abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47507046
Er werd net verteld bij RTL-Z dat ABN-Amro+Barclays zijn hoofdkantoor in Nederland (Amsterdam) krijgt, betekent dit dat het automatisch een nederlands bedrijf wordt (qua belastingen enzo)?

Wel raar eigenlijk, ik had Londen een wat logischere keuze gevonden ivm het hele internationale bankwezen wat daar goed vertegenwoordigd is...

Edit:
In het persbericht van ABN-Amro (als .doc document ) staat dat het een britse PLC wordt, maar De Nederlandsche Bank wordt de toezichthouder.

[ Bericht 14% gewijzigd door vanOekelen op 21-03-2007 13:14:04 ]
pi_47507169
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:11 schreef Originele_Naam het volgende:
Waarom gaan ze niet met ING samen of de Rabobank. Maar het moet weer een buitenlandse bank zijn
Samengaan met de rabobank kan zo goed als niet, de rabobank heeft namelijk een totaal andere structuur, de rabobank is eigendom van zijn leden, ABN-Amro is eigendom van zijn aandeelhouders. ING met ABN-Amro zou denk ik op sommige markten te veel invloed krijgen (teveel gezeik met mededingingsautoriteiten).
pi_47507292
Whistleblower BBC1
Wed 21 Mar, 9:00 pm - 10:00 pm 60mins Nederlandse tijd is van 22.00-23.00 uur.

Banks
A BBC reporter goes undercover working for one of Britain's largest banks to discover how the public can be ripped off and are often lied to. And with bank fraud at unprecedented levels she exposes serious flaws in bank security and witnesses a fraudster at work. This investigation blows the lid on an industry which claims to put the interests of its customers and their money at its heart. Contains some strong language.

Op de BBC-site:
quote:
Barclays accused over 'failings'

Bank failings
During her time undercover, first at the call centre and then in the branch, Ms Egbujo found:

• Bank employees lying and cheating to make a sale
  • Customers being misled and sold products they did not even know they had bought
  • Customers forced to pay charges deemed unlawful by some experts
  • Serious flaws in security and fraudsters at work.

In addition, while working in the call centre Ms Egbujo soon learned what were called "the tricks of the trade".

She was coached by a workmate on how to spot good customers, involving potentially offensive stereotyping.

"You can tell straight away, people like called Susan or Patricia, who are usually from Liverpool and have really rough accents, as soon as you hear their voice on the phone, 'hello', debt, she is going to have loads of it - or they want a new kitchen. Welsh men always want a new car or home improvements, Scottish people don't want to talk to you at all," the Barclays worker said. " Het hele artikel
  • Dat biedt vooruitzichten, yeah...
    pi_47507404
    hehe die stereotypen
      woensdag 21 maart 2007 @ 13:11:11 #35
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_47507535
    quote:
    Op woensdag 21 maart 2007 13:00 schreef vanOekelen het volgende:
    ING met ABN-Amro zou denk ik op sommige markten te veel invloed krijgen (teveel gezeik met mededingingsautoriteiten).
    Dit is best een optie hoor. Ik denk ook dat ING niet erg blij is met het nieuws, ze zouden waarschijnlijk liever zelf eerst met ABN om de tafel gaan. ING heeft overigens 5% van de aandelen van ABN in bezit en zal daarmee wel zo'n beetje de grootste aandeelhouder zijn. Ben benieuwd wat ze doen mocht een fusie met Barclays op een aandeelhoudersvergadering besproken worden.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      woensdag 21 maart 2007 @ 13:37:06 #36
    111171 Richie_Rich
    Rich Industries©
    pi_47508508
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 20:24 schreef freako het volgende:

[..]

Vaak wordt een overname fusie genoemd om het overgenomen bedrijf een beetje gunstig te stemmen.
    Daimler-Benz en Chrysler idem dito, ze zouden fuseren maar het was gewoon een ordinaire overname
      woensdag 21 maart 2007 @ 18:45:49 #37
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_47520531
    Sowieso ben ik er niet gerust op. Engelse bedrijven zijn net als Franse uit op werelddominatie en boeken meestal winsten door bezuinigingen of verslechteringen in de klantenservice.
      woensdag 21 maart 2007 @ 22:39:00 #38
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_47530148
    quote:
    Op woensdag 21 maart 2007 12:57 schreef vanOekelen het volgende:
    Er werd net verteld bij RTL-Z dat ABN-Amro+Barclays zijn hoofdkantoor in Nederland (Amsterdam) krijgt, betekent dit dat het automatisch een nederlands bedrijf wordt (qua belastingen enzo)?
    Belastingen lijkt me iets dat met de Belastingdienst geregeld moet worden. Bedrijven van die grootte kunnen dat. .

Een PLC met een Nederlands hoofdkantoor kan prima, zie bijvoorbeeld Shell, die hebben dat ook sinds een jaar of 2.
      donderdag 22 maart 2007 @ 12:06:44 #39
    81028 ScudRaket
    Fanatiek nachtbaggeraar
    pi_47542716
    quote:
    Op woensdag 21 maart 2007 13:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dit is best een optie hoor. Ik denk ook dat ING niet erg blij is met het nieuws, ze zouden waarschijnlijk liever zelf eerst met ABN om de tafel gaan. ING heeft overigens 5% van de aandelen van ABN in bezit en zal daarmee wel zo'n beetje de grootste aandeelhouder zijn. Ben benieuwd wat ze doen mocht een fusie met Barclays op een aandeelhoudersvergadering besproken worden.
    Sterker nog, RTLZ meldt dat ING nu ook op overnamejacht gaat en dat Fortis een kandidaat is. Mocht dat zo zijn dan is een overnamegolf niet ver weg meer. Het mooie van overnamegolven is dat de eersten vaker succesvoller zijn dan overnames die in een later stadium van de golf worden beklonken.

[ Bericht 6% gewijzigd door ScudRaket op 22-03-2007 13:22:05 ]
    If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
    Lullo scrotum ejaculatio est.
    Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
    pi_47542953
    *tvp
    Secrets never die. Only people.
    pi_47544508
    Ik hoop serieus dat ING ABN AMRO gaat overnemen. Ik wil Nederlandse banken en niet GVD een of andere half gare engelse bank
      donderdag 22 maart 2007 @ 13:21:36 #42
    81028 ScudRaket
    Fanatiek nachtbaggeraar
    pi_47545095
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 13:03 schreef Originele_Naam het volgende:
    Ik hoop serieus dat ING ABN AMRO gaat overnemen. Ik wil Nederlandse banken en niet GVD een of andere half gare engelse bank
    Schat je kansen.
    If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
    Lullo scrotum ejaculatio est.
    Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
    pi_47545145
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 13:21 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Schat je kansen.
    Ik ga binnenkort maar aandelen ABN AMRO kopen
    pi_47545828
    quote:
    Op woensdag 21 maart 2007 13:37 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Daimler-Benz en Chrysler idem dito, ze zouden fuseren maar het was gewoon een ordinaire overname
    wie nam wie over?

overigens lijkt het erop dat de VS tak afgestoten gaat worden.

Verder is het vooral een fusie wanneer beide bedrijven even groot is en overname wanneer 1 bedrijf veel groter is dan het andere.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_47546076
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 19:55 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Een fussie is toch heel iets anders dan overnemen

Dus de TT klopt niet helemaal
    De tt klopt wel, het gaat namelijk gewoon om een overname, als de deal doorgaat koopt Barclays namelijk gewoon alle aandelen ABN-Amro.
    pi_47546102
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wie nam wie over?

overigens lijkt het erop dat de VS tak afgestoten gaat worden.

Verder is het vooral een fusie wanneer beide bedrijven even groot is en overname wanneer 1 bedrijf veel groter is dan het andere.
    Daimler-Benz heeft toen Crysler gekocht (en daar hebben ze nu behoorlijk veel spijt van).
    pi_47546593
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 13:51 schreef Pony-Lover het volgende:
    De tt klopt wel, het gaat namelijk gewoon om een overname, als de deal doorgaat koopt Barclays namelijk gewoon alle aandelen ABN-Amro.
    Fusies bestaan helemaal niet. Het gaat altijd om een overname. Er kan een nieuw bedrijf gevormd worden die de aandelen van beide bedrijven overneemt, of één van de twee partijen neemt alle aandelen van het andere bedrijf over. Het is mij dan ook een raadsel wie dat begrip fusie in de wereld geholpen heeft.
    pi_47546808
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 14:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Fusies bestaan helemaal niet. Het gaat altijd om een overname. Er kan een nieuw bedrijf gevormd worden die de aandelen van beide bedrijven overneemt, of één van de twee partijen neemt alle aandelen van het andere bedrijf over. Het is mij dan ook een raadsel wie dat begrip fusie in de wereld geholpen heeft.
    Om het publiek, de politiek de klanten en een hoop andere belanghebbenden een beetje tevreden te houden.
    pi_47547169
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 14:11 schreef Pony-Lover het volgende:
    Om het publiek, de politiek de klanten en een hoop andere belanghebbenden een beetje tevreden te houden.
    Ja mensen zoals Martijn_77.
    pi_47547218
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 14:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja mensen zoals Martijn_77.
    Ja, daarom werkt het ook, het overgrote deel van de mensen slikt het gewoon.

Waarmee ik niet wil zeggen dat deze fusie geen goed idee zou zijn.
    pi_47547252
    ING is nu trouwens ook bezig een fusiepartner te zoeken, Fortis maakt een goede kans.
    pi_47548050
    ING oriënteert zich op fusie
    Bank-verzekeraar ING heeft Londense adviseurs in de arm genomen voor een strategische heroriëntatie. Daarbij wordt ook gekeken naar partners in de Benelux.

Dat melden bronnen in de financiële wereld. De adviseurs die ING heeft ingehuurd zijn zakenbanken Goldman Sachs en JPMorgan. Beleggers reageerden donderdag enthousiast. Het aandeel ING steeg met 2,3%. Het aandeel Fortis, een mogelijke overnamekandidaat, steeg met 4,1 procent.

Volgens de bronnen zoekt ING vooral naar mogelijkheden om te groeien op bancair gebied. In de raad van bestuur van ING hebben zeven van de acht leden een bancaire achtergrond. ING wilde geen namen noemen van banken.

'Ongoing' proces

Tegen persbureau ANP zei een woordvoerder van ING de ontwikkelingen op de voet te volgen, daarmee doelend op de exclusieve gesprekken tussen ABN Amro en Barclays. 'Het is een ongoing proces.' ING kijkt volgens de woordvoerder niet alleen naar de Benelux. 'Onze concentratie richt zich op heel Europa.'

Strategische heroriëntatie

De strategische heroriëntatie, waar ING al maanden aan werkt, kan extra momentum krijgen door de fusiebesprekingen tussen ABN Amro en het Britse Barclays. Daarmee valt voor ING de mogelijkheid weg om met ABN Amro een Nederlandse kampioen te creëren. Bovendien moet er rekening mee worden gehouden dat er andere fusies en overnames op gang komen.

Alternatieven binnen de Benelux zijn Fortis , Dexia en KBC. Daarbuiten is het nog steeds lastig om banken over te nemen. 'Maar ING is zo groot dat alles mogelijk is', zegt een bron. ING is bijna euro 70 mrd waard.

Het Belgische KBC gaf in een reactie aan dat de bank zelfstandig wil blijven. 'We hechten veel waarde aan onze onafhankelijke positie en we hebben een groep aandeelhouders die deze strategie steunt', zei een woordvoerder van KBC donderdag tegen persbureau Reuters. 'Dat werd tijdens onze aandeelhoudersvergadering nog eens bevestigd.' Fortis en Dexia weigerden commentaar te geven.

Afgelopen jaar hebben ING en ABN Amro volgens de bronnen nog serieuze gesprekken gevoerd over een fusie. Ook afgelopen weken zijn er nog contacten geweest. Deze hebben echter nergens toe geleid. Als struikelblok worden genoemd de overlap in Nederland en het gebrek aan interesse bij ING voor delen van ABN Amro, waaronder de Amerikaanse activiteiten.

Slachtoffers

De beurskoers van ING is afgelopen dagen gedaald op berichten dat het concern alsnog een bod gaat doen op ABN Amro. Volgens analisten van Fox-Pitt Kelton is dit een signaal richting ING-topman Michel Tilmant dat aandeelhouders zo'n bod niet zien zitten.

Een van de mogelijkheden, stellen de bronnen, is dat ING en Fortis elkaar opzoeken. Fortis heeft een beurswaarde van ruim euro 40 mrd . Analisten waarschuwen dat er de komende maanden extra druk op Fortis ontstaat van hedge funds, die voortbouwen op hun succes bij ABN Amro. Lloyds TSB, Fortis, Commerzbank en Société Générale worden genoemd als volgende 'slachtoffers'. De lang uitgestelde consolidatie van de Europese bankenmarkt kan onder druk van activistische aandeelhouders alsnog snel plaatsvinden.

Copyright (c) 2007 Het Financieele Dagblad
    pi_47548447
    De angst voor de 'hedge-funds' zit er goed in lijkt het wel.
    pi_47548731
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 15:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
    De angst voor de 'hedge-funds' zit er goed in lijkt het wel.
    Heerlijke ongegronde angst idd.

Al geven zaken als deze wel weer eens aan dat opleidingen, kennis en ratio volstrekt overbodig zijn. In zowel politiek als het berijfsleven worden belangrijke besluiten uiteindelijk puur op emotie gemaakt. Dus kinderen: Stop met je studie en ga iets leuks/nuttigs met je leven doen!!
    pi_47552329
    quote:
    Op woensdag 21 maart 2007 13:04 schreef Suko het volgende:
    Whistleblower BBC1
    Wed 21 Mar, 9:00 pm - 10:00 pm 60mins Nederlandse tijd is van 22.00-23.00 uur.

Banks
    A BBC reporter goes undercover working for one of Britain's largest banks to discover how the public can be ripped off and are often lied to. And with bank fraud at unprecedented levels she exposes serious flaws in bank security and witnesses a fraudster at work. This investigation blows the lid on an industry which claims to put the interests of its customers and their money at its heart. Contains some strong language.

Op de BBC-site:
    [..]

Dat biedt vooruitzichten, yeah...
    Ik heb bij toeval deze documentaire gezien gisterenavond.
    Ik vond het best schokkend om te zien hoe het er daar aan toe ging binnen dat bankfiliaal.
    Tegelijk bedacht ik me ook of het toeval zou zijn dat die docu nu werd uitgezonden.
    Anyway.. expres geld overboeken door medewerkers van klanten hun spaar- naar betaalrekeningen (enkele tonnen) om zo rente te besparen voor de bank en targets te halen. Als klanten aangeven van een bepaalde betaalde dienst geen gebruik te willen maken ze er toch voor inschrijven om targets te halen onder het mom van, "als ze het echt niet willen komen ze wel terug om te zeuren" en meer van dat soort fratsen. Veel van dit soort "trucjes" leek bijna bedrijfspolicy aangezien het zelfs in trainingen werd geopperd. Dit werd na onthulling natuurlijk stellig ontkend door zo'n marketing tut-hola van de bank maar ik twijfelde daar erg aan.
      donderdag 22 maart 2007 @ 16:59:14 #56
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_47552820
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 14:46 schreef Pony-Lover het volgende:
    ING oriënteert zich op fusie
    Strategische heroriëntatie

De strategische heroriëntatie, waar ING al maanden aan werkt, kan extra momentum krijgen door de fusiebesprekingen tussen ABN Amro en het Britse Barclays. Daarmee valt voor ING de mogelijkheid weg om met ABN Amro een Nederlandse kampioen te creëren.
    Hoewel dit grotendeels klopt wil ik er even de kanttekening bij zetten dat TCI weer van zich heeft laten horen en ABN ertoe wil bewegen dat ABN andere betrouwbare geïnteresseerden 2 maanden lang de tijd geeft de boeken in te kijken vanaf het moment dat Barclays een officieel bod heeft uitgebracht. (Aldus NRC.next vanmorgen)

Uiteraard hopende op geïnteresseerden die tegen elkaar opbieden en de prijs per aandeel doen stijgen.

Wellicht is ING hier 1 van, als het al tot een officieel bod van Barclays komt, en ABN met het voorstel van TCI akoord gaat (danwel vrijwillig, danwel gedwongen als een meerderheid van de aandeelhouders het steunt).
    pi_47552941
    Alsof een fusie tussen ABN en ING ooit goedgekeurd zou worden.
    Secrets never die. Only people.
    pi_47559072
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 17:02 schreef PizzaSalami het volgende:
    Ik denk het wel, zijn nog zat andere banken over. Fortis, SNS Bank, Rabobank, Friesland Bank. En dan nog een hele reeks hypotheekbanken, effectenbanken en verzekeraars.
      donderdag 22 maart 2007 @ 20:12:45 #59
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_47559171
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 20:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk het wel, zijn nog zat andere banken over. Fortis, SNS Bank, Rabobank, Friesland Bank. En dan nog een hele reeks hypotheekbanken, effectenbanken en verzekeraars.
    Ik vraag me ook af hoe het zit met marktaandelen op de verschillende markten (verzekeringen, hypotheken, et cetera). Binnenkort eens kijken of ik dat ergens overzichtelijk kan vinden. Zodra ze op 1 van die gebieden een te groot marktaandeel zouden krijgen, heb je natuurlijk grote kans dat de NMA dwars gaat liggen.
    pi_47559273
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 17:02 schreef PizzaSalami het volgende:
    ik denk dat de ING in het geval van een fusie met ABN_Amro best bereid zou zijn de Postbank te verkopen. Dat is een goed renderend bedrijf dat makkelijk is af te splitsen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')