Omdat 't geen vast onderdeel is van je salaris, zoals vakantiegeld?quote:Op woensdag 4 april 2007 09:55 schreef Brupje het volgende:
Dan heb je ook geen bijtelling als je hem niet prive gebruikt. De belastingdienst zie het als extra inkomen, dus waarom de rest niet?
Staat er vast op hoor :pquote:Op woensdag 4 april 2007 10:02 schreef gronk het volgende:
[..]
Omdat 't geen vast onderdeel is van je salaris, zoals vakantiegeld?
Tjah... weer even tijd voor een updatequote:Op woensdag 4 april 2007 07:47 schreef avotar het volgende:
Hoe staat het er voor ThaBuzz?
goed nieuws! gelukkig ben je zelf ook erg verstandig en begin je niet meteen te panieken. Ik kreeg toevallig mail van mijn TP (helemaal uit zichzelf) dat alle papieren rond waren klaar voor passeren en of ik nog vragen had mbt de hypotheek.quote:
Echt een mooie soap aan het worden, maar er zit een happy end aan te komen :pquote:
In zoverre dat ik nog steeds geen concreet antwoord heb van de bank. Ze hebben al wel een offerte gestuurd met daarin het bedrag dat ze mij iig willen lenen. Mocht men dat extraatje dus niet aan mij willen lenen dat kunnen we meteen die offerte tekenen en terug sturen. A.s. maandag gaan we knopen door hakken aangezien het anders erg lastig wordt om 1 mei het geld bij de notaris te hebben.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:48 schreef TheFrankey het volgende:
nog wat gerommel in de schuur ts?
Geloof me... ik ben blij als ik 1 mei die sleutel in dat slot steek...quote:Op zaterdag 14 april 2007 08:13 schreef Hyperdude het volgende:
(..)
Ik had er heel wat nachtjes van wakker gelegen.
http://www.minfin.nl/nl/o(...)iele_dienstverleningquote:Kwaliteit van de financiele dienstverlening
De Wet financiële dienstverlening is met de Wet toezicht kredietwezen 1992, de Wet toezicht verzekeringsbedrijf 1993, de Wet toezicht effectenverkeer 1995, de Wet toezicht beleggingsinstellingen, de Wet toezicht natura-uitvaartverzekeringsbedrijf en de Wet melding zeggenschap geïntegreerd tot één Wet op het financieel toezicht (Wft). De Wft is op 1 januari 2007 in werking getreden.
De Wft legt nu vast aan welke kwaliteitskenmerken de financiële dienstverlening moet voldoen. Bijvoorbeeld wat betreft informatieverstrekking, zoals niet-misleidende reclame, en zorgvuldige advisering. Ook legt de Wft vast aan welke kwaliteitskenmerken een financiële dienstverlener zelf moet voldoen. Een financiële dienstverlener moet o.a. deskundig en betrouwbaar zijn. De Wft geldt voor alle financiële dienstverleners: aanbieders, bemiddelaars en specifieke adviseurs, en voor alle financiële producten: betaal- en spaarrekeningen, elektronisch geld, hypotheken, consumptief krediet, effecten, beleggingsobjecten, verzekeringen en combinaties van deze producten, zoals bijvoorbeeld een beleggingshypotheek.
Berscherming van de consument
Het doel van de Wfd is het vastleggen van de verantwoordelijkheden van financiële dienstverleners ter bescherming van de consument. Deze bescherming is nodig vanwege de risico's die vaak verbonden zijn aan de aanschaf van financië le producten. De consument heeft over het algemeen minder verstand van deze materie dan de financiële dienstverlener, daarom is een goede informatieplicht noodzakelijk en is het belangrijk dat een financiële dienstverlener als hij een consument adviseert dat hij dat zorgvuldig doet en daarbij voldoende rekening houdt met de belangen van de consument.
Vertrouwen in de financiële markten
Op de financiële markten is het vertrouwen van de consument erg belangrijk. Bij een slechte reputatie van een financiële dienstverlener lopen alle financië le dienstverleners schade op. Als het vertrouwen van de consument in de financi ële markten vermindert, heeft dat een negatief effect op de hele economie. Ook om het vertrouwen van consumenten in de financiële markten te vergroten is een zorgvuldige behandeling van de consument van belang. De Wfd pakt deze verschillende aspecten aan.
Mocht je (gratis!) juridisch advies willen, loop dan eens een rechtswinkel binnen. Bellen kan trouwens ook. Daar zitten rechtenstudenten die onder begeleiding van een advocaat voor je uit kunnen zoeken wat je het beste kan doen en hoe sterk je in je recht staat.quote:Op zondag 15 april 2007 17:04 schreef tHaBuZ het volgende:
Bedankt voor dat stuk tekst. Straks als deel 1 is afgerond (de passering van de akte op 1 mei) ga ik me richten op De Hypotheker. Ik wil nu eerst al mijn energie hier in steken. Ik heb vanaf het begin een persoonlijk dossier bijgehouden wat er wanneer is gebeurd en afgesproken. Ook heb ik al eens met het hoofdkantoor van De Hypotheker en Vereniging Eigen Huis contact gehad. Ik kan nog niet echt peilen of ik sterk sta maar ik ga het in ieder geval proberen.
pvvvquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:58 schreef tHaBuZ het volgende:
Wat een gedoe zegquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:58 schreef tHaBuZ het volgende:
Ik heb gisteren eindelijk antwoord gekregen van de bank. Ze willen me niet meer lenen dan ¤145.000,- Dat hadden ze al toegezegd maar er kwam natuurlijk nog een addertje onder het gras vandaan... Die ¤145.000,- willen ze me alleen lenen op voorwaarde dat ik een eerste storting doe van bijna ¤5.000,- Dus ik dacht eerst maximaal ¤ 15.000,- tekort te komen en nu is dat dus ¤20.000,- Nu is de eerder genoemde kennis bereidt om dit bedrag aan mij te lenen en dat heb ik gisteren ook meteen rond gemaakt. Verder ook de notaris en de makelaar van de verkopende partij op de hoogte gesteld. Als het goed is krijg ik morgen de offerte van de ING om te tekenen...
Ik zal jullie zeker op de hoogte gaan houden wanneer ik stappen ga ondernemen richting De Hypotheker.quote:Op woensdag 18 april 2007 09:54 schreef hummus het volgende:
(..)
Ga je ons nog op de hoogte houden van het aansprakelijk stellen van de Hypotheker? Ben wel benieuwd hoe dat gaat aflopen namelijk.
(..)
Die willen helemaal niet!quote:Op zondag 22 april 2007 12:18 schreef tHaBuZ het volgende:
die moeten er nog eens naar kijken en een rekening openen waar ik de depot storting op kan doen en tevens moeten ze de benodigde papieren opsturen naar de notaris. Vervolgens moeten ze wachten totdat mijn depot storting binnen is zodat ze het hypotheekbedrag naar de notaris over kunnen maken. Conclusie: 1 mei is ws een no go.
Tjah... ik kijk werkelijk nergens meer van op...quote:Op zondag 22 april 2007 12:20 schreef Five_Horizons het volgende:
ING
Traag
Onduidelijk
nu tegenaan loopt
automagisering heh ;pquote:Op zondag 22 april 2007 12:25 schreef gronk het volgende:
[..]
Die willen helemaal niet!
Man, anno 2007 duurt het ruim een week voordat je een depotstorting kunt maken?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |