abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47515441
quote:
PvdA'ers komen met website tegen Wilders

Een groep leden van de PvdA in Amsterdam heeft een website opgericht om de ideeën van personen als Tweede Kamerlid Geert Wilders (PVV) tegen te gaan. De internetpagina moet het zaaien van haat tegen bevolkingsgroepen bestrijden.

Dat liet oud PvdA-wethouder van Amsterdam Michael van der Vlis, één van de initiatiefnemers, woensdag weten. Op www.Tegenhaatzaaien.nl staan onder meer columns en informatie over bijvoorbeeld debatten.

Op de site staat onder meer stuk van Bart tromp, bijzonder hoogleraar in de theorie en geschiedenis van de internationale betrekkingen, die vindt dat de PVV een fascistoïde partij is geworden door de aanvallen op de staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak en het Kamerlid Khadija Arib. Ook Marcel van Dam doet een duit in het zakje en roept de PvdA op om krachtiger stelling nemen tegen antivreemdelingensentimenten.
PvdA'ers komen met website tegen Wilders

Wederom grappig hoe de PvdA weer totaal niet weet om te springen met het succes en stijgende aanhang van Wilders. Ze gaan een website tegen hem beginnen! Ze zeggen:

"De internetpagina moet het zaaien van haat tegen bevolkingsgroepen bestrijden."

Grappig dat ze een gevolg (Wilders) hiervan willen aanpakken en niet de bron. De bron van "haat tegen bevolksgroepen" komt voornamelijk van de uitwassen onder allochtone groepen. Bijvoorbeeld dat ze overmatig vaak crimineel/asociaal zijn, of overmatig vaak de Nederlandse taal niet goed beheersen, of op Westerse samenlevingen spugen, enzovoorts.

DAT zijn de bronnen van "haat tegen bevolkingsgroepen", en niet anders. Er zullen vast wel wat racisten in de Nederlandse samenleving zijn, maar het meeste "racisme" komt door logische redenen, zoals hierboven genoemd.

Conclusie: PvdA kan beter een website tegen Marokkaanse loverboys beginnen om maar wat te noemen, dan een website tegen Wilders. Dat zou de "haat tegen bevolkingsgroepen" veel beter aanpakken dan Wilders weer op stang te jagen. Wilders is slechts een gevolg van bovengenoemde redenen. Hoe groot zal de aanhang van Wilders zijn als allochtonen ook relatief gezien niet crimineler/asocialer enzovoorts waren dan autochtonen? Nog geen 1 zetel waarschijnlijk. De PvdA laat weer blijken niets te hebben geleerd van de Fortuyn-periode. Eigenlijk is dat al een schande.
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:45:25 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_47515600
Is op zich ook een goed idee

Al vind ik de redenen die je aandraagt wat kort door de bocht. De hogere criminaliteitscijfers onder allochtonen zijn ook niet helemaal aan hen toe te schrijven.
pi_47515662
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:45 schreef Hexagon het volgende:
Hoezo ook? Pak de foute groepen binnen allochtonen bevolkingsgroepen gewoon aan, dan zal Wilders' aanhang snel slinken. Maar daar wil de PvdA niet aan beginnen.
pi_47515763
Heerlijk om te zien hoe men krampachtig de multicul in stand wilt houden
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:52:25 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_47515942
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoezo ook? Pak de foute groepen binnen allochtonen bevolkingsgroepen gewoon aan, dan zal Wilders' aanhang snel slinken. Maar daar wil de PvdA niet aan beginnen.
Omdat het haatzaaien van Wilders en consorten niet bepaald bijdraagt aan een gedegen oplossing voor het probleem. Bovendien is het onwenselijk en creeert het een kruitvat in onze samenleving.

Niettemin zijn loverboys een probleem.

Maar ik vind zowel Wilders als loverboys problematisch.
pi_47515981
quote:

Al vind ik de redenen die je aandraagt wat kort door de bocht. De hogere criminaliteitscijfers onder allochtonen zijn ook niet helemaal aan hen toe te schrijven.
Nee, die cijfers zijn toe te schrijven aan autochtonen die hun lijf en leden niet afdoende beschermen
Big dick.
pi_47516041
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat het haatzaaien van Wilders en consorten niet bepaald bijdraagt aan een gedegen oplossing voor het probleem. Bovendien is het onwenselijk en creeert het een kruitvat in onze samenleving.

Niettemin zijn loverboys een probleem.

Maar ik vind zowel Wilders als loverboys problematisch.
Wilders is 1 van de gevolgen, en die loverboys van een bepaalde afkomst is 1 van de oorzaken. Lijkt me dat we na logisch nadenken eerst de oorzaken gaan aanpakken. Dan pak je automatisch ook een gevolg (Wilders) aan! Twee in 1 klap.
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:55:29 #8
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_47516094
We zijn in Nederland al veel te ver afgegleden
Als ik zie hoeveel jongeren nu ontsporen en in de criminaliteit terecht komen dan ben ik bang voor de toekomst
Dat word dalijk wel de maatschappij
Een groot deel hiervan is idd marrokaan of antilliaan.
Maar zolang de linksdraaiende mensen in Nederland het vertikken om hier wat aan te doen gaan we alleen maar verder naar beneden en word ons land dalijk onleefbaar

Alleen het feit al dat als je het met Wilders of Verdonk eens bent op de hoofdpunten dan ben je al een "slecht mens"
Te gek voor woorden toch dat al die buitenlanders die alles bij elkaar stelen en roven dus niet aangepakt worden.
Maar eerlijke mensen die het hier niet mee eens zijn zijn dus slecht?
Shuffle up and deal!!!
pi_47516174
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Als je zou pleiten voor het aanpakken van foute groepen in het algemeen, zou ik je steunen. Ik hoor nl. dat PVV volk alleen over moslims en 'die ander' maar nooit heeft hij het over het hersenloze VMBO deel van de bevolking dat een veel betere omschrijving van de probleemgroep is dan 'allochtoon'.
pi_47516179
quote:

Nee, dat is waar; jij en ik zijn daar de oorzaak van.
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:57 schreef en_door_slecht het volgende:

Als je zou pleiten voor het aanpakken van foute groepen in het algemeen, zou ik je steunen. Ik hoor nl. dat PVV volk alleen over moslims en 'die ander' maar nooit heeft hij het over het hersenloze VMBO deel van de bevolking dat een veel betere omschrijving van de probleemgroep is dan 'allochtoon'.
Dat hersenloze VMBO deel van de bevolking maakt alleen maar problemen als tegenbeweging van de urbancultuur. Lonsdale, Hooligan, Fred Perry en al die andere troep had nooit het standaarduniform geworden van onze fijne jeugdige schoffies als Ali B en kompanen de Nederlandse televisie niet zouden regeren. Dat wazigebeuren is puur een tegenreactie; niets meer, niets minder.
pi_47516290
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:57 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Erg interessant, maar dat wordt met name veroorzaakt door de foute groepen binnen zo'n gemeenschap. Die maken hun gemeenschap zwart. Dan geldt mijn argument dus nog steeds.
pi_47516301
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:57 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Nee, dat is waar; jij en ik zijn daar de oorzaak van.
Nee, maar het helpt iig niet. Helemaal op de langere termijn niet.
pi_47516338
pberends-topic
pi_47516370
quote:

Dan moeten "linksen" niet zeuren dat Wilders de grenzen zo dicht mogelijk wil houden. Als dat feit alleen al zou zorgen voor meer criminaliteit wil geen mens dat natuurlijk (behalve de politieke elite en links).
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:01:25 #15
28946 mirelia
pi_47516375
het hersenloze VMBO deel van de bevolking

Ga eens goed kijken.........over het algemeen in de grote steden hoofdzakelijk allochtonen hoor
Maarneeeee we steken onze kop in het zand voor deze groepen
Shuffle up and deal!!!
pi_47516391
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:00 schreef TeringHenkie het volgende:
pberends-topic
Dat is waar, maar mijn topic is een waarheid als een koe.
pi_47516439
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:48 schreef _The_General_ het volgende:
Heerlijk om te zien hoe men krampachtig de multicul in stand wilt houden
Hm, is het erg als ik het verband niet zie?
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:02:57 #18
28946 mirelia
pi_47516446
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat is waar, maar mijn topic is een waarheid als een koe.
Ik steun je in deze voor 100%
Shuffle up and deal!!!
pi_47516486
"Marokkaanse jongeren kunnen er niks aan doen. Ze worden niet geaccepteerd in de maatschappij en komen daarom in de criminaliteit"

De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_47516515
Het is inderdaad symptoombestrijding van de PvdA, en ik snap werkelijk niet dat die mensen dat zelf niet ook inzien.

De simpele vragen die zichzelf moeten stellen zijn:

Waarom wordt de SP steeds groter?
Waarom groeit Wilders' PVV met 900%?
Waarom krimpt de PvdA?

Hun eigen antwoord:

"Het is de schuld van Wilders, wij doen alles goed dus aan ons kan het niet liggen"

Het werkelijke antwoord:

Partijprogramma of uitdraging daarvan wordt door burgers niet gesteund. Zonder steun verlies je je aanhang. Dit is een democratisch land. Als iedereen tegen je is, kun je nog zo moralistisch juist zitten: de meerderheid beslist....

Ik zie de PvdA aan het einde van deze regeringsperiode hetzelfde lot ondergaan als D66 en de SP en Wilders fors groeien.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_47516578
Mijns inziens is Wilders trouwens geen haatzaaier, hooguit een vertolker van de gevoelens die onder een heleboel Nederlanders leven; ongeacht of de PvdA die nu wel of niet gewenst vindt. Sowieso vind ik het van de gekken dat een politieke partij bepaalt of iets fout is; ze kan er hooguit een mening over hebben, maar je mening als politieke partij presenteren als een feit is toch wel een onprofessionele actie; typisch iets voor de PvdA naar mijn mening.
pi_47516612
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Hm, is het erg als ik het verband niet zie?
Niet erg, wel kortzichtig.
pi_47516659
De PVDA gaat haatzaaien aanpakken. Dus de marokkaanse haters gaan het heel moeilijk krijgen in Amsterdam en omgeving. Oh wacht...ze werken natuurlijk selectief want ze kunnen hun knuffelallochtoontjes toch niet laten vallen?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_47516677
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:53 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Nee, die cijfers zijn toe te schrijven aan autochtonen die hun lijf en leden niet afdoende beschermen
Zo is dat: er zijn nu eenmaal nieuwe regels in Nederland. Je mag best om een verkrachting vragen door er onzedig bij te gaan lopen, zonder hoofddoek en zo, maar dan moet je ook niet gaan zeuren als bij die verkrachting teveel geweld gebruikt wordt.

Het is allemaal zo simpel...
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:08:17 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_47516686
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Dan moeten "linksen" niet zeuren dat Wilders de grenzen zo dicht mogelijk wil houden. Als dat feit alleen al zou zorgen voor meer criminaliteit wil geen mens dat natuurlijk (behalve de politieke elite en links).
Een van de oorzaken is ook het beleid van voorgaande regeringen (en dan met name in de jaren 70) ten opzichte van gastarbeiders.

Niet dat criminele allochtonen niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun gedrag. Maar het feit dat allochtonen hoger scoren in criminaliteitscijfers ligt niet aan het feit dat ze allochtoon zijn.

Het ligt er vooral aan dat het criminele deel behoort tot de laagste sociale klasse die percentueel groter is bij allochtonen. En de redenen daarvoor liggen ook in het beleid van vroeger tov nieuwkomers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')