abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 maart 2007 @ 19:36:30 #1
27084 Pissie
Like duh....
pi_47409459
Ik hoop dat er iemand is met dé gouden tip....!

1 van onze poesebeesten heeft nogal eens de neiging om bij de voordeur op de mat te gaan zitten plassen. En waarom? Geen idee....

Ze hebben met z'n tweetjes 2 kattenbakken, eentje beneden (zo'n meter bij de voordeur vandaan) en eentje op zolder, en allebei de kattenbakken schep ik netjes elke ochtend uit.

Dat ze het dus zou doen omdat de kattenbak vies is, dat gaat in dit geval niet op.
Maar waarom dan wel vraag ik me af, en wat kan ik er tegen doen???

Helaas betrap ik haar eigenlijk nooit, dus heeft het ook niet echt veel zin meer om haar er dan met haar neus doorheen te halen achteraf, ze weet dondersgoed dat ze het niet mag doen.

Ik heb altijd gedacht dat ze het alleen deed als de kattenbak vies was, maar ze doet het nu zelfs als ik die net heb uitgeschept...

Ik had gehoopt dat het in dit huis voorbij zou zijn omdat ze hier naar buiten kunnen en veel meer ruimte hebben als voorheen op de flat, ik heb ook expres 2 kattenbakken staan zodat er altijd wel 1 bak is die minder vies is.

Wie oh wie heeft ook ervaring met zo'n stronteigenwijs poezebeest die af en toe de neiging heeft om haar plasje niet netjes in de kattebak te deponeren en geeft mij dé tip waarmee ik dit kan verhelpen of op kan gaan lossen

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
  Forum Admin zondag 18 maart 2007 @ 19:37:33 #2
58651 crew  murp
murp
  Forum Admin zondag 18 maart 2007 @ 19:38:33 #3
58651 crew  murp
murp
pi_47409522
wij hebben dan 2 katten en 1 kat doet het gewoon in de kattebak en de ander doet het plassen op de deurmat en buiten poepen
  Moderator zondag 18 maart 2007 @ 20:04:00 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47410428
Ik ga hier even een linkje plaatsen, er is namelijk nog een topic over geweest en misschien staat jouw gouden tip er wel tussen:

Poes blijft op voordeur mat plassen
Kater(tje) plast in mand

Wat hebben katten trouwens met voordeurmatten?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 18 maart 2007 @ 20:07:14 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47410522
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:04 schreef senesta het volgende:
[...]

Wat hebben katten trouwens met voordeurmatten?
Nou, die liggen bij de voordeur en tegen de buitenkant van die voordeur willen wel eens andere katten plassen. Daarom is het plassen van je kat op de voordeurmat om zijn territorium te markeren.

En als je voordeurmat eenmaal naar kattenplas ruikt, zal dat voor de kat een reden zijn om daar te blijven plassen.

Daarom: voordeurmat vervangen, voorkomen dat ze er weer op gaan plassen (aluminiumfolie, gang afsluiten, etc.), proberen buurtkatten bij je voordeur vandaan te houden met bijv. afweerspray.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:25:08 #6
27084 Pissie
Like duh....
pi_47411326
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, die liggen bij de voordeur en tegen de buitenkant van die voordeur willen wel eens andere katten plassen. Daarom is het plassen van je kat op de voordeurmat om zijn territorium te markeren.

En als je voordeurmat eenmaal naar kattenplas ruikt, zal dat voor de kat een reden zijn om daar te blijven plassen.

Daarom: voordeurmat vervangen, voorkomen dat ze er weer op gaan plassen (aluminiumfolie, gang afsluiten, etc.), proberen buurtkatten bij je voordeur vandaan te houden met bijv. afweerspray.
Helaas heeft dat voordeurmat niet geholpen..., we zijn verhuisd én hebben al 2x een andere mat neergelegd... Halletje bij de voordeur is een open ruimte, niet af te sluiten dus. Wederom geen oplossing voor ons helaas.

En die afweerspray, kan je die gewoon in de dierenwinkel kopen, en zou dat ook helpen als ik dat óp de mat spuit binnen zodat mijn kat er dan vandaan blijft. Maar die afweerspray.., kan ik die 'gewoon' aan de buitenkant tegen de voordeur sprayen dan ofzo?

Ik heb trouwens net wel alvast eens peper op de mat gestrooid om uit te proberen...., ben benieuwd, hoor haar vanzelf wel niezen...

[ Bericht 8% gewijzigd door Pissie op 18-03-2007 20:35:55 ]
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
pi_47418156
Je weet zeker dat de kat medisch in orde is?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_47421740
quote:
Op zondag 18 maart 2007 23:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dit moet je zeker eerst uitsluiten
pi_47421936
Ik zou er voorlopig geen andere mat meer neerleggen.
Maar als eerst ,de ruimte onder de mat schoonmaken met Dettol en ontsmettingsmiddel.
  maandag 19 maart 2007 @ 06:38:43 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47423963
Ik heb vroeger iets gebruikt dat heette Reppers afweerspray, als ik het goed onthouden heb. Daar zat een citroenachtig geurtje aan. In principe kan je dat overal op spuiten. Ik spuitte het binnen meestal op kartonnetjes, die dan in de hoekjes gingen waar de kat niet mocht komen (zindelijkheidstraining van een jonge kat die nooit had geleerd op een bak te gaan).
pi_47423995
Niet zeuren die kat van mij had een hoop gedaan op mijn bed !!

Mat gewoon in de katen bak gooien en een nieuwe mat kopen.
Ex vrouw waar kan je die om ruilen ? vertel het mij ik ben er mee aan !
pi_47424285
Nu de mat bij ons weg is, en zijn etensbakje op die plek staat gaat het goed..
Maarja, die plek stinkt ook nog steeds, bij ons is het onder het laminaat gelopen en ik ben bang dat die geur er nog tijden blijft hangen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_47425669
mijne plaste altijd op de post

dat heeft ie nooit afgeleerd trouwens
dus wil je niet bang maken....

maar je zal de oorzaak moeten vinden
en die kan inderdaad best aan de buitenkant van je deur liggen.

en als je wat aan de oorzaak doet houdt het op

maarja... eh.. das nie makkelijk weet ik uit ervaring.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 19 maart 2007 @ 11:17:34 #14
27084 Pissie
Like duh....
pi_47428277
quote:
Op maandag 19 maart 2007 09:41 schreef Uhmmie het volgende:
mijne plaste altijd op de post

dat heeft ie nooit afgeleerd trouwens
dus wil je niet bang maken....

maar je zal de oorzaak moeten vinden
en die kan inderdaad best aan de buitenkant van je deur liggen.

en als je wat aan de oorzaak doet houdt het op

maarja... eh.. das nie makkelijk weet ik uit ervaring.
Plassen op de post doet ze gelukkig niet....

Ik heb haar nog nooit op dit plasgedrag laten onderzoeken, dus of dat een reden zou kunnen zijn??? Geen idee, ze doet het ook maar af en toe hoor, meestal gebruikt ze gewoon netjes de kattenbak gelukkig.

Ik heb onder de mat al heel goed schoongemaakt, en gister dus peper op de mat gestrooid in de hoop dat dat gaat helpen. Denk dat ik ook nog iets ga kopen om buiten tegen de voordeur aan te spuiten ofzo... er lopen veel katten rond bij ons in de buurt, die staan dan ook vaak door de voordeur naar binnen te loeren... Zou dus best eens territorium gedrag kunnen zijn....
pi_47429194
het werd pas echt lastig toen het op de post van de buuf gebeurde *grin*
heb ooit een niet zo fris ruikende vers gedroogde verjaarskaart ind e bus gestopt

overigens bij ons lag het ook aan een kat buiten die structureel de boel terrorde door overal te plassen.
het is ons echter nooit gelukt hem effectief weg te jagen.

je kunt bij de dierenwinkel vaak diverse sprays kopen waarvan de een zegt dat het werkt.. de ander weer niet
kennelijk varieert het ook enigzins per kat... ?
jobensaskia.nl
  maandag 19 maart 2007 @ 13:27:37 #16
167723 sanni
Acima de seu
pi_47432379
Als je kat op de deurmat piest,gewoon met kop en al erheen sleuren en met de neus inwrijven.
Doen wij ook met puppies die elke keer hun poep overal doen en dan weglopen. Succes verzekert.
pi_47433109
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:27 schreef sanni het volgende:
Als je kat op de deurmat piest,gewoon met kop en al erheen sleuren en met de neus inwrijven.
Doen wij ook met puppies die elke keer hun poep overal doen en dan weglopen. Succes verzekert.
buiten dat dat redelijk middeleeuws is... werkt het ook nog eens niet al te best
jobensaskia.nl
  maandag 19 maart 2007 @ 14:38:48 #18
27084 Pissie
Like duh....
pi_47434970
quote:
Wordt toch een btje moeilijk als je kat het doet op het moment dat je niet kijkt of niet thuis bent....

En achteraf nog eens met haar neus erdoorheen halen werkt al helemaal niet volgens mij

Trouwens.... ik heb helemaal geen zin om een bang katje te maken van haar door haar in haar nekvel te grijpen en haar met haar neus erin te duwen. Ze is al niet echt de grootste held, laat staan als ik, de enige die ze echt vertrouwd haar ook nog eens op die manier ga aanpakken.... Neej..sorry, niet echt mijn methode.
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 14:41:45 #19
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47435071
quote:
Dat vind ik echt zo not done

Maar goed, volgens mij was het ook niet als serieuze optie bedoeld
  maandag 19 maart 2007 @ 14:42:58 #20
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_47435122
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:38 schreef Pissie het volgende:

[..]

Wordt toch een btje moeilijk als je kat het doet op het moment dat je niet kijkt of niet thuis bent....

En achteraf nog eens met haar neus erdoorheen halen werkt al helemaal niet volgens mij

Trouwens.... ik heb helemaal geen zin om een bang katje te maken van haar door haar in haar nekvel te grijpen en haar met haar neus erin te duwen. Ze is al niet echt de grootste held, laat staan als ik, de enige die ze echt vertrouwd haar ook nog eens op die manier ga aanpakken.... Neej..sorry, niet echt mijn methode.
jij zal later een goede moeder worden
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 14:44:24 #21
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47435176
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:42 schreef avotar het volgende:

[..]

jij zal later een goede moeder worden
En dat baseer je op...
  maandag 19 maart 2007 @ 14:48:40 #22
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_47435346
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:44 schreef senesta het volgende:

[..]

En dat baseer je op...
typ-foutje.. ik bedoelde hoeder.. niet moeder..

en ik baseer dat puur op het feit dat TS blijkbaar het niet 'durft' haar beestje goed op te voeden en een zachte hand gebruikt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 19 maart 2007 @ 17:39:39 #23
27084 Pissie
Like duh....
pi_47442222
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:48 schreef avotar het volgende:

[..]

en ik baseer dat puur op het feit dat TS blijkbaar het niet 'durft' haar beestje goed op te voeden en een zachte hand gebruikt.
Vind het toch leuk dat jij durft te beweren dat ik mijn poezebeestjes niet goed op durf te voeden...

Als het nodig is krijgen ze echt wel op hun donder hoor, of een kleine corrigerende tik, vind het alleen nogal onnodig om die beesten de stuipen op het lijf te jagen als ze niet eens (meer) weten waarom...

Wat heeft het voor zin om zo'n beest een tik te verkopen ofzo als je uit je werk komt en ontdekt dat er in de tijd dat je op je werk was op de mat is gepiest?!?! Zoals ik al eerder zei, het komt niet echt vaak voor dat de dame in kwestie op heterdaad wordt betrapt helaas.
  maandag 19 maart 2007 @ 17:45:46 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47442448
quote:

[..]

'Goed' being the operative word... Ik deel jouw idee van 'goed opvoeden' in ieder geval niet.
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 18:27:17 #25
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47443880
quote:

[..]

Oke

Nou ik sluit aan bij Lienekien, ik vind het slaan van dieren en het door hun ontlasting of urine halen van dieren echt heel erg zwak.
Er zijn genoeg diervriendelijke manieren om een dier iets bij te brengen, met een beetje fantasie bereik je meer dan met harde hand.
Vooral dat je poezevriend ook daadwerkelijk je vriend blijft
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:34:28 #26
27084 Pissie
Like duh....
pi_47480966
Nou.... de peper werkt dus voor geen meter helaas

Ik had gehoopt dat ze daar wel van zou gaan niezen ofzo, maar 't lijkt wel of ze het alleen maar lekkerder begint te vinden op die deurmat.

Maar ffies aan een kennisje die in een dierenwinkel heeft gewerkt gevraagd of ze nog tips had, en volgens haar moet ik sire catitude gaan kopen.... dat schijnt wel echt te helpen volgens haar....

Nou... ben benieuwd, hou jullie op de hoogte
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:06:35 #27
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47487596
quote:
Op zondag 18 maart 2007 23:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Je bedoelt geestelijk inorde
  woensdag 21 maart 2007 @ 05:40:31 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47498286
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:06 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Medisch. Er kan een blaas- of nierprobleem zijn.
pi_47513907
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:06 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Dat is psychisch, toch?

Anyway, sommige katten plassen in huis, omdat ze ziek zijn.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_47605754
Die van mij plast telkens in de badkamer, op een douchematje of op een handdoek. Moet telkens de deur dicht doen anders plast hij het onder. Ook poept hij vaak naast zijn bak.Om de 2 dagen krijgt hij helemaal een schonen bak, ook de bak spoel ik dan helemaal uit met de tuinslang.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 10:34:15 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47605827
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:28 schreef carpediem23 het volgende:
Die van mij plast telkens in de badkamer, op een douchematje of op een handdoek. Moet telkens de deur dicht doen anders plast hij het onder. Ook poept hij vaak naast zijn bak.Om de 2 dagen krijgt hij helemaal een schonen bak, ook de bak spoel ik dan helemaal uit met de tuinslang.
Als ik dit lees en voeg bij je andere verhaal over je kat, dan denk ik toch echt dat jouw kat niet lekker in zijn velletje zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')