"If you look back at your memories during your period in Amsterdam what was your best memory? "quote:
telt het onderlinge resultaat dan niet mee?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:50 schreef mcyodogg het volgende:
twi, 2 jaar geleden stonden PSV en AZ gelijk aan kop bij de winterstop met het zelfde doelsaldo, alleen AZ had meer goals gemaakt. Teletekst plaatste AZ daarom als eerste, maar de KNVB zei dat als er eenzelfde scenario was aan het einde van het seizoen, dat er dan een kampioenswedstrijd gespeeld zou moeten worden. Dat zou dus ook moeten gebeuren met PSV en Ajax in dit geval, lijkt me.
Dat weet ik niet, destijds moest AZ-PSV nog plaatsvinden, ik kan me niet herinneren dat er toen wat gezegd was over die wedstrijd. Maar het zou kunnen dat dat een factor is.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:52 schreef toma het volgende:
[..]
telt het onderlinge resultaat dan niet mee?
Bronquote:Artikel 17 - Competitieresultaten
4. a. Wanneer in een competitie een of meer elftallen in aanmerking komen voor een titel, promotie of degradatie is het doelsaldo beslissend, indien het behaalde aantal punten gelijk is. Is het doelsaldo gelijk dan is het aantal doelpunten voor beslissend. Is ook het aantal doelpunten voor gelijk, dan wordt een beslissingswedstrijd of een beslissingswedstrijdenreeks gespeeld.
voetbal ter goedkeuring wordt voorgelegd.
Hij is al méér dan twee duels goed bezig.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:30 schreef RayMania het volgende:
Weet je waar ik ook heel blij van word, dat Huntelaar gewoon weer terug is. Vijf keer scoren in twee duels.
Hopelijk blijft hij volgend jaar in Amsterdam!quote:Op maandag 19 maart 2007 21:30 schreef RayMania het volgende:
Weet je waar ik ook heel blij van word, dat Huntelaar gewoon weer terug is. Vijf keer scoren in twee duels.
Zijn opvolger heb je al in huis.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:31 schreef Aanvoerder het volgende:
Laten we nou geen kampioen worden, anders gaat Sneijder weg.
2x zo grote bank = 2x zoveel geldquote:Op maandag 19 maart 2007 23:07 schreef Nashje het volgende:
Wat gaat er met ons shirt gebeuren als ABN Amro onder Barclays gaat?
De naam ABN Amro zal wel blijven hoor.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:07 schreef Nashje het volgende:
Idd. Zo'n sterke merknaam wordt heus niet zo snel vervangen hoorquote:Op maandag 19 maart 2007 23:09 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De naam ABN Amro zal wel blijven hoor.
Ajax naar de Barclays Premiership !quote:Op maandag 19 maart 2007 23:07 schreef Nashje het volgende:
Het lijkt Paul de Leeuw wel in de blauwe jas (beetje links)quote:Op maandag 19 maart 2007 23:28 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
Bij ajax.nl houden ze ook wel van een geintje.
Links naast de vlag staat Markus Rosenbergquote:Op maandag 19 maart 2007 23:30 schreef jna het volgende:
[..]
Het lijkt Paul de Leeuw wel in de blauwe jas (beetje links)
waarschijnlijk weet ie niet eens wat buitenspel isquote:Op maandag 19 maart 2007 23:33 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat is een kakkerlak.
Lijkt meer op Kalou.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:37 schreef Black-Death het volgende:
Nee, Leonardo links onder de 1!
weet je waar ik blij van word, dat Henk eindelijk door heeft dat 442 beter is voor deze selectie dan 433. Dat heel het team daardoor beter gaat spelen zowel collectief als induvidueel. Bijv. KjH, Steek, Heitinga, Urby etc.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:30 schreef RayMania het volgende:
Het wordt erg lastig ja. Vijf punten is heel veel. PSV zal echt 2 moeten verliezen en Ajax zal sowieso erg aan het doelsaldo moeten werken en verder zelf alles winnen.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:43 schreef StarGazer het volgende:
Hoe graag ik het ook wil, ik zie Ajax toch geen kampioen worden dit jaar
quote:Shirt Davids voor ‘verkeerde’ jongen
Door SJOERD MOSSOU
EINDHOVEN - Ajax-voetballer Edgar Davids, die zondagmiddag even boos werd op een ballenjongen van PSV, heeft...
Ballenjongen Dennis (links) kreeg het shirt dat voor Thomas (rechts) was bedoeld. FOTO PETER SMULDERS
...zich vergist bij een poging het goed te maken.
De Ajacied gaf na de wedstrijd zijn shirt weg, maar dat deed hij per ongeluk aan de verkeerde ballenjongen, zo bleek later.
Davids sloeg na de 5-1 winst op PSV een vaderlijke arm om de schouder van een blond jongetje. ,,Sorry dat ik even boos op je was,’’ leek de Ajacied te willen zeggen. Davids trok zijn shirt uit en gaf hem aan Dennis Groen, jeugdspeler in PSV D1 en ballenjongen bij de topper in Eindhoven.
Het moment werd fraai vastgelegd door de camera’s van Tien, maar eigenlijk was het souvenir voor een ándere ballenjongen bedoeld. Want degene die het in de wedstrijd aan de stok kreeg met Davids, was Thomas Horsten, 13 jaar en bij PSV teamgenoot van Dennis Groen.
,,Ajax kreeg een vrije trap en ik gooide de bal naar Davids, maar iets te ver voor hem,’’ vertelt Thomas. ,,Hij gebaarde dat hij de bal in zijn voeten wilde hebben, om hem snel te kunnen nemen denk ik. Hij was even boos, daarna stak hij zijn duim naar me op. Op televisie werd gezegd dat ik huilde, maar dat is niet zo.’’
Toen Davids echter zag dat de ballenjongen schrok van de uitbrander, gaf hij direct na de wedstrijd zijn shirt weg. Alleen liep de Ajacied niet naar Thomas, maar naar de net iets blondere Dennis. ,,Davids vroeg of ik voor Ajax of PSV was,’’ vertelt Dennis, de kersverse eigenaar van het shirt. ,,Ik zei PSV. Maar toen vroeg hij of ik zijn shirt wilde hebben. Dat wilde ik wel.’’
Thuis in Deurne, stopte de moeder van Dennis het kledingstuk gistermiddag direct in de wasmachine. Vraag is nu wie het meeste recht heeft op het shirt. ,,Ik weet het goed gemaakt,’’ zegt David Endt, teammanager van Ajax. ,,Omdat het shirt eigenlijk voor Thomas was bedoeld, vind ik eigenlijk dat hij het moet krijgen. Als Dennis daar nou voor zorgt en het aan zijn teamgenoot geeft, dan sturen wij een nieuw shirt op. Dat lijkt me voor alle partijen het eerlijkst.
Stinkend had hij voor mij geen meerwaarde gehad.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:29 schreef Roeni3 het volgende:
Dat die moeder dat shirt ook echt in de wasmachine gooide.
En psv heeft 14 punten uit 9 wedstrijden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:30 schreef Suijk het volgende:
Na de winterstop zijn we de best presterende ploeg. Nu geen punten meer verspelen.
Was inderdaad een opvallend moment, toch wel een beetje lullig zo.quote:
Mwoah, in eigen hand heb je het, als je een voorsprong verdedigt. Nu ben je wel erg afhankelijk en kan je alleen maar hopen op puntverlies van PSV. Maar goed, we worden toch geen kampioen!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:35 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Conclusie: we hebben het dus nog in eigen hand
Je ziet de smiley tochquote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:50 schreef M0NTANA het volgende:
Mwoah, in eigen hand heb je het, als je een voorsprong verdedigt. Nu ben je wel erg afhankelijk en kan je alleen maar hopen op puntverlies van PSV. Maar goed, we worden toch geen kampioen!
Die heb je er snel bijgezet.quote:
Welquote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:03 schreef M0NTANA het volgende:
Maar goed, we worden toch geen kampioen!![]()
Ik denk het ook niet, maar zo lang er nog een kansje is, mag je hopen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:03 schreef M0NTANA het volgende:
Maar goed, we worden toch geen kampioen!![]()
Ik vrees het ook, al lijkt dit wel een beetje de speelstijl te zijn waar de huidige spelers het beste mee om kunnen gaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:15 schreef Ordinair het volgende:
Niet..Wij laten heus wel punten liggen hoor in de komende wedstrijden!
Niet waar, PSV geeft dit echt niet meer uit handen.quote:
Pas als we méér punten hebben dan PSV, geloof ik in de landstitel.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, maar zo lang er nog een kansje is, mag je hopen.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Pas als we méér punten hebben dan PSV, geloof ik in de landstitel.
Je kan de hele speelwijze wel weer door elkaar gooien voor één wedstrijd zonder Gabri, maar je kan ook alles intact laten met een talent op zijn plaats. Lijkt mij persoonlijk beter, ook al is het zonde dat Kenneth Perez dan op de reservebank blijft.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:47 schreef PyTh het volgende:
Donald is populair en dat allemaal op basis van 1 wedstrijdje?
Waarom zo weinig animo voor Sneijder en Perez?
Omdat je nu al met dit systeem speelt.. waarom gaan schuiven als je voor die positie 2 vervangers hebt?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:47 schreef PyTh het volgende:
Waarom zo weinig animo voor Sneijder en Perez?
Dat dus.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je kan de hele speelwijze wel weer door elkaar gooien voor één wedstrijd zonder Gabri, maar je kan ook alles intact laten met een talent op zijn plaats. Lijkt mij persoonlijk beter, ook al is het zonde dat Kenneth Perez dan op de reservebank blijft.
Ben er ook bang voor.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:58 schreef PyTh het volgende:
Ik denk inderdaad net als erwtensoep dat ajax thuis tegen heracles en sparta weer 4-3-3 of 3-4-3 zal gaan spelen.
Snap ik ook niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:47 schreef PyTh het volgende:
Zoals ik zeg, wie er speelt maakt me niet uit. Als we maar vasthouden aan 4-1-2-1-2 en dus niet gaan schuiven of zelfs weer 4-3-3 gaan spelen, we hebben de laatste twee zware (?) uitwedstrijden toch gezien dat onze huidige formatie goed werkt?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:10 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Vond iedereen Donald zo goed spelen dan tegen Bremen?
Geef mij Maduro maar, die vooral de laatste weken weer een beetje begint te draaien.
We zijn al een keer eerder genaaid op 2 goals doelsaldoquote:Op maandag 19 maart 2007 21:19 schreef denthemen het volgende:
we moeten gewoon op punten kampioen worden en niet met zo'n kut regel
En eigenlijk bedoelde ik dit niet eens serieus.quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Gewoon exact dezelfde opstelling als afgelopen zondag, ik schat FCT-uit namelijk hoger in dan PSV-uit zónder Alex en Arouna Koné, moet kunnen dus!
Ik heb het meer over die vage poll dan over jou.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, wie er speelt maakt me niet uit. Als we maar vasthouden aan 4-1-2-1-2 en dus niet gaan schuiven of zelfs weer 4-3-3 gaan spelen, we hebben de laatste twee zware (?) uitwedstrijden toch gezien dat onze huidige formatie goed werkt?
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:14 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik heb het meer over die vage poll dan over jou.
Verder ben ik het met je eens.
Kan ook..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:15 schreef Chadi het volgende:
Voor gabri zet je gewoon Perez neer. Die man kan toch voetballen.. gvd die zet je niet op de bank .. wat een wereld voetballer
Laatste drie/vier wedstrijden valt hij juist weer redelijk in, daarvoor een dipje gehad. Komt ook enigszins door de te hoge verwachtingen: als je voor je twintigste debuteert bij Ajax, roept ook San Marco je meteen op en wordt je gelijk gezien als een supertalent.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:38 schreef SaferSephy het volgende:
Wat is er eigenlijk met Maduro gebeurd? 1/2 jaar geleden sprak iedereen over em...nu zie ik em niet zoveel meer??
"Andersquote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Donald en Anita wel als opties en Maduro niet, tja
Okquote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Daarom vind ik het een vage poll.
Wie is jullie?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:58 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik snap niet dat jullie zo hechten aan 1 systeem? ik heb wel gehoord dat dat clubcultuur is en de visie van JC etc.. maar wat maakt het uit voor een trainer? Als hij steeds 4-3-3 speelt en het seizoen verkloot moet ie weg, en als ie met 4-4-2 het seizoen verliest moet ie ook weg (wel met wat meer kritiek waarschijnlijk) maar als je met 4-4-2 kampioen wordt denk ik niet dat je er nog een zuurpruim over hoort mekkeren.
Hallo spuit 11.. lees ff terug en zie dat wij allang voorstander zijn van het winnende 4-4-2quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:58 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik snap niet dat jullie zo hechten aan 1 systeem? ik heb wel gehoord dat dat clubcultuur is en de visie van JC etc.. maar wat maakt het uit voor een trainer? Als hij steeds 4-3-3 speelt en het seizoen verkloot moet ie weg, en als ie met 4-4-2 het seizoen verliest moet ie ook weg (wel met wat meer kritiek waarschijnlijk) maar als je met 4-4-2 kampioen wordt denk ik niet dat je er nog een zuurpruim over hoort mekkeren.
Technische staf heeft al meerdere malen voor 4-4-2-variant gekozen, maar de vraag is nu of het dat ook de komende vijf (op het eerste oog) makkelijke wedstrijden gaat doen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:02 schreef Zero2Nine het volgende:
jullie is schijnbaar de technische staf, die kiezen het systeem niet jullie toch?
Yep!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Technische staf heeft al meerdere malen voor 4-4-2-variant gekozen, maar de vraag is nu of het dat ook de komende vijf (op het eerste oog) makkelijke wedstrijden gaat doen.
4-3-3 werkt alleen maar met een tien en dus zónder defensieve middenvelder voor de defensie, Ajax heeft al zo'n elf jaar niet meer zo gespeeld. De variant die Ajax de afgelopen jaren speelde, was met een controleur en er werd zelden tot nooit geďmponeerd met in deze formatie. Waarom afstappen nu van 4-1-2-1-2, terwijl we er twee fantastische wedstrijden mee hebben gespeeld? Als we kampioen willen worden, moeten we vijftien punten behalen en hoe dat gebeurt, maakt geen ene reet uit.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:14 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Gewoon weer 433 gaan spelen. De 442 systeem is ons voornamelijk van pas gekomen bij sterke tegenstanders wwar we konden inspelen op hun zwakke punten. Dat is natuurlijk wel een verschil met zwakkere tegenstanders die zich zullen ingraven en waarbij je zelf het spel moet gaan maken. Daarnaast viel De Mul goed in en mag hij van mij wel weer in de basis.
Voor de winterstop speelden we idd met een controleur. Het grote probleem daarbij was dat we geen goede controleur hebben. Maar na de winterstop spelen we 433 met de 10 variant. Maar het niet imponeren van de afgelopen jaren heeft natuurlijk niks met het spelsysteem te maken. Eerder met te weinig kwaliteit, slecht positiespel, zwakke taktiek en niet altijd een sterke wedstrijdsinstelling. Dit seizoen vind ik het al een stuk beter gaan maar de wedstrijdsinstelling is nog steeds niet altijd al te best. En dat we goed speelden in de 442 systeem heeft natuurlijk te maken met de wedstrijden die zich daarvoor leenden. De komende wedstrijden zullen een stuk anders zijn waarbij wij het spel zullen moeten creeren en niet moeten reageren, zoals tegen twente en psv, en dan lijkt mij 433 een beter systeem.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
4-3-3 werkt alleen maar met een tien en dus zónder defensieve middenvelder voor de defensie, Ajax heeft al zo'n elf jaar niet meer zo gespeeld. De variant die Ajax de afgelopen jaren speelde, was met een controleur en er werd zelden tot nooit geďmponeerd met in deze formatie. Waarom afstappen nu van 4-1-2-1-2, terwijl we er twee fantastische wedstrijden mee hebben gespeeld? Als we kampioen willen worden, moeten we vijftien punten behalen en hoe dat gebeurt, maakt geen ene reet uit.
Ja das fijn.. als we de punten maar halenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:37 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Voor de winterstop speelden we idd met een controleur. Het grote probleem daarbij was dat we geen goede controleur hebben. Maar na de winterstop spelen we 433 met de 10 variant. Maar het niet imponeren van de afgelopen jaren heeft natuurlijk niks met het spelsysteem te maken. Eerder met te weinig kwaliteit, slecht positiespel, zwakke taktiek en niet altijd een sterke wedstrijdsinstelling. Dit seizoen vind ik het al een stuk beter gaan maar de wedstrijdsinstelling is nog steeds niet altijd al te best. En dat we goed speelden in de 442 systeem heeft natuurlijk te maken met de wedstrijden die zich daarvoor leenden. De komende wedstrijden zullen een stuk anders zijn waarbij wij het spel zullen moeten creeren en niet moeten reageren, zoals tegen twente en psv, en dan lijkt mij 433 een beter systeem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |