abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26002123
Volgend jaar rond maart 2006 dus ga ik samen met mijn vriendin naar Azie. Dit topic wil ik open laten en alles posten wat ik allemaal mee maak en de voorbereiding enz, als het mag natuurlijk.

Dit zijn de landen en plaatsen die wij zeker willen gaan bezoeken.

Leuk dat je het vraagt. Er zijn wat veranderingen gebeurd. Ik ben naar mijn oom geweest en deze landen zijn er nu definitief uitgekomen.

China

Beijing/Peking 2 Weken
Xi’an 2 Dagen
Shanghai 4 Dagen
Hong-Kong 4 Dagen
Changdu 1 Week
Kunming 3 Dagen

Vietnam

Honoi 1 Week
Huu 2 Dagen
Ho Chi Minh City 1 Week

Cambodja

Phnom Penh 4 Dagen

Loas

Vientine 1 Week
Luong phrabang 1 Week

Thailand

Chiong Mai 1 Week
Bangkok 1 Week
Ko Pha 3 Weken

Ik ben me nu nog aan het inlezen. Hoe we alles gaan doen weten we nog niet.

Alleen dat ik van Amsterdam naar Peking vlieg en van Bangkok terug naar Amsterdam.

Ik zit nog te twijfelen of ik er een reis bureau bij moet betrekken.

Het budget is rond de 7000-8000, dat is wel exclusief alles. Misschien nog een sponsering van mijn ouders.

wordt vervolgd...
  Moderator dinsdag 5 april 2005 @ 18:50:54 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26004594
15 weken Azië, dat moet wel lukken met dat budget. Ziet er uit als een mooi reisschema.
quote:
Dit topic wil ik open laten en alles posten wat ik allemaal mee maak en de voorbereiding enz, als het mag natuurlijk.
Voor reisverslagen hebben wij altijd plaats.

Alvast veel plezier met de voorbereiding.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:53:46 #3
8474 Porto
Fok it..!
pi_26004654
Hoe lang ga je weg? want dit is wel erg veel om in een "korte" periode af te reizen..je kan opzich tussen de meeste steden een vliegtuig pakken maar dan zie je weinig van het land zelf..
quote:
Beijing/Peking 2 Weken Xi'an 2 Dagen Shanghai 4 Dagen Hong-Kong 4 Dagen Changdu 1 Week...
volgende zit niet echt lekker in elkaar.. logischer en grotendeels overland om China goed te zien zou zijn: Beijing - Xi'an - Chengdu - Canton - Hong Kong/Macau en dan via Nanning naar Hanoi Vietnam. Shanghai ligt erg ver uit de route maar je moet het zelf weten natuurlijk
pi_26005272
Veel? Dat valt toch wel mee. Ik heb samen gesteld met mijn oom, hij heeft een half jaar in Azie rond gereisd dus hij zal het wel weten neem ik aan.

Idem voor China. Op de kaart is het toch best logisch, ik heb het zelf gezien. a fijn ik ben nog veel aan het lezen dus misschien worden er wat dingen veranderd. Dit is in grote lijnen de bedoeling.

Ik denk ook dat het lukt met het budget, we gaan in normale hotels slapen, als er maar een eigen badkamer is. Verder willen we de laatste 3 weken in Thailand wel redelijk luxe zitten. Ben benieuwd.

Verder nog mensen nog aanmerkingen??
pi_26007048
Hmm 1 week Luong phrabang is best wel lang als ik het vergelijk met de tijd die je in andere steden doorrbrengt en 4 dagen in cambodja is natuurlijk veelste kort. zou zelf minstens 3 dagen voor Siem riep (angor) uittrekken wat gek genoeg helemaal ontbreekt op je lijsje.
pi_26007390
We wilden Cambodja juist een beetje kort houden omdat het nog heavy is. Maar we zien wel. Ja ik heb al veel over Siem riep gelezen en ook over ankorwat
pi_26009579
Siem Reap mag je absoluut niet overslaan!!! Is zo onwijs mooi!
Weekje voor Cambodja is goed te doen overigens. Phnom Phen heb je na 3 dagen wel gezien, Siem Reap moet je gewoon 3 dagen voor uittrekken en je hebt nog een reisdag ook.
pi_26009679
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:10 schreef Liejannuh het volgende:
Siem Reap mag je absoluut niet overslaan!!! Is zo onwijs mooi!
Weekje voor Cambodja is goed te doen overigens. Phnom Phen heb je na 3 dagen wel gezien, Siem Reap moet je gewoon 3 dagen voor uittrekken en je hebt nog een reisdag ook.
Hehe klinkt goed. Ik denk dat ik het eraan toevoeg! Bedankt

Kan iemand iets vertellen over Cambodja?
pi_26009908
Ja! Wat wil je weten? Ben er 4 jaar geleden geweest. Verslag staat ergens op Fok, zie handige links (geloof ik).
Erg mooi land. Kwam op mij nog erg ongerept over.
pi_26011720
Zekers, heb je niet de directe link? Je kan niet echt zoeken meer op fok.
  woensdag 6 april 2005 @ 09:37:46 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_26016947
Voor zo'n eenvoudige vlucht heb je geen reisbureau nodig toch? Wat zou je verder nog nodig hebben dan dat ticket?

Ik weet weinig van Azië, maar vind het wel altijd ontzettend zonde als iemand vooraf op deze manier z'n trip plant... De charme van zelfstandig reizen is dat je op bepaalde plekken langer blijft, ineens ergens anders naartoe gaat omdat je daar een leuk verhaal over hoort, ergens waar het kloteweer is of bij nader inzien niet zo leuk gewoon overslaat... Dat soort dingen. En dan heb ik het nog niet eens over onderweg ziek worden, treinen missen, stakingen of wolkbreuken, waardoor je schema in de soep loopt...

Hang er niet zoveel aan op! Lees je inderdaad lekker in en bekijk verder ter plaatse hoe het loopt. Dan reis je veel relaxter en is er ook geen stress als dingen niet zo lopen als je vooraf zo prachtig had gepland!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_26019092
Daar heb je gelijk in en dat zullen we ook zeker gaan doen maar je hebt toch een bepaalde lijn nodig. Je kan niet zomaar gaan reizen en als iets super is dan kunnen we gwoon langer blijven. Morgen ga ik weer lekker lezen over Azie.
  woensdag 6 april 2005 @ 11:20:28 #13
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26019159
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:23 schreef Liejannuh het volgende:
Ja! Wat wil je weten? Ben er 4 jaar geleden geweest. Verslag staat ergens op Fok, zie handige links (geloof ik).
Erg mooi land. Kwam op mij nog erg ongerept over.
Helemaal mee eens, en zou zonde zijn als je het zou missen, minimaal een week in Cambodja (paar dagen Angkor en paar dagen Phnom Penh (Killing Fields e.d.)) zou in je plan moeten

Alleen de Cambodjaanse keuken viel me een beetje tegen..
  woensdag 6 april 2005 @ 20:39:25 #14
22526 The_T
Shenzhen, China
pi_26032489
Ik ben in Shanghai geweest en qua oude cultuur valt daar niet veel te beleven. Als je echter modern China wilt zien, is er geen betere plek. Ik heb zelf niet de drang om nog een keer terug te gaan. Interessanter zijn twee steden buiten Shanghai : Hangzhou (meer + tempel) en Suzhou. Dat zal echter wel te veel zijn om ook allemaal te bezoeken.

Hoe zit het met reizen? Ik zie nergens reisdagen ingeboekt namelijk. Let wel op dat op nationale feestdagen het vervoer overvol is en je dagen van te voren moet boeken. Wees er ook op voorbereid dat alles in het Chinees is en dat bijna niemand Engels spreekt.

http://www.reizennaarchina.nl/China-steden.htm blijft een handig overzicht van steden in China. Ik ben het met Porto eens dat Shanghai erg uit de route ligt.
Bezoek ook eens m'n website: http://www.startinchina.com
pi_29328141
De plannen zijn weer concreter geworden. De planning van China is nu klaar. Deze plaatsen gaan we zeker bezoeken. Er kunnen natuurlijk nog dingen worden gewijzigd maar dit is in grote lijnen de route. We gaan de plaatsen bezoeken met de trein.

Beijing - Ongeveer een week
Tianjin
Ji nan
Suzhou
Shanghai - Ongeveer een week
Hangzhou
Xiamen
Hong Kong - Ongeveer een week
Macau (Dag trip)

Hierna gaan we door naar Vietnam. Verder hebben we bij de plaatsen gezet wat we kunnen doen. We willen ons nu even richten op Vietnam. Daar weten we "nog" niks vanaf.

Volgende maand gaan we ons enkeltje Beijng boeken. We zijn nu ook aan het kijken waar we afsluiten. Op een mooi bounty eiland in Thailand of in Maleise.
pi_29328307
Waarom een enkeltje Bejing boeken?
Kun je niet beter kijken of je een Open Jaw ticket kunt regelen?
pi_29328642
Tja niet echt overnagedacht. Tja ik dacht een enkeltje Beijing en dan ook een enkel ticket Bangkok - amsterdam. Dan ben ik rond de 900 euro kwijt. Ik ga maar 3.5 maand he. Ik ben nu al even aan het kijken op google.
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 17:08:39 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29328669
Op http://www.vliegwinkel.nl heb ik net even gekeken naar een ticket naar Beijing (1 maart 2006) en terug vanaf Bangkok (15 juni 2006). Met Finair ben je dan ¤ 680 p.p. kwijt. Dat is volgens mij een hele redelijke prijs.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_29328698
Als ik me niet vergis zijn enkele reizen vaak heel erg duur. Bij een Open Jaw heb je eigenlijk een retour, maar dan met een andere vertrek plaats dan aankomst plaats.
Tip: ga eens praten bij een reisbureau, als je de juiste persoon treft, dan kunnen ze je ontzettend goed helpen!
Misschien kun je dan zelfs nog wat interne vluchten erbij regelen ofzo!
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 17:10:02 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29328708
Herstel, dat was zonder luchthavenbelasting. Totaal is ¤ 804 p.p.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_29328763
Turkish Airlines Volwassenen 735,00 EUR + 126,86 EUR taks = 861,86 EUR (Economy)

Van Naar Vluchtnr. Vertrek Aankomst

Amsterdam Istanbul TK 1954 06/03 17:40 22:05
Istanbul Beijing, Capital TK 20 06/03 23:20 14:20 (07/03)

Bangkok Istanbul TK 61 13/06 01:05 06:45
Istanbul Amsterdam TK 1953 13/06 13:45 16:40

Je hebt gelijk, het is echt goedkope! Maar of turkish airline nou zo goed is.

Is verder BookXpress betrouwbaar. Alvast bedankt voor de tips!
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 17:13:10 #22
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29328799
Zie jij die van Finnair niet? Dat is wel een goede maatschappij.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_29328826
Vandaag ben ik bij de reisbureaus geweest maar die kunnen ons voorlopig niet helpen maar ik zag dus net een ticket voor 800 euro. Dat is zeker goed te doen. Nu hoop ik ook mooi geld over voor andere dingen.

Ons budget voor Azie is 5000 euro voor 3.5 maand. Dat is dus 50 euro per dag. Dat moet volgens mij genoeg zijn. Het liefste willen we wel samen op 1 kamer slapen mits de prijs het toelaat.
pi_29328956
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Op http://www.vliegwinkel.nl heb ik net even gekeken naar een ticket naar Beijing (1 maart 2006) en terug vanaf Bangkok (15 juni 2006). Met Finair ben je dan ¤ 680 p.p. kwijt. Dat is volgens mij een hele redelijke prijs.
Super bedankt! Dan zie je alleen wel vast aan een datum maar dat is ook niet zo erg. Nu zit ik alleen nog te twijfelen of ik nu al een hotel moet regelen in Beijing. Tja we komen toch in een onbekend land aan waar je bijna geen engels kan spreken en of het dan zo handig is om gelijk te gaan zoeken.
pi_29329277
Ik heb net even gebelt met Vliegwinkel.nl en zij zeggen dat Turkisch airline bijna gelijk is aan de KLM. Deze gaat het dan denk ik ook wel worden. Als je wil dan kan je het ticket ook nog 1 keer wijzigen. Bedankt voor de tips! Wat vinden jullie van de reis door China, toch wel logisch.

Als ik nu op 15 juni terug ga kan ik toch met Finnair mee, dus dat doe ik dan ook zeker.

Heenreis: (4865 mijl)

06-03-2006 Amsterdam (AMS) Vertrek 11:55 Finnair AY842 0

Helsinki (HEL) Aankomst 15:20
Vluchtduur: 02:25 Toestel: Airbus A319

06-03-2006 Helsinki (HEL) Vertrek 17:50 Finnair AY51 0

07-03-2006 Peking (PEK) Aankomst 07:35
Vluchtduur: 07:45 Toestel: MD-11

Terugreis: (5841 mijl)

15-06-2006 Bangkok (BKK) Vertrek 00:20 Finnair AY98 0

Helsinki (HEL) Aankomst 06:45
Vluchtduur: 10:25 Toestel: MD-11

15-06-2006 Helsinki (HEL) Vertrek 08:15 Finnair AY841 0