abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47515441
quote:
PvdA'ers komen met website tegen Wilders

Een groep leden van de PvdA in Amsterdam heeft een website opgericht om de ideeën van personen als Tweede Kamerlid Geert Wilders (PVV) tegen te gaan. De internetpagina moet het zaaien van haat tegen bevolkingsgroepen bestrijden.

Dat liet oud PvdA-wethouder van Amsterdam Michael van der Vlis, één van de initiatiefnemers, woensdag weten. Op www.Tegenhaatzaaien.nl staan onder meer columns en informatie over bijvoorbeeld debatten.

Op de site staat onder meer stuk van Bart tromp, bijzonder hoogleraar in de theorie en geschiedenis van de internationale betrekkingen, die vindt dat de PVV een fascistoïde partij is geworden door de aanvallen op de staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak en het Kamerlid Khadija Arib. Ook Marcel van Dam doet een duit in het zakje en roept de PvdA op om krachtiger stelling nemen tegen antivreemdelingensentimenten.
PvdA'ers komen met website tegen Wilders

Wederom grappig hoe de PvdA weer totaal niet weet om te springen met het succes en stijgende aanhang van Wilders. Ze gaan een website tegen hem beginnen! Ze zeggen:

"De internetpagina moet het zaaien van haat tegen bevolkingsgroepen bestrijden."

Grappig dat ze een gevolg (Wilders) hiervan willen aanpakken en niet de bron. De bron van "haat tegen bevolksgroepen" komt voornamelijk van de uitwassen onder allochtone groepen. Bijvoorbeeld dat ze overmatig vaak crimineel/asociaal zijn, of overmatig vaak de Nederlandse taal niet goed beheersen, of op Westerse samenlevingen spugen, enzovoorts.

DAT zijn de bronnen van "haat tegen bevolkingsgroepen", en niet anders. Er zullen vast wel wat racisten in de Nederlandse samenleving zijn, maar het meeste "racisme" komt door logische redenen, zoals hierboven genoemd.

Conclusie: PvdA kan beter een website tegen Marokkaanse loverboys beginnen om maar wat te noemen, dan een website tegen Wilders. Dat zou de "haat tegen bevolkingsgroepen" veel beter aanpakken dan Wilders weer op stang te jagen. Wilders is slechts een gevolg van bovengenoemde redenen. Hoe groot zal de aanhang van Wilders zijn als allochtonen ook relatief gezien niet crimineler/asocialer enzovoorts waren dan autochtonen? Nog geen 1 zetel waarschijnlijk. De PvdA laat weer blijken niets te hebben geleerd van de Fortuyn-periode. Eigenlijk is dat al een schande.
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:45:25 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_47515600
Is op zich ook een goed idee

Al vind ik de redenen die je aandraagt wat kort door de bocht. De hogere criminaliteitscijfers onder allochtonen zijn ook niet helemaal aan hen toe te schrijven.
pi_47515662
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:45 schreef Hexagon het volgende:
Hoezo ook? Pak de foute groepen binnen allochtonen bevolkingsgroepen gewoon aan, dan zal Wilders' aanhang snel slinken. Maar daar wil de PvdA niet aan beginnen.
pi_47515763
Heerlijk om te zien hoe men krampachtig de multicul in stand wilt houden
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:52:25 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_47515942
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoezo ook? Pak de foute groepen binnen allochtonen bevolkingsgroepen gewoon aan, dan zal Wilders' aanhang snel slinken. Maar daar wil de PvdA niet aan beginnen.
Omdat het haatzaaien van Wilders en consorten niet bepaald bijdraagt aan een gedegen oplossing voor het probleem. Bovendien is het onwenselijk en creeert het een kruitvat in onze samenleving.

Niettemin zijn loverboys een probleem.

Maar ik vind zowel Wilders als loverboys problematisch.
pi_47515981
quote:

Al vind ik de redenen die je aandraagt wat kort door de bocht. De hogere criminaliteitscijfers onder allochtonen zijn ook niet helemaal aan hen toe te schrijven.
Nee, die cijfers zijn toe te schrijven aan autochtonen die hun lijf en leden niet afdoende beschermen
Big dick.
pi_47516041
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat het haatzaaien van Wilders en consorten niet bepaald bijdraagt aan een gedegen oplossing voor het probleem. Bovendien is het onwenselijk en creeert het een kruitvat in onze samenleving.

Niettemin zijn loverboys een probleem.

Maar ik vind zowel Wilders als loverboys problematisch.
Wilders is 1 van de gevolgen, en die loverboys van een bepaalde afkomst is 1 van de oorzaken. Lijkt me dat we na logisch nadenken eerst de oorzaken gaan aanpakken. Dan pak je automatisch ook een gevolg (Wilders) aan! Twee in 1 klap.
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:55:29 #8
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_47516094
We zijn in Nederland al veel te ver afgegleden
Als ik zie hoeveel jongeren nu ontsporen en in de criminaliteit terecht komen dan ben ik bang voor de toekomst
Dat word dalijk wel de maatschappij
Een groot deel hiervan is idd marrokaan of antilliaan.
Maar zolang de linksdraaiende mensen in Nederland het vertikken om hier wat aan te doen gaan we alleen maar verder naar beneden en word ons land dalijk onleefbaar

Alleen het feit al dat als je het met Wilders of Verdonk eens bent op de hoofdpunten dan ben je al een "slecht mens"
Te gek voor woorden toch dat al die buitenlanders die alles bij elkaar stelen en roven dus niet aangepakt worden.
Maar eerlijke mensen die het hier niet mee eens zijn zijn dus slecht?
Shuffle up and deal!!!
pi_47516174
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Als je zou pleiten voor het aanpakken van foute groepen in het algemeen, zou ik je steunen. Ik hoor nl. dat PVV volk alleen over moslims en 'die ander' maar nooit heeft hij het over het hersenloze VMBO deel van de bevolking dat een veel betere omschrijving van de probleemgroep is dan 'allochtoon'.
pi_47516179
quote:

Nee, dat is waar; jij en ik zijn daar de oorzaak van.
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:57 schreef en_door_slecht het volgende:

Als je zou pleiten voor het aanpakken van foute groepen in het algemeen, zou ik je steunen. Ik hoor nl. dat PVV volk alleen over moslims en 'die ander' maar nooit heeft hij het over het hersenloze VMBO deel van de bevolking dat een veel betere omschrijving van de probleemgroep is dan 'allochtoon'.
Dat hersenloze VMBO deel van de bevolking maakt alleen maar problemen als tegenbeweging van de urbancultuur. Lonsdale, Hooligan, Fred Perry en al die andere troep had nooit het standaarduniform geworden van onze fijne jeugdige schoffies als Ali B en kompanen de Nederlandse televisie niet zouden regeren. Dat wazigebeuren is puur een tegenreactie; niets meer, niets minder.
pi_47516290
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:57 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Erg interessant, maar dat wordt met name veroorzaakt door de foute groepen binnen zo'n gemeenschap. Die maken hun gemeenschap zwart. Dan geldt mijn argument dus nog steeds.
pi_47516301
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:57 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Nee, dat is waar; jij en ik zijn daar de oorzaak van.
Nee, maar het helpt iig niet. Helemaal op de langere termijn niet.
pi_47516338
pberends-topic
pi_47516370
quote:

Dan moeten "linksen" niet zeuren dat Wilders de grenzen zo dicht mogelijk wil houden. Als dat feit alleen al zou zorgen voor meer criminaliteit wil geen mens dat natuurlijk (behalve de politieke elite en links).
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:01:25 #15
28946 mirelia
pi_47516375
het hersenloze VMBO deel van de bevolking

Ga eens goed kijken.........over het algemeen in de grote steden hoofdzakelijk allochtonen hoor
Maarneeeee we steken onze kop in het zand voor deze groepen
Shuffle up and deal!!!
pi_47516391
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:00 schreef TeringHenkie het volgende:
pberends-topic
Dat is waar, maar mijn topic is een waarheid als een koe.
pi_47516439
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:48 schreef _The_General_ het volgende:
Heerlijk om te zien hoe men krampachtig de multicul in stand wilt houden
Hm, is het erg als ik het verband niet zie?
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:02:57 #18
28946 mirelia
pi_47516446
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat is waar, maar mijn topic is een waarheid als een koe.
Ik steun je in deze voor 100%
Shuffle up and deal!!!
pi_47516486
"Marokkaanse jongeren kunnen er niks aan doen. Ze worden niet geaccepteerd in de maatschappij en komen daarom in de criminaliteit"

De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_47516515
Het is inderdaad symptoombestrijding van de PvdA, en ik snap werkelijk niet dat die mensen dat zelf niet ook inzien.

De simpele vragen die zichzelf moeten stellen zijn:

Waarom wordt de SP steeds groter?
Waarom groeit Wilders' PVV met 900%?
Waarom krimpt de PvdA?

Hun eigen antwoord:

"Het is de schuld van Wilders, wij doen alles goed dus aan ons kan het niet liggen"

Het werkelijke antwoord:

Partijprogramma of uitdraging daarvan wordt door burgers niet gesteund. Zonder steun verlies je je aanhang. Dit is een democratisch land. Als iedereen tegen je is, kun je nog zo moralistisch juist zitten: de meerderheid beslist....

Ik zie de PvdA aan het einde van deze regeringsperiode hetzelfde lot ondergaan als D66 en de SP en Wilders fors groeien.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_47516578
Mijns inziens is Wilders trouwens geen haatzaaier, hooguit een vertolker van de gevoelens die onder een heleboel Nederlanders leven; ongeacht of de PvdA die nu wel of niet gewenst vindt. Sowieso vind ik het van de gekken dat een politieke partij bepaalt of iets fout is; ze kan er hooguit een mening over hebben, maar je mening als politieke partij presenteren als een feit is toch wel een onprofessionele actie; typisch iets voor de PvdA naar mijn mening.
pi_47516612
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Hm, is het erg als ik het verband niet zie?
Niet erg, wel kortzichtig.
pi_47516659
De PVDA gaat haatzaaien aanpakken. Dus de marokkaanse haters gaan het heel moeilijk krijgen in Amsterdam en omgeving. Oh wacht...ze werken natuurlijk selectief want ze kunnen hun knuffelallochtoontjes toch niet laten vallen?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_47516677
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:53 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Nee, die cijfers zijn toe te schrijven aan autochtonen die hun lijf en leden niet afdoende beschermen
Zo is dat: er zijn nu eenmaal nieuwe regels in Nederland. Je mag best om een verkrachting vragen door er onzedig bij te gaan lopen, zonder hoofddoek en zo, maar dan moet je ook niet gaan zeuren als bij die verkrachting teveel geweld gebruikt wordt.

Het is allemaal zo simpel...
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:08:17 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_47516686
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Dan moeten "linksen" niet zeuren dat Wilders de grenzen zo dicht mogelijk wil houden. Als dat feit alleen al zou zorgen voor meer criminaliteit wil geen mens dat natuurlijk (behalve de politieke elite en links).
Een van de oorzaken is ook het beleid van voorgaande regeringen (en dan met name in de jaren 70) ten opzichte van gastarbeiders.

Niet dat criminele allochtonen niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun gedrag. Maar het feit dat allochtonen hoger scoren in criminaliteitscijfers ligt niet aan het feit dat ze allochtoon zijn.

Het ligt er vooral aan dat het criminele deel behoort tot de laagste sociale klasse die percentueel groter is bij allochtonen. En de redenen daarvoor liggen ook in het beleid van vroeger tov nieuwkomers.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:09:06 #26
28946 mirelia
pi_47516717
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:03 schreef Roberto258 het volgende:
"Marokkaanse jongeren kunnen er niks aan doen. Ze worden niet geaccepteerd in de maatschappij en komen daarom in de criminaliteit"

Ja me reet!!!
Ze vinden het wel goed zo
En de manier waarop ze zich gedragen (of juist niet gedragen) is de reden dat ze niet worden geaccepteerd hoor

WORD NOU EENS WAKKER ALLEMAAL!!!!
Shuffle up and deal!!!
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:13:40 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_47516915
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Erg interessant, maar dat wordt met name veroorzaakt door de foute groepen binnen zo'n gemeenschap. Die maken hun gemeenschap zwart. Dan geldt mijn argument dus nog steeds.
Probleem is dat Wilders op de hele gemeenschap afgeeft. Albayrak hoort bijvoorbeeld niet tot de loverboy Lowlife types

Bovendien wordt het verhoogde criminaliteit en islamisering een beetje door elkaar gehaald
pi_47517099
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:09 schreef mirelia het volgende:
WORD NOU EENS WAKKER ALLEMAAL!!!!
Ben ik al een eeuwigheid. Kijk eens niet met die oogkleppen naar de wereld en je zult zien dat de overgrote meerderheid van die mensen die jij wegzet als slapers allang wakker is en alleen een wat bredere kijk op de wereld hebben dan jij.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:19:14 #29
28946 mirelia
pi_47517144
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Bovendien wordt het verhoogde criminaliteit en islamisering een beetje door elkaar gehaald
Ze hebben wel degelijk met elkaar te maken hoor
Daarmee wil ik niet zeggen alle islamieten crimineel zijn hoor
Maar wat een feit is is dat het grootste percentage criminelen wel allochtoon is
Overigens heeft Wilders nooit beweerd dat Albayrak tot de loverboy Lowlife types behoort hoor
Shuffle up and deal!!!
pi_47517185
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een van de oorzaken is ook het beleid van voorgaande regeringen (en dan met name in de jaren 70) ten opzichte van gastarbeiders.

Niet dat criminele allochtonen niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun gedrag. Maar het feit dat allochtonen hoger scoren in criminaliteitscijfers ligt niet aan het feit dat ze allochtoon zijn.

Het ligt er vooral aan dat het criminele deel behoort tot de laagste sociale klasse die percentueel groter is bij allochtonen. En de redenen daarvoor liggen ook in het beleid van vroeger tov nieuwkomers.
Eindelijk iemand op Fok die het wel snapt.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:24:56 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_47517363
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:19 schreef mirelia het volgende:

[..]

Ze hebben wel degelijk met elkaar te maken hoor
Daarmee wil ik niet zeggen alle islamieten crimineel zijn hoor
Maar wat een feit is is dat het grootste percentage criminelen wel allochtoon is
Overigens heeft Wilders nooit beweerd dat Albayrak tot de loverboy Lowlife types behoort hoor
Absoluut niet. De islam verwerpt criminaliteit.

Meer criminaliteit komt door een hoger percentage van lowlife trash onder de moslims. Dat zijn de molsimvarianten van onze kampers en sjonnies. En dat hogere percentage komt niet zozeer door de islam maar door in het verleden (door zowel links als rechts) gemaakte fouten met betrekking tot immigratie en integratie.

En Wilders loopt te kankeren op moslims in de regering die juist voorbeelden zijn van moslims die prima functioneren en totaal geen probleem zijn.

En als Wilders zich nou eens specifiek op loverboy lowlifes richtte dan zou ik al heel wat meer begrip voor hem hebben.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:32:09 #32
28946 mirelia
pi_47517699
Wilders richt zich op de uitwassen van de Islam
Mensen die zich aanpassen, de taal goed spreken, WERKEN en zich niet schuldig maken aan crimineel gedrag heb ik niks tegen
Shuffle up and deal!!!
pi_47517793
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:32 schreef mirelia het volgende:
Mensen die zich aanpassen, de taal goed spreken, WERKEN en zich niet schuldig maken aan crimineel gedrag heb ik niks tegen
nee ben ik het helemaal mee eens ...maar dat UITSCHOT Gewoon opzouten
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:35:03 #34
28946 mirelia
pi_47517828

Waar beweer ik het tegendeel??
Shuffle up and deal!!!
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:35:48 #35
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_47517852
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:24 schreef Hexagon het volgende:
En eerlijk zullen we de oorlogsbuit delen.

http://digiboek.50megs.com/koran/koran008.html
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:36:55 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_47517902
quote:
Loverboys zijn geen uitwas van de islam. Er zin immers ook Antilianen, Nederlanders en anderen die erin meedoen. Bovendien is er geen moslimleer die het vak loverboy aanprijst.

Uitwassen van de islam zijn types zoals Mohammed B. Maar dat is zoiets als alle katholieken op de uitwassen van de IRA afrekenen.
quote:
Wilders wel, getuige Albayrak en Aboutaleb
pi_47517926
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:35 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Als het over oorlogsbuit en religie gaat, moet je heden ten dage toch echt bij de joden en de evangelisten zijn.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:38:07 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_47517961
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:35 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

http://digiboek.50megs.com/koran/koran008.html
Zullen we de bijbel er dan ook maar bij pakken?
pi_47518010
quote:
Kutmarokkaantjes hebben sowieso niks met de islam te maken.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:40:36 #40
28946 mirelia
pi_47518075
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Loverboys zijn geen uitwas van de islam. Er zin immers ook Antilianen, Nederlanders en anderen die erin meedoen. Bovendien is er geen moslimleer die het vak loverboy aanprijst.
[..]
Wilders wel, getuige Albayrak en Aboutaleb
Wilders heeft iets tegen de dubbele nationaliteit van deze 2
Niet tegen hen persoonlijk

Er zijn veel loverboys die islamiet zijn en dat vind ik dan uitwassen
Enja er zijn ook loverboys van andere komaf en die veroordeel ik net zo goed
Shuffle up and deal!!!
pi_47518088
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Terug met al die mafkezen
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:46:03 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_47518315
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:40 schreef mirelia het volgende:

[..]

Wilders heeft iets tegen de dubbele nationaliteit van deze 2
Niet tegen hen persoonlijk
Ja Geert verspilt zijn tijd liever op zinloze dingen als kansloze moties tegen bewindslieden met een dubbel paspoort om zijn ongenoegen over moslims te uiten. Terwijl die 2 niet een probleem zijn.

Als hij het nou eens over loverboys had gehad,
quote:
Er zijn veel loverboys die islamiet zijn en dat vind ik dan uitwassen
Enja er zijn ook loverboys van andere komaf en die veroordeel ik net zo goed
Ja het zijn uitwassen, maar niet van de islam

bovendien leven die loverboys nou niet bepaald als vrome moslims
pi_47518329
quote:

[..]

Hoewel op marokko.nl je ze wel hun gedrag ziet rechtvaardigen door te zeggen dat ze alleen kafrs pakken.
Zo was daar laatst een Marokkaans meisje dat door notabene haar eigen neef overvallen werd. Toen ze elkaar herkenden kreeg ze problemen met hem omdat ze "gesnapt was zonder "hoofddoek om".

Ik bedoel: ze hebben niet NIETS met de islam te maken. Zo simpel is het niet.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:46:32 #44
28946 mirelia
pi_47518333
quote:

[..]

Volgens mij zijn dat allemaal islamieten hoor
Shuffle up and deal!!!
pi_47518435
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja het zijn uitwassen, maar niet van de islam

bovendien leven die loverboys nou niet bepaald als vrome moslims
Extremisme is ook een uitwas van de islam: een uitwas waar wij niet-moslims weinig tegen kunnen, en moslims weinig tegen durven doen.
Gebrek aan zelfreinigend en zelf-kritisch vermogen, da's voor mij typisch islam: er zijn zoveel dingen totaal onbespreekbaar in de islam. En kritisch kunnen bespreken: daar draaien democratiën op.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:54:06 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_47518609
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:49 schreef Masterix het volgende:

[..]

Extremisme is ook een uitwas van de islam: een uitwas waar wij niet-moslims weinig tegen kunnen, en moslims weinig tegen durven doen.
Gebrek aan zelfreinigend en zelf-kritisch vermogen, da's voor mij typisch islam: er zijn zoveel dingen totaal onbespreekbaar in de islam. En kritisch kunnen bespreken: daar draaien democratiën op.
Ik geef je gelijk dat veel moslims zich ook niet van hun beste kant laten zien als het om de Islam an sich gaat en kritiek daarop.

Alleen moeten dan wel weer niet alle moslims over een kam geschoren worden. Zoals een CDA' er ook geen SGP' er is.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:55:28 #47
28946 mirelia
pi_47518655
Waar ik me het meest druk om maak is het feit dat wij niks mogen zeggen over de allochtonen die ons land (vooral in het westen) onleefbaar maken.

En dan komen er mensen waarvan je hoopt dat die het bespreekbaar maken, maar als je daar op stemt of het er mee eens bent dan word je door iedereen als slecht bestempelt!!!

In zo'n land wil je toch niet leven, kom op nou
Shuffle up and deal!!!
pi_47521797
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik geef je gelijk dat veel moslims zich ook niet van hun beste kant laten zien als het om de Islam an sich gaat en kritiek daarop.
Verreweg de meeste moslims laten zich wel van hun goede kant zien, net zoals ieder mens is het niet De Moslim eigen andersdenkenden te minachten of te bedreigen: godsdienst bepaald niet wat je wilt, dat doet je menselijkheid.
Maareen moslim kan een aantal -voor de westerling simpele- dingen nu eenvoudigweg niet. Bijvoorbeeld iets kritisch zeggen, maakt niet uit wat, over Mohammed of de koran.
Het is allemaal één massief blok: Allah heeft ons een leven gegeven dat in feite één grote test is, en als we falen is er de hel.
De test bestaat uit het volledig overgeven aan de wil van Allah, en dat is de hele, letterlijke koran want dat zei Mohammed en aan Mohammed kan je niet twijfelen, want Mohammed is gestuurd door Allah.

Het is niet zoals iedere andere stroming een grabbelton, waar je in kan zoeken naar wat jou aanspreekt: het is alles. Niet alles of niets want niets is de hel.
quote:
Alleen moeten dan wel weer niet alle moslims over een kam geschoren worden. Zoals een CDA' er ook geen SGP' er is.
Het christendom is, na zoveel reformaties en de verlichting, eigenlijk wel een grabbelton, net als het hinduïsme en het Buddhisme.
Binnen de CU of het CDA bijvoorbeeld heb je groepen met zeer uiteenlopende opvattingen.
Men is het niet met elkaar eens, maar heeft geleerd elkaar wel te respecteren. Je mag binnen het christendom namelijk je eigen mening bepalen, iets dat niet kan volgens de islam.
(Gebeurt natuurlijk wel: er is ook een Perzische en een Turkse islam, die verschilt van de oorspronkelijke Arabische)
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:23:30 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_47521896
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:55 schreef mirelia het volgende:
Waar ik me het meest druk om maak is het feit dat wij niks mogen zeggen over de allochtonen die ons land (vooral in het westen) onleefbaar maken.

En dan komen er mensen waarvan je hoopt dat die het bespreekbaar maken, maar als je daar op stemt of het er mee eens bent dan word je door iedereen als slecht bestempelt!!!

In zo'n land wil je toch niet leven, kom op nou
Met het bespreken van problemen rondom allochtonen heb ik geen probleem en is zeer nuttig. Maar dan wel op een verstandige, constructieve manier die niet generaliseert, demoniseerd of baggatellisteert.

Simplistische machotaal en ongenuanceerd kankeren op bevolkingsgroepen verzieken die discussie compleet en daarom heb ik de schurft aan Wilders.

Sla verkiezingeprogramma;s van bijvoorbeeld de SP, D66 of het CDA er maar eens op na. Daar worden dit soort problemen uitvoerig besproken met duidelijke visies op een oplossing. Alleen klinken ze misschien niet zo "stoer" als het gekanker van Wilders. Maar we hebben in Nederland veel meer aan een eenduidig, niet-bureaucratisch integratiebeleid waar zowel allochtonen als autochtonen wat aan hebben.

Wilders zorgt alleen maar voor een grote kloof tussen allochtonen en autochtonen en dat zal zich eerder in nog meer problemen dan een oplossing zorgen.
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:25:34 #50
28946 mirelia
pi_47521974
In principe gaat deze discussie ook eigenlijk niet meer over de Islam maar meer over allochtonen in het algemeen die zich misdragen in Nederland
Waarom zouden we die niet het land uit mogen zetten bijvoorbeeld?
Shuffle up and deal!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')