abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 maart 2007 @ 13:39:09 #1
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_47432800
Hallo mensen ,
Ik zit al een tijdje met het volgende dillemma:

Mijn bureaustoel is nu toch echt stuk en ik ben dus noodgedwongen op zoek naar een nieuwe. Ontdanks mijn slechte werkhouding en alle bijhorende klachten heb ik eigenlijk nooit het belang van een goede bureaustoel ingezien. Nu de mijne vervangen moet worden ga ik me er toch maar eens aan wagen. Nu was mijn eerste ingeving de wat duurdere series van ikea omdat mijn bureau (galant serie) daar ook vandaan komt. Echter vind ik de stoelen van ikea na veel proefzitten en afwegen eigenlijk maar een hele hoop plastic voor ook een hele hoop geld en ben ik gaan twijfelen of dit wel de goede stoel voor mij zou zijn. (op de een of andere manier krijg ik altijd alles kapot ).

Nu ben ik sinds kort aan het denken gezet, omdat ik een studieexcursie heb gehad naar Ahrend. Daar heb ik enkele stoelen gezien die er erg goed uitzien. Echter bleek dat deze stoelen ook erg prijzig zijn. Nu zit ik dus af te wegen wat ik ga doen:

Hierbij even een eisenpakketje:
- Armleuningen ( liefst instelbaar ).. Met mijn computergebruik (verslaving ) en behoefte aan computer voor studie, is extra steun voor mijn rechterarm gewenst ivm muis..
-Goede stevige hoge rugleuning. Door de combinatie verkeerde houding en verkeerde stoel heb ik op dit moment klachten aan de spieren rond mijn schouderbladen.
- Liefst gasveer of iig een goede hoogteverstelling.
-Wieltjes moeten goed lopen op harde vloer (op de kamer van de werkplek ligt laminaat).
- Liefst tussen 50 en 200 euro (al vind ik dat als student eigenlijk al erg veel geld voor een stoel)

Nu heb ik dus enkele opties:
- Ikea
- 2ehands Ahrend? (serie : 220? 230?)
- ???? (suggesties?)

Heeft iemand suggesties van eventuele andere goede merken of een bepaald model wat je aan kan raden? Op de hogeschool waar ik studeer staan Ahrend 230's en dit zijn fijne stoelen. Ik zie echter wel dat de armleuningen bij veel stoelen lam worden. Conclusie van dit verhaaltje? Help
  maandag 19 maart 2007 @ 13:54:06 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_47433328
Ik lees hier even mee
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 19 maart 2007 @ 14:06:02 #3
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_47433758
Mits je over een pasje (kunt) beschikken, heeft Office-centre altijd wel goede stoelen voor een (imo) acceptabele prijs...beste kun je je laten adviseren in de winkel zelf en ervaren wat je het beste vindt zitten..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  maandag 19 maart 2007 @ 14:15:01 #4
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_47434097
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:06 schreef Koepert het volgende:
Mits je over een pasje (kunt) beschikken, heeft Office-centre altijd wel goede stoelen voor een (imo) acceptabele prijs...beste kun je je laten adviseren in de winkel zelf en ervaren wat je het beste vindt zitten..
Helaas beschik ik niet over een pasje omdat ik geen bedrijf heb. Hoe werkt dit precies? Moet je hiervoor ingeschreven staan bij KVK? Heb namelijk van een oom van me ook goede ervaringen gehoord over officecentre. Misschien anders binnenkort maar eens even een familieuitje regelen naar officecentre Overigens zijn andere ervaringen natuurlijk nog steeds welkom
  maandag 19 maart 2007 @ 14:18:41 #5
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_47434216
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:15 schreef Remco87 het volgende:

[..]

Helaas beschik ik niet over een pasje omdat ik geen bedrijf heb. Hoe werkt dit precies? Moet je hiervoor ingeschreven staan bij KVK? Heb namelijk van een oom van me ook goede ervaringen gehoord over officecentre. Misschien anders binnenkort maar eens even een familieuitje regelen naar officecentre Overigens zijn andere ervaringen natuurlijk nog steeds welkom

U kunt alleen bij ons kopen indien u in het bezit bent van een Office Centre bedrijfskaart. Deze kaart kunt u verkrijgen tegen overlegging van een recente inschrijving van de Kamer van Koophandel of een BTW inschrijving, en een geldig legitimatiebewijs.

Bron

Dat dus....
  maandag 19 maart 2007 @ 14:21:04 #6
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_47434302
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:18 schreef Koepert het volgende:

[..]

U kunt alleen bij ons kopen indien u in het bezit bent van een Office Centre bedrijfskaart. Deze kaart kunt u verkrijgen tegen overlegging van een recente inschrijving van de Kamer van Koophandel of een BTW inschrijving, en een geldig legitimatiebewijs.

Bron

Dat dus....
Daar had ik dus even vierkant overheen gelezen Thnx. Ik zat al op de productpagina voor ik et door had gelezen. Daar zag ik Bisley stoelen die er interesant uitzien. Dit zou idd wel eens een goed alternatief kunnen zijn voor ahrend voor zover ik dat vanaf een foto kan beoordelen
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:14:29 #7
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_47480299
Sugesties zijn natuurlijk nog steeds welkom. Ik ga binnenkort hier even op het industrieterrein kijken. Is een opruiming van ahrend stoelen. Ik ga ook even langs officecenter want een nieuwe stoel vind ik eigenlijk een fijner idee dan een 2ehandse. Iemand nog andere sugesties?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:16:32 #8
3185 Adelante
To let it go now
pi_47480367
Ik heb de mijne via Topdeq uit Mijdrecht aangeschaft. Die hebben veel keus, goed design en redelijke prijzen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_47488275
Wil je een echt stoel ga je voor een Herman Miller Aeron.

Bij deze toko hebben ze ook andere 2e hands stoelen: http://www.madeko.com/
  woensdag 21 maart 2007 @ 18:50:28 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47520697
*zwiep*

K&W --> LIF
pi_47531651
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:54 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik lees hier even mee
Ik ook, ik heb hard een nieuwe nodig. Op mijn werk vooral heb ik last van mijn nek (sinds er nieuwe stoelen zijn gekomen en de oude stoelen, die wel goed zaten, spoorloos verdwenen zijn) en daar is nu een nieuwe betere bureaustoel besteld. Voor thuis wil ik ook een betere stoel, linkje van _Arthur ziet er wel goed uit.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 22 maart 2007 @ 01:41:13 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_47535597
Een goede stoel is een stoel die volledig afgesteld kan worden op je lengte en bouw. Laat je gewoon eens goed adviseren door iemand met verstand van zaken
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_47536114
Ik heb zelf 'n bureaustoel van LeenBakker. Lederen stoel, hoge rugleuning (goed voor je rug ), armleuningen.... Je hebt ze van 50 tot de 80/90 euro. Ik zou zeggen, stap er eens binnen. (ditzelfde geldt ook voor de Kwantum en vergelijkbare winkels )
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:50:28 #14
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_47548152
Als eerste iedereen bedankt voor de reacties. Tussen de sites en adressen zitten inderdaad gave stoelen. Vooral die Herman Miller is een aparte stoel en een ware lust voor het oog als je het mij vraagt. Jammer is dat ik nergens prijzen kan vinden want ik ben bang dat hier ook een prijskaartje aanhangt.

De leenbakker is opzich een goede sugestie. Mijn vriendin heeft daar echter een keer een stoel gekocht en daar blijkt de rugleuningverstellingsmechanisme erg snel kapot van te gaan. (die blijf je dus elke keer repareren het is wel zo'n fijne stoel dat je dat er voor over hebt, dus op dat gebied heb je wel gelijk ).

Ik heb morgenochtend een afspraak bij een opruiming van ahrend stoelen hier in de buurt. Waarschijnlijk zal het gaan om 160's en 220's. Mocht hier wat tussen zitten voor een leuke prijs dan ben ik denk ik al wel voorzien. Behalve als die Herman Miller goedkoper blijkt te zijn dan ik denk Wat een beest

Edit: Ik heb prijzen gevonden en deze gaan boven de 1000 euro Tenzij iemand hier heel erg lief is om mij die stoel te schenken valt die dus af Morgen maar eens eerst bij die opruiming gaan kijken
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:07:48 #15
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_47548692
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 02:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik heb zelf 'n bureaustoel van LeenBakker. Lederen stoel, hoge rugleuning (goed voor je rug ), armleuningen.... Je hebt ze van 50 tot de 80/90 euro. Ik zou zeggen, stap er eens binnen. (ditzelfde geldt ook voor de Kwantum en vergelijkbare winkels )
Ja de prijs van de LB is wel lekker, maar de kwaliteit is er ook naar.....En geloof me ik werk er

De duurste LB stoelen halen het miss net bij die van de Office Centre (ja weer die ja) ( of eigenlijk willekeurig welke kantoorzaak), dus zeker als je er echt VAAK op zit, zou ik maar wat meer investeren voor een echt goede stoel. Ik heb mazzel gehad en kreeg een 349,- stoel voor 199,- (verzekeringskwestie) maar t was me die 349,- achteraf ook wel waard... Goede stoel, blijft goed, zit heerlijk en nergens geen klachten..

Edit: Jajaja 2 verschillende zinnen in je hoofd, 1 opschrijven, gaat niet altijd goed

[ Bericht 10% gewijzigd door Koepert op 22-03-2007 16:03:11 ]
pi_47550572
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:07 schreef Koepert het volgende:

nergens geen klachten..
Dus je hebt overal klachten?
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:12:00 #17
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_47553256
Een goede stoel is zijn geld dubbel en dwars waard (en ik kan het weten.... )
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_47573267
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:50 schreef Remco87 het volgende:
Ik heb morgenochtend een afspraak bij een opruiming van ahrend stoelen hier in de buurt. Waarschijnlijk zal het gaan om 160's en 220's. Mocht hier wat tussen zitten voor een leuke prijs dan ben ik denk ik al wel voorzien. Behalve als die Herman Miller goedkoper blijkt te zijn dan ik denk Wat een beest

Edit: Ik heb prijzen gevonden en deze gaan boven de 1000 euro Tenzij iemand hier heel erg lief is om mij die stoel te schenken valt die dus af Morgen maar eens eerst bij die opruiming gaan kijken
Mijn Herman Miller Aeron is een jaar of 2-3 geleden voor rond de 300-350euro gekocht (uit een failliete inboedel). Stoel was mischien wel een paar weken gebruikt destijds.

Ik denk als je goed zoekt en wat gedult hebt je er vast wel 1 tegen komt voor dit bedrag.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 17:20:33 #19
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_47588160
Die bureaustoelendump bleek niet echt een succes. Eigenlijk was er met elke stoel wel wat mis. (lees kapot )Weer terug bij af dus Overtoom en officecenter hebben tot nu toe eigenlijk de leukste dingen verwacht ik. Echter zit ik met beide winkels dat ik niet particulier mag kopen. Toch eens wachten tot mijn oom een keer tijd heeft om mee te rijden met zijn kvkinschrijving

Die Herman Miller Aeron laat ik maar zitten , Ik geloof niet dat ik hem voor dat bedrag nog kan krijgen behalve als ik heeeel veel mazzel heb.
pi_47588629
Viking Direct misschien, verkoopt wel aan particulieren.
pi_47593328
Ik zit al jaren op een goedkope lederen leenbakker stoel. Bevalt uitstekend, nooit problemen mee gehad. Hij is alleen wel aan vervanging toe, bekleding is een beetje vaal (het zitvlak).
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
pi_47624091
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 10:17 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Mijn Herman Miller Aeron is een jaar of 2-3 geleden voor rond de 300-350euro gekocht (uit een failliete inboedel). Stoel was mischien wel een paar weken gebruikt destijds.

Ik denk als je goed zoekt en wat gedult hebt je er vast wel 1 tegen komt voor dit bedrag.
Ik denk niet dat je nu iets kan vinden voor dat geld, Aeron's zijn erg populair..
pi_47736962
Whoa... Heb ff gezocht naar prijzen voor die Herman Miller Aeron's... Werd ik niet echt vrolijk van (en die stoelen zien er echt zwaar relaxed en ergonomisch verantwoord uit!)
  woensdag 28 maart 2007 @ 13:07:42 #25
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_47745927
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 03:34 schreef hydraulix het volgende:
Whoa... Heb ff gezocht naar prijzen voor die Herman Miller Aeron's... Werd ik niet echt vrolijk van (en die stoelen zien er echt zwaar relaxed en ergonomisch verantwoord uit!)
Haha ik kwam paar posts terug idd tot dezelfde conclusie. Het ziet er super uit maar de prijs is er jammer genoeg ook naar.

Ik heb via een kennis weer een adres die bureaustoelen heeft staan. Vanmiddag weer kijken Hoe moeilijk kan het zijn, een bureaustoel aanschaffen
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:12:33 #26
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_47753440
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:07 schreef Remco87 het volgende:

[..]

Haha ik kwam paar posts terug idd tot dezelfde conclusie. Het ziet er super uit maar de prijs is er jammer genoeg ook naar.

Ik heb via een kennis weer een adres die bureaustoelen heeft staan. Vanmiddag weer kijken Hoe moeilijk kan het zijn, een bureaustoel aanschaffen
Eindelijk is het gelukt. Ben net terug en zit nu op mijn nieuwe stoel Ben een eindje over mijn budget heen geschoten, dat wel. Ik heb een kastel kubix gekocht Deze stoel had voor mij veel te bieden en zit ook erg goed. Er zit onderandere synchroonmechaniek onder, een gasveer, in diepte verstelbare zitting enz. Ik heb er ook nog in hoogte verstelbare armleuningen op, en voor het oog een verchroomd onderstel. Goedgekeurd door arbo enz, dus is ideaal omdat ik er lang op zit op een dag. Ik zal binnen een weekje even een ervaring posten.
pi_47755576
Ziet er goed uit! Dus je ging over de ¤200,-? Waar heb je het gehaald als ik vragen mag en hebben ze er nog meer staan ?
Ik heb deze gevonden op internet... Is nog steeds een pittig bedrag. Gelukkig staat die A&I kantoorinrichting bij mij in de buurt.
* hydraulix heeft ook een bureaustoel nodig
pi_47756953
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:12 schreef Remco87 het volgende:

[..]

Eindelijk is het gelukt. Ben net terug en zit nu op mijn nieuwe stoel Ben een eindje over mijn budget heen geschoten, dat wel. Ik heb een kastel kubix gekocht Deze stoel had voor mij veel te bieden en zit ook erg goed. Er zit onderandere synchroonmechaniek onder, een gasveer, in diepte verstelbare zitting enz. Ik heb er ook nog in hoogte verstelbare armleuningen op, en voor het oog een verchroomd onderstel. Goedgekeurd door arbo enz, dus is ideaal omdat ik er lang op zit op een dag. Ik zal binnen een weekje even een ervaring posten.
Leuk, maar waar heb je ze gekocht? Die vreemde taal heb ik weinig aan.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:05:17 #29
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_47823175
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:03 schreef hydraulix het volgende:
Ziet er goed uit! Dus je ging over de ¤200,-? Waar heb je het gehaald als ik vragen mag en hebben ze er nog meer staan ?
Ik heb deze gevonden op internet... Is nog steeds een pittig bedrag. Gelukkig staat die A&I kantoorinrichting bij mij in de buurt.
* hydraulix heeft ook een bureaustoel nodig
Die stoel van mij was rond de 300 ex. Dit was een aanbieding, dus als die tweedehandse aeron naar je zin is, zou ik die ook even in je overweging meenemen mocht je deze stoel overwegen. Inderdaad een berg geld.. Maar ik moet zeggen dat ik in deze stoel een stuk beter zit, en dat met een beetje letten op mijn houding mijn problemen in mijn schouders/rug nu al steeds minder worden. En dat na 3 dagen (wel continu op gezeten, topdrukte met leren nu..). Ik merk dat ik erg moet wennen aan de lendensteun, omdat ik normaal altijd met mijn onderrug bol zit (onderuit gezakt). Maar juist die lendensteun zorgt dat mijn rug ontlast wordt.

Voor de rest weet ik de naam van de winkel even niet zo te noemen. (zou even op de rekening moeten kijken) Is een klein bussiness to bussiness zaakje in tilburg dus als particulier kopen lukt daar zoieso ook niet.. Volgens mij is dat ook de enige importeur van Nederland. Als je dus merkgek bent is dit misschien niet de perfecte stoel, maar over het zitcomfort en de kwaliteit (zover dat uit uiterlijk is op te maken) ben ik echt over te spreken. En er zit trouwens ook 5 jaar garantie op. Er stonden er trouwens nog wel meer en er waren er nog in verschillende kleuren bij te bestellen.
quote:
Leuk, maar waar heb je ze gekocht? Die vreemde taal heb ik weinig aan.
Sorry verkeerde linkje, als je verder had gekeken dan je neus lang was had je gezien dat die site ook op Engels in is te stellen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')