abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:13:21 #141
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_47528919
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:10 schreef gelly het volgende:

[..]

je hebt speciale handelingen moeten verrichten, handelingen buiten het normale gebruik van de webstore
Nogmaals, het invullen van de productcode om daarna in je winkelmandje te leggen is een volledig legitieme handeling op wehkamp.nl, op de frontpage van Wehkamp.nl kan je zelfs rechtstreeks een artikel bestellen op basis van de artikelcode. IMHO geen speciale handeling met het doel een gratis product te krijgen, maar een legitieme handeling met als een doel een printer te verschaffen. ergo; legitieme koop.
»» Democracy is so overrated »»
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 maart 2007 @ 22:28:14 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47529660
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, daarom kunnen ze dergelijke aanbiedingen doen, ze verdienen eraan.
Dat zal best voor een hoop mensen opgaan, maar aan een hoop anderen verliezen ze toch. In mijn geval zou ik 360 euro verdienen in de vorm van hardware, telefoon en beltegoed want... ik bel nooit boven mijn belbundel.

Ze rekenen erop te verdienen, maar de verhouding waar dit om begonnen is is wel degelijk schever dan een printer van 6 tientjes bij sokken.

Dus dat verhouding verhaal is gelul. Punt. Dat wehkamp zijn printers terug krijgt zal best, maar ik wilde alleen even aangeven dat het specifieke argument gratis-printer-bij-sokken-niet-in-verhouding bullshit is als je het inderdaad vergelijkt met andere super aanbiedingen

Zo heeft mediamarkt toen ze hun Rotterdam centrum vestiging opende wel gekkere aanbiedingen gehad.
pi_47530269
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:13 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Nogmaals, het invullen van de productcode om daarna in je winkelmandje te leggen is een volledig legitieme handeling op wehkamp.nl, op de frontpage van Wehkamp.nl kan je zelfs rechtstreeks een artikel bestellen op basis van de artikelcode. IMHO geen speciale handeling met het doel een gratis product te krijgen, maar een legitieme handeling met als een doel een printer te verschaffen. ergo; legitieme koop.
De printer die je krijgt bij een PC heeft een speciale productcode, het is niet de produktcode van dezelfde printer met een prijs van 80 euro....
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:42:14 #144
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_47530314
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:41 schreef gelly het volgende:

[..]

De printer die je krijgt bij een PC heeft een speciale productcode, het is niet de produktcode van dezelfde printer met een prijs van 80 euro....
Waarom kan ik de printer desondanks toch aanschaffen met de bewuste productcode?
»» Democracy is so overrated »»
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:29:22 #145
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47532597
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:12 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Ja, het is hard bewijs. Hard bewijs dat je wist of had moeten weten dat dit niet de bedoeling was van Wehkamp.
dat is niet relevant voor de vraag of de kopers die geleverd hebben gekregen met factuur daadwerkelijk eigenaar zijn geworden; de fout zit hem enerzijds in brakke software, anderzijds in slapende medewerkers van Wehkamp en als geleverd is, dan valt daar niets meer aan te doen in dit geval ; dwaling kan men zich niet op beroepen, want in kader van goed ondernemerschap valt hen toe te rekenen dat deze schade is ontstaan en ernstigere vergrijpen al helemaal niet.

en daarnaast gaan ze hier echt niet achteraan met deurwaarders en advocaten, dat is het echt niet waard; misschien wat uiterlijk vertoon, maar niet meer dan dat.

het zou een ander geval zijn geweest als ze nog niet geleverd hadden, zoals bij die Otto kwestie het geval was, maar in dit geval is aan alle vereisten van overdracht en overeenkomst voldaan.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:31:38 #146
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47532684
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is inmiddels gebeurd.
maar dat hadden ze dan vóór levering moeten doen, niet ná uitgeleverd te hebben inclusief factuur en betaling te hebben geïnd.
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:32:51 #147
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47532742
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef erikkll het volgende:
Waarom zou je handmatig moeten controleren? Een fatsoenlijk webwinkelsysteem voldoet ook
dat is een risico wat je als ondernemer dan doelbewust neemt en waardoor je je achteraf ook niet kunt beroepen op dat je voldoende controle hebt uitgeoefend; de software is slechts zo goed als degene die het geprogrammeerd heeft.
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:37:51 #148
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_47532947
Is iemand hier bekend met ECI of NBC? Als je daar voor het eerst besteld krijg je vijf boeken of dvd's voor een belachelijk lage prijs. Ze gaan er van uit dat je vaker besteld, en volgens mij dwingen ze dat in dit geval pas af. Maar waar ze mee adverteren, vijf recente dvd's voor tien euro of zo, is best wel te vergelijken met 'een gratis printer bij een eerste bestelling'. Sterker nog, ECI geeft volgens mij gratis printers en meer weg als je een nieuwe klant aandraagt...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:33:55 #149
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47543545
Wehkamp kan wurmen wat ze wil maar m.i. staan de bestellers gewoon in hun recht. Ongeacht of miss_dynastie en consorten het etisch misschien niet zo goed vinden.

De risico's van het geautomatiseerd aangaan van overeenkomsten ligt bij de verkoper. Als die een fout maakt in zo'n dermate belangrijk proces dat moet hij ook de gevolgen accepteren. Simpel as that.

Let wel, als dit voor de rechter komt is er een kans dat Wehkamp wint. In dat geval ontstaat er volgens mij nieuwe jurisprudentie op dit gebied. Met misschien verstrekkende gevolgen voor webwereld-land.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2007 @ 12:41:14 #150
43556 miss_dynastie
pi_47543796
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:33 schreef _Flash_ het volgende:
Wehkamp kan wurmen wat ze wil maar m.i. staan de bestellers gewoon in hun recht. Ongeacht of miss_dynastie en consorten het etisch misschien niet zo goed vinden.
Ik heb het niet over ethische zaken, ik heb het over juridische zaken. M.i. is er geen enkele reden om aan te nemen dat er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Sowieso is iedereen die na het nieuwsbericht 'toevallig' voor het eerst besteld heeft en 'toevallig' achter het trucje kwam vrijwel zonder twijfel niet te goeder trouw. En dan bedoel ik juridisch gezien, niet ethisch.
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:43:54 #151
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47543897
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Is dat zo ? Als een winkelier vergeet z'n deuren te sluiten, mag je dan de winkel maar leeghalen onder het mom "ja, da's natuurlijk vragen om ellende" ? Het is natuurlijk gewoon digitaal plunderen.
nee, maar als de winkelier tegen mij zegt dat die printer waarvan ik aannam dat hij gratis was, 70 euro kost en hem vervolgens toch gratis meegeeft vraagt hij wel om ellende
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:57:21 #152
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47550484
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik heb het niet over ethische zaken, ik heb het over juridische zaken. M.i. is er geen enkele reden om aan te nemen dat er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Sowieso is iedereen die na het nieuwsbericht 'toevallig' voor het eerst besteld heeft en 'toevallig' achter het trucje kwam vrijwel zonder twijfel niet te goeder trouw. En dan bedoel ik juridisch gezien, niet ethisch.
Juridisch gezien is Wehkamp gewoonweg geldige overeenkomsten aangegaan. Oorzaak van de hele situatie is dat ze het aangaan van rechtsgeldige overeenkomsten hebben geautomatiseerd. Wehkamp leverde zelfs de printer uit. Als dat geen uiting van wilsbeschikking is dan weet ik het ook niet meer. (Let dus op, hier heb ik het over *juridische* aspecten, niet de *etische* waar jij het over hebt.)

Als je bepaalde menselijke factoren aan je processen onttrekt moet je zeker weten dat de processen goed werken. Nu gaat er zo iets fout, wees dan blij dat de schade beperkt blijft tot een paar printertjes.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:19:41 #153
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47551199
quote:

[..]

er was een offerte/prijsopgave traject wat eraan voorafging, er was wilsovereenstemming (wehkamp vond het kennelijk niet nodig hier een mens voor in te zetten, dus had daar een bot / script voor ingezet) en er is ook nog eens geleverd; de wet stelt dat wehkamp alleen op grond van strijd met goede orde (bijvoorbeeld dwaling of bedrog) of op grond van niet betaling (recht op reclame) de koopovereenkomst kan laten vernietigen; dwaling of bedrog kunnen ze zich niet op beroepen omdat ze in elk geval zelf significant hebben bijgedragen aan het ontstaan van deze gebeurtenis door niet (afdoende) menselijke controle toe te passen en we mogen aannemen dat al deze mensen een machtiging hebben afgegeven danwel vooruitbetaald hebben, dus die vlieger gaat ook niet op.

ze maken echt geen schijn van kans en ik vind het volkomen terecht; het is hun eigen keus om op "kostenbesparende wijze" hun ondernemerschap ten uitvoer te brengen en daar verdienen ze grof op t.o.v. partijen die dit wel doen en daar veel geld mee kwijt zijn; die onzorgvuldigheid behoort niet beloond te worden ten nadele van deze klanten, in dit specifieke geval.

en ik zeg dat zelf ook als ondernemer.

dit alles nogmaals met de kanttekening, dat procederen etc. hoe dan ook wehkamp veel meer geld kwijt gaat zijn om die printer terug te krijgen dan dat ze kan vorderen.
pi_47568418
tvp, wil dit graag volgen!
pi_47573586
Ik hoop ook dat dit voor gaat komen, wil wel eens zien wat hier uitkomt.
Met mijn beperkte kennis van Nederlands Recht zou ik toch zeggen dat Wehkamp het haasje is.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:37:11 #156
47580 hoM3r
Our trip.
pi_47581643
quote:

[..]

Precies, dat zou ik ook invullen op mijn tentamen contractenrecht.
pi_47604121
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bovendien had Wehkamp natuurlijk in de winkelwagen software ervoor moeten zorgen, dat die printer niet bleef staan als je de PC eruit gooide. Een winkelwagen moet nu eenmaal idioot-proof zijn (sprak hij uit ervaring )
Internet-winkelier of idioot ?
pi_47609062
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 08:47 schreef Manneke_Pils het volgende:
Dit wil ik wel even volgen.

Kben benieuwd of alles daadwerkelijk teruggestuurd gaat worden..
Ik ook.
Stem hier:
De term EUROCENT
  zaterdag 24 maart 2007 @ 18:48:41 #159
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_47616883
Ik ben eigenlijk nog steeds benieuwd tot wanneer de Wehkamp "recht" heeft om de printer terug te vragen?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 18:53:59 #160
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47617048
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 03:22 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Internet-winkelier of idioot ? [afbeelding]
Internet - winkelier
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 25 maart 2007 @ 15:22:14 #161
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_47640719
Ik heb de printer hier nog staan, kga v/d week de klantenservice bellen naar aanleiding van de brief, wat zal ik zeggen? =]
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  zondag 25 maart 2007 @ 15:23:06 #162
66444 Lord_Vetinari
pi_47640750
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:22 schreef KhaZ het volgende:
Ik heb de printer hier nog staan, kga v/d week de klantenservice bellen naar aanleiding van de brief, wat zal ik zeggen? =]
Kom hem maar halen. Jullie fout, jullie probleem. Oh ja, en vertel ook even op welke gronden jullie hem terugwillen.
pi_47641676
die orders worden overigens gewoon handmatig ingepakt met die factuur erbij, dus dit is nog een argument tegen wehkamp omdat een medewerker wel degelijk heeft kunnen zien dat er een printer en een paar sokken in de doos moesten terwijl er op de factuur maar een paar euro stond, waarvan 0 voor de printer.
Stem hier:
De term EUROCENT
  zondag 25 maart 2007 @ 16:48:11 #164
22223 CyberD
------> Be aware <----
pi_47643368
Iemand al een mooie brief opgesteld?
Stel niets uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kunt laten doen
  zondag 25 maart 2007 @ 17:27:08 #165
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_47644827
Stel nou dat die printers echt terugmoeten... zou je dan ook je sokken terug mogen sturen omdat je die eigenlijk toch niet wilde hebben?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_47651861
Mijn brief, overigens:
quote:
Wehkamp bv
Afd. TRC
Meeuwenlaan 2
8011 BZ Zwolle

21-mrt-07

Onderwerp:
Gratis ontvangen artikel

Geachte heer/mevrouw,

Ik schrijf u naar aanleiding van een brief over een zogenaamd onterecht ontvangen gratis artikel. U verzoekt mij een gratis printer terug te zenden. Het argument dat u hierbij aanvoert is dat dit artikel alleen gratis is in combinatie met een computer. Ik ga er vanuit dat het hier om een misverstand gaat.

Ik ben vooralsnog niet van plan de printer retour te sturen. Het artikel waar u het over heeft, heb ik besteld via uw website. Ik heb hiervoor een artikelnummer ingevoerd, en ben op de pagina van de printer terechtgekomen. Op deze pagina stond een prijs van nul euro vermeld.

Nu kan ik nagaan dat nul euro een bijzonder laag bedrag zou zijn voor een printer. Toen ik echter op verzenden klikte, kwam de melding dat het gratis artikel niet besteld kon worden. Ik moest hiervoor een ander product aanschaffen. In deze melding stond niets over een computer.

Naar aanleiding van de melding ben ik een kijkje gaan nemen op uw website. Ik vond hier drie paar mooie sokken. Deze heb ik bij in het winkelmandje gezet, en vervolgens heb ik besteld, bij mezelf denkend “Goh, wat solidair van Wehkamp, zo’n gratis printer bij een willekeurig ander product!”.

Twee dagen later heb ik de printer opgehaald, en uitgeprobeerd. Hij bleek prima te functioneren. De dag erna ontving ik keurig de factuur, met daarop correct vermeld de prijs van de printer, namelijk nul euro. Deze factuur heb ik uiteraard betaald.

Ik had op dat moment dus geen bedragen meer openstaan bij u, en wat mij betreft is de koop prima afgehandeld op deze wijze. U leverde mij de printer, ik gaf u het bedrag dat door u hiervoor gevraagd werd.

Ik zou graag weten op basis van welke wettelijke gronden u de koop van de printer ongedaan meent te kunnen maken.

Ik zie uw bericht met vertrouwen tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
pi_47652354
quote:
bij mezelf denkend “Goh, wat solidair van Wehkamp, zo’n gratis printer bij een willekeurig ander product!”.
dit is gay
Stem hier:
De term EUROCENT
pi_47656035
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:28 schreef Trizzle het volgende:

[..]

dit is gay
zo was het ook bedoeld
  maandag 26 maart 2007 @ 09:27:39 #169
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47663170
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:51 schreef erikkll het volgende:

[..]

zo was het ook bedoeld
ik vind je brief niet sterk/overtuigend genoeg.

misschien typ ik er ook nog wel 1, dan post ik hem ook wel.
  maandag 26 maart 2007 @ 09:46:42 #170
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_47663549
quote:
Op maandag 26 maart 2007 09:27 schreef Apekoek het volgende:

[..]

ik vind je brief niet sterk/overtuigend genoeg.

misschien typ ik er ook nog wel 1, dan post ik hem ook wel.
Aan de andere kant, de brief van Wehkamp is ook sumier..
Als je nu natuurlijk gelijk een geheel betoog gaat houden geef je de indruk dat je weet dat je fout zit en je eigen dus al grondig voorbereid in de zaak..
  maandag 26 maart 2007 @ 09:47:00 #171
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_47663558
Terug Vind Printer
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 26 maart 2007 @ 09:47:41 #172
66444 Lord_Vetinari
pi_47663580
quote:
Op maandag 26 maart 2007 09:46 schreef ursel het volgende:

[..]

Als je nu natuurlijk gelijk een geheel betoog gaat houden geef je de indruk dat je weet dat je fout zit en je eigen dus al grondig voorbereid in de zaak..
Precies. Gewoon doen of je gek bent, heel vriendelijk en beleefd blijven en de bal weer bij Wehkamp neerleggen, maar wel duidelijk aangeven dat je geen reden ziet om dat ding terug te sturen.
  maandag 26 maart 2007 @ 10:19:18 #173
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47664166
quote:
Op maandag 26 maart 2007 09:46 schreef ursel het volgende:

[..]

daar zit wat in, zo had ik dat nog niet helemaal bekeken. maarja dan wordt het wel oneidig brieven geschrijf, hierna kun je verwachten dat er weer een brief op de post moet.
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2007 @ 10:21:43 #174
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_47664211
Kunnen we niet gewoon een brief opstellen, en dat iedereen die dan stuurt?
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2007 @ 10:22:02 #175
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_47664219
Ik moet nog steeds mijn sokken betalen, nog maar tot de 28'ste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')