quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:21 schreef fishbeer het volgende:
ik had een 8 GB usb-stick voor 10 euro! :-)
Leuk, gefeliciteerdquote:Op maandag 14 augustus 2006 12:35 schreef jojomen4 het volgende:
Een van mijn wensjes is uitgekomenHet zal geen grote reis zijn van 3 maanden... maar ik ga wel stage lopen in China! Eind deze maand weg!
![]()
![]()
Tot eind jan 2007!
![]()
![]()
![]()
Nou.. dat weet ik dus niet echt.. Denk dat ik alleen vrij krijg tijdens de nationale dagen en weekenden.. dus das niet echt veel. Shanghai zal ik dan wel goed kennen want ik hoorde dat de nederlanders die bij het bedrijf werken bijna elk weekend daar te vinden zijn. Maarja.. ik wil nog zoveel meer zien.quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:44 schreef Vava het volgende:
[..]
Leuk, gefeliciteerden tijdens je verblijf zal je toch ook wel vrije tijd hebben dus kun je toch reizen in China!
Nog een maandje reizen er achteraan?quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:27 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Nou.. dat weet ik dus niet echt.. Denk dat ik alleen vrij krijg tijdens de nationale dagen en weekenden.. dus das niet echt veel. Shanghai zal ik dan wel goed kennen want ik hoorde dat de nederlanders die bij het bedrijf werken bijna elk weekend daar te vinden zijn. Maarja.. ik wil nog zoveel meer zien.
Dan heb ik gelijk les.. en 2 weken zou ik eventueel wel kunnen missen maar een maand in teveel. En zij betalen m'n terug vlucht ook en heb aangegeven dat ik niet langer door kan werken (wat zij heel graag wilden) dus kan moeilijk aangeven dat m'n vlucht eind feb is danquote:Op maandag 14 augustus 2006 15:48 schreef Vava het volgende:
[..]
Nog een maandje reizen er achteraan?![]()
Ah okay, nee dan komt het een beetje vreemd overquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:09 schreef jojomen4 het volgende:
Dan heb ik gelijk les.. en 2 weken zou ik eventueel wel kunnen missen maar een maand in teveel. En zij betalen m'n terug vlucht ook en heb aangegeven dat ik niet langer door kan werken (wat zij heel graag wilden) dus kan moeilijk aangeven dat m'n vlucht eind feb is dan
Dan zou je een klein deel uit kunnen zoeken, bijvoorbeeld Beijing. Maar aan de andere kant, Sjanghai is ook al een stad, kan me ook voorstellen dat je de stad dan wel gehad hebtquote:Maarja.. ik wil nog steeds die lange reis maken dus moet zoiezo een keer terugAl had nu reizen ook wel goed uitgekomen. Misschien dat ik een weekje kan misschien aan het eind ofzo. Al heb je daar eigenlijk geen fck aan omdat het te kort is.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:02 schreef TuuT het volgende:
hej jojomen, kan je mij misschien vertellen hoe je aan je stage gekomen bent? of anders of ze ook nog plek hebben voor een afstudeerder?Ik ben echt al een tijdje hopeloos opzoek naar een plek in China, dus alle tips zijn welkom!
mailen kan ook (ruudoss@hotmail.com)
Zelfs in winkels en warenhuizen?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:16 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja, over het algemeen veel goedkoper, maar ook vrijwel altijd nep.
ik studeer commerciele economie.. dus marketing en dergelijke.. het is alleen geen stage, maar een afstudeeropdracht. Dat betekend dat het één grote opdracht moet zijn... dat maakt het zoeken helaas een stuk moeilijkerquote:Op maandag 21 augustus 2006 00:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Voor welk vakgebied zoek je een stage?
De stekker die ze gebruiken lijkt er wel op, maar de twee pootjes staan net iets dichter bijelkaar...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:13 schreef jojomen4 het volgende:
Hoihoi!
Hier nog meer vraagjes van mij.. alvast bedankt voor het antwoorden!
Wat voor een stekker gebruiken ze in China? De gewone zoals wij in Europa hebben?
En ik heb 1 weekje vrij na m'n eerste week. Ik zou gelijk graag wat willen reizen omdat ik daar later dus niet veel tijd voor zal hebben denk ik. Wat zouden jullie me aanraden voor een weekje? Het mag vliegend of gewoon met train/bus. Beijing lijkt me leuk.. maar Hong Kong trekt me ook heel erg. Of zijn der andere leuke plaatsen waar iemand het een week uit kan houden?
![]()
Ik wil ook misschien gaan afstuderen in Shanghai, dan zit ik daar zo'n driekwart jaar. Je kunt even kijken op www.hollandinchina.org daar staat wel wat interessante informatie tussen. Ik heb m'n CV in een database in Shanghai laten plaatsen waar werkgevers aldaar toegang tot hebben.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:47 schreef TuuT het volgende:
[..]
ik studeer commerciele economie.. dus marketing en dergelijke.. het is alleen geen stage, maar een afstudeeropdracht. Dat betekend dat het één grote opdracht moet zijn... dat maakt het zoeken helaas een stuk moeilijkerMaar als je iets mocht weten: alle tips zijn natuurlijk van harte welkom!
![]()
nogmaals bedankt voor je mail jojomen4!
Ik had bij de Mediamarkt dus een verlengstukje gekocht voor 15 euro en toen zag ik in het boekje dat voor China de zelfde stekker-uitgang was als voor Europa.. vandaar dat ik het vroeg omdat ik hem anders ff terug ging brengen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 05:41 schreef SeLang het volgende:
jojomen4,
Electriciteit: 220V/50Hz. Er komen diverse soorten stekkers voor, maar de meest gebruikelijke is de Amerikaanse stijl met twee platte pootjes. Tussenstukjes kun je overal kopen.
Taal: Shanghainees, maar vrijwel iedereen spreekt goed Mandarijn. Dat is de officiele taal en iedereen leert dat op school. Hou er ook rekening mee dat in Shanghai en de industrie gebieden er omheen heel veel 'import' woont die dus uit andere delen van China zijn gekomen voor werk. Die mensen spreken ook geen Shanghainees. Mandarijn is dus hoe dan ook een zeer gangbare taal.
Merkproducten: In mijn ervaring zijn die vaak duurder dan in NL, ongeacht het feit dat de meeste dingen gewoon in China worden gemaakt. Dingen die geimporteerd zijn zijn sowieso duurder.
Tips voor een weekje vrij: obvious tip is natuurlijk Beijing. Daar ben ik zelf ook een paar dagen naartoe gegaan tijdens mijn 'National Holiday' vakantie. Hou er wel rekening mee dat iedereen dan op pad is (dus moeilijk om vluchten/ treinen etc te boeken) en dat het in Beijing super druk is. Maar dat heeft ook weer z'n charme. Ik heb de Chinese politie in burger toen goed in actie gezien op Tainanmen (ca 10 arrestaties gezien van mensen die probeerden te demonstreren. Meestal waren ze binnen 30 seconden omsingeld en (hardhandig) gearresteerd).
Btw: Hongkong kun je mooi volgende keer doen op de heenweg. Daar heb je geen visum voor nodig en je kunt er makkelijk binnen een dag een visum voor China regelen.
In welke plaats wordt jij gestationeerd en wat voor soort fabriek is het ?
Die moet je leren etenquote:Op woensdag 27 september 2006 09:56 schreef Evil_Jur het volgende:
Iemand ook van de mooncakes genoten vorige week? Daar zitten me wat goren smaken tussen, maar ook wel lekkere.
ja, maar vluchten zijn niet te duur (zie je echter alleen de grote steden), en treinen ook niet, maar dan ben je wel inflexibel (5 tot 10 dagen van te voren boeken, veelal alleen kan op tickets in de startplaats van de trein). Busverbindingen op de reguliere route zijn ook nog wel te doen, maar ga je van de geijkte route af dan is het hommeles. Bijvoorbeeld Yulin naar een plaatsje in de nabijheid van Pingyao was 12 uur in een oude gammele Iveco bus met kapotte verwarming, en erger, kapotte verlichting (250 km), het opvolgende stukje naar Pingyao (40 km) duurde 3 uur. Maar je ziet wel iets van het platteland zoquote:Op maandag 27 november 2006 08:51 schreef jack4ya het volgende:
Maar volgens mij, verkijk ik me onwijs op de afstanden??
Misschien idd in twee delen... Een keer Being als stedentrip en dan nu de "rest"quote:Op maandag 27 november 2006 09:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
knipje
Hangt denk ik vooral van de hoogte af. We waren in begin september in Kangding (een paar honderd kilometer ten westen van Chengdu), en waar Chengdu drukkend warm was, was Kangding nat en koud. Puur door een 1500 meter hoogteverschil. Dat geldt wellicht ook voor Dali en Lijang, die dacht ik beiden hoog liggen.quote:Op maandag 27 november 2006 10:19 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Misschien idd in twee delen... Een keer Being als stedentrip en dan nu de "rest"Dan denk ik aan 't zuiden inderdaad. Omgeving Chengdu naar HongKong oid. (Is Chengdu en westen daarvan niet nog te vroeg in maart?)
Dat lijkt me ontzettend weinig tijd. Dat betekent maar een klein stukje Laos, en elke dag reizen. Laos en NO-Thailand vul je gemakkelijk vier weken mee, imho. Wij deden al dertig dagen over noord-Laos, maar wij zijn dan ook sloom (waar Laos het ideale decor bij vormt, overigens)quote:(beetje off topic: Laos en NO-Thailand willen we ook nog eens, maar beiden een week is zat, dan de andere 1a2 we(e)k(en) vullen met Zuid China? Dan zouden we het weer om moeten gooien. En juist nu 't noorden gaan doen)
bussen kan vaak dezelfde dag zelfs nog, hangt van de gewenste snelheid van de bus + comfort af.quote:Op maandag 27 november 2006 12:39 schreef jack4ya het volgende:
We hebben Vietnam en Cambodja in 20 dagen gedaan geloof ik (Hanoi, Halong, Hue, NaTrang, Dalat, Saigon, PP, SiemReap, Saigon). De dagen rust die we ingepland hadden, hebben we allemaal ter plekke geschrapt. Werden we onrustig van. Ik krijg enorme enrgie van reizen (raar maar waar) en het reizen an sich (bus / trein) vind ik al prachtig. Ik kijk mijn ogen uit (mensen, landschap etc) terwijl de andere reizigers alleen maar liggen te slapen.
Dus voor veel reizen zijn we niet bang... Maar moet ook geen "über' vliegwerk werden natuurlijk. Graag zou ik wat meer tijd uitrekken, maar ja, vakantiedagen en geld is nou eenmaal eindig, en ik wil nog zo veel zien en doen. En ik heb to-taal-niet het idee dat ik een concessie doe, door veel km te maken.
Ik denk maar dat ik eens kilometers ga vergelijken dan krijg ik een beter idee denk ik.
Ik hoorde je al over bussen en treinen: Het is blijkbaar niet zoals we in Thailand/Cambodja/Vietnam hadden dat je een dag van te voren kan boeken? Dat vonden we juist makkelijk, nooit gezeur van planning enzo.
Wunderground(ik kende 'm wel, maar echt super handy)
Ik heb Tai Shan en Lao Shan beklommen, dat was inderdaad heel vermoeiend en vooral op Tai Shan was het erg druk. Beide keren was het stralend weer en ik heb er geweldige uitzichten gezien, zal binnenkort wat pics plaatsen. Wat was dat mooi!quote:Op maandag 27 november 2006 13:51 schreef jojomen4 het volgende:
Heeft iemand mooie wandelingen in de natuur gemaakt in China? En zoja waar?
Ik ben afgelopen weekend de Tai Shan gaan beklimmen.. dat was een berg met trappen.. denk uiteindelijk zo'n 800 meter geklommen met alleen trappen en zo'n 500 wandelend. Vooral de 800 meters waren flink beuken. Lekker fris was het en mistig en regenachtig..![]()
Volgende keer wil ik wel iets zonder trappen en minder toeristen (Chinezen).
mooi!quote:Op maandag 27 november 2006 17:56 schreef Evil_Jur het volgende:
Lao Shan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tai Shan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Respect! Ik krijg dat echt niet uit m'n strot... Mandarijns heeft geloof ik 9 klanken en kantonees 12... wat ik wel errug handig vond was het boekje 'point it'.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:47 schreef Evil_Jur het volgende:
Internet is een goede bron om je voor te bereiden. Onderweg zijn grote reisgidsen soms handig, maar ook een hoop gesleur. Ik heb me beperkt tot een taalgidsje van Lonely Planet en die vond ik best onmisbaar.
Ik zat er wat langer dus dan leer je wat noodzakelijke woorden wel uitspreken, maar aanwijzen heb ik ook veel gedaan hoor!quote:Op donderdag 25 januari 2007 08:54 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
[..]
Respect! Ik krijg dat echt niet uit m'n strot... Mandarijns heeft geloof ik 9 klanken en kantonees 12... wat ik wel errug handig vond was het boekje 'point it'.
[afbeelding]
Bij de Ako te verkrijgen.
Vaak ben je toch aangewezen op gebarentaal, dus kun je net zo goed aanwijzen wat je moet hebben!
En de belangrijkste tip: Zorg dat je altijd een handdoek bij je hebt![]()
Zoietsquote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Om een lift van een ruimteschip te krijgen toch?
Oh natuurlijk, hoe moet ik anders mijn kippen planten.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Om een lift van een ruimteschip te krijgen toch?
In hotels hebben ze meestal wel handdoeken, maar idd als het geregend heeft, kun je je er mee afdrogen, net als na het zwemmen. Ook tegen al het stof werkt een handdoek redelijk goed. Mocht je ooit in de problemen komen, dan kun je met je handdoek om hulp zwaaien. En een handdoek is altijd handig om Vogons weg te jagen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:25 schreef Remqo het volgende:
[..]
Oh natuurlijk, hoe moet ik anders mijn kippen planten.![]()
Maar hebben ze geen handdoeken in hotels? Regent het er zo vaak? Zijn er veel zwemgelegenheden? Moet ik een handdoek voor m'n snoet binden tegen de vervuiling?
Ik heb het boek van Insight Guides gebruikt, staat vrij veel informatie in en ook mooie foto's.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:49 schreef Remqo het volgende:
Op internet kwam ik o.a deze sites tegen die een hoop over China vertellen
http://www.geledraak.nl/
http://www.landenweb.net/china/
Zelf heb ik een capiotoolgids over China liggen en heb ik laatst een marco-polo gids gekregen, waar ook het een en ander instaat.
Maar een Lonely Planet en Point it lijkt me ook erg handig.
Waar heb ik die handdoek voor nodig?
Ik stap in mongolie uit en trek dan door naar china en dan india. Maar geen idee hoelang ik in mongolie blijf dus het zou handig zijn als ik het in mongolie kan regelen of china zelf kan regelenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:27 schreef Adelante het volgende:
ik zou voor alle zekerheid je visum voor vertrek regelen via de chinese ambassade hier in nederland. mocht er dan iets "mis" gaan, heb je alle tijd (en middelen) om het goed te regelen en dat scheelt je weer kopzorgen in de trein.
ga je trouwens de volledige reis maken (moskou-->beijing) of stap je echt in mongolie uit en dan verder trekkend richting/door china?
De visa die ik had waren 30 dagen geldig.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:39 schreef Chinless het volgende:
zn visum heeft toch een geldigheid van een halfjaar? ik weet natuurlijk niet hoelang je weg wil gaan, maar je kan het natuurlijk vooraf halen in NL.
Verder kan ik helaas niet helpen
De mijne (voor China) was 3 maanden geldig maar elk verblijf mocht niet langer zijn dan 30 dagen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:44 schreef BOKA het volgende:
[..]
De visa die ik had waren 30 dagen geldig.
Dat bedoelde ik ook, je hebt allerlei soorten visa (ik mocht echt maar 30 in totaal in China zijn).quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:49 schreef Vava het volgende:
[..]
De mijne (voor China) was 3 maanden geldig maar elk verblijf mocht niet langer zijn dan 30 dagen.
tsja, dat is altijd handiger, nietwaar, maar meestal wel duurder en inflexibeler?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:23 schreef theemuts1982 het volgende:
Ik wil met de transmongolie express naar mongolie en dan naar beneden trekken naar china. Wat is handiger:
- het visum voor china in nederland halen
kijk eens op het bulletin board van Lonely Planet bijvoorbeeld? Hou er wel rekening mee dat dat meestal een aantal dagen kost, tenzij je wat theegeld spendeert. Maar niets is zekerquote:- het visum in mongolie halen
Idem, maar ik dacht niet dat China visa on arrival had. Maar google en bulletin board en willekeurig welke travelguide geven vast uitsluiting. Luchthavens hebben in ieder geval geen visa on arrival.quote:- het visum bij de grens van china halen
je moet in je aanvraagformulier invullen hoeveel dagen je denkt te blijven. Als je 61 invult krijg je een visum voor 90 dagen vanaf datum binnenkomst. 60 en 90 dgen is in ieder geval even duur, dus ik zou 61 dagen invullen. Dat hadden wij in ieder geval wel gedaan, voor het geval we langer wilden blijven. Je hoeft geen tickets oid te overleggen bij je visum aanvraag. Zolang je niet invult dat je journalist of fotograaf oid bent, en maar niet invult dat je naar Tibet wilt, zit je goed. Dus je bent accountant, en je gaat naar Beijingquote:Op woensdag 7 februari 2007 21:01 schreef Pietjuh het volgende:
Ik wil aankomende zomer gaan reizen in China voor totaal 2 maanden.
Op de website van de ambassade zag ik dat de standaard lengte voor een visum echter slechts 30 dagen is. Kan ik zonder problemen gewoon een visum voor 60/90 dagen aanvragen, of krijg je die alleen in situaties waarvoor het echt nodig is? Dit is namelijk even handig te weten voor het boeken van mijn vliegticket
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |