abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47514382
Nasi met Babi pangang en Foe Yong Hai
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:39:28 #102
46177 CJ_S
weg van teruggeweest
pi_47515343
Ineens heb je het - je eet chinees vanavond

Als het druk is bij de chinees (40 meter verderop) wil ik mijn bestelling nog wel eens per telefoon doen. Dan vragen zijna altijd 'weet u welk nummel dat is?' .
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:03:14 #103
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_47521168
*Gebakken tongfilet in oestersaus met chinese champignons lente ui met witte rijst.
*Vis in zoetzure saus
im sum
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:05:36 #104
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_47521252
Babi pangang zonder de saus en tjap tjoy.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_47521970
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:05 schreef Angeles het volgende:
Babi pangang zonder de saus en tjap tjoy.
Dan heb je eigenlijk Cha(r) Sieuw toch?
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:28:37 #106
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_47522113
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:25 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dan heb je eigenlijk Cha(r) Sieuw toch?
Ik bedoel die knapperige zoute Babi Pangang-spekjes, het zit er altijd standaard bij... heet dat Char Sieuw? Volgens mij heb ik dat wel eens gegeten en was dat toch anders. Ook lekker, trouwens.

Dim sum vind ik ook heel lekker.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:50:09 #107
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47522924
Char Siu is gemarineerd geroosterd varkensvlees ( typerend door zijn rode kleur )
Babi Pangang is geroosterd en meestal vet varkensvlees.
pi_47524059
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:28 schreef Angeles het volgende:

[..]

Ik bedoel die knapperige zoute Babi Pangang-spekjes, het zit er altijd standaard bij... heet dat Char Sieuw? Volgens mij heb ik dat wel eens gegeten en was dat toch anders. Ook lekker, trouwens.

Dim sum vind ik ook heel lekker.
Volgens mij bedoel je babi spek.
pi_47531575
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:50 schreef SHE het volgende:
Char Siu is gemarineerd geroosterd varkensvlees ( typerend door zijn rode kleur )
Babi Pangang is geroosterd en meestal vet varkensvlees.
Hehe wordt gewoon in de oven/grill gedaan per 5 kilo ongeveer.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_47531689
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:18 schreef n0a het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je babi spek.
Babi spèk ... Varkensspek, wat mag ik me daarbij voorstellen, heb het nog nooit gezien bij chinezen
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:33:17 #111
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47532761
quote:
Ingredienten
500 gram varkenslappen in één stuk
4 teentjes knoflook
1 1/2 dl zoete ketjap (ketjap manis)
1 theelepel 5-spice poeder
1 tl vers geraspte gember
3 theelepels suiker
2 eetlepels zonnebloem olie

Bereiding
Stamp de knoflook fijn in een vijzel. Maak een papje van ketjap, knoflook, Chinese poeder, gemberpoeder en suiker. Maak wat inkepingen in het vlees. Laat het vlees minstens 2 tot 4 uur in de marinade staan.

Verwarm de oven voor op 200 graden. Plaats een rooster (met daaronder een opvangbak!) in de oven en bak hierop het vlees in een gedurende 1 uur gaar.

Regelmatig keren. Bedruip het vlees met de rest van de marinade, waarin je (als het vlees eruit is) 2 eetlepels olie door geroerd hebt.

Lekker bij tjauw min, bami, nasi of gekookte witte rijst met groente.
zou dit 'n beetje een knap recept zijn om eens zelf te proberen cha sieuw (char siu, whatever) te maken?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_47540923
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 05:16 schreef vats het volgende:

[..]

ben door sumatra, java, bali en lombok gereisd, en vanaf bali kwam ik pas varkensvlees tegen in de restaurants en in de winkels.
In de chinese buurten van die gebeiden heb je zeker weten varkensvlees, wat overigens heerlijk klaargemaakt wordt o.h.a.

Mijn fa'v zijn:

gebakken darmen met zoetzure saus (probeer het eens !)
rijstepap met ingewanden en varkensoortjes
Kwee Tiao met beef, drooggebakken (= dikke bami)
Nasi Jung Tjiao
Ie Fu Mie (= drooggebakken bami)
Babi Panggang, natuurlijk.
Gemengde chinese groenten met knoflooksaus
Ma Pau tahoe (try it...het is heerlijk, jonge zachte tahu met vlees in heerlijk sausje, beetje pittig dat wel).
importbami soep met sui kau.
Koe lu yuk/koe lu kee (uiteraard)

dat zijn zo'n beetje de favorieten bij mijn chinees (Sing Kee/Harvest/Kee Lum, in de wagenstraat te Den haag)
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  donderdag 22 maart 2007 @ 11:21:41 #113
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_47541331
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 23:33 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

zou dit 'n beetje een knap recept zijn om eens zelf te proberen cha sieuw (char siu, whatever) te maken?
Klinkt in elk geval wel lekker, als ik eraan toe kom dit weekend post ik de recensies van thuis wel.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_47542908
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 23:08 schreef EricT het volgende:

[..]

Babi spèk ... Varkensspek, wat mag ik me daarbij voorstellen, heb het nog nooit gezien bij chinezen
http://static.flickr.com/30/90745026_1607678c13.jpg

Bij zowat alle chinezen kun je t volgens mij bestellen. Bijv ook bij "traditionele" Chinees waar ik wel eens ga. Daar zit het ook bij een schotel met cha chieuw, peking eend, speenvarken.
pi_47554454
quote:

Gezien het recept dat ik van die schattige chinese engelse van de vrijdagmiddagtv zag, denk ik het niet.
Ik heb onderstaand recept gemaakt, was lekker. Ben niet zo goed met de uitgebreide beschrijvingen, dus je moet het met mijn halve aanwijzingen doen (als ergens geen hoeveelheid bij staat, heb ik die gemist. dan gewoon een goeie scheut oid).
quote:
Maak een marinade van
50 ml sojasaus
scheut rijstwijn
3 el bruine suiker
scheut hoisinsaus
1 el gele bonensaus
2 lenteui in de lengte gesneden
2 el gember
2 el knof
60 ml chinese honing
zout&peper
Varkensvlees (pond) inkerven, beide kanten paar sneeën. Marineren. Aantal uur of meer in koelkast.
40 min op een rooster in de oven op 180.
Water eronder. Halverwege omdraaien en besprenkelen met de marinade
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_47554683
Het lekkerst vind ik gebakken kipfilet in een pittige ketjapsaus... Ta Pa Kwee, als ik me niet vergis..
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 26 maart 2007 @ 12:35:47 #117
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_47668340
quote:

[..]

Gisteren gemaakt, maar met wat vrijheden, dus hoe je het zou moeten noemen is een vraag Een chinees zou het zeker niet herkennen...
In elke geval, twee varkenshaasjes van ongeveer 250 gram twee uur gemarrineerd volgens dit recept. 40 minuten op heel laag vuur garen, en als afsluiting een minuut in een heel hete koekepan gebakken voor een bruin korstje.
Daarna in plakjes gesneden, en gemengd met mexicaanse roerbakgroente (al gebakken, en mexicaans omdat ik tauge niet zo lekker vindt).
Van het braadvocht een sausje gemaakt met een standaard roux.
Geserveerd met meinestjes.

Waarschijnlijk is het vlees te lang gebakken naar de meeste mensen hun smaak, da's mijn zwakke punt. Maar het was niet overdreven droog, en voelde nog heel zacht in de mond, dus het zal wel meevallen. In elk geval vond men het thuis heel lekker, en dat is het enige belangrijke!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_47668858
aangezien mijn vader kok was.. kan ik wel een klein beetje uitleggen hoe het ongeveer gemaakt wordt volgens zijn manier, volgens veel mensen beter te eten dan in restaurants. In chinese' toko's hebben ze vaak zakjes met de tja sieuw (even vragen en je kunt het vast wel krijgen. ) Dit is makkelijk zat om dan te marineren. Daarna wordt het voor 2 uur in de oven gelegd waarna het om het half uur bestrijkt wordt met honing voor de zoete 'smaak'.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:35:49 #119
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_47674609
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_49639608
Tsa Pa Yu
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_49639876
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:52 schreef Spelbesturing het volgende:
Wat vind jij echt lekker van de chinees?
De handpalm is volgens kenners het lekkerst
Lurf is the message and the message is Lurf
  zondag 3 juni 2007 @ 14:20:25 #122
156451 nexus-pilot
Slapend horror
pi_50059682
Ha Kou , Sieuw Mai , Cha Sieuw , Ha Tseung
Ik zie daar 2 dwergen staan en ze zijn dronken ;[.
pi_50061559
Dim Sum of zwarte bonen saus-iets is altijd heel lekker, of bij de afhaal Tjap Tjoy - Pekingeend is oneetbaar door al die vieze vellies e.d., wat ook soms bij Babi Pangang het geval is door vettige korstjes
  maandag 4 juni 2007 @ 03:58:56 #124
84524 Morwen
I got life
pi_50081085
Bami met gefilleerde kip en Chinese Straw Mushrooms En anders miniloempia's met atjar. Ow en Kroepoek met pindadrap vind ik ook erg lekker. Sate Ajam ook wel maar het is net waar het vandaan komt
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_50087318
Schezuan Nau
pi_50087795
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:07 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

In de chinese buurten van die gebeiden heb je zeker weten varkensvlees, wat overigens heerlijk klaargemaakt wordt o.h.a.

Mijn fa'v zijn:

gebakken darmen met zoetzure saus (probeer het eens !)
rijstepap met ingewanden en varkensoortjes
Kwee Tiao met beef, drooggebakken (= dikke bami)
Nasi Jung Tjiao
Ie Fu Mie (= drooggebakken bami)
Babi Panggang, natuurlijk.
Gemengde chinese groenten met knoflooksaus
Ma Pau tahoe (try it...het is heerlijk, jonge zachte tahu met vlees in heerlijk sausje, beetje pittig dat wel).
importbami soep met sui kau.
Koe lu yuk/koe lu kee (uiteraard)

dat zijn zo'n beetje de favorieten bij mijn chinees (Sing Kee/Harvest/Kee Lum, in de wagenstraat te Den haag)
Heeeeerlijk!! Ook groenten en kip in Tau Si saus of kippenvoeten met peper en een heerlijke saus erover (weet de naam niet 1,2,3 en ook niet of het überhaupt Chinees is, maar het is wel lekker!) .

Ben overigens ook niet zo gesteld op de 'Chinees om de hoek'. Ik ga liever naar 'Chinatown' in Amsterdam of een andere grote stad om me daar te verslingeren aan Chinees. Het is daar dan ook weer geen echt Chinees, maar om nu elke keer helemaal naar China af te reizen om Chinees te kunnen eten, vind ik ook weer wat te ver gaan.
  maandag 4 juni 2007 @ 18:08:47 #127
156451 nexus-pilot
Slapend horror
pi_50098461
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:29 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Heeeeerlijk!! Ook groenten en kip in Tau Si saus of kippenvoeten met peper en een heerlijke saus erover (weet de naam niet 1,2,3 en ook niet of het überhaupt Chinees is, maar het is wel lekker!) .

Ben overigens ook niet zo gesteld op de 'Chinees om de hoek'. Ik ga liever naar 'Chinatown' in Amsterdam of een andere grote stad om me daar te verslingeren aan Chinees. Het is daar dan ook weer geen echt Chinees, maar om nu elke keer helemaal naar China af te reizen om Chinees te kunnen eten, vind ik ook weer wat te ver gaan.
Moet je eens naar Beverwijkse Chinatown gaan , MEGA groot !
en ja , kippenvoet is chinees
Ik zie daar 2 dwergen staan en ze zijn dronken ;[.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:39:19 #128
83951 rashudo
project 2501
pi_50101726
Ik hou van la tsa kai en sichuen bief, lekker heet.

Verder is het volgens mij makkelijk om chinese of indonesische gerechten te herkennen:

La Tsa Kai
Foe Yong Hai
Char Sieuw

Tegenover:

Babi pangang
Bami goreng
Pisang goreng
Sate ajam

Je kan simpelweg aan de naam zien waar het vandaan komt, chinese gerechten bestaan meestal per woord uit maar 1 lettergreep.
Their eyes opaque.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')