Ook als het zo ver gaat van Als hij niet gelooft in wat ik geloof hoef ik hem niet ?quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:26 schreef Nosh het volgende:
Tuurlijk niet.
Relaties gaan meestal samen met gedeelde interesses en visies. Muzikaal, politiek, zelfde hobby's of inderdaad een gedeelde religie.
Niks discriminatie, gewoon het zoeken van geluk met iemand die bij je past.
'Als hij / zij niet voor Ajax is dan hoef ik hem / haar niet'.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:27 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ook als het zo ver gaat van Als hij niet gelooft in wat ik geloof hoef ik hem niet ?
"Als hij/zij de godganse dag naar Jannes luistert en haar kamer er mee heeft behangen, hoef ik haar niet."quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:27 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ook als het zo ver gaat van Als hij niet gelooft in wat ik geloof hoef ik hem niet ?
Ja. Wat is daar mis mee? Iedereen sellecteert op uiterlijk, voorkeuren, etc. Jij hebt toch ook je eisen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:27 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Aan de andere kant denk ik wel dat die meiden nog nooit echt verliefd zijn geweest...quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:18 schreef Kloon het volgende:
[..]
Ja. Wat is daar mis mee? Iedereen sellecteert op uiterlijk, voorkeuren, etc. Jij hebt toch ook je eisen?
Je zegt niet toch niet automatisch dat de ander niet goed genoeg is? Of bedoel je met geloof dat je ook moet vinden dat elk ander geloof minder is? Dan is discriminatie al een feit voordat er sprake is van partnerkeuze.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:24 schreef Canisfire het volgende:
Want eigenlijk zeg je dan jij gelooft niet hetzelfde als wat ik geloof dus jij bent niet goed genoeg als mijn partner. Toch zielig dat vandaag de de dag mensen nog zo bekrompen kunnen zijn is het niet?
Wat een onzin.quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:19 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Aan de andere kant denk ik wel dat die meiden nog nooit echt verliefd zijn geweest...
Als ik een artiest leuk vind, dan vind ik automatisch alle andere artiesten minder leuk. Dat is logica.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:29 schreef Forkbender het volgende:
[..]
Je zegt niet toch niet automatisch dat de ander niet goed genoeg is? Of bedoel je met geloof dat je ook moet vinden dat elk ander geloof minder is? Dan is discriminatie al een feit voordat er sprake is van partnerkeuze.
Katholieken stellen niet ALLEMAAL de eis dat de partner dat ook is. Wat een onzin. Steeds meer katholieken dopen hun kinderen niet eens meer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:24 schreef Canisfire het volgende:
Zo als de tt al zegt is dat discriminatie?
Zo zit ik op zwolle op school. En zat ik ooit in de klas bij een paar zwaar gelovige urkers.
En die dames hadden als eis dat het vriendje dat ze zouden krijgen gelovig is.
Was dat niet het geval en zouden ze verliefd worden op een jongen of man die dat niet was dan was er geen kans dat ze samen een relatie zouden kunnen vormen.
Nu is dit natuurlijk uit het oog punt van de christen gezien.
Maar we weten allemaal dat veel moslims ook liever een moslim hebben en Katolieken stellen ook allemaal wel de eis dat de partner ook Katoliek is.
Nu ben ik van menning dat dit gewoon keiharde discriminatie is.
Want eigenlijk zeg je dan jij gelooft niet hetzelfde als wat ik geloof dus jij bent niet goed genoeg als mijn partner. Toch zielig dat vandaag de de dag mensen nog zo bekrompen kunnen zijn is het niet?
Het is discriminatie, maar het is geoorloofde discriminatie. Discriminatie is verboden op de arbeidsmarkt, bij het verlenen van diensten en andere zaken in de openbare sfeer. Bij jouw privé-zoektocht naar een geschikte levenspartner gelden die gelijkebehandelingswetten niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:24 schreef Canisfire het volgende:
ja, dat is het ook, discriminatie in de zin van onderscheid maken ....quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:24 schreef Canisfire het volgende:
Maar dat betekent absoluut niet dat je die andere artiesten niet goed genoeg vind als mens. Discriminatie zoals het in de wet geregeld wordt, heeft helemaal niets te maken met of je iemand leuk vindt of niet.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:35 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Als ik een artiest leuk vind, dan vind ik automatisch alle andere artiesten minder leuk. Dat is logica.
Het is wel waar maar als je in jouw tekst "relaties" vervangt door "samenleving" of "maatschappij" klagen ze je morgen nog aan.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:26 schreef Nosh het volgende:
Tuurlijk niet.
Relaties gaan meestal samen met gedeelde interesses en visies. Muzikaal, politiek, zelfde hobby's of inderdaad een gedeelde religie.
Niks discriminatie, gewoon het zoeken van geluk met iemand die bij je past.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is geen discriminatie. Dan zou het ook discriminatie zijn als iemand geen relatie met een neger wil, of alleen maar op blond valt.
Discriminatie op basis van geslacht en religie is (in het geval van relatiekeuzes) hetzelfde als discriminatie op basis van ras?quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Als er ergens ongegeneerd gediscrimineerd wordt op geslacht, geaardheid, uiterlijk, afkomst, ras, religie, politieke voorkeur etc is het wel op de relatiemarkt.
Eindelijk iemand die snapt wat discriminatie inhoudtquote:Op donderdag 22 maart 2007 10:41 schreef Pool het volgende:
[..]
Het is discriminatie, maar het is geoorloofde discriminatie. Discriminatie is verboden op de arbeidsmarkt, bij het verlenen van diensten en andere zaken in de openbare sfeer. Bij jouw privé-zoektocht naar een geschikte levenspartner gelden die gelijkebehandelingswetten niet.
er zijn ook meisjes die per se een jongen willen van een hoog opleidingsniveau.. Dat is toch exact hetzelfde?quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:24 schreef Canisfire het volgende:
Zo zit ik op zwolle op school. En zat ik ooit in de klas bij een paar zwaar gelovige urkers.
Was dat niet het geval en zouden ze verliefd worden op een jongen of man die dat niet was dan was er geen kans dat ze samen een relatie zouden kunnen vormen.
Nu is dit natuurlijk uit het oog punt van de christen gezien.
Maar we weten allemaal dat veel moslims ook liever een moslim hebben en Katolieken stellen ook allemaal wel de eis dat de partner ook Katoliek is.
En zo is het precies. Een partner wordt geselecteerd op diverse criteria. Elk criteria kan als discriminerend worden belicht. Maar "echte" discriminerend is het echter alleen als het in strijd is met de gelijkebehandelingswetten.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:41 schreef Pool het volgende:
Het is discriminatie, maar het is geoorloofde discriminatie. Discriminatie is verboden op de arbeidsmarkt, bij het verlenen van diensten en andere zaken in de openbare sfeer. Bij jouw privé-zoektocht naar een geschikte levenspartner gelden die gelijkebehandelingswetten niet.
Discriminatie is het ongeoorloofd onderscheid op basis van ras, geslacht, geloof etc. Als het ras, geloof etc niks van doen heeft met de eigenlijke zaak (bijvoorbeeld werk uitvoeren en ergens boodschappen doen) is het ongeoorloofd. Het mag duidelijk zijn dat in dit geval geloof wel degelijk invloed heeft op hoe iemand een relatie beleeft, dus daarbij is het onderscheid geoorloofd en dus geen discriminatiequote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:12 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
En zo is het precies. Een partner wordt geselecteerd op diverse criteria. Elk criteria kan als discriminerend worden belicht. Maar "echte" discriminerend is het echter alleen als het in strijd is met de gelijkebehandelingswetten.
fuck you.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:14 schreef Qdo het volgende:
Verkapt: "zie je nou wel dat moslims niet de enige zijn, laten we de hand maar eens in eigen boezem steken" topic.
En als de uitvoering van het werk of de boodschappen tegen je principes ingaan? Ik zou bijvoorbeeld nooit een relatie nemen met een vrouw die ooit in de prostitutie heeft gezeten. In mijn zoektocht naar een partner zoek ik naar bepaalde eigenschappen waar ik gelukkig van kan worden en die mijn kinderen een goede kans in de toekomst geven. Maar volgens mij zijn we het eens dat onderscheid op basis van religie geen discriminatie is, toch?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Discriminatie is het ongeoorloofd onderscheid op basis van ras, geslacht, geloof etc. Als het ras, geloof etc niks van doen heeft met de eigenlijke zaak (bijvoorbeeld werk uitvoeren en ergens boodschappen doen) is het ongeoorloofd. Het mag duidelijk zijn dat in dit geval geloof wel degelijk invloed heeft op hoe iemand een relatie beleeft, dus daarbij is het onderscheid geoorloofd en dus geen discriminatie
Verkapte "shit een topic die niet over moslims gaat, ik raak in de war" postquote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:14 schreef Qdo het volgende:
Verkapt: "zie je nou wel dat moslims niet de enige zijn, laten we de hand maar eens in eigen boezem steken" topic.
Je begrijpt me niet helemaal. Bij relaties kan het per definitie geen ongeoorloofd onderscheid zijn, omdat alles van zo'n persoon invloed heeft op de relatie zelf.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:46 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
En als de uitvoering van het werk of de boodschappen tegen je principes ingaan? Ik zou bijvoorbeeld nooit een relatie nemen met een vrouw die ooit in de prostitutie heeft gezeten. In mijn zoektocht naar een partner zoek ik naar bepaalde eigenschappen waar ik gelukkig van kan worden en die mijn kinderen een goede kans in de toekomst geven. Maar volgens mij zijn we het eens dat onderscheid op basis van religie geen discriminatie is, toch?![]()
*kortzichtig mode aan:quote:Op zondag 25 maart 2007 16:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet helemaal. Bij relaties kan het per definitie geen ongeoorloofd onderscheid zijn, omdat alles van zo'n persoon invloed heeft op de relatie zelf.
Het feit dat iemand gelovig is, heeft echt geen invloed op bijvoorbeeld vakken vullen en mag daarom geen reden zijn om iemand wel of niet aan te nemen.
Zo zie je maar weer hoe ziek mensen kunnen worden van 'liefde voor Jezus' of een ander geloof. Als je zelfs je liefde voor een ander door laat verpesten...quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:24 schreef Canisfire het volgende:
Zou wat zijn inderdaad. Kon je altijd op het lekkerste wijf van de klas afstappen, en als ze je afwijst, klaag je ze gewoon aan wegens discriminatie.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:28 schreef Invictus_ het volgende:
Het hele punt van een partner 'zoeken' is toch discriminatie?
Je doet jezelf daar helemaal geen tekort mee, hooguit maak je het voor jezelf moeilijker om een partner te vinden omdat de vijver om uit te vissen kleiner is. Maar jezelf tekort doen, absoluut niet, ik zou het juist als een gemis beschouwen - en daarmee zien als een 'mezelf tekort doen' - als ik mijn geloof, dat zo'n belangrijke rol speelt in mijn leven, niet zou kunnen delen met mijn partner.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:28 schreef Invictus_ het volgende:
Als je geloof wilt meewegen doe je alleen jezelf een tekort.
True, je kan beter je beperkingen erkennen en gelukkig zijn. Mits je er niet overheen kan komen uiteraard, en dat is bij geloof het geval.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:16 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Je doet jezelf daar helemaal geen tekort mee, hooguit maak je het voor jezelf moeilijker om een partner te vinden omdat de vijver om uit te vissen kleiner is. Maar jezelf tekort doen, absoluut niet, ik zou het juist als een gemis beschouwen - en daarmee zien als een 'mezelf tekort doen' - als ik mijn geloof, dat zo'n belangrijke rol speelt in mijn leven, niet zou kunnen delen met mijn partner.
Ach, je doet jezelf er altijd tekort mee. Als je op blondines valt, mis je al het moois die roodharigen personen je hadden kunnen brengen, als je op intellectuelen valt mis je misschien de simpele oprechtheid van een stratenlegger, als je puur je geloof wil delen met mensen, mis je de slijpsteen van je religieuze geest die een ongelovige je kan brengen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:16 schreef _Floddertje_ het volgende:
Je doet jezelf daar helemaal geen tekort mee, hooguit maak je het voor jezelf moeilijker om een partner te vinden omdat de vijver om uit te vissen kleiner is. Maar jezelf tekort doen, absoluut niet, ik zou het juist als een gemis beschouwen - en daarmee zien als een 'mezelf tekort doen' - als ik mijn geloof, dat zo'n belangrijke rol speelt in mijn leven, niet zou kunnen delen met mijn partner.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |