ik zou het wel tof vinden als er mooie plaatjes komen van een auto die helemaal klaar isquote:Op woensdag 4 april 2007 09:25 schreef No-Zem het volgende:
Alleen de body ziet er al top uit, wil je hem vóór de zomer klaar hebben of is dat niet haalbaar ?
Zelf ben ik gek op een Mach-1, alleen zou ik geen keus kunnen maken tussen een '70er of een '73er
Maar ik heb nog bedenktyd, want ik moet nog sparen![]()
Ik blijf dit zeker volgen.... TVP.
Tsja, de neus van de 70er, en de kont van een 73erquote:Op woensdag 4 april 2007 09:42 schreef boegschroef het volgende:
Als je de Mach-1 is zeker mooi. Maar ik vind de '70er veel mooier dan degene uit '73. Maar helaas zijn ze ook een stuk duurder dan de '73er.
450Nm, wat moet je ermeequote:Op woensdag 4 april 2007 11:14 schreef boegschroef het volgende:
koppel zal rond de 450 komen te liggen.
Het is geen revisie maar een compleet nieuwe motor. Met alleen maar nieuwe onderdelen (zelfs het onderblok). Het is geweldig dat je tegenwoordig nog steeds nieuwe onderdelen kan kopen voor een auto uit 1966.
Ik ga het blok zelf bouwen met hulp van een mustang specialist uit belgie.
450 Nmquote:Op woensdag 4 april 2007 11:14 schreef boegschroef het volgende:
koppel zal rond de 450 komen te liggen.
Het is geen revisie maar een compleet nieuwe motor. Met alleen maar nieuwe onderdelen (zelfs het onderblok). Het is geweldig dat je tegenwoordig nog steeds nieuwe onderdelen kan kopen voor een auto uit 1966.
Ik ga het blok zelf bouwen met hulp van een mustang specialist uit belgie.
Klinkers van je oprit uit de grond trekkenquote:
hoho het is een amerikaan he 450 Lb Ft = 610 Nmquote:
Excusesquote:Op woensdag 4 april 2007 11:39 schreef boegschroef het volgende:
[..]
hoho het is een amerikaan he 450 Lb Ft = 610 Nm![]()
Mag ik gokken Boeg ?quote:
Afgelopen weekend reed er nog een witte NL Mustang (jou modelletje ongeveer) op de ring rond, het kán dus welquote:Op woensdag 4 april 2007 12:30 schreef boegschroef het volgende:
Ik kan het volgend jaar pas vertellen helaas. Het blok wordt er pas in de volgende winter gebouwd.
Maar het is geen auto met een top wegligging en ze is behoorlijk zwaar. Dus leuk voor de sprint maar met bochtwerk kun je niet veel doen. Het is gewoon leuk dat je straks op de snelweg iemand kunt inhalen
daarvoor ben ik bezig met een ander projectquote:Op woensdag 4 april 2007 12:40 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Afgelopen weekend reed er nog een witte NL Mustang (jou modelletje ongeveer) op de ring rond, het kán dus welMaar goed, ik had al begrepen dat je iets anders ging versieren voor op het circuit
![]()
[afbeelding]
De GT heeft geen andere achterlichten dan de normale. Maar ik denk dat je de shelby lichten bedoelt uit het '67 type (De brede achterlichten)quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:46 schreef MikeyMan het volgende:
Komen er ook de GT achterlichten in?
Die waren van een ander type auto toch?
Wel erg vet
Niet zoveel denk ik. Al zal hij wel duur zijn, of veel kosten.quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:04 schreef ReckonN het volgende:
Hoe duur kost zo'n '70-er Mustang als de jouwe wel niet?
70quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:04 schreef ReckonN het volgende:
Hoe duur kost zo'n '70-er Mustang als de jouwe wel niet?
Pimp my wreckz y00h!quote:Op zondag 15 april 2007 19:11 schreef OG-Loco het volgende:
[afbeelding]. Maar inderdaad, dan wijk je af van de originele auto...
Daar in Heusden-Zolder ligt zeker ook een mustang garage? (woon in belgie, meen me zoiets te herinneren)quote:Op zondag 15 april 2007 18:02 schreef boegschroef het volgende:
[..]
70.......... ze is uit 66
maar zo'n auto als hij klaar is (met de nieuwe motor) kost ongeveer en schrik niet.... 40.000 euro's. Daar gaan ze de deur voor uit... Maar zelf heb ik er toch wel meer aan besteed maar na zo'n dag als vandaag (een hele grote mustang meeting in heusden-zolder) is het de moeite en kosten waard.
Dat klopt het was daar ook voor de deur.quote:Op woensdag 18 april 2007 10:27 schreef Kizim het volgende:
[..]
Daar in Heusden-Zolder ligt zeker ook een mustang garage? (woon in belgie, meen me zoiets te herinneren)
Ja, maar ik vroeg me dus af of een shelby variant daar wat minder last van heeftquote:Op woensdag 18 april 2007 19:27 schreef jovink het volgende:
als i 1 uit 2007 komt lijkt me dat er aardig wat plastic inzit ja
waarom denk je dat die autos gratis bij een happy meal krijgtquote:Op woensdag 18 april 2007 19:55 schreef boegschroef het volgende:
De shelby ziet er goed uit maar van dichtbij merk je idd dat er heel veel plastic op zit. Zeker als je in de auto gaat zitten. Kleine dingen zoals de ventilatie roosters zien er goedkoop uit.
Het is tegenwoordig niet veel meer dan een bodykit en een snellere motor.
supervet!quote:Op zondag 15 april 2007 19:11 schreef OG-Loco het volgende:
[afbeelding]. Maar inderdaad, dan wijk je af van de originele auto...
Nieuwe cameraquote:Op zaterdag 21 april 2007 09:07 schreef boegschroef het volgende:
Wat me opvalt is dat elke foto die ik neem, dan lijkt het wel alsof de auto of heel vies, of beschadigd is. Dit komt volgensmij omdat de auto juist te veel blinkt.
Zoals op de laatste foto:
het lijkt net alsof de motorkap heel vies is --> reflectie van de bomen
De zijkant lijkt bobbelig en vies --> Reflectie van de auto erlangs.
Weet iemand wat je hier tegen kan doen behalve de auto niet op te poetsen?
gepolariseerd UV-filter op je lensquote:Op zaterdag 21 april 2007 09:07 schreef boegschroef het volgende:
Wat me opvalt is dat elke foto die ik neem, dan lijkt het wel alsof de auto of heel vies, of beschadigd is. Dit komt volgensmij omdat de auto juist te veel blinkt.
Zoals op de laatste foto:
het lijkt net alsof de motorkap heel vies is --> reflectie van de bomen
De zijkant lijkt bobbelig en vies --> Reflectie van de auto erlangs.
Weet iemand wat je hier tegen kan doen behalve de auto niet op te poetsen?
stukje Wiki over zonnebrillen ... verhaal gaat gewoon op voor camera'squote:Polaroid
Polaroid lenzen bevatten naast een UV-filter ook een polarisatiefilter. Hierdoor bestaat het licht dat de drager waarneemt vooral uit verticaal gepolariseerd licht.
Het voordeel van het wegfilteren van de horizontaal gepolariseerde lichtstralen heeft te maken met de reflectie van licht. Als licht op bijvoorbeeld water valt dan zal een deel van dat licht reflecteren en een ander deel zal worden geabsorbeerd. De verhoudingen hiertussen zijn afhankelijk van de hoek waaronder dat licht invalt op het water. Een belangrijker verschijnsel hierbij is dat de mate waarin gereflecteerd licht horizontaal gepolariseerd wordt groter is dan de mate waarin dit verticaal gepolariseerd wordt.
Hierdoor zal gereflecteerd licht enerzijds worden gefilterd door het polarisatie filter en anderzijds door de getinte glazen.
Toch jammer van zo'n auto he...quote:Op woensdag 18 april 2007 19:55 schreef boegschroef het volgende:
De shelby ziet er goed uit maar van dichtbij merk je idd dat er heel veel plastic op zit. Zeker als je in de auto gaat zitten. Kleine dingen zoals de ventilatie roosters zien er goedkoop uit.
Het is tegenwoordig niet veel meer dan een bodykit en een snellere motor.
had je geen rvs gevlochten remslangen? Die zijn misschien minder origneel, maar wel veiligerquote:Op zondag 22 april 2007 12:58 schreef boegschroef het volgende:
dank je allemaal.... gisteren middag had ik wel even de schrik van mijn leven. Ik rij netjes 70 mijl (+-120) op de snelweg. Kom ik bij de afrit om af te slaan trap ik door de rem heen. 1 van de remleidingen is kapot gesprongen. Gelukkig heb ik een gescheiden rem systeem waardoor mijn voorremmen nog wel werkte maar geen achter remmen en ook geen druk op het pedaal.
Dus slecht remmend de auto aan de kant gezet en op laten slepen. Thuis gekomen blijk 1 beugel zijn afgebroken waardoor de flexibele remleiding op de uitlaat was gevallen. Daardoor is de leiding gesmolten en geknapt. Dus nu net een nieuwe leiding gehaalt en zometeen monteren.
Maar ik kan je vertellen op zo'n moment krijg je het behoorlijk warm in de auto.
Als de isolatie van de RVS leidingen af smelt zijn ook die niet meer "water"dichtquote:Op zondag 22 april 2007 13:26 schreef PeuRac het volgende:
[..]
had je geen rvs gevlochten remslangen? Die zijn misschien minder origneel, maar wel veiliger
Benzine die te warm wordt?quote:Op zondag 6 mei 2007 18:19 schreef boegschroef het volgende:
Met zo'n auto blijf je altijd bezig denk ik maar dat is niet erg
Met het warme weer van de afgelopen dagen/weken begint de auto start problemen te vertonen. Met name met een warme motor.
Maar het kind heeft wel gelijkquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:39 schreef boegschroef het volgende:
Dit weekend nog naar een meeting geweest. Een mooie foto van de auto al zeg ik het zelf:
[afbeelding]
Ook heb ik veel complimenten gekregen maar ik erger me aan de mensen die om alles lopen te zeuren. Er lopen op meeting mensen bij die gaan zeuren dat er een klein pitje in mijn chroomwerk zit... Of als het kind zegt "kijk pap dat is nou een mooie auto", waarop pa zegt.... "wha ziet er leuk uit maar het rijdt voor geen meter"... hoe kan pa weten hoe mijn auto rijdt!!!???
Ik ben blij met mijn auto
Kind en pa hebben die zinnetjes ingestudeerdquote:
Hehe..quote:Op maandag 30 juli 2007 12:54 schreef B_BOY het volgende:
mensen zijn altijd jaloers denk ik als ze zoiets zeggen. rijd pa naderhand niet weg in zijn opel astra????
oke ik ben eerlijk der zijn vast heel veel auto's die stukken comfortabeler zijn of weet ik wat.
maar van deze krijg je tenminste een stijve pik als je er allen al naar kijkt.
Waar laat je de motor bouwen? En waarom heb je er voor gekozen om een motor te laten bouwen en niet een compleet blok te nemen van bijv. Roush of Ford Racing Parts?quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:12 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben ook enorm trots op mijn auto zeker aangezien ik er zo veel werk in gestoken heb. Het is ook een auto die ik waarschijnlijk nooit meer zal verkopen. Ik zeg waarschijnlijk want uiteindelijk heeft alles een prijs.
Als er hier mensen zijn die ooit naar meetings gaan en mij daar zien, kom dan ook een praatje maken als je me ziet.
De nieuwe motor is klaar wordt er waarschijnlijk volgende maand ingelegd en heeft op het blok gemeten 684 pk en iets meer dan 500 nm. Ik heb een aantal foto´s laten maken van de opbouw van het blok. ) Ik heb de bouw ervan maar toegelaten aan de professionals. Ik wilde het zelf doen maar wegens het gebrek aan ervaring en de kans dat ik iets fout doe toch maar uitbesteed. Dit gaat inhouden dat ik toch zeker 500+ aan pk's over heb aan de achterwielen. Dit is allemaal gedaan ZONDER de supercharger die ik eerst wilde hebben. Om toch wat meer orginaliteit onder de kap te houden. Het nieuwe blok ziet er bijna hetzelfde uit als een orgineel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |