Noord Zuid dachten we ook, maar we willen niet klem komen met Cambodja... liever wat snijden in Vietnam dan in Cambodja (puur gevoelsmatig)quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:56 schreef Svyatagor het volgende:
Ik zou Noord- Zuid doen, dan ga je naar het mooie weer toe
Dus vliegen naar Hanoi, via Hue en Hoi An etc afzakken naar uiteindelijk HCMC, en vanuit daar een rondtrip maken naar Cambodja. Wij zijn met de bus van HCMC naar Phnom Penn gegaan (1 dag), en vanuit daar met de boot naar Siem Reap (halve dag). Trek een week uit voor Cambodja, dan heb je een dag in PP, een dag of drie uit voor alle tempels, en wat tijd om te doen waar je zin in hebt.
Je zult wel veel onderweg zijn, maar imo is het goed te doen
eidt: oja, binnen Vietnam hebben we alles met de trein gedaan. Het is wat duurder (en soms langzamer), maar wel veel comfortabeler dan de bus!
Als je vanaf Siem Reap een vlucht naar NL kan krijgen, zou ik dat gewoon doen, dat scheelt je inderdaad weer terugvliegen naar HCMC. Verder denk ik dat je wel erg lang in Ha Long zit. Het is supermooi, maar wij hadden aan twee dagen meer dan genoeg. Tour genomen vanuit Hanoi: met een bus naar Ha Long, daar op een (vet luxe!) cruiseboot, baai rondvaren, grotten bekijken, zwemmen (wel een beetje koud), overnachting aan boord, volgende dag ontbijt, lunch, en weer met de bus naar Hanoi. Volgens mij hadden we diezelfde avond een nachttrein naar...Hoi An, geloof ik. (is overigens aanrader, schattig kleermakersdorpje waar je voor weinig de coolste kleren kunt laten maken!)quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:15 schreef jack4ya het volgende:
even hardop denken (compleet uit de mouw schudden nu)
Quote me maar niet anders word het een chaos
dag 1 Hanoi
dag 2 Hanoi - Halong
dag 3 Halong
dag 4 Halong
dag 5 Halong - Hanoi
dag 6 Hanoi - Hue
dag 7 Hue - Da Nang?
dag 8 Ergens een tunnelsetje (ben naam kwijt)
dag 9 Da Nang
dag 10 omgeving
euh... HCMC nog ergens en een uitloopje van voorgaande dagen
dag 15 HCMC naar Phnom Penn
dag 16 PP (killing fields)
dag 17 PP - Siem Reap
dag 18 Siem Reap
dag 19 Siem Reap
dag 20 Siem Reap ** dag 20 alternatief: terug naar HCMC
dag 21 Siem Reap - A'dam ** dag 21 alternatief: HCMC - A'dam
dag 22 A'dam
Das dan hanoi-halong-hoian in 3 dagen? Zozo... turbotripje?quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als je vanaf Siem Reap een vlucht naar NL kan krijgen, zou ik dat gewoon doen, dat scheelt je inderdaad weer terugvliegen naar HCMC. Verder denk ik dat je wel erg lang in Ha Long zit. Het is supermooi, maar wij hadden aan twee dagen meer dan genoeg. Tour genomen vanuit Hanoi: met een bus naar Ha Long, daar op een (vet luxe!) cruiseboot, baai rondvaren, grotten bekijken, zwemmen (wel een beetje koud), overnachting aan boord, volgende dag ontbijt, lunch, en weer met de bus naar Hanoi. Volgens mij hadden we diezelfde avond een nachttrein naar...Hoi An, geloof ik. (is overigens aanrader, schattig kleermakersdorpje waar je voor weinig de coolste kleren kunt laten maken!)
Van te voren boeken is dus niet noodzakelijk?quote:De treinen zijn prima, in Thailand heb ik helaas nooit een sleeper gehad, want die zaten meestal al vol, kan het dus niet vergelijken, maar in Vietnam is het zeker ok. Je kunt geloof ik kiezen tussen 2 of 6-persoonscabines, wij hadden twee keer een zespersoons helemaal voor onszelf, vrijwel de hele trein was leeg.
Valt mee, het is maar een uur of drie rijden vanaf Hanoi (en daar hadden we al een paar dagen gezeten).quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:39 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Das dan hanoi-halong-hoian in 3 dagen? Zozo... turbotripje?![]()
[..]
Nope, hooguit een dag vantevoren. Maar goed, dat hangt ook wel af van het seizoen, feestdagen etc. Wij waren er eind december.quote:Van te voren boeken is dus niet noodzakelijk?
Neequote:Ben je ook in Hue of Danang geweest?
Hanoi - Hoi an is, denk ik, meer dan drie uur?quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Valt mee, het is maar een uur of drie rijden vanaf Hanoi (en daar hadden we al een paar dagen gezeten).
[..]
Heb je ergens (in je hoofd of website) een reisplan van dag tot dag?quote:Nope, hooguit een dag vantevoren. Maar goed, dat hangt ook wel af van het seizoen, feestdagen etc. Wij waren er eind december.
[..]
Nee
Oja, natuurlijkquote:Op donderdag 9 maart 2006 11:48 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Hanoi - Hoi an is, denk ik, meer dan drie uur?
[..]
Niet echt, Vietnam was onderdeel van een veel langere reis door ZO Azië, dus we hebben het redelijk rustig aan gedaan. Is ook al een jaar of twee geleden. Maar een beetje speelruimte aan tijd over houden is zeker niet erg, je weet maar nooit. Bovendien kun je, als het ergens heel leuk is, langer blijven. Ik zou daarom ook zo min mogelijk vantevoren boeken, het is echt peanuts om het ter plekke te regelen.quote:Heb je ergens (in je hoofd of website) een reisplan van dag tot dag?
dag 5 Hanoi - Huequote:Op donderdag 9 maart 2006 11:37 schreef jack4ya het volgende:
dag 1 Hanoi
dag 2 Hanoi - Halong
dag 3 Halong (afhankelijk van tour?)
dag 4 Halong - Hanoi
dag 5 Hanoi - Hue
dag 6 Hue - Da Nang? / Hoi An?
dag 7 Da Nang / Hoi An?
dag 8 Ergens een tunnelsetje (ben naam kwijt) - DMZ
dag 9 omgeving
euh... HCMC nog ergens en een uitloopje van voorgaande dagen
dag 15 HCMC naar Phnom Penn
dag 16 Phnom Penn (killing fields)
dag 17 Phnom Penn - Siem Reap
dag 18 Siem Reap
dag 19 Siem Reap
dag 20 Siem Reap
dag 21 Siem Reap - A'dam
dag 22 A'dam
Visum voor Vietnam moet je idd vantevoren regelen, mocht je weinig tijd hebben...het visum voor Cambodja kan je gewoon aan de grens kopen...(25 USD of 1000 THB of 20 Euro )quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:32 schreef jack4ya het volgende:
Ik moet overigens nog de visa voor Vietnam en Combodja gaan regelen... Moet ik voor naar Den Haag want ik kwam een A'dams bureau tegen maar die vroeg min. 100,- handling kosten (2 pp x 2 visa)
Zo... dat scheelt dan! Hier betaal je 2 x 20 + 50 + 10 verzenden = ca 100,- euro!quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:53 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Visum voor Vietnam moet je idd vantevoren regelen, mocht je weinig tijd hebben...het visum voor Cambodja kan je gewoon aan de grens kopen...(25 USD of 1000 THB of 20 Euro )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |