn auto zeker aangezien ik er zo veel werk in gestoken heb. Het is ook een auto die ik waarschijnlijk nooit meer zal verkopen. Ik zeg waarschijnlijk want uiteindelijk heeft alles een prijs. Als er hier mensen zijn die ooit naar meetings gaan en mij daar zien, kom dan ook een praatje maken als je me ziet. De nieuwe motor is klaar wordt er waarschijnlijk volgende maand ingelegd en heeft op het blok gemeten 684 pk en iets meer dan 500 nm. Ik heb een aantal foto´s laten maken van de opbouw van het blok. ) Ik heb de bouw ervan maar toegelaten aan de professionals. Ik wilde het zelf doen maar wegens het gebrek aan ervaring en de kans dat ik iets fout doe toch maar uitbesteed. Dit gaat inhouden dat ik toch zeker 500+ aan pk's over heb aan de achterwielen. Dit is allemaal gedaan ZONDER de supercharger die ik eerst wilde hebben. Om toch wat meer orginaliteit onder de kap te houden. Het nieuwe blok ziet er bijna hetzelfde uit als een orgineel. | |
eevebe | maandag 6 augustus 2007 @ 16:34 |
schitterende wagen ![]() heb je dat startprobleem ook nog? dat kan liggen aan de +kabel van de accu naar de startmotor. probleem komt vaker voor, ook bij andere auto's. gewoon een nieuwe, dikkere kabel erop zetten verhelpt het probleem vaak. soms helpt het ook al als je het op de startmotor eens goed schoonmaakt. | |
289 | maandag 6 augustus 2007 @ 17:59 |
quote:Waar laat je de motor bouwen? En waarom heb je er voor gekozen om een motor te laten bouwen en niet een compleet blok te nemen van bijv. Roush of Ford Racing Parts? | |
Thijz | maandag 6 augustus 2007 @ 19:35 |
Respect ![]() | |
boegschroef | maandag 6 augustus 2007 @ 21:27 |
Het blok laat ik bouwen door een mustang specialist in belgie. (De mustanggarage) Ik heb zeer veel vertrouwen in hun en ze hebben me tot nu toe uitstekend geholpen. Ze zijn meestal wel ietsjes duurder dan andere maar dat is het zeker waard. Je krijgt een geweldige service voor terug. De keuze om het blok te bouwen is zodat ik wat meer keus heb in de onderdelen. Het probleem van een "crate engine" is dat je hem niet echt kunt samen stellen zoals je zelf wilt. Daarnaast is het met garantie ook wat lastiger. Als er iets mis gaat kun je niet even het blok terug sturen. | |
DeeCruise | maandag 6 augustus 2007 @ 21:31 |
Bruut! Eindelijk weer een topic wat de moeite van het volgen waard is! Tevens een tvp zodat ik vannacht nog wat te lezen heb. @ Ts: zeer bruut, heb de fastback altijd een ultiem mooie wagen gevonden...Waar ergens in belgie zit je? (nee, ik wil je car niet stelen, maar stel nou dat je in de buurt woont, dan zou ik zeker eens een keer willen komen kijken -> kwijlen ![]() | |
289 | maandag 6 augustus 2007 @ 22:16 |
quote:Ik heb zelf nog geen Mustang, maar wil een 65er cabrio. Ik hoop dat ik die dit jaar nog kan aanschaffen. Heb de Mustanggarage ook gemailed, maar weet niet of ze die dingen op NL kenteken zetten ook. Ik wil het liefst een mustang met een erg goede basis. Heb je ook dingen veranderd mbt de wegligging? Ik zag online bij mustangdepot.com namelijk een paar kits van totalcontrolproducts.com om de bladveren te vervangen door coil springs en de trommelremmen door schijfremmen. Dat lijken me op zich wel nuttige toepassingen. | |
boegschroef | maandag 6 augustus 2007 @ 22:36 |
Ik zit in Mol dat is onder eindhoven. Voor de wegliggen heb ik schijfremmen geplaatst en een sper-diff gemonteerd. Anders valt er niet te rijden met de 500+ pk. Verder is de motor zo licht mogelijk gemaakt waardoor het zwaartepunt naar achter gaat, bredere banden en betere schokdempers. Maar geen echte zware aanpassingen zoals ze bij mustangdepot aanbieden. Ik wil het uiterlijk zo orgineel mogelijk houden. Bij de mustanggarage kunnen ze de auto ook voor je op een nederlands kenteken zetten. Ze hebben op het moment niet heel veel auto's meer staan maar je moet er gewoon een keer heen gaan en een keer spreken met adelbert. Hij kan je helpen met je zoektocht. | |
silentwaves_ | maandag 6 augustus 2007 @ 23:43 |
Wow ![]() Net heel de post doorgelezen want je project zeg! respect hoe die er nu uit ziet! echt schitterende wagen. ![]() | |
dheruer | maandag 6 augustus 2007 @ 23:55 |
M'n broertje heeft t topic gevonden ![]() ![]() (is 289 btw..) Wat had je net dan met de 588 blok??? Die's veel leuker man! Is er trouwens uberhaupt nog een beetje met die auto te rijden? Is veel vermogen voor op de achterband"jes"... En met flinke regen, ijzel of sneeuw is t leuk spelen, maar op de weg wat minder.. Of heb je daar n andere auto voor? | |
boegschroef | dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:43 |
Met de auo moet nog goed te rijden zijn. Je moet alleen een beetje opletten met het gas geven. Dus nooit plank gas wegrijden tenzij je rond wilt gaan. Het sper-differentieel zorgt wel voor de goede wegligging en verdeling van de pk's. Zonder sper-dif is het niet te doen. Met regen, ijzel of sneeuw komt de auto niet buiten. Alleen als de zon schijnt! Voor dagelijks gebruik heb ik nu nog een vw passat maar vanaf oktober een bmw 520d (177 pk op de achterwielen) daar kan je ook leuk mee spelen als het nat is. | |
GenesiZ | dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:28 |
Damn, het ziet er echt supergelikt uit. Echt verschrikkelijk mooi zo'n Mustang. Zin in een gratis fotoshoot als hij klaar is? Ik heb nog foto's nodig voor mijn portfolio en dan heb jij ook gelijk mooie foto's. ![]() | |
boegschroef | dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:38 |
Ik sta altijd wel open voor een fotoshoot. De auto is klaar betreft het uiterlijk. Dus je mag me best een voorstel doen (plaats en tijd). | |
GenesiZ | dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:30 |
Aan je nummerbord te zien woon je in België, waar ongeveer? dan ik kijken naar een leuke locatie. Ik heb een vliegveld in Weelde op het oog (net onder Poppel) maar moet eerst kijken of dat wel mogelijk, wat het zou gaan kosten en of het voor jou wel haalbaar is. | |
boegschroef | dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:44 |
Geen kosten aan verbonden aan mijn kant. Als jij mooie foto's kan maken en ik die digitaal kan krijgen dan houden we het met een gesloten beurs. Ik woon in mol, dus Weelde is zeer goed te doen (+- 30 km) | |
GenesiZ | dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:47 |
Er zijn geen kosten aan verbonden, het kost jou enkel benzine ![]() | |
boegschroef | dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:49 |
ik stuur je even een pm | |
Googolplexian | dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:52 |
ik voel een mini-meet aankomen ![]() | |
GenesiZ | dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:18 |
Wat voor auto heb je Googol ? ![]() quote:Ik mail je vanavond eventjes, thanks. | |
Googolplexian | dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:24 |
quote:Hondaatje ![]() edit: maar zat liefhebbers hier met auto's in betere (fotografeerbare) staat. Mini-meet = zat foto's voor jou. | |
boegschroef | dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:27 |
Ik vind het in iedergeval allemaal goed. Hoe meer zielen hoe meer vreugd lijkt me.... | |
GenesiZ | dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:46 |
Ik ga eerst even kijken voor dat vliegveldje en dan laat ik het even weten ![]() ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:06 |
quote: ![]() DelSol VTi-E ABS (roboroof) ... maar de lak is in mindere staat ![]() | |
ultra_ivo | dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:10 |
quote:Gooi 't anders ook ff bij FOT als mini-meet erin, dan krijg je meer fotografen en evt. wat modellen erbij. | |
dheruer | dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:19 |
Wat voor wagens zoek je verder?? ![]() ![]() En als t dan mogelijk is om ff te spelen op een vliegveld................. | |
Googolplexian | dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:23 |
quote:Kijken of ik Deep, Fili en de Skyline ook mee kan krijgen ![]() | |
GenesiZ | dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:33 |
Als het op de openbare weg gaat gebeuren, dan mag je doen en laten wat je wilt. Als het vliegveld door zou gaan, dan zal ik vragen wat er wel en niet mag. Als ik toestemming krijg, mits er normaal gedaan wordt en niet asociaal gereden wordt heb ik er geen problemen mee maar het wordt geen racebaan. Ik heb navraag gedaan voor 1 auto, misschien dat een 2e geen probleem zal geven maar ik zal er niet met een stoet auto's gaan staan. Mag ik er een doordeweeksedag doen en laten wat ik wil, dan gelden uiteraard hele andere regels en fix ik er een aantal fotografen bij ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:55 |
quote: ![]() ![]() | |
dheruer | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:41 |
quote:Dan kan deep meteen nieuwe rubbers monteren ![]() ![]() | |
Don_Tom | dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:04 |
Eventueel ook wel interesse in een fotoshoot met m'n Porsche 356 speedster, als er nog plek is natuurlijk ![]() | |
GenesiZ | woensdag 8 augustus 2007 @ 00:40 |
Klinkt wel interessant, maar is denk ik beter te doen op een andere locatie/datum. Stuur me maar even een mailtje. Mailadres vindt je bij contact op mijn site. Edit: Tis een replica ![]() | |
dheruer | woensdag 8 augustus 2007 @ 01:56 |
Misschien kun je beter een minimeet ergens organiseren haha, genoeg mensen die wel ff willen komen showen ![]() | |
dome | zondag 9 december 2007 @ 13:52 |
wow vette wagen. ik ben zelf altijd al een grote fan van mustangs geweest | |
chilipenn | zondag 9 december 2007 @ 14:49 |
super restauratie! wij zijn ook (weer) op zoek naar een fastback.. als iemand een nog iets weet heel graag ( bij voorkeur '67) en even een vraagje aan TS, heb je van kenteken oeten veranderen, in het beging had je belgische platen met kii en later andere... is dat in belgie anders dan hier? | |
boegschroef | vrijdag 14 december 2007 @ 11:39 |
Het kenteken is in belgie anders dan in nederland. In belgie heb je namelijk een persoonlijk kenteken die je altijd meneemt naar je volgende auto. Je mocht vroeger (een paar jaar geleden) je kenteken van je huidige auto afhalen en deze op je nieuw gekochte auto plaatsen om deze naar huis te kunnen rijden. (wel even de verzekering inlichten) Nu mag dat helaas niet meer. Daarna is het even met de auto naar de keuring en nieuwe kenteken platen aanvragen. (deze beginnen met de letter O bij een oldtimer.) Ik weet verschillende fastbacks te koop te staan maar de prijzen zijn niet normaal meer. De afgelopen jaren zijn de prijzen echt aan het stijgen. | |
boegschroef | vrijdag 14 december 2007 @ 11:48 |
Tevens even een update van het gehele project. De bouw van de motor heeft enorme vertraging opgelopen wegens tijdgebrek. Een paar weken geleden ben ik begonnen met de uitbouw van oude motor en het opknappen van de motor ruimte: De oude motor: Mijn pa die me helpt de motor eruit te takelen: Lege ruimte: | |
One_conundrum | vrijdag 14 december 2007 @ 12:56 |
Wat gaat eruit en wat komt er in? | |
One_conundrum | vrijdag 14 december 2007 @ 12:56 |
en waarom is het van dat mooie weer bij jullie ![]() | |
boegschroef | vrijdag 14 december 2007 @ 15:18 |
Het mooie weer is van een paar weekjes terug ![]() Het blok is een 302 met een 347 stroker kit. Edelbrock preformance kit (speciale nokkenas en koppen) En nog heel veel onderdelen die nodig zijn. | |
Mr._T-Rex | vrijdag 14 december 2007 @ 19:08 |
tvp | |
JK1982 | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:43 |
Tijd voor een update! ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 15 januari 2008 @ 23:14 |
Sexcii![]() | |
junkiesietze | woensdag 16 januari 2008 @ 00:14 |
ziek, een woord... ziek... | |
wouter37 | zaterdag 19 januari 2008 @ 22:33 |
update !!! | |
boegschroef | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:31 |
Er is helaas niet veel te updaten. Ik wacht al enkele weken/ maanden op bepaalde onderdelen die maar niet geleverd worden. Het grootste probleem is nu de carberateur settup. ![]() Nog even wachten tot het binnen is dan kan het blok afgesteld worden en daarna in de auto gehangen worden. De hoop is dat ik in april weer rond kan rijden want dan is de eerste mustang meeting weer in belgië Ondertussen ben ik begonnen met een bmw e30 circuit auto project.... | |
boegschroef | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:50 |
Misschien wel leuk om hier neer te zetten de onderdelen die in de nieuwe motor zitten: 347 stroker kit met speciaal: Rod Length: 5.315 Zodat de onderste zuigerveer niet te laag zit en dus geen olieboot wordt. ![]() De carberateurs: ![]() Luchtfilter met bijbehorende valve covers: ![]() ![]() Power package: Alu koppen en scherpe nokkenas. (de intake is extra....) ![]() Carter pan: ![]() Benzine pompje: ![]() Blinkende polies: ![]() De Fan: ![]() En de headers: ![]() Natuurlijk nog een hoop meer maar dit zijn de meest belangrijke dingen. Het blok is trouwens net als de fan rood. Dit omdat ik het meer vind passen bij het zwart van de auto en het rode interieur. | |
Sandertje21 | zondag 20 januari 2008 @ 00:59 |
Ruilen voor een Nissan Almera 1.4 16v uit 1996? ![]() Met airco hé! ![]() | |
qu63 | vrijdag 25 januari 2008 @ 00:34 |
Netjes! ![]() | |
Lausteen | vrijdag 25 januari 2008 @ 02:06 |
Die motor is krankzinnig ![]() | |
rene90 | zondag 8 juni 2008 @ 12:45 |
En nu inmiddels een update? | |
Rosbief | zondag 8 juni 2008 @ 15:51 |
hihi ![]() | |
Houniet | zondag 8 juni 2008 @ 15:54 |
Wat een held ben je ook ![]() | |
boegschroef | maandag 9 juni 2008 @ 11:08 |
Ik heb nog wel een update. De motor is af en inmiddels al veel gebruikt. De bouw van de motor is als volgt gegaan: De onderkant: ![]() En de bovenkant: ![]() Geplaatste waterpomp: ![]() De carterpan: ![]() De koppen: ![]() ![]() Intake: ![]() Headers: ![]() Een geheel plaatje: ![]() In de mustang: ![]() ![]() ![]() En zo ziet hij er nu uit: | |
fathank | maandag 9 juni 2008 @ 12:09 |
Jezus wat een monster ![]() ![]() | |
Tjabbo | maandag 9 juni 2008 @ 14:23 |
Mooi gedaan hoor. Props for tha work ![]() Rijdt het goed? geen rare problemen gehad? | |
DeeCruise | vrijdag 13 juni 2008 @ 02:49 |
Nice!!! Al op de rollerbank proefgedraaid? (vast wel, maar we willen specs zien ![]() Mocht je een keer richting Maastricht komen om te touren, laat t me even weten! (ben een liefhebberrrrrrrr!) | |
siemi | vrijdag 13 juni 2008 @ 15:27 |
Had het topic al eens eerder gezien, maar heb weer van voor tot achter lopen kwijlen. Superwerk en dus meteen een tvp.... | |
boegschroef | maandag 16 juni 2008 @ 10:58 |
Nog geen rollerbank uitgeprobeerd. Eerst het blok inrijden voor 2000 km dan de nieuwe versnellingsbak en de rollerbank op voor afstellingen. De huidige versnellingsbak geeft nu problemen dat deze het vermogen niet aan kan. Ik ga binnenkort wel een keer op donderdag avond naar kerkrade. Misschien kan je daar een keer heenkomen.. | |
wouter37 | maandag 16 juni 2008 @ 16:57 |
mijn complimenten ziet er zeer goed uit !! ![]() | |
boegschroef | zondag 3 augustus 2008 @ 22:04 |
Ik heb vandaag even snel een keer een filmpje gemaakt van de mustang. Dit zat al lang in de planning maar het was er nooit van gekomen. Nu was de accu van de video camera natuurlijk leeg en de oplader niet te vinden. Dus dan maar een filmpje met de mobiele telefoon. Deze is niet zo scherp en het geluid is ook minder. Maar toch goed genoeg om een indruk te krijgen van het beesje. Bekijk deze YouTube-video | |
Houniet | maandag 4 augustus 2008 @ 15:26 |
Tering ![]() Gast, waar is dat filmpje opgenomen dan? | |
DeeCruise | maandag 4 augustus 2008 @ 18:23 |
quote:Als ik het filmpje vergelijk met de foto's dan zou ik zeggen bij hem op de oprit ![]() Boegschroef: Ga je binnenkort nog richting roda stadion? | |
boegschroef | dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:48 |
Ja binnenkort, de komende 2 weken kan ik nog niet maar daarna ga ik er weer eens naar toe. | |
x3ro | dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:05 |
quote:Omg dave .. wist niet dat je autofreak was xD Ik kom dan ook mee ^^ ik MOET mee dan . enne Boegschroef.. fantastisch project. Heb het net vanaf pagina 1 helemaal gelezen. T heeft ook een fantastisch resultaat gegeven! | |
DeeCruise | dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:40 |
quote:Hahaha, man, je zou mijn oude car moeten zien ![]() Maar kan w.m.b. best.. @ Boegschroef, laat maar wat weten, indien ik niet verhinderd ben op die datum ben ik van de partij ![]() | |
chilipenn | dinsdag 23 september 2008 @ 18:57 |
@ boegschroef kan ik je binnenkort raadplegen? heb net een 68 fastback GT S-code gekocht.... | |
boegschroef | woensdag 24 september 2008 @ 09:40 |
Natuurlijk mag je me raadplegen. Ik zag dat je je ook al hebt aangemeld op "Het mustangforum": http://mustangforum.isookzo.nl/ Als daar je vragen niet beantwoord worden dan heb je echt een uitdaging ![]() Even een kleine update voor dit forum.... Ik ben niet meer in staat geweest om naar meetings te gaan. Een dagje rollerbank heeft mijn mustang weer buiten werking gezet. De motor werd afgesteld op de rollerbank maar bij het bereiken van +- 430 pk ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 24-09-2008 14:50:43 ] | |
Tjabbo | woensdag 24 september 2008 @ 12:18 |
cool! Naar welke bank ben je geweest? | |
Koepert | woensdag 24 september 2008 @ 14:08 |
Geyle bak hoor ![]() | |
rene90 | maandag 8 december 2008 @ 22:32 |
bijna 3 maanden verder, nog spannende veranderingen ![]() | |
Sloper | maandag 8 december 2008 @ 23:20 |
tvp! Meesterlijk project! | |
boegschroef | dinsdag 9 december 2008 @ 08:30 |
Nee eigenlijk niet echt. Ik ben er een dagje mee naar het circuit gegaan maar dit gaf wederom problemen met de versnellingsbak. Deze is er nu weer onderuit en zou nog voor de kerst nagekeken moeten worden. Het hebben van 400+ pk's is blijkbaar lastig voor de versnellingsbakken. Er zijn wel mogelijkheden voor een ander soort versnellingsbak maar daarvoor moet er extra ruimte gemaakt worden. (Lees slijp en laswerk) Daar heb ik geen zin in omdat tot nu toe alles nog "redelijk" orgineel lijkt. Dus even kijken wat we met deze bak kunnen doen en dan zien we wel weer verder. Daarnaast ben ik nog met wat andere minder spannende projecten bezig. Even een mooie actie foto: ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 09-12-2008 14:18:17 ] | |
68Chevelle | dinsdag 9 december 2008 @ 12:02 |
Je wilt van een automaatbak naar manual gaan?... heeft Ford mogelijk geen stuurkolom voor dat soort praktijken?, anders zal je toch echt moeten gaan slijpen in de vloerpanelen. | |
Cocktailprikker | dinsdag 9 december 2008 @ 12:21 |
Prachtig geworden zeg ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 9 december 2008 @ 14:09 |
Die auto is toch geleverd met handbak? die kan er dan toch ook onder? ik neem aan dat dat allemaal 1 op 1 past. ![]() | |
boegschroef | dinsdag 9 december 2008 @ 14:17 |
Er kan een handbak onder maar de orginele handbakken zijn niet normaal rijdbaar met dit vermogen. Daarnaast is een automaat (wat het nu is) wel zo fijn in de zomerse cruise dagen. De automaat die ik nu heb is er 1 die exact hetzelfde eruit ziet maar waarmee je zelf ook kan schakelen. Er zit naast de P-R-N-D standen een soort van + en - stand op zodat je zelf een versnelling hoger of lager kan. De bak zou tot +- 600 pk bestand zijn. Dus of de auto heeft meer vermogen dan ik verwacht had (denk het niet). Of die +- 600pk is nattevinger werk geweest.... | |
Rafterman | dinsdag 9 december 2008 @ 14:44 |
pfffffffff man, Wauw... respect (Y) | |
tom_ford | dinsdag 20 januari 2009 @ 18:40 |
wat een ziek project! ik ben ook op zoek naar een mustang uit 66, 67 of een mach1 uit 70.... zoek er 1 om te restaureren! dus het moet gewoon een leuk karretje zijn met een v8 met genoeg werk! ben zelf als 1e automonteur werkzaam bij een ford garage in alkmaar dus genoeg ruimte om te lassen, sleutelen of spuiten! heb ook genoeg informatie bij de hand van me oude wp-chef, die zelf een mach1 heeft en andere amerikanen! wie kan mij helpen aan een mustang project? succes met dit project btw! | |
68Chevelle | woensdag 21 januari 2009 @ 10:42 |
Ik heb in Schiedam al een jaar een oranje GT350 zien staan uit naar ik geloof een '70, duidelijk een project en ik heb 'm ook nog nooit van zijn plaats af zien komen. Als je meer geinteresseerd bent dan gewoon ff rondkijken, kan ik weleens kijken of ik er moeite in kan steken. Ik vermoed wel dat het er 1 is die meer dan 10.000 euro moet opbrengen vanwege de gewildheid. | |
boegschroef | woensdag 21 januari 2009 @ 15:14 |
Misschien tijd voor een korte update. Onder tussen is de andere nieuwe versnellingsbak binnen. Dit maal een "super competion c4" http://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=PA26107+01 Deze zou tot 1000 pk moeten kunnen. Hij zit eronder maar ik moet het nog uit gaan proberen. Verder is er ook nog wel het 1 en het ander aan de mustang verandert. De hele ophanging is nogmaals bekeken en bijna compleet vervangen. - nieuwe schokbrekers en veren. - nieuwe schijfremmen (ook achter) - sper differentieel - Nieuwe stuurinrichting. (eindelijk van die enorme speling af) Foto's volgen nog..... | |
Sloper | woensdag 21 januari 2009 @ 16:55 |
Klinkt super! C4, staat dat voor 4 verzetten? Sperdiff is met een dergelijk vermogen ook geen overbodige luxe, is het een visco of een platensper? | |
PierreTT | woensdag 21 januari 2009 @ 17:20 |
tvp, prachtig project en dito wagen... | |
boegschroef | donderdag 22 januari 2009 @ 09:54 |
Gewoon de standaard sper voor de mustangs een "detroit locker" verder ken ik de in en outs er niet van maar de mannen van het forum die dat wel weten hebben me deze aangeraden. C4 is het type bak. Waar het voor staat weet ik niet maar de bak heeft 3 versnellingen. Met dit vermogen is dat wel lekker dat je niet steeds hoeft te schakelen. | |
boegschroef | dinsdag 24 februari 2009 @ 14:44 |
Nog even een kleine update. De detroit locker is er ondertussen onderuit. Een 100% sper rijd echt voor geen meter in een auto waar ook rustig in gereden moet worden. Parkeren is echt een ramp.... De sper is vervangen voor een 40% platen sper. Dit is echt een stuk fijner. Voor degene die intresse hebben ik heb de volgende dagen met de mustang al op de kalender staan: 22 maart Oldtimer meeting Valkenswaard 12 april mustang meeting in Zolder 19 april american sunday in Zandvoort 17 mei Utrecht. | |
68Chevelle | dinsdag 24 februari 2009 @ 15:23 |
Geen SNC 04-04 Den Haag?... Jammer ![]() | |
Jimmie | dinsdag 24 februari 2009 @ 16:14 |
13 September (nog onder voorbehoud) Nationaal Oldtimer Festival op Zandvoort, ga je daar ook heen? (duurt nog lang tot het september is, maar goed... ![]() | |
boegschroef | woensdag 25 februari 2009 @ 08:00 |
Naar SNC ga ik alleen als het echt goed weer is. Dus ik sluit de 4e nog niet uit! 13 september ben ik er als het goed is ook bij maar dat ligt nog iets te ver in de toekomst. Met alle meetings die nu in de planning staan is het maar de vraag of ik overal heen ga. | |
AkTje | donderdag 26 februari 2009 @ 00:02 |
Hoe is het met de fotosessie afgelopen? | |
VonHinten | maandag 23 maart 2009 @ 12:03 |
TS, hoe is dit afgelopen: Wat te doen... wat te doen??![]() | |
boegschroef | maandag 23 maart 2009 @ 14:55 |
Lol, dat heeft niet echt iets met de auto te maken en is ook alweer 2 jaar geleden... Maar goed, het valt niet mee om een leuke vrouw te vinden die ook mijn gehobby met auto's kan waarderen. Waardoor ik op het moment weer vrijgezel ben.... De foto sessie is trouwens nooit doorgegaan. Misschien nu het weer wat beter gaat worden kan het altijd een keer geregeld worden. | |
VonHinten | maandag 23 maart 2009 @ 16:44 |
quote:Kwam em toevallig tegen en was benieuwd ![]() | |
Faxie | donderdag 11 juni 2009 @ 15:30 |
tvp, leuk project. | |
GijsMF | zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:19 |
Sorry dat ik hem weer zo gigantisch kick, maar ik moet even gezegd hebben dat ik dit echt een prachtig project vind! Mijn pa droomt net als ik al jaren van een mooie Mustang. Heb het verhaal vanaf pagina 1 gelezen en je hebt mijn respect voor al het werk wat je erin gestopt hebt! | |
Waffle | zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:11 |
Ik plaats hier ook maar een tvp'tje voor later. Heb altijd een zwak gehad voor Mustangs en ben ook wel op zoek geweest naar één om te restaureren. Misschien heb ik ooit nog iets aan deze topic. | |
boegschroef | maandag 26 oktober 2009 @ 09:37 |
In de loop van volgend jaar ga ik een nieuwe bouwen maar dan 1 van 1970 puur voor circuit gebruikt. Afgelopen dinsdag ben ik nog op het circuit van zolder geweest met een als gevolg dat de remmen het lieten af weten en een olie lek. Dit gaf wel een leuke foto als resultaat: De nieuwe onderdelen zijn besteld en de auto wordt deze winter weer in orde gemaakt. Toch blijft het leuk dat je met je 43 jaar oude bak bijna elke auto op het rechte stuk voorbij "vliegt". (vervolgens super hard remmen en iedereen gaat je weer voorbij ![]() Mijn volgende project wordt dus de auto van Parnelli Jones namaken. Het is de bedoeling dat deze in 2011 het eerst op het cricuit komt. Tot die tijd moet de 66er het doen. Zodra de 70er af is zal de 66er waarschijnlijk alleen nog maar voor de zondag ritjes gebruikt worden. De 70er: ![]() | |
Houniet | zondag 30 december 2012 @ 21:51 |
Hoe gaat het met de nieuwe? | |
DeeCruise | zondag 30 december 2012 @ 22:45 |
Mooie kick, ik ben ook wel benieuwd! | |
boegschroef | maandag 31 december 2012 @ 11:58 |
Niet zo goed... zie PTA / [PROJECT] 1970 "parnelli Jones" mustang |