quote:Op zondag 18 maart 2007 20:27 schreef Empathologica het volgende:
Koe Yoe Luk ofzoiets
Woeah heerlijk met zoetzuur sausje erbij ^^
idd deze drie hebben niets met chinees te makenquote:Op zondag 18 maart 2007 17:07 schreef Casparovvv het volgende:
Tjap Tjoi
Babi Pangang
Pang Sit
Vaste prik, als ik langs de Chinees gaHoewel het volgens mij niet allemaal authentieke Chinese gerechten zijn.
In Den Haag heb je ook een bescheiden "Chinatown", het gebied rond de Wagenstraat nét buiten het centrum. Daar vind je een aantal "authentieke" Chinese restaurants, waar ook Chinezen zelf gaan eten. En idd geen Babi Pangang op de kaart.quote:Op maandag 19 maart 2007 07:39 schreef Leef het volgende:
...
Toch zijn er wel echte Chinese restaurants in NL zoals bijvoorbeeld de boot in Amsterdam. Kom hoe heet hij ook weer, die enorme, opzichtige boot op het water ten oosten van het CS. Bovenin eten, daar is een speciale (dure) kaart met authentiek Chinees eten; babi pangang witte lijs sambal bai zal je er niet vinden.
...
en ook weer niet indisch... je kut het beter balinees noemen wat dat is het enige stukje van indonesie waar varkensvlees gegeten word. (indonesie is het grootste moslim land te wereld) Alleen op bali zijn de mensen hindoestaans.quote:Op maandag 19 maart 2007 10:26 schreef mAst3rb33r het volgende:
Babi pangang is niet Chinees, maar Indisch...
"al die groenten" is tjap tjoyquote:Op maandag 19 maart 2007 08:52 schreef Qwea het volgende:
gebakken banaan, babi pangang, en al die groenten, volgens mij is dat fou young hai
Ook Den Haag word nog eens groot!quote:Op maandag 19 maart 2007 09:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
In Den Haag heb je ook een bescheiden "Chinatown", het gebied rond de Wagenstraat nét buiten het centrum. Daar vind je een aantal "authentieke" Chinese restaurants, waar ook Chinezen zelf gaan eten. En idd geen Babi Pangang op de kaart.Aanrader voor een echte Yam cha met Dim Sum op zondagmiddag!
quote:Dim Sum is a Cantonese phrase (點心), literally "touch the heart" (order to your heart's content) but meaning "morsel/snack". It may be derived from yat dim sum yi (一點心意), meaning "a little token". Though the English word "dim sum" refers to the Cantonese variety, the idea of a wide variety of small dishes for lunch also holds for other regions of China.
Equivalent terms, such as dian xin in Mandarin, exist in other varieties of Chinese, as a generic term for any of a variety of snacks or small food items. The terms "northern dian xin" or "Shanghai dian xin" have thus come into use. These dian xin are, however, not necessarily Cantonese dim sum, although the two still share the same written script in traditional and simplified characters. Likewise, the Korean cognate jeomsim may refer to any kind of lunch.
In Australia the word dim sim is used for a particular kind of dumpling.
idd, geweldig lekker!quote:Op zondag 18 maart 2007 20:27 schreef Empathologica het volgende:
Koe Yoe Luk ofzoiets
ooh,nou dan bedoel ik tjap tjoyquote:
Lekker inderdaad met mihoen of nasiquote:Op zondag 18 maart 2007 20:27 schreef Empathologica het volgende:
Koe Yoe Luk ofzoiets
Kan je beter naar een goed indonesisch restaurant gaanquote:Op zondag 18 maart 2007 17:07 schreef Casparovvv het volgende:
Tjap Tjoi
Babi Pangang
Pang Sit
Vaste prik, als ik langs de Chinees gaHoewel het volgens mij niet allemaal authentieke Chinese gerechten zijn.
Helaas, niet waar. Heel oost Indonesie eet babi, ook borneo en sumatra eten varken. Veel traditionele moslims eten overigens OOK varkenquote:Op maandag 19 maart 2007 10:48 schreef vats het volgende:
[..]
en ook weer niet indisch... je kut het beter balinees noemen wat dat is het enige stukje van indonesie waar varkensvlees gegeten word. (indonesie is het grootste moslim land te wereld) Alleen op bali zijn de mensen hindoestaans.
Helaas, niet waar. Het is tomatensoep met appelmoes aangelengd, en dan chinese vermicelli en lente uiquote:Op maandag 19 maart 2007 14:28 schreef Posdnous het volgende:
De chinese tomatensoep is dus zeer regelmatig verdunde babi pangang saus.
quote:Op maandag 19 maart 2007 14:30 schreef Posdnous het volgende:
Misschien in een goed Chinees restaurant ja, maar bij de gangbare 75 procent van de Chinezen in nederland is dat dus wel het geval.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |