Een niva (diesel of niet) is nou ook niet bepaald a->b degelijk. Kijk dan gewoon naar een recentere hatch met goede reputatie binnen je budget.quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als ik benzine blijf rijden houd ik mn Visa wel, misschienIk wil de stress van telekens een kapotte auto er gewoon even niet bij hebben... Het liefst natuurlijk een Niva Diesel, maar die zijn SCHAARS.
Ooit komt er een gare bak die ik helemala met Duct Tape ga bekledenquote:
Ik denk niet dat haar vader dat ding nog een paar maanden wil hebben staan olie lekkenquote:
Ik zeg ook niet dat JIJ dat moet doen....quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:03 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik denk niet dat haar vader dat ding nog een paar maanden wil hebben staan olie lekkenEn bij mn moeder hoef ik er al helemaal niet mee aan te komen
Ik vind de duct tape tuning op onze sierra ook wel wat hebben... maar helemaal bekleden, daar heb ik niet zo'n zin inquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ooit komt er een gare bak die ik helemala met Duct Tape ga bekleden
Kom eens langs dan met de Sierra en een paar rollen tape, gaan we het samen doenquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:04 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik vind de duct tape tuning op onze sierra ook wel wat hebben... maar helemaal bekleden, daar heb ik niet zo'n zin in![]()
Als je hier kom denk ik erover na...quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Kom eens langs dan met de Sierra en een paar rollen tape, gaan we het samen doen
Verschil waar ik met een Avensis op uitkwam was iets van 50 euro per maand, dat vond ik eigenlijk reden genoeg om de Avensis maar compleet te vergeten en voor de IS te gaan. Dat was overigens mijn tweede keus destijds, na de MX.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Geld..
Helemaal eerlijk is het niet, want de Lexus is luxer en rijdt beter
Ik vrees dat ik dan nog in een coma ligquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je mag zaterdag ook wel helpen bij een verhuizing als je wilt?
quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als je hier kom denk ik erover na...
maar om meer dan 20 km op de openbare weg te rijden met een auto zonder uitlaat, remmen e.d. lijkt me niet zo'n goed plan![]()
Regel jij de tape? Regio alkmaar was het toch?quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
maar om meer dan 20 km op de openbare weg te rijden met een auto zonder uitlaat, remmen e.d. lijkt me niet zo'n goed plan![]()
maar 20 km naar frieslân?quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Via welke maatschappij was dat?quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:07 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Verschil waar ik met een Avensis op uitkwam was iets van 50 euro per maand, dat vond ik eigenlijk reden genoeg om de Avensis maar compleet te vergeten en voor de IS te gaan. Dat was overigens mijn tweede keus destijds, na de MX.
Het klinkt wat raar om te doen alsof die 50 euro x 48 maanden niets is, maar je betaalt je toch al blauw aan je leasebak, dus waarom zou je er niet meer van genieten die 4 jaar?
Yep, Sierra staat in alkmaarquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Regel jij de tape? Regio alkmaar was het toch?
U hoort waarschijnlijk nog van mequote:Op woensdag 21 maart 2007 20:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Yep, Sierra staat in alkmaar
We zullen zien, niet op kort termijn iigquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
U hoort waarschijnlijk nog van meMits tape.
ik zit zlef ook volgeboekt, dus dat komt mooi uitquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
We zullen zien, niet op kort termijn iig
Athlon, en meer dan een jaar geleden - zoals ik al aangaf zijn de prijzen van mijn huidige auto nogal (extreem) gestegen, dus mogelijk is dat ook zo tussen de IS en Avensis.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Via welke maatschappij was dat?
Want ik kom op een hoger bedrag uit.
antwoordquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Breedbeeld computerscherm op reguliere verhoudingen zetten.
Als je dat kan doen, zou dat wel erg mooi zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:15 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Athlon, en meer dan een jaar geleden - zoals ik al aangaf zijn de prijzen van mijn huidige auto nogal (extreem) gestegen, dus mogelijk is dat ook zo tussen de IS en Avensis.
Dat verschil was overigens netto, ik had een spreadsheet gemaakt om de uiteindelijke kosten voor mijn situatie te berekenen. De bijbetaling aan je bedijf is bv. aftrekbaar (loopt nog een rechtszaak aan't europese hof over het %) van de bijtelling waardoor duurdere auto's in de lease in verhouding minder duur kunnen worden.
Ik kan morgen op kantoor wel voor je kijken of ik de spreadsheet met daarin de leasebedragen nog heb.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:18 schreef hermandeperman het volgende:
Stommy: [gevraagd] i-book max 2 jaar oud
Mja, hoe lang wil je gaan leasen? 48 maanden keer 1000 euro is ook 48k wat je dan in totaal lapt voor zo'n wagen hè....quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als je dat kan doen, zou dat wel erg mooi zijn.
Ik kom nu op een kleine 200 euro meer uit, en dat is toch redelijk veel.
Het liefst zou ik kopen maar dat is 2x 40knog niet echt te doen, met alle inversteringen die wij hebben momenteel.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:21 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Morgen komt er een opkoper, maar als ik wat over heb dan zal ik het posten
Dat is waar.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:24 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Mja, hoe lang wil je gaan leasen? 48 maanden keer 1000 euro is ook 48k wat je dan in totaal lapt voor zo'n wagen hè....
200 is wel heel erg veel, maar waarschijnlijk heb je dan een Avensis met lichtere motor, of minder accesoires (de IS was iig overcompleet, alleen het navi systeem van 6k ontbrakquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als je dat kan doen, zou dat wel erg mooi zijn.
Ik kom nu op een kleine 200 euro meer uit, en dat is toch redelijk veel.
Het liefst zou ik kopen maar dat is 2x 40knog niet echt te doen, met alle inversteringen die wij hebben momenteel.
Klopt, maar verschil met lease is dat 'de baas' een x bedrag meebetaalt. Dan is het dus geen 48 x 1000 maar 48 x bijbetaling.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:24 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Mja, hoe lang wil je gaan leasen? 48 maanden keer 1000 euro is ook 48k wat je dan in totaal lapt voor zo'n wagen hè....
Ook een Avensis met de 177 pk diesel.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:33 schreef Paladijn het volgende:
[..]
200 is wel heel erg veel, maar waarschijnlijk heb je dan een Avensis met lichtere motor, of minder accesoires (de IS was iig overcompleet, alleen het navi systeem van 6k ontbrak). Kopen is idd wat not-done als investering, hoewel de lease-maatschappijen natuurlijk niet anders doen...
Dat is wel een kutargument om een nieuwe Avensis te gaan leasen eigenlijkquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Probleem is dat dit bedrag in 1x ophoesten niet echt mogelijk is omdat we een aantal inversteringen hebben momenteel.
Ik zou ook nog 1 a 2 jaar kunnen rijden in deze Avensis maar ik wil wel weer wat nieuws.
Ja ik heb alleen geen baasquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:34 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Klopt, maar verschil met lease is dat 'de baas' een x bedrag meebetaalt. Dan is het dus geen 48 x 1000 maar 48 x bijbetaling.
Ik kan een 2.0 D4 automaat uit 2002 niet echt vergelijken met een 177 pk dieselquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:35 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat is wel een kutargument om een nieuwe Avensis te gaan leasen eigenlijk
Las het net ja, is het dan geen betere optie om een redelijke tweedehands (ex-lease bv.) aan te schaffen? Je uitgaven worden anders wel erg hoog, puur voor een auto.quote:
Ja zeker, lease is weggegooid geld.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:37 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Las het net ja, is het dan geen betere optie om een redelijke tweedehands (ex-lease bv.) aan te schaffen? Je uitgaven worden anders wel erg hoog, puur voor een auto.
Mn vader stond ook voor de keus paar maanden geleden, maar het viel vies tegen hoe kaal zo'n Lexus standaard is. Kwam toch al snel op 50k uit met de gewilde opties.quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nou ik kan natuurlijk zelf kiezen wat ik uitgeef, mits haalbaar voor het bedrijf.
Ik twijfel tussen een IS220d (eerst IS250 maar benzine is gewoon niet haalbaar, helaas)
en de avensis met hetzelfde blok.
Scheelt behoorlijk wat in de maand, maar ik vind die IS erg mooi... moeilijk, moeilijk
Een Alfa aan een Toyotafapper aansmerenquote:Op woensdag 21 maart 2007 21:07 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Mn vader stond ook voor de keus paar maanden geleden, maar het viel vies tegen hoe kaal zo'n Lexus standaard is. Kwam toch al snel op 50k uit met de gewilde opties.
Toen was de keus snel gemaakt; de Alfa 159 2.4 JTD die net iets goedkoper is, meer power, betere looks (al is de LS ook erg mooi). Voordeel van de Lexus is dat deze statistisch gezien erg betrouwbaar is
En hoi SC'ers, lang geleden dat ik hier gelezen en wat gepost heb
Dat is inderdaad niet heel verstandigquote:Op woensdag 21 maart 2007 21:08 schreef lipje het volgende:
[..]
Een Alfa aan een Toyotafapper aansmeren
Tussen 40k en een oude gare auto zitten best veel leuke modellen waar je je prima in kan vertonenquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ja zeker, lease is weggegooid geld.
Een nieuwe kopen is het best wat betreft belastingvoordeel.
maar ja ik zit dus met direct een bepaald bedrag wegleggen (kopen) of b.v. 1 jaar "geleidelijk" waardoor beide mogelijk is. (investering + auto)
Met een oude gare auto aankomen is helaas geen optie, benzine rijden is ook enorm duur...
m.a.w. ik heb weinig keus.
Over 2 jaar wordt er iig wat gekocht ipv lease.
Ik las over z'n naam heenquote:Op woensdag 21 maart 2007 21:14 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet heel verstandig
Waarom zou je 2 verouderde modellen boven de 159 verkiezen? Nieuwe mag wel wat zwaarder zijn, maar is in de rest een stap vooruitquote:Op woensdag 21 maart 2007 21:22 schreef Paladijn het volgende:
*shrug* de 159 is eigenlijk best goedkoop in de lease tegenwoordig. Maar als ik zonodig AR in de lease wilde rijden reed ik wel een 156 of 166.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |