Nou, die liggen bij de voordeur en tegen de buitenkant van die voordeur willen wel eens andere katten plassen. Daarom is het plassen van je kat op de voordeurmat om zijn territorium te markeren.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:04 schreef senesta het volgende:
[...]
Wat hebben katten trouwens met voordeurmatten?
Helaas heeft dat voordeurmat niet geholpen..., we zijn verhuisd én hebben al 2x een andere mat neergelegd... Halletje bij de voordeur is een open ruimte, niet af te sluiten dus. Wederom geen oplossing voor ons helaas.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, die liggen bij de voordeur en tegen de buitenkant van die voordeur willen wel eens andere katten plassen. Daarom is het plassen van je kat op de voordeurmat om zijn territorium te markeren.
En als je voordeurmat eenmaal naar kattenplas ruikt, zal dat voor de kat een reden zijn om daar te blijven plassen.
Daarom: voordeurmat vervangen, voorkomen dat ze er weer op gaan plassen (aluminiumfolie, gang afsluiten, etc.), proberen buurtkatten bij je voordeur vandaan te houden met bijv. afweerspray.
Dit moet je zeker eerst uitsluitenquote:Op zondag 18 maart 2007 23:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Je weet zeker dat de kat medisch in orde is?
Plassen op de post doet ze gelukkig niet....quote:Op maandag 19 maart 2007 09:41 schreef Uhmmie het volgende:
mijne plaste altijd op de post
dat heeft ie nooit afgeleerd trouwens
dus wil je niet bang maken....
maar je zal de oorzaak moeten vinden
en die kan inderdaad best aan de buitenkant van je deur liggen.
en als je wat aan de oorzaak doet houdt het op
maarja... eh.. das nie makkelijk weet ik uit ervaring.
buiten dat dat redelijk middeleeuws is... werkt het ook nog eens niet al te bestquote:Op maandag 19 maart 2007 13:27 schreef sanni het volgende:
Als je kat op de deurmat piest,gewoon met kop en al erheen sleuren en met de neus inwrijven.
Doen wij ook met puppies die elke keer hun poep overal doen en dan weglopen. Succes verzekert.![]()
Wordt toch een btje moeilijk als je kat het doet op het moment dat je niet kijkt of niet thuis bent....quote:Op maandag 19 maart 2007 13:27 schreef sanni het volgende:
Als je kat op de deurmat piest,gewoon met kop en al erheen sleuren en met de neus inwrijven.
Doen wij ook met puppies die elke keer hun poep overal doen en dan weglopen. Succes verzekert.![]()
Dat vind ik echt zo not donequote:Op maandag 19 maart 2007 13:27 schreef sanni het volgende:
jij zal later een goede moeder wordenquote:Op maandag 19 maart 2007 14:38 schreef Pissie het volgende:
[..]
Wordt toch een btje moeilijk als je kat het doet op het moment dat je niet kijkt of niet thuis bent....
En achteraf nog eens met haar neus erdoorheen halen werkt al helemaal niet volgens mij
Trouwens.... ik heb helemaal geen zin om een bang katje te maken van haar door haar in haar nekvel te grijpen en haar met haar neus erin te duwen. Ze is al niet echt de grootste held, laat staan als ik, de enige die ze echt vertrouwd haar ook nog eens op die manier ga aanpakken.... Neej..sorry, niet echt mijn methode.
En dat baseer je op...quote:Op maandag 19 maart 2007 14:42 schreef avotar het volgende:
[..]
jij zal later een goede moeder worden
typ-foutje.. ik bedoelde hoeder.. niet moeder..quote:
Vind het toch leuk dat jij durft te beweren dat ik mijn poezebeestjes niet goed op durf te voeden...quote:Op maandag 19 maart 2007 14:48 schreef avotar het volgende:
[..]
typ-foutje.. ik bedoelde hoeder.. niet moeder..
en ik baseer dat puur op het feit dat TS blijkbaar het niet 'durft' haar beestje goed op te voeden en een zachte hand gebruikt.
'Goed' being the operative word... Ik deel jouw idee van 'goed opvoeden' in ieder geval niet.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:48 schreef avotar het volgende:
[..]
en ik baseer dat puur op het feit dat TS blijkbaar het niet 'durft' haar beestje goed op te voeden en een zachte hand gebruikt.
Okequote:Op maandag 19 maart 2007 14:48 schreef avotar het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |