abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45238870
Ik heb verschillende topics gelezen maar ben nu toch onderhand ten einde raad.

Mijn poes blijft op de voordeurmat plassen. Ik heb vanalles geprobeerd en ook het schoonmaken doe ik altijd netjes met groene zeep en niet met agressieve middelen.

Het is een tijdje goed gegaan omdat k een plastic deurmat met harde stekeltjes had genomen die als een soort wildrooster dienden waardoor ze het niet leuk vond om er op te lopen maar daar trekt ze zich nu ook niks meer van aan..

Ze plast ook op de bakken (catsan, minimaal 1 x in de week helemaal leeg maken en elke dag er uit scheppen)

Dus het moet iets psychisch of territorium achtigs zijn denk ik...
Het is ook eigenlijk alleen daar op die plek dat ze het buiten de bak doet...
pi_45238941
Je kan bij tuincentra's flesjes krijgen, en ik geloof dat dit kattenschrik heet, oid.
Je kan er eens naar informeren. Ik heb het ook van horen zeggen.
Ook wil aluminium folie wel eens werken op plaatsen waar katten telkens plassen.
Je legt gewoon een stuk alufolie op die plek waar de kat steeds plast.
Ik zeg niet dat je het fout doet, ik zeg alleen dat ik het anders doe!
pi_45238964
Eentje van ons heeft dat ook veel gedaan, totdat ik van kattenbakvulling veranderd ben. Gebruik nu Bio-Cat, is wel wat duurder maar je doet er best lang mee.
(doet hij het ook als de bak pas ververst is?)
Probeer de bak eens vaker dan 1 keer per week te verversen.
pi_45239738
Is misschien heel lullig, maar de komende 2 weken haar bij haar nekvel pakken en haar door de plas heenwrijven. Dan is ze het zo afgeleerd.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_45239919
Zit er een luik van de watermeter onder die deurmat?
Rescuer of the distressed damsel
  donderdag 11 januari 2007 @ 10:01:42 #6
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_45240153
Door ze te straffen leren ze het wel af.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  donderdag 11 januari 2007 @ 10:03:07 #7
19242 yavanna
Results may vary.
pi_45240187
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:42 schreef Its_Muppet het volgende:
Is misschien heel lullig, maar de komende 2 weken haar bij haar nekvel pakken en haar door de plas heenwrijven. Dan is ze het zo afgeleerd.
Dat is dus dikke onzin, het helpt niets, wel traumatiseer je de kat flink!

@TS, je kunt het eens proberen met goed schoonmaken met azijn en evt een tijdje aluminiumfolie erop te doen. Andere oplossing is de deurmat weghalen, beetje jammer, maar soms blijven ze het gewoon doen.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 11 januari 2007 @ 10:05:22 #8
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_45240232
quote:
We leerden het onze kat vroeger ook op die manier af. Niet echt er doorheen wrijven dan, maar wel er boven hangen en dan duidelijk maken dat dit dus niet de bedoeling is. Het is niet echt leuk om te doen, maar het werk wel.
Je kan wel allerlei middeltjes e.d. kopen, maar uiteindelijk is het het gedrag van de kat/poes dat veranderd moet worden.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  Moderator donderdag 11 januari 2007 @ 11:01:43 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45241603
quote:
Het enige wat je daarmee bereikt is dat je kat bang voor je word en dat lijkt me niet de bedoeling.
Ook de luchtjes tegen katten uit winkels helpen vaak niet veel.
Misschien eens een plantenspuit klaar zetten voor als je haar betrapt, maar goed er schijnen ook katten te zijn die dat niet eens zo erg vinden
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:06:14 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_45241746
Zilverpapier op de mat leggen
Peper op de mat strooien (tip van mijn vorige dierenarts )
Schoonmaken met spiritus
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_45258817
Vergeet ook niet aan de andere kant van de voordeur te denken. Mss piest er ook wel een buitenkat tegen je deur aan en probeert jou poes deze geur weer te overstemmen.

Het beste schoonmaakmiddel om plasgeurtjes te verwijderen is Biotex. De geur hiervan vindt poeslief niet zo lekker. Weer een nieuwe deurmat als deze niet meer te redden is. Vergeet ook niet onder de mat schoon te maken, katten hebben een scherpe neus.

Katten die je tuin onderhande nemen, kan je weren door cacaodoppen rond de planten te strooien (wel elke 3 jaar vervangen)

Sterkte en succes
pi_45275294
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:50 schreef Dungeonmaster het volgende:
Zit er een luik van de watermeter onder die deurmat?
Ja er zit een luik voor de watermeter (ik heb nu zelfs dat luik helemaal met plastic ingeplakt omdat anders die pis er telekens intrekt
pi_45275341
Ik ga het maar een sproberen schoon te maken met spiritus en azijn en dan maar weeer aan de slag met alu-foli...
Ik heb inderdaad begrepen dat ze er door heen halen niet zo veel zin heeft ...
pi_45279158
pi_45279181
peper op de mat
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:19:47 #16
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_45280279
Waarschijnlijk is het gewoon de geur die blijft hangen. Zo'n luik is nooit helemaal waterdicht. Daaronder ligt zand of cement of iets dergelijks. Mijn ervaring is dat zolang er ook maar een spoor van die geur van hun eigen plas overblijft, ze het blijven doen. Mijn vorige kat bleef ook op de voordeurmat plassen. Ik heb uiteindelijk een nieuw luik gemaakt voor de waterput, alle leidingen goed schoongemaakt met ammoniac-oplossing) en het zand (er lag bij mij dus zand in) in de waterput eruitgeschept en er nieuw zand ingedaan (handig voor als er eens wat lekt) Vervolgens heb ik een nieuwe deurmat gekocht en daarna heeft ie (katertje) het nooit meer gedaan.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 12 januari 2007 @ 12:21:49 #17
22592 crew  Ole
pi_45280335
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:40 schreef Braaap het volgende:
[afbeelding]
dat is gemeen!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_45281667
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:19 schreef Dungeonmaster het volgende:
Waarschijnlijk is het gewoon de geur die blijft hangen. Zo'n luik is nooit helemaal waterdicht. Daaronder ligt zand of cement of iets dergelijks. Mijn ervaring is dat zolang er ook maar een spoor van die geur van hun eigen plas overblijft, ze het blijven doen. Mijn vorige kat bleef ook op de voordeurmat plassen. Ik heb uiteindelijk een nieuw luik gemaakt voor de waterput, alle leidingen goed schoongemaakt met ammoniac-oplossing) en het zand (er lag bij mij dus zand in) in de waterput eruitgeschept en er nieuw zand ingedaan (handig voor als er eens wat lekt) Vervolgens heb ik een nieuwe deurmat gekocht en daarna heeft ie (katertje) het nooit meer gedaan.
Jezus man das een klus van een weekend?
Ik denk dat ik er dan gewoon wat benzine in fik en de boel affakkel!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:56:27 #19
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_45283648
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:00 schreef tinny het volgende:

[..]

Jezus man das een klus van een weekend?
Ik denk dat ik er dan gewoon wat benzine in fik en de boel affakkel!
Dat is inderdaad eenmalig een flinke klus, maar als je dan vervolgens niet iedere week alles opnieuw hoeft schoon te maken heb je een hoop gewonnen. Bovendien stinkt het dan minder in huis.
Als je jouw optie neemt en je zet de kat erbij in die put, ben je voorgoed van de ellende af, maar ik neem aan dat je daar niet een kat voor hebt genomen.
pi_45294811
Bij de dierenwinkel hebben ze van die flesjes die je op de kattenbak moet gooien, vinden katten lekker
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:36:27 #21
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_45299902
Dettol houd ze weg op plekken waar ze niet mogen komen, vertelde me laatst iemand. Die deed wat druppels dettol om de kerstboom en de katten gingen er niet meer op, in of aan.
Valt dus te proberen. Zelf nog niet geprobeerd, weet dus niet of t helpt.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_45300104
ok dit gaat misschien heel raar klinken

mijn zus heeft een kat die dat ook altijd deed ...en ze heeft hulp ingeschakeld van een mevrouwtje en die zei dat ze maar eens wierook moest gaan gebruiken..
dat heeft ze dus gedaan en met resultaat dat de kat niet meer op de mat plast en leuke bij komstigheid ze komen na de wierook ook niet meer op het aanrecht.

dit wel na het schoonmaken van de mat natuurlijk
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_45301730
Wij gebruiken ook Dettol om de nare luchtjes weg te halen als ze ergens gepiest hebben. Dit werkt wel, maar het weerhoudt ze er niet van op er opnieuw te plassen.
Straffen met de plantenspuit is wel een goede optie, maar dan moet je de kat wel op heterdaad betrappen, anders snapt ie niet wat ie fout heeft gedaan.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_45330035
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:19 schreef Dungeonmaster het volgende:
M'n tante had iets soortgelijks: haar kat bleef maar plassen op het matras van de zonnebank!
Maar goed, ze heeft de poes 3 maanden niet toegelaten op die kamer, een nieuw matras gekocht en die laten liggen met het verpakkingsplastic er om heen, voor als ze het toch nog ging doen. Verder in die 3 maanden iedere week die kamer compleet schoongemaakt om die geur maar weg te krijgen. De eerste keer had ze de poes na een maand weer toegelaten maar begon ze weer. Dus daarna de 3 maanden oplossing zoals ik eerder beschreef toegepast. Die hielp wel, ze doet het nu niet meer. Hmm, het is echt plassen en geen sproeien he? Ik weet wel (uit een foldertje van de DA) dat een kat niet sproeit op plaatsen waar ze hun gezichtsferomonen hebben afgegeven. Dit doen ze bij het schuren tegen deuren, tafel/stoelpoten, jouw benen, de bank etc. Maar ja, of dit ook zo bij plassen is?
pi_45527863
nee het is geen sproeisel echt gelige pis...
maar goed...
ik heb de afgelopen weken eerst de boel goed schoongemaakt
en voorts de kattenbakken heel goed leeggeschept elke dag (soms 2x)
en het is nu al ruim een week niet voorgekomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')