Dat is soms toch best kwalijk, al kan ABN-Amro er natuurlijk altijd zelf wat tegen doen als ze er echt geen zin in hebben, door een bevriende partij een flink aandeel te laten nemen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:41 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik denk niet dat de aandeelhouders daar mee zitten, ze zijn er alleen voor het geld, en dat nieuwe bod is zeker hoger dan van Barclays.
Dat het kwalijk is ben ik met je eens, maar dat is nou eemaal de keerzijde als je met die lui in zee gaat, dat zag je met Stork en nu met Abn/Amro.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:50 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat is soms toch best kwalijk, al kan ABN-Amro er natuurlijk altijd zelf wat tegen doen als ze er echt geen zin in hebben, door een bevriende partij een flink aandeel te laten nemen.
Stork is er redelijk mee weg gekomen, bovendien had dat hedgefund daar wel een punt, namelijk dat Stork veel te veel verschillende activiteiten, op een veel te kleine schaal heeft.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:57 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat het kwalijk is ben ik met je eens, maar dat is nou eemaal de keerzijde als je met die lui in zee gaat, dat zag je met Stork en nu met Abn/Amro.
kortzichtigquote:Op maandag 19 maart 2007 06:01 schreef concac het volgende:
![]()
wel jammer dat er steeds meer nederlandse bedrijven door buitenlanders worden over genomen
In principe legt dat de economie natuurlijk geen windeieren. Een zakelijker kijk brengt over het algemeen de beste beslissingen met zich mee.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:17 schreef Pony-Lover het volgende:
De buitenlandse partijen die er voor in de plaats zijn genomen hebben nou eenmaal niet zo veel met onze nationale trots & bedrijven.
Dat is ook onzin, de Nederlandse pensioenfondsen (PGGM en ABP b.v.) zijn zeer groot en machtig.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:22 schreef Klopkoek het volgende:
Het blijft alleen wel pijnlijk dat veel andere landen in de wereld en zelfs de EU + Amerika veel protectionistischer zijn ingesteld. In Nederland is het nu net open huis voor de Fransen en Duitsers maar o wee als een bijv. een Holland pensioenfonds zich met BMW oid gaat bemoeien, dan is het niet moelijk om te raden wat er gaat gebeuren.
Het is alleen goed voor de Nederlandse economie als we genoeg buitenlands geld weten aan te trekken en die buitenlandse partijen dat geld hier lang genoeg willen houden om een stabile ontwikkeling te garanderen. Ik denk dat de overheid wel de markt heeft opengegooid maar nog onvoldoende de voorwaarden weet te scheppen waardoor investeringen aangetrokken kunnen worden, op dit moment is het dus niet zo goed voor Nederland.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In principe legt dat de economie natuurlijk geen windeieren. Een zakelijker kijk brengt over het algemeen de beste beslissingen met zich mee.
Exact. Wat daar ook nog eens bij komt is de dat Duitsers (hetzij de bondsstaten of op federaal niveau) vaak ook nog eens een gouden aandeel hebben, net zoals de Fransen.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:42 schreef Originele_Naam het volgende:
Kijk hoe moeilijk ABN AMRO bijvoorbeeld Antonveneta heeft overgenomen, de Italianen staken op allerlei manieren er een stokje voor
Daarom staat er ook waarschijnlijkquote:Op maandag 23 april 2007 12:42 schreef Zyggie het volgende:
Nee, de aandeelhouders moeten het bod eerst accepteren. Die hebben ook wel door dat Forits en consorten meer te bieden hebben.
niks eigenlijk (zolang het met Barclays doorgaat).quote:Op maandag 23 april 2007 13:00 schreef Slasher het volgende:
Wat veranderd er eigenlijk voor de ABN-Amro klanten?
Dat zou echt veel zijn (die 90%). Ik had toch verwacht dat de samenwerking met barclays minder banen zou kosten, omdat Barclays toch niet veel in NL zit. Het zal dus helemaal "leuk" worden als Fortis het uiteindelijk wordtquote:Op maandag 23 april 2007 13:37 schreef Q. het volgende:
Totaal gaan er 23.000 banen verdwijnen waarvan ik gok zo'n 90% bij ABN Amro.
Jaquote:Op maandag 23 april 2007 13:43 schreef Roi het volgende:
Waarom is ABN nou overgenomen ? Is dat omdat de 'headhunters'(/agressieve aandeelhouders) dat willen
Dat zou ook veel, misschien zelf meer banen kosten. Het blijft dan wel Nederlands, dat is dan wel weer zo. Het is allemaal natuurlijk nog niet definitief, deze deal met barclays.quote:Op maandag 23 april 2007 13:43 schreef Originele_Naam het volgende:
man waarom fuseren ze niet met ING
O_N gaat effe snel ABN AMRO aandelen kopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |