abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48717771
Waarom wil RBS zo graag aan dat consortium meedoen terwijl de huidige plannen van Barclays en ABN-Amro ook al voorzien in afsplitsing van de Amerikaanse tak?
  woensdag 25 april 2007 @ 21:16:17 #227
141482 Q.
JurassiQ
pi_48719141
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom wil RBS zo graag aan dat consortium meedoen terwijl de huidige plannen van Barclays en ABN-Amro ook al voorzien in afsplitsing van de Amerikaanse tak?
Omdat RBS wil dat die verkoop ongedaan wordt gemaakt. Want ze willen gewoon LaSalle hebben.
For great justice!
pi_48719484
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
RBS is geen aandeelhouder van ABN, ze hebben dus geen belang bij de verkoop/opsplitsing ansich, ze willen gewoon LaSalle hebben (en is de deal met barclays gaat LaSalle naar Bank of America.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pony-Lover op 25-04-2007 21:35:30 ]
pi_48719711
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:42 schreef Pool het volgende:

...
[..]

Ik las het toevallig vorige week in het universiteitskrantje, dus heb het even teruggezocht.
Zat nog even in de zon bij gebouw C met die professor, maar hoorde weinig nieuws dan wat er in het stukje staat.

Iig, zaken als proxy voting, of die dus aanwezig, hebben imo ook een grote impact op hoe men denkt over het niveau van "shareholder democracy". Idem bij Stork laatst, dat had vast ook anders gelopen toen als de meerdeheid via proxy zou zijn behaald.
  woensdag 25 april 2007 @ 21:31:03 #230
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48719757
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:23 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

RBS is geen aandeelhouder van ABN, ze hebben dus geen belang bij de verkoop/opsplitsing ansich, ze willen gewoon LaSalle hebben.
Maar als LaSalle sowieso verkocht wordt, waarom zou RBS daar niet gewoon op bieden, dat wordt volgens mij bedoeld.

Maar RBS is vooral geïnteresseerd in LaSalle, maar waarschijnlijk dus niet alleen in die tak.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 25 april 2007 @ 21:33:16 #231
141482 Q.
JurassiQ
pi_48719850
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Maar als LaSalle sowieso verkocht wordt, waarom zou RBS daar niet gewoon op bieden, dat wordt volgens mij bedoeld.

Maar RBS is vooral geïnteresseerd in LaSalle, maar waarschijnlijk dus niet alleen in die tak.
Omdat LaSalle dan al bij Bank of America ligt en die er niet zo snel afscheid van zal willen nemen, iig niet voor een beschaafde prijs.
For great justice!
pi_48720001
quote:

[..]

In de deal met Barclays is LaSalle al onderhands verkocht aan Bank of America en heeft RBS dus niks meer te willen of te bieden.
  woensdag 25 april 2007 @ 21:37:37 #233
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48720058
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:33 schreef Q. het volgende:

[..]

Omdat LaSalle dan al bij Bank of America ligt en die er niet zo snel afscheid van zal willen nemen, iig niet voor een beschaafde prijs.
Als ABN de verkoop van LaSalle aan Banc of America uitstelt en RBS een bod op uitsluitend LaSalle doet, dan kan ABN verder lekker met Barclays door en mogen BoA en RBS tegen elkaar opbieden voor LaSalle (positief voor de aandeelhouders).

Dat de verkoop uitgesteld is, dat is een feit. het consortium heeft tot 6 mei om een beslissing te nemen, daarna mag BoA een nieuw bod uitbrengen, binnen elke dagen.

Dus als RBS niet in andere onderdelen geïnteresseerd zou zijn, zou het bovenstaande natuurlijk een prima optie zijn. ABN blij, Barclays blij, RBS blij, BoA niet, VEB een beetje.
pi_48720213
quote:
Dat is inderdaad wat ik bedoelde.
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:36 schreef Pony-Lover het volgende:
In de deal met Barclays is LaSalle al onderhands verkocht aan Bank of America en heeft RBS dus niks meer te willen of te bieden.
Aha, op die manier, dan is het wel logisch dat RBS mee doet inderdaad. Is dat overigens niet slecht voor de aandeelhouders van ABN-Amro? Ik kan me voorstellen dat LaSalle meer op kan brengen bij verkoop via de markt dan via een onderhandse verkoop.
  woensdag 25 april 2007 @ 21:44:18 #235
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48720367
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Aha, op die manier, dan is het wel logisch dat RBS mee doet inderdaad. Is dat overigens niet slecht voor de aandeelhouders van ABN-Amro? Ik kan me voorstellen dat LaSalle meer op kan brengen bij verkoop via de markt dan via een onderhandse verkoop.
Ja en nee.

Ja: LaSalle kan meer opbrengen als RBS en BoA tegen elkaar opbieden.

Nee: Als RBS inderdaad alleen LaSalle kan krijgen door, samen met Fortis en Santander, heel ABN over te nemen, zal dat per saldo waarschijnlijk wel meer opbrengen voor aandeelhouders (het gaat al om een kleine 2 euro per aandeel dat meer geboden wordt).

Overigens vind ik het verbazingwekkend dat men hier blijkbaar weet dat LaSalle alleen gekocht kan worden als het consortium een bod doet op heel ABN. Volgens mij wist men bij RBS nog niet wat de voorwaarden zouden zijn om die verkoop niet door te laten gaan. Of heb ik iets gemist?
pi_48720440
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat ik bedoelde.
[..]

Zou kunnen, al zijn er ook nog steeds scenario's denkbaar waarin iedereen zo hoog tegen elkaar op gaat bieden dat niemand het redelijkerwijs meer kan betalen, met als gevolg dat alle biedende partijen en ABN en de aandeelhouders er uiteindelijk bij verliezen.
ABN wil ook gewoon voorkomen dat er zolang door gestreden zal worden dat ABN in 1000 stukken los verkocht word.
  woensdag 25 april 2007 @ 21:56:52 #237
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48720994
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:13 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Het is in dit geval, door de schulden die men aangaat best mogelijk dat het totaal over een aantal jaar veel minder waard is dan de afzonderlijke delen nu, alleen kan daty de partijen die nu willen cashen niet zo veel schelen. Zowel Fortis als Barclays lopen door een eventuele (te dure) overname trouwens zelf de kans prooi te worden, RBS heeft daar wat minder last van.
En waarom loopt RBS minder risico op een mislukte overname?

Maar het is wel frappant dat je tijdens elke hoogconjunctuurbeweging weer van die overnames ziet met een hoog testosterongehalte, terwijl ook al in de jaren '80 een paar fusies minder succesvol zijn verlopen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48721484
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En waarom loopt RBS minder risico op een mislukte overname?

Maar het is wel frappant dat je tijdens elke hoogconjunctuurbeweging weer van die overnames ziet met een hoog testosterongehalte, terwijl ook al in de jaren '80 een paar fusies minder succesvol zijn verlopen.
RBS is aanmerkelijk groter dan de andere betrokken banken en kan dus wat meer hebben, bovendien gaan ze sowieso geen bod op heel ABN doen.
RBS is al jaren van plan een Nederlandse bank over te nemen en ze zijn hier zelfstandig al stevig bezig op hypotheekgebied. De namen van ABN, ING, Fortis en zelfs SNS zijn allemaal al een keer voorbij gekomen als prooi voor RBS, het lijkt (en leek) er alleen niet op dat RBS zin heeft heel veel risico te lopen.
  woensdag 25 april 2007 @ 23:03:44 #239
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48723584
Je bent wel goed ingevoer zeg Kun je me soms wat leestips geven (goede media enzo).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48724041
quote:
Op woensdag 25 april 2007 23:03 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent wel goed ingevoer zeg Kun je me soms wat leestips geven (goede media enzo).
Mwa, valt eigenlijk best mee hoor , gewoon het Financieel Dagblad en de financiële pagina's van andere kranten een beetje bijhouden en zo nu en dan ook eens een Engelse krant lezen, kom je al een heel eind mee. Hou er bovendien rekening mee dat de financiëlekaternen tot de nok toe gevuld zijn met geruchten en onzin (veel erger en schaamtelozer dan de rest van de krant) leer dus een beetje selecteren (al gaat dat vaak moeilijk).

donderdag 26 april 2007 @ 10:20:20 #241
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48730465
Financieel Dagblad is inderdaad een goede krant ja, is helaas wel erg duur (iets van 600 euro per jaar kost dat). Vroeger had ik nog een abbo op FEMbussiness (naja, mijn vader) maar sinds een tijdje niet meer.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 26 april 2007 @ 10:38:59 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48730954
quote:
Op donderdag 26 april 2007 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
Financieel Dagblad is inderdaad een goede krant ja, is helaas wel erg duur (iets van 600 euro per jaar kost dat). Vroeger had ik nog een abbo op FEMbussiness (naja, mijn vader) maar sinds een tijdje niet meer.
Overdrijven is ook een vak
een kwartaal a ¤ 108,- (incasso) of ¤ 114,- (acceptgiro)
een halfjaar a ¤ 200,- (incasso) of ¤ 210,- (acceptgiro)
een jaar a ¤ 353,- (incasso) of ¤ 374,- (acceptgiro)
twee jaar a ¤ 631,- (incasso) of ¤ 668,- (acceptgiro)
http://www.fd.nl/StatischeInhoud.asp?Context=&id=vast_abonnement_formulier

55 euro duurder als het NRC dus, maar daarvoor een veel betere krant
NRC -> Jaarabonnement ¤ 295,00 ¤ 297,00
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 26 april 2007 @ 10:44:09 #243
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48731103
Daartegenover staat in het NRC natuurlijk ook over andere onderwerpen dan economie het één en ander.
quote:
ABN Amro neemt last in strafrechtelijk onderzoek
(Novum/Betten) - ABN Amro neemt een last van EUR 365 miljoen in verband met het strafrechtelijk onderzoek dat de Amerikaanse jusititie momenteel uitvoert. Dat heeft de bank donderdag bekendgemaakt bij de publicatie van de volledige resultaten over het eerste kwartaal.
De cijfers zelf vormen geen verrassing meer. In verband met de fusiegesprekken met Barclays publiceerde ABN Amro de kwartaalresultaten vervroegd op 16 april.

Netto komt de voorziening die ABN Amro neemt in het kader van het justitieel onderzoek neer op EUR 275 miljoen. ABN Amro laat weten actief gesprekken te voeren om de zaak op te lossen. "We geloven dat deze voorziening toereikend zal zijn om aan eventuele materiële financiële consequenties te voldoen", stelt de bank donderdag.

Het onderzoek houdt verband met een boete van USD 80 miljoen (circa EUR 66,5 miljoen) die de bank eind 2005 betaalde in verband met tekortkomingen in zijn dollar clearing-centrum in New York en de overtreding van procedures door ex-medewerkers van de bank in Dubai.

Toen de boete eind 2005 bekend werd, besloten de leden van de raad van bestuur van ABN Amro om gezamenlijk EUR 1 miljoen van de bonussen die zij over 2004 ontvingen, terug te geven. Bestuursvoorzitter Rijkman Groenink gaf toen 40% van zijn bonus terug, financieel-directeur Tom de Swaan 30% en de overige vier bestuursleden ieder 20%.

ABN Amro constateerde in 2004 dat medewerkers van het ABN Amro-kantoor in Dubai zich niet altijd hielden aan de interne richtlijnen voor betalingen in dollars die verliepen via het 'US dollar clearing center' in New York. Uit onafhankelijk onderzoek bleek dat in bepaalde gevallen betalingen werden uitgevoerd van en naar landen die door de Amerikaanse overheid zijn opgenomen op de lijst van verdachte landen.

Door informatie over de opdrachtgevers achter te houden, konden tussen 1997 en 2004 ongemerkte betalingen van klanten uit Iran en Libië in New York worden verwerkt. ABN Amro erkende eind 2005 dat ernstige fouten zijn gemaakt, accepteerde de sancties en betuigde haar spijt.

ABN Amro heeft inmiddels overeenstemming bereikt met het Barclays over een overname door de Britse bank. ABN Amro heeft echter ook nog Royal Bank of Scotland, Santander en Fortis toestemming gegeven voor een boekenonderzoek.
Wat is dollarclearing nu weer?

Wel weer mooi voorbeeld van de Amerikaanse buitenlandse politiek.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_48745685
Dit slaat toch echt alles:
quote:
Barclays noemt tegenbod op ABN 'afbraak'

Barclays-topman John Varley verdedigde vanmiddag op de aandeelhoudersvergadering van zijn bank het bod op ABN Amro.

Contrast
Het voorstel van Barclays geniet de steun geniet van de directie van ABN Amro. Het aanbod van Barclays staat volgens Varley "in schril contrast" met het tegenbod van het bankentrio Royal Bank of Scotland, Fortis en Santander.

Afbraak
Het bod van Barclays is "een besluit van de besturen van Barclays en ABN om door een overname een van de beste banken in de wereld te bouwen," hield Varley de aandeelhouders voor. Het bod van het consortium geleid door Royal Bank of Scotland daarentegen betekent "de afbraak van een van de grootste banken in Europa in wie weet hoeveel delen".
ABN-Amro zetten ze zo in de verkoop, alsof het niets is, maar als een andere bank dan de beoogde bank het wil overnemen gaan ze opeens sentimenteel lopen doen .
  donderdag 26 april 2007 @ 17:52:57 #245
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48745840
Tsja, als de schatkist maar gevuld blijft en de klant er beter van wordt lijkt het me prima.

Nóg opmerkelijker nieuws:
quote:
ABN Amro wilde al fusie voor brief TCI
ABN AMRO DEN HAAG (ANP) - ABN Amro besloot in het najaar van 2006 al dat een fusie de beste optie is voor de bank. Dat besluit werd genomen nog voordat de activistische aandeelhouder TCI een kritische brief stuurde naar het concern.
Dat liet bestuursvoorzitter Rijkman Groenink donderdag weten tijdens de jaarvergadering voor aandeelhouders. Groenink keek in de afgelopen tien jaar aanhoudend naar een goede partner. ,,Ik heb alle Europese steden afgereisd. Want hoewel we prima in ons eentje verder kunnen, heb je op de middellange of lange termijn meer omvang nodig. Daarom spraken we vorig jaar ook al met Barclays. In het najaar kwam naar voren dat Barclays een goede partner zou zijn'', aldus de topman.

In februari van 2007 uitte TCI forse kritiek op het bestuur van ABN Amro. De durfinvesteerder wil dat de bank wordt opgedeeld en in stukken wordt verkocht. Er gaan geluiden dat ABN Amro daarop in de armen van Barclays is gevlucht om het opdeelscenario te ontlopen.
Is dat niet een contradictio in terminis? Aan de ene kant zegt ie dat de bank prima zelfstandig verder kan en aan de andere kant is het zogenaamd nodig. Waarom is het nodig? Dat wil ik dan wel ff weten? Bigger is niet altijd better.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 26 april 2007 @ 17:54:21 #246
141482 Q.
JurassiQ
pi_48745880
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:47 schreef pberends het volgende:
[..]

ABN-Amro zetten ze zo in de verkoop, alsof het niets is, maar als een andere bank dan de beoogde bank het wil overnemen gaan ze opeens sentimenteel lopen doen .
ABN-Amro is een heel vies spelletje aan het spelen... naar bedrijf, ik hoop dat het in 100 stukken gehakt wordt. Net als Rijkman Groenink. .
For great justice!
  donderdag 26 april 2007 @ 18:00:11 #247
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48746079
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:47 schreef pberends het volgende:
[..]

Barclays zet ABN niet in de verkoop. Barclays topman Varley doet deze uitspraak op een aandeelhoudersvergadering van Barclays. ABN heeft volgens mij nog niet officieel op het bod van het consortium gereageerd.

En wat denk je nu zelf, dat Barclays gaat roepen dat ABN beter met RBS, Fortis en Santander in zee kan gaan?

Ik zie niet in wat hier zo vreemd aan is.
pi_48746119
quote:
Op donderdag 26 april 2007 18:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Barclays zet ABN niet in de verkoop. Barclays topman Varley doet deze uitspraak op een aandeelhoudersvergadering van Barclays. ABN heeft volgens mij nog niet officieel op het bod van het consortium gereageerd.

En wat denk je nu zelf, dat Barclays gaat roepen dat ABN beter met RBS, Fortis en Santander in zee kan gaan?

Ik zie niet in wat hier zo vreemd aan is.
Ze moeten niet zo sentimenteel doen. Dat zijn ze zelf me hun eigen overname ook niet namelijk.
pi_48746156
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:54 schreef Q. het volgende:

[..]

ABN-Amro is een heel vies spelletje aan het spelen... naar bedrijf, ik hoop dat het in 100 stukken gehakt wordt. Net als Rijkman Groenink. .
ABN-Ambro naar de klote, zo zou Rijkman het vast gewild hebben. Gelukkig krijgt hij opslag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')