Een fussie is toch heel iets anders dan overnemenquote:Op zondag 18 maart 2007 14:00 schreef Pony-Lover het volgende:
Ok, voor de mensen die geen engels snappen![]()
----------------------------------------------------------------
Britse Barclays spreekt met ABN Amro over fusie
Vaak wordt een overname fusie genoemd om het overgenomen bedrijf een beetje gunstig te stemmen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:55 schreef Martijn_77 het volgende:
Een fussie is toch heel iets anders dan overnemen![]()
Dus de TT klopt niet helemaal![]()
Samengaan met de rabobank kan zo goed als niet, de rabobank heeft namelijk een totaal andere structuur, de rabobank is eigendom van zijn leden, ABN-Amro is eigendom van zijn aandeelhouders. ING met ABN-Amro zou denk ik op sommige markten te veel invloed krijgen (teveel gezeik met mededingingsautoriteiten).quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:11 schreef Originele_Naam het volgende:
Waarom gaan ze niet met ING samen of de Rabobank. Maar het moet weer een buitenlandse bank zijn
Dat biedt vooruitzichten, yeah...quote:Barclays accused over 'failings'
Bank failings
During her time undercover, first at the call centre and then in the branch, Ms Egbujo found:Bank employees lying and cheating to make a sale Customers being misled and sold products they did not even know they had bought Customers forced to pay charges deemed unlawful by some experts Serious flaws in security and fraudsters at work.
In addition, while working in the call centre Ms Egbujo soon learned what were called "the tricks of the trade".
She was coached by a workmate on how to spot good customers, involving potentially offensive stereotyping.
"You can tell straight away, people like called Susan or Patricia, who are usually from Liverpool and have really rough accents, as soon as you hear their voice on the phone, 'hello', debt, she is going to have loads of it - or they want a new kitchen. Welsh men always want a new car or home improvements, Scottish people don't want to talk to you at all," the Barclays worker said. " Het hele artikel
Dit is best een optie hoor. Ik denk ook dat ING niet erg blij is met het nieuws, ze zouden waarschijnlijk liever zelf eerst met ABN om de tafel gaan. ING heeft overigens 5% van de aandelen van ABN in bezit en zal daarmee wel zo'n beetje de grootste aandeelhouder zijn. Ben benieuwd wat ze doen mocht een fusie met Barclays op een aandeelhoudersvergadering besproken worden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:00 schreef vanOekelen het volgende:
ING met ABN-Amro zou denk ik op sommige markten te veel invloed krijgen (teveel gezeik met mededingingsautoriteiten).
Daimler-Benz en Chrysler idem dito, ze zouden fuseren maar het was gewoon een ordinaire overnamequote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:24 schreef freako het volgende:
[..]
Vaak wordt een overname fusie genoemd om het overgenomen bedrijf een beetje gunstig te stemmen.
Belastingen lijkt me iets dat met de Belastingdienst geregeld moet worden. Bedrijven van die grootte kunnen dat.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:57 schreef vanOekelen het volgende:
Er werd net verteld bij RTL-Z dat ABN-Amro+Barclays zijn hoofdkantoor in Nederland (Amsterdam) krijgt, betekent dit dat het automatisch een nederlands bedrijf wordt (qua belastingen enzo)?
Sterker nog, RTLZ meldt dat ING nu ook op overnamejacht gaat en dat Fortis een kandidaat is. Mocht dat zo zijn dan is een overnamegolf niet ver weg meer. Het mooie van overnamegolven is dat de eersten vaker succesvoller zijn dan overnames die in een later stadium van de golf worden beklonken.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dit is best een optie hoor. Ik denk ook dat ING niet erg blij is met het nieuws, ze zouden waarschijnlijk liever zelf eerst met ABN om de tafel gaan. ING heeft overigens 5% van de aandelen van ABN in bezit en zal daarmee wel zo'n beetje de grootste aandeelhouder zijn. Ben benieuwd wat ze doen mocht een fusie met Barclays op een aandeelhoudersvergadering besproken worden.
Schat je kansen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:03 schreef Originele_Naam het volgende:
Ik hoop serieus dat ING ABN AMRO gaat overnemen. Ik wil Nederlandse banken en niet GVD een of andere half gare engelse bank
wie nam wie over?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:37 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Daimler-Benz en Chrysler idem dito, ze zouden fuseren maar het was gewoon een ordinaire overname
De tt klopt wel, het gaat namelijk gewoon om een overname, als de deal doorgaat koopt Barclays namelijk gewoon alle aandelen ABN-Amro.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Een fussie is toch heel iets anders dan overnemen![]()
Dus de TT klopt niet helemaal![]()
Daimler-Benz heeft toen Crysler gekocht (en daar hebben ze nu behoorlijk veel spijt van).quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wie nam wie over?
overigens lijkt het erop dat de VS tak afgestoten gaat worden.
Verder is het vooral een fusie wanneer beide bedrijven even groot is en overname wanneer 1 bedrijf veel groter is dan het andere.
Fusies bestaan helemaal niet.quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:51 schreef Pony-Lover het volgende:
De tt klopt wel, het gaat namelijk gewoon om een overname, als de deal doorgaat koopt Barclays namelijk gewoon alle aandelen ABN-Amro.
Om het publiek, de politiek de klanten en een hoop andere belanghebbenden een beetje tevreden te houden.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Fusies bestaan helemaal niet.Het gaat altijd om een overname. Er kan een nieuw bedrijf gevormd worden die de aandelen van beide bedrijven overneemt, of één van de twee partijen neemt alle aandelen van het andere bedrijf over. Het is mij dan ook een raadsel wie dat begrip fusie in de wereld geholpen heeft.
Ja mensen zoals Martijn_77.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:11 schreef Pony-Lover het volgende:
Om het publiek, de politiek de klanten en een hoop andere belanghebbenden een beetje tevreden te houden.
![]()
Ja, daarom werkt het ook, het overgrote deel van de mensen slikt het gewoon.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |