abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:59:10 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_47537052
quote:
NS overweegt een spitsheffing

Utrecht, 21 maart. - NS overweegt een spitsheffing in te voeren als automobilisten straks wegens de kilometerheffing op de wegen (voorzien voor 2011) massaal op de trein overstappen. NS wil voorkomen dat reizigers elkaar op de perrons tijdens de spits „staan te verdringen”, zegt directeur Meerstadt. „Dus als mensen om acht uur ’s ochtends op een perron willen staan, zullen ze daar meer voor moeten betalen.” Omvangrijke investeringen in het spoor, bijvoorbeeld in een viersporig netwerk in de hele Randstad, zouden de heffing kunnen voorkomen. Dat kost 50 miljard euro. Meerstadt betwijfelt of de samenleving bereid is daarvoor zoveel geld uit te geven.
Geweldig, de Staat voert een km heffing in om de mensen uit de auto te jagen, en de NS voer tegelijk een spitsheffing om de mensen uit de trein te houden.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:00:37 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47537066
ook zo leuk, dat er over wordt nagedacht, ja. Alsof mensen uit vrije wil in de file staan / om 8 uur met de trein willen. Dat heet 'naar je werk moeten'.

Het geeft maar weer aan, dat er in dit land helemaal niet gewerkt wordt aan het oplossen van dit soort problemen, maar dat iedereen gewoon zoveel mogelijk geld uit de bevolking wil persen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:04:51 #3
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_47537096
Alleen in Nederland In plaats van het openbaar vervoer te stimuleren, gooien ze nog een schepje bovenop de al uitzonderlijk hoge prijzen..
Bah
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:05:27 #4
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_47537102
Owjah, hier nog de bron. (NS bericht staat onderaan)
http://www.nrc.nl/binnenl(...)ige_auto_gaat_omlaag
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:12:06 #5
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_47537158
Dit soort stupiditeit verzin je toch niet. Wie regelt de staatsgreep om die belachelijke privatisering terug te draaien?
Ik ga naar huis.
pi_47537195
Ik ga mijn baas maar eens vragen of ik niet een kamertje in dit kantoorgebouw kan huren.... kan ik zo vanuit m'n bed naar m'n werkplek rollen. Scheelt tijd, ergernis door files en vertragingen en geld aan nutteloze heffingen als kilometer- of spitsheffing.

Aan de andere kant, dan ben je wel continu 'aan het werk' en nog even en we hebben japanse toestanden waarbij we 24/7 gaan werken en waarbij 3 mensen om de 8 uur recht hebben op hetzelfde bed.

Doe toch maar een file... of ik wacht wel op een trein die nooit komt... Alles is beter dan met 2 collega's hetzelfde bed te moeten delen.
Don't hurry, be crappy!
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:22:05 #7
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_47537268
De overheid wil dat het ov meer gebruikt wordt en het ov wil dat meer mensen de auto gebruikt . Lekker logisch weer .

Nederland .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_47537287
Allemaal een complot om ons hard werkende burgers van welvaart te ontnemen.
pi_47537440
wie verzint zoiets. Een kmheffing invoeren zodat je niet met de auto gaat maar met een "alternatief"
en tegelijkertijd doen ze bij de NS ook een spitsheffing het is zó achterlijk en zó dom dat ik werkelijk 3 kleuren schijt van het lachen momenteel
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_47537459
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:38 schreef Metro2005 het volgende:
wie verzint zoiets. Een kmheffing invoeren zodat je niet met de auto gaat maar met een "alternatief"
en tegelijkertijd doen ze bij de NS ook een spitsheffing het is zó achterlijk en zó dom dat ik werkelijk 3 kleuren schijt van het lachen momenteel
Idd. Wat een ontzettende debielen, welke rasmongool verzint zoiets?
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:41:12 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_47537481
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Idd. Wat een ontzettende debielen, welke rasmongool verzint zoiets?
Deze meneer, denk ik: directeur Meerstadt.
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:45:13 #12
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_47537544
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:59 schreef Kadesh het volgende:

"Dus als mensen om acht uur ’s ochtends op een perron willen staan, zullen ze daar meer voor moeten betalen."
Hoezo wereldvreemd?

Hij zou die mensen die zo graag om 8 uur op dat perron staan het eens persoonlijk moeten vragen....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:46:29 #13
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_47537561
Het lef om zo'n plan in overweging te nemen
Ben al niet te spreken over de NS maar dit is helemaal te zot voor woorden.
Qui habet aures audiendi audiat
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:48:56 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_47537593
Jullie snappen er ook niks van. Meerstadt komt met een belachelijk plan, maar noemt ook een alternatief. De enige manier om mensen lekker te maken voor het alternatief (50 miljard euro!!!!!!!!) is door het andere scenario zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:53:26 #15
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47537669
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Jullie snappen er ook niks van. Meerstadt komt met een belachelijk plan, maar noemt ook een alternatief. De enige manier om mensen lekker te maken voor het alternatief (50 miljard euro!!!!!!!!) is door het andere scenario zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.
ze gaan ervan uit dat 'de samenleving' dat bedrag betaald.
Volgens mij was de NS een prive onderneming tegenwoordig en moeten ze dus investeringen ook zelf dokken en doorverwerken in de prijs. Hierdoor wordt reizen met de trein nóg duurder en gaan mensen alsnog weer met de auto.

Heej, circeltje is weer rond misschien is het OV dan toch niet zo'n goed alternatief ?
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:56:21 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_47537717
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

ze gaan ervan uit dat 'de samenleving' dat bedrag betaald.
Volgens mij was de NS een prive onderneming tegenwoordig en moeten ze dus investeringen ook zelf dokken en doorverwerken in de prijs. Hierdoor wordt reizen met de trein nóg duurder en gaan mensen alsnog weer met de auto.
En aangezien de auto na 2011 ook niet meer te betalen is (de meeste forensen rijden diesel, tenslotte en onze geliefde CDA staatssecretaris wil dat ongeveer 28x zo duur maken al;s het nu is) met dank aan het Rekeningrijden, ben ik benieuwd hoe mensen dan op hun werk gaan komen.
pi_47537787
Goed idee, de spitstreinen zijn nu al net veevervoer.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:05:54 #18
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47537897
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En aangezien de auto na 2011 ook niet meer te betalen is (de meeste forensen rijden diesel, tenslotte en onze geliefde CDA staatssecretaris wil dat ongeveer 28x zo duur maken al;s het nu is) met dank aan het Rekeningrijden, ben ik benieuwd hoe mensen dan op hun werk gaan komen.
waar haal je die 28x vandaan en ik denk dat de meeste bedrijven dat doorberekenen in hun goederen.
Als ik hier op de zaak kijk heeft bijna iedereen een leaseauto vd zaak omdat wij door het hele land opereren. Dus als dat duurder wordt zullen de prijzen van ons producten ook flink gaan stijgen. En dat zal voor veel meer bedrijven gelden.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:08:33 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_47537960
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

waar haal je die 28x vandaan
Bij wijze van spreken, hoewel het me niet zou verbazen:
quote:
De Jager liet weten dat bij aanschaf van auto's het verschil tussen de zuinigste en de minst zuinige auto's 1500 euro is. "Ik zet erop in om dit verschil tenminste te verdubbelen. De consument zal daardoor eerder voor de meest zuinige auto kiezen."
quote:
Hij wil ook na 2008 "verder gaan met de vergroening van het fiscale stelsel"
quote:
en ik denk dat de meeste bedrijven dat doorberekenen in hun goederen.
Als ik hier op de zaak kijk heeft bijna iedereen een leaseauto vd zaak omdat wij door het hele land opereren. Dus als dat duurder wordt zullen de prijzen van ons producten ook flink gaan stijgen. En dat zal voor veel meer bedrijven gelden.
Dus het hele verhaal is alleen maar goed voor bedrijven. Niet voor consumenten. Die gaan veel meer betalen voor hun goederen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:21:10 #20
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_47538281
Mooi, laat spitsen al Kuijt en van Nistelrooij maar extra belasting betalen over hun superhoge salarissen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_47538338
Leuk he marktwerking ? Hoe meer vraag, hoe duurder het wordt. Hadden we de NS maar niet moeten privatiseren.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_47538389
Net alsof iemande auto voor de trein wilt verruilen
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:28:12 #23
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_47538459
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
ook zo leuk, dat er over wordt nagedacht, ja. Alsof mensen uit vrije wil in de file staan / om 8 uur met de trein willen. Dat heet 'naar je werk moeten'.

Het geeft maar weer aan, dat er in dit land helemaal niet gewerkt wordt aan het oplossen van dit soort problemen, maar dat iedereen gewoon zoveel mogelijk geld uit de bevolking wil persen.
De grap is natuurlijk ook dat het geen enkel effect zal hebben op de groei van het aantal reizigers. De treinen blijven even druk en de ns krijgt gewoon een extra geld om te verkwisten. (Als nu iemand gaat roepen dat ze efficient werken zou ik toch nog een kop koffie nemen )
pi_47538545
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:12 schreef nietzman het volgende:
Dit soort stupiditeit verzin je toch niet. Wie regelt de staatsgreep om die belachelijke privatisering terug te draaien?
Uhm, de overheid is de enige aandeelhouder van het bedrijf.
pi_47538553
zal wel te maken hebben met al die trein bostingen.... gaan ze nieuwe machinist opleidingen voor opstarten?
pi_47538574
quote:

[..]

Geweldig, de Staat voert een km heffing in om de mensen uit de auto te jagen, en de NS voer tegelijk een spitsheffing om de mensen uit de trein te houden.
Oh men wat is dit toch voor gekut. Als het maar geld binnen brengt. De NS heeft al zo'n goede naam En nu moet je een baan gaan zoeken waar je 3 uur later mag komen van je baas
pi_47538590
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:24 schreef zure_apple het volgende:
Inderdaad ik sta nog liever een uur vast dan dat ik met de trein ga!
pi_47538616
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

Inderdaad ik sta nog liever een uur vast dan dat ik met de trein ga!
Exact. De trein is voor mensen die geen rdelijk alternatief tot hun beschikking hebben.
pi_47538683
De staat doet er van alles aan om je de trein in te dwingen en daar maakt de NS vet misbruik van. Verder is de trein gewoon kut.. altijd te laat en geen goede aansluitingen en ze voelen zich niet eens verantwoordelijk voor hun falen maar doen alsof het erbij hoort!
pi_47538735
¤¤¤
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_47538769
Hehe heb toch ov jaarkaart
pi_47538778
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:39 schreef Chadi het volgende:
De staat doet er van alles aan om je de trein in te dwingen en daar maakt de NS vet misbruik van. Verder is de trein gewoon kut.. altijd te laat en geen goede aansluitingen en ze voelen zich niet eens verantwoordelijk voor hun falen maar doen alsof het erbij hoort!
Persoonlijk vind ik de dienstregeling best goed, meestal zijn de treinen op tijd (waar ik in zit dan). Waar ik wel een ***hekel aan heb zijn de mensen die in de trein zitten. Kunnen nooit eens hun kop dicht houden, niet hun neus 20x snuiten, niet hoesten, niet bellen, geen harde muziek.... Vervelend volk dat geen auto kan betalen van hun uitkering.
pi_47538784
Betere vraag is wat ze met de extra opbrengsten gaan doen. Ze moeten meer investeren, maar dat gaat moeilijk zonder voldoende cashflow.
pi_47538790
Tsja dit hebben ze eigenlijk al toch. Tenminste je krijgt korting als je niet in de spits reist als je tenminste een kortingkaart hebt. Maar goed de auto is niet meer te betalen, de trein straks ook niet meer. sommige plannen zijn te idioot voor woorden. Dit is er een.
Dat is eens wat anders...
pi_47538847
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:43 schreef Originele_Naam het volgende:
Hehe heb toch ov jaarkaart
Beetje triest als je in 2011 nog een ov jaarkaart hebt .
pi_47538877
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:44 schreef cora4034 het volgende:
Tsja dit hebben ze eigenlijk al toch. Tenminste je krijgt korting als je niet in de spits reist als je tenminste een kortingkaart hebt. Maar goed de auto is niet meer te betalen, de trein straks ook niet meer. sommige plannen zijn te idioot voor woorden. Dit is er een.
Als je bekijkt wat je voor de trein kwijt bent (en als je het comfort van de auto wilt evenaren, moet je toch 1e klas zitten), is dit niet of nauwelijks goedkoper dan een auto.
pi_47538927
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:46 schreef scarefreak het volgende:

[..]

Dude als 1e jaars. Nominaal 6 jaar over je studie doen. Jah ik heb dus in 2011 een ov jaarkaart
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:51:11 #38
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_47538946
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De auto is blijkbaar erg duur 's ochtends (vanwege de file) en de trein wordt dat nu ook. Dat is heel mooi, want dan ontstaan er prikkels voor alternatieven.

-Meer thuiswerk
-Meer variabele werktijden
-Mensen denken meer na over de afstand tussen wonen en werk

Uiteraard hoef je niet aan die alternatieven te voldoen, maar dan betaal je er ook maar voor.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:51:54 #39
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_47538968
That's it. Ik ga emigreren.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:53:00 #40
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47538998
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:48 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Als je bekijkt wat je voor de trein kwijt bent (en als je het comfort van de auto wilt evenaren, moet je toch 1e klas zitten), is dit niet of nauwelijks goedkoper dan een auto.
Mwa, je hebt ook nog de aanschaf van je auto, onderhoud van je auto, verzekering, wegenbelasting ed.
Als je alleen van de benzineprijs uitgaat is de auto ongeveer even duur per km ja. Maar de overige kosten heb je ook nog en die kunnen mensen met een uitkering (of minimumloon) echt niet betalen.
pi_47539007
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:51 schreef Armageddon het volgende:
That's it. Ik ga emigreren.
Naar Nigeria?
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:54:30 #42
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_47539025
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:53 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Naar Nigeria?
Alles beter dan hier!
pi_47539128
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Mwa, je hebt ook nog de aanschaf van je auto, onderhoud van je auto, verzekering, wegenbelasting ed.
Als je alleen van de benzineprijs uitgaat is de auto ongeveer even duur per km ja. Maar de overige kosten heb je ook nog en die kunnen mensen met een uitkering (of minimumloon) echt niet betalen.
Vervelend voor de arme mensen
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:05:11 #44
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_47539254
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Mensen met een uitkering hoeven niet in de trein en zeker niet tijdens de spits. Een auto hoeven ze eigenlijk ook niet te hebben. Mocht het minimumloon zo laag zijn dat werknemers niet fatsoenlijk hun woon-werkverkeer kunnen betalen, dan moet het minimumloon maar omhoog of moeten dat soort mensen een woon-werksubsidie krijgen.
pi_47539292
Dus op het moment dat je hem minste service kunt verwachten, moet je er ook nog voor betalen.
Ja, duidelijk.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_47539299
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:54 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Alles beter dan hier!
Bel eens en van je buddy's daarzo?
Kijken of ze nog een leuk resort weten
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:09:47 #47
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47539349
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:05 schreef Pool het volgende:

[..]

Mensen met een uitkering hoeven niet in de trein en zeker niet tijdens de spits. Een auto hoeven ze eigenlijk ook niet te hebben. Mocht het minimumloon zo laag zijn dat werknemers niet fatsoenlijk hun woon-werkverkeer kunnen betalen, dan moet het minimumloon maar omhoog of moeten dat soort mensen een woon-werksubsidie krijgen.
Nou, het minimumloon is rond de 1050 euro netto per maand. Mensen met een uitkering krijgen tussen de 8 en 900 per maand. Dus als er dan ook nog eens flink kosten moeten worden gemaakt om naar je werk te reizen zie ik straks het aantal uitkeringtrekkers stijgen.

En mensen met een uitkering moeten ook wel eens in de spits reizen (om te solliciteren bv)
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:43:03 #48
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47540223
quote:
Dus voordat de werkzaamheden of de problemen zijn begonnen moet de burger al gaan betalen.
Wie is die directeur met zijn paniekvoetbal ?. Ontslaan die gast. Die vervult geen publieke dienstverlenende functie.
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:44:59 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_47540277
Het moet echt niet gekker worden met die gasten .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_47540983
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:46 schreef scarefreak het volgende:

Beetje triest als je het verschil tussen ov-jaarkaart en ov-studentenkaart niet kent en daardoor de plank fiks mis slaat...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47541055
Wat ik niet begrijp is dat er al lang een straf zit op reizen in de spits... Immers: buiten de spits reist iedereen die vaker dan 1 a 2x per jaar met de trein gaat met 40% korting.

Of zou de NS de kortingskaart af willen schaffen (en/of de korting fiks terugbrengen) en daarvoor eerst een spitsheffing willen invoeren?
pi_47541142
tja, misschien wordt het hoogste tijd om weer eens te gaan nadenken over flexibelere werktijden zodat we niet met z'n allen tegelijk op pad moeten
pleased to meet you
pi_47541498
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:15 schreef moussie het volgende:
tja, misschien wordt het hoogste tijd om weer eens te gaan nadenken over flexibelere werktijden zodat we niet met z'n allen tegelijk op pad moeten
Hoeveel resultaat verwacht jij van dat denken, gelet op de resultaten uit eerdere denksessies?

Op de een of andere manier wil men er niet aan. In veel beroepen is het overigens ook geen doen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 11:28:58 #54
52774 Laakie
Doet het voor een knaakie!
pi_47541547
Nou moeten ze opzouten hoor, denk niet dat m,n werkgever me meer reiskostenvergoeding gaat geven. en andere tijden is ook geen optie met m,n half 9 tot 5 baan
:D
pi_47541573
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Beetje triest als je het verschil tussen ov-jaarkaart en ov-studentenkaart niet kent en daardoor de plank fiks mis slaat...
Een studentenkaart is niets anders dan een ov jaarkaart...
Alleen staan er ergens 7 letters op die aangeven dat het voor een student is
pi_47541588
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoeveel resultaat verwacht jij van dat denken, gelet op de resultaten uit eerdere denksessies?

Op de een of andere manier wil men er niet aan. In veel beroepen is het overigens ook geen doen.
In veel ook wel, maar met het huidige kabinet verwacht ik niet dat het echt een bespreekbaar punt gaat zijn .

Maar goed, vooralsnog kan ik mijn treinkosten volledig declareren, dus we zien het wel.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 22 maart 2007 @ 11:36:38 #57
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_47541777
Krijg je ervan, als je van de NS een bedrijf met winstdoelstelling maakt, gaan ze zich ook zo gedragen. Echte probleem zijn politici, die nog plannen maken met het idee, dat er nog ruimte zat is voor extra reizigers, en dat de NS nog doet wat hun door Den Haag gezegd wordt.
Plek is er niet, en de NS luistert niet.
Op zich is dit heel slim gespeeld van die NS man, want hij probeert gewoon de investeringen die nodig zijn om veel meer mensen te vervoeren (meer spoor aanleggen) los te krijgen van de mensen, die iedereen de auto uit, en de trein in willen jagen.
Zolnag je OV kosten helemaal terug krijgt van de belastingen, is het voor mensen die de trein naar hun werk nemen helemaal gen issue, dat geld krijg je toch terug inderdaad.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:10:01 #58
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_47542831
Geen wonder dat er zoveel mensen voor de trein springen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:13:55 #59
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_47542949
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 73% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:43:08 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_47543601
Computer doet een beetje raar, sorry...

[ Bericht 93% gewijzigd door DS4 op 22-03-2007 12:51:44 ]
pi_47544229
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:30 schreef scarefreak het volgende:

Een studentenkaart is niets anders dan een ov jaarkaart...
Alleen staan er ergens 7 letters op die aangeven dat het voor een student is
Ten eerste is dat niet waar. Een OV-jaarkaart is 7 dagen in de week geldig, waar de OV-studentenkaart een weekend en weekvariant kent.

Daarnaast: leg dan even uit waarom jij het triest vindt om in 2011 een OV-jaarkaart te bezitten.
pi_47544274
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:35 schreef DS4 het volgende:

het is een simpel feit dat het steeds drukker wordt, dus vroeger of later zal je iets moeten bedenken, het was tot nu toe niet echt nodig, een aankomend probleem zeg maar dat best nog even op de langere baan geschoven kon worden, maar tja, met alle mogelijke spitsheffingen die je niet kan ontlopen krijg je natuurlijk een compleet nieuwe insteek

en idd, tot nu toe wil men er niet aan, het is dan ook niet niets, invoering van de euro was makkelijk daarmee vergeleken denk'k .. maar mi bereik je al heel wat als je het langzaamaan zou gaan invoeren bij beroepen waar zo'n spreiding wel zou kunnen, zelfs al zou maar 20% van het spitsverkeer op een later tijdstip kunnen reizen zou toch al heel wat opgelost zijn lijkt mij ?
pleased to meet you
pi_47544318
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:

Zolnag je OV kosten helemaal terug krijgt van de belastingen, is het voor mensen die de trein naar hun werk nemen helemaal gen issue, dat geld krijg je toch terug inderdaad.
OV-kosten helemaal terug van de Belasting? Nou, tot en met 52%, meer niet. Voor de meesten eerder rond de 40%, wat inhoudt dat ze in de spits hetzelfde betalen als iemand daarbuiten met een kortingskaart.

Je moet het niet mooier maken dan het is.
pi_47544357
Om de automobilisten te stimuleren en de wegen niet leeg te laten.
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:59:29 #65
153506 Captain_Fabulous
pi_47544390
Oh ja, tegenwoordig heb ik km vergoeding, dus doe het niet meer via de belastingdienst...foutje.
pi_47544474
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:55 schreef moussie het volgende:

het is een simpel feit dat het steeds drukker wordt, dus vroeger of later zal je iets moeten bedenken, het was tot nu toe niet echt nodig, een aankomend probleem zeg maar dat best nog even op de langere baan geschoven kon worden, maar tja, met alle mogelijke spitsheffingen die je niet kan ontlopen krijg je natuurlijk een compleet nieuwe insteek
Dat "iets" zou kunnen zijn dat er eens minder hutje-mutje wordt gebouwd en meer wegencapaciteit komt. Want het is veruit goedkoper om extra capaciteit op de wegen te maken vs. op het spoor.
quote:
en idd, tot nu toe wil men er niet aan, het is dan ook niet niets, invoering van de euro was makkelijk daarmee vergeleken denk'k .. maar mi bereik je al heel wat als je het langzaamaan zou gaan invoeren bij beroepen waar zo'n spreiding wel zou kunnen, zelfs al zou maar 20% van het spitsverkeer op een later tijdstip kunnen reizen zou toch al heel wat opgelost zijn lijkt mij ?
Hoe wil jij dat doen dan? Nog afgezien van het feit dat velen al lang andere tijden werken. Ik ken mensen die om 6.30u beginnen en om 15.30u weer vertrekken. Ik ken mensen (sterker nog: ik ben er één van) die juist na de spits reizen en ook na de spits weer terug. Thuiswerken komt ook meer en meer voor (ook dat doe ik zoveel mogelijk).

Het gebeurt dus wel, maar die enorm grote schaal is kennelijk wel een probleem. De hele maatschappij is ingericht op 9tot5 en dat krijg je er niet uit. Al was het maar omdat je wereldwijd 9tot5 (in variaties...) terugziet. Kennelijk heeft het ook met de mens te maken (zeker in de winter, als het slechts van 9 tot 5 licht is).
pi_47544518
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Oh ja, tegenwoordig heb ik km vergoeding, dus doe het niet meer via de belastingdienst...foutje.
Goed. Maar vanuit werkgeversperspectief is die vergoeding wel onderdeel van de kosten. Als die kosten flink gaan stijgen is er minder ruimte voor loonsverhoging.

Wat niet ziet, wat niet deert...
pi_47544523
GAWD !!!
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:06:04 #69
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_47544589
Als automobilist vind ik dit een geweldige maatregel, want dit legt weer een bom onder het hele rekeningrijden. Heeft rekening rijden nog nut als de NS de prijzen ook verhoogt? Hoeveel mensen zullen nu werkelijk gaan verhuizen naar een lokatie die dichter bij hun werk is in een maatschappij waar men regelmatig van baan verandert? 25 jaar bij een baas werken is zooo 1970. Dus dat valt al af. Flexibele werktijden? Dat gebeurt al bij bedrijven waar dit mogelijk is, maar heleboel bedrijven zijn van elkaars tijden afhankelijk. Telewerken? Slechts weinig werkgevers willen hier aan, omdat er minder zicht bestaat op de uitgevoerde werkzaamheden. Het is niet altijd praktisch in geval van teamwork. Bovendien missen werknemers het sociale gebeuren op de werkvloer.

Dus way to go NS, laat het rekeningrijden maar een gigantische flop worden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_47545532
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:06 schreef ACT-F het volgende:

Dus way to go NS, laat het rekeningrijden maar een gigantische flop worden.
Is daar de NS voor nodig?

BTW: lang niet gezien trouwens... hoe gaat het?

als de nick geen bel doet rinkelen: denk aan een outlaw met een porsche
pi_47548066
Dat heet geloof ik beprijzen van schaarste in jargon. Typisch Nederlands dan natuurlijk om zoveel mogelijk schaarste te creeren, dat is lekker en makkelijk cashen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:13:15 #72
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_47548894
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat heet geloof ik beprijzen van schaarste in jargon. Typisch Nederlands dan natuurlijk om zoveel mogelijk schaarste te creeren, dat is lekker en makkelijk cashen.
Ook typisch Nederlands om te gaan lopen zeuren over een schaarste die beprijsd wordt. Het is vrij normaal dat de prijs omhoog gaat als het aanbod de vraag niet aankan. Maar Nederlanders houden meer van in de rij staan, of liever nog, van elkaar plat duwen in de trein.

En die schaarste creëren we ook zelf. Lekker met zijn allen ver van het werk af wonen, lekker allemaal op precies dezelfde tijden werken, lekker niet investeren in thuiswerk.
pi_47549049
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:13 schreef Pool het volgende:

[..]

Ook typisch Nederlands om te gaan lopen zeuren over een schaarste die beprijsd wordt.
Uiteraard
quote:
Het is vrij normaal dat de prijs omhoog gaat als het aanbod de vraag niet aankan. Maar Nederlanders houden meer van in de rij staan, of liever nog, van elkaar plat duwen in de trein.

En die schaarste creëren we ook zelf. Lekker met zijn allen ver van het werk af wonen, lekker allemaal op precies dezelfde tijden werken, lekker niet investeren in thuiswerk.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens, de schaarste wordt voor een heel groot deel gecreeerd door de overheid: namelijk door zelf niet aan de vraag te voldoen en ook private partijen die ruimte niet te bieden (vgl de woningmarkt).
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:49:29 #74
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_47550201
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Uiteraard
[..]

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens, de schaarste wordt voor een heel groot deel gecreeerd door de overheid: namelijk door zelf niet aan de vraag te voldoen en ook private partijen die ruimte niet te bieden (vgl de woningmarkt).
Klopt, dat de overheid hier ook schuldig aan is. Daar komt nog bij dat juist bij de overheid een 9 tot 5 mentaliteit heerst en al die ambtenaren tegelijk in de trein / auto zitten. Maar toch denk ik dat ook burgers en bedrijven hier zelf iets aan kunnen doen en niet alleen maar naar de overheid hoeven te wijzen.
pi_47556353
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Deze meneer, denk ik: directeur Meerstadt.
Zijn eindejaarsbonus moet toch ergens van betaald worden. NS
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:07:32 #76
153506 Captain_Fabulous
pi_47556950
Ik vind de NS hier weinig schuld hebben. De treinen zijn tijdens de spits nu al gewoon flink vol. Als er veel mensnen de auto laten staan, kunnen we of op z'n Japans gaan reizen (het lekker proppen model) of moet je spoor bijbouwen. En gezien hoe snel je in Nederland bouwvergunningen enzo geregeld heb, zijn we waarschijnlijk nu al te laat om te beginnen met bouwen en plannnen voor 2011.
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:36:53 #77
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47557982
quote:
Idd, links om of rechts om je wordt in dit land toch wel genaaid.

Maar ik vind dit een hele slechte zaak. Net of mensen er iets aan kunnen doen dat ze in de spits naar hun werk moeten reizen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47561789
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:13 schreef Pool het volgende:

[..]
Als werknemer kan je er niet altijd wat aan doen dat je ver van je werk woond.

Wat ik niet begrijp dat zoveel firma's kris kras door NL rijden voor werk, ik werk bij Corus, en je wil niet meemaken welke firma's je allemaal ziet met stilstanden.
Stijgerbouwers uit Rotterdam, schilders uit brabant, lassers uit gelderland ect ect
Dan denk ik, er zijn toch ook schilders in de regio, lassers zat hier in de omgeving, maar nee, omdat ze een paar euro per uur goedkoper zijn nemen ze die andere firma's aan voor de klus.
Half Nederland rijdt elke ochtend en avond heen en weer in het land, als ze daar nou eens naar gaan kijken.

OT: Ik weet wel zeker dat de NS de prijs in de spits met ¤ 00,50 of ¤ 1,00 verhoogt, net niet genoeg om de trein te laten staan, wel net genoeg om een leuke omzet tedraaien.
Een beetje als de sigaretten prijsverhoging, net niet teveel, maar wel lekker meegenomen!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  donderdag 22 maart 2007 @ 22:13:03 #79
24533 ACT-F
pi_47563281
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:35 schreef DS4 het volgende:
Is daar de NS voor nodig?

BTW: lang niet gezien trouwens... hoe gaat het?

als de nick geen bel doet rinkelen: denk aan een outlaw met een porsche
Neuh, maar het gros van de mensen is in de veronderstelling dat door spitsheffing het aantal automobilisten afneemt, omdat ze in de trein stappen.

Ja gaat goed hoor, beetje druk, maar hier op fok ouwehoer ik nog wel eens. Ik hoop binnenkort iets meer van me te laten horen. E-mail maar anders, dan houd ik je op de hoogte over de stand van zaken. Je weet wat ik bedoel
pi_47563428
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 22:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Neuh, maar het gros van de mensen is in de veronderstelling dat door spitsheffing het aantal automobilisten afneemt, omdat ze in de trein stappen.
Ik denk dat het gros van de mensen in de veronderstelling is dat spitsheffing een poging is om extra geld te incasseren omdat ze, al dan niet terecht, aannemen dat de trein helemaal geen alternatief is.
  donderdag 22 maart 2007 @ 22:23:56 #81
24533 ACT-F
pi_47563731
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 22:16 schreef Litpho het volgende:
Ik denk dat het gros van de mensen in de veronderstelling is dat spitsheffing een poging is om extra geld te incasseren omdat ze, al dan niet terecht, aannemen dat de trein helemaal geen alternatief is.
Zo denkt de automobilist erover, en terecht vind ik. Politiek Den Haag, met name onze groene vrienden, wanen zich in de illusie dat automobilisten en masse de trein in stappen als er spitsheffing voor automobilisten komt.
  donderdag 22 maart 2007 @ 22:28:22 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47563910
OMG pauper NS. Ga eens dood met je kut ideeën ofzo
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_47564139
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 22:23 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Zo denkt de automobilist erover, en terecht vind ik. Politiek Den Haag, met name onze groene vrienden, wanen zich in de illusie dat automobilisten en masse de trein in stappen als er spitsheffing voor automobilisten komt.
En dus blijven automobilisten in hun auto zitten en treinreizigers in hun trein. Er verandert dus niks, behalve dan dat zowel automobilisten als treinreizigers meer geld kwijt gaan zijn. Tja, what's new.
pi_47567105
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:02 schreef DS4 het volgende:
Dat "iets" zou kunnen zijn dat er eens minder hutje-mutje wordt gebouwd en meer wegencapaciteit komt. Want het is veruit goedkoper om extra capaciteit op de wegen te maken vs. op het spoor.
tja, maar in hoeverre is dat mogelijk hier in Nederland, zo stevig is de grond niet dat je overal zo maar kan gaan bouwen of wegen kan gaan aanleggen ?
zo zag ik bvb van de week nog opnames van een huis waarvan de ene helft op zandgrond staat en de andere helft op iets stevigers, en dat stukje op zand verzakt (6-7cm) door of de gaswinning of het droogleggen, dat huis breekt dus letterlijk in 2en, en wat ik heb meegemaakt aan huizen dwars door Nederland heen is dat geen ongewoon verschijnsel, verzakkende huizen ..

Dus wat jij zegt lijkt logisch/makkelijk/goedkoop, maar is het dat ook echt ? Leg die wegen aan, maar wat zijn de onderhoudskosten over 10-20 jaar, als het nog drukker is maar de weg verzakt omdat de ondergrond uitdroogt/inklinkt ?
quote:
Hoe wil jij dat doen dan? Nog afgezien van het feit dat velen al lang andere tijden werken. Ik ken mensen die om 6.30u beginnen en om 15.30u weer vertrekken. Ik ken mensen (sterker nog: ik ben er één van) die juist na de spits reizen en ook na de spits weer terug. Thuiswerken komt ook meer en meer voor (ook dat doe ik zoveel mogelijk).

Het gebeurt dus wel, maar die enorm grote schaal is kennelijk wel een probleem.
hehe, maar deze gecombineerde .. euhm .. aanpak van de spitsproblematiek zou dat gesprek dus opnieuw kunnen aanslingeren, en als het je geld gaat kosten .. de werknemer wil het uiteraard terug van de werkgever bij de reiskostenvergoeding .. dus kort samen gevat krijg je een totaal ander balspel
quote:
De hele maatschappij is ingericht op 9tot5 en dat krijg je er niet uit. Al was het maar omdat je wereldwijd 9tot5 (in variaties...) terugziet.
euhm, doen wij de inrichting of doen we hem niet ?
atm leven we nog met een inrichting gebaseerd op de tijd dat het alleen in het huis van de rijken na donker nog licht was .. of de kroeg natuurlijk
quote:
Kennelijk heeft het ook met de mens te maken (zeker in de winter, als het slechts van 9 tot 5 licht is).
uhm, ik ben dus al een dagje ouder en wat ik daarvan heb gezien is dat ieder mens zijn eigen biologische klokje heeft, dag- en nachtmensen, die bestaan echt, en tot nu toe is onze maatschappij ingericht op dagmensen ..
pleased to meet you
pi_47569278
Ik blijf wel autorijden ondanks spitsheffing. Ben niet bang!
pi_47569282
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:24 schreef zure_apple het volgende:
  vrijdag 23 maart 2007 @ 01:45:37 #87
125878 Gabry
Lento Violento
pi_47569521
Van privatiseren komt huilen
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_47570134
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:12 schreef nietzman het volgende:
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 01:45 schreef Gabry het volgende:
Van privatiseren komt huilen
Ik zal even uitleggen hoe het zit:

De overheid meent de vervoerscapaciteit qua infrastructuur die in dit land aangeboden wordt strak in de hand te moeten houden. De overheid kun je er dus op aanrekenen als er niet voldoende infrastructuur is om aan de vervoersvraag te voldoen. Het is al jaren bekend dat het spoornetwerk echt maximaal bereden wordt, als de overheid dan besluit dat mensen met de trein moeten in plaats van de auto zal de overheid dus in die extra capaciteit moeten investeren. Als de overheid dat niet doet moet de NS wel omwille van het tijdens de spits overstijgen van vervoersaanbod door de vervoersvraag een spitstarief invoeren. De extra reizigers die volgens het kabinet met het spoor zouden moeten kunnen er simpelweg niet meer bij.

Ik vind het heel goed dat de NS dit ultimatum stelt. Spitsheffing in het OV ligt electoraal wel gevoelig denk ik, dus het is een prima stok om de overheid te dwingen meer in de capaciteit van het spoor te investeren. Bovendien is het natuurlijk oerstom dat de politiek weer eens heeft zitten slapen, eigen schuld dikke bult.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bolkesteijn op 23-03-2007 03:17:18 ]
  vrijdag 23 maart 2007 @ 05:42:47 #89
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_47570396
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:15 schreef moussie het volgende:
Zegt een nietwerkende
mai pen rai
pi_47576743
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 05:42 schreef niet_links het volgende:

[..]

Zegt een nietwerkende
en met reden, voor mij zouden flexibelere werktijden een uitkomst zijn namelijk ..
pleased to meet you
  vrijdag 23 maart 2007 @ 12:48:14 #91
154880 Bolter
Awesomeness
pi_47577914
Je hebt het nu zo druk met niets doen dat je niet ingezet kan worden...
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_47577929
Wanneer we om het drukte probleem in het ov op te lossen nu eens zouden proberen om de studenten pas rond een uur of 10.30 te laten beginnen dan zouden al veel drukte probleem in het ov opgelost zijn. Dan plannen die hoogleraren en docenten hun vergaderingen maar sochtend's in. Hun blij want vergaderingen kunnen niet meer uitlopen vanwege lesverplichtingen, studenten blij die hoeven nooit meer vroeg te beginnen.
pi_47578088
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 12:48 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer we om het drukte probleem in het ov op te lossen nu eens zouden proberen om de studenten pas rond een uur of 10.30 te laten beginnen dan zouden al veel drukte probleem in het ov opgelost zijn. Dan plannen die hoogleraren en docenten hun vergaderingen maar sochtend's in. Hun blij want vergaderingen kunnen niet meer uitlopen vanwege lesverplichtingen, studenten blij die hoeven nooit meer vroeg te beginnen.
Betaal jij dan de benodigde extra universiteitsgebouwen?
pi_47578249
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 12:54 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Betaal jij dan de benodigde extra universiteitsgebouwen?
Zijn die echt nodig als je de dag van een gegeven student een uurtje verplaatst? Alleen als je de verdere dagindeling aanpast zodat er meer tegelijk valt zodat de eindtijd min of meer hetzelfde blijft lijkt me.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:00:31 #95
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_47578289
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 12:48 schreef Basp1 het volgende:
Of juist elke ochtend een verplicht college om 7.15u! Drie keer niet op komen dagen = negatief bindend studie advies.
pi_47578375
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 13:00 schreef Pool het volgende:

[..]

Of juist elke ochtend een verplicht college om 7.15u!
Nu zal ik de laatste zijn die er tegen zal zijn dat studenten wat vroeger hun bed uit komen, maar dit is aantoonbaar niet haalbaar in veel gevallen zonder eigen vervoer en gegeven dat het even kan duren voordat je woonruimte hebt in een studentenstad zou dat ten onrechte studeren locatie- of inkomensafhankelijk (als je particulier snel kan huren) maken. Lijkt me niet noodzakelijk een wenselijke ontwikkeling.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:05:22 #97
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_47578434
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 13:03 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nu zal ik de laatste zijn die er tegen zal zijn dat studenten wat vroeger hun bed uit komen, maar dit is aantoonbaar niet haalbaar in veel gevallen zonder eigen vervoer en gegeven dat het even kan duren voordat je woonruimte hebt in een studentenstad zou dat ten onrechte studeren locatie- of inkomensafhankelijk (als je particulier snel kan huren) maken. Lijkt me niet noodzakelijk een wenselijke ontwikkeling.
De NS en het streekvervoer zulllen heus wel willen inspelen op een nieuwe markt voor reizigers tussen 4.00u en 6.00u.
pi_47578492
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 13:05 schreef Pool het volgende:

[..]

De NS en het streekvervoer zulllen heus wel willen inspelen op een nieuwe markt voor reizigers tussen 4.00u en 6.00u.
Als dat extra oplevert wel, ja. Met de huidige flat fee die de OV-studentenkaart voor ze is mis ik hun financiële prikkel.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:13:56 #99
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_47578709
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 13:07 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als dat extra oplevert wel, ja. Met de huidige flat fee die de OV-studentenkaart voor ze is mis ik hun financiële prikkel.
Ja, daar ligt wel een probleem. Zo'n prikkel moeten we dan op één of andere manier inbouwen. Dat zou mogelijk moeten zijn door met het nieuwe OV-chip systeem te registreren op welke tijdstippen de OV-studentenkaarten gebruikt worden en daarop de vergoeding voor de NS te baseren. De NS zal dan vooraf anticiperen op de nieuwe vraag naar vervoer tussen 4 en 6 's ochtends.
pi_47579054
Toen ik nog dagelijks met de trein voor mijn werk tussen eindhoven en tilbug moest reizen viel het mij altijd op dat het sochtend's heel druk was met studenten en die s'middags toch een stuk gespreider terug gingen.

We zouden met die chipkaart ook de prikkel kunnen gaan omdraaien dat studenten die nooit in de ochtend spits gebruik maken van de trein een geld bedrag hiervoor gaan krijgen.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:26:08 #101
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_47579101
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 13:24 schreef Basp1 het volgende:
Toen ik nog dagelijks met de trein voor mijn werk tussen eindhoven en tilbug moest reizen viel het mij altijd op dat het sochtend's heel druk was met studenten en die s'middags toch een stuk gespreider terug gingen.

We zouden met die chipkaart ook de prikkel kunnen gaan omdraaien dat studenten die nooit in de ochtend spits gebruik maken van de trein een geld bedrag hiervoor gaan krijgen.
Maar dan blijst elke student lekker tot een uur of 12 in zijn bed rotten zodat hij geld krijgt. Betaald uitslapen dus.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_47579126
Welkom bij de marktwerking. Het hele idee van privatisering is natuurlijk onzin blijkt nu wel. (ik snap dan ook absoluut niet de noodzaak van de privatisering van Schiphol, behalve het hanengedrag van een ceo die zijn prestigepaardje wil berijden). Maar het is natuurlijk NS haar goed recht.
Daarbij is dit de extra harde maatregel die nodig is om ons 9 to 5 ritme te doorbreken. Als en de het autorijden duurder wordt in de spits, en de ns, is dit voor zowel werkgevers als werknemers een motivatie om af te wijken van deze tijden.
werknemers zullen bereid zijn zich flexibeler op te stellen t.a.v. langer doorwerken en werkgevers zullen hierin wel moeten meegaan om niet de lonen teveel omhoog te jagen.

In het M-magazine van NRC is al eens aangetoond dat geen enkele van de huidige aangedragen alternatieven ook maar op enige wijze het filleprobleem verhelpt. Behalve het ritme doorbreken.
Bij het rekekningrijden naar kilometerheffing gaan mensen dichter bij huis wonen, of houden rekening met minder drukte waardoor ze alsnog later vertrekken, en alsnog allemaal op dezelfde tijden naar hun werk reizen.
pi_47580097
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 13:27 schreef N.i.c.k het volgende:
Welkom bij de marktwerking. Het hele idee van privatisering is natuurlijk onzin blijkt nu wel. (ik snap dan ook absoluut niet de noodzaak van de privatisering van Schiphol, behalve het hanengedrag van een ceo die zijn prestigepaardje wil berijden). Maar het is natuurlijk NS haar goed recht.
Daarbij is dit de extra harde maatregel die nodig is om ons 9 to 5 ritme te doorbreken. Als en de het autorijden duurder wordt in de spits, en de ns, is dit voor zowel werkgevers als werknemers een motivatie om af te wijken van deze tijden.
werknemers zullen bereid zijn zich flexibeler op te stellen t.a.v. langer doorwerken en werkgevers zullen hierin wel moeten meegaan om niet de lonen teveel omhoog te jagen.

In het M-magazine van NRC is al eens aangetoond dat geen enkele van de huidige aangedragen alternatieven ook maar op enige wijze het filleprobleem verhelpt. Behalve het ritme doorbreken.
Bij het rekekningrijden naar kilometerheffing gaan mensen dichter bij huis wonen, of houden rekening met minder drukte waardoor ze alsnog later vertrekken, en alsnog allemaal op dezelfde tijden naar hun werk reizen.
Ik zie best wat in je verhaal, helemaal omdat een aantal dingen veel werkende mensen de strot uitkomen qua werktijden, vooral het gegeven dat een hoop dienstverlening alleen plaatsvindt tijdens werkuren. Wil je tussendoor naar de bank, woningbouw etc., dan zul je vrij moeten nemen/vragen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_47580110
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 12:48 schreef Bolter het volgende:
Je hebt het nu zo druk met niets doen dat je niet ingezet kan worden...
mwah, als alleenstaande moeder heb je het eigenlijk altijd wel wat te doen, dat is niet zo zeer het probleem .. het is mijn lijf dat niet meer zo gezond is als ik graag zou willen, en de ochtenden dat ik zo verkrampt wakker wordt dat ik me amper kan bewegen doen mij de das om ..
als ik een werkgever zou kunnen vinden die het niet uitmaakt of ik nou om 7 uur of om 11 uur verschijn en voor de rest ook rekening houd met mijn arbeidshandicap zou ik gisteren begonnen zijn met werken .. of dacht je soms dat het leuk is om rond te moeten komen van een inkomen dat net groot genoeg is om de noodzakelijke kosten te kunnen betalen .. nooit eens spontaan met je vrienden naar de bioscoop te kunnen bvb, en voor een dagje uit met de kinderen moet je 1 jaar lang sparen (en hopen dat er niets tussen komt)
pleased to meet you
pi_47580176
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 22:13 schreef ACT-F het volgende:
E-mail maar anders, dan houd ik je op de hoogte over de stand van zaken. Je weet wat ik bedoel
Email... Die van jou kan ik zo niet meer traceren. Mail anders even op (bij jou bekende nick met een puntje tussen eerste en tweede deel) at home punt nl.
pi_47580479
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 13:26 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Maar dan blijst elke student lekker tot een uur of 12 in zijn bed rotten zodat hij geld krijgt. Betaald uitslapen dus.
Voor studenten zou men ook een uren verantwoordingssysteem moeten invoeren dan zou geen enkele student meer dan 5 jaar meer over zijn studie doen. De studenten die dat wel doen zijn niet capabel voor die studie.
pi_47582119
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 14:06 schreef Basp1 het volgende:

Voor studenten zou men ook een uren verantwoordingssysteem moeten invoeren dan zou geen enkele student meer dan 5 jaar meer over zijn studie doen. De studenten die dat wel doen zijn niet capabel voor die studie.
Een student zou eens eigen verantwoordelijkheid kunnen krijgen...
  vrijdag 23 maart 2007 @ 16:58:51 #108
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_47587461
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 12:06 schreef moussie het volgende:

[..]

en met reden, voor mij zouden flexibelere werktijden een uitkomst zijn namelijk ..
Duh maar je wil iemand anders wat opleggen wat jou niet betreft en je werkt niet eens. Vind dat wel zo makkelijk lullen. Maar goed jij verdedigt iedereen behalve normale hardwerkende mensen.
mai pen rai
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:23:30 #109
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_47591674
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:51 schreef Pool het volgende:

[..]

De auto is blijkbaar erg duur 's ochtends (vanwege de file) en de trein wordt dat nu ook. Dat is heel mooi, want dan ontstaan er prikkels voor alternatieven.

-Meer thuiswerk

Uiteraard hoef je niet aan die alternatieven te voldoen, maar dan betaal je er ook maar voor.
!
pi_47595771
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:51 schreef Pool het volgende:

[..]

-Meer thuiswerk

En wat moeten mensen doen wier baan thuiswerken en variabele werktijden niet toelaat? En qua verhuizen: als iedereen die in Amsterdam werkt er ook moet gaan wonen kom je minstens 100000 woningen te kort.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 22:08:58 #111
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_47597390
Als je een auto van minimaal ¤ 30.000+ onder je reet hebt is de auto een mooi alternatief, if not is de trein HET vervoermiddel bij uitstek.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_47597630
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:08 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Als je een auto van minimaal ¤ 30.000+ onder je reet hebt is de auto een mooi alternatief, if not is de trein HET vervoermiddel bij uitstek.
Ja, de prijs van de auto was echt hét argument . Niet iets als reistijd of bereikbaarheid, dat is te makkelijk.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 22:17:26 #113
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_47597698
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:15 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja, de prijs van de auto was echt hét argument . Niet iets als reistijd of bereikbaarheid, dat is te makkelijk.
In zo'n pauperbak rijden trek ik niet, dan word ik liever als vee vervoerd in een stampvolle trein.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:39:52 #114
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_47655465
Ik hoop niet dat er spitsheffing wordt gevoerd op Sprinters. In de Haaglanden heb je tenminste nog een alternatief als je te gierig bent om extra toeslag te betalen voor de Interliner.

Maar aan de andere kant kan het fileprobleem opgelost worden als iedereen in zijn eigen omgeving woont en werkt.
pi_47655568
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar aan de andere kant kan het fileprobleem opgelost worden als iedereen in zijn eigen omgeving woont en werkt.
Nou, dat is dus doodleuk geen optie. Je kan het hooguit verder terugdringen dan nu gebeurt, maar wat doe je met koppels die beide werken? Dwingen om beide werk in eigen regio te zoeken?

waarbij uiteraard vrachtverkeer en zeker consultants sowieso geen optie hebben, maar zeker die laatste hadden dan ook maar een vak moeten leren
pi_47657917
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:39 schreef Ofyles2 het volgende:

In je eigen omgeving wonen lijkt me logisch , maar dichtbij huis werken kan gewoon niet altijd; net als verhuizen. Dat is sowieso niet logisch in deze tijd van flexwerk etc. Dan blijf je aan de gang. En dan werken er ook meer mensen in een stad als Amsterdam dan er ooit kunnen wonen.

Maargoed, het doet allemaal niet terzake, want NS probeert met dit "dreigement" alleen maar de politiek zo ver te krijgen dat ze weer met een paar miljard over de brug komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')