abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:44:08 #101
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47518234
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:36 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Omdat ik dat niet gezien heb. Maar daarvoor geldt hetzelfde: *iedereen* snapt (of behoort te snappen) dat een artikel met een prijs 0 niet klopt.
want iedereen kan ruiken dat Wehkamp geen actie heeft?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_47518350
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:00 schreef teamlead het volgende:

[..]

zolang je biertenders, pc's, laptops, xbox ez bij gsm abo's kunt krijgen, vind ik een printer bij sokken ook nog wel normaal ja
Onzin, het gaat om de verhouding. Een cadeau bij een langlopend abonnement is wel iets anders dan een veel duurder cadeau bij een spotgoedkoop product, zonder verdere verplichtingen.
pi_47518387
Als Wehkamp slim is nemen ze dit verlies en voorkomen ze dit voortaan.
pi_47518411
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:00 schreef teamlead het volgende:

[..]

zolang je biertenders, pc's, laptops, xbox ez bij gsm abo's kunt krijgen, vind ik een printer bij sokken ook nog wel normaal ja
Wat dacht je dat een gsm abo niets kost?
pi_47518440
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:44 schreef teamlead het volgende:

[..]

Het is een 'actie' waarvan ieder weldenkend mens behoort te weten dat die niet kan kloppen. Anders zou de situatie worden als men expliciet bij Wehkamp informeert of het echt de bedoeling is de printer voor bijna nop weg te geven, maar daar is i.c. geen sprake van.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:50:57 #106
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47518491
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Onzin, het gaat om de verhouding. Een cadeau bij een langlopend abonnement is wel iets anders dan een veel duurder cadeau bij een spotgoedkoop product, zonder verdere verplichtingen.
Onzin Deze verhouding is nog schever dan een printer van een paar tientjes bij 5 t-shirts
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:51:29 #107
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47518512
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:48 schreef Dementor het volgende:

[..]

Wat dacht je dat een gsm abo niets kost?
tuurlijk wel Maar die sokken, t-shirts etc. verstuurt Wehkamp ook niet gratis
pi_47518544
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:51 schreef teamlead het volgende:

[..]

tuurlijk wel Maar die sokken, t-shirts etc. verstuurt Wehkamp ook niet gratis
Wat zal het zijn een tientje hooguit?
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:53:32 #109
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47518586
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is een 'actie' waarvan ieder weldenkend mens behoort te weten dat die niet kan kloppen. Anders zou de situatie worden als men expliciet bij Wehkamp informeert of het echt de bedoeling is de printer voor bijna nop weg te geven, maar daar is i.c. geen sprake van.
leg mij nu eens uit hoe een weldenkend mens zou moeten weten dat die aktie niet kan kloppen dan? Dagelijks hoor ik commercials van Wehkamp met de meest extreme aanbiedingen. Als de printer nu niet los te bestellen zou zijn geweset, zou je gelijk hebben, maar in dit geval is Wehkamp wel heel erg slordig geweest
pi_47518587
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:44 schreef teamlead het volgende:

[..]

Yep.. Voor niets gaat de zon op enzo.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:55:10 #111
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47518645
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:52 schreef Dementor het volgende:

[..]

Wat zal het zijn een tientje hooguit?
dat kan het zijn ja... Maar dat weten we dus niet. Het kan ook goed zijn dat diezelfde (nog steeds nietsvermoedende) klant wel een plasma tv besteld, maar doordat hij schrikt van de prijs toch maar afziet van de pc. Die printer van 7 tientjes die hij gratis krijgt, staat dan opeens wel prima in verhouding...
pi_47518729
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:55 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat kan het zijn ja... Maar dat weten we dus niet. Het kan ook goed zijn dat diezelfde (nog steeds nietsvermoedende) klant wel een plasma tv besteld, maar doordat hij schrikt van de prijs toch maar afziet van de pc. Die printer van 7 tientjes die hij gratis krijgt, staat dan opeens wel prima in verhouding...
Dat dus. Want waar ligt de grens?

Is dat een plasma-scherm van 999,--? Een printer van 69,--? Een balpen van 10,--?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_47518928
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:53 schreef teamlead het volgende:

[..]

leg mij nu eens uit hoe een weldenkend mens zou moeten weten dat die aktie niet kan kloppen dan? Dagelijks hoor ik commercials van Wehkamp met de meest extreme aanbiedingen. Als de printer nu niet los te bestellen zou zijn geweset, zou je gelijk hebben, maar in dit geval is Wehkamp wel heel erg slordig geweest
Heel simpel, wat denk je als je een printer bij een setje sokken cadeau krijgt? Denk je dan: logisch toch, zo doen ze aan klantenbinding, heel normaal. Of denk je dan: dit si wel heel erg goedkoop, klopt dit wel?
pi_47519039
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:50 schreef teamlead het volgende:

[..]

Onzin Deze verhouding is nog schever dan een printer van een paar tientjes bij 5 t-shirts
dat valt reuze mee, die PC kost misschien 300 euro. naast 2 jaar abonnementskosten is dat gewoon in verhouding, een wat duurdere telefoon kost dat ook.
  woensdag 21 maart 2007 @ 18:32:09 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47520079
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:02 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Heel simpel, wat denk je als je een printer bij een setje sokken cadeau krijgt? Denk je dan: logisch toch, zo doen ze aan klantenbinding, heel normaal. Of denk je dan: dit si wel heel erg goedkoop, klopt dit wel?
Het was uitverkoop! Broeken van 40 euro gingen voor 5 euro weg. Ja, dat kan prima!

/'me hoopt nog steeds dat Wehkamp niet ook m'n broeken komt uittrekken...
censuur :O
pi_47520321
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het was uitverkoop! Broeken van 40 euro gingen voor 5 euro weg. Ja, dat kan prima!

/'me hoopt nog steeds dat Wehkamp niet ook m'n broeken komt uittrekken...
Prima hoor als je me niet gelooft, ga maar procederen dan.
  woensdag 21 maart 2007 @ 18:43:24 #117
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47520457
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:02 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

in eerste instantie denk ik "goh, wat vreemd", maar als dan vervolgens die printer na 48 uur aankomt, compleet met 0-factuur, denk ik "goh, leuk kado"
pi_47520728
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:43 schreef teamlead het volgende:

[..]

in eerste instantie denk ik "goh, wat vreemd", maar als dan vervolgens die printer na 48 uur aankomt, compleet met 0-factuur, denk ik "goh, leuk kado"
Ik denk dat je jezelf graag dom wilt doen lijken om het voor jezelf te verantwoorden ? Willens en wetens een printer bestellen wetende dat je er geen recht op hebt en dan ook nog eens de domme gans uithangen als de leverancier de vergissing recht wil zetten. Hoe triest is dat ?
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2007 @ 19:44:52 #119
43556 miss_dynastie
pi_47522734
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:43 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik denk alleen maar 'goh, dan ben je wel heel dom'. Sorry hoor, maar je bent echt te kwader trouw in zo'n geval, die printer lag niet vanzelf in je mandje (bij mij althans niet, ik heb op die dag ook een bestelling geplaatst). Op de eerste pagina zei iemand 'en wat nou als het complee-heet per ongeluk ging'? Nou, dan stuur je het ding terug, uiteraard op hun kosten, maar dan ga je al helemaal niet moeilijk doen

[ Bericht 8% gewijzigd door miss_dynastie op 21-03-2007 19:54:08 ]
  woensdag 21 maart 2007 @ 21:07:24 #120
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47526123
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf graag dom wilt doen lijken om het voor jezelf te verantwoorden ? Willens en wetens een printer bestellen wetende dat je er geen recht op hebt en dan ook nog eens de domme gans uithangen als de leverancier de vergissing recht wil zetten. Hoe triest is dat ?
ho even. ik heb het niet over de mensen die willens en wetens proberen te profiteren van een fout.In tegendeel, als je dat probeert, calculeer je ook het risico in dat het fout kan gaan lijkt me. Shit happens.

Bovendien valt de leverancier op zijn minst te verwijten dat ze willens en wetens produkten uitleveren, terwijl ze weten dat de verkoopprijs niet correct is. Het minste dat men had kunnen doen was de klant contacteren, uitleggen dat het een vergissing was en vragen of de klant de printer nog wil hebben, maar dan wel tegen betaling
  woensdag 21 maart 2007 @ 21:08:25 #121
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47526171
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

ik denk alleen maar 'goh, dan ben je wel heel dom'. Sorry hoor, maar je bent echt te kwader trouw in zo'n geval, die printer lag niet vanzelf in je mandje (bij mij althans niet, ik heb op die dag ook een bestelling geplaatst). Op de eerste pagina zei iemand 'en wat nou als het complee-heet per ongeluk ging'? Nou, dan stuur je het ding terug, uiteraard op hun kosten, maar dan ga je al helemaal niet moeilijk doen
De printer lag helemaal niet in mijn mandje, aangezien ik persoonlijk vind dat misbruik maken van een fout not done is. Punt is echter dat niet iedereen te kwader trouw heeft gehandeld (of op zijn minst dat dit niet zomaar te bewijzen valt)
pi_47526352
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:07 schreef teamlead het volgende:

[..]

Het minste dat men had kunnen doen was de klant contacteren, uitleggen dat het een vergissing was en vragen of de klant de printer nog wil hebben, maar dan wel tegen betaling
Dat is inmiddels gebeurd.
  woensdag 21 maart 2007 @ 21:34:22 #123
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47527210
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:12 schreef gelly het volgende:

[..]

nu wel ja.. maar 24 uur nadat men de fout had ontdekt, werd er nog steeds uitgeleverd. Dat is natuurlijk vragen om ellende
pi_47527246
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef teamlead het volgende:

[..]

nu wel ja.. maar 24 uur nadat men de fout had ontdekt, werd er nog steeds uitgeleverd. Dat is natuurlijk vragen om ellende
Is dat zo ? Als een winkelier vergeet z'n deuren te sluiten, mag je dan de winkel maar leeghalen onder het mom "ja, da's natuurlijk vragen om ellende" ? Het is natuurlijk gewoon digitaal plunderen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2007 21:36:31 ]
pi_47527293
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Is dat zo ? Als een winkelier vergeet z'n deuren te sluiten, mag je dan de winkel maar leeghalen onder het mom "ja, da's natuurlijk vragen om ellende" ?
Da's geen leeghalen. Dat was het totdat de fout werd ontdekt. Daarna werden ze bewust niet teruggehaald.
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2007 @ 21:39:44 #126
43556 miss_dynastie
pi_47527408
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:08 schreef teamlead het volgende:
Punt is echter dat niet iedereen te kwader trouw heeft gehandeld (of op zijn minst dat dit niet zomaar te bewijzen valt)
Maar wel nagenoeg iedereen, want wees nou eerlijk, hoe vaak gooi je zulke dingen in je winkelmandje om het er dan uit te halen en dan de fout bij toeval te ontdekken? Sowieso is het zo dat iedereen die na het nieuwsbericht heeft besteld de schijn al tegen heeft.
  woensdag 21 maart 2007 @ 21:40:52 #127
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_47527450
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Is dat zo ? Als een winkelier vergeet z'n deuren te sluiten, mag je dan de winkel maar leeghalen onder het mom "ja, da's natuurlijk vragen om ellende" ? Het is natuurlijk gewoon digitaal plunderen.
Dat is de verkeerde vergelijking. Is het plunderen (imho het opzettelijk slopen en vervreemden van eigendommen) als je met een hele groep een winkel binnengaat, allemaal hetzelfde product van 0 euro aanschaft onder toeziend oog van de verkoper, bonnetjes meekrijgt en dan de winkel uitloopt?
»» Democracy is so overrated »»
pi_47527490
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Da's geen leeghalen. Dat was het totdat de fout werd ontdekt. Daarna werden ze bewust niet teruggehaald.
In kan me voorstellen dat in een dermate ingewikkeld logistiek proces het nogal moeilijk is een bepaalde zending te blokkeren. Bovendien, het is niet Wehkamp dat wat te verwijten valt.
pi_47527531
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:40 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Dat is de verkeerde vergelijking. Is het plunderen (imho het opzettelijk slopen en vervreemden van eigendommen) als je met een hele groep een winkel binnengaat, allemaal hetzelfde product van 0 euro aanschaft onder toeziend oog van de verkoper, bonnetjes meekrijgt en dan de winkel uitloopt?
Vergelijk het dan maar met een pinautomaat die constant briefjes uitspuugt. Het is dan nog niet je eigendom.
pi_47527542
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:42 schreef gelly het volgende:

[..]

In kan me voorstellen dat in een dermate ingewikkeld logistiek proces het nogal moeilijk is een bepaalde zending te blokkeren. Bovendien, het is niet Wehkamp dat wat te verwijten valt.
Dat zij dat logistieke proces ingewikkeld maken is niet het probleem van een klant. Binnen elk proces hoor je te kunnen ingrijpen.
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2007 @ 21:44:59 #131
43556 miss_dynastie
pi_47527619
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat zij dat logistieke proces ingewikkeld maken is niet het probleem van een klant. Binnen elk proces hoor je te kunnen ingrijpen.
Het is ook niet het probleem van de klant, je kan het ding kosteloos terugsturen, ze komen hem nog halen ook.
Dat mensen er om de een of andere vage reden rechten aan ontlenen en gehecht zijn geraakt aan de printer zijn geen dingen die je Wehkamp kan verwijten.
pi_47527634
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Uiteraard, maar als consumenten het proces doelbewust frustreren door fouten in programmeerwerk te misbruiken doe je er weinig tegen.
  woensdag 21 maart 2007 @ 21:53:47 #133
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_47528006
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Vergelijk het dan maar met een pinautomaat die constant briefjes uitspuugt. Het is dan nog niet je eigendom.
Wederom de verkeerde vergelijking. Want er was iemand van de toko aanwezig omdat ik een factuur in handen heb gehad. Een pinautomaat die briefjes uitspuugt is een slecht voorbeeld, want de afhandeling en rechten en plichten bij het gebruik van een gea zijn volslagen anders als een aankoop doen bij een winkel. Een aankoop ja, want ik heb een printer van 0 euro gekocht. Bevestigd, geleverd en gefactureerd door de winkel. Tevens heeft er bij de printer nooit de melding gestaan dat het bewuste artikel alleen in combinatie met een ander verplicht artikelnummer besteld moet worden. Ik kreeg alleen de melding dat ik niet alleen het gratis product mocht aanschaven. Er heeft tijdens de transactie nergens gestaan dat de printer alleen in combinatie van aangeschaft mocht worden.

En nogmaals, het invoeren van een productcode en in de winkelwagen leggen is een volledig legitieme handeling op de website.
pi_47528059
Hoe ben je aan de productcode gekomen ?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 maart 2007 @ 22:04:01 #135
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47528519
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:06 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

dat valt reuze mee, die PC kost misschien 300 euro. naast 2 jaar abonnementskosten is dat gewoon in verhouding, een wat duurdere telefoon kost dat ook.
Een pc van 300 euro gratis een telefoon van 300 euro gratis, een 2-jaar abonnement van 25,-/maand, MAAR het eerste jaar betaal je maar 19,95 per maand en krijg je 25 euro beltegoed/maand

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
12 * 19,95 = 239,40
12 * 25,00 = 300,00
------------------- +
kosten     = 539,40

12 * 25,00 = 300,00 (bel tegoed)
PC         = 300,00
telefoon   = 300,00
------------------- -
opbrengsten= 360,60

Dus... ik krijg een telefoon, computer en beltegoed en onder de streep is dit ondanks het 2-jaar abonnement een kadootje van ruim 360 euro.... hoezo is dit gewoon een in verhouding en een printer bij een bol sokken niet?
pi_47528590
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een pc van 300 euro gratis een telefoon van 300 euro gratis, een 2-jaar abonnement van 25,-/maand, MAAR het eerste jaar betaal je maar 19,95 per maand en krijg je 25 euro beltegoed/maand
[ code verwijderd ]

Dus... ik krijg een telefoon, computer en beltegoed en onder de streep is dit ondanks het 2-jaar abonnement een kadootje van ruim 360 euro.... hoezo is dit gewoon een in verhouding en een printer bij een bol sokken niet?
Omdat jij en ik en de providers donders goed weten dat een overgroot deel van de gebruikers over hun vaste 25 euro per maand aan belminuten heen gaan.
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:06:36 #137
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_47528631
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:54 schreef gelly het volgende:
Hoe ben je aan de productcode gekomen ?
* Ik kreeg mail van een vriend dat de Wehkamp een printer te koop had
* Ik heb deze printer eerder die week opgezocht op de website, toen heb ik de code opgeschreven
* Ik las het op een internet forum
* Ik vond hem middels de zoekfunctie van Wehkamp

Oftewel, is niet relevant voor de aanschaf van het product.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 maart 2007 @ 22:08:51 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47528733
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:05 schreef Dementor het volgende:

[..]

Omdat jij en ik en de providers donders goed weten dat een overgroot deel van de gebruikers over hun vaste 25 euro per maand aan belminuten heen gaan.
Dat heeft er
a. geen ruk mee te maken. Als ik de kosten betaal en de opbrengste voor mij als klant daarvan aftrek hou ik onder aan de streep 360 euro netto over. Dat ik daarna NOG MEER afneem heeft er niets mee te maken
b. Meer dan 25 euro verbellen per maand? Ben je wijf ofzo?
pi_47528798
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:06 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

* Ik kreeg mail van een vriend dat de Wehkamp een printer te koop had
* Ik heb deze printer eerder die week opgezocht op de website, toen heb ik de code opgeschreven
* Ik las het op een internet forum
* Ik vond hem middels de zoekfunctie van Wehkamp

Oftewel, is niet relevant voor de aanschaf van het product.
De printer met een waarde van 0 euro had een speciale code, je hebt speciale handelingen moeten verrichten, handelingen buiten het normale gebruik van de webstore met het doel om het product gratis te krijgen, om de printer te kunnen bestellen. ergo; fraude.
pi_47528852
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat heeft er
a. geen ruk mee te maken.
Natuurlijk wel, daarom kunnen ze dergelijke aanbiedingen doen, ze verdienen eraan.
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:13:21 #141
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_47528919
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:10 schreef gelly het volgende:

[..]

je hebt speciale handelingen moeten verrichten, handelingen buiten het normale gebruik van de webstore
Nogmaals, het invullen van de productcode om daarna in je winkelmandje te leggen is een volledig legitieme handeling op wehkamp.nl, op de frontpage van Wehkamp.nl kan je zelfs rechtstreeks een artikel bestellen op basis van de artikelcode. IMHO geen speciale handeling met het doel een gratis product te krijgen, maar een legitieme handeling met als een doel een printer te verschaffen. ergo; legitieme koop.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 maart 2007 @ 22:28:14 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47529660
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, daarom kunnen ze dergelijke aanbiedingen doen, ze verdienen eraan.
Dat zal best voor een hoop mensen opgaan, maar aan een hoop anderen verliezen ze toch. In mijn geval zou ik 360 euro verdienen in de vorm van hardware, telefoon en beltegoed want... ik bel nooit boven mijn belbundel.

Ze rekenen erop te verdienen, maar de verhouding waar dit om begonnen is is wel degelijk schever dan een printer van 6 tientjes bij sokken.

Dus dat verhouding verhaal is gelul. Punt. Dat wehkamp zijn printers terug krijgt zal best, maar ik wilde alleen even aangeven dat het specifieke argument gratis-printer-bij-sokken-niet-in-verhouding bullshit is als je het inderdaad vergelijkt met andere super aanbiedingen

Zo heeft mediamarkt toen ze hun Rotterdam centrum vestiging opende wel gekkere aanbiedingen gehad.
pi_47530269
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:13 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Nogmaals, het invullen van de productcode om daarna in je winkelmandje te leggen is een volledig legitieme handeling op wehkamp.nl, op de frontpage van Wehkamp.nl kan je zelfs rechtstreeks een artikel bestellen op basis van de artikelcode. IMHO geen speciale handeling met het doel een gratis product te krijgen, maar een legitieme handeling met als een doel een printer te verschaffen. ergo; legitieme koop.
De printer die je krijgt bij een PC heeft een speciale productcode, het is niet de produktcode van dezelfde printer met een prijs van 80 euro....
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:42:14 #144
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_47530314
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:41 schreef gelly het volgende:

[..]

De printer die je krijgt bij een PC heeft een speciale productcode, het is niet de produktcode van dezelfde printer met een prijs van 80 euro....
Waarom kan ik de printer desondanks toch aanschaffen met de bewuste productcode?
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:29:22 #145
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47532597
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:12 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Ja, het is hard bewijs. Hard bewijs dat je wist of had moeten weten dat dit niet de bedoeling was van Wehkamp.
dat is niet relevant voor de vraag of de kopers die geleverd hebben gekregen met factuur daadwerkelijk eigenaar zijn geworden; de fout zit hem enerzijds in brakke software, anderzijds in slapende medewerkers van Wehkamp en als geleverd is, dan valt daar niets meer aan te doen in dit geval ; dwaling kan men zich niet op beroepen, want in kader van goed ondernemerschap valt hen toe te rekenen dat deze schade is ontstaan en ernstigere vergrijpen al helemaal niet.

en daarnaast gaan ze hier echt niet achteraan met deurwaarders en advocaten, dat is het echt niet waard; misschien wat uiterlijk vertoon, maar niet meer dan dat.

het zou een ander geval zijn geweest als ze nog niet geleverd hadden, zoals bij die Otto kwestie het geval was, maar in dit geval is aan alle vereisten van overdracht en overeenkomst voldaan.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:31:38 #146
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47532684
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:12 schreef gelly het volgende:

[..]

maar dat hadden ze dan vóór levering moeten doen, niet ná uitgeleverd te hebben inclusief factuur en betaling te hebben geïnd.
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:32:51 #147
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47532742
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef erikkll het volgende:
Waarom zou je handmatig moeten controleren? Een fatsoenlijk webwinkelsysteem voldoet ook
dat is een risico wat je als ondernemer dan doelbewust neemt en waardoor je je achteraf ook niet kunt beroepen op dat je voldoende controle hebt uitgeoefend; de software is slechts zo goed als degene die het geprogrammeerd heeft.
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:37:51 #148
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_47532947
Is iemand hier bekend met ECI of NBC? Als je daar voor het eerst besteld krijg je vijf boeken of dvd's voor een belachelijk lage prijs. Ze gaan er van uit dat je vaker besteld, en volgens mij dwingen ze dat in dit geval pas af. Maar waar ze mee adverteren, vijf recente dvd's voor tien euro of zo, is best wel te vergelijken met 'een gratis printer bij een eerste bestelling'. Sterker nog, ECI geeft volgens mij gratis printers en meer weg als je een nieuwe klant aandraagt...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:33:55 #149
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_47543545
Wehkamp kan wurmen wat ze wil maar m.i. staan de bestellers gewoon in hun recht. Ongeacht of miss_dynastie en consorten het etisch misschien niet zo goed vinden.

De risico's van het geautomatiseerd aangaan van overeenkomsten ligt bij de verkoper. Als die een fout maakt in zo'n dermate belangrijk proces dat moet hij ook de gevolgen accepteren. Simpel as that.

Let wel, als dit voor de rechter komt is er een kans dat Wehkamp wint. In dat geval ontstaat er volgens mij nieuwe jurisprudentie op dit gebied. Met misschien verstrekkende gevolgen voor webwereld-land.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2007 @ 12:41:14 #150
43556 miss_dynastie
pi_47543796
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:33 schreef _Flash_ het volgende:
Wehkamp kan wurmen wat ze wil maar m.i. staan de bestellers gewoon in hun recht. Ongeacht of miss_dynastie en consorten het etisch misschien niet zo goed vinden.
Ik heb het niet over ethische zaken, ik heb het over juridische zaken. M.i. is er geen enkele reden om aan te nemen dat er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Sowieso is iedereen die na het nieuwsbericht 'toevallig' voor het eerst besteld heeft en 'toevallig' achter het trucje kwam vrijwel zonder twijfel niet te goeder trouw. En dan bedoel ik juridisch gezien, niet ethisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')