abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 januari 2002 @ 19:01:52 #1
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_2954239
Mijn vriendin gaat op stage naar China, en dus ga ik er ook een paar weken rondhangen.

Heeft iemand nog tips en/of aanmerkingen?

Greetz,
SnuggLe

pi_2954257
Misschien dat ik dit jaar weer in China terecht kom. Eindpunt van de treinreis zal dan Bejing zijn. Heb dus op dit moment nog geen tips.
  zondag 27 januari 2002 @ 19:13:47 #3
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_2954365
Kijk uit als je weg oversteekt
Ga naar Chinese Muur
Ga naar Verborgen Stad
Ga naar Alle Bezienswaardigheden
Huur een Gids
Ga geen ruzie zoeken
Kijk uit voor Fa Nung Gong mensen
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_2954435
en vooral koop DVD's, heel veeeeeel DVD's !!
  zondag 27 januari 2002 @ 19:26:59 #5
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2954483
quote:
Op zondag 27 januari 2002 19:22 schreef Mrln het volgende:
en vooral koop DVD's, heel veeeeeel DVD's !!
Uhm nou...let dan wel ff op de kwaliteit ik had echt prut meegenomen, slechts 3...

Verder use te search, er is hier al vaker iets over Peking gezegd. Ik vond het de meest non-chinese een lelijke stad die ik gezien heb.

fake a dream
pi_2954487
quote:
Op zondag 27 januari 2002 19:22 schreef Mrln het volgende:
en vooral koop DVD's, heel veeeeeel DVD's !!
Mits je een regiovrije DVD speler hebt en mits je waarschijnlijk Chinees kan verstaan.
pi_2955159
Toen ik naar Peking ben we geweest, hebben we heel veel met de Taxi gedaan. Via je hotel kan je ook n gids huren om bijv de Chinese muur te bezoeken, hij brengt je dan (hopelijk) ook naar een stuk van de muur die n beetje meer afgelegen licht, waar dan ook geen massa toerisme is. Neem weinig kleding mee, want er is heel veel merk kleding te koop. Bijv de Nightmarket, is een overdekte kleding markt die pas s'avonds open gaat. Een heel leuk café voor s'avonds is het het Hardrock café, let dan op al die Europese mannetjes met een chinees vrouwtje (hoertje dus ) Wat ik vreselijk vond om te zien, als ik s'avonds de deur uitging, was om al die zwerfkinderen te zien. Ze smeken je om alles, iets waar n paar vriendinnen dan ook om vielen, dus die gaven 2 van die kindertjes n beetje geld, en voor we t wisten hadden we er minstens 10 aan ons broek hangen, en ze trekken overal aan, en laten je broek dan ook niet los. Heb me toen toch tegen ze gescheeuwd in t engels

Veel Plezier,
Groeten
Golfen

  maandag 28 januari 2002 @ 08:16:50 #8
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2959348
quote:
Op zondag 27 januari 2002 20:18 schreef Golfen het volgende:
Een heel leuk café voor s'avonds is het het Hardrock café, let dan op al die Europese mannetjes met een chinees vrouwtje (hoertje dus )
Nope, 90% van de tijd geen hoertje, maar gewoon een slimme meid die een leuke tijd heeft. Voor hoertjes moet je naar hele kleine 1-persoons kapsalonnetjes kijken, vaak een heel stel bij elkaar. Of inchecken in een niet-al-te-duur hotel en wachten tot je telefoon gaat.

Ga vooral alle grote toeristische trekpleisters kijken (lang leve de Lonely Planet; er is een aparte gids voor Beijing). Ze zijn dan wel toeristisch en druk enzo, maar ook heel erg indrukwekkend. En geniet verder van het leven op straat, er gebeurt enorm veel om je heen. Markten zijn ook geweldig!

  maandag 28 januari 2002 @ 08:20:34 #9
18834 Bridell
and then what..
pi_2959354
quote:
Op zondag 27 januari 2002 19:01 schreef SnuggLe het volgende:
Mijn vriendin gaat op stage naar China, en dus ga ik er ook een paar weken rondhangen.

Heeft iemand nog tips en/of aanmerkingen?

Greetz,
SnuggLe


Koop een Amnestie t-shirt en ga op het rode plein roepen dat Mao een homo is!
What are you but a blossoming, withering flower?
  maandag 28 januari 2002 @ 08:30:25 #10
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2959368
Er stonden trouwens al aardig wat tips in Beijing / Peking
pi_2959625
quote:
Op maandag 28 januari 2002 08:16 schreef Gaoxing het volgende:
Nope, 90% van de tijd geen hoertje, maar gewoon een slimme meid die een leuke tijd heeft.
Mwah, de meeste van die meisjes verwachten toch wel een tegenprestatie in de vorm van kadootjes zoals kleding of een telefoons. Prostitutie is een zeer rekbaar begrip in China.
Een vriendinnetje dat niet op economisch gewin uit is vraagt meestal veel tijd voordat je er iets mee kan (if ever). De meeste mannen gaan daarom voor de makkelijke optie. (ik niet)
quote:
Voor hoertjes moet je naar hele kleine 1-persoons kapsalonnetjes kijken, vaak een heel stel bij elkaar
Inderdaad, kapsalons bieden vaak een service die veel verder gaat dan knippen. Daarnaast heb je de standaard hoeren pick ups zoals de karaoke (met toegangsprijzen van een paar honderd gulden is het duidelijk dat je daar niet komt om te zingen) en massage centers.
quote:
Of inchecken in een niet-al-te-duur hotel en wachten tot je telefoon gaat.
inderdaad, vooral als je als single man incheckt. Word je om 4:00am wakker gebeld: "You want xiao jie?" "NO I WANT TO SLEEP, DAMMIT!!!". In sommige hotels is er zelfs ongevraagd al een meisje aanwezig in de kamer (surprise!).

Maar nu ontopic: het leukste in Beijing vond ik vliegeren op Tian An Men square

  dinsdag 29 januari 2002 @ 00:32:26 #12
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2970089
quote:
Op maandag 28 januari 2002 09:34 schreef Aernout het volgende:
Mwah, de meeste van die meisjes verwachten toch wel een tegenprestatie in de vorm van kadootjes zoals kleding of een telefoons. Prostitutie is een zeer rekbaar begrip in China.
Een vriendinnetje dat niet op economisch gewin uit is vraagt meestal veel tijd voordat je er iets mee kan (if ever). De meeste mannen gaan daarom voor de makkelijke optie. (ik niet)
Dat bedoelde ik met het slimme Aernout
quote:
Maar nu ontopic: het leukste in Beijing vond ik vliegeren op Tian An Men square
Absoluut 100% mee eens Of gewoon gaan zitten (op het stoeprandje, want op het gras mag je niet komen ) en naar die vliegerende mensen kijken. En naar alle anderen die waarschijnlijk jaren hebben gespaard om in De Hoofdstad naar Voorzitter Mao te komen kijken, gewapend met kleine chinese vlaggetjes en gekleed in hun mooiste kleren *zucht* *heimwee*
  dinsdag 29 januari 2002 @ 00:38:22 #13
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2970130
quote:
Op maandag 28 januari 2002 09:34 schreef Aernout het volgende:
.....en massage centers.
Oh nog vergeten: op zich is dat ook een goed idee (als tenminste je vriendin een beetje thuis is in de stad en het ene van het andere soort massage center kan onderscheiden ): een Chinese massage. Echt lekker is het niet, het kan er nogal ruw aantoe gaan, maar het is zeker bijzonder en erna voel je je herboren!
pi_2970731
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 00:32 schreef Gaoxing het volgende:
Absoluut 100% mee eens Of gewoon gaan zitten (op het stoeprandje, want op het gras mag je niet komen ) en naar die vliegerende mensen kijken. En naar alle anderen die waarschijnlijk jaren hebben gespaard om in De Hoofdstad naar Voorzitter Mao te komen kijken, gewapend met kleine chinese vlaggetjes en gekleed in hun mooiste kleren *zucht* *heimwee*
Ja prachtig is dat
Ik was er in 2000 tijdens 1 oktober (National holiday, foundation of the PRC). Super veel mensen, maar prachtig om naar te kijken. Ik bleef terugkomen op Tian An Men Square, wat een sfeer . China is vast veel leuker dan Guam, ik heb ook helemaal geen zin om naar huis te gaan...

Aan de andere kant heb ik toen ook de minder mooie kant van China duidelijk kunnen zien. Op die dag heb ik zo'n 10 (vaak hardhandige) arrestaties gezien door politie in burger van iedereen die ook maar een beetje protest liet horen. Het is ook indrukwekkend hoeveel van die undercovers er rondlopen en hoe snel ze ter plekke zijn (meestal <20 sec).
Btw: hier op het fabrieksterrein hing vorige maand nog een lijst met namen en omschrijving van enkele tientallen ter dood veroordeelde criminelen. De rood onderstreepte namen waren reeds doodgeschoten. Het stadsbestuur is verplicht deze affices op te hangen op plaatsen waar veel jonge mensen komen in de hoop dat er een afschrikwekkende werking van uitgaat. Met dit soort dingen word je opeens weer herinnert aan het feit dat China toch nog steeds een heel ander land is.

  zaterdag 3 augustus 2002 @ 13:09:55 #15
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_5252295
Het terracotta leger werd me afgeraden omdat het 1) klein is en 2) zéér toeristisch. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
  zondag 4 augustus 2002 @ 14:29:32 #16
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_5260873
quote:
Op zondag 27 januari 2002 19:01 schreef SnuggLe het volgende:
Mijn vriendin gaat op stage naar China, en dus ga ik er ook een paar weken rondhangen.

Heeft iemand nog tips en/of aanmerkingen?

Greetz,
SnuggLe


vliegeren is idd leuk. Ik had een klein vliegertje meegenomen uit Nederland maar die bleek te zwaar te zijn voor de dwarrelwind daar. Binnen no-time kwamen er chinezen kijken hoe zo'n langneus stond te stuntelen.
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 13:09 schreef SnuggLe het volgende:
Het terracotta leger werd me afgeraden omdat het 1) klein is en 2) zéér toeristisch. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Zeker gaan al is het toeristisch. Begin met het film theater. Zie je een indrukwekkende film over het maken van het leger. Je mag er geen foto's maken maar de bewaking heeft de moed opgegeven omdat mensen niet meer door een zoeker hoeven te kijken met al die digitale fototoestellen en vanaf hun buik (kijkend naar een LCD schermpje) toch foto's maken.

Ook leuk (in iedere grote stad trouwens) met de metro of bus naar de 1 na laatste halte van een lange lijn gaan. Dan kom je eens ergens waar geen toeristen zijn. Wel onthouden hoe je terug moet. (visite kaartje in het chinees van het hotel meenemen. Reken er wel op dat niet iedereen kan lezen)

Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 19:58:10 #17
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_6367205
30 oktober is het dan zover: ik vlieg naar Peking, om een rondreis te gaan maken tot HongKong. Aangezien dit topic al een tijdje oud is haal ik hem nu 'omhoog'.

Je kan hier mijn concept reisschema downloaden:
http://home.student.utwente.nl/b.kampschreur/Reisschema.doc

De plaatsen die mijn vriendin en ik aandoen zijn: Peking, Xián (toch maar naar het terracotta leger), Chengdu, Kunming, Yanshuo , Guangzhoung en Hong Kong.

Kan iemand me helpen met tips/ervaringen, dingen die je juist wel/niet mee moet nemen etc? Ik heb me al wel redelijk laten voorlichten en me ingelezen in de LP, maar nu ben ik nog opzoek naar andere tips.
Tips uit eerste hand...

Dus...help mij please!

pi_6367497
*jaloers* ik wil ook

Beijing / Peking

En kijk ook op china.pagina.nl, daar staan meerdere reisverslagen.

En wel je verslag posten!!!

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6372061
Interessant topic, deze ga ik even volgen
pi_6379352
Edit: Snapte er al niets van!!!!


Nu wel -> Sorry

  maandag 21 oktober 2002 @ 15:49:53 #21
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_6393477
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 20:26 schreef YPPY het volgende:
*jaloers* ik wil ook

Beijing / Peking

En kijk ook op china.pagina.nl, daar staan meerdere reisverslagen.


En wel je verslag posten!!!


Ja ga ik zeker doen! Ik neem mijn digitale camera mee, dus ik maak ook VEEL foto's!
Maar iemand mijn concept reisverslag gelezen en daar op / aanmerkingen over????

Greetz,
SnuggLe

  maandag 21 oktober 2002 @ 18:05:56 #22
35949 korona
weer ein altvenloos-alt maedje
pi_6395950
Ik ben enkele jaren geleden in China geweest, met name in Beijing.
Een heel bijzondere ervaring, die ik nooit meer zal vergeten!
Het is voor mij echt de stad met de grote tegenstellingen: aan de ene kant van de straat staan met bladgoud belegde bankgebouwen, terwijl ertegenover mensen met hun chinese kool handeltje in het zand en de modder zaten.
=> Let op: kraanwater is niet te drinken, maar koop vooral geen water buiten je hotel, op straat kun je op elke straathoek wel water kopen van een dubieuze kwaliteit.
=> Erg indrukwekkend is de Lama Tempel. Daar is een metershoog Boeddhabeeld, maar dat mag niet gefotografeerd worden.
=>Ook het Summerpalace is een bezoek meer dan waard, maar zorg dat je niks koopt van straatventers! Als je van een venter wat koopt, komen ze als vliegen op je af.
=> Het Tiananmenplein is erg groot en indrukwekkend, zeker als je bedenkt, dat dat het grootste plein ter wereld is.
=> De verboden stad is ook erg mooi! Let op de ronde fluistermuur!!
(Wij hadden toen een diner in The Great House of The People.)
=> Temple of Heaven is ook heel mooi; probeer, als je de kans krijgt, naar een chinese opera te gaan. Vraag ernaar in je hotel! Het is een ervaring op zichzelf: een live opera met ondertiteling!
=> Als je wat van de geschiedenis van de Ming dynasty te weten wil komen, is een bezoek aan de Ming-tombes een must! Ikzelf vond het vooral veel beton met erg veel traplopen.
=> Als je wil zien hoe Jade wordt bewerkt, moet je ook pertinent naar een jadeslijperij, een prachtig staaltje handwerk.
=> Souvenirs kun je het beste kopen in de zogenaamde "Friendshipstores", niet echt duur maar wel veel keus.

Neem genoeg fotorolletjes mee, want die zijn heel snel vol!
Ik wens je een hele fijne reis en verblijf in Beijing.

De enige remedie tegen oud worden, is jong sterven!!!
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 00:26:48 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6403407
Grappig hoe ervaringen kunnen verschillen, zeker in een enorm land als China:
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 18:05 schreef korona het volgende:
=> Let op: kraanwater is niet te drinken, maar koop vooral geen water buiten je hotel, op straat kun je op elke straathoek wel water kopen van een dubieuze kwaliteit.
Zolang je gesloten flesjes koopt naar mijn mening echt geen probleem hoor. In je hotel zou je alleen maar het tienvoudige voor hetzelfde flesje kopen. Als je de straatventers niet vertrouwt, loop je gewoon een supermarkt in.
quote:
=> Souvenirs kun je het beste kopen in de zogenaamde "Friendshipstores", niet echt duur maar wel veel keus.
De prijs van souvenirs in Friendshipstores vergeleken met de straathandel is enorm hoog, vaak voor precies dezelfde dingen. Het voordeel van Friendshipstores is dat je alles netjes bij elkaar hebt, terwijl je op straat wat meer moet zoeken. Ik had een sterke voorkeur om dingen op straat te kopen, om verschillende redenen: als je een beetje kunt onderhandelen is het meestal dus veel goedkoper; je steunt er een kleine handelaar mee, in plaats van de grote staatsbedrijven; en het is vooral een stuk amusanter

Overigens heeft de Friendshipstore in de buurt van Silkstreet een boekhandeltje (of had dat tot anderhalf jaar geleden), ongeveer in het midden van de begane grond, waar je veel informatie over toeristische trekpleisters, maar ook over chinese geneeskunde, taal, keuken, etc. kunt vinden.

De souvenirafdeling van het Lufthansacentre is net een museum. De souvenirs daar zijn allemaal net een beetje mooier dan je op straat kunt vinden, maar ook heel erg veel duurder. Wel leuk om in rond te kijken, als je in de buurt bent.

Oe, hubby en ik hadden het gisteren nog over het eten in Kunming. Zo lekker dat ik het me na anderhalf jaar nog kan herinneren. Vooral de kippensoep met pseudo-ginseng was heel bijzonder. Oh, en de geheimzinnige groente die asparagus-lettuce genoemd werd. Nog steeds geen idee wat het was, maar lekker!!!

  dinsdag 22 oktober 2002 @ 15:07:23 #24
35949 korona
weer ein altvenloos-alt maedje
pi_6411282
Op dinsdag 22 oktober 2002 00:26 schreef Gaoxing het volgende:[/b]
Grappig hoe ervaringen kunnen verschillen, zeker in een enorm land als China:
[..]

Zolang je gesloten flesjes koopt naar mijn mening echt geen probleem hoor. In je hotel zou je alleen maar het tienvoudige voor hetzelfde flesje kopen. Als je de straatventers niet vertrouwt, loop je gewoon een supermarkt in.
[..]

De prijs van souvenirs in Friendshipstores vergeleken met de straathandel is enorm hoog, vaak voor precies dezelfde dingen. Het voordeel van Friendshipstores is dat je alles netjes bij elkaar hebt, terwijl je op straat wat meer moet zoeken. Ik had een sterke voorkeur om dingen op straat te kopen, om verschillende redenen: als je een beetje kunt onderhandelen is het meestal dus veel goedkoper; je steunt er een kleine handelaar mee, in plaats van de grote staatsbedrijven; en het is vooral een stuk amusanter

Overigens heeft de Friendshipstore in de buurt van Silkstreet een boekhandeltje (of had dat tot anderhalf jaar geleden), ongeveer in het midden van de begane grond, waar je veel informatie over toeristische trekpleisters, maar ook over chinese geneeskunde, taal, keuken, etc. kunt vinden.

Die straatnaam klinkt weer erg engels, weet je zeker, dat dat in Beijing was?

De souvenirafdeling van het Lufthansacentre is net een museum. De souvenirs daar zijn allemaal net een beetje mooier dan je op straat kunt vinden, maar ook heel erg veel duurder. Wel leuk om in rond te kijken, als je in de buurt bent.

De souvenirafdeling van het Lufthansacentre is net een museum.
Dit klinkt mij niet echt chinees in de oren, moet ik eerlijk zeggen.
Volgens mij is dat een Duits bedrijf, hoor!

Graag wil ik je erop opmerkazaam maken, dat de prijzen van China in geen enkele verhouding staan, tot de prijzen hier! Het is er echt supergoedkoop!

Ik heb een gids ooit eens een fooi gegeven van, omgerekend 25 gulden. Die man maakte een knieval van dankbaarheid: dit kon hij met een hele week hard werken niet eens verdienen.....
Hij was een hele dag met me op pad geweest en ik had zijn eten en drinken en de taxi betaald. Ik denk nu nog vaak aan hem terug, met een groot gevoel van respect.*)

[Dit bericht is gewijzigd door korona op 22-10-2002 15:21]

De enige remedie tegen oud worden, is jong sterven!!!
pi_6411903
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 18:05 schreef korona het volgende:
=> Let op: kraanwater is niet te drinken, maar koop vooral geen water buiten je hotel, op straat kun je op elke straathoek wel water kopen van een dubieuze kwaliteit.
Water en ander drinken kun je overal kopen als de flesje maar gesloten zijn. In je hotel flesjes water kopen is veel duurder dan in een achterafstraatje. Wat je in je hotel betaalt voor een halve liter, levert je daar anderhalve liter op.
quote:
=> De verboden stad is ook erg mooi! Let op de ronde fluistermuur!!
Het is een must, maar de ervaringen verschillen nogal. Mijn ouders vonden het fantastisch, zijn er een dag geweest en hadden nog wel meer willen zien. Toen ik er zelf was had ik het in een middagje wel gehad.
Die fluistermuur is niet in de verbodenstap maar bij de tempel van de hemel. Je hebt er overigens niks aan; er staan tientallen (Chinese) toeristen zo hard tegenaan te praten dat de werking totaal oncontroleerbaar wordt.
quote:
=> Temple of Heaven is ook heel mooi; probeer, als je de kans krijgt, naar een chinese opera te gaan. Vraag ernaar in je hotel! Het is een ervaring op zichzelf: een live opera met ondertiteling!
De muziek is voor de meeste westerlingen een kwelling. Voor veel toeristen is het het laatste wat ze gehoord hebben voor ze voorgoed doof werden... De acrobatiek, dans en kostuums zijn wel een bezoek waard. Het is alleen ontzettend toeristisch. Zo'n hele zaal zit vol met toeristen met een camera in de aanslag en alles wordt in het Engels vertaald. Een Chinees zul je in de zaal waarschijnlijk niet vinden.
quote:
=> Als je wil zien hoe Jade wordt bewerkt, moet je ook pertinent naar een jadeslijperij, een prachtig staaltje handwerk.
=> Souvenirs kun je het beste kopen in de zogenaamde "Friendshipstores", niet echt duur maar wel veel keus.
Friendship Stores zijn souvenirsupermarkten en bovendien duurder dan elders. Je komt thuis met precies dezelfde massageproduceerde toeristische troep die ieder ander ook uit China meesjouwt. als je iets origineels wilt moet je je heil elders zoeken.
Jade- en andere fabriekjes zijn vooral leuk voor de gids: die strijkt weer commissie op als ie een groep toeristen langsbrengt. Er is altijd een winkeltje bij en je kunt er met je creditcard terecht om je helemaal leeg te laten plukken.

Verder: de LP voor Beijing is erg goed. Goede kaartjes en vooral handig is dat op de kaartjes en verder in het boek ook alle namen in Chinese karakters staan: je kunt de taxichauffeur dus aanwijzen waar je heen wilt.

Probeer de stnadaardattracties vroeg in de ochtend te doen en niet in het weekend. Er zijn meer dan een miljard Chinezen en die willen Beijijng ook allemaal een keer gezien hebben: het sterft er echt van de Chinese toeristen. Vooral de tempel van de hemel is wat dat betreft een verschrikking: relatief klein en erg bekend.

Ook nog leuk: de panda's in de dierentuin.

pi_6415247
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 15:07 schreef korona het volgende:
Ik heb een gids ooit eens een fooi gegeven van, omgerekend 25 gulden.
Volledig buiten proportie. Bij ons in de fabriek verdienden ze €2,20 per dag keihard werken.
quote:
Zolang je gesloten flesjes koopt naar mijn mening echt geen probleem hoor. In je hotel zou je alleen maar het tienvoudige voor hetzelfde flesje kopen.
De kans is zelfs groot dat het gewoon kraanwater is. In Shanghai heb ik ook een half jaar lang probleemloos uit de kraan gedronken.
  woensdag 23 oktober 2002 @ 00:46:08 #27
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6423032
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 15:07 schreef korona het volgende:
Die straatnaam klinkt weer erg engels, weet je zeker, dat dat in Beijing was?
Oe, zou ik me vergist hebben? Na nee, waarschijnlijk het ik het wel over de juiste stad. Zo ver was het niet van waar ik ruim twee jaar gewoond heb

Silkstreet heet overigens, mocht je het willen weten, xiu shui dongjie in het Chinees, en Lufthansa Centre heet yansha shangcheng. Friendshipstore (ook al zo'n on-Chinees woord) heet you-y shangdien.

Nog even over dingen als jadefabriekjes, parelkwekerijen etc.: ze zijn overal, en zodra je met een gids op stap bent kom je er terecht. De gids doet dat echter niet om vervelend te doen, het is nou eenmaal zijn baan. Hij wordt door de staat verplicht jou mee te nemen, moet vaak ook een papiertje laten tekenen, hoewel die comissie waarschijnlijk mooi meegenomen is. Volgens mij is de beste strategie gewoon braaf meelopen, rondje lopen, vriendelijk lachen en weer de auto/bus inschuiven.

pi_6499524
Behalve de plekken waar iedere toerist naar toe gaat (Plein van de Hemelse Vrede, Verboden Stad en Zomerpaleis), moet je zeker ook naar de Silk Market. En breng een bezoek aan de Hutongs, de smalle straatjes en steegjes waar nog steeds de gemiddelde Chinees woont. Loop daar gewoon eens doorheen, ga naar de lokale markt en proef de sfeer van hoe het leven daar een beetje is.
Vanuit Beijing kan je ook redelijk makkelijk een bezoek brengen aan de muur met een lokale bus.
Verder is de metro heel handig. En ook voor een westerling makkelijk te begrijpen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 28 oktober 2002 @ 19:02:59 #29
14477 kaio
348 best club in town
pi_6508335
Spandoek aan een stok in je hand met

" FA LUNG GONG 4eva "

Surfing with P266mhz,256mg,Radeon7000,Voodoo2SLI, SbLive
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 01:57:56 #30
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_14022509
Even een schopje: Gao en/of Aernout, vrienden van mij willen wellicht over een week of twee-drie richting Bejing en omgeving. Enig idee van het weer daar nu?!

Tnx!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:25:31 #31
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_14028120
www.weeronline.nl

Ik denk dat het nu zo'n 20 graden is daar (uit mijn hoofd, zonder weeronline).

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:32:12 #32
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_14036562
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:25 schreef SnuggLe het volgende:
www.weeronline.nl

Ik denk dat het nu zo'n 20 graden is daar (uit mijn hoofd, zonder weeronline).


Ik bedoelde niet de temperatuur vandaag, maar meer "het climaat, in het algemeen, in die regio, in dit seizoen"... Ofwel: sneeuw, wind, zon, regen, trui, regenjas, bikini... zoiets...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_14039076
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:32 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet de temperatuur vandaag, maar meer "het climaat, in het algemeen, in die regio, in dit seizoen"... Ofwel: sneeuw, wind, zon, regen, trui, regenjas, bikini... zoiets...


Toen ik paar jaar terug in de zomer ging was het het regenseizoen, er is toen alleen geen druppel gevallen. Ga je nu in de komende weken dan is het gewoon koud.. ga je midden in de winter dan is het er ijzig koud (net onder het vriespunt ofzo) (en kan veel waaien). In de winter blijf het wel droog.
pi_14039078
Edit: een keer klikken is genoeg Golfen!!!
pi_14044324
Tip: weet waar je heen moet, want de weg vragen heeft in China geen zin...

Veel Chinezen willen zoals dat heet "hun gezicht niet verliezen"... dit betekent dat als men het antwoord op een vraag niet weet, toch met een (evt. vaag) antwoord komt.
Dus als je bv. de weg naar "ergens" vraagt... ze sturen je ergens heen ook als ze het niet weten...

  woensdag 22 oktober 2003 @ 12:58:02 #36
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_14049885
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:46 schreef Golfen het volgende:
ga je midden in de winter dan is het er ijzig koud (net onder het vriespunt ofzo)
-28 Was het tijdens mijn laatste winter. Lang ondergoed is dan helemaal niet zo gek!

Maar goed, dat was niet in november, maar in februari. Begin november is het begin van de winter, en gewoon "truien-weer". Zoals Golfen al schrijft is het over het algemeen droog, hoewel er wat sneeuw zou kunnen vallen.

Met betrekking tot de droogte is een vette bodylotion geen slecht idee. Soms was het zo erg dat we spontaan wondjes op onze armen en benen kregen.

pi_14050670
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 12:58 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

-28 Was het tijdens mijn laatste winter. Lang ondergoed is dan helemaal niet zo gek!

Maar goed, dat was niet in november, maar in februari. Begin november is het begin van de winter, en gewoon "truien-weer". Zoals Golfen al schrijft is het over het algemeen droog, hoewel er wat sneeuw zou kunnen vallen.

Met betrekking tot de droogte is een vette bodylotion geen slecht idee. Soms was het zo erg dat we spontaan wondjes op onze armen en benen kregen.


Brrrr... das helemaal koud zeg, gevoelstemperatuur ligt dan nog veel lager zeker. Ben blij dat ik in de zomer ging.

Hmmm.. niet echt meegemaakt....LennyKravitz..grappig.... wij deden alles met de taxi. niet duur. Die Chineze spraken niet echt engels ofzo... kon ze toch niets vragen. Wat we wel hadden .. wilden we naar het Hardrock café in Beijing (die was aan de overkant van de straat op 10 meter). Houden wij een taxi aan om ons naar het hardrock cafe te brengen.. hij doet n beetje raar. wij stappen in. Rijd hij de straat uit. 1 , keert daar en rijd aan de andere kant van de weg de straat weer in. en zet ons voor het café af. Lachen joh.

pi_14056412
Gao! Je bent er weer!

Dat is wel koud!

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_14097117
Ik ga eind december naar Peking voor 9 dagen. Ik begrijp nu dat ik genoeg warme kleding mee moet nemen...
Maar hoe is het met kerst en nieuwjaar daar eigenlijk? Wordt daar iets aan gedaan?
Unox, the worst operating system.
pi_14104381
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 04:19 schreef Schorpioen het volgende:
Ik ga eind december naar Peking voor 9 dagen. Ik begrijp nu dat ik genoeg warme kleding mee moet nemen...
Maar hoe is het met kerst en nieuwjaar daar eigenlijk? Wordt daar iets aan gedaan?
Hier en daar een verdwaalde kerstboom misschien. Chinees nieuwjaar is op een ander tijdstip, dus ons nieuwjaar zullen ze niet vieren.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 14:13:11 #41
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_14105663
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 04:19 schreef Schorpioen het volgende:
Maar hoe is het met kerst en nieuwjaar daar eigenlijk? Wordt daar iets aan gedaan?
Aan kerst wordt erg veel gedaan, in de grote steden althans, maar -hoe leg ik dat uit- zonder enige traditie. Het is dus heel commercieel, ik vond het erg opgeklopt. Overal kerstliedjes, bomen en slingers. Men heeft er trouwens ook geen moeite mee als de kerstbomen-met-decoratie er zes maanden na dato nog staan.

Als je met kerst uit eten wilt, moet je absoluut reserveren, want restaurants worden die avond helemaal afgeladen. Men gaat en masse uit. Het 'familiefeest' wat het bij ons is, vieren de Chinezen met Chinees Nieuwjaar. Overigens had mijn man met kerst geen vrij.

Wel op 1 januari trouwens, maar verder kan ik me vreemd genoeg weinig meer herinneren van Oud en Nieuw in China. Wat vuurwerk, geloof ik, maar weinig opzienbarends.

22 Januari is overigens komend jaar de eerste dag van het jaar van de aap.

  zondag 26 oktober 2003 @ 19:35:50 #42
55903 Visvlinder
ik denk dus ik denk...
pi_14154447
Met het vlugtig doorlezen van dit topic mis ik nog één goeie tip die niet alleen voor Peking geldt maar voor heel China;
GA FIETSEN

Je ondekt en beleeft het land dan veel intenser. Doe het een dagje in Peking, het is een geweldige ervaring.

*denkt met heimwee terug aan China

het leven is geen krentenbol en zelfs geen twee...
pi_14240372
Weet nog wel een leuke hostel voor je:

Fas East Guesthouse.
Ca. 10 minuten lopen van het plein van de hemelse vrede.
Adres staat wel in de LP van China.
Midden in de Hutongs en goedkoop!

Veel plezier in Beijing!

Nil volentibus arduum
pi_14247345
Hee Gaoxing!
Het gaat over China en ik kom je gelijk weer tegen
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:13 schreef Gaoxing het volgende:
Het 'familiefeest' wat het bij ons is, vieren de Chinezen met Chinees Nieuwjaar.
Inderdaad, en als je geluk hebt de hele week vrij!
quote:
Overigens had mijn man met kerst geen vrij.
Klopt, kerst is een gewone werkdag
quote:
Wel op 1 januari trouwens, maar verder kan ik me vreemd genoeg weinig meer herinneren van Oud en Nieuw in China. Wat vuurwerk, geloof ik, maar weinig opzienbarends.
Stelt inderdaad niks voor in China.

Echter.... hier in Taiwan is 1 Januari een feestdag. Niet vanwege (Westers) nieuwjaar maar vanwege de Foundation of the Republic of China op 1 Januari 1911

Voor de duidelijkheid:
Republic of China (R.O.C., opgericht in 1911) = Taiwan
Peoples Republic of China (opgericht in 1947) = Mainland China (maar voor de Chinezen dus Mainland + Taiwan)

pi_36193796
Hoi allemaal,

Ik ga 31 mei richting China (Chengdu) en 30 juni weer terug vanaf Beijing. Weet iemand toevalling hoe eenvoudig (en duur) het is om van Chengdu naar Lhasa te gaan? En is het dan mogelijk om van Lhasa weer naar Dali city te gaan? Wat is het makkelijkste/goedkoopste reizen, per trein of per bus? Alhoewel ik begrepen heb dat je naar Tibet alleen maar kan vliegen vanaf Chengdu?

http://tijnenlein.johojournal.nl

Groeten Martijn

[ Bericht 11% gewijzigd door fishbeer op 20-03-2006 14:52:03 ]
  maandag 20 maart 2006 @ 15:19:47 #46
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36201378
Martijn, er zijn al plenty topics over China enzo....zoek even rond op trefwoord en je komt vast het antwoord elders al tegen.

Een site waar je ook veel info kunt vinden: http://www.geledraak.nl
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_36281632
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:19 schreef CleeJee het volgende:
Martijn, er zijn al plenty topics over China enzo....zoek even rond op trefwoord en je komt vast het antwoord elders al tegen.
Uhmm, nee dit is volgens de TRV landenlijst het centrale China topic.

Er is wel nog een centraal topic over: Beijing / Peking Daar staat dan weer wel veel info over China in
  woensdag 5 april 2006 @ 19:23:17 #48
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_36684345
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:49 schreef fishbeer het volgende:
Hoi allemaal,

Ik ga 31 mei richting China (Chengdu) en 30 juni weer terug vanaf Beijing. Weet iemand toevalling hoe eenvoudig (en duur) het is om van Chengdu naar Lhasa te gaan? En is het dan mogelijk om van Lhasa weer naar Dali city te gaan? Wat is het makkelijkste/goedkoopste reizen, per trein of per bus? Alhoewel ik begrepen heb dat je naar Tibet alleen maar kan vliegen vanaf Chengdu?

http://tijnenlein.johojournal.nl

Groeten Martijn
Chengdu naar Tibet is niet zo heel duur. De meeste hostels hebben van die package deals voor een week: iets van 500-700 euro voor de reis met overnachtingen en een Jeepsafari naar Everest basecamp. Ik denk niet dat je dan van Lhasa naar Dali City kan gaan. Ik zou gewoon terugvliegen en de nachttrein pakken.

Overigens is Lijang meer aan te raden dan Dali imho. Kunming moet je zeker niet pakken overigens.

Wat ben je nog meer van plan? Doe Xian in zo'n kort mogelijke tijd. Smerige drukke stad, alleen het terracotta leger is interesting.
pi_36780285
Ik ga morgen ook richting china voor een paar weken vakantie!
Ben nu aan het pakken en ik zat me wat af te vragen.. Vorig jaar in Japan geweest en wat me opviel in Japan is dat er veel "coin laundry machines" zaakjes omdat Japanners piepklein wonen, geen ruimte voor een eigen wasmachine etc.. Dus als toerist kun je daar ook lekker goedkoop ook even je kleding wassen meestal dicht in de buurt van een hotel.

Weet iemand hier mischien toevallig hoe het staat met de hoeveelheid "coin laundry machines" in china? Ook wijdverspreid of ben je als toerist in china afhankelijk van een schreeuwend dure hotel laundry service?
Dit is een Signature....
pi_36815732
Ik heb alleen via hotels mijn laundry laten doen.
Was erg goedkoop en scheelt je tijd.

(China is sowieso erg goedkoop, op Hong Kong na)
Als je verder nog vragen hebt laat maar weten.
quote:
Wat ben je nog meer van plan? Doe Xian in zo'n kort mogelijke tijd. Smerige drukke stad, alleen het terracotta leger is interesting.
Xian is idd een vieze stad, maar ga daar zeker de Moslimwijk bezoeken.
(ligt in de buurt van de belltower volgens mij)
Erg mooi en anders dan je verwacht.

Ik raad ook iedereen aan een boottocht over de Yangtze te maken.
  donderdag 13 april 2006 @ 15:56:11 #51
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_36924136
Nou ik ga daar liever niet heen Op sommige vlakken is het niet beter als noord korea
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:49:19 #52
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36948695
Skippy22, vooroordelen?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  zaterdag 15 april 2006 @ 18:44:06 #53
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_36986369
Ik heb een paar vraagjes! Weet nog maar heel weinig van China en misschien kunnen jullie me kort antwoord geven.

Als je beetje goedkoop wilt rondtrekken door China, aan hoeveel geld moet je dan per dag denken?
Wat kost een lekkere maaltijd in een restaurantje?
Wat voor temperaturen kan ik verwachten van juni tm aug?
Hoe is het openbaar vervoer in China?

Bedankt!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:44:42 #54
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_36987972
Owja.. en wat moet ik verwachten wat ik op een dag uitgeef als ik goedkoop rondreis?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37058413
Je kan erg goedkoop eten. Voor 5 euro een tafel vol met verschillende gerechtjes, met zijn tweeen van gegeten en lang niet alles op. Als je minder verschillende dingen neemt kan je voor 2 euro eten. Dit was trouwens in Beijing, geen idee van de prijzen in de rest van China.

Temperaturen zijn hoog in de periode die je noemt. Het is nu geloof ik al 20 graden in Beijing, het kan er dan zeker wel 40 graden worden en dat is geen fijne temperatuur in een gebied met landklimaat, ik moet er iig niet aan denken om dan de muur te beklimmen, bij ons was het 0 graden en de gevoelstemperatuur was stukken lager en ik vond het af en toe behoorlijk zwaar.
Maar ook hiervoor geldt, ik weet het alleen van Beijing en China is een groot land met verschillende klimaatsoorten

Openbaar vervoer schijnt goed te zijn maar het lijkt me handig dat je iets van Pinyin weet (Chinese taal in Romeinse letters). Ik heb geen gebruik gemaakt van het OV omdat ik alleen in Beijing was, we excursies erbij hadden en verder veel gebruik gemaakt van de taxi omdat die ook spotgoedkoop is in China. Voor max 2 euro kom je een heel eind.

Ik schat dat je met 30 euro per dag een heel eind komt, ligt er natuurlijk ook aan hoeveel luxe je wilt
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:16:20 #56
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37059470
30 euro per dag vind ik nog aan de hoge kant hoor.....China is een erg goedkoop land, wat Vava zei, voor minder dan 5 euro kun je met 2 personen geweldig eten! Met de hitte lijkt het me inderdaad ook niet fijn om in de steden te zijn. ReiZen per trein is echt een geweldige belevenis en ook zeker aan te raden, doen dus!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:40:40 #57
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37062101
Bedankt voor alle info! 30 Euro zou voor mij iets teveel zijn per dag maar als ik voor 2 euro 50 kan eten weet ik van mezelf wel dat ik gemiddeld nooit 30 uit zou geven. Had ergens gelezen of gehoord dat hostels soms 3 of 4 euro zijn ofzo.

Thnx voor de info iig
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:40:38 #58
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37063775
Ja, hostels kosten vaak heel erg weinig.

Maar vertel....wat zijn je plannen/ideeën precies?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_37063969
O ja nou als de prijzen voor die hostels idd zo laag zijn moet het idd lukken voor minder per dag. Ik had geen idee van die prijzen namelijk
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:12:42 #60
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37064687
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:40 schreef CleeJee het volgende:
Ja, hostels kosten vaak heel erg weinig.

Maar vertel....wat zijn je plannen/ideeën precies?
Nouja.. het is nog lang lang lang niet zeker.. maar in m'n hoofd heb ik het plannetje al wel beetje gemaakt

Wil met m'n beste vriend (die ik nog moet over halen, heeft nog geen grote reizen gemaakt enzo) beginnen in Beijing.. daarvandaan naar beneden richting Tibet.. dan Nepal bezichtingen.. dan naar India.. van Bagalore in India naar Kuala Lumpur vliegen.. en dan naar boven reizen richting Bangkok. Misschien zelfs beginnen met de Transiberie Express van Moskou naar Beijing.. maar dat lijkt meer een droom dan werkelijkheid (al zou het kwa kosten niet eens zo heel veel schelen).

Maar van wat ik waar wil zien heb ik nog een idee.. heb afgelopen zaterdag pas voor het eerst veel info gezocht over de landen zelf..ben er achter gekomen dat in China weinig mensen Engels spreken waardoor het communiceren bijna onmogelijk is. Lijkt me wel gaaf..maakt m'n avontuur alleen maar groter Owjja.. het zou allemaal in de zomer van 2007 moeten gebeuren.. nog erg ver weg.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:19:13 #61
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37064894
Nooit te ver weg om nu al weg te gaan dromen.....ik ben in 2004 begonnen met de Trans Mongolië Express en heb vervolgens nog 5 weken met de Lonely Planet in de hand door China getrokken. Inderdaad spreekt bijna niemand Engels, maar dat maakt de trip alleen maar avontuurlijker!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_37065057
Heb vorig jaar een tijd in de buurt van Qingdao stage/werk als leraar Engels gedaan, veel door de provincie Shandong gereist en ook Beijing.

Het was geweldig en na mijn studie ga ik weer terug om daar een jaartje Engels te geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 18-04-2006 17:33:06 ]
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:04:55 #63
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37066405
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:19 schreef CleeJee het volgende:
Nooit te ver weg om nu al weg te gaan dromen.....ik ben in 2004 begonnen met de Trans Mongolië Express en heb vervolgens nog 5 weken met de Lonely Planet in de hand door China getrokken. Inderdaad spreekt bijna niemand Engels, maar dat maakt de trip alleen maar avontuurlijker!
Weet niet of je van Moskou naar Beijing bent gegaan maar klopt het dat de treinreis zo rond de 350 Euro kost in totaal?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 19 april 2006 @ 11:48:41 #64
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37090897
Ja, ben van Moskou naar Bejiing geweest. Zou best kunnen dat een kale treinreis zoveel kost, maar dat is zonde! Ik zou hoe dan ook minimaal 2 keer uitstappen (Irkutsk en definately Mongolië, daar ook de gobi Woestijn in) want in één ruk doorreizen is echt zonde! Ik heb mijn treinreis toen bij Tiara Tours geregeld.
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  woensdag 19 april 2006 @ 12:16:43 #65
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37091723
En hoeveel betaalde jij dan?

Mja.. als ik het zo hoor zou ik wel uit moeten stappen ja.. het probleem is alleen tijd.. denk dat ik voor de hele reis 3.5 maanden, max 4, uit kan trekken.. En aangezien al die landen zo groot zijn kan ik niet alles zien..
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 19 april 2006 @ 23:10:36 #66
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37112956
Ik zie op de site van je reisbureau dat je behoorlijk wat hebt betaald... Meer iig dan ik in eerste instantie wil betalen

Ging jij in die superluxe trein? En had je daar een douche of iets? Ik lees namelijk op een zeer goede site over de hele treinreis dat je niet echt een douche hebt.. maar wel een wc waar je een douchekop aan een kraantje aan kan sluiten ofzo.. maar dan vraag ik me af: "hoe de fck ga je je douchen/wassen als het een gewoon toillet is?".

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37113160
@ jojomen4, is het mogelijk om de nacht dan weer in de vooruitbetaalde trein door te brengen? Geen idee eigenlijk hoe vaak die trein vertrekt maar als het zou lukken om steeds in de trein te slapen heb je er wel wat overnachtingen elders uit.

Verder ben ik erg benieuwd naar het verloop van de voorbereidingen en de rest van de reis

Wat heb je trouwens met Cadiz?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_37113231
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:10 schreef jojomen4 het volgende:
Ik zie op de site van je reisbureau dat je behoorlijk wat hebt betaald... Meer iig dan ik in eerste instantie wil betalen

Ging jij in die superluxe trein? En had je daar een douche of iets? Ik lees namelijk op een zeer goede site over de hele treinreis dat je niet echt een douche hebt.. maar wel een wc waar je een douchekop aan een kraantje aan kan sluiten ofzo.. maar dan vraag ik me af: "hoe de fck ga je je douchen/wassen als het een gewoon toillet is?".

Gewoon, washandje en aan de kraan wassen je bent op reis he
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 19 april 2006 @ 23:38:04 #69
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37113980
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:16 schreef Vava het volgende:
@ jojomen4, is het mogelijk om de nacht dan weer in de vooruitbetaalde trein door te brengen? Geen idee eigenlijk hoe vaak die trein vertrekt maar als het zou lukken om steeds in de trein te slapen heb je er wel wat overnachtingen elders uit.

Verder ben ik erg benieuwd naar het verloop van de voorbereidingen en de rest van de reis

Wat heb je trouwens met Cadiz?
M'n moeder komt uit een dorpje uit Cadiz.. ik ben met m'n ouders elke jaar zo'n 6 weken in Cadiz stad (zomer 4, winter 2) en vind het een superstad voor in de zomer.. met het strand enzo..En de mensen zijn heel vriendelijk!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 19 april 2006 @ 23:42:38 #70
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37114142
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:16 schreef Vava het volgende:
@ jojomen4, is het mogelijk om de nacht dan weer in de vooruitbetaalde trein door te brengen? Geen idee eigenlijk hoe vaak die trein vertrekt maar als het zou lukken om steeds in de trein te slapen heb je er wel wat overnachtingen elders uit.

Verder ben ik erg benieuwd naar het verloop van de voorbereidingen en de rest van de reis

Wat heb je trouwens met Cadiz?
Volgens mij staat hoe vaak die vertrekt op de volgende site (waar ik al m'n info vandaan heb) www.transsib.nl Best leuke site om te lezen

Je hebt van die slaapplaatsen in de treinen.. of je nou een goedkope of een dure hebt (dacht ik). Dus slapen kan zoiezo..en aangezien je soms 3/4 dagen bezig bent met een rit (Moskou - Irkoetsk) kun je genoeg slapen! De prijs zoals ik het uitgerekend heb (omdat je per traject een ander kaartje moet kopen) met de prijzen van die website is rond de 340 euro voor Moskou - Beijing.

Zal wel laten weten hoe het verloop gaat.. al zei ik al eerder.. het is nog maar een idee.. al wordt het met de dag wel erger.. Die goeie vriend van me waar ik het mee wil doen heb ik al bijna in de pocket (hij wil alleen ook naar Australie en dat vind ik te duur.. want wat ik in Aus in 2 weken uitgeef kan ik in een ander land 5 weken van leven).
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37114293
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:38 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

M'n moeder komt uit een dorpje uit Cadiz.. ik ben met m'n ouders elke jaar zo'n 6 weken in Cadiz stad (zomer 4, winter 2) en vind het een superstad voor in de zomer.. met het strand enzo..En de mensen zijn heel vriendelijk!
Aaaaah vandaar ik vroeg me al een beetje af of je de vriend van mijn nichtje was ja had gekund
zoveel mensen uit Cadiz kom je nou ook weer niet tegen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 19 april 2006 @ 23:51:53 #72
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37114414
Nee.. dat ben ik denk ik niet!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37114484
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:51 schreef jojomen4 het volgende:
Nee.. dat ben ik denk ik niet!
Nee zie nu ook dat je in Amsterdam woont en niet in Rotterdam
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:11:52 #74
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37165395
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:16 schreef jojomen4 het volgende:
En hoeveel betaalde jij dan?

Mja.. als ik het zo hoor zou ik wel uit moeten stappen ja.. het probleem is alleen tijd.. denk dat ik voor de hele reis 3.5 maanden, max 4, uit kan trekken.. En aangezien al die landen zo groot zijn kan ik niet alles zien..
Weet niet meer precies hoeveel ik betaalde....

Maar tip 1 als je een verre reis gaat maken: accepteer dat je niet alles KUNT zien en streef daar ook niet naar dus!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_37174069
Idd CleeJee, erg goede tip. Zo kreeg ik ook vaak te horen van mensen als ze hoorden dat ik alleen naar Beijing zou gaan, is dat niet zonde van die hele reis en wil je niet meer van China zien enz...
Uiteraard wil ik meer van China zien en een volgend keer zal ik weer geen hele rondreis maken maar ook een gebied uitzoeken, ik zou graag naar Guilin gaan

Ik vond het prima zo, een hele week Beijing, heb de stad goed gezien en ook nog wat van de omgeving

@ jojomen4, die treinreis lijkt mij ook geweldig en ik vind de prijs erg meevallen!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:41:58 #76
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37174707
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:11 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Weet niet meer precies hoeveel ik betaalde....

Maar tip 1 als je een verre reis gaat maken: accepteer dat je niet alles KUNT zien en streef daar ook niet naar dus!
Denk je dus dat ik in 3.5 maanden niet op een prettig tempo door die landen kan reizen (natuurlijk zonder alles te zien, voor China alleen zou ik al een half jaar nodig hebben om alles te zien)?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:45:00 #77
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37174785
Als ik 4 weken in China kan zijn, 2 weken in Nepal, 3 weken in India, 2 weken in Malaysia en 3 in Thailand.. das toch wel ok? Ik begrijp dat ik niet elke hoek van het land kan zien.. maar toch wel wat.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37175079
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:45 schreef jojomen4 het volgende:
Als ik 4 weken in China kan zijn, 2 weken in Nepal, 3 weken in India, 2 weken in Malaysia en 3 in Thailand.. das toch wel ok? Ik begrijp dat ik niet elke hoek van het land kan zien.. maar toch wel wat.
Dat lijkt mij wel te doen en idd niet alles willen zien maar gewoon tevreden zijn met wat je wel kunt zien

Zo heb ik een paar jaar geleden 2 weken in Jeruzalem doorgebracht (in de oude stad dus binnen de stadsmuren) en zo dus ook echt kunnen ervaren hoe het daar is ipv een bliksembezoek aan de Rotskoepelmoskee, klaagmuur enz....
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:01:53 #79
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37175202
Haastig doe ik niks meer.. ben op vakantie
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37175464
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:01 schreef jojomen4 het volgende:
Haastig doe ik niks meer.. ben op vakantie
idd
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:20:07 #81
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37175662
Ga je ook die treinreis doend an? Als je dat zo gaaf lijkt
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37175708
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:20 schreef jojomen4 het volgende:
Ga je ook die treinreis doend an? Als je dat zo gaaf lijkt
Nou, nu ik zie dat de prijs zo erg meevalt komt het wel wat dichterbij ja en omdat ik nog vaker naar China wil ik zit er ernstig over na te denken

Dan zou ik naar Moskou kunnen vliegen en dan met de trein naar Beijing. Daarvandaan vliegen naar Guilin ofzo
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:28:19 #83
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37175912
Jup, prijzen naar Moskou waren niet zo duur zag ik.. 350 Dollar als je nu wilt boeken voor 15 juni. Dus dat valt mee. Las overigens op de site van die treinreis dat je ook met de trein vanuit Nederland naar Moskou kan Dan ga je helemaal vanaf Amsterdam uiteindelijk naar Beijing..

Denk alleen dat de prijs van Ams-Mos met de trein stuk duurder is.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:32:25 #84
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37175999
Wanneer komt er meer info over China op je site?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37176039
Ja, nou naar Moskou hoef ik niet zo nodig met de trein, dus om geld en tijd te besparen zou ik dat zeker met het vliegtuig doen. Alsof Duitsland en Polen zo boeiend zijn vanuit de trein. Leuke landen om te bezoeken voor vakantie maar niet om uren vanuit de trein naar te kijken

Mij lijkt het leuk om dan naar Moskou te vliegen, daar een paar dagen te blijven en dan met de trein naar Beijing. Onderweg natuurlijk ook uitstappen, wil dolgraag in Mongolie rondkijken

Alleen is dat natuurlijk wel iets wat meer tijd in beslag neemt dan gewoon met het vliegtuig te gaan. Ik zou er dus wel wat vakantiedagen voor op moeten sparen denk ik. Want voor zo'n reis zijn 6 weken denk ik wel het minimum, wil dan wederom nergens haast hebben
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_37176074
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:32 schreef jojomen4 het volgende:
Wanneer komt er meer info over China op je site?
Haha ja ik heb nogal wat drukke weekendjes achter de rug maar komende week en de week daarna moet ik wel wat tijd vrij kunnen maken om in elk geval de foto's verder uit te zoeken en het liefst ook een begin te maken met het reisverslag (al heb ik voor dat reisverslag mijn moeder ook nodig dus ook ff zien dat zij wat tijd heeft daarvoor)
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:41:18 #87
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37176204
Nee daarom.. als je al vanaf Moskou de trein neemt kan je er wel rekening mee gaan houden dat je zo'n 10 dagen kwijt bent tot je in Beijing aankomt. Als je al in Moskou bent smeer je hem natuurlijk niet gelijk met de trein. Dus daar 3 dagen.. en dan uit stappen in sommige steden onderweg..

Moet alleen uitkijken dat ik straks geen boekenkast mee moet nemen om al m'n LP in op te slaan.

Ik ga dromen over m'n reis.. truste!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37176369
Ik wens je een goede nacht, met een mooie droom uiteraard

En die reisboeken? Misschien kan je onderweg met mensen ruilen? Er zijn meer mensen die geen hele bibliotheek mee willen nemen mijn ervaring is dat ruilen dan best goed werkt
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:37:59 #89
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37188975
Hoe was het in Beijing trouwens met de taalbarriere? Heb je ook echt enkele (of vele) Chinese tekens moeten leren of tenminste in een klein boekje bij de hand moeten hebben om het te overleven? Als vb: ik zag ergens dat je de hotelnamen dus altijd bij de hand moet hebben in Chinese tekens omdat de taxi chauffeurs geen woord Engels spreken!?

En staan die tekens ook in de LP of ander reisboek? En ben je wel eens met de stadbus van 1 plek naar een andere plek geweest? Want hoe weet je in godsnaam welke bus je moet nemen en waar? En aan welke buschauffeur kan je vragen of je in de goeie bus bent gestapt? Lijkt me allemaal best apart
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37196408
Zo goed als niemand spreekt er Engels. Wij hadden van het hotel een kaartje gekregen met wat bezienswaardigheden in het Engels en het Chinees. Dat lieten we dan aan de taxichauffeur zien.
Ik heb helemaal niet met het openbaar vervoer gereisd taxi was zo goedkoop en we waren er maar kort. Naast de Chinese tekens gebruiken ze ook Pinyin (voor ons leesbaar ) en veel staat ook in het Pinyin aangegeven.

Ik zou denk ik voor mezelf wel een lijstje maken met namen van plaatsten die je wilt bezoeken. En een taalboekje is heel handig!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 24 april 2006 @ 13:29:05 #91
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37242490
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:41 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Denk je dus dat ik in 3.5 maanden niet op een prettig tempo door die landen kan reizen (natuurlijk zonder alles te zien, voor China alleen zou ik al een half jaar nodig hebben om alles te zien)?
Nee, dat denk ik niet. Ik gaf je alleen de tip mee dat je op dat soort reizen ook niet te strak kunt plannen, zeker in landen als China kunnen dingen makkelijk niet zo gaan zoals je van te voren had ingepland....

Ik ben met de TSE en 5 weken China (Beijing > Xi'an > Chengdu > Chongqing > Yangtze Cruise > Yangshuo > Hong Kong > Shanghai) in totaal 2 maanden op reis geweest.
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  maandag 24 april 2006 @ 14:30:50 #92
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37244407
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:29 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. Ik gaf je alleen de tip mee dat je op dat soort reizen ook niet te strak kunt plannen, zeker in landen als China kunnen dingen makkelijk niet zo gaan zoals je van te voren had ingepland....

Ik ben met de TSE en 5 weken China (Beijing > Xi'an > Chengdu > Chongqing > Yangtze Cruise > Yangshuo > Hong Kong > Shanghai) in totaal 2 maanden op reis geweest.
Mja.. Maar ik denk dat jij langer doet over de treinreis en Beijing (als voorbeelden) dan ik. Ik denk dat jij nog niet alles hebt gezien van de plaatsen waar je bent geweest.. Ieder persoon heeft natuurlijk z'n eigen voorkeuren en ik denk dat ik zoiezo niet alles van China of Rusland of 1 van die andere landen kan zien en als ik 1 maand in China ben geweest denk ik wel dat ik een vaag idee heb van hoe het land is.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_38111594
Ik ga half juni naar Wuhan voor een summerschool, en daarna nog een paar dagen naar Beijing. Is er iemand in Wuhan geweest? Is het wat?
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:14:24 #94
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_38154996
Ik ben even een middag in Wuhan geweest. Het is er druk ;-)
Nee, zonder gein, niet veel gezien eigenlijk, wel een heel leuk modern park aan de rivier, geliefd plekje voor trouwerij-foto's.
Je gaat een summerschool doen? Cool! Vertel er eens meer over...
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_38171418
Ik heb pas ook naar die summerschools zitten kijken, ben ook wel benieuwd
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_38331617
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:14 schreef CleeJee het volgende:
Ik ben even een middag in Wuhan geweest. Het is er druk ;-)
Nee, zonder gein, niet veel gezien eigenlijk, wel een heel leuk modern park aan de rivier, geliefd plekje voor trouwerij-foto's.
Je gaat een summerschool doen? Cool! Vertel er eens meer over...
Er is een summerschool op de universiteit van Wuhan. Heel erg internationaal schijnt. Van de VU mochten een aantal mensen er naar toe, en ik ben toegelaten Verder weet ik ook niet heel veel, wel dat het heel erg druk wordt, ze hebben elk mogelijk uur ingepland
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:35:36 #97
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40497387
Mensen!

Aankomende woensdag heb ik een sollicitatiegesprek voor een stage in Wuxi beginnend volgende maand! Het is allemaal wat kortdag maar ik wilde al heeeeel graag naar China en de stage spreekt me behoorlijk aan Best spannend als het dan echt zo dichtbij is.. (moet natuurlijk wel geaccepteerd worden enzo maarja)

Is iemand in Wuxi geweest? En hoe hebben andere mensen het gedaan die stage hebben gelopen? Als er zeg maar weinig mensen zijn die engels spreken hoe hou je het dan6 maanden vol als je met weinig mensen kunt communiceren? Er zitten wel enkele Nederlanders (management) maar ik neem aan dat je daar ook niet alleen maar mee op wil trekken.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40503204
Wuxi is bij Shanghai in de buurt right? Volgens mij is het voornamelijk industriegebied.
Ik heb 1x in Kunshan geweest bij Shanghai "in de buurt", heel apart, maar het is wel een vies goor stinkgebied met ranzige smog . Ik was er dan ook maar een paar dagen ivm zaken.
.
pi_40503212
En Engels spreken doen er maar weinig, tenzij je bij een puur internationaal bedrijf stageloopt. En zelfs dan is het maar de vraag .
.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:03:35 #100
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40507372
Het zit wel beetje in de buurt van Shanhai ja.. volgens mij zo'n 300/400 km er vanaf. Dank je voor je info killerb. Het klinkt dat allemaal niet echt mooi maarja

Had iemand nog een idee wat ik kwijt kan zijn per maand aan kosten huur/eten (veel uiteten in goedkope tenten)/stappen? 600 euro pm?

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40507412
300km zou maar zo kunnen, Kunshan was 150km geloof ik.
Shanghai is wel indrukwekkend, echt een gigantische stad.

Ik was er overigens in hartje zomer dus dat zal het smoggehalte enigsinds verklaren. Wel gaaf dat je dat doet!
.
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:30:40 #102
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40580456
Moet eerst nog aangenomen worden

Heeft iemand een idee wat de prijzen zijn van electronica in China? Ik noem een IPOD van 30 GB of een mooie Laptop.. liggen die prijzen gemiddeld lager dan in Ned (en is dat dan veel lager)? thnx
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40601130
ik had een 8 GB usb-stick voor 10 euro! :-)
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:50:08 #104
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40601881
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:21 schreef fishbeer het volgende:
ik had een 8 GB usb-stick voor 10 euro! :-)
Kijk! Dat zijn prijzen die ik wil horen!

Iemand nog een idee over de Ipod's en laptops?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40601997
oh het was trouwens wel redelijk fake... in werkelijkheid was het 156 KB :-) maar de properties gaven 8GB aan ;-)
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:57:58 #106
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40602125
Hahhaha.. Zulke troep hoef ik dus niet.. wil niet een laptop kopen en dat ik er thuis mee aankom en er een zakzand in zit.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 14 augustus 2006 @ 12:35:15 #107
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40791628
Een van mijn wensjes is uitgekomen Het zal geen grote reis zijn van 3 maanden... maar ik ga wel stage lopen in China! Eind deze maand weg! Tot eind jan 2007!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40791929
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:35 schreef jojomen4 het volgende:
Een van mijn wensjes is uitgekomen Het zal geen grote reis zijn van 3 maanden... maar ik ga wel stage lopen in China! Eind deze maand weg! Tot eind jan 2007!
Leuk, gefeliciteerd en tijdens je verblijf zal je toch ook wel vrije tijd hebben dus kun je toch reizen in China!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:27:54 #109
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40793275
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:44 schreef Vava het volgende:

[..]

Leuk, gefeliciteerd en tijdens je verblijf zal je toch ook wel vrije tijd hebben dus kun je toch reizen in China!
Nou.. dat weet ik dus niet echt.. Denk dat ik alleen vrij krijg tijdens de nationale dagen en weekenden.. dus das niet echt veel. Shanghai zal ik dan wel goed kennen want ik hoorde dat de nederlanders die bij het bedrijf werken bijna elk weekend daar te vinden zijn. Maarja.. ik wil nog zoveel meer zien.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40796346
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:27 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Nou.. dat weet ik dus niet echt.. Denk dat ik alleen vrij krijg tijdens de nationale dagen en weekenden.. dus das niet echt veel. Shanghai zal ik dan wel goed kennen want ik hoorde dat de nederlanders die bij het bedrijf werken bijna elk weekend daar te vinden zijn. Maarja.. ik wil nog zoveel meer zien.
Nog een maandje reizen er achteraan?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:09:51 #111
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40797054
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:48 schreef Vava het volgende:

[..]

Nog een maandje reizen er achteraan?
Dan heb ik gelijk les.. en 2 weken zou ik eventueel wel kunnen missen maar een maand in teveel. En zij betalen m'n terug vlucht ook en heb aangegeven dat ik niet langer door kan werken (wat zij heel graag wilden) dus kan moeilijk aangeven dat m'n vlucht eind feb is dan

Maarja.. ik wil nog steeds die lange reis maken dus moet zoiezo een keer terug Al had nu reizen ook wel goed uitgekomen. Misschien dat ik een weekje kan misschien aan het eind ofzo. Al heb je daar eigenlijk geen fck aan omdat het te kort is.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40797877
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:09 schreef jojomen4 het volgende:
Dan heb ik gelijk les.. en 2 weken zou ik eventueel wel kunnen missen maar een maand in teveel. En zij betalen m'n terug vlucht ook en heb aangegeven dat ik niet langer door kan werken (wat zij heel graag wilden) dus kan moeilijk aangeven dat m'n vlucht eind feb is dan
Ah okay, nee dan komt het een beetje vreemd over
quote:
Maarja.. ik wil nog steeds die lange reis maken dus moet zoiezo een keer terug Al had nu reizen ook wel goed uitgekomen. Misschien dat ik een weekje kan misschien aan het eind ofzo. Al heb je daar eigenlijk geen fck aan omdat het te kort is.
Dan zou je een klein deel uit kunnen zoeken, bijvoorbeeld Beijing. Maar aan de andere kant, Sjanghai is ook al een stad, kan me ook voorstellen dat je de stad dan wel gehad hebt
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 16 augustus 2006 @ 17:07:59 #113
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40872919
Ik vlieg dus heel waarschijnlijk 11 sept. Na die werkweek hebben ze gelijk een week vakantie Fabriek ligt dan ook stil dus ik kan lekker rondkijken! Vraag me alleen af of ik dan al in staat ben zo in m'n eentje in China rond te gaan maar dat moet wel lukken denk ik
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:37:26 #114
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40957981
Kan iemand me vertellen wat voor taal er nou in de buurt van Shanhai wordt gesproken?

Is het nou Cantonees? Mandarijns? Of iets anders? Wil namelijk een boekje kopen om mezelf iets bij te brengen maar weet niet welk.

Help!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40958054
Shanghainees. Zal wel ergens op het net een boekje over te vinden zijn.
...Not all those who wander are lost...
pi_40958208
Volgens Wikipedia spreken ze er Wu!

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_40958282
Shanghainees is daar een plaatselijk dialect van, wat dus gesproken wordt in Shanghai.
Zou goed kunnen dat ze Wu spreken in Wuxi
...Not all those who wander are lost...
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 02:08:02 #118
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40958802
Jezus.. en ik ga naar Wuxi.. das dus net op de grens van Shanhai en die Oranje dernaast op de kaart.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40958918
Zouden er erg grote verschillen zitten tussen het noord, zuid en centraal Mandarijn?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 02:26:36 #120
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40959226
Weeknie
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40959559
Ik heb even zitten lezen op wiki, ik denk dat het meevalt maargoed het is laat en ik ben duf maar aangezien er zelfs wel wat overeenkomsten zitten tussen Wu en het standaard Mandarijn (wat dus in het noorden gesproken wordt), denk ik dat het meevalt
Niet dat er enig touw aan vast te knopen is voor leken in de Chinese taal
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:24:39 #122
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40971938
Heb dit boekje (http://www.amazon.com/gp/product/0844285269/sr=8-1/qid=1156000983/ref=sr_1_1/102-9371514-9940150?ie=UTF8) en de LP bij bol.com besteld Het taalboekje o.a. vanwege de goeie reviews.

Thnx voor de hulp!

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40993197
hej jojomen, kan je mij misschien vertellen hoe je aan je stage gekomen bent? of anders of ze ook nog plek hebben voor een afstudeerder? Ik ben echt al een tijdje hopeloos opzoek naar een plek in China, dus alle tips zijn welkom! mailen kan ook (ruudoss@hotmail.com)
  zondag 20 augustus 2006 @ 16:31:37 #124
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_41001683
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:02 schreef TuuT het volgende:
hej jojomen, kan je mij misschien vertellen hoe je aan je stage gekomen bent? of anders of ze ook nog plek hebben voor een afstudeerder? Ik ben echt al een tijdje hopeloos opzoek naar een plek in China, dus alle tips zijn welkom! mailen kan ook (ruudoss@hotmail.com)
email
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_41016897
Voor welk vakgebied zoek je een stage?
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:49:46 #126
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_41046887
Hoi nogmaals.

Ik vraag me af wat normale merkproducten kosten in China? Zoals zeg maar een Samsonite koffer. Merkkleding? Heeft iemand ooit naar de prijzen gekeken en vergeleken met Nederland?

BvD.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_41054399
Ja, over het algemeen veel goedkoper, maar ook vrijwel altijd nep.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:25:25 #128
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_41054607
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:16 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja, over het algemeen veel goedkoper, maar ook vrijwel altijd nep.
Zelfs in winkels en warenhuizen?

Nep wil ik liever niet. Je zegt dus in het algemeen veel goedkoper maar geld dit dus ook voor spullen die wel origineel zijn? Thnx voor je antwoord!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_41054743
Zelfs in grote warenhuizen denk ik dat er wel eens wat neps staat. Echte westerse producten zijn sowieso zeldzaam had ik het idee.

In ieder geval is er bij bijna alle producten, westers of chinees, nep of echt, een behoorlijk prijsverschil met hier.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:34:28 #130
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_41054800
Dat klinkt goed!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_41072849
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 00:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Voor welk vakgebied zoek je een stage?
ik studeer commerciele economie.. dus marketing en dergelijke.. het is alleen geen stage, maar een afstudeeropdracht. Dat betekend dat het één grote opdracht moet zijn... dat maakt het zoeken helaas een stuk moeilijker Maar als je iets mocht weten: alle tips zijn natuurlijk van harte welkom!

nogmaals bedankt voor je mail jojomen4!
pi_41073563
Dat is inderdaad wat pittiger. Misschien is het dan het beste om een Nederlands bedrijf dat aktief is in China aan de mouw te trekken, mocht je dat nog niet geprobeerd hebben. Er is in ieder geval genoeg te doen in de commerciele sector, net als de educatieve sector, maar ondanks dat is iets specifieks vinden zeker niet makkelijk.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:13:19 #133
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_41128576
Hoihoi!

Hier nog meer vraagjes van mij.. alvast bedankt voor het antwoorden!

Wat voor een stekker gebruiken ze in China? De gewone zoals wij in Europa hebben?

En ik heb 1 weekje vrij na m'n eerste week. Ik zou gelijk graag wat willen reizen omdat ik daar later dus niet veel tijd voor zal hebben denk ik. Wat zouden jullie me aanraden voor een weekje? Het mag vliegend of gewoon met train/bus. Beijing lijkt me leuk.. maar Hong Kong trekt me ook heel erg. Of zijn der andere leuke plaatsen waar iemand het een week uit kan houden?

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:19:20 #134
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_41128780
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:13 schreef jojomen4 het volgende:
Hoihoi!

Hier nog meer vraagjes van mij.. alvast bedankt voor het antwoorden!

Wat voor een stekker gebruiken ze in China? De gewone zoals wij in Europa hebben?

En ik heb 1 weekje vrij na m'n eerste week. Ik zou gelijk graag wat willen reizen omdat ik daar later dus niet veel tijd voor zal hebben denk ik. Wat zouden jullie me aanraden voor een weekje? Het mag vliegend of gewoon met train/bus. Beijing lijkt me leuk.. maar Hong Kong trekt me ook heel erg. Of zijn der andere leuke plaatsen waar iemand het een week uit kan houden?

De stekker die ze gebruiken lijkt er wel op, maar de twee pootjes staan net iets dichter bijelkaar...

En dat reizen ga ik over twee weken zelf eerst uitzoeken voor een maandje
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_41128918
Waar ik zat (Qingdao en Beijing) kon ik mijn Nederlandse stekkers zonder tussenstuk gebruiken, maar er waren ook Britse outlets.
pi_41129010
Vanuit Wuxi zul je in ieder geval moeten vliegen naar Hong Kong of Beijing, beide lijken me de moeite zeker waard.
pi_41150254
Ik heb in Beijing geen tussenstukjes nodig gehad, gewoon Nederlandse stekkers kunnen gebruiken
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 26 augustus 2006 @ 05:41:31 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41188890
jojomen4,

Electriciteit: 220V/50Hz. Er komen diverse soorten stekkers voor, maar de meest gebruikelijke is de Amerikaanse stijl met twee platte pootjes. Tussenstukjes kun je overal kopen.

Taal: Shanghainees, maar vrijwel iedereen spreekt goed Mandarijn. Dat is de officiele taal en iedereen leert dat op school. Hou er ook rekening mee dat in Shanghai en de industrie gebieden er omheen heel veel 'import' woont die dus uit andere delen van China zijn gekomen voor werk. Die mensen spreken ook geen Shanghainees. Mandarijn is dus hoe dan ook een zeer gangbare taal.

Merkproducten: In mijn ervaring zijn die vaak duurder dan in NL, ongeacht het feit dat de meeste dingen gewoon in China worden gemaakt. Dingen die geimporteerd zijn zijn sowieso duurder.

Tips voor een weekje vrij: obvious tip is natuurlijk Beijing. Daar ben ik zelf ook een paar dagen naartoe gegaan tijdens mijn 'National Holiday' vakantie. Hou er wel rekening mee dat iedereen dan op pad is (dus moeilijk om vluchten/ treinen etc te boeken) en dat het in Beijing super druk is. Maar dat heeft ook weer z'n charme. Ik heb de Chinese politie in burger toen goed in actie gezien op Tainanmen (ca 10 arrestaties gezien van mensen die probeerden te demonstreren. Meestal waren ze binnen 30 seconden omsingeld en (hardhandig) gearresteerd).
Btw: Hongkong kun je mooi volgende keer doen op de heenweg. Daar heb je geen visum voor nodig en je kunt er makkelijk binnen een dag een visum voor China regelen.

In welke plaats wordt jij gestationeerd en wat voor soort fabriek is het ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:56:25 #139
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_41196989
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:47 schreef TuuT het volgende:

[..]

ik studeer commerciele economie.. dus marketing en dergelijke.. het is alleen geen stage, maar een afstudeeropdracht. Dat betekend dat het één grote opdracht moet zijn... dat maakt het zoeken helaas een stuk moeilijker Maar als je iets mocht weten: alle tips zijn natuurlijk van harte welkom!

nogmaals bedankt voor je mail jojomen4!
Ik wil ook misschien gaan afstuderen in Shanghai, dan zit ik daar zo'n driekwart jaar. Je kunt even kijken op www.hollandinchina.org daar staat wel wat interessante informatie tussen. Ik heb m'n CV in een database in Shanghai laten plaatsen waar werkgevers aldaar toegang tot hebben.

Anyway komend jaar wil ik eerst wat keuzevakken gaan volgen in het buitenland, waarschijnlijk Singapore of ook Shanghai.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_41200296
tvp
Amstelveen de beste
pi_41202810
volgende week zondag vertrekken we voor twee maanden naar China.

Vliegen op Chengdu, daarna voor een week of vier naar Tibet (ja, we zijn sloom ). Vervolgens willen we via Golmund overland rustig richting Beijing, maar vooral het deel vanaf Golmund is nog niet concreet ingevuld. Iemand tips?
  zondag 27 augustus 2006 @ 12:57:03 #142
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_41220297
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 05:41 schreef SeLang het volgende:
jojomen4,

Electriciteit: 220V/50Hz. Er komen diverse soorten stekkers voor, maar de meest gebruikelijke is de Amerikaanse stijl met twee platte pootjes. Tussenstukjes kun je overal kopen.

Taal: Shanghainees, maar vrijwel iedereen spreekt goed Mandarijn. Dat is de officiele taal en iedereen leert dat op school. Hou er ook rekening mee dat in Shanghai en de industrie gebieden er omheen heel veel 'import' woont die dus uit andere delen van China zijn gekomen voor werk. Die mensen spreken ook geen Shanghainees. Mandarijn is dus hoe dan ook een zeer gangbare taal.

Merkproducten: In mijn ervaring zijn die vaak duurder dan in NL, ongeacht het feit dat de meeste dingen gewoon in China worden gemaakt. Dingen die geimporteerd zijn zijn sowieso duurder.

Tips voor een weekje vrij: obvious tip is natuurlijk Beijing. Daar ben ik zelf ook een paar dagen naartoe gegaan tijdens mijn 'National Holiday' vakantie. Hou er wel rekening mee dat iedereen dan op pad is (dus moeilijk om vluchten/ treinen etc te boeken) en dat het in Beijing super druk is. Maar dat heeft ook weer z'n charme. Ik heb de Chinese politie in burger toen goed in actie gezien op Tainanmen (ca 10 arrestaties gezien van mensen die probeerden te demonstreren. Meestal waren ze binnen 30 seconden omsingeld en (hardhandig) gearresteerd).
Btw: Hongkong kun je mooi volgende keer doen op de heenweg. Daar heb je geen visum voor nodig en je kunt er makkelijk binnen een dag een visum voor China regelen.

In welke plaats wordt jij gestationeerd en wat voor soort fabriek is het ?
Ik had bij de Mediamarkt dus een verlengstukje gekocht voor 15 euro en toen zag ik in het boekje dat voor China de zelfde stekker-uitgang was als voor Europa.. vandaar dat ik het vroeg omdat ik hem anders ff terug ging brengen.

Heb gister m'n taalboekje ontvangen.. wowwwww ziet er echt moeilijk uit! Ik zal natuurlijk weinig leren maar om basiswoordjes te leren enzo is wel leuk.. Heb dus een hoop werk te verrichten!

Ik denk dat het Beijing gaat worden.. maar ik denk dat ik pas de beslissing neem als ik daar ben omdat er ook nog wat andere stagiares zijn en misschien dat die ook iets gaan doen. Vlucht van Shanghai naar Beijing was 330 dollar ofzo.. dus dat vind ik wel een ok prijs.

En ik mag naar Wuxi. Dat links 120 km links van Shanghai. Ga waarschijnlijk over 2 weken... kga zo ff mailen om te vragen of ze m'n vlucht al gekocht hebben en alle data.

Bedankt voor je lange informatieve post!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:05:26 #143
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_41861601
Jojomen, al in China?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_41862014
Ik wil weer terug
pi_41905050
16 oktober vlieg ik op Moskou. Dan reis ik door naar Mongolie en verwacht ik rond 25 november richting Beijing te gaan. Ik heb er al veel zin in. Vanuit Bejing wil ik langs de kust af richting Hong Kong reizen. Mensen met advies? Ik lees het graag.
  dinsdag 19 september 2006 @ 06:48:37 #146
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_41942086
Vraagje... op dit moment zit ik in een internet'cafe' in Beijing en krijg het niet voor elkaar om mijn webmail te openen (geen yahoo of hotmail, maar gewoon een provider met webmail)... het is een https-verbinding, ligt het daar aan? Weet iemand een manier om dit te omzeilen?

Ik plaatst dit vraagje ook wel even in DIG, maar vond het hier ook wel toepasselijk

PS... voorbereidingen voor 2008 zijn volop aan de gang.
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:11:13 #147
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_42136240
Hoi hoi vanuit Wuxi, Jiangsu!

Zit hier nu sinds de 12de van deze maand en heb het super/'super naar m'n zin!

Wat een luxe voor een westerling

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_42137068
tof dat je het naar je zin hebt daar Al veel gezien?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_42139618
Ik heb 9 maanden in China gestudeerd, en 8 weken rondgereisd door China! Geweldig land.. Bezoek ook eens Macau en sla Tibet absoluut niet over!
Shanghai & Hong Kong zijn de duurste plekken van China. De beste plekken vond ik Yangshuo, Lhasa, Kunming, Macau, Dali & Hangzhou!
  woensdag 27 september 2006 @ 05:53:51 #150
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_42160347
Nog niet zo heel veel gezien. Shanghai dus heel klein beetje maar daar ga ik dus wel vaker komen. 1 oktober begint Golden Week, een nationale vakantie hiero.

Ik zou tijdens deze vakantie dus 10 dagen kunnen reizen maar denk dat ik daar de eerste 5 dagen van thuis blijf. Heb eigenlijk nog geen minuut stil gezeten en wil Wuxi zelf ook een beetje leren kennen en me goed orienteren enzo. De laatste 5 dagen ga ik samen met m'n huisgenoot (ook Nederlander) naar Beijing. Rond midden december moet ik verplicht naar HOng KOng om m'n visa te verlengen (dat wordt dan betaald ), zullen we vast enkele dagen trip van maken.

En waarschijnlijk kan ik nog wel 1 week of ietjes langer vrij krijgen om een reisje te maken tussen door. Maar ik heb dus niet verschrikkelijk veel tijd om te reizen.. maar nu het land me wel superlijkt is dat alleen maar een grotere motivatie om m'n reisje die ik gepland had in de komende jaren te maken
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 27 september 2006 @ 09:00:56 #151
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42161394
Tip: niet reizen in China rond de eerste oktober!!!
Alle vliegtuigen, treinen en bussen zitten propvol met Chinezen die hun familie op gaan zoeken....2 jaar terug zat ik in deze periode in Beijing en ik kwam de stad gewoon niet uit!

Als je in de buurt van Hong Kong nog een week hebt, zou ik je zeker Yangshuo aanraden. Echt een paradijs daar, paar dagen relaxen, fietsen, lekker eten, genieten van de omgeving, doen!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_42162457
Jup, dat heb ik vorig jaar ook meegemaakt. Maar ben toen wel gaan rondreizen naar Qufu en Tai Shan. Was erg leuk, maar stervensdruk natuurlijk.

Iemand ook van de mooncakes genoten vorige week? Daar zitten me wat goren smaken tussen , maar ook wel lekkere.
  woensdag 27 september 2006 @ 10:13:44 #153
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_42162836
Das onder andere ook DE reden dat ik enkele daagjes in Wuxi blijf voordat ik naar Beijing ga. Als 200 Miljoen mensen op pad gaan zal het best heel druk worden in het OV.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 27 september 2006 @ 13:29:07 #154
78918 SeLang
Black swans matter
pi_42168030
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:56 schreef Evil_Jur het volgende:
Iemand ook van de mooncakes genoten vorige week? Daar zitten me wat goren smaken tussen , maar ook wel lekkere.
Die moet je leren eten
Toen ik er voor het eerst een kreeg kon ik het niet echt waarderen. Nu vind ik ze bijna allemaal lekker.

Btw: daar in China hebben ze de hele volgende week vrij! Wij moeten het met één dagje doen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 28 september 2006 @ 08:06:53 #155
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_42190782
Voor wie het ineresseert: Mijn fotoverslag van een (veel te) korte reis door China in november 2005.

http://www.de-wall.nl/china/china.htm
pi_43921029
Nou, ik doe ook even mee.

In maart willen voor vier weken/maand naar China. Tickets varieren zo rond 1100, voor verschillende aanvlieg- en vertekluchthavens, dus dat maakt niet zo veel uit.

Maar we vinden het moelijk om te kiezen. Ik heb het idee dat je zelfs met een maand nog niet de mooie dingen kan zien. Verder ligt alles lekker ver uit elkaar :-)

Alle grote trekpleisters zijn uiteraard toeristisch, nu kan ik wel heel hypocriet gaan roepen dat ik dat niet wil, maar ze zijn natuurlijk niet voor niets populair.
Dus Being trekt me vanwege de cultuur, Hong Kong, tja, meer als hyperstad, ook niet te missen denk ik, maar ik vind de (karst) gebergten en landelijke gebieden en parken ook erg mooi.

Ik neig nu naar (globale lijn) Being-Shanghai-HongKong, maar Being-Xian-Chengdu-(HongKong?) trekt me ook vanwege het meer rurale karakter.

Maar volgens mij, verkijk ik me onwijs op de afstanden??
pi_43921352
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:51 schreef jack4ya het volgende:
Maar volgens mij, verkijk ik me onwijs op de afstanden??
ja, maar vluchten zijn niet te duur (zie je echter alleen de grote steden), en treinen ook niet, maar dan ben je wel inflexibel (5 tot 10 dagen van te voren boeken, veelal alleen kan op tickets in de startplaats van de trein). Busverbindingen op de reguliere route zijn ook nog wel te doen, maar ga je van de geijkte route af dan is het hommeles. Bijvoorbeeld Yulin naar een plaatsje in de nabijheid van Pingyao was 12 uur in een oude gammele Iveco bus met kapotte verwarming, en erger, kapotte verlichting (250 km), het opvolgende stukje naar Pingyao (40 km) duurde 3 uur. Maar je ziet wel iets van het platteland zo

We hebben onlangs twee maanden gereisd (Chengdu, Kangding, Ya'an, Tibet (Lhasa, Shigatse, Gyantse), Xining, Tongren, Xiahe, Lanzhou, Zhongwei, Yinchuan, Yulin, Pingyao, Beijing).
en eigenlijk vonden we Tongren en Yulin nog wel het leukste. Misschien niet toevallig de minst toeristische plaatsjes, cq. de minste toeristen. Ergens vertaalt zich dat naar het meeste contact met de locallen, en de grootste vriendelijkheid, en het minste gezeur. Behalve dan het vervoer heen en terug Maar ik denk dat het in maart wellicht best meevalt met het aantal toeristen?

Overigens waren onze tickets iets van 620 euro, 1100 euro lijkt heel erg veel (of is dat per twee tickets?). Chengdu is vrij goedkoop, nu KLM daar een rechtstreeks verbinding op heeft. Op Hong Kong vliegt tegenwoordig een low cost carrier vanaf London (weet naam even niet meer).

Verder kunnen Chinese steden een behoorlijke aanslag op je incasseringsvermogen zijn (groot, vervuild), dus een afwisseling met kleinere suffe plaatsjes is m.i. aan te bevelen.

Met een maand te besteden zou ik denk ik Beijing overslaan, en allen Zuid Oost China doen.

Zelf zou ik gaan voor Noord West China, want eigenlijk vond ik de muslim bevolking van China het leukst (oorspronkelijk, toegankelijk, en ze hadden oneindig veel meer lol)
pi_43922529
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
knipje
Misschien idd in twee delen... Een keer Being als stedentrip en dan nu de "rest" Dan denk ik aan 't zuiden inderdaad. Omgeving Chengdu naar HongKong oid. (Is Chengdu en westen daarvan niet nog te vroeg in maart?)

(beetje off topic: Laos en NO-Thailand willen we ook nog eens, maar beiden een week is zat, dan de andere 1a2 we(e)k(en) vullen met Zuid China? Dan zouden we het weer om moeten gooien. En juist nu 't noorden gaan doen)

1100 is idd voor 2 inc. alle taxes en kosten. (BA op Being/Shanghai/Hongkong en KLM op Chengdu)
Die goedkope vanuit London is nu niet meer goedkoper dan BA in die periode.
pi_43922838
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:19 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Misschien idd in twee delen... Een keer Being als stedentrip en dan nu de "rest" Dan denk ik aan 't zuiden inderdaad. Omgeving Chengdu naar HongKong oid. (Is Chengdu en westen daarvan niet nog te vroeg in maart?)
Hangt denk ik vooral van de hoogte af. We waren in begin september in Kangding (een paar honderd kilometer ten westen van Chengdu), en waar Chengdu drukkend warm was, was Kangding nat en koud. Puur door een 1500 meter hoogteverschil. Dat geldt wellicht ook voor Dali en Lijang, die dacht ik beiden hoog liggen.

probeer eens http://www.wunderground.com , daar kun je ook historische weerraporten opvragen
quote:
(beetje off topic: Laos en NO-Thailand willen we ook nog eens, maar beiden een week is zat, dan de andere 1a2 we(e)k(en) vullen met Zuid China? Dan zouden we het weer om moeten gooien. En juist nu 't noorden gaan doen)
Dat lijkt me ontzettend weinig tijd. Dat betekent maar een klein stukje Laos, en elke dag reizen. Laos en NO-Thailand vul je gemakkelijk vier weken mee, imho. Wij deden al dertig dagen over noord-Laos, maar wij zijn dan ook sloom (waar Laos het ideale decor bij vormt, overigens)
pi_43925748
We hebben Vietnam en Cambodja in 20 dagen gedaan geloof ik (Hanoi, Halong, Hue, NaTrang, Dalat, Saigon, PP, SiemReap, Saigon). De dagen rust die we ingepland hadden, hebben we allemaal ter plekke geschrapt. Werden we onrustig van. Ik krijg enorme enrgie van reizen (raar maar waar) en het reizen an sich (bus / trein) vind ik al prachtig. Ik kijk mijn ogen uit (mensen, landschap etc) terwijl de andere reizigers alleen maar liggen te slapen.
Dus voor veel reizen zijn we niet bang... Maar moet ook geen "über' vliegwerk werden natuurlijk. Graag zou ik wat meer tijd uitrekken, maar ja, vakantiedagen en geld is nou eenmaal eindig, en ik wil nog zo veel zien en doen. En ik heb to-taal-niet het idee dat ik een concessie doe, door veel km te maken.


Ik denk maar dat ik eens kilometers ga vergelijken dan krijg ik een beter idee denk ik.

Ik hoorde je al over bussen en treinen: Het is blijkbaar niet zoals we in Thailand/Cambodja/Vietnam hadden dat je een dag van te voren kan boeken? Dat vonden we juist makkelijk, nooit gezeur van planning enzo.

Wunderground (ik kende 'm wel, maar echt super handy)
pi_43926807
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:39 schreef jack4ya het volgende:
We hebben Vietnam en Cambodja in 20 dagen gedaan geloof ik (Hanoi, Halong, Hue, NaTrang, Dalat, Saigon, PP, SiemReap, Saigon). De dagen rust die we ingepland hadden, hebben we allemaal ter plekke geschrapt. Werden we onrustig van. Ik krijg enorme enrgie van reizen (raar maar waar) en het reizen an sich (bus / trein) vind ik al prachtig. Ik kijk mijn ogen uit (mensen, landschap etc) terwijl de andere reizigers alleen maar liggen te slapen.
Dus voor veel reizen zijn we niet bang... Maar moet ook geen "über' vliegwerk werden natuurlijk. Graag zou ik wat meer tijd uitrekken, maar ja, vakantiedagen en geld is nou eenmaal eindig, en ik wil nog zo veel zien en doen. En ik heb to-taal-niet het idee dat ik een concessie doe, door veel km te maken.


Ik denk maar dat ik eens kilometers ga vergelijken dan krijg ik een beter idee denk ik.

Ik hoorde je al over bussen en treinen: Het is blijkbaar niet zoals we in Thailand/Cambodja/Vietnam hadden dat je een dag van te voren kan boeken? Dat vonden we juist makkelijk, nooit gezeur van planning enzo.

Wunderground (ik kende 'm wel, maar echt super handy)
bussen kan vaak dezelfde dag zelfs nog, hangt van de gewenste snelheid van de bus + comfort af.
treinen is lastig. op de populaire trajecten is vaak alleen hard seat (te goor voor woorden) of een wuzou (een staanplaats ) beschikbaar. Sleepers zijn, begrijpelijk, populair. Het grootste probleem is echter dat je voor zover ik weet, alleen een ticket kunt kopen in de plaats waar je opstapt.

Op de minder drukke trajecten konden we vaak nog wel sleepertickets kopen, vaak wel soft sleepers.
We zijn echter van de standaard routes afgeweken, misschien hebben anderen meer ervaring op de route die je noemt.
Treinen zijn echt zwaar te verkiezen boven bussen.

Ergo: enige flexibiliteit is hierbij wel nodig. Vliegen is daarentegen vaak een goede en niet veel duurdere optie. Alleen zie je natuurlijk een stuk minder.
  maandag 27 november 2006 @ 13:51:28 #162
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_43927643
Heeft iemand mooie wandelingen in de natuur gemaakt in China? En zoja waar?

Ik ben afgelopen weekend de Tai Shan gaan beklimmen.. dat was een berg met trappen.. denk uiteindelijk zo'n 800 meter geklommen met alleen trappen en zo'n 500 wandelend. Vooral de 800 meters waren flink beuken. Lekker fris was het en mistig en regenachtig..

Volgende keer wil ik wel iets zonder trappen en minder toeristen (Chinezen).
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_43929304
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:51 schreef jojomen4 het volgende:
Heeft iemand mooie wandelingen in de natuur gemaakt in China? En zoja waar?

Ik ben afgelopen weekend de Tai Shan gaan beklimmen.. dat was een berg met trappen.. denk uiteindelijk zo'n 800 meter geklommen met alleen trappen en zo'n 500 wandelend. Vooral de 800 meters waren flink beuken. Lekker fris was het en mistig en regenachtig..

Volgende keer wil ik wel iets zonder trappen en minder toeristen (Chinezen).
Ik heb Tai Shan en Lao Shan beklommen, dat was inderdaad heel vermoeiend en vooral op Tai Shan was het erg druk. Beide keren was het stralend weer en ik heb er geweldige uitzichten gezien, zal binnenkort wat pics plaatsen. Wat was dat mooi!
pi_43934942
Lao Shan:







Tai Shan:






  donderdag 30 november 2006 @ 17:03:25 #165
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_44028193
Jezus wat een drukte! Dat krijg je met zulk mooi weer.

Is er nog iemand bij Huang Shan geweest? Ik wil daar over 2 weken heen maar ik wil graag lekker hiken.. en niet trappen klimmen. Heeft iemand een idee of dat daar een beetje te doen is? Heb nu het idee dat ze alles vol met trappen bouwen.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  donderdag 28 december 2006 @ 13:40:55 #166
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_44791350
Ik ga morgen voor 5 dagen op vakantie naar Hainan. Hoop dat het een beetje leuk is. Ga vooral voor het strand met 30 graden! Over een maandje vlieg ik alweer terug en zit m'n periode erop.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_44825499
ik ben in China iets van 3x met de nachttrein geweest. Het is niet echt t meest comfortabele wat je je kan voorstellen, maar het is wel ideaal. ik ben van Peking naar Pingyao gegaan met de trein, 7 uur savonds vertrek en de volgende ochtend 6 uur ongeveer stond ik in Pingyao. ik ben nogal claustrofobisch dus ik trok het niet helemaal, maar ik dacht dat ik ongeveer 20 euro ofzo had betaald dus wat betreft de afstand etc. is dat een schijntje
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
  vrijdag 29 december 2006 @ 15:49:13 #168
21210 Paladin82
In Black and White
pi_44828188
Hmz ik en mijn vriendin willen aankomend jaar ook naar China en dan wel de groeprondreis met Djoser (Wij vinden groepreizen wel prettig) iemand al eerder deze reis naar china en tibet gedaan? zoja wat waren de ervaringen en hoe is china zelf als je met zo'n nacht trein reist?
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
pi_44829851
quote:
mooi!
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2007 @ 17:57:08 #170
88815 The_Emotion
98.3
pi_45636844
In september ga ik met een groepsreis voor 3 weken naar China, waar ik oa in Beijing, Xi'an, Chengdu, enkele plaatsen in Yunnan en Canton kom.

Heeft iemand nog handige tips of links?
Welke boeken/gidsen over China raden jullie aan om te lezen?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_45640454
Internet is een goede bron om je voor te bereiden. Onderweg zijn grote reisgidsen soms handig, maar ook een hoop gesleur. Ik heb me beperkt tot een taalgidsje van Lonely Planet en die vond ik best onmisbaar.
pi_45641372
6 augustus naar Beijing en 2 en een halve week later weer terug vanuit Shanghai nog zo lang wachten
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  donderdag 25 januari 2007 @ 08:54:56 #173
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_45653834
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:47 schreef Evil_Jur het volgende:
Internet is een goede bron om je voor te bereiden. Onderweg zijn grote reisgidsen soms handig, maar ook een hoop gesleur. Ik heb me beperkt tot een taalgidsje van Lonely Planet en die vond ik best onmisbaar.
Respect! Ik krijg dat echt niet uit m'n strot... Mandarijns heeft geloof ik 9 klanken en kantonees 12... wat ik wel errug handig vond was het boekje 'point it'.


Bij de Ako te verkrijgen.

Vaak ben je toch aangewezen op gebarentaal, dus kun je net zo goed aanwijzen wat je moet hebben!

En de belangrijkste tip: Zorg dat je altijd een handdoek bij je hebt
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_45655775
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 08:54 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

Respect! Ik krijg dat echt niet uit m'n strot... Mandarijns heeft geloof ik 9 klanken en kantonees 12... wat ik wel errug handig vond was het boekje 'point it'.
[afbeelding]

Bij de Ako te verkrijgen.

Vaak ben je toch aangewezen op gebarentaal, dus kun je net zo goed aanwijzen wat je moet hebben!

En de belangrijkste tip: Zorg dat je altijd een handdoek bij je hebt
Ik zat er wat langer dus dan leer je wat noodzakelijke woorden wel uitspreken, maar aanwijzen heb ik ook veel gedaan hoor!
pi_45688474
wij hadden het bij ons maar niet gebruikt, wij vonden het LP taalboekje veel handiger, gewoon woorden en zinnen aanwijzen....
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 16:49:13 #176
88815 The_Emotion
98.3
pi_45728489
Op internet kwam ik o.a deze sites tegen die een hoop over China vertellen
http://www.geledraak.nl/
http://www.landenweb.net/china/

Zelf heb ik een capiotoolgids over China liggen en heb ik laatst een marco-polo gids gekregen, waar ook het een en ander instaat.
Maar een Lonely Planet en Point it lijkt me ook erg handig.

Waar heb ik die handdoek voor nodig?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_45728615
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:49 schreef Remqo het volgende:


Waar heb ik die handdoek voor nodig?
Om een lift van een ruimteschip te krijgen toch?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 17:55:11 #178
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_45730217
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Om een lift van een ruimteschip te krijgen toch?
Zoiets
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 18:25:20 #179
88815 The_Emotion
98.3
pi_45731040
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Om een lift van een ruimteschip te krijgen toch?
Oh natuurlijk, hoe moet ik anders mijn kippen planten.

Maar hebben ze geen handdoeken in hotels? Regent het er zo vaak? Zijn er veel zwemgelegenheden? Moet ik een handdoek voor m'n snoet binden tegen de vervuiling?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:00:26 #180
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_45734231
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:25 schreef Remqo het volgende:

[..]

Oh natuurlijk, hoe moet ik anders mijn kippen planten.

Maar hebben ze geen handdoeken in hotels? Regent het er zo vaak? Zijn er veel zwemgelegenheden? Moet ik een handdoek voor m'n snoet binden tegen de vervuiling?
In hotels hebben ze meestal wel handdoeken, maar idd als het geregend heeft, kun je je er mee afdrogen, net als na het zwemmen. Ook tegen al het stof werkt een handdoek redelijk goed. Mocht je ooit in de problemen komen, dan kun je met je handdoek om hulp zwaaien. En een handdoek is altijd handig om Vogons weg te jagen.
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_45740920
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:49 schreef Remqo het volgende:
Op internet kwam ik o.a deze sites tegen die een hoop over China vertellen
http://www.geledraak.nl/
http://www.landenweb.net/china/

Zelf heb ik een capiotoolgids over China liggen en heb ik laatst een marco-polo gids gekregen, waar ook het een en ander instaat.
Maar een Lonely Planet en Point it lijkt me ook erg handig.

Waar heb ik die handdoek voor nodig?
Ik heb het boek van Insight Guides gebruikt, staat vrij veel informatie in en ook mooie foto's.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_46054882
Ik wil met de transmongolie express naar mongolie en dan naar beneden trekken naar china. Wat is handiger:
- het visum voor china in nederland halen
- het visum in mongolie halen
- het visum bij de grens van china halen

Welke is mogelijk en wat is het handigst??
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:27:36 #183
3185 Adelante
To let it go now
pi_46055058
ik zou voor alle zekerheid je visum voor vertrek regelen via de chinese ambassade hier in nederland. mocht er dan iets "mis" gaan, heb je alle tijd (en middelen) om het goed te regelen en dat scheelt je weer kopzorgen in de trein.

ga je trouwens de volledige reis maken (moskou-->beijing) of stap je echt in mongolie uit en dan verder trekkend richting/door china?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_46055146
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:27 schreef Adelante het volgende:
ik zou voor alle zekerheid je visum voor vertrek regelen via de chinese ambassade hier in nederland. mocht er dan iets "mis" gaan, heb je alle tijd (en middelen) om het goed te regelen en dat scheelt je weer kopzorgen in de trein.

ga je trouwens de volledige reis maken (moskou-->beijing) of stap je echt in mongolie uit en dan verder trekkend richting/door china?
Ik stap in mongolie uit en trek dan door naar china en dan india. Maar geen idee hoelang ik in mongolie blijf dus het zou handig zijn als ik het in mongolie kan regelen of china zelf kan regelen
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
pi_46055557
zn visum heeft toch een geldigheid van een halfjaar? ik weet natuurlijk niet hoelang je weg wil gaan, maar je kan het natuurlijk vooraf halen in NL.

Verder kan ik helaas niet helpen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:44:06 #186
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_46055763
In 2005 ben ik in Mongolië (stage) en China (vakantie) geweest, mijn visa waren in Nederland geregeld, dacht ik...
Ik bleek dat ik Mongolië maar 1 keer in en uit mocht op dat visum en aangezien mijn reis Nederland - Mongolië - China - Mongolië - Nederland was moest ik twee keer Mongolië in en uit.
Gelukkig was dit in Beijing op de Mongoolse ambassade heel makkelijk en snel geregeld (3 dagen, kon zelfs binnen 1 dag).

Over het regelen van visa in Mongolië heb ik wat minder goede verhalen gehoord, duurde (onnodig) lang, niet meewerkende ambtenaren e.d.

Dus, Visa zijn in China goed te regelen, in Mongolië wat minder, maar het is wel te doen.
Ik zou echter voor de zekerheid allebei je visa hier in Nederland halen, mocht er ter plekke wat veranderen dan kun je dat altijd daar wijzigen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:44:31 #187
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_46055783
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:39 schreef Chinless het volgende:
zn visum heeft toch een geldigheid van een halfjaar? ik weet natuurlijk niet hoelang je weg wil gaan, maar je kan het natuurlijk vooraf halen in NL.

Verder kan ik helaas niet helpen
De visa die ik had waren 30 dagen geldig.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_46060816
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:44 schreef BOKA het volgende:

[..]

De visa die ik had waren 30 dagen geldig.
De mijne (voor China) was 3 maanden geldig maar elk verblijf mocht niet langer zijn dan 30 dagen.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 7 februari 2007 @ 00:05:25 #189
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_46061317
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:49 schreef Vava het volgende:

[..]

De mijne (voor China) was 3 maanden geldig maar elk verblijf mocht niet langer zijn dan 30 dagen.
Dat bedoelde ik ook, je hebt allerlei soorten visa (ik mocht echt maar 30 in totaal in China zijn).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_46069270
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:23 schreef theemuts1982 het volgende:
Ik wil met de transmongolie express naar mongolie en dan naar beneden trekken naar china. Wat is handiger:
- het visum voor china in nederland halen
tsja, dat is altijd handiger, nietwaar, maar meestal wel duurder en inflexibeler?
Je moet binnen drie maanden na issuance van het visum inreizen, en mag dan 60 of 90 dagen blijven (single entry). DIe visa zijn even duur, dus als je opgeeft dat je vermoed dat je 61 dagen blijft, krijg je een 90 daags visum, zonder meerkosten
verder info http://www.visum.nl/ , die zijn trouwens perfect bereid al je vragen te beantwoorden. Erg flexibel. Kunnen in 1 ruk ook je visum voor Mongolie regelen.
quote:
- het visum in mongolie halen
kijk eens op het bulletin board van Lonely Planet bijvoorbeeld? Hou er wel rekening mee dat dat meestal een aantal dagen kost, tenzij je wat theegeld spendeert. Maar niets is zeker
quote:
- het visum bij de grens van china halen
Idem, maar ik dacht niet dat China visa on arrival had. Maar google en bulletin board en willekeurig welke travelguide geven vast uitsluiting. Luchthavens hebben in ieder geval geen visa on arrival.
pi_46077183
Toch van het weekend denk even naar de bibliotheek. Kijken of daar wat meer instaat. Hier halen zie ik toch niet zitten
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
pi_46086426
Ik wil aankomende zomer gaan reizen in China voor totaal 2 maanden.
Op de website van de ambassade zag ik dat de standaard lengte voor een visum echter slechts 30 dagen is. Kan ik zonder problemen gewoon een visum voor 60/90 dagen aanvragen, of krijg je die alleen in situaties waarvoor het echt nodig is? Dit is namelijk even handig te weten voor het boeken van mijn vliegticket
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_46087373
Ik zie nu ook dat mijn visum iets anders in elkaar zat. Hij was 3 maanden geldig, gaf 1 keer toegang tot China en het verblijf mocht maximaal 30 dagen duren.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_46095239
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 21:01 schreef Pietjuh het volgende:
Ik wil aankomende zomer gaan reizen in China voor totaal 2 maanden.
Op de website van de ambassade zag ik dat de standaard lengte voor een visum echter slechts 30 dagen is. Kan ik zonder problemen gewoon een visum voor 60/90 dagen aanvragen, of krijg je die alleen in situaties waarvoor het echt nodig is? Dit is namelijk even handig te weten voor het boeken van mijn vliegticket
je moet in je aanvraagformulier invullen hoeveel dagen je denkt te blijven. Als je 61 invult krijg je een visum voor 90 dagen vanaf datum binnenkomst. 60 en 90 dgen is in ieder geval even duur, dus ik zou 61 dagen invullen. Dat hadden wij in ieder geval wel gedaan, voor het geval we langer wilden blijven. Je hoeft geen tickets oid te overleggen bij je visum aanvraag. Zolang je niet invult dat je journalist of fotograaf oid bent, en maar niet invult dat je naar Tibet wilt, zit je goed. Dus je bent accountant, en je gaat naar Beijing
  zondag 13 mei 2007 @ 20:32:03 #195
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_49342132
Van de zomer ga ik samen met drie vrienden (waarvan er 1 een jaar lang in China verblijft) 4 weken rondreizen in China Uiteraard zien we maar een klein stukje van dit immense land. De bedoeling is dat we een 'rondje' maken, om uit te komen op ons beginpunt: Beijing (dit vanwege een vriend, die een jaar in China verblijft). Grofgezegd hebben we het volgende schema: Beijing->Taiyuan->Pingyao->Xi'an->Wuhan->Ji'nan->Beijing. Bezienswardigheden die we onder andere aandoen: De muur, de verboden stad, lein v/d hemelse vrede, zomertempel, terracotta leger, Lama tempel, Mao's villa en een ddiantische buddha op een berg.

Wie gaat er nog meer naar China of heeft China-ervaringen en/of tips om te delen?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_49357518
Ik denk er zelf over om in Februari voor een half jaar naar China te vertrekken dus laat ven weten hoe het was
  maandag 14 mei 2007 @ 12:52:04 #197
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_49359945
Je gaat wel een erg standaard rnodje maken zeg. Alle toeristen doen dat, haha. Ik ben zelf 3 maanden geweest vorig jaar en dit jaar weer even. Heb daar gewerkt in een weeshuis in midden China, in Houma. Zie o.a. http://blogger.xs4all.nl/locuta/archive/2007/04/06/198411.aspx voor foto's etc. Daar wonen 600.000 mensen, en er zjin NUL buitenlanders. Heel maf is dat. En weer eens wat anders dan al die toeristendingen. Er rijdt een nachttrein vanuit Beijing naartoe, de moeite waard. Het echte China.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  maandag 14 mei 2007 @ 18:12:32 #198
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_49372586
Ik ga over 1,5 maand voor 2 maanden naar China! ik vlieg naar Beijing en van daaruit gaan we waarschijnlijk eerst naar west Sichuan om daar veel rond te lopen in de bergen en om mooie tibetaanse dorpjes te bezoeken. Daarna is het plan om wat naar het zuiden te gaan om een deel van Yunnan te bekijken, met zijn mooi landschap en zijn vele etnische minderheden. Met 2 maanden denk ik daar wel tijd genoeg voor te hebben. Misschien dat we op de terugweg nog langs Xian gaan voor het terracotta leger, of langs Shanghai, maar het grootste deel van de reis wordt dus het bekijken van de wildernis en kleine dorpjes in zuid-west China

Het liefst had ik ook nog naar binnen mongolie en Xinjiang gewild, maar dat is echt niet te doen met maar 2 maanden de tijd. Dus dat en dingen als Guanxi en Guizhou en Heilongjiang in het noordoosten moeten dan maar komen op mogelijk vervolgreizen
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_49376930
Ik ga met mijn vriendin in augustus

Beijing-Taiyuan-Pingyao-Xi'an-Suzhou-Shanghai
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_49377158
Ben vorige maand geweest. Beijing - Shenzhen - Xiamen - Ningbo - Beijing --> Amsterdam. Was alleen rennen van vliegveld - hotel - afspraak - fabriek - vliegveld en op naar de volgende stad.. Dus weinig gezien behalve een budah tempel waar mijn leverancier zo graag naar toe wou.
Gamertag: Jewcookie
pi_49426451
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:20 schreef Thetallguy het volgende:
Ik ga met mijn vriendin in augustus

Beijing-Taiyuan-Pingyao-Xi'an-Suzhou-Shanghai
Waarom staat deze niet in MyAT
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  donderdag 17 mei 2007 @ 03:11:54 #202
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_49470327
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:52 schreef darktower het volgende:
Je gaat wel een erg standaard rnodje maken zeg. Alle toeristen doen dat, haha. Ik ben zelf 3 maanden geweest vorig jaar en dit jaar weer even. Heb daar gewerkt in een weeshuis in midden China, in Houma. Zie o.a. http://blogger.xs4all.nl/locuta/archive/2007/04/06/198411.aspx voor foto's etc. Daar wonen 600.000 mensen, en er zjin NUL buitenlanders. Heel maf is dat. En weer eens wat anders dan al die toeristendingen. Er rijdt een nachttrein vanuit Beijing naartoe, de moeite waard. Het echte China.
Ind e beperkte tijd die wij hebben wil i kgraag de grote bezienswaardigheden zien. Aangzien ons begin- en eindpunt Beijing moet zijn (vanwege vriend die er tijdelijk woont), zullen we het standaard rondje wel moeten maken Als het bevalt hoop ik ook een keer wat meer off te beaten track te kunnen gaan
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_49474675
Over twee maanden naar china

Half jaar lang, reizen, wonen/werken (les geven), beetje mandarijn leren en vooral avontuurrrrr
Geniet, maar drink met je mate!
pi_50373187
Ik ga op 12 Juli eindelijk op vakantie naar Azië.

Kom aan in Hong Kong en dan verder ( met OV ) via Sjanghai naar Beijing.
Dan met vliegtuig of boot naar Korea ( Seoul ) en dan verder naar Japan ( Tokyo of Kyoto/Osaka ).
en daarna misschien nog naar Taiwan of we slaan die over en gaan naar Vietnam of Thailand of Laos ( nog andere landen die de moeite waard zijn in die buurt ? )

Heb de volgende vaccinaties reeds in mijn lichaam zitten ( aantal moet ik nog een keer krijgen )
Rabies
Buiktyfus
Hepatitis A+B
DTPolio
Malaria tabletten.

Gele Koorts hoefde volgens de arts van de GGD maar ik lees net dat het er wel voor komt.
Aan te raden om het wel te nemen of is het risico niet zo groot ? ( 30% gaat er dood aan )
  dinsdag 12 juni 2007 @ 16:13:59 #205
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_50376299
Die reis van je klinkt niet verkeerd Equinix! Veel plezier
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_50377324
gele koorts komt zeker niet voor in Azie, alleen in delen van Afrika en Zuid-Amerika, vraag maar bij je eigen GGD/TravelClinic whatever, ook al zien die Aziaten er wel geel uit :-)
  dinsdag 12 juni 2007 @ 17:44:34 #207
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_50379172
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:46 schreef Equinix het volgende:
Ik ga op 12 Juli eindelijk op vakantie naar Azië.

Kom aan in Hong Kong en dan verder ( met OV ) via Sjanghai naar Beijing.
Dan met vliegtuig of boot naar Korea ( Seoul ) en dan verder naar Japan ( Tokyo of Kyoto/Osaka ).
en daarna misschien nog naar Taiwan of we slaan die over en gaan naar Vietnam of Thailand of Laos ( nog andere landen die de moeite waard zijn in die buurt ? )
Ik vond Cambodja super en Vietnam trouwens ook... gewoon ook al-tijd lekker eten, drie keer per dag een feestje
pi_50379421
Donderdag 45 minuten gewacht voor visumaanvraag, vandaag halfuur in de rij gestaan om hem op te halen, blijft een goeie business zeker ook omdat er zat mensen een same-day-visum halen a dubbele prijs
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_50383670
Even een vraagje,. Ik ga vliegen met Finair en maak de route

Amsterdam -> Helsinki -> Hong Kong
En dan op diezelfde manier weer terug.

Ik ben van plan om een Foto Camera en een HD Camera te kopen in Hong Kong (of Japan.)
Nu moeten deze natuurlijk terug mee naar Nederland, moet ik er dan de volle pot belasting over betalen ( is meer dan 500 Euro totaal ) Of is het maar een paar % belasting ?

Mocht het, het normale tarief zijn is het dan verstandig om deze voor mijn vertrek naar huis te sturen via de post ( dus 3 pakketjes, 1 fotocamera, 1 Hd camera en één waar alle papieren inzitten ). Of is de kans klein dat ze me er in Helsinki uitpakken ?
pi_50400771
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:52 schreef Thetallguy het volgende:
Donderdag 45 minuten gewacht voor visumaanvraag, vandaag halfuur in de rij gestaan om hem op te halen, blijft een goeie business zeker ook omdat er zat mensen een same-day-visum halen a dubbele prijs
Toen ik laatst bij de ambassade was, heb ik maar een kwartier gewacht voor de aanvraag en niet hoeven te wachten voor het ophalen van het ding
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:54:58 #211
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_50409175
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:51 schreef Equinix het volgende:
Even een vraagje,. Ik ga vliegen met Finair en maak de route

Amsterdam -> Helsinki -> Hong Kong
En dan op diezelfde manier weer terug.

Ik ben van plan om een Foto Camera en een HD Camera te kopen in Hong Kong (of Japan.)
Nu moeten deze natuurlijk terug mee naar Nederland, moet ik er dan de volle pot belasting over betalen ( is meer dan 500 Euro totaal ) Of is het maar een paar % belasting ?

Mocht het, het normale tarief zijn is het dan verstandig om deze voor mijn vertrek naar huis te sturen via de post ( dus 3 pakketjes, 1 fotocamera, 1 Hd camera en één waar alle papieren inzitten ). Of is de kans klein dat ze me er in Helsinki uitpakken ?
Ten eerste, je gaat Finland niet in, m.a.w. je gaat daar de douane niet door, tenzij je daar nog een paar dagen blijft.

Ten tweede, je mag alleen tot een bedrag van ¤ 175,- invoeren p.p. [bron]
En als je gepakt wordt terwijl je 'niet aan te geven had', loop je ook nog eens de kans op een boete er bovenop.

Oja, mocht je toch besluiten de spullen in NL te kopen, dan moet je je bonnetje meenemen!! Mocht je dan aangehouden bij de douane op de terugweg, dan kun je bewijzen dat je 'm in europa gekocht heb. Heb je dit niet (en wel een saggie douanebeambte), dan gaat het een ander verhaal worden... de bewijslast ligt bij de reiziger!!
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_50446706
Volgens die site moet je ook nog btw betalen erover, zo wordt dat hele geintje uiteindelijk nog duur ook.

Hoe dan ook, vandaag ontving ik mijn paspoort met een nieuwe, zeer mooie, visumstikker, oftewel, in augustus kan ik Shanghai in!!!
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_50480835
Over een weekje zit ik ook in China!
Het plan is om eerst een paar dagen in Beijing te blijven, alvoorts we richting Chengdu vertrekken. Vanuit Chengdu is het plan om grote delen van het noorden en westen van Sichuan te verkennen, zoals Songpan, Juizhagou, Minya Konka en omstreken, dan naar Litang en zo voorts naar Yunnan

Ik heb er echt zoveel zin in

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietjuh op 15-06-2007 11:43:19 ]
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_50493662
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:54 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

Ten eerste, je gaat Finland niet in, m.a.w. je gaat daar de douane niet door, tenzij je daar nog een paar dagen blijft.

Ten tweede, je mag alleen tot een bedrag van ¤ 175,- invoeren p.p. [bron]
En als je gepakt wordt terwijl je 'niet aan te geven had', loop je ook nog eens de kans op een boete er bovenop.

Oja, mocht je toch besluiten de spullen in NL te kopen, dan moet je je bonnetje meenemen!! Mocht je dan aangehouden bij de douane op de terugweg, dan kun je bewijzen dat je 'm in europa gekocht heb. Heb je dit niet (en wel een saggie douanebeambte), dan gaat het een ander verhaal worden... de bewijslast ligt bij de reiziger!!
Okay,. Ga ik de prijzen van sites nog even vergelijken en mocht ik die spullen daar halen opsturen vanaf Azië

Ben wel van plan om nog even naar Helsinki zelf te gaan aangezien ik daar nog nooit geweest ben. ( zal toch geen probleem zijn ? )
pi_50536257
Hou wel rekening met extra aandacht van de douane omdat je indirect uit Azië komt, mijn tante had de overstap op heatrow, en werd als eerste uit het vliegtuig geplukt of ze nog dingen gekocht had daar.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  zondag 17 juni 2007 @ 15:06:56 #216
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_50546173
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:40 schreef Equinix het volgende:

[..]

Okay,. Ga ik de prijzen van sites nog even vergelijken en mocht ik die spullen daar halen opsturen vanaf Azië

Ben wel van plan om nog even naar Helsinki zelf te gaan aangezien ik daar nog nooit geweest ben. ( zal toch geen probleem zijn ? )
Hou er rekening mee dat ook pakjes uit Azië door de douane onderschept kunnen worden (en dat je daar dan alsnog belasting over mag gaan betalen).

Nope, geen probleem om Helsinki in te gaan. Sterker nog, ik raad het je aan!! Het is echt een top-stad. Schoon, vriendelijke mensen, veel te zien en itt wat sommige zeggen, niet duurder dan amsterdam
Als je vanuit Helsinki weer naar A'dam gaat, gelden weer andere regels aangezien het binnen Europa is.
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_50696349
neem ook niet te veel drank mee uit china europa binnen.. mag je meteen in leveren bij de douane.. aangezien ze ook gebruik maken van die terroristen regels. plastic zakje max. 100ml vloeistof er in...

kwam terug in januari vanuit shanghai en vloog ook via finnair naar amsterdam met tussenstop op helsinki.. je wordt wel goed gecontroleerd. en ik had ook een nieuwe camera en wat andere dingetjes.. maar ben er niet tussen uitgepikt... maar het risico is er wel!
pi_50792648
Even een schopje.
Mijn vriend en ik denken eraan om in oktober naar China te gaan. Wat wij willen doen is het volgende: Een soort startpakket nemen, dus retourvlucht en de eerste 1 of 2 overnachtingen in een vooraf gepland hotel. Daarna gewoon gaan zwerven, bagage meeslepen een taxi in, en uit de lonely planet een hotelletje of hostel of whatever zoeken, daarnaar doorreizen etc etc. Dit willen we dan voor minimaal 2 weken gaan doen. (kan ook 17 dagen zijn ofzo, niet langer dan 3 weekjes).

Ook willen we een dag of 2/3 naar Hongkong vliegen. Mijn idee zelf was om uitvalsbasis (dus aankomst en vertrek) Shanghai te pakken. Vanuit daar dus een beetje de rondte in zwerven.

Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan op deze manier? Waar moet je aan denken, waar hoef je niet aan te denken? Tips om dingen te gaan doen in die omgeving? Tips mbt hotels of hostels? Markten, eten, etc etc. Alles is welkom!
Proud property of hollander172
  zondag 24 juni 2007 @ 17:56:50 #219
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_50792727
Nanjing vond ik erg leuk, en kun je ook leuk een avond stappen. Begrijp alleen dat stuk van de taxi niet, wil je van de ene stad naar de andere in taxi gaan?

Ik zou vanuit Shanghai ook naar Beijing gaan. Met de nachttrein is dat perfect te doen, lig je met z'n 4'en in een slaapcoupe en kom je 's ochtens aan.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_50793086
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:56 schreef jojomen4 het volgende:
Nanjing vond ik erg leuk, en kun je ook leuk een avond stappen. Begrijp alleen dat stuk van de taxi niet, wil je van de ene stad naar de andere in taxi gaan?

Ik zou vanuit Shanghai ook naar Beijing gaan. Met de nachttrein is dat perfect te doen, lig je met z'n 4'en in een slaapcoupe en kom je 's ochtens aan.
Bij wijze van spreken, die taxi. Taxi geldt dus alleen als we in een bepaalde stad blijven, als we naar een andere stad gaan zal het een ander vervoersmiddel worden. We hebben in principe maar beperkt de tijd natuurlijk, maar we willen wel lekker rondtouren. Aankomst en vertrek zal in Shanghai zijn, dus we vertrekken vanaf Shanghai om te zwerven, en moeten daar ook weer terug zijn voor de terugvlucht. (als we het idd vanaf Shanghai gaan doen natuurlijk)
Proud property of hollander172
pi_50876608
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:28 schreef garnaalboot het volgende:
Over twee maanden naar china

Half jaar lang, reizen, wonen/werken (les geven), beetje mandarijn leren en vooral avontuurrrrr
via welke organisatie ga jij naar china? kost het jou het ticket? thanks alvast ik zou ook zo willen gaan.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:38:48 #222
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_50878133
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:10 schreef Anubis1984 het volgende:

[..]

Bij wijze van spreken, die taxi. Taxi geldt dus alleen als we in een bepaalde stad blijven, als we naar een andere stad gaan zal het een ander vervoersmiddel worden. We hebben in principe maar beperkt de tijd natuurlijk, maar we willen wel lekker rondtouren. Aankomst en vertrek zal in Shanghai zijn, dus we vertrekken vanaf Shanghai om te zwerven, en moeten daar ook weer terug zijn voor de terugvlucht. (als we het idd vanaf Shanghai gaan doen natuurlijk)
Heb je al gekeken voor vluchten binnen China? Bv van Beijing naar HK (of andersom. De zone waar het hoogvlakte begint (bij Tibet daaro) schijnt ook heel mooi te zijn maar het ligt wel ff uit de buurt. Misschien dat je een enkeltje voor 100 euro p.p. kan vinden waardoor je toch ff het hele land over vliegt. Van Shanghai (of daar in de buurt) naar Beijing kost het je iig weinig geld en tijd maar om dan van Beijing weer over de grond naar HK te gaan...



Owja, Nanjing was vroeger de hoofdstad van China en heeft enkele belangrijke attracties, daarom noemde ik hem eerder. Verder vond ik het een hele gave stad. En dat uitgaan... waren toch best wilde Chinezen daaro Chineesjes gingen iig verder uit hun dak dan in Shanghai.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_50911316
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:09 schreef boylovesgirl het volgende:

[..]

via welke organisatie ga jij naar china? kost het jou het ticket? thanks alvast ik zou ook zo willen gaan.
Ik ga met travel active en betaal mijn ticket idd zelf.

Zij regelen dan een cursus mandarijn, TEFL cursus (Teach English as a Foreign Language) in Beijing, plaatsing op een school incl. accomodatie en eten, reis vanuit Beijing naar je school.
Je krijgt er ook een vergoeding voor, maar je geeft Travel active ook weer een bedrag. Uiteindelijk ben je meer kwijt dan dat je krijgt, maar dan ben je voor ongeveer 1600 eur toch een half jaar onder de pannen.
Geniet, maar drink met je mate!
pi_50915244
Ik ben ongeveer een maand in China geweest en het land heeft me verrast en het was een geweldige ervaring. Ik hoop er in de (niet al te verre) toekomst nog eens terug te gaan.

Ik ben met de trein vanuit Ulaanbaatar (Ulan Bator) naar Beijing gereisd en vanuit Beijing na een dag of 8 naar Pingyao gegaan per trein. Daar een paar dagen geweest (weer was slecht en de waterleiding afgesloten en de straten allemaal open). Vanuit Pingyao naar Xi'an en toen door naar Chengdu. In Chengdu heb ik een binnenlandse vlucht naar Nanning gepakt en daar heb ik een Vietnamees visum geregeld waar ik op heb gewacht.

Veel aparte, mooie, indrukwekkende, verbazingwekkende etc dingen gezien in een land dat onvoorstelbaar groot is en een wereld op zich is.
pi_51232280
Hoe zit het eigenlijk met de prijzen van digitale camera's in Beijing? Ligt dat echt veel lager dan hier of valt dat wel mee?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zaterdag 7 juli 2007 @ 16:38:32 #226
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_51234138
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 15:29 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de prijzen van digitale camera's in Beijing? Ligt dat echt veel lager dan hier of valt dat wel mee?
Ongeveer even duur, als je echt goedkoper camera's wilt kopen moet je naar HK Scheelt wel 30-40%.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_51235936
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 16:38 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Ongeveer even duur, als je echt goedkoper camera's wilt kopen moet je naar HK Scheelt wel 30-40%.
Heb net twee weken China geboekt met Shoestring. Beijing, X'ian, Pingyao, Yangshuo en Guangzhou. Hong Kong was natuurlijk leuk geweest, maar je kunt niet alles hebben natuurlijk..

En de prijs van kleding enzo? Of gaan ze dan heel moeilijk doen bij de douane bij terugkomst?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_51263420
Pizza_Shooter:

Heel veel textiel die in Nederland wordt verkocht komt uit China. De prijs is dan ook laag. Maar inderdaad wel opletten bij de douane want als je tig kg nieuwe kleren mee neem weet ik niet of ze niet 'moeilijk' gaan doen...

Je hebt een mooie reis voor de boeg. Veel plezier!
pi_52311717
quote:
Op zondag 8 juli 2007 17:07 schreef WRDA6 het volgende:
Pizza_Shooter:

Heel veel textiel die in Nederland wordt verkocht komt uit China. De prijs is dan ook laag. Maar inderdaad wel opletten bij de douane want als je tig kg nieuwe kleren mee neem weet ik niet of ze niet 'moeilijk' gaan doen...

Je hebt een mooie reis voor de boeg. Veel plezier!
Het gaat slechts om wat t-shirtjes enzo, dus dat zal niet echt problemen op gaan leveren dan.

Over exact een week vertrekt m'n vlucht!
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_52311784
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:30 schreef WRDA6 het volgende:
Ik ben ongeveer een maand in China geweest en het land heeft me verrast en het was een geweldige ervaring. Ik hoop er in de (niet al te verre) toekomst nog eens terug te gaan.

Ik ben met de trein vanuit Ulaanbaatar (Ulan Bator) naar Beijing gereisd en vanuit Beijing na een dag of 8 naar Pingyao gegaan per trein. Daar een paar dagen geweest (weer was slecht en de waterleiding afgesloten en de straten allemaal open). Vanuit Pingyao naar Xi'an en toen door naar Chengdu. In Chengdu heb ik een binnenlandse vlucht naar Nanning gepakt en daar heb ik een Vietnamees visum geregeld waar ik op heb gewacht.

Veel aparte, mooie, indrukwekkende, verbazingwekkende etc dingen gezien in een land dat onvoorstelbaar groot is en een wereld op zich is.
Lees bovenstaande net.. klinkt ontzettend gaaf. Op eigen houtje had ik nu geen tijd en geld voor, maar dat ik wil zeker nog eens doen: minimaal twee maanden door China rondtrekken. Twee weken is natuurlijk veel te kort voor zo'n land..

Even uit nieuwsgierigheid.. Hoe was Pingyao en X'ian?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_52312503
@ Pizza_Shooter:

Het was ook heel mooi. Ik denk en hoop in februari of maart weer in China te zijn. Dan waarschijnlijk in het zuiden en dan richting Tibet.

Pingyao is een mooie stad. Ik lees net (op Wikipedia) dat er 480.000 mensen wonen. Dat had ik niet gedacht maar ik ben daar dan ook maar een paar dagen geweest. Toen ik er wa regende het veel en vaak en was de waterleiding niet in gebruik omdat er grootschalig onderhoud was aan de leidingen. Ze waren volgens mijn bezig om gasleidingen te leggen e.d. Er stonden dan ook costant honderden mensen in de straten die aan het werk waren. Het was ook 1 grote blubberzooi en dat maakte het niet aantrekkelijker om te blijven. Wel is Pingyao een stad die heel erg oud is en de grote stadsmuur is indrukwekkend. Het staat ook op de UNESCO werelderfgoedlijst. Ik denk dat het bij goed weer een mooie stad is om eens een paar dagen wat rond te wandelen. Ik was blij dat ik er weg kon... Ik heb er ook een tempel bezocht op een km of 6 buiten de stad maar dat was niet echt indrukwekkend. Ik was er de enige bezoeker.

Xi'an is vooral bekend om het Terracotta Leger. Daar ben ik dan ook geweest. Mooi en indrukwekkend om te zien. Het is een eindje vanuit de stad maar als je in Xi'an bent dan mag je dit eigenlijk niet missen. De rit ernaartoe was ook wel leuk (niks bijzonders maar je ziet altijd het e.e.a. vanuit een bus). De stad zelf heb ik eigenlijk niet goed genoeg bekeken (had er eigenlijk paar dagen langer moeten blijven) maar vooral de Moslimwijk was heel leuk. Vriendelijke mensen en overal eettentjes, verkoopkraampjes etc. Ook de moskee gezien daar. De Bell Tower is ook wel mooi om te zien, vanuit het Bell Tower Hostel, waar ik zat, was het goed te zien.

Als je vragen hebt: stellen! Ik vindt het leuk om erover te vertellen. Al ben ik natuurlijk ook een leek.
pi_52314676
Bedankt voor je snelle reactie! Pingyao staat maar voor een dag op het programma, maar was toch wel benieuwd. Hopelijk valt het mee met de regenval.. In de Ming en Qing-dynastie was Pingyao het financiële centrum van China. Toen de Qing-dynastie failliet ging werd dat Shanghai en Hong Kong. Zodoende lijkt het wel alsof de tijd daar sindsdien stil is komen te staan. Door het nu uit te roepen tot werelderfgoed blijft het intact. Althans, dat is wat mijn reisgids er over zegt.

Wat X'ian betreft wil ik inderdaad het Terracotta-leger en de moslimwijk bezoeken. Evenals de Grote Ganspagode en de Trommel- en Klokkentorens. Als je verder nog tips hebt m.b.t. X'ian hoor ik dat graag natuurlijk. Oh, ik ben ook wel benieuwd wat je naast de bekende bezienswaardigheden (Zomerpaleis, Tian'an Men, Tian Tan, Wangfujing) in Beijing kunt aanraden. Nou loopt er ook al een Beijing-topic waarin ik deze vraag gesteld heb, dus dan zou dat misschien beter daar kunnen..

Verder gaan we nog naar Yangshuo. Het Karstgebergte schijnt schitterend te zijn. Op de planning staat een boottoch over de Li-rivier, een ballonvaart en het huren van fietsen om de omgeving te verkennen. Lijkt me een aardige afwisseling, tussen de miljoenensteden door. Eindigend in Guangzhou, waar ik behalve de Pearl-river, Qingping-markt en Shamian-island niet zoveel kan bedenken.

Het is in ieder geval erg leuk om reisgidsen en reisverhalen te lezen, om helemaal in de stemming te komen. Zin in!

[ Bericht 7% gewijzigd door Pizza_Shooter op 12-08-2007 22:18:36 ]
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_52314993
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:13 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Bedankt voor je snelle reactie! Pingyao staat maar voor een dag op het programma, maar was toch wel benieuwd. Hopelijk valt het mee met de regenval.. In de Ming en Qing-dynastie was Pingyao het financiële centrum van China. Toen de Qing-dynastie failliet ging werd dat Shanghai en Hong Kong. Zodoende lijkt het wel alsof de tijd daar sindsdien stil is komen te staan. Door het nu uit te roepen tot werelderfgoed blijft het intact. Althans, dat is wat mijn reisgids er over zegt.
Pingyao is wel heel erg toeristisch, maar zeker aardig voor een dag. Heel veel accomodatie, erge veel concurrentie, dus volop keus. Negeer de touts, en ga gewoon zelf op zoek in de binnenstad. Wij vonden een 'bedstee' waar voorheen een bankier zitting had, erg sfeervol allemaal. Er rijden echter in Pingyoa iets te veel 'golfkarretjes; rond, en teveel tourleaders met vlaggetjes, niettemin erg sfeervol. Zorg vooral dat je in de oude binnenstad verblijft.

In de oude binnenstad heb je trouwens geen moment het idee dat het een grote stad betreft.
pi_52839727
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Pingyao is wel heel erg toeristisch, maar zeker aardig voor een dag. Heel veel accomodatie, erge veel concurrentie, dus volop keus. Negeer de touts, en ga gewoon zelf op zoek in de binnenstad. Wij vonden een 'bedstee' waar voorheen een bankier zitting had, erg sfeervol allemaal. Er rijden echter in Pingyoa iets te veel 'golfkarretjes; rond, en teveel tourleaders met vlaggetjes, niettemin erg sfeervol. Zorg vooral dat je in de oude binnenstad verblijft.

In de oude binnenstad heb je trouwens geen moment het idee dat het een grote stad betreft.
Toen ik er was waren er niet veel toeristen. Het regende dan ook constant en het was door wegwerkzaamheden 1 grote rotzooi overal. Maar het was wel te merken dat er veel toeristen komen bij goed weer. Het beeld van een stad kan nogal anders zijn bij verschillend weer.

China blijft fascinerend. Een land wat zo groot is met zoveel mensen en duizenden steden. Ik moet er gewoon nog eens terug.
pi_52849321
Hoe zit het eigenlijks met het rijden van eigen NLvoertuig in China,
is dat zoals altijd nog verplicht met een gids en uitgebreid reisplan erbij?

Dit vanwege overland reisplannen.
pi_52852051
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:56 schreef minibustraveler het volgende:
Hoe zit het eigenlijks met het rijden van eigen NLvoertuig in China,
is dat zoals altijd nog verplicht met een gids en uitgebreid reisplan erbij?

Dit vanwege overland reisplannen.
Je hebt niet echt een eigen auto nodig in China, want vrijwel overal gaan wel bussen naar toe, al zijn het af en toe wel enorm krakkemikkige
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  maandag 3 september 2007 @ 16:18:26 #237
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_52919283
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:32 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Lees bovenstaande net.. klinkt ontzettend gaaf. Op eigen houtje had ik nu geen tijd en geld voor, maar dat ik wil zeker nog eens doen: minimaal twee maanden door China rondtrekken. Twee weken is natuurlijk veel te kort voor zo'n land..

Even uit nieuwsgierigheid.. Hoe was Pingyao en X'ian?
Absoluut doen! Zit momenteel bijna 3 weken in China en het is voor mij ook echt 1 grote verrassing! Wat een prachtig land, wat een cultuur en wat een mega-aardige mensen. Het eten is lekker (hoewel voor vegetariers beetje eenzijdig misschien). Begonnen in Peking, toen Xian en van Chongqing naar Yichang de 3 kloven over de yangtze gezien en daarna via Wuhan naar Guilin (leuke stad!) gegaan. Over paar dagen gaan we over de Li rivier naar Yangshup en dan via de Yunnan provincie overland naar Tibet!!!
pi_52937118
Ben nu een week terug uit China en wow wat een land .

Mijn reis !

HongKong
Wow wat een stad, aangezien ik gek ben op architectuur lekker eten en gezellige drukte ben ik verliefd geworden op deze stad.

Xiamen
Eerste aanvaring met China beetje wennen na HonKong.

GuLan Yu
Wat een verademing na Xiamen,.
Lekkere atmosfeer geen auto's en lekker eten.

Shanghai
Hier zal ik niet vaak meer komen, niet echt mijn stad. Gelukkig hebben ze wat leuke gebouwen maar verder is het er te druk en is er teveel smog.

Beijing
Anders dan ik verwacht had maar echt een leuke stad. We sliepen in Far East Hostel wat in een Huton ligt. Erg gezellig al die mensen op straat. Hier zijn mijn vrienden in ik apart van elkaar gaan reizen. De dag nadat mijn vrienden weg waren ben ik naar Summer Palace geweest en heb ik een Chinees meisje en haar broer ontmoet en ze hebben met uitgenodigd om mee te gaan eten. Ze waren in Beijing op vakantie en komen van een eilandje vlakbij Shanghai ( Zhoushan ).

Ji'nan
Deze stad stond in eerste instantie op de lijst waar we heen zouden gaan maar omdat we door mijn vrienden veel dagen kwijt waren in het begin hadden we Ji'nan en andere plaatsen overgeslagen.
Jammer dat ik hier heen ben gegaan, was weinig te zien en zulke vieze lucht ben ik de rest van mijn reis niet tegengekomen.

Taiyuan
Vanaf Ji'nan heb ik de trein gepakt naar Taiyuan wat 10 uurtjes zou duren. Je kon alleen in Shanghai kaartjes kopen voor zit of slaap plaatsen en op de rest van de route krijg je alleen staanplaatsen. 10 uurtjes staan . Gelukkig kwam ik al snel aan de praat met een Chinese jongen en na 1,5 uur praten ging er een meisje voor mij naar de wc. Ik vroeg aan die Chinees of hij aan de mensen kon vragen of ik er even kon zitten ( layout van de trein is 4 zitplaatsen <>Gangpad<>6 plaatsen ) Dit was geen probleem en toen hebben we met 7 personen op 6 zitplaatsen gezeten ( gelukkig zijn die Chinezen niet zo groot en heel HEEL erg vriendelijk )
In Taiyuan kon ik de bus of trein pakken naar Pingyao maar die Chinese jongen nodigde me uit om bij hem thuis te overnachten. Erg leuke ervaring om onder de Chinezen te zitten. Ze hadden geen badkamer dus dat werd wassen in een publiekelijk badhuis. Zijn ouders wilden in eerste instantie een hotel voor me betalen maar ik heb ze na een tijdje duidelijk kunnen maken dat ik het bij hun thuis ook prima vond. heb heerlijk gegeten en het ontbijt was ook super ( Tofu Nar + Yo Bing en Yo tai )

Pingyao
Aangekomen met de bus en meteen word je lastiggevallen door mensen die je wel even naar de stad rijden. Opzich prima maar ze waren wat mij betreft een beetje te opdringerig. Ben maar gaan lopen aangezien het maar 1,5 kilometer was. Alleen toen kreeg ik last van de stof ( heb harde lenzen ) en maar verder gegaan met zo'n kar. Hier sliep ik in Yamen Youth Hostel erg mooi hostel en leuke sfeer.
Hier ben ik 3 Belgen tegen gekomen waar ik een behoorlijke tijd mee verder zal reizen. Pingyao is een leuke plaats alleen al de bezienswaardigheden lijken op een gegeven moment op elkaar. Na 2 dagen Pingyao gingen we met de bus naar Xi’an

Xi'an
Veel moderner dan ik had gedacht, De moslim wijk de BellTower, DrumTower en de Pagoda waren leuke bezienswaardigheden. We zijn ook naar de omringende bezienswaardigheden geweest.
Hot Springs en het Terracotta leger. Je merkt wel dat ze hier het kapitalisme hebben omarmd. De prijzen waren niet Chinees.

Yangshuo ( Via Guilin )
Vanaf Xi’an zijn we met het vliegtuig naar Guiling gevlogen. De trein zou er 27 uur over doen en dat was een beetje teveel van het goede. Meteen door naar Yangshou, echt die omgeving is magisch.
Hier hebben we voor 4 euro p/p in een giga grote kamer met 2 kingsize bedden geslapen en in 5 dagen zo’n beetje alles gedaan wat er hier te doen valt.

Zhoushan ( via Shanghai )
Na Yangshou ben ik alleen verder gaan reizen en heb ik het vliegtuig genomen naar Shanghai om verder te reizen naar Zhoushan ( waar de Chinezen uit Beijing vandaan kwamen ). Hier heb ik me 3 dagen erg vermaakt en heerlijke vis gegeten.

HongKong ( via Shenzen )
Vanaf Ningbo ben ik naar Shenzen gevlogen en toen zo snel mogelijk de grens over.
Ben uitgestapt bij Tsim sha Tsui en ben toen naar Victoria harbour gegaan voor de lichtshow om 2000. Heb ook de Belgen een berichtje gestuurd waar ik was en wat er daar te doen was.
Zij hadden de dag ervoor in ChunkinMansion geslapen en dat was zo slecht gevallen dat ze nu in een duur hotel zaten. Hier heb ik mezelf naar binnen gesmokkeld en heb ik illegaal ( heerlijk ) geslapen. De dag erna gingen we opzoek naar een goedkopere plaats en zijn we nog naar de Peak geweest en hebben we in de avond nog even gewinkeld in MongKok.
De 22e van augustus gingen de Belgen terug naar Europa en heb ik ze even uitgezwaaid en meteen gewacht op mijn vrienden die terug vlogen vanuit Tokyo. Mijn vrienden ben ik toen niet tegengekomen en ik was toen verplicht om terug te gaan naar de stad ( anders had ik bij 1 van die vrienden thuis kunnen slapen ). Heb toen geslapen in ChunkinMansion, echt een "aparte" plek. De volgende dag ben ik mijn 'vrienden' tegen gekomen en de laatste paar dagen hebben we nog wat dingen gekocht.

Nederland
Langs de Douane komen was gelukkig geen probleem ( had wat dure dingen bij me die ik niet aangegeven had pffff.


Heb een erg leuke tijd gehad in China en het is me veel beter bevallen dan ik verwacht had. Gelukkig ga ik er over een paar maanden weer naartoe om nog wat plaatsen te bezoeken die ik gemist heb en daarna verder met mijn 'wereld' reis.
pi_52937994
Ik wil ook weer naar Tibet... was erg gaaf... jammer dat het ieder jaar Chineser wordt... als je in Tibet geweest bent krijg je gelijk een hekel aan de Chinezen :-)
pi_52979980
Ik ga van 13 oktober tot 3 november voor mn studie naar China waarbij ik de 1e week vrij kan reizen.
Ik kom op 14 oktober (zondag) aan in Shanghai en moet me de 21e melden op het vliegveld in Beijing.

De Chinese muur gaan we in ieder geval met de hele groep in de weer erna bezoeken en waarschijnlijk de Verboden Stad ook.

Wie heeft er tips om in die week van Shanghai naar Bejijng te komen (transport en bezienswaardigheden) en zoveel mogelijk authentiek China te zien? Ik ben vooral geinteresseerd in cultuur en geschiedenis en niet zozeer van moderne architectuur enzo.

Dank jullie wel!

Babs
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:54:09 #241
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_53004796
hmm 1 week peking is al te kort, maar ik zou zeggen, ga met trein naar xian, blijf daar paar dagen en ga dan naar shanghai (evt nog een driedaagse yangtse rivier 'cruise'erbij..)
pi_53005091
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:38 schreef Babsie22 het volgende:
Wie heeft er tips om in die week van Shanghai naar Bejijng te komen (transport en bezienswaardigheden).
Gewoon naar het vliegveld gaan en een ticket kopen. Moet je misschien wel ff wachten op het vliegveld. Je kunt vaak ook je hotel een ticket laten boeken voor je, dat scheelt je wachten op het vliegveld. Ik geloof dat een ticket Shanghai - Beijing rond de 100 euro kost. Wij vliegen altijd van Ningbo naar Beijing. Dat ligt aan de andere kant van de baai onder Shanghai. Een ticket Ningbo - Beijing kost 130 dus vanaf Shanghai zal het iets goedkoper zijn.
Gamertag: Jewcookie
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:53:22 #243
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_53006405
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:38 schreef Babsie22 het volgende:
Ik ga van 13 oktober tot 3 november voor mn studie naar China waarbij ik de 1e week vrij kan reizen.
Ik kom op 14 oktober (zondag) aan in Shanghai en moet me de 21e melden op het vliegveld in Beijing.

De Chinese muur gaan we in ieder geval met de hele groep in de weer erna bezoeken en waarschijnlijk de Verboden Stad ook.

Wie heeft er tips om in die week van Shanghai naar Bejijng te komen (transport en bezienswaardigheden) en zoveel mogelijk authentiek China te zien? Ik ben vooral geinteresseerd in cultuur en geschiedenis en niet zozeer van moderne architectuur enzo.

Dank jullie wel!

Babs
De trein is ideaal van Shanghai naar Bejing en terug. Rond 10 off 11 uur in de avond vertrekken, oogjes dicht op je bed en rond 07.00 of 08.00 kom je aan op de bestemming. Goedkoop en snel. En je brengt wat tijd door in het O.V. van China, als is het lang niet het zelfde als de bus.... *hoort nog steeds rochels als die de bus in stapt*
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_53026714
Bedankt zover!
De trein had ik al wel meer verhalen over gehoord, en gezien mijn studenten budget denk ik dat dat het wordt..

Hebben jullie wat bezienswaardigheden betreft nog tips?

Babs
  zaterdag 8 september 2007 @ 14:59:06 #245
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_53029526
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:22 schreef Babsie22 het volgende:
Bedankt zover!
De trein had ik al wel meer verhalen over gehoord, en gezien mijn studenten budget denk ik dat dat het wordt..

Hebben jullie wat bezienswaardigheden betreft nog tips?

Babs
Ik denk dat Nanjing wel iets voor jou is. Als je een reisboek hebt over CHina kun je er het 1 en ander in vinden.

Ik weeet dat het heel vroeger de hooffdstad was van China, heeft enkele hele leuke en mooie plaatsen (die vroeger super belangrijk waren voor de Chinezen.

Hier wat korte info over Nanjing.

PS: het ligt exact op de route van de trein die van SHanghai naar Beijing gaat. Ik zou zeggen 2 of 3 dagen Shanghai, dan nog 2 dagen Nanjing en dan naar Beijing.

Ik heb m'n afscheidsweekend gehouden in Nanjing en vond het een geweldige stad. Het uitgaansleven (al is dat misschien niet iets wat je die week zoekt) was helemaal geweldig!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_53029811
Net weer een week terug in Nederland. Het was echt ontzettend gaaf.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_53031653
Forbidden City



Great Wall



Lama Temple



Summerpalace



Temple of Heaven



Wangfujing Dajie



Pingyao





Medicin Market, X'ian



Yangshuo







Qingping Market, Guangzhou



[ Bericht 9% gewijzigd door Pizza_Shooter op 09-09-2007 19:34:44 ]
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zaterdag 8 september 2007 @ 17:24:13 #248
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_53032176
Mooie foto's!

Die uitstekende bergjes lijken wel een beetje op Zhangzhou ofzo waar ik heel graag heen wilde gaan maar wat niet mogelijk was.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_53049493
Mooie foto's inderdaad! 6 foto's openen helaas niet hier maar de overige zijn zeker mooi! Ik hoop nog eens terug te keren naar China.
pi_53055824
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 17:24 schreef jojomen4 het volgende:
Mooie foto's!

Die uitstekende bergjes lijken wel een beetje op Zhangzhou ofzo waar ik heel graag heen wilde gaan maar wat niet mogelijk was.
Het is het beroemde Karstgebergte in de buurt van Guilin en Yangshuo, bestaande uit rechtopstaande kalksteenrotsen van ongeveer 90 meter hoog. Heel gaaf om daar met een luchtballon boven te vliegen. Zhangzhou ligt een eindje uit de richting volgens mij, maar wie weet hebben ze het daar ook.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_53055835
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:47 schreef WRDA6 het volgende:
Mooie foto's inderdaad! 6 foto's openen helaas niet hier maar de overige zijn zeker mooi! Ik hoop nog eens terug te keren naar China.
Hm, ik zie het inderdaad. Even ergens anders neer gezet, hopelijk werkt het nu beter.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_53067474
Hier ook een stel foto's van mijn vakantie deze zomer! (de kwaliteit is niet zo goed omdat ik een slechte camera gebruikte en een slechte scanner om de fotos in te scannen.....)

Zhongdian




Meili snow mountain








Dali







Beijing



Ik heb nog een stuk meer foto's maar die zijn nog lang niet allemaal geupload...
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  maandag 10 september 2007 @ 23:38:02 #253
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_53085332
WOW, die onderste 2 foto's van "Dali" Die vind ik echt heeeeeeel erg mooi. Ik zie het op zich niet 1..2..3... dat de kwaliteit niet zo goed is maar als je het zegt zal het wel zo zijn.

Prachtig vind ik die!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_53085682
Mooi foto's weer. Ik heb er hier ook nog een hoop van mijn maand in China in november en december. Maar dat uploaden e.d. gaat me niet zo goed af.
pi_53085901
Het gaat me weer kriebelen als ik die foto's zie
  dinsdag 11 september 2007 @ 03:02:03 #256
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_53088082
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:35 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Het is het beroemde Karstgebergte in de buurt van Guilin en Yangshuo, bestaande uit rechtopstaande kalksteenrotsen van ongeveer 90 meter hoog. Heel gaaf om daar met een luchtballon boven te vliegen. Zhangzhou ligt een eindje uit de richting volgens mij, maar wie weet hebben ze het daar ook.
Dat is inderdaad super!!! Gister gedaan :-)
Ik zal proberen deze week de foto's erop te zetten.. De foto's van xian en peking zullen je ook wel bekend voorkomen.. Zit inmniddels in Yichang.. de reis naar Tibet kan beginnen!!!
pi_53094843
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Pietjuh het volgende:
Hier ook een stel foto's van mijn vakantie deze zomer! (de kwaliteit is niet zo goed omdat ik een slechte camera gebruikte en een slechte scanner om de fotos in te scannen.....)

Zhongdian
[afbeelding]

[afbeelding]

Meili snow mountain
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dali

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Beijing

[afbeelding]

Ik heb nog een stuk meer foto's maar die zijn nog lang niet allemaal geupload...
Erg mooie foto's. Ben nu al overtuigd dat ik Dali op m'n volgende trip niet mag missen.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_53162779
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:22 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Erg mooie foto's. Ben nu al overtuigd dat ik Dali op m'n volgende trip niet mag missen.
Ik zou wel buiten het stadje zelf verblijven. Dali zelf is namelijk echt te toeristisch voor woorden.... maar een paar km buiten het stadje, recht naast het meer zit een klein Bai dorpje, waar de lokale bevolking woont. Je hebt daar ook een paar guesthouses, waar het echt fijn is om te verblijven, mits je tegen giegelende bai vrouwen in de bus en loslopende honden kan
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zaterdag 15 september 2007 @ 18:11:41 #259
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_53200792
Kijk maar op:

http://www.tbktour.waarbenjij.nu/
http://www.ultimatechinatour.waarbenjij.nu/

Heb er 1 keer 5 weken gereisd en 1 keer 5 maanden gewoond. Super land!
  zondag 16 september 2007 @ 06:40:19 #260
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_53212861
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Pietjuh het volgende:
Hier ook een stel foto's van mijn vakantie deze zomer! (de kwaliteit is niet zo goed omdat ik een slechte camera gebruikte en een slechte scanner om de fotos in te scannen.....)

Ik heb nog een stuk meer foto's maar die zijn nog lang niet allemaal geupload...
Argh, de foto's doen het niet! Ben wel erg benieuwd. Zit zelf momenteel in Zhongdian en morgen begint de trip naar Deqin en Meli snow mountain..kan niet wachten!!!

Inmiddels hebben we het reisverhaal en de foto's van Guilin en Yangshuo ook online

Reisverhaal

Foto's

Fantastisch daar!
pi_53213572
quote:
Op zondag 16 september 2007 06:40 schreef Travelmonkey het volgende:

[..]

Argh, de foto's doen het niet! Ben wel erg benieuwd. Zit zelf momenteel in Zhongdian en morgen begint de trip naar Deqin en Meli snow mountain..kan niet wachten!!!

Inmiddels hebben we het reisverhaal en de foto's van Guilin en Yangshuo ook online

Reisverhaal

Foto's

Fantastisch daar!
SODEPLU WAT EEN SITE!!!

(ja opzettelijk met caps, jah)
  zondag 16 september 2007 @ 10:35:56 #262
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_53213811
haha, thanks! We blijven em de komende maanden nog wel even vullen
pi_53377513
ik zit momenteel ook in china, tegen tibet aan, en heb een vraag over macao: ik wil de hoogste bungeejump ter wereld doen, maar kwam er laatst achter dat het geen echte bungeejump is, maar een gecontroleerde jump. is het nog steeds de moeite waard? of is het meer zoals de skytower in auckland (die ik overigens niet gedaan heb omdat me er geen zak aanleek) de nevis daarentegen was geweldig!
  maandag 24 september 2007 @ 12:39:27 #264
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_53429481
Tvp, ik ga binnenkort naar Peking
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_53433788
Wellicht eerder behandeld, maar hoe zit het met fooien?
Gebruikelijk daar?
  maandag 24 september 2007 @ 15:54:29 #266
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_53434203
Niet gebruikelijk en niet nodig.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_53434220
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:39 schreef Dizzee het volgende:
Wellicht eerder behandeld, maar hoe zit het met fooien?
Gebruikelijk daar?
Nee, bijna niet. Alleen mensen die veel met Westerse toeristen omgaan (reisleider, riksja-rijders en soms chauffeurs) verwachten soms een fooi, maar altijd hoogstens 5% o.i.d. Je zult vaker meemaken dat ze je fooi niet aan zullen nemen of zich zelfs beledigd voelen.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_53446312
Zie dit topic nu pas, ben afgelopen zomer een maandje in China geweest. Prachtig land!

Voor een reisverslag, foto's en misschien leuke tips: http://www.tom-reisverslagen.com
pi_53448473
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:55 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Nee, bijna niet. Alleen mensen die veel met Westerse toeristen omgaan (reisleider, riksja-rijders en soms chauffeurs) verwachten soms een fooi, maar altijd hoogstens 5% o.i.d. Je zult vaker meemaken dat ze je fooi niet aan zullen nemen of zich zelfs beledigd voelen.
Een meneer bij een winkeltje kwam achter ons aan naar buiten omdat we een muntje van 1 jiao wouden laten zitten, maar daar kon ie niet tegen
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_53508129
quote:
Op maandag 24 september 2007 22:39 schreef Pineda het volgende:
Zie dit topic nu pas, ben afgelopen zomer een maandje in China geweest. Prachtig land!

Voor een reisverslag, foto's en misschien leuke tips: http://www.tom-reisverslagen.com
Hij doet het niet? :S
pi_53509190
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:57 schreef Travelmonkey het volgende:

[..]

Hij doet het niet? :S
Jij zit in China toch? Daar doet hij het inderdaad niet vanwege het filter wat door de autoriteiten is opgelegd. Stel je voor ik zou vervelende dingen over Mao schrijven... Veel sites zijn gewoon geblokkeerd. Hyves kan je waarschijnlijk ook niet op bijvoorbeeld.
pi_53537432
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:42 schreef Pineda het volgende:

[..]

Jij zit in China toch? Daar doet hij het inderdaad niet vanwege het filter wat door de autoriteiten is opgelegd. Stel je voor ik zou vervelende dingen over Mao schrijven... Veel sites zijn gewoon geblokkeerd. Hyves kan je waarschijnlijk ook niet op bijvoorbeeld.
valt mee, een zooi sites zijn geblokt maar hier werkt fok en hyves gewoon. veel blogs echter niet... maar heeft er iemand een antwoord op mijn vraag? of de bungeejump in macao boeiend genoeg is?? gezien het een niet echte bungeesprong is? ik zit nu in songpong, morgen met de bus naar chengdu. daarna nog ff kijken of ik verder kan reizen ivm de oktobervakantie....
pi_53545401
Ik ga over 2 weken naar CHina en dan voornamelijk de oostkust.
Wat ik em afvroeg is moet je de locals vragen of je een foto van ze mag nemen of gewoon doen? Zijn er bepaalde gebouwen/dingen die je niet mag fotograferen?

Wie kan me hier wat meer over vertellen?

Bedankt!

Babs
pi_53552685
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:11 schreef Babsie22 het volgende:
Ik ga over 2 weken naar CHina en dan voornamelijk de oostkust.
Wat ik em afvroeg is moet je de locals vragen of je een foto van ze mag nemen of gewoon doen? Zijn er bepaalde gebouwen/dingen die je niet mag fotograferen?

Wie kan me hier wat meer over vertellen?

Bedankt!
Babs
Het is zeker netjes om mensen vantevoren even te vragen. Lang niet iedereen kan het waarderen als je zomaar foto's gaat schieten namelijk. In hele toeristische plaatsen vragen ze soms zelfs geld voor een foto of staat er simpelweg een bordje met 'no photos'.

Daarnaast mag je officieel op vliegvelden en stations officieel geen foto's maken, maar dat heb je in Europa net zo goed. Het spreekt ook voor zich dat je geen militaire objecten mag fotograferen.

Heel veel plezier in China in ieder geval. We kijken uit naar de foto's!
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zaterdag 29 september 2007 @ 09:19:23 #275
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_53562484
@Babs...

Gewoon foto's nemen, desnoods met flinke zoom... je krijgt vanzelf te horen of het niet mag, maar dan heb jjj je foto al...
Tenzij je in een dorpje ben in de middle of nowhere en je wilt bijvoorbeeld iemand op de foto nemen die een kip aan het slachten is of rijst aan het dorsen, dan vraag je het even en meestal mag het wel.
In de meeste tempels mag je geen foto's maken.

De reden waarom ik zo brutaal geworden ben in China, is het feit dat ze jou ook te pas en te onpas op de foto nemen. Wij westerlingen zijn daar een vreemde verschijning met onze spitse neuzen

Veel plezier in china!!
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2007 @ 20:10:43 #276
88815 The_Emotion
98.3
pi_53675859
Wat een schitterend land!
Leuke en nieuwsgierige mensen, toffe steden, mooie natuur en vooral lekker eten
Ik ben al weer een paar dagen terug van een rondreis van Beijing naar Guangzhou en heb m'n ogen uitgekeken.

De grote Muur:


Terracotta leger:


Panda:


Dierenwinkel:


Vallei in noord Yunnan:


Bij dokter Ho:


Een van de vele foute vertalingen:


Tiger Leep Gorge:


Stenen Woud:

"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_53684942
ik zit momenteel in dali (in een zwaar pauper hostel, maar nevermind about it) ik heb 2 vragen,

waar kan ik in godensnaam zonnenbrand kopen???? en schoenen maat 46/47. damn ik heb diverse steden afgelopen, 100en schoenentoko's gecheckt maar nergens te vinden

iemand een idee?
pi_53685333
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 06:47 schreef Mister_Puke het volgende:
ik zit momenteel in dali (in een zwaar pauper hostel, maar nevermind about it) ik heb 2 vragen,

waar kan ik in godensnaam zonnenbrand kopen???? en schoenen maat 46/47. damn ik heb diverse steden afgelopen, 100en schoenentoko's gecheckt maar nergens te vinden

iemand een idee?
Echt schoenen heb ik niet in die maat kunnen vinden, maar heb in Kunming in een van de grote warenhuizen/supermarkten wel een paar slippers in maat 46 kunnen vinden. Volgens mij was het de Carrefour, of anders de Parkson of iets dergelijks. Ik denk dat je schoenen met maat 47 wel kunt vergeten daar!

qua zonnenbrand. Dit is ook bijna nergens te krijgen, en pas op dat als je er toevallig een vind, dat er geen huidbleekmiddel in zit (vaak is het dan alleen de huidbleekzooi en geen zonnebrand). Een engels meisje dat ik ontmoet heb in Songpan had dit toevallig. Ze kreeg er echt flinke jeuk en rode plekken van op haar lichaam...... De chinese karakters voor zonnenbrand zijn overigens: 防晒霜 misschien dat je dit kan laten zien in een van de grote warenhuizen aan een verkoopster.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_53697637
Gave foto's! Hoog tijd om weer naar China te gaan.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 02:01:49 #280
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_53711317
Weet iemand of er beperkingen zijn mbt camouflagekleding/accessoires? Ik heb eens op tv gezien dat je bijv. in Trinidad wordt opgepakt als je camouflagekleding aan hebt. Hoe zit dat in China? Mijn halve garderobe bestaat zowat uit camouflage dus het zou wel handig zijn om dat te weten.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_53805740
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 02:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Weet iemand of er beperkingen zijn mbt camouflagekleding/accessoires? Ik heb eens op tv gezien dat je bijv. in Trinidad wordt opgepakt als je camouflagekleding aan hebt. Hoe zit dat in China? Mijn halve garderobe bestaat zowat uit camouflage dus het zou wel handig zijn om dat te weten.
ik denk dat het wel meevalt, zeker met de olympische spelen in zicht. ik heb bijna de hele tijd rondgelopen in een leger quiksilver korte broek (met camouflage), nergens problemen gehad. met politie en leger enzo heb ik zowieso nergens last gehad, sterker nog gister in lijiang nog een escorte van 20 minuten gekregen naar m'n hostel kon het hostel ff niet vinden dus een politiebureau ingelopen.

lang leve de olympic games!
pi_53805745
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 08:25 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Echt schoenen heb ik niet in die maat kunnen vinden, maar heb in Kunming in een van de grote warenhuizen/supermarkten wel een paar slippers in maat 46 kunnen vinden. Volgens mij was het de Carrefour, of anders de Parkson of iets dergelijks. Ik denk dat je schoenen met maat 47 wel kunt vergeten daar!

qua zonnenbrand. Dit is ook bijna nergens te krijgen, en pas op dat als je er toevallig een vind, dat er geen huidbleekmiddel in zit (vaak is het dan alleen de huidbleekzooi en geen zonnebrand). Een engels meisje dat ik ontmoet heb in Songpan had dit toevallig. Ze kreeg er echt flinke jeuk en rode plekken van op haar lichaam...... De chinese karakters voor zonnenbrand zijn overigens: &#38450;&#26194;&#38684; misschien dat je dit kan laten zien in een van de grote warenhuizen aan een verkoopster.
ik zit nu weer in kunming dus ga zo eens checken of ik daar wat kan scoren, anders laat ik in vietnam schoenen op maat maken, ben morgen in sapa en in vietnam schijn je easy schoenen op maat te kunnen laten maken.

damn die slaapbussen zijn trouwens ook verrot, man veel te kleine bedjes treinen daarentegen zijn geweldig! helaas zometeen weer 12 uur in de bus naar de grens
  woensdag 10 oktober 2007 @ 08:54:07 #283
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_53830855
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:11 schreef Babsie22 het volgende:
Ik ga over 2 weken naar CHina en dan voornamelijk de oostkust.
Wat ik em afvroeg is moet je de locals vragen of je een foto van ze mag nemen of gewoon doen? Zijn er bepaalde gebouwen/dingen die je niet mag fotograferen?

Wie kan me hier wat meer over vertellen?

Bedankt!

Babs
Foto's nemen met zoom is een uitstekende oplossing! Verder beetje kijken wat je kan maken..als mensen het duidelijk niet willen, dan gewoon niet doen. En soms willen ze het juist wel en mag je naderhand nog even betalen..

Wij hebben inmiddels ons laatste stukje China (voor deze reis) gehad en ook gelijk het mooiste stuk: TIBET!!!! Wat fantastisch.. Onze fotosectie is ook weer uitgebreid met een paar mooie mensenshots
pi_53862700
Vragen lijkt me wel netjes en ik heb dat meestal (altijd wel denk ik) ook gedaan. Ik heb in China nergens meegemaakt dat ze geld vroegen voor een foto. Als ze dat wel zouden doen zou ik ook niet betalen en er geen foto van maken dus.

Zouden de prijzen in China flink omhoog gaan rond de Olympische Spelen of zou dat alleen in Beijing een beetje het geval zijn?
pi_53899061
Morgen ga ik!!

Ik ga met een klasgenote reizen die een vriendin in Shanghai heeft, die zal dus wel weten wat je wel en niet kunt doen en kan het in ieder geval vragen in het Chinees..

Foto's zal ik online zetten!
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:25:19 #286
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_53905827
Wat shots van Shanghai









pi_53905903
Sightseeing tunnel echt te kitch was dat ding, de Efteling is er niks bij
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_53959302
Een ttijdje geleden heb ik een ticket geboekt voor China voor 18 dagen
Nu zijn er de laatste weken wat dingen gebeurd en kan en wil ik eigenlijk wel een stuk langer blijven in China en een visum voor 90 dagen aanvragen.

Moet ik nu mijn Ticket al veranderen of kan ik dit zo laten en pas in China contact opnemen met de vliegtuigmaatsschappij als ik het zelf tijd vind om naar huis te gaan?

Kan dit met aanvraag van een 90 dagen visa daar op mijn ticket 18 dagen staat gaan zij dit op de een of andere manier checken? bij binnenkomst bv?
pi_53990690
Hmmmz ik wilde wat foto's van shanghai gaan posten maar ze zijn bijna identiek aan die van thedunno.. dan maar de foto's van de Bund en de Pearl tower eruit halen..

wordt vervolgd...

(morgen met de nacht trein naar Beijing!!)
pi_54112020
hey mensen, als ik ga afstuderen in china, wat voor visum heb ik dan nodig? Een studenten visum of een werkvisum.

En is daarbij een invitation letter van het bedrijf noodzakelijk om het visum te krijgen?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:19:17 #291
62913 Blik
The one and Only!
pi_54112592
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:25 schreef thedunno het volgende:
Wat shots van Shanghai

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe maak je van die geweldige foto's bij nacht? Gebruik je een statief (ook in de tunnel?)? Bij mij mislukken dat soort foto's altijd
pi_54114680
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:08 schreef hj35 het volgende:
Een ttijdje geleden heb ik een ticket geboekt voor China voor 18 dagen
Nu zijn er de laatste weken wat dingen gebeurd en kan en wil ik eigenlijk wel een stuk langer blijven in China en een visum voor 90 dagen aanvragen.

Moet ik nu mijn Ticket al veranderen of kan ik dit zo laten en pas in China contact opnemen met de vliegtuigmaatsschappij als ik het zelf tijd vind om naar huis te gaan?

Kan dit met aanvraag van een 90 dagen visa daar op mijn ticket 18 dagen staat gaan zij dit op de een of andere manier checken? bij binnenkomst bv?
Als je nu al weet welke datum je wel weer terug wilt komen, zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij. Dan heb je in ieder geval de meeste kans dat het geregeld kan worden. Overigens kun je lang niet bij alle tickets de vertrek- en aankomstdatum wijzigen. Of als dit wel kan wordt er vaak minimaal 100 euro gerekend.

Visum staat geheel los van je ticket. Als ik het goed begrijp heb je nu al wel een 30-dagen visum? Het eenvoudigste is om even contact op te nemen met de ambassade in Den Haag. Misschien kun je het nog verlengen, maar het zou ook kunnen dat je een volledig nieuwe voor 90 dagen moet aanvragen. Wat sowieso kan is trouwens je visum ter plekke in China wijzigen, maar of dit het makkelijkste is..

Anyway, beetje late reactie, maar misschien heb je er nog wat aan. Veel plezier in ieder geval.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_54115146
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 15:55 schreef Dizzee het volgende:
hey mensen, als ik ga afstuderen in china, wat voor visum heb ik dan nodig? Een studenten visum of een werkvisum.

En is daarbij een invitation letter van het bedrijf noodzakelijk om het visum te krijgen?
Ga je een afstudeerstage doen dan? Ik denk dat een studentenvisum voldoende is, die had ik namelijk ook om stage te lopen.

Neem in ieder geval contact op met de Chinese ambasade / consulaat, zij weten het sowieso zeker.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:07:50 #294
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_54154153
quote:
[b]
Hoe maak je van die geweldige foto's bij nacht? Gebruik je een statief (ook in de tunnel?)? Bij mij mislukken dat soort foto's altijd
De nachtfoto's zijn met statief gemaakt. Een lage ISO waarde in combinatie met een langere sluitertijd geeft altijd een veel mooiere 'doorlichting' van de foto. Daarnaast heb je geen last van vervelende ruis.

Die in de tunnel is vanuit de hand. Hier ging het juist om het vangen van de beweging dus dat was in dit geval geen probleem.
pi_54154845
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:32 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ga je een afstudeerstage doen dan? Ik denk dat een studentenvisum voldoende is, die had ik namelijk ook om stage te lopen.

Neem in ieder geval contact op met de Chinese ambasade / consulaat, zij weten het sowieso zeker.
Klopt een afstudeerstage. Het is nog niet helemaal geregeld hoor, maar het ziet er op dit moment goed uit. Maar een studentenvisum dus, ik ga er geen vakken op een universiteit volgen ofzo he, het is in principe gewoon 'werken' bij een bedrijf, onder het mom van afstuderen.
pi_54155586
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:51 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Klopt een afstudeerstage. Het is nog niet helemaal geregeld hoor, maar het ziet er op dit moment goed uit. Maar een studentenvisum dus, ik ga er geen vakken op een universiteit volgen ofzo he, het is in principe gewoon 'werken' bij een bedrijf, onder het mom van afstuderen.
Ok, daarom weet ik het niet zeker, ik volgde ook geen vakken, maar ik gaf les op een college als stagaire. Beter even navragen!
pi_54254117
Ik ga over een +/- 2 weken (datum staat nog niet vast) voor mijn werk 2 weken naar Beijing. Ik kan er daarna nog ongeveer een week vakantie aan vast plakken. Heeft iemand goede ideen voor plekken redelijk in de buurt van Beijing. Ik dacht er zelf aan Xi'an, maar verder
pi_54735552
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:42 schreef MissX het volgende:
Ik ga over een +/- 2 weken (datum staat nog niet vast) voor mijn werk 2 weken naar Beijing. Ik kan er daarna nog ongeveer een week vakantie aan vast plakken. Heeft iemand goede ideen voor plekken redelijk in de buurt van Beijing. Ik dacht er zelf aan Xi'an, maar verder
Je zou ook nog naar Hohhot kunnen gaan in de provincie binnen-mongolie. Bij Hohhot heb je zeg maar uitgestrekte grasvlakten waar je paard kunt rijden en genieten van de mooie natuur, al is het daar rond deze tijd van het jaar waarschijnlijk erg vrij frisjes Het ligt wel een stuk dichterbij dan Xi'an. Xi'an is namelijk toch snel zo'n dikke 10 uur in de trein. Maar ik vond zelf Xi'an zeker de moeite waard, leuke 'kleine' stad, niet zo massaal als Beijing. Er zijn ook veel interessante dingen te zien daar in de buurt, zoals natuurlijk het terracotta leger en de tombe van shin xi huang. Ook kan je heel veel leuke tempeltjes wat ten westen en zuiden van de stad bekijken als je de tijd ervoor hebt. Maar dat kan je vast allemaal in een of andere reisgids vinden

Je kan ook naar Chengde (dus niet Chengdu ) gaan, wat iets ten noorden van Beijing ligt. Dit is een van de oude zomerverblijven van een van de keizers. Ik ben er zelf niet heen geweest, maar het schijnt wel mooi te zijn

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietjuh op 20-11-2007 12:27:51 ]
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_54738227
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:30 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ok, daarom weet ik het niet zeker, ik volgde ook geen vakken, maar ik gaf les op een college als stagaire. Beter even navragen!
Even gemaild en ik moet het F-visum aanvragen.

Benordigheden:
pasfoto
paspoort 6 maanden gelden
brief van school met afstudeerdatum

komt dus helemaal goed
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')