abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:59:10 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_47537052
quote:
NS overweegt een spitsheffing

Utrecht, 21 maart. - NS overweegt een spitsheffing in te voeren als automobilisten straks wegens de kilometerheffing op de wegen (voorzien voor 2011) massaal op de trein overstappen. NS wil voorkomen dat reizigers elkaar op de perrons tijdens de spits „staan te verdringen”, zegt directeur Meerstadt. „Dus als mensen om acht uur ’s ochtends op een perron willen staan, zullen ze daar meer voor moeten betalen.” Omvangrijke investeringen in het spoor, bijvoorbeeld in een viersporig netwerk in de hele Randstad, zouden de heffing kunnen voorkomen. Dat kost 50 miljard euro. Meerstadt betwijfelt of de samenleving bereid is daarvoor zoveel geld uit te geven.
Geweldig, de Staat voert een km heffing in om de mensen uit de auto te jagen, en de NS voer tegelijk een spitsheffing om de mensen uit de trein te houden.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:00:37 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47537066
ook zo leuk, dat er over wordt nagedacht, ja. Alsof mensen uit vrije wil in de file staan / om 8 uur met de trein willen. Dat heet 'naar je werk moeten'.

Het geeft maar weer aan, dat er in dit land helemaal niet gewerkt wordt aan het oplossen van dit soort problemen, maar dat iedereen gewoon zoveel mogelijk geld uit de bevolking wil persen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:04:51 #3
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_47537096
Alleen in Nederland In plaats van het openbaar vervoer te stimuleren, gooien ze nog een schepje bovenop de al uitzonderlijk hoge prijzen..
Bah
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:05:27 #4
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_47537102
Owjah, hier nog de bron. (NS bericht staat onderaan)
http://www.nrc.nl/binnenl(...)ige_auto_gaat_omlaag
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:12:06 #5
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_47537158
Dit soort stupiditeit verzin je toch niet. Wie regelt de staatsgreep om die belachelijke privatisering terug te draaien?
Ik ga naar huis.
pi_47537195
Ik ga mijn baas maar eens vragen of ik niet een kamertje in dit kantoorgebouw kan huren.... kan ik zo vanuit m'n bed naar m'n werkplek rollen. Scheelt tijd, ergernis door files en vertragingen en geld aan nutteloze heffingen als kilometer- of spitsheffing.

Aan de andere kant, dan ben je wel continu 'aan het werk' en nog even en we hebben japanse toestanden waarbij we 24/7 gaan werken en waarbij 3 mensen om de 8 uur recht hebben op hetzelfde bed.

Doe toch maar een file... of ik wacht wel op een trein die nooit komt... Alles is beter dan met 2 collega's hetzelfde bed te moeten delen.
Don't hurry, be crappy!
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:22:05 #7
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_47537268
De overheid wil dat het ov meer gebruikt wordt en het ov wil dat meer mensen de auto gebruikt . Lekker logisch weer .

Nederland .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_47537287
Allemaal een complot om ons hard werkende burgers van welvaart te ontnemen.
pi_47537440
wie verzint zoiets. Een kmheffing invoeren zodat je niet met de auto gaat maar met een "alternatief"
en tegelijkertijd doen ze bij de NS ook een spitsheffing het is zó achterlijk en zó dom dat ik werkelijk 3 kleuren schijt van het lachen momenteel
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_47537459
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:38 schreef Metro2005 het volgende:
wie verzint zoiets. Een kmheffing invoeren zodat je niet met de auto gaat maar met een "alternatief"
en tegelijkertijd doen ze bij de NS ook een spitsheffing het is zó achterlijk en zó dom dat ik werkelijk 3 kleuren schijt van het lachen momenteel
Idd. Wat een ontzettende debielen, welke rasmongool verzint zoiets?
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:41:12 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_47537481
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Idd. Wat een ontzettende debielen, welke rasmongool verzint zoiets?
Deze meneer, denk ik: directeur Meerstadt.
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:45:13 #12
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_47537544
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:59 schreef Kadesh het volgende:

"Dus als mensen om acht uur ’s ochtends op een perron willen staan, zullen ze daar meer voor moeten betalen."
Hoezo wereldvreemd?

Hij zou die mensen die zo graag om 8 uur op dat perron staan het eens persoonlijk moeten vragen....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:46:29 #13
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_47537561
Het lef om zo'n plan in overweging te nemen
Ben al niet te spreken over de NS maar dit is helemaal te zot voor woorden.
Qui habet aures audiendi audiat
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:48:56 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_47537593
Jullie snappen er ook niks van. Meerstadt komt met een belachelijk plan, maar noemt ook een alternatief. De enige manier om mensen lekker te maken voor het alternatief (50 miljard euro!!!!!!!!) is door het andere scenario zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:53:26 #15
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47537669
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Jullie snappen er ook niks van. Meerstadt komt met een belachelijk plan, maar noemt ook een alternatief. De enige manier om mensen lekker te maken voor het alternatief (50 miljard euro!!!!!!!!) is door het andere scenario zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.
ze gaan ervan uit dat 'de samenleving' dat bedrag betaald.
Volgens mij was de NS een prive onderneming tegenwoordig en moeten ze dus investeringen ook zelf dokken en doorverwerken in de prijs. Hierdoor wordt reizen met de trein nóg duurder en gaan mensen alsnog weer met de auto.

Heej, circeltje is weer rond misschien is het OV dan toch niet zo'n goed alternatief ?
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:56:21 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_47537717
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

ze gaan ervan uit dat 'de samenleving' dat bedrag betaald.
Volgens mij was de NS een prive onderneming tegenwoordig en moeten ze dus investeringen ook zelf dokken en doorverwerken in de prijs. Hierdoor wordt reizen met de trein nóg duurder en gaan mensen alsnog weer met de auto.
En aangezien de auto na 2011 ook niet meer te betalen is (de meeste forensen rijden diesel, tenslotte en onze geliefde CDA staatssecretaris wil dat ongeveer 28x zo duur maken al;s het nu is) met dank aan het Rekeningrijden, ben ik benieuwd hoe mensen dan op hun werk gaan komen.
pi_47537787
Goed idee, de spitstreinen zijn nu al net veevervoer.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:05:54 #18
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47537897
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En aangezien de auto na 2011 ook niet meer te betalen is (de meeste forensen rijden diesel, tenslotte en onze geliefde CDA staatssecretaris wil dat ongeveer 28x zo duur maken al;s het nu is) met dank aan het Rekeningrijden, ben ik benieuwd hoe mensen dan op hun werk gaan komen.
waar haal je die 28x vandaan en ik denk dat de meeste bedrijven dat doorberekenen in hun goederen.
Als ik hier op de zaak kijk heeft bijna iedereen een leaseauto vd zaak omdat wij door het hele land opereren. Dus als dat duurder wordt zullen de prijzen van ons producten ook flink gaan stijgen. En dat zal voor veel meer bedrijven gelden.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:08:33 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_47537960
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

waar haal je die 28x vandaan
Bij wijze van spreken, hoewel het me niet zou verbazen:
quote:
De Jager liet weten dat bij aanschaf van auto's het verschil tussen de zuinigste en de minst zuinige auto's 1500 euro is. "Ik zet erop in om dit verschil tenminste te verdubbelen. De consument zal daardoor eerder voor de meest zuinige auto kiezen."
quote:
Hij wil ook na 2008 "verder gaan met de vergroening van het fiscale stelsel"
quote:
en ik denk dat de meeste bedrijven dat doorberekenen in hun goederen.
Als ik hier op de zaak kijk heeft bijna iedereen een leaseauto vd zaak omdat wij door het hele land opereren. Dus als dat duurder wordt zullen de prijzen van ons producten ook flink gaan stijgen. En dat zal voor veel meer bedrijven gelden.
Dus het hele verhaal is alleen maar goed voor bedrijven. Niet voor consumenten. Die gaan veel meer betalen voor hun goederen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:21:10 #20
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_47538281
Mooi, laat spitsen al Kuijt en van Nistelrooij maar extra belasting betalen over hun superhoge salarissen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_47538338
Leuk he marktwerking ? Hoe meer vraag, hoe duurder het wordt. Hadden we de NS maar niet moeten privatiseren.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_47538389
Net alsof iemande auto voor de trein wilt verruilen
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:28:12 #23
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_47538459
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
ook zo leuk, dat er over wordt nagedacht, ja. Alsof mensen uit vrije wil in de file staan / om 8 uur met de trein willen. Dat heet 'naar je werk moeten'.

Het geeft maar weer aan, dat er in dit land helemaal niet gewerkt wordt aan het oplossen van dit soort problemen, maar dat iedereen gewoon zoveel mogelijk geld uit de bevolking wil persen.
De grap is natuurlijk ook dat het geen enkel effect zal hebben op de groei van het aantal reizigers. De treinen blijven even druk en de ns krijgt gewoon een extra geld om te verkwisten. (Als nu iemand gaat roepen dat ze efficient werken zou ik toch nog een kop koffie nemen )
pi_47538545
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:12 schreef nietzman het volgende:
Dit soort stupiditeit verzin je toch niet. Wie regelt de staatsgreep om die belachelijke privatisering terug te draaien?
Uhm, de overheid is de enige aandeelhouder van het bedrijf.
pi_47538553
zal wel te maken hebben met al die trein bostingen.... gaan ze nieuwe machinist opleidingen voor opstarten?
pi_47538574
quote:

[..]

Geweldig, de Staat voert een km heffing in om de mensen uit de auto te jagen, en de NS voer tegelijk een spitsheffing om de mensen uit de trein te houden.
Oh men wat is dit toch voor gekut. Als het maar geld binnen brengt. De NS heeft al zo'n goede naam En nu moet je een baan gaan zoeken waar je 3 uur later mag komen van je baas
pi_47538590
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:24 schreef zure_apple het volgende:
Net alsof iemande auto voor de trein wilt verruilen
Inderdaad ik sta nog liever een uur vast dan dat ik met de trein ga!
pi_47538616
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

Inderdaad ik sta nog liever een uur vast dan dat ik met de trein ga!
Exact. De trein is voor mensen die geen rdelijk alternatief tot hun beschikking hebben.
pi_47538683
De staat doet er van alles aan om je de trein in te dwingen en daar maakt de NS vet misbruik van. Verder is de trein gewoon kut.. altijd te laat en geen goede aansluitingen en ze voelen zich niet eens verantwoordelijk voor hun falen maar doen alsof het erbij hoort!
pi_47538735
¤¤¤
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_47538769
Hehe heb toch ov jaarkaart
pi_47538778
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:39 schreef Chadi het volgende:
De staat doet er van alles aan om je de trein in te dwingen en daar maakt de NS vet misbruik van. Verder is de trein gewoon kut.. altijd te laat en geen goede aansluitingen en ze voelen zich niet eens verantwoordelijk voor hun falen maar doen alsof het erbij hoort!
Persoonlijk vind ik de dienstregeling best goed, meestal zijn de treinen op tijd (waar ik in zit dan). Waar ik wel een ***hekel aan heb zijn de mensen die in de trein zitten. Kunnen nooit eens hun kop dicht houden, niet hun neus 20x snuiten, niet hoesten, niet bellen, geen harde muziek.... Vervelend volk dat geen auto kan betalen van hun uitkering.
pi_47538784
Betere vraag is wat ze met de extra opbrengsten gaan doen. Ze moeten meer investeren, maar dat gaat moeilijk zonder voldoende cashflow.
pi_47538790
Tsja dit hebben ze eigenlijk al toch. Tenminste je krijgt korting als je niet in de spits reist als je tenminste een kortingkaart hebt. Maar goed de auto is niet meer te betalen, de trein straks ook niet meer. sommige plannen zijn te idioot voor woorden. Dit is er een.
Dat is eens wat anders...
pi_47538847
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:43 schreef Originele_Naam het volgende:
Hehe heb toch ov jaarkaart
Beetje triest als je in 2011 nog een ov jaarkaart hebt .
pi_47538877
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:44 schreef cora4034 het volgende:
Tsja dit hebben ze eigenlijk al toch. Tenminste je krijgt korting als je niet in de spits reist als je tenminste een kortingkaart hebt. Maar goed de auto is niet meer te betalen, de trein straks ook niet meer. sommige plannen zijn te idioot voor woorden. Dit is er een.
Als je bekijkt wat je voor de trein kwijt bent (en als je het comfort van de auto wilt evenaren, moet je toch 1e klas zitten), is dit niet of nauwelijks goedkoper dan een auto.
pi_47538927
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:46 schreef scarefreak het volgende:

[..]

Dude als 1e jaars. Nominaal 6 jaar over je studie doen. Jah ik heb dus in 2011 een ov jaarkaart
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:51:11 #38
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_47538946
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De auto is blijkbaar erg duur 's ochtends (vanwege de file) en de trein wordt dat nu ook. Dat is heel mooi, want dan ontstaan er prikkels voor alternatieven.

-Meer thuiswerk
-Meer variabele werktijden
-Mensen denken meer na over de afstand tussen wonen en werk

Uiteraard hoef je niet aan die alternatieven te voldoen, maar dan betaal je er ook maar voor.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:51:54 #39
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_47538968
That's it. Ik ga emigreren.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:53:00 #40
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47538998
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:48 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Als je bekijkt wat je voor de trein kwijt bent (en als je het comfort van de auto wilt evenaren, moet je toch 1e klas zitten), is dit niet of nauwelijks goedkoper dan een auto.
Mwa, je hebt ook nog de aanschaf van je auto, onderhoud van je auto, verzekering, wegenbelasting ed.
Als je alleen van de benzineprijs uitgaat is de auto ongeveer even duur per km ja. Maar de overige kosten heb je ook nog en die kunnen mensen met een uitkering (of minimumloon) echt niet betalen.
pi_47539007
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:51 schreef Armageddon het volgende:
That's it. Ik ga emigreren.
Naar Nigeria?
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:54:30 #42
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_47539025
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:53 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Naar Nigeria?
Alles beter dan hier!
pi_47539128
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Mwa, je hebt ook nog de aanschaf van je auto, onderhoud van je auto, verzekering, wegenbelasting ed.
Als je alleen van de benzineprijs uitgaat is de auto ongeveer even duur per km ja. Maar de overige kosten heb je ook nog en die kunnen mensen met een uitkering (of minimumloon) echt niet betalen.
Vervelend voor de arme mensen
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:05:11 #44
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_47539254
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Mensen met een uitkering hoeven niet in de trein en zeker niet tijdens de spits. Een auto hoeven ze eigenlijk ook niet te hebben. Mocht het minimumloon zo laag zijn dat werknemers niet fatsoenlijk hun woon-werkverkeer kunnen betalen, dan moet het minimumloon maar omhoog of moeten dat soort mensen een woon-werksubsidie krijgen.
pi_47539292
Dus op het moment dat je hem minste service kunt verwachten, moet je er ook nog voor betalen.
Ja, duidelijk.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_47539299
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:54 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Alles beter dan hier!
Bel eens en van je buddy's daarzo?
Kijken of ze nog een leuk resort weten
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:09:47 #47
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47539349
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:05 schreef Pool het volgende:

[..]

Mensen met een uitkering hoeven niet in de trein en zeker niet tijdens de spits. Een auto hoeven ze eigenlijk ook niet te hebben. Mocht het minimumloon zo laag zijn dat werknemers niet fatsoenlijk hun woon-werkverkeer kunnen betalen, dan moet het minimumloon maar omhoog of moeten dat soort mensen een woon-werksubsidie krijgen.
Nou, het minimumloon is rond de 1050 euro netto per maand. Mensen met een uitkering krijgen tussen de 8 en 900 per maand. Dus als er dan ook nog eens flink kosten moeten worden gemaakt om naar je werk te reizen zie ik straks het aantal uitkeringtrekkers stijgen.

En mensen met een uitkering moeten ook wel eens in de spits reizen (om te solliciteren bv)
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:43:03 #48
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47540223
quote:
Dus voordat de werkzaamheden of de problemen zijn begonnen moet de burger al gaan betalen.
Wie is die directeur met zijn paniekvoetbal ?. Ontslaan die gast. Die vervult geen publieke dienstverlenende functie.
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:44:59 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_47540277
Het moet echt niet gekker worden met die gasten .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_47540983
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:46 schreef scarefreak het volgende:

Beetje triest als je het verschil tussen ov-jaarkaart en ov-studentenkaart niet kent en daardoor de plank fiks mis slaat...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')