abonnement Unibet Coolblue
pi_47428136
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!



Woudestein


Hoboken


Have Fun .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_47428181
Ik heb maar ff een nieuwe geopend.

In het laatste topic was er iemand die iets wilde weten over de opleiding Informatic & Economie. Ik zit in het schakelprogramma voor de master van deze opleiding en het bevalt erg goed. Dus als je nog meer wil weten .

TT slaat trouwens op het nieuwe leersysteem dat ingevoerd gaat worden (in ieder geval op de economische faculteit, weet niet in hoeverre op de hele uni).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 19 maart 2007 @ 11:22:12 #3
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_47428413
tvp
A.F.C. Ajax
pi_47428630
Mij zegt dat nieuwe leersysteem helemaal niks.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 19 maart 2007 @ 11:31:39 #5
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47428696
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:29 schreef Lennox het volgende:
Mij zegt dat nieuwe leersysteem helemaal niks.
Mij ook niet, RSM werkt er iig niet mee zover ik weet...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_47429563
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 15:44 schreef Najir het volgende:
Ik doe nu 6vwo, bijna eindexamen, en ik wil naar Rotterdam gaan voor een studie, en nu ben ik hier ben op zoek of er iemand Informatica & Economie doet en wat hij/zij van die studie vind
Ja wat wil je precies weten, ik ben eerstejaars
  woensdag 21 maart 2007 @ 20:43:55 #7
137530 Radagast2005
The Brown Wizard
pi_47525108
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 15:44 schreef Najir het volgende:
Ik doe nu 6vwo, bijna eindexamen, en ik wil naar Rotterdam gaan voor een studie, en nu ben ik hier ben op zoek of er iemand Informatica & Economie doet en wat hij/zij van die studie vind
Ja, dat doe ik! (snabbi van hier doet het ook)
Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij de studie omdat ik denk dat het zoveel meer potentieel heeft dan benut wordt. Ik heb wel gemerkt dat je als I&E'er enorm goed in de arbeidsmarkt ligt en je overal met open armen wordt ontvangen.


Het nieuwe leersysteem wil alleen zeggen dat de FEW ipv 3 trimesters overstapt naar 5 blokken.
Every fool's got a reason for feelin' sorry for himself, and turning his heart to stone
Tonight this fool's halfway to heaven and just a mile outta hell
And I feel like I'm comin' home
pi_47525159
"Wij" werken altijd al met 4 blokken per jaar
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_47529978
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:43 schreef Radagast2005 het volgende:
Het nieuwe leersysteem wil alleen zeggen dat de FEW ipv 3 trimesters overstapt naar 5 blokken.
Dat is wel erg kort door de bocht.
- minder vakken per periode
- tentamens direct na de periode
- hoofdvak (a 8 ects) en een bijvak (a 4 ects) per periode
- alle herkansingen aan het eind van het jaar

En het geldt voor zowel bachelor als master .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:39:19 #10
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47530177
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:35 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

- hoofdvak (a 8 ects) en een bijvak (a 4 ects) per periode
Een vak van 8ects is echt zwaar. Maarja 5 blokken is misschien ook wel goed te doen, je hebt wat vaker tentamens maar een tentamen periode is minder zwaar. (ik heb nu bijv. 20 ECTS aan tentamens in 1 week)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_47569145
Ik doe ook een opleiding aan de Erasmus en wij hebben ook al het blokken-systeem (5 per jaar), opzich wel chill dat je maar twee vakken hebt, zodat je je daar beter op kunt focussen. Het is wel irritant dat de herkansingen allemaal pas in juli zijn
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:09:35 #12
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47571670
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 01:14 schreef Buddha86 het volgende:
Het is wel irritant dat de herkansingen allemaal pas in juli zijn
Dat is gewoon een regel v/d uni volgens mij, dat heeft niet zoveel met systeem te maken...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_47634944
Ik heb ze liever er gelijk na het derde trimester dan vlak voor het nieuwe jaar in Augustus zoals andere universiteiten hebben.

Als je dan klaar bent, ben je ook echt compleet klaar en heb je een maand helemaal niets. Anders zit je onbewust toch wel met je hoofd bij die hers etc. Vind het prima zo .
pi_47658735
tvp'tje.

Jaarplansysteem heb ik gemengde gevoelens over.
pi_47676030
Vandaag nieuwsbrief gehad over het nieuwe jaarplansysteem. Sommige mensen zijn echt heel hard genaaid .

Als je als schakel- of bachelorstudent Micro-economie nog niet gehaald hebt, moet je nu de nieuwe module volgen a 8 (!) credits (oude was maar 4). Dit is overigens een uitzondering maar wel een hele harde .

En wat je met dit soort uitspraken aan moet????
quote:
Voor schakelstudenten is het uitgangspunt dat de vakken waaruit het afgesproken schakelprogramma bestaat, afgerond worden. De vakken zijn dus belangrijker dan de credits.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_47676100
8 valt toch wel mee? Aan onze faculteit is het gewoon 10 of 5 ECTS. 10 zijn de themavakken en 5 de keuzevakken / methodische vakken.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_47676155
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:12 schreef Lennox het volgende:
8 valt toch wel mee? Aan onze faculteit is het gewoon 10 of 5 ECTS. 10 zijn de themavakken en 5 de keuzevakken / methodische vakken.
De mensen die het niet gehaald hebben hebben er vast een hekel aan gehad, als je dan ook nog eens het dubbele aantal credits krijgt, dan zakt de moed je echt in de schoenen . 8 valt op zich wel mee ja, alle hoofdvakken worden nu 8 .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_47850030
I&E lijkt me wel een leuke studie, vroeg me alleen af of je voor het informatica gedeelte een goede basis nodig hebt, of wordt alles vanaf het begin geleerd? Is het ook de bedoeling dat je tijdens je studie ook ergens stage gaat lopen?(of zelfs in het buitenland kan studeren .)
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:10:07 #19
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47854648
Zo, ik ben ook klaar met de tentamens. Donderdag helemaal los gegaan, gister werd ik om 15.15 wakker Woensdag was het erg relaxt bij de C-hall, lekker buiten zitten met een jazz band onder het genot van een koffie
Jammer dat ik nu niet meer dagelijks in de UB zit, want ik verwonder me toch wel wat voor een vrouwelijk schoon daar rondloopt
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_47855085
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:12 schreef Najir het volgende:
I&E lijkt me wel een leuke studie, vroeg me alleen af of je voor het informatica gedeelte een goede basis nodig hebt, of wordt alles vanaf het begin geleerd?
Java programmeren gewoon vanaf het begin. Ik doe schakelprogramma en had ook nog nooit een regel geprogrammeerd, lukt nu prima . Wat kennis van Word, Excel en Powerpoint is wel noodzakelijk maar wie heeft dat niet tegenwoordig .
quote:
Is het ook de bedoeling dat je tijdens je studie ook ergens stage gaat lopen?(of zelfs in het buitenland kan studeren .)
Stage zit niet in het programma opgenomen, in het buitenland studeren kan wel. Je kan je studieprogramma gewoon op de site opzoeken .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:40:54 #21
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48076242
Iemand nog naar de STAR party geweest in de Thalia? Ik heb een hele tijd in de rij gestaan, en er zat geen beweging meer in. Zijn uiteindelijk maar weer kansloos naar de Beurs gegaan... (wilde eigenlijk ook wel ff bij Laurentius gaan kijken, maar dat was wat uit de richting)

In de rij bij de Thalia leek het trouwens meer op een 'bruine STAR' party... Totaal geen vrouwen
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48140634
Ben zelf uiteindelijk naar Laurentius gegaan.(Aah, papen)

De Beurs is altijd leuk 16 jarige meiden doen het altijd goed.

Morgen weer vanaf 7 uur op de Unie zitten in de C-hal, EFR-Business Week promoten.
Wisten jullie dat dit een van de grootste studentencongressen van West-Europa is? Check de website maar eens! www.businessweek.nl

Btw, ik ben 4e jaars Business Admin. student. Volgend jaar wellicht 2e bachelor IBEB erbij. Jullie?
pi_48141235
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:53 schreef HeerGilles het volgende:
Ben zelf uiteindelijk naar Laurentius gegaan.(Aah, papen)

De Beurs is altijd leuk 16 jarige meiden doen het altijd goed.

Morgen weer vanaf 7 uur op de Unie zitten in de C-hal, EFR-Business Week promoten.
Wisten jullie dat dit een van de grootste studentencongressen van West-Europa is? Check de website maar eens! www.businessweek.nl

Btw, ik ben 4e jaars Business Admin. student. Volgend jaar wellicht 2e bachelor IBEB erbij. Jullie?
2e jaars Economie
1e jaars Rechten
pi_48273412
Waarom staan vrijwel alle klokken in het C-gebouw 5 tot 10 minuten achter ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 12 april 2007 @ 23:44:20 #25
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48275754
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Waarom staan vrijwel alle klokken in het C-gebouw 5 tot 10 minuten achter ?
Viel mij ook op! In B-5 loopt hij ook achter. Trouwens wel ideaal die stoeltjes en fat-boys van de business week. Vanmiddag lekker uurtje in zo'n stoeltje in de zon gezeten .
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48278292
Leuk om te horen!

Volgende week hebben we nog dingetjes geregeld om in te spelen op de toenemende temperaturen..Ijsjes, Drankjes...

Wel inschrijven he
pi_48552979
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:40 schreef Public_NME het volgende:
Iemand nog naar de STAR party geweest in de Thalia? Ik heb een hele tijd in de rij gestaan, en er zat geen beweging meer in. Zijn uiteindelijk maar weer kansloos naar de Beurs gegaan... (wilde eigenlijk ook wel ff bij Laurentius gaan kijken, maar dat was wat uit de richting)

In de rij bij de Thalia leek het trouwens meer op een 'bruine STAR' party... Totaal geen vrouwen
Nee, wel feest in de Hollywood (....) woensdag
pi_48588679
nieuwe eur site
pi_48607509
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:55 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Nee, wel feest in de Hollywood (....) woensdag
Daar was ik ook, van MFVR . Was wel lache.
pi_48607535
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 01:31 schreef HeerGilles het volgende:
Leuk om te horen!

Volgende week hebben we nog dingetjes geregeld om in te spelen op de toenemende temperaturen..Ijsjes, Drankjes...

Wel inschrijven he
Zit jij in de businessweek commissie?

Ik ga morgen naar het congres.
pi_48614206
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:31 schreef ChRoNiC het volgende:


Ik ga morgen naar het congres.
Is dat dat Dusseldorfverhaal?
  maandag 23 april 2007 @ 22:51:02 #32
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48651604
Deze week zijn er ook feestjes bij Laurentius geloof ik, zoveeljarig bestaan...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48652983
Op woensdag?
pi_48653502
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:51 schreef Public_NME het volgende:
Deze week zijn er ook feestjes bij Laurentius geloof ik, zoveeljarig bestaan...
Elk jaar, Goudkoorts=lustrum.

Laurentius een jaartje ouder.
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:41:56 #35
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48675209
quote:
Op maandag 23 april 2007 23:53 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Elk jaar, Goudkoorts=lustrum.

Laurentius een jaartje ouder.
Yup, vanavond en donderdag en vrijdag een feestje. Ik ga denk ik donderdag ff kijken, Victor Coral & Miss Monica zijn wel aardige dj's.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48823021
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:31 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Zit jij in de businessweek commissie?

Ik ga morgen naar het congres.
Ja, zit in de Businessweek commissie. Maandag was zelfs de dag waar ik verantwoordelijk voor was. (Deed ook dat praatje aan het begin).

Wat vond je ervan?
pi_48830904
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:53 schreef HeerGilles het volgende:

[..]

Ja, zit in de Businessweek commissie. Maandag was zelfs de dag waar ik verantwoordelijk voor was. (Deed ook dat praatje aan het begin).

Wat vond je ervan?
Ik vond het een leuk dagje.

Goed geregeld, jammer dat de president van Roemenië er niet was. Ben je naar Dusseldorf geweest? Ik kon helaas niet ..
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:47:03 #38
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49024832
ff een vraagje over de bachelor thesis; we hebben wat problemen met onze data collectie. Weet iemand hoe ze naar de verificatie van data bronnen kijken? (m.a.w. we verzinnen zelf wat data erbij?)
Ons framework is wel vrij sterk, en de rest van het research design ook...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49137430
Het C-gebouw wordt langzaam overgenomen door de blauwe wuppie . Deze harige beestjes zijn gesignaleerd tegen de muur maar ook in zaal C-1 op de beamer, tegen de klok en aan 't plafond.



Iemand de waterschade gezien in zaal B-1 (ook C-gebouw), daarom zit ik nu thuis .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_49192488
Woei populair topic
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:09:03 #41
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49222086
Yeey eindelijk mijn cijfer van een vak terug waar ik te weinig aan had gedaan. Een 7!!!
Die laatste paar dagen hard knallen toch ergens goed voor geweest.
[KNE]-Mod
pi_49289566
Echt uitzonderlijk kut dat jaarplansysteem. Vooral de 70 % aanwezigheidsverplichting vind ik heel erg kut. Ik ga volgend jaar Werktuigbouwkunde doen naast Economie (wat ik nu dus doe aan de EUR ). Omdat het organisatorisch erg complex zal ik dus denk ik best wel wat colleges gaan missen en ook werkcolleges, maar nu met dat jaarplansysteem zou het er dan dus op uitdraaien dat ik aan heel veel tentamens niet mee kan doen omdat ik de aanwezigheidsplicht niet haal. Ik heb een gesprek hier over aangevraagd of het mogelijk is dat er voor mij een aangepaste regeling gaat gelden of dat ik zelfs volledig ontheven kan worden uit de regeling maar op basis van de ervaringen die een kennis van mij op dat gebied heeft met de EUR heb ik daar weinig vertrouwen in. Als dat jaarplansysteem door gaat word ik dus in feite gedwongen naar een andere universiteit over te stappen, bijvoorbeeld de VU.

Belachelijk systeem opzich trouwens ook. Wat mij betreft kan het woord 'Univeristeit' op het H-gebouw wel vervangen worden door "Hogeschool". Erasmus Hogeschool Rotterdam. Wie wil daar nu nog aan studeren.
pi_49289633
Ja die aanwezigheidsplicht is echt absurd. Ben blij dat die voor mij niet geldt omdat ik nog volgens het oude systeem studeer.
pi_49289668
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:51 schreef ChRoNiC het volgende:
Ja die aanwezigheidsplicht is echt absurd. Ben blij dat die voor mij niet geldt omdat ik nog volgens het oude systeem studeer.
Hmmm, geldt dat voor de huidige 1e jaars misschien ook?
pi_49289878
Altijd als ik ergens ga studeren veranderd het onderwijssysteem. Altijd gedonder met overgangsregelingen voor niet gehaalde vakken, gedoe met docenten die het nieuwe systeem niet kennen etc etc. Middelbare-school -> Invoering 2e fase (grote puinhoop), Civiele Techniek -> Invoering Ba/Ma systeem, gevolg vakindeling werd helemaal anders, nu Economie -> Jaarplansysteem. Lekker hoor dat studeren in Nederland.
pi_49290246
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 01:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Altijd als ik ergens ga studeren veranderd het onderwijssysteem. Altijd gedonder met overgangsregelingen voor niet gehaalde vakken, gedoe met docenten die het nieuwe systeem niet kennen etc etc. Middelbare-school -> Invoering 2e fase (grote puinhoop), Civiele Techniek -> Invoering Ba/Ma systeem, gevolg vakindeling werd helemaal anders, nu Economie -> Jaarplansysteem. Lekker hoor dat studeren in Nederland.
Ja dat is bij mij dus ook. Super kut is dat echt.

Misschien geldt het voor jou ook. Voor mij in elk geval wel omdat ik gekozen heb voor het oude systeem. Anders had ik sowieso niet in Rotterdam gaan studeren.

Ik krijg dus wel het hele jaarplan gebeuren maar die aanwezigheidsplicht geldt voor mij niet.
pi_49383451
Sin-online ligt er uit potverdorie! Nu kan ik niks checken en morgen is er een gastcollege van Heineken en dat wil ik voor de verandering niet missen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_49383671
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Sin-online ligt er uit potverdorie! Nu kan ik niks checken en morgen is er een gastcollege van Heineken en dat wil ik voor de verandering niet missen.
Financial Accounting zeker , ken ook een aantal mensen die dat volgen. Ik ben lekker vrij morgen (nog steeds door de waterschade in B1 ).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_49384200
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hmmm, geldt dat voor de huidige 1e jaars misschien ook?
Ik heb ook heel veel aanwezigheidsplichten. Ben nu 2e jaars en vorig jaar was het helemaal erg. 3x een werkgroep missen was einde oefening voor dat vak. Dit blok heb ik het (gelukkig) niet. Deels omdat ik maar 1 2e jaars vak volg, andere vak is nog 1e jaarsvak.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_49384639
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:44 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Financial Accounting zeker , ken ook een aantal mensen die dat volgen. Ik ben lekker vrij morgen (nog steeds door de waterschade in B1 ).
Ja.

What the fuck is dat 70%-aanwezigheidsding? Geldt dat voor alle colleges of alleen voor de werkcolleges? Ik ga echt dood als ik hoorcolleges moet volgen...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_49384717
Bij sommige vakken had ik het ook bij hoorcolleges. Werkgroepen zijn altijd verplicht bij mijn studie.

Kan je overigens niet op blackboard je info vinden?

Via google: Eur/Blackboard kan je er wel opkomen. Moest net ook even wat van BB hebben
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_49386503
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
What the fuck is dat 70%-aanwezigheidsding? Geldt dat voor alle colleges of alleen voor de werkcolleges? Ik ga echt dood als ik hoorcolleges moet volgen...
Geen idee ik volg het vak niet, hoor alleen allemaal mensen praten over case Heineken & bonustoetsen via blackboard (hoeveel punten ze nodig hebben en mensen die het al gehaald hebben).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_49389866
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nu kan ik niks checken en morgen is er een gastcollege van Heineken.
Hmmm, volgens mij gaat dat niet door. Die vent van Heineken kon geen plekje vrijmaken in zijn agenda.

Wat betreft financial accounting trouwens, ik vind dat er enorm slechte boeken worden gebruikt. Dat Externe Verslaggeving boek lijkt mij meer stof voor afgestudeerde bedrijfseconomen dan voor studenten. Het gaat vooral in op IFRS, regels van RvJ en de voorbeelden die gebruikt worden zijn erg complex. Nou zal het ook wel meespelen dat ik echt niks snap van boekhouden, maar dan nog. De syllabus stelt niks voor, en het werkcollege wordt gegeven ná de bonustoets. Erg slecht allemaal. Bouwer mag dan leuk college geven, zijn lesmethode is echt kut.

edit:
Bonustoets trouwens wel gehaald. 41/50 punten in totaal, speelt wel mee dat ik een deel van de antwoorden in mijn bezit had.

[ Bericht 20% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-05-2007 03:36:20 ]
pi_49399659
Klopt, hoorde het vanochtend via-via. Ik was toch te veel aan 't klooien nog hier in huis dus ik had de trein sowieso gemist.

Achja, ik zie wel. Met de SlimStuderen en Sirbis-verslagen haal ik wel weer een 6 of 7. Dan besteed ik m'n tijd wel aan de interessantere dingen zoals het Skills-verslag. In tegenstelling tot de hoorcolleges vind ik dat nou echt wel leuk om te doen.


P.s. Ik had 33/50 punten maar had na de eerste drie al 25 punten dus de laatste twee heb ik afgeraffeld.

Had trouwens ook de antwoorden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 07:06:49 #55
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49633064
Liggen de EUR websites er uit ofzo?

edit: nu weer ok.

[ Bericht 29% gewijzigd door ThE_ED op 22-05-2007 07:24:50 ]
[KNE]-Mod
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:45:06 #56
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49652760
Laatste tijd veel problemen met SIN/BB...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:47:56 #57
137530 Radagast2005
The Brown Wizard
pi_49657685
Komt door dat MyEUR....
Every fool's got a reason for feelin' sorry for himself, and turning his heart to stone
Tonight this fool's halfway to heaven and just a mile outta hell
And I feel like I'm comin' home
pi_49670973
Dat MyEur is echt de grootste aafnfluiting sinds jaren..
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:36:28 #59
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49675149
Nouja ik vind het idee op zich wel handig al gaat het echt vaak niet zoals ik wil.
[KNE]-Mod
pi_49684682
Ze moeten over gaan op Teletop, dat is echt een veel beter systeem. Ik heb er bij de Universiteit Twente (zij hebben Teletop ook ontwikkeld) vaak mee gewerkt en heb er nog enig probleem mee gehad. Zeker gezien het aantal vakken dat gebruik maakt van de digitale leeromgeving vind ik dat een dergelijk systeem gewoon volledig op orde moet zijn. Uitval wegens crashes vind ik eigenlijk 1 of 2 keer per jaar acceptabel. Op de UT werd dat moeiteloos gehaald.

http://nl.wikipedia.org/wiki/TeleTOP
http://teletopb.utwente.nl/
Nog meer uitleg

Site van het tot bedrijf verzelfstandigde Teletop:
http://www.teletop.nl/nl/

[ Bericht 11% gewijzigd door Bolkesteijn op 23-05-2007 14:10:43 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:35:43 #61
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49691092
Het is op zich wel een mooi systeem hoor dat Sinonline/BB etc. Wat ik begreep waren er problemen met de hardware, en niet met de software...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:41:03 #62
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_49893513
Nou laat ik me ook maar even melden in dit topic. Hoop begin volgend studiejaar ook te beginnen aan de EUR.

Wel dan met een pre-master gevolgd door mijn master. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen twee richtingen:

- Entrepreneuship & New Business Venturing (lijkt me ontzettend interessant)
of
- Supply Chain Management (sluit goed aan op mijn huidige HBO-opleiding Logistiek en Economie)

Iemand toevallig ervaring met een van deze richtingen ?
pi_50096103
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:12 schreef Najir het volgende:
I&E lijkt me wel een leuke studie, vroeg me alleen af of je voor het informatica gedeelte een goede basis nodig hebt, of wordt alles vanaf het begin geleerd? Is het ook de bedoeling dat je tijdens je studie ook ergens stage gaat lopen?(of zelfs in het buitenland kan studeren .)
Beetje late reactie misschien, maar stage lopen is een keuze geen verplichting aan een universiteit. Ik heb zelf 9 maanden stage gelopen bij LogicaCMG. Programmeren word je vooral in het eerste jaar geleerd. De gedachte hierachter is alleen meer dat je er iets van gaat snappen en minder dat je werkelijk de vaardigheid hebt om een compleet systeem af te leveren.

BTW: ben master student Informatics & Economics en heb de bijbehorende bachelor gevolgd.
pi_50096393
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:41 schreef Pizzaman het volgende:
- Supply Chain Management (sluit goed aan op mijn huidige HBO-opleiding Logistiek en Economie)

Iemand toevallig ervaring met een van deze richtingen ?
Ik heb dat vak gevolgd (nl. http://few.sin-online.nl/studiegids/?action2=show_course&course=FEW2210 )
Ik moet zeggen dat ik het een heel apart vak vond. Op zich heb ik er wel dingen geleerd, maar heb uiteindelijk toch besloten er geen examen in te doen. Het kwam neer op 6 colleges (de rest viel uit) en de hele toon rond de tentamenstof stond mij niet echt aan.

Commandeur is op zich wel een redelijke docent, maar destijds ook een beetje doorgeslagen (hij was verantwoordelijk voor de reorganisatie bij de FEW en werd door veel mensen uitgekotst).
pi_50097342
Afzetters die copyshop, 50ct per kleurenprint. Moest 5 versies hebben, dus of ik ff 75¤ kon neerleggen
  maandag 4 juni 2007 @ 17:42:06 #66
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50097548
@snabbi, het is geen vak, het is een complete richting voor je master.

Heb morgen een afspraak in het T-gebouw met zo'n studieadviseur dus die gaat het mij vast wel ff vertellen allemaal.
pi_50097594
Tja radagast2005 heeft er alle ervaring mee. Die kon 1 euro neerleggen voor een dubbelzijdig geprinte kleurenpagina.
pi_50097647
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:42 schreef Pizzaman het volgende:
@snabbi, het is geen vak, het is een complete richting voor je master.

Heb morgen een afspraak in het T-gebouw met zo'n studieadviseur dus die gaat het mij vast wel ff vertellen allemaal.
Zeg dan ook gewoon je studie
(alle onbepaalden gooi ik op de FEW )
  maandag 4 juni 2007 @ 19:17:19 #69
137530 Radagast2005
The Brown Wizard
pi_50100820
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:43 schreef snabbi het volgende:
Tja radagast2005 heeft er alle ervaring mee. Die kon 1 euro neerleggen voor een dubbelzijdig geprinte kleurenpagina.
Zeg dat wel ja. De combinatie dubbel-zijdig en kleur schijnt zo zeldzaam te zijn dat het duur is. De eerste copyshop had het enkelzijdig afgedrukt. En dat terwijl voetteksten en kopteksten voor even en oneven pagina's anders is.

Maar ja "je studeert maar 1 keer af", en ik kreeg een garantie dat ik minimaal een 7 zou halen .
Every fool's got a reason for feelin' sorry for himself, and turning his heart to stone
Tonight this fool's halfway to heaven and just a mile outta hell
And I feel like I'm comin' home
pi_50101060
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:17 schreef Radagast2005 het volgende:
Heb ik zojuist de 3e I&E'er gespot ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50102601
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Heb ik zojuist de 3e I&E'er gespot ?
Dat bedoelde blackie met 2 andere I&E'ers
  maandag 4 juni 2007 @ 20:18:31 #72
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50103448
Wij moeten op gerecycled papier gaan printen voor BSM, echt belachelijk. Ik weet niet eens waar je dat kan krijgen man... (zal ook wel reteduur zijn)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50108096
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:18 schreef Public_NME het volgende:
Wij moeten op gerecycled papier gaan printen voor BSM, echt belachelijk. Ik weet niet eens waar je dat kan krijgen man... (zal ook wel reteduur zijn)
BSM heb daar ook mn bachelor thesis geschreven. Wat een BS
  maandag 4 juni 2007 @ 22:21:09 #74
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50108967
Meneer Berndsen, is dat een beetje een toffe peer ?
pi_50109146
Ja, en die vrouw ook. Beiden behulpzaam, denken met je mee etc.
pi_50121586
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:41 schreef Pizzaman het volgende:
Nou laat ik me ook maar even melden in dit topic. Hoop begin volgend studiejaar ook te beginnen aan de EUR.

Wel dan met een pre-master gevolgd door mijn master. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen twee richtingen:

- Entrepreneuship & New Business Venturing (lijkt me ontzettend interessant)
of
- Supply Chain Management (sluit goed aan op mijn huidige HBO-opleiding Logistiek en Economie) Entrepreneurship, Strategy and Organisation Economics

Iemand toevallig ervaring met een van deze richtingen ?
Doe nu CE..

Zit er ook over te denken om die 1e te volgen! Ook vanaf volgend jaar ! Dus als iemand wat kan vertellen over deze 2 studies..
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:22:05 #77
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50123358
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:29 schreef Roycoooooo het volgende:

[..]

Doe nu CE..

Zit er ook over te denken om die 1e te volgen! Ook vanaf volgend jaar ! Dus als iemand wat kan vertellen over deze 2 studies..
Ik geloof dat die Master geen tentamens heeft... (Weet ik niet zeker). Voor de rest veel (1 grote, 6kleine) core courses en 7 verschillenden electives waaruit je kan kiezen.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50124576
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 12:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik geloof dat die Master geen tentamens heeft... (Weet ik niet zeker). Voor de rest veel (1 grote, 6kleine) core courses en 7 verschillenden electives waaruit je kan kiezen.
K moet eerst nog een pre-master (schakeljaar) he, kom van t hbo af...

Geen tentamens? WTF Wordt met de dag gekker op de scholen !

Wat houden die core courses eigenlijk in? Hoofdvakken ofzo?

Die electives zijn de werkelijke master waaruit men kan kiezen?

Sorry voor de vele vragen ..
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_50124774
Iemand ervaring met het feit dat een bachelorvak in dezelfde vorm terug komt in de master (in mijn geval accounting process management 1a)?

Mag je dan een ander (keuze)vak doen? Moet je het vak toch nog een keer doen? Krijg je vrijstelling ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50124814
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:18 schreef Public_NME het volgende:
Wij moeten op gerecycled papier gaan printen voor BSM, echt belachelijk. Ik weet niet eens waar je dat kan krijgen man... (zal ook wel reteduur zijn)
Dat gekke mens? .

Wij hebben het zo omgeluld dat het een bonuspunt werd en niet een basispunt. Echt een debiel wijf.
pi_50127862
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Iemand ervaring met het feit dat een bachelorvak in dezelfde vorm terug komt in de master (in mijn geval accounting process management 1a)?

Mag je dan een ander (keuze)vak doen? Moet je het vak toch nog een keer doen? Krijg je vrijstelling ?
Ja wij hadden precies hetzelfde vak gekregen, maar dan in het engels. Ging toen om ICT Strategy Development van Pruijm. Nee geen vrijstelling, ja gewoon doen. Ze zeggen ook dat het 2 aparte opleidingen zijn en dat ze dus ook stof moeten behandelen voor mensen met een andere achtergrond. Ik vind het BS en richtte me gewoon meer op een ander vak waar een project was waar ik erg veel van geleerd heb.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:09:05 #82
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50128517
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:04 schreef Roycoooooo het volgende:

[..]

[quote]K moet eerst nog een pre-master (schakeljaar) he, kom van t hbo af...
Ja, dat is precies wat ik aan het doen ben. Schijnt dat het volgend jaar makkelijker is, geloof ik maar 65ECTS voor alle opleidingen.
quote:
Geen tentamens? WTF Wordt met de dag gekker op de scholen !
Bij sommige Master's van RSM is dat zo, ik geloof Management of Change en volgens mij ook Entrepreneurship. Zegt niet dat het per definitie makkelijker is hoor...
quote:
Wat houden die core courses eigenlijk in? Hoofdvakken ofzo?
Master bestaat uit 60ECTS, 20ECTS core courses (verplicht), 20ECTS (electives) en 20ECTS Master Thesis.
Core courses zijn je basisvakken die iedereen doet, en dus de basis zijn. De electives zijn je keuzevakken (2), dus zeg maar een soort van specialisatie.
quote:
Dat gekke mens? .

Wij hebben het zo omgeluld dat het een bonuspunt werd en niet een basispunt. Echt een debiel wijf.
Ja, het is nu ook een bonuspunt. Maar wat een saaie linkse-boomknuffel-course, echt te erg. (overkoepelende topic is climate change) Ik had laatst een mooie video met wetenschappelijk bewijs dat feiten uit Al Gore's (en de IPCC) stuk niet helemaal klopten. Werd ik mooi weggebonjourd, terwijl ik zeker wel een punt had.......
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50129067
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:09 schreef Public_NME het volgende:
[quote]Ja, dat is precies wat ik aan het doen ben. Schijnt dat het volgend jaar makkelijker is, geloof ik maar 65ECTS voor alle opleidingen.
Ah oke, zou zo maar eens kunnen. Heb ik laatst wel iets van gelezen!
quote:
Bij sommige Master's van RSM is dat zo, ik geloof Management of Change en volgens mij ook Entrepreneurship. Zegt niet dat het per definitie makkelijker is hoor...
Aha oke, die andere studie (entrepreneurship, stategy etc.) is van de FEW. Zullen wel weer andere regels voor gelden dan.
RSM zijn wel iets strengere regels aan verbonden (min. 7 staan, wat ik nu nog niet sta. Evt. na mijn scriptie wel, bij de FEW is dit niet het geval en kan je je ook nog inschrijven voor 31 aug. ipv 1 juli bij RSM).
quote:
Master bestaat uit 60ECTS, 20ECTS core courses (verplicht), 20ECTS (electives) en 20ECTS Master Thesis.
Core courses zijn je basisvakken die iedereen doet, en dus de basis zijn. De electives zijn je keuzevakken (2), dus zeg maar een soort van specialisatie.
[..]
Ah kijk, hier heb ik wat aan. Bedankt voor de info
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_50132249
Wat doen al die Ajax fans in Rotterdam? Is de UvA/VU niet goed genoeg ofzo ..
pi_50136334
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:05 schreef ChRoNiC het volgende:
Wat doen al die Ajax fans in Rotterdam? Is de UvA/VU niet goed genoeg ofzo ..
Erasmusch en ik distantieren ons hiervan.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:53:35 #86
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50138141
Nou het gesprek vandaag op de Uni liep toch wat anders dan gehoopt.

Er werd mij vertelt dat je voor toelating tot de pre-master verplicht een 7,0 moet staan. Dit heb ik tot nu toe nog niet op de site kunnen vinden.

Volgens mijn eerste snelle berekeningen sta ik gemiddeld een 6,7...

Zou wel jammer zijn als het daardoor niet door kan gaan.
pi_50138235
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:53 schreef Pizzaman het volgende:
Er werd mij vertelt dat je voor toelating tot de pre-master verplicht een 7,0 moet staan.
Welke master? Welke vooropleiding? En wie zei dat?

Ze willen misschien gaan selecteren aan de poort maar dat het al zo ver is .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:00:01 #88
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50138432
Um, het pre-master traject Bedrijfskunde. Mijn vooropleiding is VWO en HBO Logistiek en Economie. Dit werd mij vertelt door dhr. Berndsen.

Vond het ook een vrij pittige eis, vooral omdat ik dat nog nergens heb kunnen lezen.
pi_50138731
Hij dacht toevallig niet dat je voor internationale Bedrijfskunde ging?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50138764
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:00 schreef Pizzaman het volgende:
Um, het pre-master traject Bedrijfskunde. Mijn vooropleiding is VWO en HBO Logistiek en Economie. Dit werd mij vertelt door dhr. Berndsen.

Vond het ook een vrij pittige eis, vooral omdat ik dat nog nergens heb kunnen lezen.
Zie mijn post hierboven. Soms zijn die eisen idd gewenst !

Denk er wel omdat het het gewogen gemiddelde is, dus dat je het per studiepunt moet uitrekenen!
Welk instituut valt die onder, RSM? Entrepreneurship & New Business Venturing moet je idd gemiddeld een 7 staan..
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:15:18 #91
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50139033
Nee de pre-master bedrijfskunde, dat was wel duidelijk.

Die 6,7 die ik heb berekend is ook een gewogen gemiddelde. Baal er wel van moet ik zeggen. Zou toch zonde zijn als je op 0,3 punt niet word toegelaten.
pi_50139317
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:00 schreef Pizzaman het volgende:
vooral omdat ik dat nog nergens heb kunnen lezen.
Binnen 3 min. gevonden, het is inderdaad waar.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:29:02 #93
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50139581
Ja had het inmiddels ook al gevonden. Shitzooi zeg.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:53:29 #94
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50140661
quote:
# When applying for the pre-Master programme, the grade point average (GPA) over the first three years of your HBO Bachelor programme is important. Students with an average grade approaching 7.0 or higher are eligible for selection. These students may receive a provisional offer. The moment the programme actually starts in September, only applicants with a final GPA of 7.0 or higher on their final grade list will be admitted.
Bij IBA is het inmiddels ook zo, weet niet of dat vorig jaar ook zo was. Kan me niet herinneren eigenlijk, ik heb nooit naar mijn cijfers gekeken. (hoewel ik wel zeker weet dat ik boven de 7 had)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50140729
Ik vind het wel een beetje rare gang van zaken. Een HBO vooropleiding of een VWO vooropleiding zou onvoorwaardelijk toegang moeten geven tot de universiteit en daar moeten dan niet ineens nog weer allerlei regeltjes bij komen. Maar goed daar heb je nu weinig aan.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:56:04 #96
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50140783
Die regel van een 7 of hoger is naar mijn weten pas dit jaar ingevoerd. Zou het wel erg jammer vinden, had namelijk super zin om te starten met de opleiding.
pi_50141040
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:56 schreef Pizzaman het volgende:
Die regel van een 7 of hoger is naar mijn weten pas dit jaar ingevoerd. Zou het wel erg jammer vinden, had namelijk super zin om te starten met de opleiding.
Hebben ze de master die je wilt volgen aan geen enkele andere universiteit?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:04:40 #98
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50141207
Alleen in A'dam, maar dat is niet helemaal vergelijkbaar(Entrepreneurship & New Business Venturing is nergens zo precies terug te vinden). Morgen maar even bellen om daar een afspraak te maken om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
pi_50144359
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:04 schreef Pizzaman het volgende:
Alleen in A'dam, maar dat is niet helemaal vergelijkbaar(Entrepreneurship & New Business Venturing is nergens zo precies terug te vinden). Morgen maar even bellen om daar een afspraak te maken om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Neej, deze opleiding is vrij ''uniek''. Nergens in Nederland precies hetzelfde, daarentegen staat de Erasmus gewoon goed aangeschreven qua economische studies.

Wij zijn vorige maand naar de open dagen geweest, wij wisten het dus ook niet van die 7 gemid. Als je 6,7/8 staat hoef je het niet te proberen. Met 6,9 of iets in die buurt kun je het nog hogerop zoeken dmv een of andere arbitrage lieten ze ons weten.

Denk dat ze het willen door het niveau gewoon hoog te houden en om toekomstige studenten af te schrikken dat niet iedere idioot die opleiding kan volgen.

Laat ff weten als je hebt gebeld!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_50144458
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:12 schreef Roycoooooo het volgende:
Denk dat ze het willen door het niveau gewoon hoog te houden en om toekomstige studenten af te schrikken dat niet iedere idioot die opleiding kan volgen.
Een groot probleem voor de uni is dat elke schakelstudent die nooit z'n masterdiploma haalt ontzettend veel geld kost (stond laatst in EM, unimagazine). Aangezien steeds meer HBO'ers een master willen "proberen" loopt dit de spuigaten uit. Dat is een van de redenen. Daarnaast zijn de afvalpercentages enorm en dat is nou ook niet echt iets om trots op te zijn.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:19:23 #101
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50144655
Ja wat ik jammer vind is dat je dit dus eigenlijk al vanaf jaar 1 had moeten weten, dan had je extra je best kunnen doen.

Aangezien de HBO voor mij een eitje was heb ik alles dan ook gehaald door of minimaal of helemaal niet te leren. Was een 7 of hoger nodig geweest dan had ik zeker extra geleerd.

Bovendien is het ook niet helemaal eerlijk, voor een aantal vakken heb ik vrijstelling gekregen, omdat ik met mijn VWO-diploma dit op het HBO niet hoefde te doen. Had ik deze relatief simpele vakken dus wel er bij gedaan dan was mijn gemiddelde wellicht nog hoger geweest.
pi_50146667
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een groot probleem voor de uni is dat elke schakelstudent die nooit z'n masterdiploma haalt ontzettend veel geld kost (stond laatst in EM, unimagazine). Aangezien steeds meer HBO'ers een master willen "proberen" loopt dit de spuigaten uit. Dat is een van de redenen.
Ik vind dat cijfers een erg platte selectie methode vormen en ik vind het dan ook raar dat enkel daarop wordt geselecteerd. Je hebt meer aan een supergemotiveerde student met een 6,5 gemiddeld op zijn HBO-diploma dan een student met een 7,5 gemiddeld maar die hoge cijfers heeft gehaald omdat hij eigenlijk een WO-student is maar vanwege luiheid op de middelbare school zijn VWO niet heeft gehaald en toen naar de HAVO gegaan is en zodoende op een HBO-opleiding is terecht gekomen, maar nu toch even een master wil gaan doen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:14:42 #103
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50158919
Ik vind het ook zeer jammer, doordat ik voor mijn gevoel te weinig heb geleerd ben ik super gemotiveerd om de master te gaan volgen aan de uni.

Als je nu alleen op basis van je gemiddelde wordt afgewezen is dat erg jammer...
pi_50161688
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:14 schreef Pizzaman het volgende:
Ik vind het ook zeer jammer, doordat ik voor mijn gevoel te weinig heb geleerd ben ik super gemotiveerd om de master te gaan volgen aan de uni.

Als je nu alleen op basis van je gemiddelde wordt afgewezen is dat erg jammer...
Eens! Daarbij had de school waar ik nu op zat deze informatie moeten verstrekken vind ik. Daarbij heb ik er te weinig voor gedaan omdat ik het meeste toch wel haal door ff te leren voor de tentamens, verder geen klap uitgevoerd

Wij wisten voor een maand geleden nog niks van deze regel, baal ik ook een beetje van.
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:24:03 #105
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50163332
Nee, en het vervelende is dat er niet veel vergelijkbare studies zijn.

Nu heb ik net op de site van de UvA de masterspecialisatie Entrepeneurship gevonden, misschien is dat een alternatief.
pi_50164015
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:24 schreef Pizzaman het volgende:
Nee, en het vervelende is dat er niet veel vergelijkbare studies zijn.

Nu heb ik net op de site van de UvA de masterspecialisatie Entrepeneurship gevonden, misschien is dat een alternatief.
Je kunt ook kijken bij FEW (andere instutuut van de Erasmus). Daar zitten ook wel paar opleidingen tussen die redelijk overeenkomen met RSM (variant op Finance en Entrepreneurhsip, Strategy and Organisation Economics is er ook te vinden) zo uit mijn hoofd.

Misschien dat je daar wat vindt
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_50165089
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:24 schreef Pizzaman het volgende:
Nee, en het vervelende is dat er niet veel vergelijkbare studies zijn.
Misschien is de master Entrepreneurship, Strategy and Organisation Economics iets?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:20:38 #108
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50165653
Hmm, dat klinkt ook wel interessant, kun jij mij toevallig vertellen wat het verschil is met eerder genoemde opleiding ? (Entrepreneurship &New Business Venturing )
pi_50165814
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:20 schreef Pizzaman het volgende:
Hmm, dat klinkt ook wel interessant, kun jij mij toevallig vertellen wat het verschil is met eerder genoemde opleiding ? (Entrepreneurship &New Business Venturing )
kan ik je wel grotendeels vertellen.

New Business Venturing is meer gericht om gaten in de markt te vinden en daarin een eigen bedrijf in op te starten. Je leert bepaalde zaken op poten te zetten om zo een goed lopend eigen bedrijf te hebben.

Strategy studie is meer gericht op strategie (doh ) bepalend bezig zijn in een bedrijf. Dus meedenken op strategisch niveau wat nu het beste is voor een bedrijf, een soort oplossend vermogen om bepaalde zaken uit de weg te gaan of zich juist op toe te spitsen.
Daarbij leer je ook nog een stukje organisatie, hoe alles te organiseren.

Dit is denk ik een notendop de beide studies. Ik ben er haast zeker van dat ik die met Strategy wil gaan doen! Als iemand het anders/beter weet posten met die hap !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:39:33 #110
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50166426
Sja die eerste klinkt mij een stuk leuker in de oren eigenlijk. Maar goed, ik voldoe niet aan de eisen dus daarmee valt het doek eigenlijk.

Even kijken wat die master in A'dam precies inhoudt.

http://www.studeren.uva.n(...)D00-BC9329E269E3CC7E
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:11:30 #111
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50167740
Heb er maar even een apart topic van gemaakt.

Vervolgmaster richting bedrijfswetenschappen/bedrijfskunde
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:12:09 #112
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50169814
Ik was vandaag omstreeks half 12 bij de koffiebar in C, kwam die Jaap uit de GoudenKooi aanzetten met een begeleider. Moest naar het ESSC ofzo. (ik wist al dat hij bedrijfskunde deed) Die gozer is wel een zwijn trouwens...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:13:05 #113
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50169835
Hij deed toch iets met sociale bla bla ?
pi_50169955
Jaap, dat nummer is trouwens wel briljant .

Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:29:11 #115
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50170309
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:13 schreef Pizzaman het volgende:
Hij deed toch iets met sociale bla bla ?
Bedrijfskunde... (volgens mij)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50222964
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind dat cijfers een erg platte selectie methode vormen en ik vind het dan ook raar dat enkel daarop wordt geselecteerd. Je hebt meer aan een supergemotiveerde student met een 6,5 gemiddeld op zijn HBO-diploma dan een student met een 7,5 gemiddeld maar die hoge cijfers heeft gehaald omdat hij eigenlijk een WO-student is maar vanwege luiheid op de middelbare school zijn VWO niet heeft gehaald en toen naar de HAVO gegaan is en zodoende op een HBO-opleiding is terecht gekomen, maar nu toch even een master wil gaan doen.
Luiheid moeheid, goed dat dat wordt afgerekend daar dan. Moet je maar gewoon doorwerken, moet je op het WO tenslotte ook.
En een 6.5 na hard werken op het HBO, dan kan je het niveau van die master niet aan.
pi_50225110
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 00:15 schreef ChRoNiC het volgende:
Luiheid moeheid, goed dat dat wordt afgerekend daar dan. Moet je maar gewoon doorwerken, moet je op het WO tenslotte ook. En een 6.5 na hard werken op het HBO, dan kan je het niveau van die master niet aan.
Lees mijn stukje nog eens. Ik heb het over motivatie na het HBO om een master te gaan volgen. Intresses kunnen in de loop der tijd veranderen en motivatie ook, zeker gezien de maatschappelijke functie die universiteiten vanuit de overheid opgelegd krijgen vind ik dat de universiteit zich daar niet makkelijk vanaf moet kunnen maken door 'rucksichtlos' op gemiddelden af te gaan. Probeer allereerst eens een oorzaak te vinden voor een te laag gemiddelde.

Ik ken vanuit mijn eigen omgeving iemand die alleen MBO had gedaan met matige cijfers. Daarna wilde hij elektrotechniek gaan studeren aan de universiteit. In Nederland lieten de universiteiten hem niet toe omdat hij niet aan het vereiste niveau voldeed. In Duitsland daarentegen kon hij na een toelatingstoets zo instromen op de technische universiteit. En zijn cijfers zijn nu erg goed en hij is gevraagd voor een onderzoeksplaats. Met het kortzichtig vasthouden aan regels bereik je echt helemaal niks, sterker nog, je ontneemt mensen dit soort kansen.

[ Bericht 71% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-06-2007 02:14:52 ]
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:30:32 #118
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50254931
Up.
pi_50256402
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 02:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lees mijn stukje nog eens. Ik heb het over motivatie na het HBO om een master te gaan volgen. Intresses kunnen in de loop der tijd veranderen en motivatie ook, zeker gezien de maatschappelijke functie die universiteiten vanuit de overheid opgelegd krijgen vind ik dat de universiteit zich daar niet makkelijk vanaf moet kunnen maken door 'rucksichtlos' op gemiddelden af te gaan. Probeer allereerst eens een oorzaak te vinden voor een te laag gemiddelde.

Ik ken vanuit mijn eigen omgeving iemand die alleen MBO had gedaan met matige cijfers. Daarna wilde hij elektrotechniek gaan studeren aan de universiteit. In Nederland lieten de universiteiten hem niet toe omdat hij niet aan het vereiste niveau voldeed. In Duitsland daarentegen kon hij na een toelatingstoets zo instromen op de technische universiteit. En zijn cijfers zijn nu erg goed en hij is gevraagd voor een onderzoeksplaats. Met het kortzichtig vasthouden aan regels bereik je echt helemaal niks, sterker nog, je ontneemt mensen dit soort kansen.
Dat zal best, maar dat zijn uitzonderingen. Over het algemeen zeggen cijfers namelijk wel wat.
Bij het programma wat ik op dit moment volg (Mr.Drs. programma) is ook een 7 gemiddeld voor je VWO als eis gesteld. Dit omdat bleek dat mensen die lager dan dat gemiddelde het buitengewoon vaak niet aankonden qua niveau en qua motivatie/drive. Sinds die eis is ingesteld stromen er ook veel meer mensen door in het programma.
pi_50259274
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:15 schreef ChRoNiC het volgende:
Over het algemeen zeggen cijfers namelijk wel wat. Bij het programma wat ik op dit moment volg (Mr.Drs. programma) is ook een 7 gemiddeld voor je VWO als eis gesteld. Dit omdat bleek dat mensen die lager dan dat gemiddelde het buitengewoon vaak niet aankonden qua niveau en qua motivatie/drive.
Toch blijft selectie enkel op basis van cijfers een raar systeem.

Ik heb het niet precies nagerekend maar in mijn geval voldoe ik denk net aan die eis voor wat betreft de VWO cijfers. Ik heb NT en NG gedaan, voor wat betreft mijn profiel en vrije deel sta ik gemiddeld een 8,7, maar dit wordt volledig naar beneden getrokken door zeer slechte cijfers voor talen. Het is dat ik enigszins gematst ben (kunstmatig opgehoogde cijfers bij de talen) maar in principe heb ik een 4 voor literatuur en een 5 voor frans, latijn en duits. Stel dat mijn score in mijn profiel dus minder goed was geweest maar nog steeds een 8,0 gemiddeld was geweest, dan zou ik geen 7,0 gemiddeld hebben.

En dat terwijl het echt onzinnig is om iemand op basis van slechte cijfers voor talen te weigeren voor economische/juridische studie. Die nuance wordt dus niet meegenomen maar is wel van belang voor het maken van een juiste afweging of iemand het niveau aan kan. Een strikte interpretatie van cijfers is dus zinloos, en je moet altijd de gevallen individueel beoordelen want iedere situatie is weer anders.
pi_50278494
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:14 schreef Pizzaman het volgende:
Ik vind het ook zeer jammer, doordat ik voor mijn gevoel te weinig heb geleerd ben ik super gemotiveerd om de master te gaan volgen aan de uni.

Als je nu alleen op basis van je gemiddelde wordt afgewezen is dat erg jammer...
Ik wil niet lullig zijn maar: je vindt dat je niet genoeg geleerd hebt met je bachelor maar je vond een 6je halen voor het vak wel voldoende (dit aangezien je geen 7 gemiddeld stond). Dit vind ik in tegenspraak met de instelling om iets te willen leren.
pi_50278659
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:38 schreef Roycoooooo het volgende:
Eens! Daarbij had de school waar ik nu op zat deze informatie moeten verstrekken vind ik. Daarbij heb ik er te weinig voor gedaan omdat ik het meeste toch wel haal door ff te leren voor de tentamens, verder geen klap uitgevoerd

Wij wisten voor een maand geleden nog niks van deze regel, baal ik ook een beetje van.
Het is hard, maar een van de dingen die je juist leert op een universiteit (en in het traject daarvoor) is dat er niets voor je geregeld wordt. Het motto is dat je je eigen boontjes moet leren doppen.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:43:20 #123
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50281663
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 20:16 schreef snabbi het volgende:

[..]

een van de dingen die je juist leert op een universiteit (en in het traject daarvoor) is dat er niets voor je geregeld wordt. Het motto is dat je je eigen boontjes moet leren doppen.
Dat is dus echt niet zo! Ik doe nu dus een schakeljaar, en ik moet zeggen dat je op het HBO veel harder achter je eigen dingen aan moest dan op de Uni. Hier is echt alles goed geregeld hoor, echt luxe! (mag ook wel met zoveel personeel)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50295246
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:43 schreef Public_NME het volgende:
Dat is dus echt niet zo! Ik doe nu dus een schakeljaar, en ik moet zeggen dat je op het HBO veel harder achter je eigen dingen aan moest dan op de Uni. Hier is echt alles goed geregeld hoor, echt luxe! (mag ook wel met zoveel personeel)
Veel dingen die georganiseerd worden, worden niet georganiseerd vanuit de universiteit. Zaken als SIR en boekenaankoop zijn allemaal buiten de uni om geregeld. Ook voor de te volgen studieprogramma's is er voor de normale student (dus een niet-schakelaar) naar mijn weten nooit iets geregeld. Ik weet ook van discussies bij het personeel dat er steeds meer geregeld wordt en dat zij van mening zijn dat zaken als het melden wanneer er aanmeld-periodes zijn voor de tentamens en de kant en klare roosters vanuit SIN-Online tegen de gedachte in gaan dat men volwassen moet worden.
pi_50330852
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]


En dat terwijl het echt onzinnig is om iemand op basis van slechte cijfers voor talen te weigeren voor economische/juridische studie. Die nuance wordt dus niet meegenomen maar is wel van belang voor het maken van een juiste afweging of iemand het niveau aan kan. Een strikte interpretatie van cijfers is dus zinloos, en je moet altijd de gevallen individueel beoordelen want iedere situatie is weer anders.
Taal is juist heel belangrijk, zeker bij rechten is dit zeer belangrijk. Dus ik vind je argumentatie nog steeds niet erg sterk.
  maandag 11 juni 2007 @ 16:33:00 #126
137530 Radagast2005
The Brown Wizard
pi_50336329
quote:
Op zondag 10 juni 2007 13:16 schreef snabbi het volgende:

[..]

Veel dingen die georganiseerd worden, worden niet georganiseerd vanuit de universiteit. Zaken als SIR en boekenaankoop zijn allemaal buiten de uni om geregeld. Ook voor de te volgen studieprogramma's is er voor de normale student (dus een niet-schakelaar) naar mijn weten nooit iets geregeld. Ik weet ook van discussies bij het personeel dat er steeds meer geregeld wordt en dat zij van mening zijn dat zaken als het melden wanneer er aanmeld-periodes zijn voor de tentamens en de kant en klare roosters vanuit SIN-Online tegen de gedachte in gaan dat men volwassen moet worden.
Sterker nog, ik weet dat er iemand een klacht wilde indienen omdat hij/zij de melding van de aanmeldingsperiode gemist had, en dus concludeerde dat die melding nooit geplaatst was, waardoor hij/zij buiten zijn/haar schuld om te laat was voor de aanmelding.
Every fool's got a reason for feelin' sorry for himself, and turning his heart to stone
Tonight this fool's halfway to heaven and just a mile outta hell
And I feel like I'm comin' home
  maandag 11 juni 2007 @ 16:44:02 #127
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50336785
Aapjes.

Jullie doen EUR he.

Ik heb een vraagje dat ik nog niet bij de studieadviseur heb gedropt.

Ik wil de master Economics & ICT gaan doen, maar die is per se "fulltime". Nou heb ik m'n eigen bedrijf en fulltime gaat niet mogelijk zijn. In twee jaar gaat het me wel lukken denk ik.

Doen ze hier moeilijk over in jullie ervaring? Het lijkt me niet, maar waarom dan de nadruk erop dat t "echt alleen maar fulltime kan"? Dat bepaal je zelf dan toch, ja toch, niet dan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_50336947
Wie zegt dat je niet hoeft te schakelen?

"Aapje"
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_50337070
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:44 schreef soylent het volgende:
Doen ze hier moeilijk over in jullie ervaring? Het lijkt me niet, maar waarom dan de nadruk erop dat t "echt alleen maar fulltime kan"? Dat bepaal je zelf dan toch, ja toch, niet dan.
Nee, er is zelfs iemand die het doet. Maar je moet alles (!) zelf regelen. Welke vakken je doet, welke tentamens enz.

Daarnaast zou ik niet graag bij jou in de projectgroep zitten aangezien je dan vaak al 3 dagen in de week niet kan. Maar dat is verder persoonlijk .

Ik heb het natuurlijk over het schakeljaar, het lijkt me dat je die eerst moet doen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 11 juni 2007 @ 17:08:11 #130
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50337682
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:50 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Daarnaast zou ik niet graag bij jou in de projectgroep zitten aangezien je dan vaak al 3 dagen in de week niet kan. Maar dat is verder persoonlijk .

Ik heb het natuurlijk over het schakeljaar, het lijkt me dat je die eerst moet doen.
Ik ben een gewild persoon in projectgroepen meestal Het schakeljaartje heeft voor mij maar 4 of 5 vakken volgens de stud.adv, dus dat komt altijd wel goed. Voor practica enzo neem je natuurlijk de tijd: of je doet het goed, of je doet het niet. Alles ertussenin is tijdverspilling..

De master zelf maak ik me weinig zorgen over, tenzij ze werken met bindende adviezen en het heel vervelend maken voor mensen die niet alles in 1x halen: dan bedoel ik qua planning, ingangseisen voor vakken, vakken die constant van inhoud wijzigen en je opnieuw moet doen... In Delft heb ik een curriculumwijziging meegemaakt omdat ik er lang over deed, oude vakken gingen dan vervallen, dat was knap naadje. Ik had m'n bachelor net op tijd voordat alles werd omgegooid. Dat soort ongein dus.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_50338305
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:08 schreef soylent het volgende:
Ik ben een gewild persoon in projectgroepen meestal Het schakeljaartje heeft voor mij maar 4 of 5 vakken volgens de stud.adv, dus dat komt altijd wel goed.
Maar die mag je toch niet naast je master gaan doen? Dus dan mag je toch pas september 2008 aan je master beginnen (we hebben maar 1 instroommoment).

En over systeemveranderingen gesproken, daar hebben de huidige bachelorstudenten dus ontzettend veel last van. Als je nu nog moet beginnen heb je geluk.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 11 juni 2007 @ 17:29:33 #132
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50338404
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:26 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Maar die mag je toch niet naast je master gaan doen? Dus dan mag je toch pas september 2008 aan je master beginnen (we hebben maar 1 instroommoment).

En over systeemveranderingen gesproken, daar hebben de huidige bachelorstudenten dus ontzettend veel last van. Als je nu nog moet beginnen heb je geluk.
Dat was het plan ja! Waar ik geen zin in heb is dat ik bijv. na een jaar dan hoor dat alles omgegooid gaat worden en ik praktisch opnieuw moet beginnen. Of dat ik bijvoorbeeld in blok 3 te horen krijg dat ik zo goed als nergens aan mag deelnemen omdat alle vakken van blok 1 verplichte voorkennis waren, dat soort ongein hoor je niet altijd van stud.adv's dus hoop ik hier op fok te weten te komen. In Utrecht schijnt dat heel erg te zijn.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_50338727
Ze hebben de schakelprogramma's wel helemaal omgegooid dus die paar vakken kunnen er wel eens meer worden.

In mijn vakkenpakket zit alleen "methoden en technieken" a 4 ECTS (qua rotvakken zeg maar ) terwijl komend jaar mijn pakket zou bestaan uit wiskunde, statistiek & methodologie a 12 ECTS. Je zal dus toch met de adviseur moeten praten aangezien niemand je kan adviseren.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 11 juni 2007 @ 17:41:07 #134
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50338791
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ze hebben de schakelprogramma's wel helemaal omgegooid dus die paar vakken kunnen er wel eens meer worden.

In mijn vakkenpakket zit alleen "methoden en technieken" a 4 ECTS (qua rotvakken zeg maar ) terwijl komend jaar mijn pakket zou bestaan uit wiskunde, statistiek & methodologie a 12 ECTS. Je zal dus toch met de adviseur moeten praten aangezien niemand je kan adviseren.
Ja doe ik ook hoor, ben alleen benieuwd naar de 'tussen de regels' gebruiken daar. Ik hoor binnenkort de definitieve schakelvakken. Als het wat meer is dan die 4-5 kan ik het ook wel aan, de master in Delft waar ik mee gekapt ben is sowieso 2 jaar, dus elke ECTS minder is pure winst Dank 4 info iig.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_50340438
Ten eerste: Ze melden expliciet dat het een VOLTIJD opleiding is, omdat de colleges overdag gegeven worden en niet s avonds. Welke vakken en in welk tempo je dit volgt is helemaal aan jezelf.

Ten tweede: De master heeft geen BSA. Hier hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Ten derde: Ja je kan problemen hebben met overgangsregelingen. Het onderwijsprogramma verandert voortdurend. Het is gewoon een kwesite van die studieprogramma's goed doornemen om te zien wat er verandert. De overgangsregelingen vind ik in elk geval redelijk duidelijk weergegeven.

Ten vierde: Bij elk vak staat vermeld welke voorgeschiedenis verplicht is. Dus je moet zelf even je huiswerk doen om te zien of je later in het jaar in de problemen gaat komen door bepaalde vakken niet te volgen.
  maandag 11 juni 2007 @ 18:33:30 #136
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50340606
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_50648857
SIN-online op z'n best .

Klik
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50652788
Radagast gefeliciteerd met het behalen van je masters!
en nu je geen student meer bent, hoor je ook niet meer thuis in dit topic
pi_50652813
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:14 schreef snabbi het volgende:
Radagast gefeliciteerd met het behalen van je masters!
en nu je geen student meer bent, hoor je ook niet meer thuis in dit topic
jup radagast
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_50653002
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:14 schreef snabbi het volgende:
Radagast gefeliciteerd met het behalen van je masters!
Gefeliciteerd , heb je er meerde gedaan (welke )?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50655947
SIN Online vanmiddag weer lekker bezig inderdaad.
pi_50658002
Meer mensen die klachten hebben over de SIR? Slechte levertijd, slechte verslagen, drukfouten in de verslagen en geen goede oplossing daarvoor! Ik ga zo een boze mail sturen dat dit geen stijl is, je betaald gewoon 40 euro voor kutverslagen...
pi_50658102
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 16:48 schreef mausb het volgende:
Meer mensen die klachten hebben over de SIR? Slechte levertijd, slechte verslagen, drukfouten in de verslagen en geen goede oplossing daarvoor! Ik ga zo een boze mail sturen dat dit geen stijl is, je betaald gewoon 40 euro voor kutverslagen...
Je kan wel gaan mailen, maar als het goed is heb je er een mail over ontvangen. Ik heb gelukkig een module die niet in de lijst van baggerverslagen staat en ben zeer tevreden. Veel beter dan slimstuderen aangezien die alleen het boek erbij pakken.

Je kan de verslagen toch omruilen voor goede? En levertijd, tsja ik heb ze opgehaald en ging prima.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50693607
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 16:52 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Je kan wel gaan mailen, maar als het goed is heb je er een mail over ontvangen. Ik heb gelukkig een module die niet in de lijst van baggerverslagen staat en ben zeer tevreden. Veel beter dan slimstuderen aangezien die alleen het boek erbij pakken.

Je kan de verslagen toch omruilen voor goede? En levertijd, tsja ik heb ze opgehaald en ging prima.
Begrijp je het doel van SlimStuderen en SIR wel?

Sir is voor de hoorcolleges en de practiva en SlimStuderen is voro de studiestof.

Ojah, SIR heeft het opgelost voor mausb, ze sturen een nieuwe.
pi_50693752
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:20 schreef ChRoNiC het volgende:
Sir is voor de hoorcolleges en de practiva en SlimStuderen is voor de studiestof.
Daarom is het praktisch nut van SIR veel hoger , verder heb je gelijk .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50694020
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:23 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Daarom is het praktisch nut van SIR veel hoger , verder heb je gelijk .
Ik gebruik ook altijd SlimStuderen erbij, vind het wel fijn om ook de stof uit het boek erbij te hebben.
pi_50695027
Sir is kut, vroeger had je nog Joho. Dat was helemaal erg
pi_50702756
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gefeliciteerd , heb je er meerde gedaan (welke )?
pff kommaneuker
het gaat om de master's graad
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:14:25 #149
137530 Radagast2005
The Brown Wizard
pi_50702778
Dank jullie wel. En het is niet masters, maar master's . Komt van master's degree ipv master degree.

En het is geen muggezifterij, het is muggeNzifterij
Every fool's got a reason for feelin' sorry for himself, and turning his heart to stone
Tonight this fool's halfway to heaven and just a mile outta hell
And I feel like I'm comin' home
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:50:40 #150
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50709276
SIR maakt voor mijn opleiding geen verslagen meer sinds vorige week... Naja, met een beetje geluk heb ik het toch niet nodig als ik in mijn Msc zit.
Trouwens hoe komt het dat jouw SIN er een stuk leuker uitziet? Door de FEW? of kan je dat instellen?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50709654
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:10 schreef ChRoNiC het volgende:
Taal is juist heel belangrijk, zeker bij rechten is dit zeer belangrijk. Dus ik vind je argumentatie nog steeds niet erg sterk.
Terminologie in een vreemde taal of in het Nederlands goed begrijpen is toch echt wat anders dan een taal beheersen. En juist op dat laatste zijn de cijfers voor talen gebaseerd.
pi_50710874
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:50 schreef Public_NME het volgende:
Trouwens hoe komt het dat jouw SIN er een stuk leuker uitziet? Door de FEW? of kan je dat instellen?
Geef de definitie van leuker . Geel is gewoon de kleur van de faculteit.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50712049
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Terminologie in een vreemde taal of in het Nederlands goed begrijpen is toch echt wat anders dan een taal beheersen. En juist op dat laatste zijn de cijfers voor talen gebaseerd.
Bij Nederlands is het zeker wel beheersen. Bij Engels bij mij op school ook.

Geen idee wat voor voor-onderwijs jij hebt gehad natuurlijk. Jij bent een HBO instromer geloof ik toch? Eerst HBO p gehaald en toen naar de universiteit.
pi_50712357
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:48 schreef ChRoNiC het volgende:
Bij Nederlands is het zeker wel beheersen. Bij Engels bij mij op school ook.
Nederlands/Engels, daar kan ik nog wel inkomen, je moet toch begrijpen wat er staat. Maar dat geldt in principe voor alle studies denk ik. Ik ben een notoir tegenstander van al die verplichte talen op scholen, ben zelfs voor afschaffing van het Gymnasium. Ik zie het nut van het aanhouden van 6 varianten van communicatie niet zo in.
quote:
Geen idee wat voor voor-onderwijs jij hebt gehad natuurlijk. Jij bent een HBO instromer geloof ik toch? Eerst HBO p gehaald en toen naar de universiteit.
Nee, ik heb een Civiele Techniek WO Bachelor (BSc dus). Vond het toen niet zo leuk meer dus ben nu Economie gaan doen. Daarvoor heb ik gewoon regulier VWO (NT+NG) gedaan. Economie valt overigens wel een beetje tegen, op de voorlichtingsdagen zeiden ze toch echt dat je redelijk veel met modellen zou werken. Maar tot nu toe ben ik alleen bij Financiering & Belegging en bij Macro-Economie 2 echte (wiskundige) modellen tegengekomen.
pi_50712890
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

Nee, ik heb een Civiele Techniek WO Bachelor (BSc dus). Vond het toen niet zo leuk meer dus ben nu Economie gaan doen. Daarvoor heb ik gewoon regulier VWO (NT+NG) gedaan. Economie valt overigens wel een beetje tegen, op de voorlichtingsdagen zeiden ze toch echt dat je redelijk veel met modellen zou werken. Maar tot nu toe ben ik alleen bij Financiering & Belegging en bij Macro-Economie 2 echte (wiskundige) modellen tegengekomen.
Ja ja, oke.

Je heet niet toevallig Roland?

Als je modellen leuk vindt had je misschien beter econometrie kunnen gaan doen. Dat is daar wat meer op gericht. FinBel krijg je nog vrij uitgebreid en kan je ook kiezen in je master. Bovendien krijg je bij Micro toch ook vrij veel modellen?
pi_50713495
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:09 schreef ChRoNiC het volgende:
Je heet niet toevallig Roland?
Nee.
quote:
Als je modellen leuk vindt had je misschien beter econometrie kunnen gaan doen. Dat is daar wat meer op gericht. FinBel krijg je nog vrij uitgebreid en kan je ook kiezen in je master. Bovendien krijg je bij Micro toch ook vrij veel modellen?
Ja, Econometrie heb ik ook vaak aan gedacht, maar ik ben niet zo goed in wiskunde. Wel goed genoeg om het leuk en interessant te vinden, maar ik heb altijd begrepen dat Econometrie een verkapte wiskunde-studie is, dus ik was bang dat ik op dat gebied het vereiste wiskunde-niveau niet zou halen.

Micro gebruikt vooral hele elementaire modellen die vrij theoretisch zijn. Ik ben wat meer praktijk gericht. Macro-economie stelt je in staat concreet uitspraken te doen over bijvoorbeeld bepaald politiek beleid. Micro vormt overigens wel de basis van bijvoorbeeld veel verkeersmodellen (is de hoek die ik bij Civiele Techniek ook het leukst vond), dus wellicht dat verderop in de studie dit vak aantrekkelijker wordt voor mij.
pi_50717683
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:50 schreef Public_NME het volgende:
Trouwens hoe komt het dat jouw SIN er een stuk leuker uitziet? Door de FEW? of kan je dat instellen?
Dat zijn de styles die per faculteit gebruikt worden. Op zich kan jij ook elke style gebruiken. Probeer maar eens in te loggen via http://few.sin-online.nl
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:32:31 #158
137530 Radagast2005
The Brown Wizard
pi_50729033
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 08:29 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat zijn de styles die per faculteit gebruikt worden. Op zich kan jij ook elke style gebruiken. Probeer maar eens in te loggen via http://few.sin-online.nl
Inderdaad, door de faculteit code in de URL te veranderen kan je een andere style krijgen. Zelfs bvu werkt volgens mij.
Every fool's got a reason for feelin' sorry for himself, and turning his heart to stone
Tonight this fool's halfway to heaven and just a mile outta hell
And I feel like I'm comin' home
pi_50747185
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Ja, Econometrie heb ik ook vaak aan gedacht, maar ik ben niet zo goed in wiskunde. Wel goed genoeg om het leuk en interessant te vinden, maar ik heb altijd begrepen dat Econometrie een verkapte wiskunde-studie is, dus ik was bang dat ik op dat gebied het vereiste wiskunde-niveau niet zou halen.

Micro gebruikt vooral hele elementaire modellen die vrij theoretisch zijn. Ik ben wat meer praktijk gericht. Macro-economie stelt je in staat concreet uitspraken te doen over bijvoorbeeld bepaald politiek beleid. Micro vormt overigens wel de basis van bijvoorbeeld veel verkeersmodellen (is de hoek die ik bij Civiele Techniek ook het leukst vond), dus wellicht dat verderop in de studie dit vak aantrekkelijker wordt voor mij.
Correct ja. Macro is zeker meer praktijk gericht. Je kunt je veel beter inleven in de materie. Wat betreft micro, daar kan je ook in verder als je dat zou willen.
pi_50835396
Pff, vandaag een hendig sjiek tentamen FinBel. Heb er toch iets te gemakkelijk over gedacht, denk ik. Al heb ik wel een excuus want ik had vandaag ook Chinees tentamen. Die ik overigens wel gehaald heb waarschijnlijk.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 25 juni 2007 @ 22:17:18 #161
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50838048
Ik heb vrijdagmiddag nog één regulier tentamen, en dan nog 4 herren... Is ook nooit verkeerd. (2 niet gehaald omdat ik er te weinig aan gedaan had, 2 moeilijke) Laatste is 30Juli, UB here I come
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50844871
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Pff, vandaag een hendig sjiek tentamen FinBel. Heb er toch iets te gemakkelijk over gedacht, denk ik.
Ik heb er toch wel wat vraagtekens bij. Zoals bijvoorbeeld de vraag waarin je volatiliteit van de aandeel A moest bepalen uit een gegeven portefeuille rendement. Maar ik krijg met geen mogelijkheid de volatiliteit van aandeel A vrij uit de formule van 6.2. En nu kijk ik net in het antwoordenmodel, daar staat gewoon een heel simpel computer-tabelletje. Dat is leuk maar dat betreft geen goed antwoord want bij hadden geen computer. Ook trof ik een aantal termen aan die volgens mij niet in de stof voor kwamen. En ja, ik had echt alles goed geleerd.

5 fout uit 15 en ik heb een bonuspunt, dus die 4,5 heb ik wel gehaald.
pi_50850729
Het gaat niet goed met SIR .
quote:
Tue, Jun 26, 2007 -- FEW7360-06: Negatief advies SIR verslagen
Voor de goede orde: de SIR verslagen M&T uit dit studiejaar en eerdere studiejaren zijn niet door de docenten M&T geautoriseerd. Bij het nakijken van de opdracht bleek dat de kwaliteit van de SIR verslagen op kritieke punten te wensen overliet. Geef daarom bij de voorbereiding voor het tentamen de voorkeur aan materiaal waar de docenten M&T wel achter staan: Babbie, Field, de college aantekeningen op BB, de antwoorden op oefenopgaven op BB.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50851641
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 01:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb er toch wel wat vraagtekens bij. Zoals bijvoorbeeld de vraag waarin je volatiliteit van de aandeel A moest bepalen uit een gegeven portefeuille rendement. Maar ik krijg met geen mogelijkheid de volatiliteit van aandeel A vrij uit de formule van 6.2. En nu kijk ik net in het antwoordenmodel, daar staat gewoon een heel simpel computer-tabelletje. Dat is leuk maar dat betreft geen goed antwoord want bij hadden geen computer. Ook trof ik een aantal termen aan die volgens mij niet in de stof voor kwamen. En ja, ik had echt alles goed geleerd.

5 fout uit 15 en ik heb een bonuspunt, dus die 4,5 heb ik wel gehaald.
Ik heb een fout teveel. (Je moet 9/15 goed hebben, als je een bonuspunt hebt.) Ik heb een goed antwoord op het laatste moment veranderd.

Die votaliteit was wel makkelijk trouwens. Gewoon die formule oplossen:

wortel van (Xa)^2 * (?)^2 + (Xb)^2 * (sB)^2 + 2*Xa*Xb*?*sB*p = risico%

Dan dan heb je 't antwoord.

Maar goed, kan me wel voor m'n kop slaan bij sommige vragen. Nja, ik hoef nog maar 4 studiepunten te halen dit jaar, en ik denk dat 't me wel lukt om in ieder geval nog 1 voldoende te halen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_50855665
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb een fout teveel. (Je moet 9/15 goed hebben, als je een bonuspunt hebt.) Ik heb een goed antwoord op het laatste moment veranderd.
Waar heb je die normering vandaan?
quote:
Die votaliteit was wel makkelijk trouwens. Gewoon die formule oplossen:

wortel van (Xa)^2 * (?)^2 + (Xb)^2 * (sB)^2 + 2*Xa*Xb*?*sB*p = risico%

Dan dan heb je 't antwoord.
Dat van het oplossen snap ik wel. Maar ik heb het net even nagerekend, ik heb de ABC-formule verkeerd toegepast, want nu kom ik wel goed uit. Altijd die rekenfouten weer.
pi_50857673
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het gaat niet goed met SIR .
Docenten moeten gewoon altijd sheets maken vind ik en deze ook gewoon op BlackBoard zetten, dan ben je van dat hele SIR-gedoe af. Bovendien zijn sheets veel duidelijker dan wat gekrabbel op een overhead projector.
pi_50860908
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

Waar heb je die normering vandaan?
Voorgaande jaren.
quote:
--SIR is slecht.--
Tja, ik leer echt altijd met de SIR-verslagen maar soms staan er inderdaad veel onduidelijke/foute dingen in. Ik snap wel dat het samengesteld wordt door andere studenten en dat de schaduwlezers ook geen geweldenaren zijn. Misschien kunnen ze beter een soort samenwerking bewerkstelligen met de docenten? Verder vind ik 't altijd wel handig. Tien keer beter dan die troep van Slimstuderen in ieder geval. Heb dat voor 't eerst besteld en daar heb je dus echt geen zak aan.

Morgen Financial Accounting, Bolke... Had er nog niet echt goed naar gekeken maar 't is volgens mij niet zo moeilijk en 't is ook niet echt bizar veel stof. Maar goed, zal me morgen wel weer achter de oren krabben en met de staart tussen de been afdruipen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_50864613
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het gaat niet goed met SIR .
[..]
Lol, ik volg dat vak ook .

Edit
Ik vind SlimStuderen super handig juist.
pi_50864679
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:24 schreef ChRoNiC het volgende:
Lol, ik volg dat vak ook .
Ik had een 5 voor 't verslag, moet nu een 6 halen voor 't tentamen .

Terwijl eigenlijk iedereen (including docenten) het er wel overeens zijn dat het vrijwel onmogelijk is voor schakelstudenten om deze module te halen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:30:03 #170
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50866939
Bij IBA leveren ze geen SIR verslagen meer, te weinig afname. Sowieso lieten sommige verslagen echt véél te wensen over...
Vrijdag BSM en dan lekker herren hehe. (value for money)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50867052
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
Morgen Financial Accounting, Bolke... Had er nog niet echt goed naar gekeken maar 't is volgens mij niet zo moeilijk en 't is ook niet echt bizar veel stof. Maar goed, zal me morgen wel weer achter de oren krabben en met de staart tussen de been afdruipen.
Het is boekhouden dus ik snap er geen hout van. Ik ben al een week aan het leren maar ik heb net een oefententamen gemaakt. Gewoon nog 20 fout van de 45. Zou dat voldoende zijn al je een bonuspunt hebt?

Ik zou zelfs FinBel nog graag een keertje over doen, als ik FA maar haal.
pi_50867676
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:30 schreef Public_NME het volgende:
Bij IBA leveren ze geen SIR verslagen meer, te weinig afname. Sowieso lieten sommige verslagen echt véél te wensen over...
Vrijdag BSM en dan lekker herren hehe. (value for money)
Zit nog op één uitslag te wachten. Sta nu op 105 ECTS (2e jaars) en heb nog een vak uit jaar één moeten doen. Nu stond er op het tentamen dat de uitslag 11 Juli bekend werd gemaakt, maar de herkansing is de 16e al

Hopen dat ik het gehaald heb. BSA is ook niet fijn anders, met zoveel punten
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_50868668
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is boekhouden dus ik snap er geen hout van. Ik ben al een week aan het leren maar ik heb net een oefententamen gemaakt. Gewoon nog 20 fout van de 45. Zou dat voldoende zijn al je een bonuspunt hebt?

Ik zou zelfs FinBel nog graag een keertje over doen, als ik FA maar haal.
Volgens mij is 20 niet genoeg. Ik dacht dat het bij de 40/45-vragen tentamens van Bouwer meestal rond de 18 fouten lag...incluis bonuspunt.

Hmm, op de een of andere manier ben ik hier wel goed in 't technisch gokken. Voordat ik had geleerd had ik 25 fout. Het tweede tentamen gemaakt en daar had ik 18 fout. Nu heb ik net even alle informatie goed doorgelezen en dan maak ik nog twee tentamens. Fouten even bekijken en oefenen en dan moet 't wel lukken denk ik.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_50869336
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:26 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ik had een 5 voor 't verslag, moet nu een 6 halen voor 't tentamen .

Terwijl eigenlijk iedereen (including docenten) het er wel overeens zijn dat het vrijwel onmogelijk is voor schakelstudenten om deze module te halen .
Ik had een 7 voor het verslag. Dus das wel heel prettig.

Jullie hadden toch allemaal extra colleges enzo? Dan moet het toch te doen zijn?
pi_50869401
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:35 schreef ChRoNiC het volgende:
Jullie hadden toch allemaal extra colleges enzo? Dan moet het toch te doen zijn?
2 extra hoorcolleges inderdaad, maar nee daar werd wat inleiding statistiek gegeven. Wel relevant maar niet genoeg om ineens 2 voorkennismodules statistiek te kennen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:39:12 #176
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50869530
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:51 schreef Lennox het volgende:

[..]

Hopen dat ik het gehaald heb. BSA is ook niet fijn anders, met zoveel punten
Hmm oké; gelukkig heb ik al dat gezeik met BSA niet. Helaas moet ik wel alles halen op één na... (2 valt ook nog wel te regelen) Zit nu op 43ECTS, na Vrijdag waarschijnlijk 48. (v/d 69) Dus mag nog fijn 4 vakken herkansen voor 21 ECTS... beh.

Jij ook veel succes, heb je ook Bull Shit Management vrijdag?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50869548
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:36 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

2 extra hoorcolleges inderdaad, maar nee daar werd wat inleiding statistiek gegeven. Wel relevant maar niet genoeg om ineens 2 voorkennismodules statistiek te kennen .
Mwa, dat stelde op zichzelf ook niet extreem veel voor. Beetje VWO statistiek achtig gebeuren, iets uitgebreider.

Maar ja, doorbikkelen heh . Als schakelstudent, had je maar vwo-wo moeten doen
pi_50869723
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:39 schreef ChRoNiC het volgende:
Maar ja, doorbikkelen heh . Als schakelstudent, had je maar vwo-wo moeten doen
ben al lang en breed begonnen. Er zijn iets van 170 groepen die minder dan een 5 hebben dus volgend jaar is er in ieder geval een grote "bezemgroep" . Met 1 module niet gehaald mag je in ieder geval door naar de master, maar moet over 2 weken macro1 nog herkansen vandaar dat ik moet bikkelen. Verder wel alles gehaald, wil daarom ook zeker aan de master beginnen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50869790
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:39 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hmm oké; gelukkig heb ik al dat gezeik met BSA niet. Helaas moet ik wel alles halen op één na... (2 valt ook nog wel te regelen) Zit nu op 43ECTS, na Vrijdag waarschijnlijk 48. (v/d 69) Dus mag nog fijn 4 vakken herkansen voor 21 ECTS... beh.

Jij ook veel succes, heb je ook Bull Shit Management vrijdag?
Nee,nee. Na 1 jaar zoiets gestudeerd te hebben in Tilburg, had ik het wel gezien . Doe nu een hele andere richting op de EUR
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_50871457
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:43 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

ben al lang en breed begonnen. Er zijn iets van 170 groepen die minder dan een 5 hebben dus volgend jaar is er in ieder geval een grote "bezemgroep" . Met 1 module niet gehaald mag je in ieder geval door naar de master, maar moet over 2 weken macro1 nog herkansen vandaar dat ik moet bikkelen. Verder wel alles gehaald, wil daarom ook zeker aan de master beginnen .
Macro 1 is goed te doen! Er zijn veel mensen met lager dan een 5 inderdaad.
pi_50871475
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:21 schreef ChRoNiC het volgende:
Macro 1 is goed te doen!
1 vraag te weinig goed .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50871615
Klote!
Ik weet niet meer wat ik had eerlijk gezegd. Volgens mij had ik ook geen daverend bericht.
pi_50896895
Klaar
pi_50901171
Weer legionella . Nu wel direct op SIN na een stukje in EM met nogal wat kritiek op de berichtgeving vorige keer .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50904483
Pff, net weer kut met peren bij Financial Accounting. Waarom zijn de oefententamens altijd makkelijker?

Nouja, dan maar focussen op Statistiek. Open boek, dus dat moet te doen zijn...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_50904842
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Weer legionella . Nu wel direct op SIN na een stukje in EM met nogal wat kritiek op de berichtgeving vorige keer .
Ik moest er ook gelijk aan denken ja .
pi_50906923
Ik heb 26 goed, 16 fouten voor Financial Accounting, ik hoop echt zooo dat ik met het bonuspunt een voldoende heb. Zal wel toch, anders is FA echt onmogelijk te halen voor mij.
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:34:37 #188
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50907738
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:58 schreef SuperHarregarre het volgende:

Nouja, dan maar focussen op Statistiek. Open boek, dus dat moet te doen zijn...
Open boek? Wat relaxt zeg... ik heb over twee weken statistiek, helaas zonder boek. (oftewel al die k*tformules onthouden)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50907948
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb 26 goed, 16 fouten voor Financial Accounting, ik hoop echt zooo dat ik met het bonuspunt een voldoende heb. Zal wel toch, anders is FA echt onmogelijk te halen voor mij.
Zo man, ik was net echt een beetje depressief van FinAcc. Ga ik 't net nakijken, heb ik maar 9 fout. TAART!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_50908067
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zo man, ik was net echt een beetje depressief van FinAcc. Ga ik 't net nakijken, heb ik maar 9 fout. TAART!
Jezus. Dat wil ik ook.
pi_50924912
En net nadat ik 't had nagekeken werd bekend dat Feyenoord Hofland, Makaay en Gio haalt!

Dit is de mooiste dag van mijn leven!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_50941369
Je woont gewoon in Rdam dus. Dan kan zo'n scc er toch wel vanaf...
pi_50943632
Wat is een scc?
pi_50945690
Zojuist internationale economie binnengekopt

<-- Blij
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:38:59 #196
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50945894
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat is een scc?
Squamous cell carcinoma (plaveiselcelcarcinoom)?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_50945936
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:38 schreef soylent het volgende:
Squamous cell carcinoma (plaveiselcelcarcinoom)?
Dude , ik heb net gegeten.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50946245
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Dude , ik heb net gegeten.
Gebakken tumoren.
pi_50948153
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:38 schreef soylent het volgende:

[..]

Squamous cell carcinoma (plaveiselcelcarcinoom)?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:46:56 #200
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50950005
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat is een scc?
Seizoen Club Card oftewel seizoenkaart in de volksmond
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50950014
Leuk plaatje
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:49:42 #202
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50950085
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:47 schreef ChRoNiC het volgende:
Leuk plaatje
Bijzondere vormen van plaveiselcelcarcinoom
Er zijn enkele vrij zeldzame vormen van plaveiselcelcarcinoom die een aparte vermelding verdienen:

* peniscarcinoom

Ouch!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50950118
Oei, nou ga je wel ver.

Ziet er vast heel charming uit.
pi_50950189
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:50 schreef ChRoNiC het volgende:
Oei, nou ga je wel ver.

Ziet er vast heel charming uit.
Niet teveel naakt zonnen dus.
pi_50950268
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niet teveel naakt zonnen dus.
Neuh, dat moet lukken
pi_50956775
Yeah, Financial Accounting gehaald. Daar gaan we morgen wat op drinken.
pi_50959100
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Yeah, Financial Accounting gehaald. Daar gaan we morgen wat op drinken.
Ik knijp 'm voor morgen... Over 7 uur is 't al zover...

Misschien verstandig om te gaan slapen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_50971031
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 02:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik knijp 'm voor morgen... Over 7 uur is 't al zover...
Ik vond hem goed te doen (62 uit 72 punten, en nog het bonuspunt), maar dat mag ook wel gezien mijn vorige studie. Er zaten best veel potentiële instinkers in.
pi_50971281
Ja, ben er een paar keer flink ingestonken. Uiteindelijk toch een nette studententien gehaald.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51093979
Zo, heb nu 41 punten, BSA net ontlopen
Weet iemand nu hoe ik me moet herinschrijven? Studielink ofzo?
pi_51094723
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:38 schreef Fiskus het volgende:
Weet iemand nu hoe ik me moet herinschrijven? Studielink ofzo?
Ik heb al een brief thuis liggen, iedereen lijkt me? Via studielink in ieder geval maar misschien nog apart bij de uni / IB dat weet ik niet uit m'n hoofd.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 3 juli 2007 @ 18:53:58 #212
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51102702
Ik heb me gewoon ingeschreven via studielink, en daarna het machtigings formulier opgestuurd. (kan je printen in het menu)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51121844
quote:
Grade: 6.3
Ik ben vandaag zo vrolijk

Jaar één eindelijk afgerond. Op naar jaar drie (110 ECTS nu in totaal)
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_51139751
Jeuh, Motivatie Economie (dik) gehaald. Wat ik mij afvraag, waarom was iedereen zo snel weg. Ik heb bijna 3 uur lang vergelijkingen uit zitten schrijven, herschrijven, foc's en soc's controleren en vereenvoudigen, en de meesten waren na een uurtje klaar. Die moeten dan wel heel veel gegokt hebben.
pi_51139876
Project (integratie II) met een 7, gedistribueerd programmeren met een 8 en bedrijfsmodelleren met een 8.1 gehaald . Alleen methoden en technieken was verschrikkelijk .

25 juli herkansing, staat in m'n agenda .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51140026
Methoden en Technieken ging het bij mij ook om Vorig jaar niet gehaald, nu gelukkig wel.

Vakantie!
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_51140178
Wat houdt dat Methoden en Technieken dan precies in? Een onderzoek opzetten en de statistische onderbouwing er van?
pi_51140240
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:42 schreef Lennox het volgende:
Methoden en Technieken ging het bij mij ook om Vorig jaar niet gehaald, nu gelukkig wel.
Je moest alleen de case doen? Of heb je antwoorden?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51140275
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat houdt dat Methoden en Technieken dan precies in? Een onderzoek opzetten en de statistische onderbouwing er van?
Theorie over methoden en technieken. Wat wanneer gebruiken, hoe interpreteren, aantal dingen handmatig uitrekenen enz.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51140294
Jaaa, mn P rechten gehaald 8 gemiddeld, ben heel blij..maar mag ook wel eens. Nu kan ik volgend jaar zowel 2de als 3de jaars vakken doen en dit ben ik ook van plan. Nu vakantie!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:28:24 #221
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51151349
Damn, nog maar tot 30juli in de UB . Maarja, hopelijk dan door naar de Master:).
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51151491
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:49 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Theorie over methoden en technieken. Wat wanneer gebruiken, hoe interpreteren, aantal dingen handmatig uitrekenen enz.
Bij mij heet het "M&T van sociaal wetenschappelijk onderzoek" wel interpreteren en hoe gebruiken, maar niet uitrekenen enzo.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_51164151
Lekker omslachtig dat studielink niet via e-mail een nieuw password stuurt, maar via de post (als je deze kwijt bent). Iemand ervaring met de tijd die daar overheen gaat?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_51164532
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:00 schreef Lennox het volgende:
Lekker omslachtig dat studielink niet via e-mail een nieuw password stuurt, maar via de post (als je deze kwijt bent). Iemand ervaring met de tijd die daar overheen gaat?
Als je via eur.studielink.nl gaat krijg je 'm gewoon via mail (iedereen die in 2006 studeerde heeft een account, kan je opvragen door je gegevens bij "wachtwoord vergeten" in te vullen). Mijn vooropleiding incl. verificatie stonden erbij .

Nu nog de toelating voor elkaar boksen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51164900
Ik krijg alleen dit te zien:
quote:
Vul s.v.p. onderstaande lijst aan met persoonsgegevens. Studielink zoekt met die gegevens je GBA-adresgegevens op. Je ontvangt op je GBA-adres een brief met je gebruikersnaam en je wachtwoord.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_51280395
Aangezien ik nog te lui ben geweest om me in helemaal in te lezen in het nieuwe jaarplansysteem, hoop ik dat iemand hier een paar vraagjes kan beantwoorden.

1) Worden de tentamens uit B1 en B2 voor studenten die nu al aan de Erasmus studeren ook nog in oude vorm aangeboden?
2) Ik zag dat iemand zei dat hij (Chronic meen ik) nog volgens het oude systeem studeerde en daarom die 70% aanwezigheidsplicht bij de practica niet gold, maar geldt die 70% nu voor alle studenten of alleen voor die nieuwe studenten?
pi_51282749
quote:
Op maandag 9 juli 2007 02:59 schreef Pulu het volgende:
1) Worden de tentamens uit B1 en B2 voor studenten die nu al aan de Erasmus studeren ook nog in oude vorm aangeboden?
Daar zijn overgangsregelingen voor, sommige wel sommige niet. Je zal je erin moeten verdiepen .
quote:
2) Ik zag dat iemand zei dat hij (Chronic meen ik) nog volgens het oude systeem studeerde en daarom die 70% aanwezigheidsplicht bij de practica niet gold, maar geldt die 70% nu voor alle studenten of alleen voor die nieuwe studenten?
Volgens mij iedereen die aan het jaarplansysteem deelneemt maar dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen. Voor de eerstejaars zal het toch ook wat strakker zijn dan voor meerderejaars ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:19:03 #228
24291 Biotje
Fuck me, I'm famous!
pi_51311044
quote:
Op maandag 9 juli 2007 02:59 schreef Pulu het volgende:
2) Ik zag dat iemand zei dat hij (Chronic meen ik) nog volgens het oude systeem studeerde en daarom die 70% aanwezigheidsplicht bij de practica niet gold, maar geldt die 70% nu voor alle studenten of alleen voor die nieuwe studenten?
Je moet even kijken op site over het jaarplansysteem. Bij vakken waar een V achter staat zijn ook voor ouderejaars de practica verplicht (70%), voor vakken waar een C, A of T achter staat is er geen aanwezigheidsplicht als je het oude deelvak wilt halen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:21:06 #229
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_51344306
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:28 schreef Public_NME het volgende:
Damn, nog maar tot 30juli in de UB . Maarja, hopelijk dan door naar de Master:).
Zeg Public_NME, toevallig Finance & Accounting her op de 30e?

Dan zit hier een lotgenoot die dan tegelijkertijd hetzelfde vak mag gaan overdoen. Schijtvak ook, ik had er een 5 voor...net niet genoeg.

(Bleg, en nog 4 andere vakken)
pi_51344348
*meld

25 juli herkansing Methoden & Technieken
morgen Macro-economie
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51345040
Ik ga Financiering en Belegging, O&S 1 en Macro-Economie 2 herkansen. Met FinBel herkans ik een 7 bij de andere twee wel een onvoldoende.
pi_51353285
Ik moet uit jaar II alleen statistiek nog halen, maar die kan je niet in de zomer herkansen. Heb me wel aangemeld voor een vak dat 23 Juli begint.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_51353325
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:40 schreef Lennox het volgende:
Heb me wel aangemeld voor een vak dat 23 Juli begint.
, deeltijd? zomerstudie? Wat voor vak gaat de hele zomer door .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51353525
Journalistiek practicum. Lijkt me wel leuk om te volgen. Kon me in eerste instantie niet aanmelden, omdat je BA-1 afgerond moet hebben. Dat is nu voor elkaar en die inschrijving was goedgekeurd.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:39:28 #235
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51373351
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:21 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zeg Public_NME, toevallig Finance & Accounting her op de 30e?
Nee, ik heb HRM de 30e... Op zich makkelijk haalbaar, had er vorige keer te weinig aan gedaan. Verder heb ik nog Applied Business Methods 18e (Statistiek 2, zonder formulekaart , Financial Accounting 19e en Methodology 28e (makkelijk haalbaar).
Trouwens fucking saai in de UB, al mijn maten zijn op vakantie of doen scriptiestage . Zit helemaal alleen.....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 11 juli 2007 @ 22:05:09 #236
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_51376676
Wees blij dat je helemaal alleen zit, die paar keer dat ik in de UB heb gezeten heb ik meer naar de aantrekkelijke (Rechten?) studentes gekeken dan in mijn boek.

Succes met de herren iig!

(ik ben zelf 1e jaars IBA)
pi_51398927
net laatste tentamen gehad.
VAKANTIE!
bier
  donderdag 12 juli 2007 @ 17:38:24 #238
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51400638
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:44 schreef Fiskus het volgende:
net laatste tentamen gehad.
VAKANTIE!
bier
18 days and counting....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51401091
20 juli Financial Accounting herkansen
  donderdag 12 juli 2007 @ 17:53:44 #240
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51401161
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 17:51 schreef ChRoNiC het volgende:
20 juli Financial Accounting herkansen
Ik heb hem 19 Juli (IBA)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51401503
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 17:38 schreef Public_NME het volgende:

[..]

18 days and counting....
Ach, het is toch nog de hele maand kut weer. Ben je iedere dag druk aan het leren?
  donderdag 12 juli 2007 @ 18:12:07 #242
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51401747
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 18:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ach, het is toch nog de hele maand kut weer. Ben je iedere dag druk aan het leren?
Ja, ik hoor bij het UB meubilair tegenwoordig . Trouwens wel grappig, zitten elke dag dezelfde mensen, die waarschijnlijk in hetzelfde schuitje zitten...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51401908
Ik heb er nog geen minuut doorgebracht om te studeren. Zou gek worden van die stilte.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  donderdag 12 juli 2007 @ 18:31:45 #244
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51402349
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 18:17 schreef Lennox het volgende:
Zou gek worden van die stilte.
Nou valt mee hoor, groter probleem zijn de mooie vrouwen .
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51467024

Macro-economie een 5.9 en databases een 9 .

Nu hoef ik alleen nog methoden & technieken te herkansen (die is maar 4 ects) en dus ben ik nu al zeker van toelating tot de master Economics & ICT.

Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51467116
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:39 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nee, ik heb HRM de 30e... Op zich makkelijk haalbaar, had er vorige keer te weinig aan gedaan. Verder heb ik nog Applied Business Methods 18e (Statistiek 2, zonder formulekaart , Financial Accounting 19e en Methodology 28e (makkelijk haalbaar).
Trouwens fucking saai in de UB, al mijn maten zijn op vakantie of doen scriptiestage . Zit helemaal alleen.....
Oude tentamens, oude tentamens.

Ik mag dinsdag, vrijdag, maandag, donderdag, maandag, vrijdag nog . En dan laat ik er twee zitten ook nog .
pi_51497295
Ik wil mij net inschrijven voor een hertentamen van het 3e trimester, maar ik krijg het bericht dat de aanmeldperiode verstreken is. En dit terwijl nog niet alle cijfers van het 3e trimester binnen zijn . Weet iemand waar ik mij alsnog in kan schrijven?

edit:
Hmmm, bij het ESSC dus. Morgen maar gelijk bellen. En dit inschrijfperiode was tot 4 juli, wat is dat voor geneuzel, toen waren net de tentamens voorbij van het 3e trimester, laat staan dat de resultaten bekend waren.

[ Bericht 33% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-07-2007 19:00:59 ]
  zondag 15 juli 2007 @ 19:04:10 #248
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_51497567
Tja, was op zich wel bekend... Ik schrijf me altijd gewoon voor alles in. Beter teveel ingeschreven dan te weinig.

Moet Macro 2 op 25 juli herkansen trouwens. Hopelijk haal ik 't dan kan ik Micro compenseren. Als dat lukt heb ik m'n "P". Studiepunten heb ik al genoeg.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51497658
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, was op zich wel bekend... Ik schrijf me altijd gewoon voor alles in. Beter teveel ingeschreven dan te weinig.
Ik vind dat geen excuus, 'het was bekend'. Ik studeer al 5 jaar en altijd kan je je pas inschrijven voor een hertentamen als de resultaten bekend zijn, en dat is natuurlijk ook de enige logische volgorde. Zal wel weer een flinke circulaire aan vooraf gaan voordat ik die 13,50 terug heb.

Maar goed, dan schrijf ik me voortaan ook maar gelijk voor alles in. Lekker knullig.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-07-2007 19:25:30 ]
  zondag 15 juli 2007 @ 19:46:48 #250
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51498728
Ja, ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Heb me toen gelijk maar ingeschreven... Gozer uit mijn jaar was vergeten in te schrijven (kwam hij pas bij het tentamen zelf achter) en nu mag hij ze alle drie over doen. (ze publiceren het cijfer niet eens)... Dan ben je pas de sjaak. (wel eigen schuld natuurlijk, maar toch)
Ligt trouwens ook aan de docent, mijn huisgenoot was zich vergeten in te schrijven en had het tentamen wel gemaakt (en gehaald), en mocht zich de docent inschrijven voor de her, zodat zijn cijfer gewoon naar de her werd verplaatst!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51498809
Als je achteraf inschrijfgeld betaalt, dan is het toch ook goed?

Kreeg een herinneringsbericht over de channel, anders was ik het ook vergeten. Cijfers werden bij ons ook te laat gepubliceerd, maar gelukkig tentamen in 1x gehaald.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 15 juli 2007 @ 19:53:26 #252
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51498935
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:49 schreef Lennox het volgende:
Als je achteraf inschrijfgeld betaalt, dan is het toch ook goed?
Nee niet dus. Het ging allemaal heel formeel en bureaucratisch via de examencommissie ofzo...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 15 juli 2007 @ 20:18:59 #253
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_51499779
Ja precies, vind het echt veel te veel gezeik en die inschrijfdata zijn ook niet logisch inderdaad. Maar goed, heb 't ook via 'the hard way' geleerd. Moest in het tweede trimester 5x 13,50 ophoesten.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51499903
Ik heb nog een jaartje in Tilburg gestudeerd. Daar kon je het achteraf betalen na de uitslag.

5x 13 euro is toch bijna een hele zaterdag werken voor mij
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 15 juli 2007 @ 20:28:26 #255
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_51500104
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:22 schreef Lennox het volgende:
Ik heb nog een jaartje in Tilburg gestudeerd. Daar kon je het achteraf betalen na de uitslag.

5x 13 euro is toch bijna een hele zaterdag werken voor mij
Meer dan de helft van m'n IB-groep.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51502003
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil mij net inschrijven voor een hertentamen van het 3e trimester, maar ik krijg het bericht dat de aanmeldperiode verstreken is. En dit terwijl nog niet alle cijfers van het 3e trimester binnen zijn . Weet iemand waar ik mij alsnog in kan schrijven?

edit:
Hmmm, bij het ESSC dus. Morgen maar gelijk bellen. En dit inschrijfperiode was tot 4 juli, wat is dat voor geneuzel, toen waren net de tentamens voorbij van het 3e trimester, laat staan dat de resultaten bekend waren.
Nee hoor, je krijgt standaard een bericht via SIN wanneer de inschrijvingen zijn. Je moet je ook gewoon standaard voor alle vakken inschrijven qua tentamens. Maakt echt geen bal uit of je wel of niet op komt dagen. Of je cijfers wel of niet bekend zijn, je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.
pi_51503459
quote:
Op zondag 15 juli 2007 21:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je moet je ook gewoon standaard voor alle vakken inschrijven qua tentamens. Maakt echt geen bal uit of je wel of niet op komt dagen.
Dan kunnen ze net zo goed iedereen standaard inschrijven.

Zoals het nu geregeld is komt over als een pesterij, immers waarom kan je ineens wel inschrijven als je 13,50 betaald. Laat dan gewoon de inschrijving open staan tot 2 dagen voor de tentamens.

Op de UT werd je naam gewoon tijdens het tentamen op de lijst gezet als je je vergeten was in te schrijven. Ze gebruiken die inschrijvingen alleen beperkende maatregel als er te weinig plaatsen zijn, ook heb je kans dat er niet voldoende tentamens gekopieerd zijn. Imo een beter systeem want ik heb altijd een hekel aan regeltjes neukers.
pi_51503517
Als ik me voor het vak inschrijf, dan word ik gelijk voor het tentamen iingeschreven. Alleen hertentamen moet ik me voor inschrijven.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_51503641
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:20 schreef Lennox het volgende:
Als ik me voor het vak inschrijf, dan word ik gelijk voor het tentamen iingeschreven. Alleen hertentamen moet ik me voor inschrijven.
Dat is wel een mooi systeem ja.
pi_51504542
Ook op de EUR hoor . Verschilt dat per faculteit ofzo?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_51507473
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:20 schreef Lennox het volgende:
Als ik me voor het vak inschrijf, dan word ik gelijk voor het tentamen iingeschreven. Alleen hertentamen moet ik me voor inschrijven.
Ik toch niet, schrijf me altijd voor alle tentamens in, ook de herkansingen (inschrijvingen her voor de reguliere tentamens, zo logisch ).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 16 juli 2007 @ 08:09:08 #262
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51511912
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:49 schreef Lennox het volgende:
Ook op de EUR hoor . Verschilt dat per faculteit ofzo?
Ja denk het wel. Wij moeten ons via Osiris apart inschrijven...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 16 juli 2007 @ 12:53:53 #263
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51518586
Grmbl, ik kon me t/m gister inschrijven voro hertentamens in augustus.
Stom dat ik er zo laat pas naar keek natuurlijk, maar dat hele myeur ligt volgens mij ook al tijden met vlagen were plat dus nu lukte het niet.
[KNE]-Mod
pi_51527339
Het is drama ja. Weet ook niet welke naaktslak die cijfers invoert. Weken na een uitslag staat het er nog niet in.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 16 juli 2007 @ 21:39:00 #265
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51536698
Zo, weer een aardig dagje UB getrokken. 9.30-21.00
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51539018
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:39 schreef Public_NME het volgende:
Zo, weer een aardig dagje UB getrokken. 9.30-21.00
Wat voor opleiding doe je dan als ik vragen mag ?
pi_51539175
Dan ben je mij ws wel tegengekomen. 9:15-17:00
pi_51539303
Met dit weer in de UB zitten: Respect. Misschien is het daar wel beter uit te houden eigenlijk?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_51540080
Zitten jullie dan zo lang op een dag achter elkaar te leren? Mij lukt dat echt niet, 6 uur leren op een dag vind is wel mijn max, daarna neem ik ook niet veel meer op.
  maandag 16 juli 2007 @ 23:01:06 #270
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51540355
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zitten jullie dan zo lang op een dag achter elkaar te leren? Mij lukt dat echt niet, 6 uur leren op een dag vind is wel mijn max, daarna neem ik ook niet veel meer op.
Naja, ik kan eigenlijk niet anders . Ik heb Woensdag van 13.30-16.30 statistiek2 en dan Donderdagmorgen 9.30-12.30 Financial Accounting. Aangezien ik het weekend weer teveel de Tour gekeken heb, moet ik nu weer ff knallen... (wel royale pauzes genomen uiteraard, lekker krantje lezen op de rode banken e.d.)
Normaal maak ik dagen van 11.00-17.30 ofzo.
quote:
Wat voor opleiding doe je dan als ik vragen mag ?
International Business Administration
quote:
Met dit weer in de UB zitten: Respect. Misschien is het daar wel beter uit te houden eigenlijk?
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, het is wel erger geweest ten tijde van warme periode in April. Gewoon veel water drinken... Plus het helpt dat het totaal schijtweer is, zodat ik geen verlangen krijg naar een terrasje ofzo
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51540675
* snabbi moet morgen zn conceptversie van zn thesis inleveren.
Leren voor tentamens hoef ik niet meer.
  maandag 16 juli 2007 @ 23:09:53 #272
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51540754
quote:
Op maandag 16 juli 2007 23:08 schreef snabbi het volgende:
* snabbi moet morgen zn conceptversie van zn thesis inleveren.
Leren voor tentamens hoef ik niet meer.
Welke Msc doe je? (en welke faculteit?)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51541409
Ik doe Informatics and Economics de master (Economics and ICT) op de economische faculteit
lelijke url verstoppen

Dezelfde studie als Radagast2005 deed dus, maar die zit op dit moment in zuid-afrika.

[ Bericht 15% gewijzigd door snabbi op 16-07-2007 23:34:36 ]
pi_51567951
quote:
Op maandag 16 juli 2007 23:08 schreef snabbi het volgende:
* snabbi moet morgen zn conceptversie van zn thesis inleveren.
Wat is je onderwerp en heb je 't voor een bedrijf gemaakt?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51569241
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zitten jullie dan zo lang op een dag achter elkaar te leren? Mij lukt dat echt niet, 6 uur leren op een dag vind is wel mijn max, daarna neem ik ook niet veel meer op.
Geen idee. Meestal begin ik te laat met leren dus dan ben ik wel genoodzaakt heel lang op een dag te leren. Meestal leer ik dan gewoon een uur en daarna kijk ik 1 of 2 afleveringen van Friends. Daarna weer een uur en weer 1 of 2 afleveringen. Op die manier is het nog wel een beetje vol te houden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51574202
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat is je onderwerp en heb je 't voor een bedrijf gemaakt?
Ik heb stage gelopen bij LogicaCMG. Het gaat over integratie tussen computersystemen (EAI en SOA). In het eerste gedeelte verklaar ik de termen EAI, SOA en BPM en laat hun relaties zien. Daarnaast is er nog een case study met 2 tools die data integratie doen.

De stage moet je niet echt zien alsof het over LogicaCMG zelf gaat, maar meer dat zij ook grote interesse hadden om deze concepten goed te definieren voor haar klanten en inzicht te krijgen in 1van de 2 tools in mijn case study.
pi_51581700
Zo heb me helemaal scheel geleerd voor Organisatie en Strategie 2. Net in het oefententamen 2 fout. Dus ik hoop dat het morgen flitsend gaat. En dan m'n laatste twee tentamens volgende week, Financiering en Belegging, Macro 2 heb ik niet echt veel meer zin in om te herkansen, maar ik heb een 9 en een 10 voor de twee verslagen dus ik ben eigenlijk wel verplicht hem te herkansen omdat het anders zonde is van die hoge bonus, echter het bier lonkt.
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Geen idee. Meestal begin ik te laat met leren dus dan ben ik wel genoodzaakt heel lang op een dag te leren. Meestal leer ik dan gewoon een uur en daarna kijk ik 1 of 2 afleveringen van Friends. Daarna weer een uur en weer 1 of 2 afleveringen. Op die manier is het nog wel een beetje vol te houden.
Op het moment kijk ik veel Tour de France tussendoor, zo tussen 16 en 18 uur kijk ik meestal, dus zo is het eigenlijk wel lekker uit te houden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bolkesteijn op 18-07-2007 02:56:10 ]
pi_51581784
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 02:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo heb me helemaal scheel geleerd voor Organisatie en Strategie 2. Net in het oefententamen 2 fout. Dus ik hoop dat het morgen flitsend gaat. En dan m'n laatste twee tentamens volgende week, Financiering en Belegging, Macro 2 heb ik niet echt veel meer zin in om te herkansen, maar ik heb een 9 en een 10 voor de twee verslagen dus ik ben eigenlijk wel verplicht hem te herkansen omdat het anders zonde is van die hoge bonus.
Whehe, ik had een 6 en een 7 voor die opdrachten. Bovendien is het geen bonus... Het is eerder een anti-bonus. Ik heb 0.7 verloren en jij 0.1, want je kunt voor het tentamen maximaal een 8 halen. Tel daar die 20% bij op... Echt een genaaide regeling gewoon. Maar goed, slechter dan de eerste keer kan 't niet gaan. Had er echt maar 12 goed ofzo en alsnog een 5.3 gehaald. Mag toch hopen dat ik er bij de herkansing 15 goed heb ofzo.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51581810
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 02:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
Whehe, ik had een 6 en een 7 voor die opdrachten. Bovendien is het geen bonus... Het is eerder een anti-bonus. Ik heb 0.7 verloren en jij 0.1, want je kunt voor het tentamen maximaal een 8 halen. Tel daar die 20% bij op... Echt een genaaide regeling gewoon.
Ik redeneerde vanuit, een 9,5 die voor 20% meetelt, dan mag ik dus een 4,5 halen voor het tentamen. Echter, ik had niks geleerd dus ik had net 2 tiende te weinig.
quote:
Maar goed, slechter dan de eerste keer kan 't niet gaan. Had er echt maar 12 goed ofzo en alsnog een 5.3 gehaald. Mag toch hopen dat ik er bij de herkansing 15 goed heb ofzo.
Ze hebben de score echt gigantisch opgehoogt begreep ik. Opzich wel relaxed als ze dat nu weer zouden doen bij het hertentamen. Misschien maken ze hem wel super makkelijk om niet weer zo toe moeten ophogen, dat mag ook natuurlijk.
pi_51586867
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 02:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo heb me helemaal scheel geleerd voor Organisatie en Strategie 2.
Typisch gevalletje van SIRverslag in je hoofd knallen, dan is het te doen (7.9 ).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:19:42 #281
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51587003
Wat kut zeg, ik heb om 13.30 tentamen maar ben er nu al helemaal klaar voor. Zit nu gewoon mezelf een beetje gek te maken, terwijl ik alles wel kan en weet...
Vanavond helaas weer avondje doorknallen, want een of andere lul heeft het volgende tentamen morgen om 9.30 gepland. (en die van vandaag dus tot 16.30)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51587163
Ga ff relaxen en maak je hoofd leeg . Gamen, serie kijken, kabouter plop kijken whatever .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51588668
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ga ff relaxen en maak je hoofd leeg . Gamen, serie kijken, fokken, kabouter plop kijken whatever .
pi_51589476
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 03:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik redeneerde vanuit, een 9,5 die voor 20% meetelt, dan mag ik dus een 4,5 halen voor het tentamen. Echter, ik had niks geleerd dus ik had net 2 tiende te weinig.
[..]
quote:
Ze hebben de score echt gigantisch opgehoogt begreep ik. Opzich wel relaxed als ze dat nu weer zouden doen bij het hertentamen. Misschien maken ze hem wel super makkelijk om niet weer zo toe moeten ophogen, dat mag ook natuurlijk.
Ik zou 't wel genaaid vinden als ze 'm nu niet zo soepel beoordelen. Dat ze dus verwachten dat mensen die het eerst niet haalden het nu opeens wel kunnen halen met hoge cijfers.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51592111
Nog 1 tentamen te gaan. Niet noodzakelijk, want ik heb het vak gelukkig al gehaald (Bachelor Elective E-Organizations). Ik wil echter proberen om een 8 binnen te koppen.

Voor de rest ben ik nu klaar met al mn derde trimester vakken van m'n Bachelor Business Administration! Nog 6 vakjes volgend jaar en here i come msc Finance & Investments!
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:19:46 #286
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51597230
Zo, het tentamen ging supergoed. Kregen dezelfde technieken als tijdens het reguliere tentamen, heb hem bijna zeker wel binnen.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51597295
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:19 schreef Public_NME het volgende:
Zo, het tentamen ging supergoed. Kregen dezelfde technieken als tijdens het reguliere tentamen, heb hem bijna zeker wel binnen.
Had je het techniekendeel van dhr Koning ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51598274
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
Typisch gevalletje van SIRverslag in je hoofd knallen, dan is het te doen (7.9 ).
Ja, dat wel. Ik blijf het een rare manier van tentamineren vinden, dit soort vakken leent zich juist goed voor open vragen. Maar goed, het wel goed net, wel minder goed dan de proeftentamens maar ik kan me niet voorstellen dat ik hem niet gehaald heb.
pi_51598501
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Ik blijf het een rare manier van tentamineren vinden, dit soort vakken leent zich juist goed voor open vragen. Maar goed, het wel goed net, wel minder goed dan de proeftentamens maar ik kan me niet voorstellen dat ik hem niet gehaald heb.
Motivatie-economie was pas schitterend. Alle vragen uit de oefententamens. Letterlijk.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51598544
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
Motivatie-economie was pas schitterend. Alle vragen uit de oefententamens. Letterlijk.
Ik hoorde bij voorbaat al van iemand (die E&I en Economie studeert) dat dat het makkelijkste vak ooit was, nu dus helemaal .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51598659
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik hoorde bij voorbaat al van iemand (die E&I en Economie studeert) dat dat het makkelijkste vak ooit was, nu dus helemaal .
Ik heb het vak nooit gevolgd, SIR-verslag alleen even doorgenomen en toch een 7. Het is gewoon elementaire algebra. Dus ja inderdaad, uiterst makkelijk vak.
pi_51598722
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb het vak nooit gevolgd, SIR-verslag alleen even doorgenomen en toch een 7. Het is gewoon elementaire algebra. Dus ja inderdaad, uiterst makkelijk vak.
Jij ook al. Ik wist tot twee dagen van tevoren niet eens waar 't over ging. Toen heb ik die oefententamens gemaakt en zelfs zonder te leren had ik voor de eerste maar 10 fout. (Maximale aantal fouten dat je mag halen.) Dus daarna even m'n fouten bekeken en voila had een 7.8 voor 't uiteindelijke.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 18 juli 2007 @ 17:59:40 #293
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51600156
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:22 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Had je het techniekendeel van dhr Koning ?
Ja klopt! Altijd in zijn mooie hoodie hehe.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51600582
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:59 schreef Public_NME het volgende:
Ja klopt! Altijd in zijn mooie hoodie hehe.
Dan ga ik de vragen uit het vorige tentamen ook maar eens uitpluizen (25e M&Therkansing). Hij loopt er inderdaad nogal vreemd bij . Methodendeel heb ik van dhr Veerman, dat is dan weer het andere uitserste (wel geweldige ingetogen humor ).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:29:50 #295
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51604843
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:17 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Dan ga ik de vragen uit het vorige tentamen ook maar eens uitpluizen (25e M&Therkansing). Hij loopt er inderdaad nogal vreemd bij . Methodendeel heb ik van dhr Veerman, dat is dan weer het andere uitserste (wel geweldige ingetogen humor ).
Aha, die heb ik niet, aangezien ik geen FEW-er ben. Koning kwam ook bij ons invallen omdat RSM zelf geen mensen had voor het theoretische gedeelte... Die gozer is de wiskundekoning, maar uitleggen (in het Engels) is niet zijn sterkste punt. Vooral lastig omdat hij over de sheets blaast omdat het voor hem allemaal appeltje eitje is. Voor 90% v/d mensen in de zaal niet (lijkt me overigens wel een mooie kerel om een keer bier mee te drinken)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51620446
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:19 schreef Public_NME het volgende:
Vanavond helaas weer avondje doorknallen, want een of andere lul heeft het volgende tentamen morgen om 9.30 gepland. (en die van vandaag dus tot 16.30)
Ik hoop voor je dat jij hem hebt gehaald. Ik wilde Financial Accounting eigenlijk niet doen, maar ik hoorde vanochtend dat het meerkeuze was en ik was toch al op de uni, dus even een uurtje gokken kan nooit kwaad . Het zou echt de grap van het jaar zijn wanneer ik hem binnen heb.

Die gezichten van mensen die waarschijnlijk nog niets eens halverwege zijn en jij loopt na een uurtje weg, fantastisch .
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:39:30 #297
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_51628909
na de vakantie begin ik met mijn studie aan de eur, economie

eerst nog even de eureka week zien door te komen, heb er wel zin in alleen moeten we de eerste dag al om 8 uur aanwezig zijn!

weet iemand wat ik ongeveer kan verwachten met de eureaweek en hoe ik mijn kansen vergroot om bij een studentenhuis te slapen die nachten vergroot?
Carpe Diem!
pi_51631715
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:29 schreef Public_NME het volgende:
Die gozer is de wiskundekoning, maar uitleggen (in het Engels) is niet zijn sterkste punt.
In het nederlands ook niet hoor.
pi_51631860
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:39 schreef voidmage het volgende:
na de vakantie begin ik met mijn studie aan de eur, economie

eerst nog even de eureka week zien door te komen, heb er wel zin in alleen moeten we de eerste dag al om 8 uur aanwezig zijn!

weet iemand wat ik ongeveer kan verwachten met de eureaweek en hoe ik mijn kansen vergroot om bij een studentenhuis te slapen die nachten vergroot?
welke studie?
  donderdag 19 juli 2007 @ 17:14:24 #300
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_51631923
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:22 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Had je het techniekendeel van dhr Koning ?
Volgens mij had ik die ook vorig jaar, hij schreeuwt toch altijd zo? .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_51632702
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:39 schreef voidmage het volgende:
eerst nog even de eureka week zien door te komen, heb er wel zin in alleen moeten we de eerste dag al om 8 uur aanwezig zijn!
Dat is wel absurd vroeg. Ik heb afgelopen jaar de Eurekaweek gedaan, toen moest ik er om 9 uur zijn. Maar ik ben pas om half 11 gekomen, kan prima want de eerste uren is het toch een complete chaos, dus ik heb mooi de drukte omzeilt. Ik weet niet hoe je rooster eruit ziet wat betreft de Eurekaweek, maar als er zoiets staat van '8:00-11:30 Verzamelen, inschrijven en doegroep zoeken' dan kan je prima om een uur of 10 verschijnen.
quote:
weet iemand wat ik ongeveer kan verwachten met de eureaweek
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb een aan een rondtocht door Rotterdam meegedaan en heb verder voornamelijk bier gedronken al dan niet bij een studentenvereniging. Er zijn wel meer activiteiten te doen maar dat is meer voor de 'actievere student'.
quote:
hoe ik mijn kansen vergroot om bij een studentenhuis te slapen die nachten vergroot?
Ik kwam vorig jaar gewoon op Rotterdam Centraal aan, daar stonden een aantal mensen van studentenverenigingen (het kan niet missen, veel typische studentenkoppen met veel fel gekleurde kleding aan etc), heb toen gewoon aan een van de verenigingen gevraagd of ze toevallig ook slaapplekken in de aanbieding hadden. Ik ben toen gewoon bij een studentenhuis ingedeeld. Was daar ingedeeld samen met een aantal mede-Eurekagangers. Je moet dit wel echt doen, anders moet je in het sportcentrum slapen waar je om half negen op moet staan. Ik heb gewoon iedere dag tot 12 uur op bed gelegen om vervolgens het bier drinken weer te hervatten in het centrum. Op het eind van de week voor de 3 studenten waar we bij logeerden voor ieder een krat Hertog Jan gekocht als bedankje voor de gastvrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')