abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 december 2005 @ 10:19:25 #51
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33301174
5000 euro voor China voor eten en zakgeld????
Met de helft moet je het makkelijk redden!!

Heb je nog China tips nodig?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_33340258
Ik hoop het, we willen ook leuke dingen gaan doen. Zoals Disney in HongKong, geef maar tips over slaap plekken, beetje luxe al het kan.

We hebben nu voor 10 dagen beijng een mooi hostel voor maar 180 euro met ze tweeen.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:31:53 #53
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33340448
Ga je naar het Far East in Beijning?

Je vraagt luxe slaapplekker maar hebt in Beijing een Hostel geregeld?
Dat kan ik even niet met elkaar matchen.....

Hong Kong is veruit het duurst in China.....in de overige steden kun je heel goedkoop en goed overnachten.
pi_33342299
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:31 schreef CleeJee het volgende:
Ga je naar het Far East in Beijning?

Je vraagt luxe slaapplekker maar hebt in Beijing een Hostel geregeld?
Dat kan ik even niet met elkaar matchen.....

Hong Kong is veruit het duurst in China.....in de overige steden kun je heel goedkoop en goed overnachten.
Ja we vonden het fijn om te beginnen in een hostel, in shanghai willen we wat luxer. Tja vertel maar zoveel als je weet. Wat we kunnen doen in de plaatsen.
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:19:01 #55
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33343287
Hostel in Beijing kun je een folder vinden van een hostel in Shanghai, liggen ook nog folders daar van andere hostels in China.
Hostel in Shanghai ligt wel stukje buiten centrum, maar wij vonden het een fijn hostel.
Wat je kunt doen in de plaatsen? Ik zou de Lonely Planet China aanschaffen en lekker beginnen met inlezen ;-)
pi_33344241
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:19 schreef CleeJee het volgende:
Hostel in Beijing kun je een folder vinden van een hostel in Shanghai, liggen ook nog folders daar van andere hostels in China.
Hostel in Shanghai ligt wel stukje buiten centrum, maar wij vonden het een fijn hostel.
Wat je kunt doen in de plaatsen? Ik zou de Lonely Planet China aanschaffen en lekker beginnen met inlezen ;-)
Heb ik al, heb nu 4 goede boeken over China.
pi_33389646
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:31 schreef CleeJee het volgende:
In HK kan je ook goedkoop zitten als het moet. Ben net terug en heb in Mirador Mansions gezeten voor 6 euro per nacht (garden hostel), wel een dormroom maar schoon en vriendelijk personeel.
我要飞得更高 !
pi_34385004
Spannend mensen, de reis komt nu echt in zicht. Bijna alles is geregeld, heb er echt zoveel zin in! Nog minder dan 6 weken.
pi_35376623
Aangezien het bijna zo ver is.

http://robeneline.waarbenjij.nu/

Als mensen het leuk vinden.
  donderdag 23 februari 2006 @ 09:34:18 #60
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35396866
Rob, veel plezier met je reis!!!

In het topic over Beijing had ik nog iets leuks geplaatst over een foodcourt, voor jullie denk ook wel heel leuk, lekker Chinees eten voor heel weinig namelijk:

De foodcourt ligt aan dé winkelstraat van Beijing, de Wangfujing Dajie. De ingang zit links naast de McDonald's (als je ervoor staat, zit aan het begin van de winkelstraat), als je binnen komt, ga je gelijk met een trap naar beneden en komt de geweldige eetlucht je al tegemoet!
Je koopt een puntenkaart en je kunt echt rondlopen en uitkiezen wat je wil door de gerechten die ze hebben staan aan te wijzen, helemaal geweldig!
pi_35405533
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:14 schreef versteegrob het volgende:

Kan iemand iets vertellen over Cambodja?
Wat wil je weten over Cambodja? Ik ben er in januari geweest.
Eerst 3 weken Vietnam en daarna nog een week Cambodja.

Met de boot naar Phnom Penh daar twee dagen wat absoluut te kort was en daarna met de boot verder naar Siem Reap. In Seam Reap 3 dagen doorgebracht. De tempels van Angkor zijn super mooi.

Hou er wel rekening mee dat pinnen in Cambodja lastig is. In Seam Reap is sinds half jan 1 pinautomaat van een Australische bank. In Phnom is er ook maar een en komt er een bij. Neem dus voldoende travellers cheques mee. Alles betaal je in dollar (amerikaanse). De toegang tot Angkor is voor 1 dag 20 dollar en een pas een voor drie dagen is 40 dollar.
Voor dames neem als je naar de Angkor Wat gaat een broek mee. Je mag deze tempel gewoon bezoeken in een rok. Je kunt een klim naar boven maken en door het stijgingspercentage van de trap kan iedereen onder je rok kijken.
Voor de heren onderaan kun je rustig zitten en omhoog kijken (er zijn altijd dames die wel een rok aanhebben)

Phnom Penh bezoek het Tuol Sleng museum en de Killing Fields. Het Presidentieel Paleis en de Zilveren Pagode zijn ook zeer zeker de moeite waard (ga in de morgen want het is erg warm en weinig schaduw op het terrein). Ook het historsch museum is de moeite waard.
Ik heb in PP een kookcursus gevolgd. Het wordt georganiseerd door een Nederlander, een Cambodjaanse dame geeft de cursus.
In PP eten bij Friends een restaurant vlakbij het Paleis, het wordt gerunt voor en door zwerfjongeren. Heerlijke shakes.
En bij komen van een vermoeide dag bij Seeing Hands (tegenover de Wat Phnom). Seeing Hands is een massage salon waar blinden leren masseren.

Goede doelen projecten zijn er erg veel in Cambodja en dat is ook nodig. Het land het is super arm en er lopen er erg veel bedelaars rond.

lekkermakertje Cambodja
pi_35427174
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:34 schreef CleeJee het volgende:
Rob, veel plezier met je reis!!!

In het topic over Beijing had ik nog iets leuks geplaatst over een foodcourt, voor jullie denk ook wel heel leuk, lekker Chinees eten voor heel weinig namelijk:

De foodcourt ligt aan dé winkelstraat van Beijing, de Wangfujing Dajie. De ingang zit links naast de McDonald's (als je ervoor staat, zit aan het begin van de winkelstraat), als je binnen komt, ga je gelijk met een trap naar beneden en komt de geweldige eetlucht je al tegemoet!
Je koopt een puntenkaart en je kunt echt rondlopen en uitkiezen wat je wil door de gerechten die ze hebben staan aan te wijzen, helemaal geweldig!
Bedankt, ga het zeker zoeken, het ziet er lekker uit. Als ik het heb gevonden dan hoor je het.
pi_35450247
Hoe zit het met de valuta, hebben jullie altijd dollars bij je? Ik las namelijk dat je in Cambodja niet eens kan pinnen Ik wil namelijk niet al te veel geld op zak hebben.

Dus wat voor soort valuta is handig om te gebruiken in china, vietnam, cambodja en thailand.
pi_35450461
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:40 schreef versteegrob het volgende:
Hoe zit het met de valuta, hebben jullie altijd dollars bij je? Ik las namelijk dat je in Cambodja niet eens kan pinnen Ik wil namelijk niet al te veel geld op zak hebben.

Dus wat voor soort valuta is handig om te gebruiken in china, vietnam, cambodja en thailand.
Zie mijn hele verhaal hierboven over Cambodja.

In Vietnam en Thailand kun je volop pinnen. In Vietnam kun je ook dollars kopen om Cambodja uit te zingen.
pi_35461122
Ah, dat moet wel lukken met zón budget.
Amstelveen de beste
pi_35461581
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:53 schreef anisubs het volgende:
Ah, dat moet wel lukken met zón budget.
Het budget is iets anders.

We hebben samen als zakgeld 4000 euro, in april komt hier nog eens 2000 euro bij.

We gaan 5 weken zelf reizen in China dus we moeten alles nog betalen, we rekenen hier op ongeveer 2500 euro. Dan gaan we naar Vietnam/Cambodja/Thailand, hier is het vervoer en de hotels al betaald dus dan hoeven we alleen eten te betalen. Ik hoop echt dat we het redden met het geld.

4000 euro zou mooi zijn voor 3 maanden wie o wie kan hier wat over zeggen.

Dat zou 40 euro per dag zijn, niet echt veel als je het mij vraagt.
pi_35469891
Eten in Vietnam kun je voor minder als 5 euro en daarvoor heb je uitgebreid gegeten en gedronken.
Souvenirs in Vietnam kosten ook niet veel net als de entree.

Cambodja is iets duurder daar heb rond de 5 euro een maaltijd. De netree gelden zijn ook hier iets hoger maar zeker niet vergelijkbaar maar Nederland met een uitzondering en dat is Angkor met entree gelden voor 1 dag van 20 dollar en voor drie dagen 40 dollar.

Het niet goed afdingen is de reden dat misschien hoog kan uitkomen.
In Vietnam kost een fles water van 1,5 liter 6000 dong. Ze vragen meestal meer.
In Hoi An echter zijn de meeste fixed en lijkt het alsof je niet kan afdingen. Probeer het dan toch.
pi_36785989
Sinds 3 dagen ben ik in Vietnam. Maar het reizen door Azie kan toch wel duur zijn zeg, poe hey. Gelukkig dat mijn reis door Vietnam en Cambodja, Thailand bijna helemaal al betaald is.

Hanoi is echt lekker chaos en het weer is super, wel even wennen maar goed te doen.

Check voor verhalen www.robeneline.waarbenjij.nu
  zondag 9 april 2006 @ 10:50:17 #69
11665 Rex_Mundi
Dajia hao !
pi_36786195
Wat is er zo duur dan ? Vietnam is een van de goedkoopste landen in deze regio.
我要飞得更高 !
pi_36796932
quote:
Op zondag 9 april 2006 10:50 schreef Rex_Mundi het volgende:
Wat is er zo duur dan ? Vietnam is een van de goedkoopste landen in deze regio.
Het komt gewoon omdat ik alles moet betalen. Gisteren 40 euro opgemaakt in 1 dag, wel naar het waterpoppen theater geweest. En nog wat dingen gekocht, 2 x slippers, petje en veel gegeten dan kom je er wel.

Het kan heel goedkoop zijn als je gaat eten als de locals maar dat doe ik dus niet, wil altijd wel in een restaurant eten. Als ik aan het lopen ben eet ik vaak wel van de straat, zoals fruit enzo.

Met ze tweeen was China 2000 Euro samen dan heb je wel alles, hostels, 2 x vliegen, lekker eten, veel dingen gedaan, vaak de taxi gepakt. Het is vooral zo duur geworden door HK, dat koste zeker 500 euro voor een week maar het gaat snel met het geld. Gelukkig begin ik morgen aan de indivduele reis door de rest van Azie.

Toeteloe
pi_36800514
Versteegrob, ga ook meteen langs Macau ouwe gambler Boot vanaf HK, uurtje varen, hele dag door.
pi_38200992
Nog maar 1.5 week en dan is het alweer over

Net weer verhaaltje geschreven

http://robeneline.waarbenjij.nu/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')