abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:57:53 #26
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_47472951
He wept for there were no more worlds to conquer.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:55:33 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47484372
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:00 schreef Pony-Lover het volgende:
Ok, voor de mensen die geen engels snappen

----------------------------------------------------------------
Britse Barclays spreekt met ABN Amro over fusie
Een fussie is toch heel iets anders dan overnemen

Dus de TT klopt niet helemaal
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:24:24 #28
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_47485711
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:55 schreef Martijn_77 het volgende:

Vaak wordt een overname fusie genoemd om het overgenomen bedrijf een beetje gunstig te stemmen.
pi_47493702
Waarom gaan ze niet met ING samen of de Rabobank. Maar het moet weer een buitenlandse bank zijn
pi_47505820
Zijn we dan eindelijk van die irritante relames af? Dan ben ik voor!
pi_47507046
Er werd net verteld bij RTL-Z dat ABN-Amro+Barclays zijn hoofdkantoor in Nederland (Amsterdam) krijgt, betekent dit dat het automatisch een nederlands bedrijf wordt (qua belastingen enzo)?

Wel raar eigenlijk, ik had Londen een wat logischere keuze gevonden ivm het hele internationale bankwezen wat daar goed vertegenwoordigd is...

Edit:
In het persbericht van ABN-Amro (als .doc document ) staat dat het een britse PLC wordt, maar De Nederlandsche Bank wordt de toezichthouder.

[ Bericht 14% gewijzigd door vanOekelen op 21-03-2007 13:14:04 ]
pi_47507169
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:11 schreef Originele_Naam het volgende:
Waarom gaan ze niet met ING samen of de Rabobank. Maar het moet weer een buitenlandse bank zijn
Samengaan met de rabobank kan zo goed als niet, de rabobank heeft namelijk een totaal andere structuur, de rabobank is eigendom van zijn leden, ABN-Amro is eigendom van zijn aandeelhouders. ING met ABN-Amro zou denk ik op sommige markten te veel invloed krijgen (teveel gezeik met mededingingsautoriteiten).
pi_47507292
Whistleblower BBC1
Wed 21 Mar, 9:00 pm - 10:00 pm 60mins Nederlandse tijd is van 22.00-23.00 uur.

Banks
A BBC reporter goes undercover working for one of Britain's largest banks to discover how the public can be ripped off and are often lied to. And with bank fraud at unprecedented levels she exposes serious flaws in bank security and witnesses a fraudster at work. This investigation blows the lid on an industry which claims to put the interests of its customers and their money at its heart. Contains some strong language.

Op de BBC-site:
quote:
Barclays accused over 'failings'

Bank failings
During her time undercover, first at the call centre and then in the branch, Ms Egbujo found:

• Bank employees lying and cheating to make a sale
  • Customers being misled and sold products they did not even know they had bought
  • Customers forced to pay charges deemed unlawful by some experts
  • Serious flaws in security and fraudsters at work.

In addition, while working in the call centre Ms Egbujo soon learned what were called "the tricks of the trade".

She was coached by a workmate on how to spot good customers, involving potentially offensive stereotyping.

"You can tell straight away, people like called Susan or Patricia, who are usually from Liverpool and have really rough accents, as soon as you hear their voice on the phone, 'hello', debt, she is going to have loads of it - or they want a new kitchen. Welsh men always want a new car or home improvements, Scottish people don't want to talk to you at all," the Barclays worker said. " Het hele artikel
  • Dat biedt vooruitzichten, yeah...
    pi_47507404
    hehe die stereotypen
      woensdag 21 maart 2007 @ 13:11:11 #35
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_47507535
    quote:
    Op woensdag 21 maart 2007 13:00 schreef vanOekelen het volgende:
    ING met ABN-Amro zou denk ik op sommige markten te veel invloed krijgen (teveel gezeik met mededingingsautoriteiten).
    Dit is best een optie hoor. Ik denk ook dat ING niet erg blij is met het nieuws, ze zouden waarschijnlijk liever zelf eerst met ABN om de tafel gaan. ING heeft overigens 5% van de aandelen van ABN in bezit en zal daarmee wel zo'n beetje de grootste aandeelhouder zijn. Ben benieuwd wat ze doen mocht een fusie met Barclays op een aandeelhoudersvergadering besproken worden.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      woensdag 21 maart 2007 @ 13:37:06 #36
    111171 Richie_Rich
    Rich Industries©
    pi_47508508
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 20:24 schreef freako het volgende:

[..]

Vaak wordt een overname fusie genoemd om het overgenomen bedrijf een beetje gunstig te stemmen.
    Daimler-Benz en Chrysler idem dito, ze zouden fuseren maar het was gewoon een ordinaire overname
      woensdag 21 maart 2007 @ 18:45:49 #37
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_47520531
    Sowieso ben ik er niet gerust op. Engelse bedrijven zijn net als Franse uit op werelddominatie en boeken meestal winsten door bezuinigingen of verslechteringen in de klantenservice.
      woensdag 21 maart 2007 @ 22:39:00 #38
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_47530148
    quote:
    Op woensdag 21 maart 2007 12:57 schreef vanOekelen het volgende:
    Er werd net verteld bij RTL-Z dat ABN-Amro+Barclays zijn hoofdkantoor in Nederland (Amsterdam) krijgt, betekent dit dat het automatisch een nederlands bedrijf wordt (qua belastingen enzo)?
    Belastingen lijkt me iets dat met de Belastingdienst geregeld moet worden. Bedrijven van die grootte kunnen dat. .

Een PLC met een Nederlands hoofdkantoor kan prima, zie bijvoorbeeld Shell, die hebben dat ook sinds een jaar of 2.
      donderdag 22 maart 2007 @ 12:06:44 #39
    81028 ScudRaket
    Fanatiek nachtbaggeraar
    pi_47542716
    quote:
    Op woensdag 21 maart 2007 13:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dit is best een optie hoor. Ik denk ook dat ING niet erg blij is met het nieuws, ze zouden waarschijnlijk liever zelf eerst met ABN om de tafel gaan. ING heeft overigens 5% van de aandelen van ABN in bezit en zal daarmee wel zo'n beetje de grootste aandeelhouder zijn. Ben benieuwd wat ze doen mocht een fusie met Barclays op een aandeelhoudersvergadering besproken worden.
    Sterker nog, RTLZ meldt dat ING nu ook op overnamejacht gaat en dat Fortis een kandidaat is. Mocht dat zo zijn dan is een overnamegolf niet ver weg meer. Het mooie van overnamegolven is dat de eersten vaker succesvoller zijn dan overnames die in een later stadium van de golf worden beklonken.

[ Bericht 6% gewijzigd door ScudRaket op 22-03-2007 13:22:05 ]
    If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
    Lullo scrotum ejaculatio est.
    Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
    pi_47542953
    *tvp
    Secrets never die. Only people.
    pi_47544508
    Ik hoop serieus dat ING ABN AMRO gaat overnemen. Ik wil Nederlandse banken en niet GVD een of andere half gare engelse bank
      donderdag 22 maart 2007 @ 13:21:36 #42
    81028 ScudRaket
    Fanatiek nachtbaggeraar
    pi_47545095
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 13:03 schreef Originele_Naam het volgende:
    Ik hoop serieus dat ING ABN AMRO gaat overnemen. Ik wil Nederlandse banken en niet GVD een of andere half gare engelse bank
    Schat je kansen.
    If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
    Lullo scrotum ejaculatio est.
    Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
    pi_47545145
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 13:21 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Schat je kansen.
    Ik ga binnenkort maar aandelen ABN AMRO kopen
    pi_47545828
    quote:
    Op woensdag 21 maart 2007 13:37 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Daimler-Benz en Chrysler idem dito, ze zouden fuseren maar het was gewoon een ordinaire overname
    wie nam wie over?

overigens lijkt het erop dat de VS tak afgestoten gaat worden.

Verder is het vooral een fusie wanneer beide bedrijven even groot is en overname wanneer 1 bedrijf veel groter is dan het andere.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_47546076
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 19:55 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

De tt klopt wel, het gaat namelijk gewoon om een overname, als de deal doorgaat koopt Barclays namelijk gewoon alle aandelen ABN-Amro.
    pi_47546102
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wie nam wie over?

overigens lijkt het erop dat de VS tak afgestoten gaat worden.

Verder is het vooral een fusie wanneer beide bedrijven even groot is en overname wanneer 1 bedrijf veel groter is dan het andere.
    Daimler-Benz heeft toen Crysler gekocht (en daar hebben ze nu behoorlijk veel spijt van).
    pi_47546593
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 13:51 schreef Pony-Lover het volgende:
    De tt klopt wel, het gaat namelijk gewoon om een overname, als de deal doorgaat koopt Barclays namelijk gewoon alle aandelen ABN-Amro.
    Fusies bestaan helemaal niet. Het gaat altijd om een overname. Er kan een nieuw bedrijf gevormd worden die de aandelen van beide bedrijven overneemt, of één van de twee partijen neemt alle aandelen van het andere bedrijf over. Het is mij dan ook een raadsel wie dat begrip fusie in de wereld geholpen heeft.
    pi_47546808
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 14:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Fusies bestaan helemaal niet. Het gaat altijd om een overname. Er kan een nieuw bedrijf gevormd worden die de aandelen van beide bedrijven overneemt, of één van de twee partijen neemt alle aandelen van het andere bedrijf over. Het is mij dan ook een raadsel wie dat begrip fusie in de wereld geholpen heeft.
    Om het publiek, de politiek de klanten en een hoop andere belanghebbenden een beetje tevreden te houden.
    pi_47547169
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 14:11 schreef Pony-Lover het volgende:
    Om het publiek, de politiek de klanten en een hoop andere belanghebbenden een beetje tevreden te houden.
    Ja mensen zoals Martijn_77.
    pi_47547218
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 14:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja mensen zoals Martijn_77.
    Ja, daarom werkt het ook, het overgrote deel van de mensen slikt het gewoon.

Waarmee ik niet wil zeggen dat deze fusie geen goed idee zou zijn.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')