Maar dan blijst elke student lekker tot een uur of 12 in zijn bed rotten zodat hij geld krijgt. Betaald uitslapen dus.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:24 schreef Basp1 het volgende:
Toen ik nog dagelijks met de trein voor mijn werk tussen eindhoven en tilbug moest reizen viel het mij altijd op dat het sochtend's heel druk was met studenten en die s'middags toch een stuk gespreider terug gingen.
We zouden met die chipkaart ook de prikkel kunnen gaan omdraaien dat studenten die nooit in de ochtend spits gebruik maken van de trein een geld bedrag hiervoor gaan krijgen.
Ik zie best wat in je verhaal, helemaal omdat een aantal dingen veel werkende mensen de strot uitkomen qua werktijden, vooral het gegeven dat een hoop dienstverlening alleen plaatsvindt tijdens werkuren. Wil je tussendoor naar de bank, woningbouw etc., dan zul je vrij moeten nemen/vragen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:27 schreef N.i.c.k het volgende:
Welkom bij de marktwerking. Het hele idee van privatisering is natuurlijk onzin blijkt nu wel. (ik snap dan ook absoluut niet de noodzaak van de privatisering van Schiphol, behalve het hanengedrag van een ceo die zijn prestigepaardje wil berijden). Maar het is natuurlijk NS haar goed recht.
Daarbij is dit de extra harde maatregel die nodig is om ons 9 to 5 ritme te doorbreken. Als en de het autorijden duurder wordt in de spits, en de ns, is dit voor zowel werkgevers als werknemers een motivatie om af te wijken van deze tijden.
werknemers zullen bereid zijn zich flexibeler op te stellen t.a.v. langer doorwerken en werkgevers zullen hierin wel moeten meegaan om niet de lonen teveel omhoog te jagen.
In het M-magazine van NRC is al eens aangetoond dat geen enkele van de huidige aangedragen alternatieven ook maar op enige wijze het filleprobleem verhelpt. Behalve het ritme doorbreken.
Bij het rekekningrijden naar kilometerheffing gaan mensen dichter bij huis wonen, of houden rekening met minder drukte waardoor ze alsnog later vertrekken, en alsnog allemaal op dezelfde tijden naar hun werk reizen.
mwah, als alleenstaande moeder heb je het eigenlijk altijd wel wat te doen, dat is niet zo zeer het probleem .. het is mijn lijf dat niet meer zo gezond is als ik graag zou willen, en de ochtenden dat ik zo verkrampt wakker wordt dat ik me amper kan bewegen doen mij de das om ..quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:48 schreef Bolter het volgende:
Je hebt het nu zo druk met niets doen dat je niet ingezet kan worden...
Email... Die van jou kan ik zo niet meer traceren. Mail anders even op (bij jou bekende nick met een puntje tussen eerste en tweede deel) at home punt nl.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:13 schreef ACT-F het volgende:
E-mail maar anders, dan houd ik je op de hoogte over de stand van zaken. Je weet wat ik bedoel
Voor studenten zou men ook een uren verantwoordingssysteem moeten invoeren dan zou geen enkele student meer dan 5 jaar meer over zijn studie doen. De studenten die dat wel doen zijn niet capabel voor die studie.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:26 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Maar dan blijst elke student lekker tot een uur of 12 in zijn bed rotten zodat hij geld krijgt. Betaald uitslapen dus.![]()
Een student zou eens eigen verantwoordelijkheid kunnen krijgen...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:06 schreef Basp1 het volgende:
Voor studenten zou men ook een uren verantwoordingssysteem moeten invoeren dan zou geen enkele student meer dan 5 jaar meer over zijn studie doen. De studenten die dat wel doen zijn niet capabel voor die studie.
![]()
Duh maar je wil iemand anders wat opleggen wat jou niet betreft en je werkt niet eens. Vind dat wel zo makkelijk lullen. Maar goed jij verdedigt iedereen behalve normale hardwerkende mensen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:06 schreef moussie het volgende:
[..]
en met reden, voor mij zouden flexibelere werktijden een uitkomst zijn namelijk ..
quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:51 schreef Pool het volgende:
[..]
De auto is blijkbaar erg duur 's ochtends (vanwege de file) en de trein wordt dat nu ook. Dat is heel mooi, want dan ontstaan er prikkels voor alternatieven.
-Meer thuiswerk
-Meer variabele werktijden
-Mensen denken meer na over de afstand tussen wonen en werk
Uiteraard hoef je niet aan die alternatieven te voldoen, maar dan betaal je er ook maar voor.
En wat moeten mensen doen wier baan thuiswerken en variabele werktijden niet toelaat? En qua verhuizen: als iedereen die in Amsterdam werkt er ook moet gaan wonen kom je minstens 100000 woningen te kort.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:51 schreef Pool het volgende:
[..]
De auto is blijkbaar erg duur 's ochtends (vanwege de file) en de trein wordt dat nu ook. Dat is heel mooi, want dan ontstaan er prikkels voor alternatieven.
-Meer thuiswerk
-Meer variabele werktijden
-Mensen denken meer na over de afstand tussen wonen en werk
Uiteraard hoef je niet aan die alternatieven te voldoen, maar dan betaal je er ook maar voor.
Ja, de prijs van de auto was echt hét argumentquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:08 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Als je een auto van minimaal ¤ 30.000+ onder je reet hebt is de auto een mooi alternatief, if not is de trein HET vervoermiddel bij uitstek.
In zo'n pauperbak rijden trek ik niet, dan word ik liever als vee vervoerd in een stampvolle trein.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, de prijs van de auto was echt hét argument. Niet iets als reistijd of bereikbaarheid, dat is te makkelijk.
Nou, dat is dus doodleuk geen optie. Je kan het hooguit verder terugdringen dan nu gebeurt, maar wat doe je met koppels die beide werken? Dwingen om beide werk in eigen regio te zoeken?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar aan de andere kant kan het fileprobleem opgelost worden als iedereen in zijn eigen omgeving woont en werkt.
In je eigen omgeving wonen lijkt me logischquote:Op zondag 25 maart 2007 22:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar aan de andere kant kan het fileprobleem opgelost worden als iedereen in zijn eigen omgeving woont en werkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |