abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47547252
ING is nu trouwens ook bezig een fusiepartner te zoeken, Fortis maakt een goede kans.
pi_47548050
ING oriënteert zich op fusie
Bank-verzekeraar ING heeft Londense adviseurs in de arm genomen voor een strategische heroriëntatie. Daarbij wordt ook gekeken naar partners in de Benelux.

Dat melden bronnen in de financiële wereld. De adviseurs die ING heeft ingehuurd zijn zakenbanken Goldman Sachs en JPMorgan. Beleggers reageerden donderdag enthousiast. Het aandeel ING steeg met 2,3%. Het aandeel Fortis, een mogelijke overnamekandidaat, steeg met 4,1 procent.

Volgens de bronnen zoekt ING vooral naar mogelijkheden om te groeien op bancair gebied. In de raad van bestuur van ING hebben zeven van de acht leden een bancaire achtergrond. ING wilde geen namen noemen van banken.

'Ongoing' proces

Tegen persbureau ANP zei een woordvoerder van ING de ontwikkelingen op de voet te volgen, daarmee doelend op de exclusieve gesprekken tussen ABN Amro en Barclays. 'Het is een ongoing proces.' ING kijkt volgens de woordvoerder niet alleen naar de Benelux. 'Onze concentratie richt zich op heel Europa.'

Strategische heroriëntatie

De strategische heroriëntatie, waar ING al maanden aan werkt, kan extra momentum krijgen door de fusiebesprekingen tussen ABN Amro en het Britse Barclays. Daarmee valt voor ING de mogelijkheid weg om met ABN Amro een Nederlandse kampioen te creëren. Bovendien moet er rekening mee worden gehouden dat er andere fusies en overnames op gang komen.

Alternatieven binnen de Benelux zijn Fortis , Dexia en KBC. Daarbuiten is het nog steeds lastig om banken over te nemen. 'Maar ING is zo groot dat alles mogelijk is', zegt een bron. ING is bijna euro 70 mrd waard.

Het Belgische KBC gaf in een reactie aan dat de bank zelfstandig wil blijven. 'We hechten veel waarde aan onze onafhankelijke positie en we hebben een groep aandeelhouders die deze strategie steunt', zei een woordvoerder van KBC donderdag tegen persbureau Reuters. 'Dat werd tijdens onze aandeelhoudersvergadering nog eens bevestigd.' Fortis en Dexia weigerden commentaar te geven.

Afgelopen jaar hebben ING en ABN Amro volgens de bronnen nog serieuze gesprekken gevoerd over een fusie. Ook afgelopen weken zijn er nog contacten geweest. Deze hebben echter nergens toe geleid. Als struikelblok worden genoemd de overlap in Nederland en het gebrek aan interesse bij ING voor delen van ABN Amro, waaronder de Amerikaanse activiteiten.

Slachtoffers

De beurskoers van ING is afgelopen dagen gedaald op berichten dat het concern alsnog een bod gaat doen op ABN Amro. Volgens analisten van Fox-Pitt Kelton is dit een signaal richting ING-topman Michel Tilmant dat aandeelhouders zo'n bod niet zien zitten.

Een van de mogelijkheden, stellen de bronnen, is dat ING en Fortis elkaar opzoeken. Fortis heeft een beurswaarde van ruim euro 40 mrd . Analisten waarschuwen dat er de komende maanden extra druk op Fortis ontstaat van hedge funds, die voortbouwen op hun succes bij ABN Amro. Lloyds TSB, Fortis, Commerzbank en Société Générale worden genoemd als volgende 'slachtoffers'. De lang uitgestelde consolidatie van de Europese bankenmarkt kan onder druk van activistische aandeelhouders alsnog snel plaatsvinden.

Copyright (c) 2007 Het Financieele Dagblad
pi_47548447
De angst voor de 'hedge-funds' zit er goed in lijkt het wel.
pi_47548731
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
De angst voor de 'hedge-funds' zit er goed in lijkt het wel.
Heerlijke ongegronde angst idd.

Al geven zaken als deze wel weer eens aan dat opleidingen, kennis en ratio volstrekt overbodig zijn. In zowel politiek als het berijfsleven worden belangrijke besluiten uiteindelijk puur op emotie gemaakt. Dus kinderen: Stop met je studie en ga iets leuks/nuttigs met je leven doen!!
pi_47552329
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:04 schreef Suko het volgende:
Whistleblower BBC1
Wed 21 Mar, 9:00 pm - 10:00 pm 60mins Nederlandse tijd is van 22.00-23.00 uur.

Banks
A BBC reporter goes undercover working for one of Britain's largest banks to discover how the public can be ripped off and are often lied to. And with bank fraud at unprecedented levels she exposes serious flaws in bank security and witnesses a fraudster at work. This investigation blows the lid on an industry which claims to put the interests of its customers and their money at its heart. Contains some strong language.

Op de BBC-site:
[..]

Dat biedt vooruitzichten, yeah...
Ik heb bij toeval deze documentaire gezien gisterenavond.
Ik vond het best schokkend om te zien hoe het er daar aan toe ging binnen dat bankfiliaal.
Tegelijk bedacht ik me ook of het toeval zou zijn dat die docu nu werd uitgezonden.
Anyway.. expres geld overboeken door medewerkers van klanten hun spaar- naar betaalrekeningen (enkele tonnen) om zo rente te besparen voor de bank en targets te halen. Als klanten aangeven van een bepaalde betaalde dienst geen gebruik te willen maken ze er toch voor inschrijven om targets te halen onder het mom van, "als ze het echt niet willen komen ze wel terug om te zeuren" en meer van dat soort fratsen. Veel van dit soort "trucjes" leek bijna bedrijfspolicy aangezien het zelfs in trainingen werd geopperd. Dit werd na onthulling natuurlijk stellig ontkend door zo'n marketing tut-hola van de bank maar ik twijfelde daar erg aan.
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:59:14 #56
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_47552820
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:46 schreef Pony-Lover het volgende:
ING oriënteert zich op fusie
Strategische heroriëntatie

De strategische heroriëntatie, waar ING al maanden aan werkt, kan extra momentum krijgen door de fusiebesprekingen tussen ABN Amro en het Britse Barclays. Daarmee valt voor ING de mogelijkheid weg om met ABN Amro een Nederlandse kampioen te creëren.
Hoewel dit grotendeels klopt wil ik er even de kanttekening bij zetten dat TCI weer van zich heeft laten horen en ABN ertoe wil bewegen dat ABN andere betrouwbare geïnteresseerden 2 maanden lang de tijd geeft de boeken in te kijken vanaf het moment dat Barclays een officieel bod heeft uitgebracht. (Aldus NRC.next vanmorgen)

Uiteraard hopende op geïnteresseerden die tegen elkaar opbieden en de prijs per aandeel doen stijgen.

Wellicht is ING hier 1 van, als het al tot een officieel bod van Barclays komt, en ABN met het voorstel van TCI akoord gaat (danwel vrijwillig, danwel gedwongen als een meerderheid van de aandeelhouders het steunt).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_47552941
Alsof een fusie tussen ABN en ING ooit goedgekeurd zou worden.
Secrets never die. Only people.
pi_47559072
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:02 schreef PizzaSalami het volgende:
Ik denk het wel, zijn nog zat andere banken over. Fortis, SNS Bank, Rabobank, Friesland Bank. En dan nog een hele reeks hypotheekbanken, effectenbanken en verzekeraars.
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:12:45 #59
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_47559171
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk het wel, zijn nog zat andere banken over. Fortis, SNS Bank, Rabobank, Friesland Bank. En dan nog een hele reeks hypotheekbanken, effectenbanken en verzekeraars.
Ik vraag me ook af hoe het zit met marktaandelen op de verschillende markten (verzekeringen, hypotheken, et cetera). Binnenkort eens kijken of ik dat ergens overzichtelijk kan vinden. Zodra ze op 1 van die gebieden een te groot marktaandeel zouden krijgen, heb je natuurlijk grote kans dat de NMA dwars gaat liggen.
pi_47559273
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:02 schreef PizzaSalami het volgende:
ik denk dat de ING in het geval van een fusie met ABN_Amro best bereid zou zijn de Postbank te verkopen. Dat is een goed renderend bedrijf dat makkelijk is af te splitsen.
pi_47559294
Lol... dan mag er zeker weer gerookt worden in de bank
Stem hier:
De term EUROCENT
pi_47559318
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af hoe het zit met marktaandelen op de verschillende markten (verzekeringen, hypotheken, et cetera). Binnenkort eens kijken of ik dat ergens overzichtelijk kan vinden. Zodra ze op 1 van die gebieden een te groot marktaandeel zouden krijgen, heb je natuurlijk grote kans dat de NMA dwars gaat liggen.
Op hypotheek gebied is de Rabobank sowieso de grootse, waar het gaat om verzekeringen zou het ook geen probleem moeten zijn, ABN-Amro doet daar niet zo heel veel in (ING wel).

Alleen bankzaken voor particulieren zouden een probleem kunnen worden, met ABN-Amro is samen met ING en ING-dochter de Postbank wel heel erg groot op dat gebied (ik schat tussen de 40 en 50 procent).
  vrijdag 23 maart 2007 @ 16:32:22 #63
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_47586458
Van het FD:
quote:
'Citigroup overweegt bod uit te brengen ABN Amro'
Een deel van het management van Citigroup zet topman Charles Prince onder druk om een bod te doen op de Nederlandse bank ABN Amro. Dat schrijft de Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal vrijdag.

Een bod van Citigroup zou een aantal problemen kunnen oplossen die de grootste Amerikaanse bank al langer plagen, zo stellen goed ingevoerde bronnen tegen de krant. Maar het zou ook een moeilijk proces zijn.

Omdat ABN Amro exclusieve onderhandelingen voert met het Britse Barclays zou een toenadering van de kant van Citigroup ongevraagd zijn, en zou het als een vijandig bod beschouwd kunnen worden.

Volgens die bronnen zou Citigroup al bekijken hoe ABN AMRO binnen het concern zou passen als de bank wordt overgenomen. Zo hebben de banken aanvullende activiteiten in de VS en Latijns-Amerika. Daarnaast zou Citigroup door een overname een stevige voet aan de grond in Europa kunnen krijgen.

Er is echter ook een mogelijkheid dat Citigroup delen van de bank zou kunnen kopen zoals LaSalle Bank in de VS of Banco Real in Brazilië.

In de afgelopen week steeg het aandeel ABN Amro met meer dan 10%......., gisteren won Fortis 5% en ING 4%. Allemaal op basis van geruchten dat ze fuseren of overnemen. Reageren beleggers bij voorbaat te enthousiast? Nee, zegt Joop Krant, oud-topman van zakenbank Kempen & Co, en tegenwoordig adviseur bij fusies en overnames
Als dat waar is: ABN-AMRO kopen
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_47587611
Ik ben benieuwd hoe de Nederlandse bankwereld er over een jaar uit ziet.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 17:33:06 #65
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_47588564
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 17:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de Nederlandse bankwereld er over een jaar uit ziet.
Over een jaar is de Rabobank de enige Nederlandse bank, als het zo doorgaat met hedge funds en de angst ervoor bij banken.
pi_47594264
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 16:32 schreef ScudRaket het volgende:
Van het FD:
[..]

Als dat waar is: ABN-AMRO kopen
FD meldt niet dat in het WSJ artikel ook gemeld werd dat de DNB wat vraagtekens bij Citi zet en dat Nederland natuurlijk bekend staat als land waar je moeilijk een hostile takeover kan doen.

Iig, het wordt steeds interessanter.
pi_47594806
Eigenlijk juich ik dit wel toe hoewel ik sterk betwijfel of het uiteindelijk ook doorgaat. Hier is de grootste bank HSBC (ook na de overname) en dat is absoluut niet mijn bank. Grappig detail is overigens dat ik zowel bij ABN (spaarrekening) als bij Barclays (current account) bankier
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:26:35 #68
141482 Q.
JurassiQ
pi_48433675
*kick*

ABN Amro gaat in op uitnodiging van Fortis

AMSTERDAM - ABN Amro is ingegaan op een uitnodiging voor gesprekken met Fortis, Banco Santander en Royal Bank of Scotland. Dat maakte de bank dinsdag bekend.

De drie banken hadden ABN Amro vrijdag een brief gestuurd om het bedrijf uit te nodigen voor verkennende fusiegesprekken. Volgende week ontmoeten de partijen elkaar in Amsterdam.

--
Interessante nieuwe ontwikkelingen.
For great justice!
pi_48435253
Het is toch te hopen dat de deal met Barclays doorgaat, opsplitsing door dat drietal met Fortis lijkt me nogal ongezond.
pi_48436062
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:06 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is toch te hopen dat de deal met Barclays doorgaat, opsplitsing door dat drietal met Fortis lijkt me nogal ongezond.
Mischien is het ongezond voor de klant en de medewerkers, maar niet voor de beleggers, en die willen geld zien, zoveel als mogenlijk.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48436401
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:26 schreef Q. het volgende:
*kick*

ABN Amro gaat in op uitnodiging van Fortis

AMSTERDAM - ABN Amro is ingegaan op een uitnodiging voor gesprekken met Fortis, Banco Santander en Royal Bank of Scotland. Dat maakte de bank dinsdag bekend.

De drie banken hadden ABN Amro vrijdag een brief gestuurd om het bedrijf uit te nodigen voor verkennende fusiegesprekken. Volgende week ontmoeten de partijen elkaar in Amsterdam.

--
Interessante nieuwe ontwikkelingen.
Welke bank is eigenlijk groter? ABN Amro toch?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_48436435
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:25 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Mischien is het ongezond voor de klant en de medewerkers, maar niet voor de beleggers, en die willen geld zien, zoveel als mogenlijk.
Als die nu cashen pakken ze ook al 25% winst.

Uiteindelijk is een opdeling van ABN-Amro slecht voor de Nederlandse economie. Als het nu lukt wordt binnen een paar jaar de hele finaciele sector (behalve Rabo) opgevroten door buitenlandse banken.

Fortis wil het NL deel overnemen maar dat is vervolgens samen te groot binnen NL waardoor zelfs daarvan weer delen verkocht moeten worden.

Ik vraag me trouwens af wat ING zit te doen, die hadden in het verleden zin in ABN-Amro. Als ze het kopen envervolgens Brazillie en Italië afstoten moeten ze het wel kunnen betalen.
pi_48436588
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Welke bank is eigenlijk groter? ABN Amro toch?
ABN-Amro is groter dan Fortis ja, maar niet groter dan Fortis, RBS, en Santander.

Ik vraag me trouwens af of ABN-Amro door de recente koersstijging inmiddels niet meer waard is dan Barclays?

pi_48436820
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:33 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Als die nu cashen pakken ze ook al 25% winst.

Uiteindelijk is een opdeling van ABN-Amro slecht voor de Nederlandse economie. Als het nu lukt wordt binnen een paar jaar de hele finaciele sector (behalve Rabo) opgevroten door buitenlandse banken.
Ik denk niet dat de aandeelhouders daar mee zitten, ze zijn er alleen voor het geld, en dat nieuwe bod is zeker hoger dan van Barclays.
quote:
Fortis wil het NL deel overnemen maar dat is vervolgens samen te groot binnen NL waardoor zelfs daarvan weer delen verkocht moeten worden.

Ik vraag me trouwens af wat ING zit te doen, die hadden in het verleden zin in ABN-Amro. Als ze het kopen envervolgens Brazillie en Italië afstoten moeten ze het wel kunnen betalen.
ING doet het op het moment heel erg goed in het buitenland met oa verzekeringen en zo, ik denk niet dat ze enig interesse hebben in ABN/AMRO
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:45:17 #75
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_48436999
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:33 schreef Pony-Lover het volgende:

Dan kom je in de problemen met de concurrentiepositie op de Nederlandse markt en is de kans groot dat de overname niet wordt goedgekeurd. Ik denk dat dat ze o.m. tegenhoudt.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_48437267
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:41 schreef Mr_Memory het volgende:

Ik denk niet dat de aandeelhouders daar mee zitten, ze zijn er alleen voor het geld, en dat nieuwe bod is zeker hoger dan van Barclays.
Dat is soms toch best kwalijk, al kan ABN-Amro er natuurlijk altijd zelf wat tegen doen als ze er echt geen zin in hebben, door een bevriende partij een flink aandeel te laten nemen.
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:55:33 #77
141482 Q.
JurassiQ
pi_48437564
ING is al te groot in Nederland om ABN-AMRO over te kunnen nemen.
For great justice!
pi_48437683
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:50 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dat is soms toch best kwalijk, al kan ABN-Amro er natuurlijk altijd zelf wat tegen doen als ze er echt geen zin in hebben, door een bevriende partij een flink aandeel te laten nemen.
Dat het kwalijk is ben ik met je eens, maar dat is nou eemaal de keerzijde als je met die lui in zee gaat, dat zag je met Stork en nu met Abn/Amro.
pi_48438693
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:57 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Dat het kwalijk is ben ik met je eens, maar dat is nou eemaal de keerzijde als je met die lui in zee gaat, dat zag je met Stork en nu met Abn/Amro.
Stork is er redelijk mee weg gekomen, bovendien had dat hedgefund daar wel een punt, namelijk dat Stork veel te veel verschillende activiteiten, op een veel te kleine schaal heeft.

Het is natuurlijk ook de schuld van o.a. de Nederlandse pesioenfondsen die na de invoering van de euro massal uit Nderlandse bedrijven zijn gestapt om hun geld elders te beleggen. De buitenlandse partijen die er voor in de plaats zijn genomen hebben nou eenmaal niet zo veel met onze nationale trots & bedrijven.
pi_48463524
quote:
Op maandag 19 maart 2007 06:01 schreef concac het volgende:

wel jammer dat er steeds meer nederlandse bedrijven door buitenlanders worden over genomen
kortzichtig
pi_48463697
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:17 schreef Pony-Lover het volgende:
De buitenlandse partijen die er voor in de plaats zijn genomen hebben nou eenmaal niet zo veel met onze nationale trots & bedrijven.
In principe legt dat de economie natuurlijk geen windeieren. Een zakelijker kijk brengt over het algemeen de beste beslissingen met zich mee.
  woensdag 18 april 2007 @ 15:22:21 #82
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48463921
Het blijft alleen wel pijnlijk dat veel andere landen in de wereld en zelfs de EU + Amerika veel protectionistischer zijn ingesteld. In Nederland is het nu net open huis voor de Fransen en Duitsers maar o wee als een bijv. een Holland pensioenfonds zich met BMW oid gaat bemoeien, dan is het niet moelijk om te raden wat er gaat gebeuren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48464608
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:22 schreef Klopkoek het volgende:
Het blijft alleen wel pijnlijk dat veel andere landen in de wereld en zelfs de EU + Amerika veel protectionistischer zijn ingesteld. In Nederland is het nu net open huis voor de Fransen en Duitsers maar o wee als een bijv. een Holland pensioenfonds zich met BMW oid gaat bemoeien, dan is het niet moelijk om te raden wat er gaat gebeuren.
Dat is ook onzin, de Nederlandse pensioenfondsen (PGGM en ABP b.v.) zijn zeer groot en machtig.
pi_48464694
Kijk hoe moeilijk ABN AMRO bijvoorbeeld Antonveneta heeft overgenomen, de Italianen staken op allerlei manieren er een stokje voor
pi_48464759
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In principe legt dat de economie natuurlijk geen windeieren. Een zakelijker kijk brengt over het algemeen de beste beslissingen met zich mee.
Het is alleen goed voor de Nederlandse economie als we genoeg buitenlands geld weten aan te trekken en die buitenlandse partijen dat geld hier lang genoeg willen houden om een stabile ontwikkeling te garanderen. Ik denk dat de overheid wel de markt heeft opengegooid maar nog onvoldoende de voorwaarden weet te scheppen waardoor investeringen aangetrokken kunnen worden, op dit moment is het dus niet zo goed voor Nederland.
  woensdag 18 april 2007 @ 15:49:42 #86
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48465032
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:42 schreef Originele_Naam het volgende:
Kijk hoe moeilijk ABN AMRO bijvoorbeeld Antonveneta heeft overgenomen, de Italianen staken op allerlei manieren er een stokje voor
Exact. Wat daar ook nog eens bij komt is de dat Duitsers (hetzij de bondsstaten of op federaal niveau) vaak ook nog eens een gouden aandeel hebben, net zoals de Fransen.

Nederland heeft daar de afgelopen 10 jaar langzamerhand afstand van gedaan, pas geleden nog deed Zalm het Gouden Aandeel bij PTT post van de hand 'want zo zijn de EU voorschriften'.

Verder prima allemaal natuurlijk, geen probleem, maar het stoort me dat Nederland altijd het beste jongetje van de klas wil zijn als alle andere jongetjes nog met ellebogenwerk bezig zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48628493
Nou, het gaat (waarschijnlijk) door.
  maandag 23 april 2007 @ 12:42:50 #88
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48628818
Nee, de aandeelhouders moeten het bod eerst accepteren. Die hebben ook wel door dat Forits en consorten meer te bieden hebben.
Zyggie.
pi_48629176
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:42 schreef Zyggie het volgende:
Nee, de aandeelhouders moeten het bod eerst accepteren. Die hebben ook wel door dat Forits en consorten meer te bieden hebben.
Daarom staat er ook waarschijnlijk

Fortis is waarschijnlijk te zwak om het hele Nederlandse deel te kopen en RBS wil waarschijnlijk niet meer als het lukt om de Amerikaanse activiteiten te verkopen, wat men van plan is zonder de aandeelhouders te raadplegen.
pi_48629311
Wat veranderd er eigenlijk voor de ABN-Amro klanten?
pi_48629389
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:00 schreef Slasher het volgende:
Wat veranderd er eigenlijk voor de ABN-Amro klanten?
niks eigenlijk (zolang het met Barclays doorgaat).
pi_48630531
Ben benieuwd hoeveel banen er in NL gaan verdwijnen. Een tijdje terug hoopten ze dat Barclays de boel zou overnemen, maar nu blijkt dus dat er net zo goed een hele hoop mensen wegmoeten.
  maandag 23 april 2007 @ 13:37:16 #93
141482 Q.
JurassiQ
pi_48630573
Totaal gaan er 23.000 banen verdwijnen waarvan ik gok zo'n 90% bij ABN Amro.
For great justice!
  maandag 23 april 2007 @ 13:38:23 #94
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48630615
Wel jammer, er bljft niks meer van Nederland over op die manier. Want was is Nederland nou zonder grote bedrijven? Niets, alleen een gebiedje met wat grensbordjes eromheen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_48630772
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:37 schreef Q. het volgende:
Totaal gaan er 23.000 banen verdwijnen waarvan ik gok zo'n 90% bij ABN Amro.
Dat zou echt veel zijn (die 90%). Ik had toch verwacht dat de samenwerking met barclays minder banen zou kosten, omdat Barclays toch niet veel in NL zit. Het zal dus helemaal "leuk" worden als Fortis het uiteindelijk wordt
pi_48630799
man waarom fuseren ze niet met ING
O_N gaat effe snel ABN AMRO aandelen kopen
pi_48630812
Waarom is ABN nou overgenomen ? Is dat omdat de 'headhunters'(/agressieve aandeelhouders) dat willen
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_48630944
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:43 schreef Roi het volgende:
Waarom is ABN nou overgenomen ? Is dat omdat de 'headhunters'(/agressieve aandeelhouders) dat willen
Ja Op zich doet ABN niet verkeerd, maar het aandeel levert voor sommige mensen niet genoeg op... Kijk nu maar eens hoeveel het aandeel opeens gestegen is sinds het begin van de geruchten. Dit is precies wat ze willen (geen ze eens ongelijk).
  maandag 23 april 2007 @ 13:47:54 #99
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48630972
Headhunters zijn agressieve aandeelhouders .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_48631035
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:43 schreef Originele_Naam het volgende:
man waarom fuseren ze niet met ING
O_N gaat effe snel ABN AMRO aandelen kopen
Dat zou ook veel, misschien zelf meer banen kosten. Het blijft dan wel Nederlands, dat is dan wel weer zo. Het is allemaal natuurlijk nog niet definitief, deze deal met barclays.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')