quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:39 schreef Terpentin07 het volgende:Oh man, ik ben jaloers.Hartstikke mooie mustang.
Wat voor een motor komt er in?
In grote lijnen komt het hierop neer:
V8 smallblock.
302 cui stroked to 354 cui.
Edelbrock koppen.
Paxton Supercharger.
Verwachten pk's op het onbelaste blok wordt rond de 500pk. Dit weten we omdat er al een blok is gebouwd met exact dezelfde onderdelen als degene die ik ga bouwen. Maar deze is pas in de winter klaar en wordt er dan ook pas in gezet.
Voor de meer geintresseerde is dit het lijstje met specifieke onderdelen (zonder de supercharger):
Nodular Iron Crankshaft, deburred
and micro polished
Shot peened hardened connecting rods
with 190,000 psi bolts
Power Forged 10 to 1 Flat Top SRP Pistons
Sealed Power Chrome Moly Rings
Heavy Duty Double Roller Dynagear Timing Set
Comp Cams Hydraulic Roller Camshaft (Power Range 2000-6500 RPMs)
Clevite Street Racing Bearings
Aluminum Fast Burn Edelbrock RPM Heads w/ Port matched intake Runners
2.02 x 1.60 Stainless steel Polished valves, Hardened valve locks chrome
moly retainers and High Intensity Valve Springs
Chrome Moly Comp Cam pushrods
1.6 to 1 Crane True Roller Rockers
New Melling Oil pump
Complete Fel-pro Gasket set
New Heavy Duty Harmonic Balancer
(New Flexplate for Automatic Trans.) <--- niet zeker
New Polished Oil pan, Alum. Timing cover & Chrome Baffled Valve Covers
Edelbrock Air Gap Dual Plane Intake
Edelbrock 800 cfm 4 barrel Carburetor with electric choke
New High Flow Water pump
New Fuel Pump and fuel lines
Billet Electronic Ignition Distributor & high voltage coil with Vacuum advance
New Champion Spark plugs gapped and installed
8mm Accel Silicone Wires
New Thermostat Housing
Chrome Air Cleaner
PCV Ventilation System
New Fuel Lines and Gas Filter
Ignition Timing Set, Carburetor fully adjusted
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!