Dat is dus dikke onzin, het helpt niets, wel traumatiseer je de kat flink!quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:42 schreef Its_Muppet het volgende:
Is misschien heel lullig, maar de komende 2 weken haar bij haar nekvel pakken en haar door de plas heenwrijven. Dan is ze het zo afgeleerd.
We leerden het onze kat vroeger ook op die manier af. Niet echt er doorheen wrijven dan, maar wel er boven hangen en dan duidelijk maken dat dit dus niet de bedoeling is. Het is niet echt leuk om te doen, maar het werk wel.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:42 schreef Its_Muppet het volgende:
Is misschien heel lullig, maar de komende 2 weken haar bij haar nekvel pakken en haar door de plas heenwrijven. Dan is ze het zo afgeleerd.
Het enige wat je daarmee bereikt is dat je kat bang voor je word en dat lijkt me niet de bedoeling.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:42 schreef Its_Muppet het volgende:
Ja er zit een luik voor de watermeter (ik heb nu zelfs dat luik helemaal met plastic ingeplakt omdat anders die pis er telekens intrektquote:Op donderdag 11 januari 2007 09:50 schreef Dungeonmaster het volgende:
Zit er een luik van de watermeter onder die deurmat?
quote:
Jezus man das een klus van een weekend?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:19 schreef Dungeonmaster het volgende:
Waarschijnlijk is het gewoon de geur die blijft hangen. Zo'n luik is nooit helemaal waterdicht. Daaronder ligt zand of cement of iets dergelijks. Mijn ervaring is dat zolang er ook maar een spoor van die geur van hun eigen plas overblijft, ze het blijven doen. Mijn vorige kat bleef ook op de voordeurmat plassen. Ik heb uiteindelijk een nieuw luik gemaakt voor de waterput, alle leidingen goed schoongemaakt met ammoniac-oplossing) en het zand (er lag bij mij dus zand in) in de waterput eruitgeschept en er nieuw zand ingedaan (handig voor als er eens wat lekt) Vervolgens heb ik een nieuwe deurmat gekocht en daarna heeft ie (katertje) het nooit meer gedaan.
Dat is inderdaad eenmalig een flinke klus, maar als je dan vervolgens niet iedere week alles opnieuw hoeft schoon te maken heb je een hoop gewonnen. Bovendien stinkt het dan minder in huis.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:00 schreef tinny het volgende:
[..]
Jezus man das een klus van een weekend?
Ik denk dat ik er dan gewoon wat benzine in fik en de boel affakkel!
M'n tante had iets soortgelijks: haar kat bleef maar plassen op het matras van de zonnebank!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:19 schreef Dungeonmaster het volgende:
Waarschijnlijk is het gewoon de geur die blijft hangen. Zo'n luik is nooit helemaal waterdicht. Daaronder ligt zand of cement of iets dergelijks. Mijn ervaring is dat zolang er ook maar een spoor van die geur van hun eigen plas overblijft, ze het blijven doen. Mijn vorige kat bleef ook op de voordeurmat plassen. Ik heb uiteindelijk een nieuw luik gemaakt voor de waterput, alle leidingen goed schoongemaakt met ammoniac-oplossing) en het zand (er lag bij mij dus zand in) in de waterput eruitgeschept en er nieuw zand ingedaan (handig voor als er eens wat lekt) Vervolgens heb ik een nieuwe deurmat gekocht en daarna heeft ie (katertje) het nooit meer gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |