Californië en Siberië zijn 2 gebieden waar veel glastuinbouw zit volgens mij.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:41 schreef prupke het volgende:
Californië Horst aan de Maas Limburg
america kende ik wel
van zwiep had ik ook nog nooit gehoord...
Ja.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:17 schreef prupke het volgende:
ik had nog nooit gehoord van HIPPOLYTUSHOEF
iemand meer leuke of moeilijk uitspreekbare plaatsnamen?
muggenbeet heb ik wel eens vangehoordquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja.
Kennen jullie Muggenbult eigenlijk?
Muggenbeet toch? In de buurt van Steenwijk?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja.
Je hebt gelijk. Ben al te lang weg uit Nederland.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:50 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Muggenbeet toch? In de buurt van Steenwijk?
OMG daar ben ik als kind een keer naartoe gesleept door familie die een weekend in zo'n pauper stacaravan wilden doorbrengenquote:
Zit / zat daar de "witte wieve" ook niet?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:38 schreef baNEEL het volgende:
zwiep in gelderland :p
Het kan nog één letter langer "Gasselterboerveenschemond" en daarmee heb je volgens mij de langste plaatsnaam in nederland die uit één woord bestaat.quote:
Da's toch Papekop? Ligt aan het spoor..quote:
Ik welquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:42 schreef E.T. het volgende:
Er zullen niet zo veel mensen zijn die Wadway kennen![]()
Dan is de vraag natuurlijk...quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:15 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Ik wel, fiets er zelfs af en toe doorheen
![]()
Haha daar heb ik een keer een dispuutsweekend gehad in een of andere villa. Stelt inderdaad niet veel voor.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:58 schreef prupke het volgende:
gasselternijveenschemond is ook een mond vol
Klopt!quote:Zit / zat daar de "witte wieve" ook niet?
Den Nul, een dorp tussen de 2 metropolen aan de IJssel, Olst en Wijhe :-)quote:Den Hul of Den Nul ofzoiets
Ze zijn in gemeente Sluis erg creatief met plaatsnamenquote:
Ik was naar spanbroek gefietst, en ging toen over een andere weg terug naar Wervershoof, via Wognum toen. Dus daarom ben ik in Wadway geweest. Leuk dorp btw.quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:24 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dan is de vraag natuurlijk...
waarom fiets jij van Spanbroek naar Wognum????
Hahahaquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja.
Alsof Sijbekarspel en Lutjebroek zulke normale namen zijn. En dat voor iemand uit Capellequote:Op woensdag 21 maart 2007 09:37 schreef E.T. het volgende:
Om in dezelfde hoek te blijven.. We hebben natuurlijk ook Zandwerven nog![]()
Als ik uit het raam kijk zie ik het bord met 'welkom in de provincie Groningen' al staan. Maar Gasselternijveenschemond is ook niet zo heel erg groot, je bent er zo doorheen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:26 schreef DaFan het volgende:
[..]
Haha daar heb ik een keer een dispuutsweekend gehad in een of andere villa. Stelt inderdaad niet veel voor.
Vlak bij Grunn toch?
heb jaren in Wognum en Opmeer gewoondquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:42 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Alsof Sijbekarspel en Lutjebroek zulke normale namen zijn. En dat voor iemand uit Capelle![]()
Ach, het is niet zo leuk meer als het vroegah was, toen het aantal inwoners elke zaterdagavond nog werd vertienvoudigdquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:37 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Dus daarom ben ik in Wadway geweest. Leuk dorp btw.
10 jaar geleden was dat idd nog zo (toen kwam ik er nog wel eens). Nu niet meer dan?quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:44 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ach, het is niet zo leuk meer als het vroegah was, toen het aantal inwoners elke zaterdagavond nog werd vertienvoudigd![]()
Ook in Frankrijk: Orlyquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:05 schreef whasssaaa het volgende:
lamorville in Frankrijk http://nl.wikipedia.org/wiki/Lamorville
Jaartje of 5 terug is De Vriendschap (Loos in de volksmond) er mee gestopt. Als uitgaancentrum althans, nu alleen nog feesten en partijen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:12 schreef E.T. het volgende:
[..]
10 jaar geleden was dat idd nog zo (toen kwam ik er nog wel eens). Nu niet meer dan?
Ligt hier vlakbij.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:34 schreef xepera9 het volgende:
Waspik
daar ben ik geborenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:04 schreef oor het volgende:
Vlaardingen. wat een rare naam
Zonde idd.. Ben er vaak genoeg uit geweestquote:Op woensdag 21 maart 2007 22:47 schreef Joppy het volgende:
[..]
Jaartje of 5 terug is De Vriendschap (Loos in de volksmond) er mee gestopt. Als uitgaancentrum althans, nu alleen nog feesten en partijen.
Ach, mijn eerste avondjes uit daar als 15 jarig jochie![]()
![]()
Dat is volgens mij nep hoorquote:Op donderdag 22 maart 2007 08:55 schreef Petra76 het volgende:
In de buurt van Purmerend ligt het dorpje De Stront. 6Pack heeft er eens een filmpje over gemaakt:
http://www.6pack.tv/default.php?log=1585&cont=viewLog
Owkee, wilde je naar de bewoonde wereld ofso?quote:
Je hebt gelijk...ach hij blijft leukquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:21 schreef NiekieW. het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nep hoor, dat weet ik trouwens wel zeker, een broodje stront
. Had het al eens vaker gezien,
Aangezien ik in Obdam ben opgegeroeid zitten hier voor mij toch wel erg veel bekende plaatsnamen tussen....quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:30 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Owkee, wilde je naar de bewoonde wereld ofso?
In dat gat had mijn vaders familie een vakantiehuisje... dus die plaats kende ik wel. En ja, daar zitten de witte wieven...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:38 schreef baNEEL het volgende:
zwiep in gelderland :p
Valt wel mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:42 schreef E.T. het volgende:
Mooi fietsen daar trouwens...vaak geweest.quote:Op woensdag 21 maart 2007 07:16 schreef Gorgelmuil het volgende:
[..]
Da's toch Papekop? Ligt aan het spoor..
overigens niet te te verwarren met Lutjewinkel wat weer naast Barsingerhorn ligtquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:13 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik dacht altijd dat 'Lutjebroek' en nep-plaats was, tot ik er een keer verzeild raakte. Omgekeerd heeft een vriend van me die in 'Kudelstaart' ging wonen ook hier en daar wat verbaasde blikken gekregen.
Ik welquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:42 schreef E.T. het volgende:
Zijdewind, Verlaat, Winkel ken je dan ook wel...ook van die vage namen. Woon zelf in Heerhugowaardquote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:55 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik welmet een schattig theatertje.
Hippolytushoef ken ik ook ja. Een excollega van mij woonde er, die had een achternaam die je altijd moet spellen, én een belachelijke straatnaam die niet uit te spreken was, en dan ook nog in Hippolytushoef![]()
Ik woon sinds kort in Culemborg, en in de buurt liggen ook allemaal van die rare dorpjes, zoals Kapel-Avezaath enzo
Oh, en m'n moeder woont in Spierdijk, bij Wogmeer, wat weer vlakbij De Goorn ligtOok al van die charmante namen.
En natuurlijk Broek op Langedijk!![]()
Winkel wel, die andere twee niet..?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:13 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Zijdewind, Verlaat, Winkel ken je dan ook wel...ook van die vage namen. Woon zelf in Heerhugowaard
Nou nou, hilariteit alom met je verzinselsquote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:45 schreef jagermeister1 het volgende:
Ruftbips (Gem. Egmond)
Durf te zweren dat je je suf gegoogled hebt!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:55 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Nou nou, hilariteit alom met je verzinsels
Haha, daar kom ik vandaan. Doet het altijd goed als je dat voor het eerst zegt tegen iemand.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:17 schreef prupke het volgende:
ik had nog nooit gehoord van HIPPOLYTUSHOEF
iemand meer leuke of moeilijk uitspreekbare plaatsnamen?
ja ik zeg wel hyppo,das makkelijkerquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:21 schreef Rio het volgende:
[..]
Haha, daar kom ik vandaan. Doet het altijd goed als je dat voor het eerst zegt tegen iemand.
Joh, wie kent Blokker nou nietquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:22 schreef Yozzz het volgende:
Blokker
Hippo is idd korter :-)quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:09 schreef Ellatjuh het volgende:
[..]
ja ik zeg wel hyppo,das makkelijker![]()
De Beatles hadden toch ooit een mondharmonica gejat in een muziekwinkel in Arnhem? Wat doet een wereldband die niet in Arnhem optreedt in godsnaam in Arnhem?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:18 schreef innepin het volgende:
[..]
Joh, wie kent Blokker nou niet![]()
Ten eerste van de winkel... (die weliswaar begon in Hoorn, maar das er toch vlakbij), en ten tweede omdat het - jawel - de enige plaats in Nederland is waar de Beatles ooit hebben opgetreden. Legendarisch kutdorp hoor!
quote:JOHN LENNON'S ARNHEMSE MONDHARMONICA
16 aug 1960
Tijdens hun tour in 1960 maken de Beatles een pittstop in Arnhem. Daar ontdekken zij de platen- en muziekwinkel van de Firma Bergmann. The Beatles gaan naar binnen, schijnen daar in korte tijd de koektrommel op de toonbank leeg te hebben gegeten (tja, wie kan er van onze Arnhemse meisjes afblijven) en eenmaal buitengekomen blijkt John Lennon een mondharmonica te hebben gestolen. Volgens de overlevering heeft hij dit instrument in 1962 gebruikt op Love Me Do. Uiteraard een succesnummer!
Inderdaadquote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:47 schreef Nr.G het volgende:
Hoe kan ik nou een rare plaatsnaam noemen als ik er nog nooit van gehoord heb?![]()
Heerhugowaardquote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:18 schreef innepin het volgende:
[..]
Winkel wel, die andere twee niet..?
Hier in de buurt zit wel een Zijderveld, dat vind ik wel mooi klinken![]()
En als Heerhugowaard niet zo groot was geweest was 't ook wel een mooie voor dit topic. Veel mensen kennen het wel ondertussen, maar het blijft een ontzettend rare plaatsnaam
Tubgirlquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:31 schreef lucky_birdie het volgende:
Geen plaatsnaam.. wel grappig
[afbeelding]
Dat ligt in (Noord) Wales en t is geloof ik de langste plaatsnaam ter wereld (maar wordt door de locals gewoon Llanfair genoemd). Verder is er geen zak te beleven... T betekent trouwens iets met Maria op een heuvel met een witte kerk...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:31 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
ok.. niet in Nederland.. maar toch.
[afbeelding]
Ook gewoondquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:22 schreef Yozzz het volgende:
Blokker
quote:
Ligt er nog steeds. Maar dat is niet een rare plaatsnaam. Moddergat, dat is pas gekquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:59 schreef StupidByNature het volgende:
We zijn eens in Friesland langs een bord gereden met "Wietgaard" of "Wytgaard". Lag vlak bij Leeuwarden.
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 02:07 schreef Sapstengel het volgende:
In Belgie ligt de "anale driehoek": Kontich, Aartselaar en Reet.
Waar ligt dat dan?! Ik ben zelf Amersfoorter....quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:12 schreef 61neorej het volgende:
Palestina
Vlakbij Amersfoort.
Babylonienbroek, In de buurt van Waalwijk
Daar zal vast geen kerk liggen in dat dorpquote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:54 schreef Noodly het volgende:
[afbeelding]
Verder nog:
Berkum Poepershoek
De Hel "Welkom in de Hel"
In De Hel zelf niet nee. Maar Zoeterwoude (waar het onder valt) is een van de weinige katholieke dorpen in de buurt.quote:Op zondag 25 maart 2007 00:44 schreef Wouser het volgende:
[..]
Daar zal vast geen kerk liggen in dat dorp
Bekend van de 'wreker van Zuuk':quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:08 schreef Typmuts het volgende:
Mijn ex woonde in het plaatsje ZUUK bij Epe. Had ik ook nooit van gehoord.
Nope, er is een plaats in Nieuw-Zeeland, met meer letters. En de Thaise benaming voor Bangkok is weer langer dan die.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:04 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat ligt in (Noord) Wales en t is geloof ik de langste plaatsnaam ter wereld (maar wordt door de locals gewoon Llanfair genoemd). Verder is er geen zak te beleven... T betekent trouwens iets met Maria op een heuvel met een witte kerk...
Tuurlijk wel, bij Spanbroek linksquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:42 schreef E.T. het volgende:
Dan nog eerder Barger Compascuum dat vreemd is.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:57 schreef Scootmobiel het volgende:
Zelf moest ik nogal lachen om de plaatsnaam Emmer Compascuum (Drente), toen ik die voor het eerst hoorde... Ik moest daarbij altijd aan een emmer denken, haha!![]()
volgens mij ligt brommelen tussen geulle en bunde, gemeente meerssen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:49 schreef ManInLove het volgende:
Einighausen (Bij Sittard)
Brand (bij Nuth, Heerlen)
Hunnecum (bij Nuth, Heerlen)
Brommelen (bij Nuth, Heerlen)
Partij (bij Vaals)
Lemiers (bij Vaals)
Bommerig (bij Vaals)
Raar (Bij Maastricht, Meerssen)
Kortom, voor aparte plaatsnamen moet je in Zuid Limburg zijn... En ze liggen allemaal in NL!
Edit: En natuurlijk mijn favoriet: Sibbe (bij Maastricht)
Hey, daar heeft mijn familie nog gewoond....quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:45 schreef Rio het volgende:
Botshol
Is geen plaatsnaam, maar een onderdeel van Vinkeveen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:45 schreef Rio het volgende:
Botshol
Ik vroeg eens aan een collega waar dat ligt. Zijn antwoord was: vast naast <andere toets (welke weet ik niet meer)>quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |