Geweldig, de Staat voert een km heffing in om de mensen uit de auto te jagen, en de NS voer tegelijk een spitsheffing om de mensen uit de trein te houden.quote:NS overweegt een spitsheffing
Utrecht, 21 maart. - NS overweegt een spitsheffing in te voeren als automobilisten straks wegens de kilometerheffing op de wegen (voorzien voor 2011) massaal op de trein overstappen. NS wil voorkomen dat reizigers elkaar op de perrons tijdens de spits „staan te verdringen”, zegt directeur Meerstadt. „Dus als mensen om acht uur ’s ochtends op een perron willen staan, zullen ze daar meer voor moeten betalen.” Omvangrijke investeringen in het spoor, bijvoorbeeld in een viersporig netwerk in de hele Randstad, zouden de heffing kunnen voorkomen. Dat kost 50 miljard euro. Meerstadt betwijfelt of de samenleving bereid is daarvoor zoveel geld uit te geven.
Idd. Wat een ontzettende debielen, welke rasmongool verzint zoiets?quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:38 schreef Metro2005 het volgende:wie verzint zoiets. Een kmheffing invoeren zodat je niet met de auto gaat maar met een "alternatief"
en tegelijkertijd doen ze bij de NS ook een spitsheffinghet is zó achterlijk en zó dom dat ik werkelijk 3 kleuren schijt van het lachen momenteel
Deze meneer, denk ik: directeur Meerstadt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Idd. Wat een ontzettende debielen, welke rasmongool verzint zoiets?
Hoezo wereldvreemd?quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:59 schreef Kadesh het volgende:
"Dus als mensen om acht uur ’s ochtends op een perron willen staan, zullen ze daar meer voor moeten betalen."
ze gaan ervan uit dat 'de samenleving' dat bedrag betaald.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Jullie snappen er ook niks van. Meerstadt komt met een belachelijk plan, maar noemt ook een alternatief. De enige manier om mensen lekker te maken voor het alternatief (50 miljard euro!!!!!!!!) is door het andere scenario zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.
En aangezien de auto na 2011 ook niet meer te betalen is (de meeste forensen rijden diesel, tenslotte en onze geliefde CDA staatssecretaris wil dat ongeveer 28x zo duur maken al;s het nu is) met dank aan het Rekeningrijden, ben ik benieuwd hoe mensen dan op hun werk gaan komen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
ze gaan ervan uit dat 'de samenleving' dat bedrag betaald.
Volgens mij was de NS een prive onderneming tegenwoordig en moeten ze dus investeringen ook zelf dokken en doorverwerken in de prijs. Hierdoor wordt reizen met de trein nóg duurder en gaan mensen alsnog weer met de auto.
waar haal je die 28x vandaanquote:Op donderdag 22 maart 2007 08:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En aangezien de auto na 2011 ook niet meer te betalen is (de meeste forensen rijden diesel, tenslotte en onze geliefde CDA staatssecretaris wil dat ongeveer 28x zo duur maken al;s het nu is) met dank aan het Rekeningrijden, ben ik benieuwd hoe mensen dan op hun werk gaan komen.
Bij wijze van spreken, hoewel het me niet zou verbazen:quote:
quote:De Jager liet weten dat bij aanschaf van auto's het verschil tussen de zuinigste en de minst zuinige auto's 1500 euro is. "Ik zet erop in om dit verschil tenminste te verdubbelen. De consument zal daardoor eerder voor de meest zuinige auto kiezen."
quote:Hij wil ook na 2008 "verder gaan met de vergroening van het fiscale stelsel"
Dus het hele verhaal is alleen maar goed voor bedrijven. Niet voor consumenten. Die gaan veel meer betalen voor hun goederen.quote:en ik denk dat de meeste bedrijven dat doorberekenen in hun goederen.
Als ik hier op de zaak kijk heeft bijna iedereen een leaseauto vd zaak omdat wij door het hele land opereren. Dus als dat duurder wordt zullen de prijzen van ons producten ook flink gaan stijgen. En dat zal voor veel meer bedrijven gelden.
De grap is natuurlijk ook dat het geen enkel effect zal hebben op de groei van het aantal reizigers. De treinen blijven even druk en de ns krijgt gewoon een extra geld om te verkwisten. (Als nu iemand gaat roepen dat ze efficient werken zou ik toch nog een kop koffie nemenquote:Op donderdag 22 maart 2007 08:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
ook zo leuk, dat er over wordt nagedacht, ja. Alsof mensen uit vrije wil in de file staan / om 8 uur met de trein willen. Dat heet 'naar je werk moeten'.
Het geeft maar weer aan, dat er in dit land helemaal niet gewerkt wordt aan het oplossen van dit soort problemen, maar dat iedereen gewoon zoveel mogelijk geld uit de bevolking wil persen.
Uhm, de overheid is de enige aandeelhouder van het bedrijf.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:12 schreef nietzman het volgende:
Dit soort stupiditeit verzin je toch niet. Wie regelt de staatsgreep om die belachelijke privatisering terug te draaien?
Oh men wat is dit toch voor gekut. Als het maar geld binnen brengt. De NS heeft al zo'n goede naamquote:Op donderdag 22 maart 2007 07:59 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Geweldig, de Staat voert een km heffing in om de mensen uit de auto te jagen, en de NS voer tegelijk een spitsheffing om de mensen uit de trein te houden.![]()
Inderdaad ik sta nog liever een uur vast dan dat ik met de trein ga!quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:24 schreef zure_apple het volgende:
Net alsof iemande auto voor de trein wilt verruilen
Exact. De trein is voor mensen die geen rdelijk alternatief tot hun beschikking hebben.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Inderdaad ik sta nog liever een uur vast dan dat ik met de trein ga!
Persoonlijk vind ik de dienstregeling best goed, meestal zijn de treinen op tijd (waar ik in zit dan). Waar ik wel een ***hekel aan heb zijn de mensen die in de trein zitten. Kunnen nooit eens hun kop dicht houden, niet hun neus 20x snuiten, niet hoesten, niet bellen, geen harde muziek.... Vervelend volk dat geen auto kan betalen van hun uitkering.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:39 schreef Chadi het volgende:
De staat doet er van alles aan om je de trein in te dwingen en daar maakt de NS vet misbruik van. Verder is de trein gewoon kut.. altijd te laat en geen goede aansluitingen en ze voelen zich niet eens verantwoordelijk voor hun falen maar doen alsof het erbij hoort!
Beetje triest als je in 2011 nog een ov jaarkaart hebtquote:
Als je bekijkt wat je voor de trein kwijt bent (en als je het comfort van de auto wilt evenaren, moet je toch 1e klas zitten), is dit niet of nauwelijks goedkoper dan een auto.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:44 schreef cora4034 het volgende:
Tsja dit hebben ze eigenlijk al toch. Tenminste je krijgt korting als je niet in de spits reist als je tenminste een kortingkaart hebt. Maar goed de auto is niet meer te betalen, de trein straks ook niet meer. sommige plannen zijn te idioot voor woorden. Dit is er een.
Dude als 1e jaars. Nominaal 6 jaar over je studie doen. Jah ik heb dus in 2011 een ov jaarkaartquote:Op donderdag 22 maart 2007 09:46 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Beetje triest als je in 2011 nog een ov jaarkaart hebt.
De auto is blijkbaar erg duur 's ochtends (vanwege de file) en de trein wordt dat nu ook. Dat is heel mooi, want dan ontstaan er prikkels voor alternatieven.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En aangezien de auto na 2011 ook niet meer te betalen is (de meeste forensen rijden diesel, tenslotte en onze geliefde CDA staatssecretaris wil dat ongeveer 28x zo duur maken al;s het nu is) met dank aan het Rekeningrijden, ben ik benieuwd hoe mensen dan op hun werk gaan komen.
Mwa, je hebt ook nog de aanschaf van je auto, onderhoud van je auto, verzekering, wegenbelasting ed.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:48 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Als je bekijkt wat je voor de trein kwijt bent (en als je het comfort van de auto wilt evenaren, moet je toch 1e klas zitten), is dit niet of nauwelijks goedkoper dan een auto.
Naar Nigeria?quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:51 schreef Armageddon het volgende:
That's it. Ik ga emigreren.
Vervelend voor de arme mensenquote:Op donderdag 22 maart 2007 09:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mwa, je hebt ook nog de aanschaf van je auto, onderhoud van je auto, verzekering, wegenbelasting ed.
Als je alleen van de benzineprijs uitgaat is de auto ongeveer even duur per km ja. Maar de overige kosten heb je ook nog en die kunnen mensen met een uitkering (of minimumloon) echt niet betalen.
Mensen met een uitkering hoeven niet in de trein en zeker niet tijdens de spits. Een auto hoeven ze eigenlijk ook niet te hebben. Mocht het minimumloon zo laag zijn dat werknemers niet fatsoenlijk hun woon-werkverkeer kunnen betalen, dan moet het minimumloon maar omhoog of moeten dat soort mensen een woon-werksubsidie krijgen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mwa, je hebt ook nog de aanschaf van je auto, onderhoud van je auto, verzekering, wegenbelasting ed.
Als je alleen van de benzineprijs uitgaat is de auto ongeveer even duur per km ja. Maar de overige kosten heb je ook nog en die kunnen mensen met een uitkering (of minimumloon) echt niet betalen.
Bel eens en van je buddy's daarzo?quote:
Nou, het minimumloon is rond de 1050 euro netto per maand. Mensen met een uitkering krijgen tussen de 8 en 900 per maand. Dus als er dan ook nog eens flink kosten moeten worden gemaakt om naar je werk te reizen zie ik straks het aantal uitkeringtrekkers stijgen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:05 schreef Pool het volgende:
[..]
Mensen met een uitkering hoeven niet in de trein en zeker niet tijdens de spits. Een auto hoeven ze eigenlijk ook niet te hebben. Mocht het minimumloon zo laag zijn dat werknemers niet fatsoenlijk hun woon-werkverkeer kunnen betalen, dan moet het minimumloon maar omhoog of moeten dat soort mensen een woon-werksubsidie krijgen.
Dus voordat de werkzaamheden of de problemen zijn begonnen moet de burger al gaan betalen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:59 schreef Kadesh het volgende:
Geweldig, de Staat voert een km heffing in om de mensen uit de auto te jagen, en de NS voer tegelijk een spitsheffing om de mensen uit de trein te houden.![]()
Beetje triest als je het verschil tussen ov-jaarkaart en ov-studentenkaart niet kent en daardoor de plank fiks mis slaat...quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:46 schreef scarefreak het volgende:
Beetje triest als je in 2011 nog een ov jaarkaart hebt.
Hoeveel resultaat verwacht jij van dat denken, gelet op de resultaten uit eerdere denksessies?quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:15 schreef moussie het volgende:
tja, misschien wordt het hoogste tijd om weer eens te gaan nadenken over flexibelere werktijden zodat we niet met z'n allen tegelijk op pad moeten
Een studentenkaart is niets anders dan een ov jaarkaart...quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Beetje triest als je het verschil tussen ov-jaarkaart en ov-studentenkaart niet kent en daardoor de plank fiks mis slaat...
In veel ook wel, maar met het huidige kabinet verwacht ik niet dat het echt een bespreekbaar punt gaat zijnquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoeveel resultaat verwacht jij van dat denken, gelet op de resultaten uit eerdere denksessies?
Op de een of andere manier wil men er niet aan. In veel beroepen is het overigens ook geen doen.
Ten eerste is dat niet waar. Een OV-jaarkaart is 7 dagen in de week geldig, waar de OV-studentenkaart een weekend en weekvariant kent.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:30 schreef scarefreak het volgende:
Een studentenkaart is niets anders dan een ov jaarkaart...
Alleen staan er ergens 7 letters op die aangeven dat het voor een student is
het is een simpel feit dat het steeds drukker wordt, dus vroeger of later zal je iets moeten bedenken, het was tot nu toe niet echt nodig, een aankomend probleem zeg maar dat best nog even op de langere baan geschoven kon worden, maar tja, met alle mogelijke spitsheffingen die je niet kan ontlopen krijg je natuurlijk een compleet nieuwe insteekquote:Op donderdag 22 maart 2007 12:35 schreef DS4 het volgende:
Hoeveel resultaat verwacht jij van dat denken, gelet op de resultaten uit eerdere denksessies?
Op de een of andere manier wil men er niet aan. In veel beroepen is het overigens ook geen doen.
OV-kosten helemaal terug van de Belasting? Nou, tot en met 52%, meer niet. Voor de meesten eerder rond de 40%, wat inhoudt dat ze in de spits hetzelfde betalen als iemand daarbuiten met een kortingskaart.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zolnag je OV kosten helemaal terug krijgt van de belastingen, is het voor mensen die de trein naar hun werk nemen helemaal gen issue, dat geld krijg je toch terug inderdaad.
Dat "iets" zou kunnen zijn dat er eens minder hutje-mutje wordt gebouwd en meer wegencapaciteit komt. Want het is veruit goedkoper om extra capaciteit op de wegen te maken vs. op het spoor.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:55 schreef moussie het volgende:
het is een simpel feit dat het steeds drukker wordt, dus vroeger of later zal je iets moeten bedenken, het was tot nu toe niet echt nodig, een aankomend probleem zeg maar dat best nog even op de langere baan geschoven kon worden, maar tja, met alle mogelijke spitsheffingen die je niet kan ontlopen krijg je natuurlijk een compleet nieuwe insteek
Hoe wil jij dat doen dan? Nog afgezien van het feit dat velen al lang andere tijden werken. Ik ken mensen die om 6.30u beginnen en om 15.30u weer vertrekken. Ik ken mensen (sterker nog: ik ben er één van) die juist na de spits reizen en ook na de spits weer terug. Thuiswerken komt ook meer en meer voor (ook dat doe ik zoveel mogelijk).quote:en idd, tot nu toe wil men er niet aan, het is dan ook niet niets, invoering van de euro was makkelijk daarmee vergeleken denk'k .. maar mi bereik je al heel wat als je het langzaamaan zou gaan invoeren bij beroepen waar zo'n spreiding wel zou kunnen, zelfs al zou maar 20% van het spitsverkeer op een later tijdstip kunnen reizen zou toch al heel wat opgelost zijn lijkt mij ?
Goed. Maar vanuit werkgeversperspectief is die vergoeding wel onderdeel van de kosten. Als die kosten flink gaan stijgen is er minder ruimte voor loonsverhoging.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Oh ja, tegenwoordig heb ik km vergoeding, dus doe het niet meer via de belastingdienst...foutje.
Is daar de NS voor nodig?quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:06 schreef ACT-F het volgende:
Dus way to go NS, laat het rekeningrijden maar een gigantische flop worden.
Ook typisch Nederlands om te gaan lopen zeuren over een schaarste die beprijsd wordt. Het is vrij normaal dat de prijs omhoog gaat als het aanbod de vraag niet aankan. Maar Nederlanders houden meer van in de rij staan, of liever nog, van elkaar plat duwen in de trein.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat heet geloof ik beprijzen van schaarste in jargon. Typisch Nederlands dan natuurlijk om zoveel mogelijk schaarste te creeren, dat is lekker en makkelijk cashen.
Uiteraardquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Ook typisch Nederlands om te gaan lopen zeuren over een schaarste die beprijsd wordt.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens, de schaarste wordt voor een heel groot deel gecreeerd door de overheid: namelijk door zelf niet aan de vraag te voldoen en ook private partijen die ruimte niet te bieden (vgl de woningmarkt).quote:Het is vrij normaal dat de prijs omhoog gaat als het aanbod de vraag niet aankan. Maar Nederlanders houden meer van in de rij staan, of liever nog, van elkaar plat duwen in de trein.
En die schaarste creëren we ook zelf. Lekker met zijn allen ver van het werk af wonen, lekker allemaal op precies dezelfde tijden werken, lekker niet investeren in thuiswerk.
Klopt, dat de overheid hier ook schuldig aan is. Daar komt nog bij dat juist bij de overheid een 9 tot 5 mentaliteit heerst en al die ambtenaren tegelijk in de trein / auto zitten. Maar toch denk ik dat ook burgers en bedrijven hier zelf iets aan kunnen doen en niet alleen maar naar de overheid hoeven te wijzen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Uiteraard![]()
[..]
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens, de schaarste wordt voor een heel groot deel gecreeerd door de overheid: namelijk door zelf niet aan de vraag te voldoen en ook private partijen die ruimte niet te bieden (vgl de woningmarkt).
Zijn eindejaarsbonus moet toch ergens van betaald worden. NSquote:Op donderdag 22 maart 2007 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Deze meneer, denk ik: directeur Meerstadt.
Idd, links om of rechts om je wordt in dit land toch wel genaaid.quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:59 schreef Kadesh het volgende:
Als werknemer kan je er niet altijd wat aan doen dat je ver van je werk woond.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:13 schreef Pool het volgende:
[..]
En die schaarste creëren we ook zelf. Lekker met zijn allen ver van het werk af wonen, lekker allemaal op precies dezelfde tijden werken, lekker niet investeren in thuiswerk.
Neuh, maar het gros van de mensen is in de veronderstelling dat door spitsheffing het aantal automobilisten afneemt, omdat ze in de trein stappen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:35 schreef DS4 het volgende:
Is daar de NS voor nodig?
BTW: lang niet gezien trouwens... hoe gaat het?
als de nick geen bel doet rinkelen: denk aan een outlaw met een porsche
Ik denk dat het gros van de mensen in de veronderstelling is dat spitsheffing een poging is om extra geld te incasseren omdat ze, al dan niet terecht, aannemen dat de trein helemaal geen alternatief is.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Neuh, maar het gros van de mensen is in de veronderstelling dat door spitsheffing het aantal automobilisten afneemt, omdat ze in de trein stappen.
Zo denkt de automobilist erover, en terecht vind ik. Politiek Den Haag, met name onze groene vrienden, wanen zich in de illusie dat automobilisten en masse de trein in stappen als er spitsheffing voor automobilisten komt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:16 schreef Litpho het volgende:
Ik denk dat het gros van de mensen in de veronderstelling is dat spitsheffing een poging is om extra geld te incasseren omdat ze, al dan niet terecht, aannemen dat de trein helemaal geen alternatief is.
En dus blijven automobilisten in hun auto zitten en treinreizigers in hun trein. Er verandert dus niks, behalve dan dat zowel automobilisten als treinreizigers meer geld kwijt gaan zijn. Tja, what's new.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zo denkt de automobilist erover, en terecht vind ik. Politiek Den Haag, met name onze groene vrienden, wanen zich in de illusie dat automobilisten en masse de trein in stappen als er spitsheffing voor automobilisten komt.
tja, maar in hoeverre is dat mogelijk hier in Nederland, zo stevig is de grond niet dat je overal zo maar kan gaan bouwen of wegen kan gaan aanleggen ?quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:02 schreef DS4 het volgende:
Dat "iets" zou kunnen zijn dat er eens minder hutje-mutje wordt gebouwd en meer wegencapaciteit komt. Want het is veruit goedkoper om extra capaciteit op de wegen te maken vs. op het spoor.
hehe, maar deze gecombineerde .. euhm .. aanpak van de spitsproblematiek zou dat gesprek dus opnieuw kunnen aanslingeren, en als het je geld gaat kosten .. de werknemer wil het uiteraard terug van de werkgever bij de reiskostenvergoeding .. dus kort samen gevat krijg je een totaal ander balspelquote:Hoe wil jij dat doen dan? Nog afgezien van het feit dat velen al lang andere tijden werken. Ik ken mensen die om 6.30u beginnen en om 15.30u weer vertrekken. Ik ken mensen (sterker nog: ik ben er één van) die juist na de spits reizen en ook na de spits weer terug. Thuiswerken komt ook meer en meer voor (ook dat doe ik zoveel mogelijk).
Het gebeurt dus wel, maar die enorm grote schaal is kennelijk wel een probleem.
euhm, doen wij de inrichting of doen we hem niet ?quote:De hele maatschappij is ingericht op 9tot5 en dat krijg je er niet uit. Al was het maar omdat je wereldwijd 9tot5 (in variaties...) terugziet.
uhm, ik ben dus al een dagje ouder en wat ik daarvan heb gezien is dat ieder mens zijn eigen biologische klokje heeft, dag- en nachtmensen, die bestaan echt, en tot nu toe is onze maatschappij ingericht op dagmensen ..quote:Kennelijk heeft het ook met de mens te maken (zeker in de winter, als het slechts van 9 tot 5 licht is).
quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:24 schreef zure_apple het volgende:
Net alsof iemande auto voor de trein wilt verruilen
quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:12 schreef nietzman het volgende:
Dit soort stupiditeit verzin je toch niet. Wie regelt de staatsgreep om die belachelijke privatisering terug te draaien?
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 01:45 schreef Gabry het volgende:
Van privatiseren komt huilen
Zegt een nietwerkendequote:Op donderdag 22 maart 2007 11:15 schreef moussie het volgende:
tja, misschien wordt het hoogste tijd om weer eens te gaan nadenken over flexibelere werktijden zodat we niet met z'n allen tegelijk op pad moeten
en met reden, voor mij zouden flexibelere werktijden een uitkomst zijn namelijk ..quote:
Betaal jij dan de benodigde extra universiteitsgebouwen?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:48 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer we om het drukte probleem in het ov op te lossen nu eens zouden proberen om de studenten pas rond een uur of 10.30 te laten beginnen dan zouden al veel drukte probleem in het ov opgelost zijn. Dan plannen die hoogleraren en docenten hun vergaderingen maar sochtend's in. Hun blij want vergaderingen kunnen niet meer uitlopen vanwege lesverplichtingen, studenten blij die hoeven nooit meer vroeg te beginnen.
Zijn die echt nodig als je de dag van een gegeven student een uurtje verplaatst? Alleen als je de verdere dagindeling aanpast zodat er meer tegelijk valt zodat de eindtijd min of meer hetzelfde blijft lijkt me.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Betaal jij dan de benodigde extra universiteitsgebouwen?
Of juist elke ochtend een verplicht college om 7.15u! Drie keer niet op komen dagen = negatief bindend studie advies.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:48 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer we om het drukte probleem in het ov op te lossen nu eens zouden proberen om de studenten pas rond een uur of 10.30 te laten beginnen dan zouden al veel drukte probleem in het ov opgelost zijn. Dan plannen die hoogleraren en docenten hun vergaderingen maar sochtend's in. Hun blij want vergaderingen kunnen niet meer uitlopen vanwege lesverplichtingen, studenten blij die hoeven nooit meer vroeg te beginnen.
Nu zal ik de laatste zijn die er tegen zal zijn dat studenten wat vroeger hun bed uit komen, maar dit is aantoonbaar niet haalbaar in veel gevallen zonder eigen vervoer en gegeven dat het even kan duren voordat je woonruimte hebt in een studentenstad zou dat ten onrechte studeren locatie- of inkomensafhankelijk (als je particulier snel kan huren) maken. Lijkt me niet noodzakelijk een wenselijke ontwikkeling.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Of juist elke ochtend een verplicht college om 7.15u!
De NS en het streekvervoer zulllen heus wel willen inspelen op een nieuwe markt voor reizigers tussen 4.00u en 6.00u.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nu zal ik de laatste zijn die er tegen zal zijn dat studenten wat vroeger hun bed uit komen, maar dit is aantoonbaar niet haalbaar in veel gevallen zonder eigen vervoer en gegeven dat het even kan duren voordat je woonruimte hebt in een studentenstad zou dat ten onrechte studeren locatie- of inkomensafhankelijk (als je particulier snel kan huren) maken. Lijkt me niet noodzakelijk een wenselijke ontwikkeling.
Als dat extra oplevert wel, ja. Met de huidige flat fee die de OV-studentenkaart voor ze is mis ik hun financiële prikkel.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:05 schreef Pool het volgende:
[..]
De NS en het streekvervoer zulllen heus wel willen inspelen op een nieuwe markt voor reizigers tussen 4.00u en 6.00u.
Ja, daar ligt wel een probleem. Zo'n prikkel moeten we dan op één of andere manier inbouwen. Dat zou mogelijk moeten zijn door met het nieuwe OV-chip systeem te registreren op welke tijdstippen de OV-studentenkaarten gebruikt worden en daarop de vergoeding voor de NS te baseren. De NS zal dan vooraf anticiperen op de nieuwe vraag naar vervoer tussen 4 en 6 's ochtends.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als dat extra oplevert wel, ja. Met de huidige flat fee die de OV-studentenkaart voor ze is mis ik hun financiële prikkel.
Maar dan blijst elke student lekker tot een uur of 12 in zijn bed rotten zodat hij geld krijgt. Betaald uitslapen dus.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:24 schreef Basp1 het volgende:
Toen ik nog dagelijks met de trein voor mijn werk tussen eindhoven en tilbug moest reizen viel het mij altijd op dat het sochtend's heel druk was met studenten en die s'middags toch een stuk gespreider terug gingen.
We zouden met die chipkaart ook de prikkel kunnen gaan omdraaien dat studenten die nooit in de ochtend spits gebruik maken van de trein een geld bedrag hiervoor gaan krijgen.
Ik zie best wat in je verhaal, helemaal omdat een aantal dingen veel werkende mensen de strot uitkomen qua werktijden, vooral het gegeven dat een hoop dienstverlening alleen plaatsvindt tijdens werkuren. Wil je tussendoor naar de bank, woningbouw etc., dan zul je vrij moeten nemen/vragen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:27 schreef N.i.c.k het volgende:
Welkom bij de marktwerking. Het hele idee van privatisering is natuurlijk onzin blijkt nu wel. (ik snap dan ook absoluut niet de noodzaak van de privatisering van Schiphol, behalve het hanengedrag van een ceo die zijn prestigepaardje wil berijden). Maar het is natuurlijk NS haar goed recht.
Daarbij is dit de extra harde maatregel die nodig is om ons 9 to 5 ritme te doorbreken. Als en de het autorijden duurder wordt in de spits, en de ns, is dit voor zowel werkgevers als werknemers een motivatie om af te wijken van deze tijden.
werknemers zullen bereid zijn zich flexibeler op te stellen t.a.v. langer doorwerken en werkgevers zullen hierin wel moeten meegaan om niet de lonen teveel omhoog te jagen.
In het M-magazine van NRC is al eens aangetoond dat geen enkele van de huidige aangedragen alternatieven ook maar op enige wijze het filleprobleem verhelpt. Behalve het ritme doorbreken.
Bij het rekekningrijden naar kilometerheffing gaan mensen dichter bij huis wonen, of houden rekening met minder drukte waardoor ze alsnog later vertrekken, en alsnog allemaal op dezelfde tijden naar hun werk reizen.
mwah, als alleenstaande moeder heb je het eigenlijk altijd wel wat te doen, dat is niet zo zeer het probleem .. het is mijn lijf dat niet meer zo gezond is als ik graag zou willen, en de ochtenden dat ik zo verkrampt wakker wordt dat ik me amper kan bewegen doen mij de das om ..quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:48 schreef Bolter het volgende:
Je hebt het nu zo druk met niets doen dat je niet ingezet kan worden...
Email... Die van jou kan ik zo niet meer traceren. Mail anders even op (bij jou bekende nick met een puntje tussen eerste en tweede deel) at home punt nl.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:13 schreef ACT-F het volgende:
E-mail maar anders, dan houd ik je op de hoogte over de stand van zaken. Je weet wat ik bedoel
Voor studenten zou men ook een uren verantwoordingssysteem moeten invoeren dan zou geen enkele student meer dan 5 jaar meer over zijn studie doen. De studenten die dat wel doen zijn niet capabel voor die studie.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:26 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Maar dan blijst elke student lekker tot een uur of 12 in zijn bed rotten zodat hij geld krijgt. Betaald uitslapen dus.![]()
Een student zou eens eigen verantwoordelijkheid kunnen krijgen...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:06 schreef Basp1 het volgende:
Voor studenten zou men ook een uren verantwoordingssysteem moeten invoeren dan zou geen enkele student meer dan 5 jaar meer over zijn studie doen. De studenten die dat wel doen zijn niet capabel voor die studie.
![]()
Duh maar je wil iemand anders wat opleggen wat jou niet betreft en je werkt niet eens. Vind dat wel zo makkelijk lullen. Maar goed jij verdedigt iedereen behalve normale hardwerkende mensen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:06 schreef moussie het volgende:
[..]
en met reden, voor mij zouden flexibelere werktijden een uitkomst zijn namelijk ..
quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:51 schreef Pool het volgende:
[..]
De auto is blijkbaar erg duur 's ochtends (vanwege de file) en de trein wordt dat nu ook. Dat is heel mooi, want dan ontstaan er prikkels voor alternatieven.
-Meer thuiswerk
-Meer variabele werktijden
-Mensen denken meer na over de afstand tussen wonen en werk
Uiteraard hoef je niet aan die alternatieven te voldoen, maar dan betaal je er ook maar voor.
En wat moeten mensen doen wier baan thuiswerken en variabele werktijden niet toelaat? En qua verhuizen: als iedereen die in Amsterdam werkt er ook moet gaan wonen kom je minstens 100000 woningen te kort.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:51 schreef Pool het volgende:
[..]
De auto is blijkbaar erg duur 's ochtends (vanwege de file) en de trein wordt dat nu ook. Dat is heel mooi, want dan ontstaan er prikkels voor alternatieven.
-Meer thuiswerk
-Meer variabele werktijden
-Mensen denken meer na over de afstand tussen wonen en werk
Uiteraard hoef je niet aan die alternatieven te voldoen, maar dan betaal je er ook maar voor.
Ja, de prijs van de auto was echt hét argumentquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:08 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Als je een auto van minimaal ¤ 30.000+ onder je reet hebt is de auto een mooi alternatief, if not is de trein HET vervoermiddel bij uitstek.
In zo'n pauperbak rijden trek ik niet, dan word ik liever als vee vervoerd in een stampvolle trein.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, de prijs van de auto was echt hét argument. Niet iets als reistijd of bereikbaarheid, dat is te makkelijk.
Nou, dat is dus doodleuk geen optie. Je kan het hooguit verder terugdringen dan nu gebeurt, maar wat doe je met koppels die beide werken? Dwingen om beide werk in eigen regio te zoeken?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar aan de andere kant kan het fileprobleem opgelost worden als iedereen in zijn eigen omgeving woont en werkt.
In je eigen omgeving wonen lijkt me logischquote:Op zondag 25 maart 2007 22:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar aan de andere kant kan het fileprobleem opgelost worden als iedereen in zijn eigen omgeving woont en werkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |