abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47472476
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:35 schreef cultheld het volgende:
Afvallen is makkelijk heb ik ontdekt. Gewoon je levensstijl veranderen . Sinds ik in Arnhem op kamers woon (dat is nu ongeveer 3 maanden) ben ik 6 kilo afgevallen, door simpelweg dagelijks naar school te lopen (40 minuten) en na 19:00 niks meer te eten. Daarnaast kickboks ik ook nog, maar dat deed ik voorheen ook al. Inmiddels zit ik op 77 kilo, maar ik wil uiteindelijk naar de 73-74 en dat gaat lukken . Daar heb ik geen dieet voor nodig gehad: Ik eet nog steeds wat ik wil, al heb ik het geluk dat ik veel vette dingen überhaupt niet lust. Ook drink ik geen cola of andere frisdranken: Hoofdzakelijk water, thee, melk en vruchtensappen. Met bier drinken ben ik ook gekapt: Alleen een baco'tje of malibu-cola tijdens het stappen. Ik kan niet zeggen dat ik ook maar een seconde het gevoel heb dat ik iets mis qua eten/drinken en ik voel me fitter dan ooit.

Nu nog vrolijker lachen op foto's
pi_47472594
Dat vergeet ik altijd
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47472842
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:40 schreef popolon het volgende:

[..]

Als je jong bent,zeg jonger dan 30, gaat het inderdaad veel makkelijker.
Volgens mij is dat een béétje onzin. Op je 30ste verjaardag gaat er niet ineens een knop om: "30! Vet worden!" De meeste mensen van over de 30 bewegen ook gewoon veel minder, en geven dan de stofwisseling de schuld. Maar ze fietsen nooit meer, zoals jongeren dat moeten, en ze rennen, feesten, vliegen ook niet meer.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:39:26 #54
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47474524
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:55 schreef Toeps het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een béétje onzin. Op je 30ste verjaardag gaat er niet ineens een knop om: "30! Vet worden!" De meeste mensen van over de 30 bewegen ook gewoon veel minder, en geven dan de stofwisseling de schuld. Maar ze fietsen nooit meer, zoals jongeren dat moeten, en ze rennen, feesten, vliegen ook niet meer.
Niet ineens natuurlijk maar je stofwisseling gaat zeker veranderen als je rond die leeftijd komt, kan ook 25 zijn voor de een, of 35 voor de ander. Het kost meer moeite en je zult harder moeten trainen voor dezelfde resultaten die je 'vroeger' gewend was.

Zelf geef ik er niet veel om, ik voel me prima en dat is het belangrijkste.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_47474618
Je stofwisseling wordt echt trager hoor, ben toen ik een jaar of 38 was, 10 kg afgevallen in 3 maanden tijd met precies hetzelfde wat ik nu doe, en heb er nu (ben bijna 48) veel langer voor nodig.

dinsdag 20 maart 2007 @ 15:53:01 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47475010
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:55 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik woog tot mijn 30ste 58 kilo, kon vreten als een bootwerker en kwam niets aan, na mijn 30ste kwam ik wel aan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:58:06 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47475204
Ik was vroeger 2 meter en 80 kilo. De botten staken overal uit.

Nou ben ik rond de 100 en dat staat toch echt wat beter. En nog steeds 2 meter trouwens, ik let wel op eventueel aankomen, of inkrimpen.

Volgens het BMI zit ik net in licht overgewicht. Ze kunnen me mooi de pot op.

Ik hou me redelijk aan de Pietbijbel en recht zo die gaat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_47475533
100 kilo stelt toch niks voor als je 2 meter bent? Die BMI-maffia moet je al helemaal niet geloven: Volgens die criteria zouden atleten als Melvin Manhoef (1.74, 90 kg) en Jerome le Banner (1.90, 120 kg) respectievelijk te zwaar en obees zijn .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47476072
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:07 schreef cultheld het volgende:
100 kilo stelt toch niks voor als je 2 meter bent? Die BMI-maffia moet je al helemaal niet geloven: Volgens die criteria zouden atleten als Melvin Manhoef (1.74, 90 kg) en Jerome le Banner (1.90, 120 kg) respectievelijk te zwaar en obees zijn .
100kg en 2 meter zegt idd helemaal niks. Maar in veel gevallen gaat het niet om een atleet maar om een slungel met een buikje.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_47476246
Heb je ook een aankom-plan voor me?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:27:58 #61
45206 Pietverdriet
pi_47476408
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:24 schreef erikkll het volgende:
Nee, geen zekere. In principe meer eten dan je verbruikt, maar ik vrat tot mijn 30ste als een bootwerker en kwam niet aan.
Ik produceer nog steeds enorme hoeveelheden warmte, zelfs de grootste koukleum kan niet met mij onder één deken slapen omdat dat te warm wordt, deed ik als kind al, nooit handschoenen aan in de winter maar altijd warme handen.
pi_47476535
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:24 schreef erikkll het volgende:
Op massa trainen en vlak voor je gaat slapen een vette hap eten. Dan kom je zo 20 kilo aan in een jaar.
pi_47476920
Klinkt als een goede stappenplan.

Lipton Ice tea zonder prik bevat dat ook veel calorieen dat drink ik namelijk best wel veel.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:44:31 #64
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47477030
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:07 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ik begreep niet waarom je het als je het over alcoholische dranken hebt in het bijzonder bier noemt.
Likeur, maar ook whiskey, wodka en de al genoemde rum, lijken mij een slechter idee...
Daar twee glaasjes van levert hetzelfde.
Jaaa, maar!

In de 1 zitten meer suikers ( lees koolhydraten ) dan de ander.
Zo is wodka een goed idee
droge wijn ook

maar rum, whiskey, likeur, bier en dergelijken een minder slim plan.
alcohol blijft alcohol, maar de samenstelling van het product bepaalt wel degelijk of het in meer of mindere mate dikmakend is.
Ik ben ook maar weer braaf aan de wijntjes gegaan, want de whiskey wilde toch iets sneller naar mijn heupen dan ik leuk vond
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:45:50 #65
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47477077
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:30 schreef cultheld het volgende:

[..]

Op massa trainen en vlak voor je gaat slapen een vette hap eten. Dan kom je zo 20 kilo aan in een jaar.
Of een gezondere manier:

KT + grote hoeveelheden eiwitten tot je nemen.
Van eiwit kom je sneller aan dan van vet. Mensen met een snelle stofwisseling kunnen zo vet eten als ze willen, maar dan gebeurt er niets.

Of oud worden, dat kan ook heel erg stimuleren
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:50:01 #66
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47477236
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:07 schreef cultheld het volgende:
My point.
Ik werd in het vorige topic beschuldigd van ondergewicht ( ooit 52 bij 176 )
Wat nergens op slaat; omdat mijn bouw dusdanig is dat ik nogal wat vrouwelijke rondingen heb. Zowel boven en onder.
Mijn gewicht komt dus op specifieke plekken te zitten. Waardoor ik minder slank oog dan ik eigenlijk weeg.
Een voordeel, want je ziet het ook minder erg als ik aankom, maar soms ook een nadeel.
BMI zegt dus geen fluit en waarom mensen er nog steeds in geloven alsof het een bijbel is, is mij nog niet duidelijk.

Ik vind dat we allemaal moeten overstappen naar de PMI, de PietMass Index:

- zie je er apetijtelijk uit?
- heb je lol?
- geniet je van je eten?

Gefeliciteerd; u bent gezond!
pi_47477389
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:50 schreef SHE het volgende:

[..]

My point.
Ik werd in het vorige topic beschuldigd van ondergewicht ( ooit 52 bij 176 )
Wat nergens op slaat; omdat mijn bouw dusdanig is dat ik nogal wat vrouwelijke rondingen heb. Zowel boven en onder.
Mijn gewicht komt dus op specifieke plekken te zitten. Waardoor ik minder slank oog dan ik eigenlijk weeg.
Een voordeel, want je ziet het ook minder erg als ik aankom, maar soms ook een nadeel.
BMI zegt dus geen fluit en waarom mensen er nog steeds in geloven alsof het een bijbel is, is mij nog niet duidelijk.

Ik vind dat we allemaal moeten overstappen naar de PMI, de PietMass Index:

- zie je er apetijtelijk uit?
- heb je lol?
- geniet je van je eten?

Gefeliciteerd; u bent gezond!
Dat heeft een vriendin (lekker wijf, echt geen gratenpakhuis) van me dus ook: Die is 179 en 50 kilo, kan eten wat ze wil en komt geen gram aan. Dat is gewoon een snelle stofwisseling. Om dat nou ondergewicht te noemen gaat te ver. Ik ben 't er mee eens: PMI voor iedereen
pi_47477545
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:45 schreef SHE het volgende:

[..]

Of een gezondere manier:

KT + grote hoeveelheden eiwitten tot je nemen.
Van eiwit kom je sneller aan dan van vet. Mensen met een snelle stofwisseling kunnen zo vet eten als ze willen, maar dan gebeurt er niets.

Of oud worden, dat kan ook heel erg stimuleren
Waarin zit dat spul?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:00:53 #69
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47477669
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:57 schreef erikkll het volgende:

[..]

Waarin zit dat spul?
dat zit heel veel in witkazen zoals mozzarella; heel veel in kwark, in vlees, tonijn, in tartaar, in lever, in noten, in snij/sperziebonen etc.
en als je een luie flikker bent; dan bestel je gewoon een dikke pot Whey Protein en drinkt er wat shakes naast.
pi_47477833
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:44 schreef SHE het volgende:

[..]

Jaaa, maar!

In de 1 zitten meer suikers ( lees koolhydraten ) dan de ander.
Zo is wodka een goed idee
droge wijn ook

maar rum, whiskey, likeur, bier en dergelijken een minder slim plan.
alcohol blijft alcohol, maar de samenstelling van het product bepaalt wel degelijk of het in meer of mindere mate dikmakend is.
Ik ben ook maar weer braaf aan de wijntjes gegaan, want de whiskey wilde toch iets sneller naar mijn heupen dan ik leuk vond
Ahaaa. En zulke dingen zie je niet direct terug in het aantal caloriën?

Ik ben bang dat mijn heupen daar ook vandaan komen
Sweet and innocent...
pi_47477885
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:00 schreef SHE het volgende:

[..]

dat zit heel veel in witkazen zoals mozzarella; heel veel in kwark, in vlees, tonijn, in tartaar, in lever, in noten, in snij/sperziebonen etc.
en als je een luie flikker bent; dan bestel je gewoon een dikke pot Whey Protein en drinkt er wat shakes naast.
kazen vind ik echt heel vies.

De rest eet ik toch best vaak!

63 kg bij 1.80 meter is overigens geen ondergewicht volgens zo'n bmi metertje. Ik vind 't te weinig
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:12:39 #72
45206 Pietverdriet
pi_47478077
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:07 schreef erikkll het volgende:

[..]

kazen vind ik echt heel vies.

De rest eet ik toch best vaak!

63 kg bij 1.80 meter is overigens geen ondergewicht volgens zo'n bmi metertje. Ik vind 't te weinig
63 Kilo bij 180 is niet verkeerd, en je bent nog jong. Geen zorgen over maken, als je gespierder wilt worden moet je gewoon trainen.
pi_47492098
sinds zondag kan ik amper meer normaal eten vanwege heftige buikpijnen, ik kan je verklappen dat dat ook erg goed werkt!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 21 maart 2007 @ 02:48:36 #74
84524 Morwen
I got life
pi_47497822
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
sinds zondag kan ik amper meer normaal eten vanwege heftige buikpijnen, ik kan je verklappen dat dat ook erg goed werkt!
Het heerst In combi met Pds is dat heel fijn

Ow en OT: 3 zwangerschappen willen ook wel 1 en ander overhoop gooien, niet bewezen I know. Maar ik kan nauwelijks iets eten zonder aan te komen. Mannetje eet alles wat los en vast zit en is een spijker. Niet eerlijk? Neuh, ik eet gewoon minder en voel me prima hoe ik nu ben
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_47505381
Wat is behalve water en thee nog meer te drinken als je wat af wilt vallen?? Drankjes als vifit enz misschien?
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:17:05 #76
45206 Pietverdriet
pi_47505584
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:10 schreef Stansfield het volgende:
Wat is behalve water en thee nog meer te drinken als je wat af wilt vallen?? Drankjes als vifit enz misschien?
Je kan alles drinken, maar alle Kcal die je daardoor binnenkrijgt zal je moeten verbruiken.
Bij water en thee krijg je geen Kcal binnen (mits je geen suiker in je thee gooit)
pi_47506030
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan alles drinken, maar alle Kcal die je daardoor binnenkrijgt zal je moeten verbruiken.
Bij water en thee krijg je geen Kcal binnen (mits je geen suiker in je thee gooit)
Ja ok, alleen water en thee vind ik nou niet echt heel erg lekker. En om daar nou heel veel van te drinken is ook weer zo wat. Dus ik vroeg me af wat nou net iets minder suiker heeft dan dat? Ice thee zonder prik bijvoorbeeld of vifit is dat net iets minder slecht dat water of thee?
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:31:08 #78
45206 Pietverdriet
pi_47506104
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:29 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ja ok, alleen water en thee vind ik nou niet echt heel erg lekker. En om daar nou heel veel van te drinken is ook weer zo wat. Dus ik vroeg me af wat nou net iets minder suiker heeft dan dat? Ice thee zonder prik bijvoorbeeld of vifit is dat net iets minder slecht dat water of thee?
Ik heb geen idee, dan zal je moeten kijken hoeveel Kcal er in zitten.
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:32:41 #79
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_47506158
Als je toch iets anders wil drinken kan je ook tomaten of groentesap drinken.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:32:55 #80
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_47506163
Ice tea zonder prik heeft waarschijnlijk net zoveel suiiker als andere frisdranken.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_47506337
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

63 Kilo bij 180 is niet verkeerd, en je bent nog jong. Geen zorgen over maken, als je gespierder wilt worden moet je gewoon trainen.
mwah, vind mezelf te smal!

Ik kan er overigens prima mee leven
pi_47506778
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ice tea zonder prik heeft waarschijnlijk net zoveel suiiker als andere frisdranken.
Dacht ik ook altijd. Zonder suiker bevat maar 2 kcal, met suiker ook nog maar 35 kcal!
Sweet and innocent...
pi_47507080
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:29 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Je zou kunnen kiezen voor echt vruchtensap (dus niet die nectars e.d.) maar dan nog met mate.
Het is echt even iets dat tot je lijf moet doordringen. Je hebt al doe zoetigheid helemaal niet nodig, je hebt alleen maar die behoefte omdat je het regelmatig krijgt.
Drink een tijdje geen frisdrank e.d. en je vind het waarschijnlijk niet eens lekker meer omdat het veel te zoet is.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_47508215
Ik zal thuis eens kijken naar de ice tea zonder prik. En vanmiddag in de supermarkt wanneer ik weer mijn bruine brood en fruit insla.
pi_47509187
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Je zou kunnen kiezen voor echt vruchtensap (dus niet die nectars e.d.) maar dan nog met mate.
Het is echt even iets dat tot je lijf moet doordringen. Je hebt al doe zoetigheid helemaal niet nodig, je hebt alleen maar die behoefte omdat je het regelmatig krijgt.
Drink een tijdje geen frisdrank e.d. en je vind het waarschijnlijk niet eens lekker meer omdat het veel te zoet is.
Ik drink zelden frisdrank, maar als ik 't drink vind ik 't nog gewoon lekker hoor
pi_47509809
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:57 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik drink zelden frisdrank, maar als ik 't drink vind ik 't nog gewoon lekker hoor
Ik niet.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_47509860
Mooi topic dit, heel veel van de dingen die je aankaart heb ik in het verleden zelf ook al bedacht en ze lijken me ook aannemelijker dan het 'echte' afvallen/lijnen.
Ik heb alleen nog wel wat opmerkingen,
Het doorbreken van je leefpatroon kost heel veel moeite en energie, de reden waarom sommige mensen zoveel aankomen is juist omdat ze niet erg consequent zijn met de maaltijden, of heel snel aan verleidingen toegeven. Ze hebben vaak wel de motivatie en willen ook echt afvallen maar gek genoeg lukt het toch niet door gebrek aan zelfvertrouwen of doordat ze niet elke dag opnieuw de dissipline kunnen opbrengen. Zijn er nog tips voor deze groep mensen?
En je hebt ook nog een andere groep, mensen die in vergelijking met slanke mensen niet eens veel meer of zelfs evenveel eten maar toch er snel aankomen, waarschijnlijk een trage verbranding? Wat zouden die mensen kunnen doen?

Mocht er iemand daar antwoord op weten dan graga in de OP vermelden. Nu gaat de OP alleen over wát je kunt doen, maar nog niet direct over hóe, het zijn leuk zijn om goeie tips te krijgen over hoe het vol te houden is, en niet de standaard tips die in elk afvalboek staan, maar dingen die echt werken.
-
pi_47513929
Net even gekeken in de supermarkt op wat verschillende drankjes hoeveel calorieen ze per 100 ml hadden. Die light frisdranken hebben dan wel maar 1 calorie toch blijft dat niet het beste denk ik. En "gezonde"drankjes als dubbelfris en vruchtensap hadden idd behoorlijk wat calorien. Vift heeft er nog best weinig 65 per 100 ml.
pi_47514331
En optimel? Daar zitten ook bijna geen calorieen in, maar geldt daar hetzelfde voor als bij light frisdranken?
A smile is all you need
pi_47514770
Dat denk ik niet want van dat soort zuilveldrankjes krijg ik altijd wel een redelijk vol gevoel.
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:54:02 #91
45206 Pietverdriet
pi_47516014
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:15 schreef Nikki1806 het volgende:
En optimel? Daar zitten ook bijna geen calorieen in, maar geldt daar hetzelfde voor als bij light frisdranken?
Zitten daar zoetstoffen in?
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:58:20 #92
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47516233
Alleen calorietjes tellen heeft geen zin. Beter kijk je naar de vetten en aantallen Koolhydraten.
Je lichaam draait niet op calorieen hoor; maar op de inname van suikers, eiwitten en vetten.
Koolhydraten ( suikers dus ) vinden je lichaam niet zo fijn in overvloed, net als vet.
je hebt ze beiden nodig, dat absoluut, maar de inname ervan beperken is de basis.

Als je wil weten of iets verantwoord is, moet je dus kijken of ergens vet in zit, en zo ja hoeveel en hoeveel koolhydraten het bevat.

Vwb magere joghurt; word je vaak belazerd. Het is idd vetvrij, maar barst van de suikers.
Meer vaak dan in de volle variant.
En geloof me, koolhydraten gaan sneller naar je buik dan vetten.
In dit geval kan ik optimel wel van harte aanbevelen. zowel de drinks als de joghurt bevatten geen vet en nauwelijks koolhydraten.
Heel verantwoord dus.

Al met al genomen, denk ik wel dat je niet moet gaan muggeziften met light producten, maar gewoon normale , eerlijk voeding in juiste hoeveelheden en combinaties moet eten.
De manier waarop ons lichaam werkt, is wetenschappelijk vastgelegd en dus is bijvoorbeeld de montignac theorie helemaal niet onjuist.
van een hamburger zal je niet dikker worden; zelfs niet met kaas.
Maar dan moet je er geen broodje en saus bij eten
Van een lekker vet vleesje zal je ook niet aankomen; mits je de aardappels ( suikers dus ) achterwege laat en je vlees gewoon met groenten eet.

Eigenlijk bestaat er niet eens zoiets als een dikmaker; het is vaak meer de combinatie van voedingsmiddelen die roet in het eten gooit.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:02:26 #93
45206 Pietverdriet
pi_47516418
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:58 schreef SHE het volgende:
Alleen calorietjes tellen heeft geen zin. Beter kijk je naar de vetten en aantallen Koolhydraten.
Je lichaam draait niet op calorieen hoor; maar op de inname van suikers, eiwitten en vetten.
Koolhydraten ( suikers dus ) vinden je lichaam niet zo fijn in overvloed, net als vet.
je hebt ze beiden nodig, dat absoluut, maar de inname ervan beperken is de basis.

Als je wil weten of iets verantwoord is, moet je dus kijken of ergens vet in zit, en zo ja hoeveel en hoeveel koolhydraten het bevat.

Vwb magere joghurt; word je vaak belazerd. Het is idd vetvrij, maar barst van de suikers.
Meer vaak dan in de volle variant.
En geloof me, koolhydraten gaan sneller naar je buik dan vetten.
In dit geval kan ik optimel wel van harte aanbevelen. zowel de drinks als de joghurt bevatten geen vet en nauwelijks koolhydraten.
Heel verantwoord dus.

Al met al genomen, denk ik wel dat je niet moet gaan muggeziften met light producten, maar gewoon normale , eerlijk voeding in juiste hoeveelheden en combinaties moet eten.
De manier waarop ons lichaam werkt, is wetenschappelijk vastgelegd en dus is bijvoorbeeld de montignac theorie helemaal niet onjuist.
van een hamburger zal je niet dikker worden; zelfs niet met kaas.
Maar dan moet je er geen broodje en saus bij eten
Van een lekker vet vleesje zal je ook niet aankomen; mits je de aardappels ( suikers dus ) achterwege laat en je vlees gewoon met groenten eet.

Eigenlijk bestaat er niet eens zoiets als een dikmaker; het is vaak meer de combinatie van voedingsmiddelen die roet in het eten gooit.
Nee, de dikmaker is meer eten dan dat je verbruikt. Als jij bij wijze van spreken iedere dag een marathon loopt, kan je gruwelijk veel eten zonder aan te komen.
Waar het om gaat is dat als je wilt afvallen dat je gezond, voldoende en gevarieerd eet en meer beweegt.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:05:56 #94
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47516574
Dat is weer een ander uiterste. Je vergeet even dat ieder zijn eigen metabolisme heeft en de 1 nu eenmaal sneller verbrand dan de ander.
Voor je de leidraad kan aanhouden dat je alles kunt eten wat je wilt, ongeacht je type verbranding, zou je elke dag moeten sporten en flink ook.
Dat haalt niet iedereen.

Meer eten dan je verbruikt is geen feit. Want je kunt heel veel eten en toch afvallen. eigenlijk eten ook veel mensen die te dik zijn, veel te weinig en verkeerd.
dus nee, in deze ben ik het niet helemaal met je eens; simpelweg omdat niet elk verbrandingsproces hetzelfde is; deze is uniek zelfs.
pi_47517323
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Zitten daar zoetstoffen in?
Yep, Aspartaam en Acesulfaam-K als ik me niet vergis
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:28:49 #96
45206 Pietverdriet
pi_47517547
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:23 schreef Weird- het volgende:

[..]

Yep, Aspartaam en Acesulfaam-K als ik me niet vergis
Dan geld daar hetzelfde voor als voor Light frisdrank
pi_47538982
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:05 schreef SHE het volgende:

Meer eten dan je verbruikt is geen feit.
Jawel hoor.
quote:
Want je kunt heel veel eten en toch afvallen.
Als je heel veel verbruikt inderdaad.

Er was een poos geleden bij de BBc een programma 'the truth about food' die deze mythe onderzocht heeft:
quote:
Is it my metabolism?
Do you have a friend who can eat anything she wants and never put on weight? Do you simply look at a cake and feel your waistline expanding? Think it’s all down to your metabolism? Think again.

We found two best friends, Becky and Jo, with very different shaped bodies who think that how much you can eat is all down to your metabolic rate.

We decided to dispel this myth once and for all by closely watching, and testing our friends over the course of 10 days. Not completely trusting them to record their food diaries accurately, we also placed cameras around their homes and used our secret weapon- doubly labelled water. Without our volunteers realising, we could see exactly how many calories they were consuming and the energy they used to move around just by examining their daily urine samples. By asking them to keep the food diaries we could also see whether they were being truthful with themselves.

At the end of the week did their urine results match their food diaries? Not quite. Becky and Jo’s urine samples showed that although they did a similar amount of activity Becky ate 50% less per day than Jo.

"the larger you are the higher your metabolic rate"

In fact, the larger you are the higher your metabolic rate, the amount of energy your body uses at complete rest, will be. This is because when your body is at complete rest larger people need more energy to pump the blood around the body and to keep moving. Just as a big car uses more fuel so a bigger person uses more energy.

So, next time you go to blame your metabolism for your weight, remember the cold hard truth - thin people eat less.
pi_47539620
Wat is eigenlijk een goed en makkelijk ontbijt. Ik heb smorgens niet al te veel tijd en wil gewoon iets wat ik gelijk op kan eten zonder te hoeven maken zeg maar.
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:22:04 #99
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_47539670
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:20 schreef Stansfield het volgende:
Wat is eigenlijk een goed en makkelijk ontbijt. Ik heb smorgens niet al te veel tijd en wil gewoon iets wat ik gelijk op kan eten zonder te hoeven maken zeg maar.
Bakje yoghurt met wat mueslie?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_47539759
Ik eet altijd brinta. Oke, het kost 2,5 minuut om het te maken. Je neemt een schaaltje melk, gooit dat in de magnetron voor twee en een halve munuut, roert de brinta erdoor en klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')