Het zou nog kunnen ja. Stiekem hoop ik er ook op. Dan gaat de vlag hier uit.quote:
ja zeg, ik heb het van jou toto topic geplakt hoorquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:25 schreef dndiek het volgende:
Fiorentina - AS Roma begint om 15.00 uur
Slechte bron, ik merk het de laatste tijd vakerquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:32 schreef borisz het volgende:
[..]
ja zeg, ik heb het van jou toto topic geplakt hoor![]()
Neemt niet weg dat 2 zondagavondwedstrijden uiterst ongebruikelijk is.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:36 schreef dndiek het volgende:
[..]
Slechte bron, ik merk het de laatste tijd vaker
als juve in de serie A speelt en de portemonnee trekt zekerquote:Op zondag 18 maart 2007 01:40 schreef jorienvdherik het volgende:
Denkt Juve echt Lampard naar Turijn te kunnen halen![]()
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:18 schreef Aanvoerder het volgende:
LAZIO gaat volgend jaar voor de titel.
Ik vind het allemaal best zolang Roma maar wint tegen Manchester United.quote:
Hoe doet Mudingayi het daar bij Lazio?quote:Op zondag 18 maart 2007 22:26 schreef Aanvoerder het volgende:
'89 Almiron 3-1.
Een slippertje moet kunnen vlak voor tijd.
16 ja, je gedachten kloppen.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:30 schreef methodmich het volgende:
Is nog niet zijn persoonlijk record in Italië toch? Eerste jaar bij Juve meer dacht ik?
Roma had meer verdiend maar op zich is 0-0 niet slecht in Firenze. Dit was namelijk de 1e keer in 33 wedstrijden (Dus bijna 2 seizoenen) dat Fiorentina in eigen huis niet wist te scoren.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:42 schreef Aanvoerder het volgende:
Fiorentina bedankt.
Ja. Interlandvoetbal, ook in Italie.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:59 schreef Henkmanz het volgende:
Is de volgende speelronde 1 april pas weer?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Cagliari - Messina Chievo - Sampdoria Empoli - Ascoli Inter - Parma Livorno - Catania Reggina - Siena Roma - AC Milan Torino - Palermo Udinese - Lazio |
stom, niet aan gedachtquote:Op donderdag 22 maart 2007 19:00 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ja. Interlandvoetbal, ook in Italie.
Er stond bij alle wedstrijden 14:00 UK time, maar ze houden denk ik geen rekening met de zaterdagwedstrijden en de zondagavondwedstrijd.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:54 schreef borisz het volgende:
je laat de tijden maar weg om te voorkomen dat je weer voor niks betaald![]()
quote:Pozzi gives surgery the finger
Nicola Pozzi will sacrifice the future use of his finger in a bid to help Empoli secure European qualification.
The striker snapped a tendon in his right hand during the 3-1 defeat to Lazio at the weekend and medics ruled that surgery was required.
But going under the knife would have seen him ruled out of action for six weeks, thus sidelining him from the Tuscan club’s fantastic campaign and possibly ending his dream of reaching June’s Under-21 European Championships.
As a result, Pozzi has taken the extraordinary decision of snubbing an operation which will result in him losing the mobility of his ring finger.
“I’ll still have my finger, I just won’t be able to bend or move it,” noted Pozzi. “Thank goodness that I write with my left hand…
“It’s obviously not a nice thing, but I considered all of the positives and the negatives,” he added.
“When my grandchildren ask me why my finger is like it is then I can tell them about this magnificent season with Empoli.
“Europe is at stake for both club and country for me. At Empoli we are just outside the top four and are fighting for something more important than just survival.
“And then I might get an Azzurrini call too!”
The loss of Pozzi would have left boss Gigi Cagni with a striker shortage, but the tactician insists he put no pressure on the youngster.
“Only he could make the decision and I’m sure he will mature as a person because of it,” noted the Coach.
“He was at a crossroads and he made his choice. He now has to forget about it though and look to the future.
“I personally think he has made the right decision, even if I didn’t tell him of my feelings when he asked me for some advice.
“It was a personal decision and he was free to choose because we have 42 points and top-flight safety assured.”
Hij is wel meteen bekend in heel Europa, iedere voetbalsite meldt het!quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:23 schreef DIGGER het volgende:
Zeer opmerkelijk mbt de gemaakte keuze:
[..]
Spel van Parma wordt er misschien wel leuker op, evenals de sfeer in de kleedkamer, maar of het ze verder zal helpen in de strijd tegen degradatie.....quote:Parma net veteran comedian!
Football really is a funny old game after struggling Parma signed 52-year-old Italian comedian Gene Gnocchi until the end of the season.
Gnocchi, an off-the-pace midfield playmaker, has been snapped up on a two-month contract as he hopes to complete his dream of playing in Serie A.
The entertainer, who appears on popular Sunday television show ‘Quelli Che Il Calcio’ with Simona Ventura, made an appeal in November to be given at least five minutes of action in the Italian top flight.
Gnocchi has since then spent time training with numerous outfits including Atalanta, Bologna, Siena and Torino, but finally reached a sensational agreement with the Ducali, who registered his contract with the Lega Calcio on Friday.
The popular figure, who is also a Parma supporter, will be paid just over £1,000 a month after putting pen to paper on a minimum wage deal.
Gnocchi, whose appeal was supported by numerous players including Alessandro Del Piero of Juventus, is now hoping to be granted some playing time in the first team.
However, that may be problematic when you take into consideration Parma’s perilous Serie A position.
The Tardini boys are currently second from bottom in Serie A and only netted their first win since Claudio Ranieri’s arrival against Siena last weekend.
It seems likely that Gnocchi would only be given his debut once Parma’s Serie A status was assured.
quote:As of today, supporters must lodge a written request to the clubs at least seven days before a game if they are to bring in a banner. This will include details of the size, material used, content and photographic evidence.
“The Curva Sud will go to Rome with its banners, then we will decide what is the best course of action,” explained Milan Ultras leader Giancarlo Capelli ahead of this weekend’s Olimpico match.
“It is true the deadline has passed, but up until today we did not know who was meant to receive the request. We will not give in.”
There are other problems linked to the new guidelines, as it could see the end of Italian football’s legendary choreographed symbols covering an entire end of the stadium.
“With these rules, each individual fan group is forced to present a written request, so there is the risk we won’t be able to get together and organise the choreography we planned for Tuesday against Bayern Munich,” added the Rossoneri supporter.
Inter fans are taking the news even worse, as their Ultras groups warn it is possible the Scudetto party choreography will have to be binned.
Juventus and Torino supporters have taken a different approach. They are preparing a photographic book showing the banners and where they will be positioned in the stadium.
quote:Scorende Vieri koerst af op rentree bij Atalanta
29/3/2007 23:30
Christian Vieri heeft een ruim een jaar na zijn laatste wedstrijd weer uitzicht op speeltijd. De 33-jarige spits is aangesloten bij de groepstraining van Atalanta Bergamo.
Vieri hield het negentig minuten vol in het oefenpotje tussen de hoofdmacht en de beloften. De eerste helft kwam hij uit voor de beloften en na rust scoorde hij voor het eerste elftal.
In dienst van AS Monaco liep Vieri eind maart 2006 een knieblessure op. De 49-voudig Italiaans international (23 goals) miste het WK door een operatie. Sampdoria nam hem over, maar Bobo verruilde die club al snel voor zijn oude liefde Atalanta.
In november kreeg Vieri opnieuw een tegenslag te verwerken toen bleek dat een nieuwe ingreep noodzakelijk was. Nu lijkt hij wel weer aan een rentree te mogen denken.
Einde van Adriano? Want ik neem aan dat Luca Toni een koppel moet gaan vormen met Zlatan Ibrahimovic?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:15 schreef DIGGER het volgende:
Inter maakt Serieus werk van Toni en Fiorentina lijkt aanstaande een bod te accepteren. Dat moet dan wel minimaal 25 miljoen Euro bedragen...
Misschien dat één van die spitsen in de deal meegenomen kan worden, Adriano naar Fiorentina zou mooi zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:25 schreef DIGGER het volgende:
Dat zijn de verhalen ja.
Ik denk dat de kans redelijk is dat Toni naar Inter trekt, gezien zijn leeftijd en de forse prijs die Fiorentina nu kan vangen lijkt me dat geen slechte deal, mits ze een aardige vervanger op de kop kunnen tikken. Dat moet met zo'n budget echter geen probleem zijn.
Vraag is dan wat er zal gebeuren met een Cruz, Adriano, Crespo.
Zie de voorpagina van de Corriere dello sport, post of 10-15 hierbovenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Misschien dat één van die spitsen in de deal meegenomen kan worden, Adriano naar Fiorentina zou mooi zijn.
Is Crespo nog eigendom van Chelsea? of is hij nou 100% van Interquote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:25 schreef DIGGER het volgende:
Dat zijn de verhalen ja.
Ik denk dat de kans redelijk is dat Toni naar Inter trekt, gezien zijn leeftijd en de forse prijs die Fiorentina nu kan vangen lijkt me dat geen slechte deal, mits ze een aardige vervanger op de kop kunnen tikken. Dat moet met zo'n budget echter geen probleem zijn.
Vraag is dan wat er zal gebeuren met een Cruz, Adriano, Crespo.
Hij's nog steeds van Chelsea.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:59 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Is Crespo nog eigendom van Chelsea? of is hij nou 100% van Inter
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:15 schreef DIGGER het volgende:
Inter maakt Serieus werk van Toni en Fiorentina lijkt aanstaande een bod te accepteren. Dat moet dan wel minimaal 25 miljoen Euro bedragen...
Echt nietquote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:43 schreef jorienvdherik het volgende:
zou tof zijn toni naar inter
een uur geleden al ja.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:36 schreef borisz het volgende:
Roma 1-0 door Mexes
Daarnaast zit Inter niet zo dun in de spitsen.quote:Op zondag 1 april 2007 00:15 schreef the_legend_killer het volgende:
25 miljoen vind ik wel veel voor een bijna 30 jarige spits
helemaal niet tofquote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:43 schreef jorienvdherik het volgende:
zou tof zijn toni naar inter
Met nog een half uur te gaan: 0-3 bij Udinese!quote:Op zondag 1 april 2007 17:56 schreef Aanvoerder het volgende:
Weer een mooi weekend voor LAZIO en ze hebben nog niet eens gespeeld.
Ging de 1e seizoenshelft al goed maar sinds de winterstop gaat Lazio zo goed als gelijk op met Inter mbt het binnenharken van de punten. Respect, ook al mag ik de club niet.quote:Op zondag 1 april 2007 21:48 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Met nog een half uur te gaan: 0-3 bij Udinese!Wat is Lazio toch heerlijk bezig dit seizoen!
![]()
Bal van Pandev zojuist op de lat, heerlijk gewoon. Lazio gaat nog voor de tweede plaats, met de derby nog op het programma. Het huidige Lazio is zeer constant, zeer goed team zo.quote:Op zondag 1 april 2007 21:53 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ging de 1e seizoenshelft al goed maar sinds de winterstop gaat Lazio zo goed als gelijk op met Inter mbt het binnenharken van de punten. Respect, ook al mag ik de club niet.
Grosso heeft nooit zo veel gespeeld.quote:Op maandag 2 april 2007 09:01 schreef jorienvdherik het volgende:
Speelt die Grosso er uit nu dan ?
Er steekt er niet één echt boven uit, achterin staat het gewoon goed, Tommaso Rocchi en Goran Pandev blijken een goed koppel te vormen en verder ben ik persoonlijk ook erg gecharmeerd van Christian Ledesma en Stefano Mauri.quote:Op maandag 2 april 2007 10:00 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Wat zijn de dragende spelers van Lazio eigenlijk dit seizoen?
Nog redelijk jong allemaal. Ze hebben dus ook nog toekomstquote:Op maandag 2 april 2007 10:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Er steekt er niet één echt boven uit, achterin staat het gewoon goed, Tommaso Rocchi en Goran Pandev blijken een goed koppel te vormen en verder ben ik persoonlijk ook erg gecharmeerd van Christian Ledesma en Stefano Mauri.
Alstu: http://www.youtube.com/watch?v=0lhaIq9W_cIquote:Op zondag 1 april 2007 21:53 schreef DIGGER het volgende:
Let bij de doelpunten straks op Sport 1 of de Wedstrijden op Quagliarella, die bij Chievo - Samp vanaf net over de middenlijn de bal met de rug naar de goal krijgt, draait en vanaf 40 meter op volley doel treft.
quote:Op maandag 2 april 2007 12:09 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Alstu: http://www.youtube.com/watch?v=0lhaIq9W_cI
Ik heb je altijd al gezegd dat Ledesma een hele goeie koop wasquote:Op maandag 2 april 2007 10:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Er steekt er niet één echt boven uit, achterin staat het gewoon goed, Tommaso Rocchi en Goran Pandev blijken een goed koppel te vormen en verder ben ik persoonlijk ook erg gecharmeerd van Christian Ledesma en Stefano Mauri.
ow basis bij fifa, dus ik dacht hij is basisquote:Op maandag 2 april 2007 10:00 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Grosso heeft nooit zo veel gespeeld.
Wat zijn de dragende spelers van Lazio eigenlijk dit seizoen?
Massimo Oddo wordt inderdaad niet gemist, er worden ook geen strafschoppen meer gemist.quote:Op maandag 2 april 2007 12:11 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ik heb je altijd al gezegd dat Ledesma een hele goeie koop was
1 naam die je niet noemt, maar dat is dan ook omdat ie nu niet meer bij Lazio speelt, is Oddo.
Oddo is een hele goeie rechtsback maar ik vind het bewonderenswaardig hoe zijn vetrek totaal niet geleid heeft tot meer tegengoals, minder organisatie, mindere resultaten.
Het was toch Quagliarella die pas aangaf dat hij groot Napoli-fan is en daar graag voor zou willen uitkomen?quote:Op maandag 2 april 2007 12:09 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Hoe kom je idd echt op om dat daar ineens te doen. Bravo hoor.quote:Op maandag 2 april 2007 12:09 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Überquote:Op maandag 2 april 2007 12:09 schreef DIGGER het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 april 2007 12:09 schreef DIGGER het volgende:
[..]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Atalanta v Chievo Catania v Roma Fiorentina v Ascoli Lazio v Messina Palermo v Cagliari Parma v Livorno Reggina v Inter Sampdoria v Torino Siena v Udinese |
Heb liever dat jullie gelijkspelen en AS Roma ook nog punten verspeeld, zou opnieuw een superweekend zijn voor Lazio.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:17 schreef Henkmanz het volgende:
Als Palermo nou verliest van Cagliari (:')) en Milan wint van Empoli, dan ben ik tevreden.
Livorno thuis, terwijl zowel Reggina, Messina, Cagliari als Catania schier onmogelijk wedstrijden krijgen. Tijd om eens vooruit ( en omhoogquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:59 schreef Aanvoerder het volgende:
Programma 30e wedstrijdronde van komend weekend:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 | Siena 30 29 Cagliari 30 29 Chievo 28 29 Reggina 25 29 Messina 24 29 Parma 22 29 Ascoli 19 29 |
Wellus!quote:Op donderdag 5 april 2007 11:04 schreef pfaf het volgende:Siena daarentegen heeft de top-teams grotendeels gehad, maar krijgt geen concurent meer. Wel krijgen ze nog 6 thuiswedstrijden, daar zit wel het leuke: Siena presteert thuis veel minder dan uit. Ondanks de 6 punten voorsprong, is Siena nog zeker niet veilig...
Je "vergeet" Sivigliaquote:Op maandag 2 april 2007 10:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vergis je niet: de vorm van Catania is dramatisch (slechtste van alle teams) en ze spelen zonder fans buiten eigen stadion ivm de rellen destijds.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:04 schreef pfaf het volgende:Catania lijkt er florisant voor te staan, maar hebben dan ook een wedstrijd meer gespeeld, dit weekend Roma, dat wellicht vermoeid is van ManU, daarna Parma. Als ze hier punten gaan pakken zal het wel gaan lukken voor de sympathieke Siciliaanse club.
Ga je foto's maken voor ons Serie A topic?quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:34 schreef Afunados het volgende:
Zometeen naar Italie, morgen staat Fiorentina - Ascoli op het programma. Stadion is gelukkig deze week heropent![]()
pfff,dat is wel erg veel geld voor een speler tegen de 30+ aanquote:Op vrijdag 6 april 2007 16:31 schreef DIGGER het volgende:
En vandaag in de Tuttosport: Aanbieding Juve voor Toni: EUR. 15 miljoen plus Blasi
Salaris Toni: 4 miljeon per jaar
Kijk nog eens goed:quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:50 schreef jorienvdherik het volgende:
knip
http://www.youtube.com/watch?v=IRR7apdPDiEquote:Op zaterdag 7 april 2007 01:24 schreef DutchGooner het volgende:
Tis wel geen Serie A maar weet iemand toevallig waar ik beelden van de volgende wedstrijd kan terugvinden?
FT Piacenza [3 - 4] Mantova
7' [1 - 0] S. Olivi
22' [2 - 0] D. Cacia (pen.)
26' [3 - 0] D. Cacia
27' [3 - 1] G. Caridi
33' [3 - 2] D. Godeas
42' [3 - 3] D. Godeas (pen.)
75' [3 - 4] D. Godeas
Vind het ook niet zo opmerkelijk, Paolo Maldini en Alessandro Costacurta zijn (veel) ouder.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:30 schreef methodmich het volgende:
Is toch niet zo opmerkelijk? In Italië en met name bij AC Milan lopen toch vaker dikke dertigers?
quote:Le nuove partite sotto la lente
NAPOLI, 12 aprile 2007 - Sono 39 complessivamente le partite al centro dell'inchiesta condotta dai pm di Napoli Filippo Beatrice e Giuseppe Narducci, come emerge dall'avviso di conclusione delle indagini preliminari notificato oggi. Quindici di questi incontri non comparivano nei precedenti avvisi emessi lo scorso anno dai magistrati napoletani. Ciò si deve ai nuovi elementi acquisiti dai pm di Napoli dopo la trasmissione delle intercettazioni che erano state disposte dalla procura di Torino, nonché all'esame dei tabulati delle telefonate fatte da diversi cellulari nella disponibilità dell'ex direttore generale della Juventus Luciano Moggi. Le nuove indagini hanno portato al coinvolgimento di altri tre arbitri, di un assistente e del direttore sportivo del Messina Mariano Fabiani. A Moggi i pm hanno contestato presunti illeciti (l'ipotesi è di concorso in frode sportiva) in reazione a tutte le 15 "nuove" partite finite sotto inchiesta. Nello stesso tempo sono uscite dall'inchiesta di Napoli tre partite che figuravano nei precedenti avvisi. Tra queste l'ormai famosa Reggina-Juventus quando, secondo l'accusa, l'arbitro Paparesta sarebbe stato "sequestrato" dai dirigenti juventini nello spogliatoio dello stadio calabrese. Gli atti relativi a questa vicenda sono stati infatti trasferiti per competenza territoriale alla procura di Reggio Calabria.
Il primo riferimento al Messina è in una vicenda nella quale la società siciliana è coinvolta indirettamente: Messina-Reggina 2-1 del 31 ottobre 2004. Per quella partita risultano indagati per frode sportiva, i soli Luciano Moggi, all'epoca direttore generale della Juve, e l'arbitro Salvatore Recalbuto. Secondo l'accusa vi sarebbe stata la "dolosa ammonizione" del giocatore della Reggina Mesto allo scopo di fargli saltare per squalifica il successivo incontro che la squadra calabrese avrebbe dovuto disputare in casa con la Juve. Sotto inchiesta anche la partita Messina-Fiorentina 1-1 del 28 novembre 2004. Per tale incontro risultano indagati Moggi, il direttore sporivo del Messina Mariano Fabiani, l'arbitro Gianluca Paparesta e il quarto ufficiale di gara Antonio Dattilo. Secondo l'accusa, Moggi e Fabiani, sono coinvolti in qualità di "istigatori", mentre Paparesta e Dattilo si sarebbero adoperati "per il raggiungimento di un risultato comunque favorevole alla squadra siciliana". Il nome di Fabiani spunta poi anche nell'indagine sulla partita Juve-Milan 0-0 del 18 dicembre 2004. Fabiani e Moggi sono indagati in concorso con l'arbitro Paolo Bertini, per far conseguire un risultato favorevole alla Juventus. Si passa poi all'incontro Brescia-Bologna 1-1 del 6 gennaio 2005. Risultano indagati Moggi, Fabiani e l'arbitro Paparesta. I fatti illeciti sarebbero costituiti in particolare dalle ammonizioni di Guana e Mannini già diffidati, in modo che fossero squalificati per la successiva partita che il Brescia avrebbe dovuto giocare contro il Messina (9 gennaio. 2-0 per i siciliani). E si va a Messina-Parma (1-0) del 23 gennaio 2005. Indagati: Fabiani, Moggi, Bertini e Dattilo che si sarebbero adoperati per far vincere il Messina. Moggi, Fabiani e Paparesta risultano indagati per Sampdoria-Siena (1-1) del 30 gennaio 2005 per l'ammonizione di Simone Inzagi della Sampdoria, successiva avversaria della Juventus. Il nome del dirigente del Messina compare poi, insieme a quelli di Moggi e di Bertini, nella parte dell'avviso che riguarda Siena-Messina (2-2) del 13 febbraio 2005: anche in questo caso si sarebbero adoperati per un risultato favorevole ai siciliani. Fabiani con Bertini è poi coinvolto per la vicenda delle ammonizioni dei calciatori della Fiorentina Viali e Obodo in Inter-Fiorentina (3-2) del 20 marzo 2005 che, grazie alla squalifica, avrebbero dovuto favorire la Juve per il successivo incontro dei bianconeri a Firenze (3-3, il 9 aprile 2005). Fabiani, con Moggi e l'assistente Marcello Ambrosini, è indagato per Lazio-Juventus 0-1.
Questo l'elenco completo delle nuova partite sotto la lente:
Udinese-Brescia 1-2 (26-9-2004)
Siena-Juventus 0-3 (23-10-2004)
Juventus-Chievo 3-0 (31-10-2004)
Messina-reggina 2-1 (31-10-2004)
Messina-Fiorentina 1-1 (28-11-2004)
Juventus-Milan 0-0 (18-12-2004)
Roma-Parma 5-1 (19-12-2004)
Brescia-Bologna 1-1 (6-1-2005)
Cagliari-Juventus 1-1 (16-1-2005)
Messina-Parma 1-0 (23-1-2005)
Sampdoria-Siena 1-1 (30-1-2005)
Siena-Messina 2-2 (13-2-2005)
Palermo-Lecce 3-2 (20-2-2005)
Reggina-Messina 0-2 (13-3-2005)
Lazio-Juventus 0-1 (24-4-2005)
quote:Judge: Juve safe, Messina at risk
The judge in charge of the first Calciopoli trial assures Juventus cannot be punished again, but Messina could face heavy sanctions.
The Naples public prosecutors concluded their investigation yesterday and released a list of 48 people suspected of wrongdoing, a standard step before possible criminal charges are issued.
Once again the match-fixing allegations rotate around former Juve director general Luciano Moggi (pictured), accused of providing Swiss SIM cards to referees and designators to contact them without being traced.
However, the Bianconeri seem to be safe from further punishment after their summer demotion to Serie B.
“What do Juventus risk? Our decision did not examine individual incidents, as we had to rule on a ‘climate’ created to favour Juventus,” explained Piero Sandulli, the judge in charge of the Federal Court that sent the club to Serie B with a 17-point penalty – later reduced to nine on appeal.
“If these new games under investigation are part of that ‘climate’, I doubt that Juventus can risk anything else in disciplinary terms. It would be a sporting matter that had already been sentenced.”
The same cannot be said of Messina, who play a role in the Naples investigation and were in fact saved from relegation by Calciopoli, as Juve’s demotion freed up a space in the top flight.
“Messina do run a risk in this case,” confirmed Sandulli to the ‘Gazzetta dello Sport.’ “We were told nothing about their role from the public prosecutors in the CAF or the Federal Court. Messina’s is a new case there was only the briefest mention of, so I don’t think it was analysed by the sporting justice system.”
Sandulli also gave his view on the new element in the Moggi scandal – the Swiss SIM cards used by referees.
“A reserved SIM card in itself is not illegal, even if it is very strange. It becomes sporting fraud if that card is used to make phone calls in order to fix a match or anything else. In any case, it is odd. I doubt these mobile phones were ‘reserved’ to call their wives and say they were coming home for dinner…”
Wat een giga blunder bij de 1-0 zeg, daar word je niet vrolijk van....quote:
Was wel een leuke wedstrijd, veel kansen over en weer, wel terechte uitslag.quote:Op zondag 15 april 2007 19:03 schreef Aanvoerder het volgende:
Altijd lastig, Ascoli uit.
quote:Op maandag 16 april 2007 19:18 schreef methodmich het volgende:
Inter kan woensdag toch de titel grijpen?
quote:Zou wel leuk zijn, in een rechtstreeks gevecht.
Klopt het dat die wedstrijd al om 17.30 uur begint?quote:
http://www.lega-calcio.it/ita/atim_febbraio#3quote:Op maandag 16 april 2007 22:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt het dat die wedstrijd al om 17.30 uur begint?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Ascoli - AC Milan Empoli - Atalanta Inter - Roma Lazio - Chievo Livorno - Cagliari Reggina - Messina Udinese - Sampdoria 20:30 Parma - Fiorentina Siena - Torino |
Wij hebben ze alvast mals gespeeld voor jullie afgelopen weekend.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:46 schreef Henkmanz het volgende:
vanavond dus Ascoli - Milan... die punten moeten in de pocket zitten dacht ik zo.
Dat was toch een 2-2 tegen Lazio right?quote:Op woensdag 18 april 2007 11:48 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Wij hebben ze alvast mals gespeeld voor jullie afgelopen weekend.
Luca Toni zal wel naar Internazionale gaan.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:45 schreef methodmich het volgende:
Zal hij Klose meenemen dan? Ze krijgen toch weer een aardig team zo, als al die geruchten doorgaan. Barzagli en Toni vooral dan en deze twee Duitsers.
Esattamente.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:52 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Dat was toch een 2-2 tegen Lazio right?
Bij Fiorentina - Ascoli waren alle banners weggehaald, ook geen vlaggen e.d. mee naarbinnen. Daarbij werd er de eerste helft niet gezongen. Enige wat te zien was, waren een paar van dit soort kermisbalonnen op de curva:quote:Op maandag 16 april 2007 22:18 schreef DIGGER het volgende:
Gevolgen van de Nieuwe wet, sinds 2 weken in dienst, zijn inmiddels wel aardig te zien in de stadions, helaas:
- Geen Pyro/vuurwerk meer
- Banners die dikwijls niet naar binnen mogen, omdat ze zouden provoceren of niet op tijd zijn aangegeven etc.
- Uit fans die soms gewoon verboden wordt kaarten te kopen/af te reizen ivm het predikaat "Risicowedstrijd".
Voorbeelden: Bij Napoli - Pescara mochten geen uit-fans mee. Wedstrijd had het predikaat Risico wedstrijd dus waren uit-fans niet welkom, punt.
Napoli speelt zelf dinsdag uit bij Treviso. Daar willen ze liefst geen Napoli fans. Dus kaarten mogen maar zeer kort van te voren verkocht worden, slechts klein aantal en op maar 2 plaatsen, zodat alles gecontrolleerd kan worden en er makelijk mensen kaarten (die op naam moeten) geweigerd kunnen worden.
En zo zag de Curva Nord bij Inter - Palermo eruit:
[afbeelding]
De kenners zien het direct: Allemaal nieuwe banners.
Boys SAN mocht niet, SAN moest weg en het zwaard in het logo mocht niet.
Brianza Alcoolica banner mag niet naar binnen, staat voor slecht gedrag en is dus verboden.
De Ultras van Inter zijn dus (helaas) overstag gegaan en hebben alles aangepast (beter hadden ze alles kunnen thuislaten uit protest imo). Sommige ultra groeperingen nemen protesteren inderdaad door geen banners meer mee te nemen, sommigen smokkelen ze toch naar binnen (maar lopen groot risico op jaren celstraf voor dat soort acties) etc.
In elk geval, de hele ultra beweging wordt kapot gemaakt alsof het louter en per definitie voor iets negatiefs staat. Eeuwig zonde.
Kut wet
Dat vind ik best netjes van Ascoli, al hoop ik niet dat ze vanavond net zo'n geintje uithalen.quote:
quote:Op woensdag 18 april 2007 11:53 schreef Afunados het volgende:
[..]
Bij Fiorentina - Ascoli waren alle banners weggehaald, ook geen vlaggen e.d. mee naarbinnen. Daarbij werd er de eerste helft niet gezongen. Enige wat te zien was, waren een paar van dit soort kermisbalonnen op de curva:
[afbeelding]
Hopelijk wordt het een en ander van deze regels herzien, neemt zoveel van de charme van het Italiaans voetbal weg..
Guns don't kill people, People kill peoplequote:Op woensdag 18 april 2007 11:56 schreef Aanvoerder het volgende:
Banners don't kill. People kill.
Echt te triest voor woorden die nieuwe regels.
Ja, dat is het originieel, maar vond de ingekorte versie ff beter.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:43 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Guns don't kill people, People kill people
Vanmiddag om 17.30 uur begint Lazio - Chievo (en ook Internazionale - AS Roma), dat je niet te laat instemt.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:57 schreef Aanvoerder het volgende:
Is dat geen Romeinse groet van Nijntje?
Klose in een Juventus shirtquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:45 schreef methodmich het volgende:
Zal hij Klose meenemen dan? Ze krijgen toch weer een aardig team zo, als al die geruchten doorgaan. Barzagli en Toni vooral dan en deze twee Duitsers.
Oh, ik bedoelde het ook niet om je te verbeteren hoorquote:Op woensdag 18 april 2007 13:43 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ja, dat is het originieel, maar vond de ingekorte versie ff beter.
Kan inter nog kampioen worden vandaag als ze winnen ?quote:Op woensdag 18 april 2007 18:20 schreef M0NTANA het volgende:
AS Roma bij rust met 1-0 voor bij Internazionale, treffer Simone Perrotta. AC Milan staat bij Ascoli met 4-2 voor, tweemaal Alberto Gilardino en tweemaal Kaka. Lazio staat thuis tegen Chievo nog op 0-0.
Als ze winnen zijn ze kampioen, maar dan moeten ze in de tweede helft nog minimaal tweemaal scoren.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:21 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Kan inter nog kampioen worden vandaag als ze winnen ?
Ja, maar de fans hadden liever dat Inter niet zou winnen, aangezien het niet de ideale dag is(werkdag) om te vieren.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:21 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Kan inter nog kampioen worden vandaag als ze winnen ?
zinjn tegenstanders op te fokken?quote:Op woensdag 18 april 2007 18:43 schreef M0NTANA het volgende:
Marco Materazzi is weer heerlijk bezig!
quote:
Emotie is dat.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:49 schreef Piet_Veerman het volgende:
[..]
Hij lag te gillen om zn moeder, omdat er iemand aan zn shirtje trok.
Dat was bij rust, inmiddels staat het 2-5 door Clarence Seedorf. Ben ik toch de verkeerde wedstrijd aan het kijken.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:01 schreef jorienvdherik het volgende:
Milan is wel lekker op dreef 2-4 al
Nee, man. Eigen doelpunt, Maicon toch? Of was het Dacourt?quote:Op woensdag 18 april 2007 19:17 schreef Ambrosius het volgende:
1-2 Totti.
89' [1 - 2] F. Tottiquote:Op woensdag 18 april 2007 19:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nee, man. Eigen doelpunt, Maicon toch? Of was het Dacourt?
Maar ging via de muur, dus vandaar. Dacht overigens ook dat Vucinic de 1-3 maakte, zal morgen voor de zekerheid een bezoekje brengen aan de opticien.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:24 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
89' [1 - 2] F. Totti
90' [1 - 3] M. Cassetti
moet je niet naar mokum trouwens rond deze tijd ?quote:Op woensdag 18 april 2007 19:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar ging via de muur, dus vandaar. Dacht overigens ook dat Vucinic de 1-3 maakte, zal morgen voor de zekerheid een bezoekje brengen aan de opticien.
Nope, had wat anders, maar dat gaat inmiddels ook niet meer door.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:36 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
moet je niet naar mokum trouwens rond deze tijd ?
Kampioen wordt Inter toch wel, maar niet tegen Romaquote:Op woensdag 18 april 2007 21:23 schreef the_legend_killer het volgende:
Jammer voor Inter
Daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten, dit geeft Internazionale niet meer uit handen.quote:Op woensdag 18 april 2007 21:25 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Kampioen wordt Inter toch wel, maar niet tegen Roma
Ik hoop met je mee.quote:Op woensdag 18 april 2007 21:17 schreef pfaf het volgende:
1-0 met rust. Houdt vol nu poptverdikkeme!
Volgens mij kwam het zelfs doordat enkele spelers van Parma toegaven dat er niets aan de hand was. Pazzini schudde enkele spelers de hand. Zou wel super fairplay actie zijnquote:Op woensdag 18 april 2007 22:01 schreef pfaf het volgende:
En terug getrokken, dit heb ik nog nooit gezien!
Klopt ja, zowel Bucci als Contini spraken met de scheids vlak voor hij 'm terugtrok.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:21 schreef Afunados het volgende:
[..]
Volgens mij kwam het zelfs doordat enkele spelers van Parma toegaven dat er niets aan de hand was. Pazzini schudde enkele spelers de hand. Zou wel super fairplay actie zijn![]()
Parma speelde met meer inzet, hart en ziel. En Viola had aan het eind 10 voorhoedespelers in het veld, dat was ook te veel voor het goede.quote:Overwinning was redelijk terecht, Viola was erg zwak, en verdiende niet meer dan een gelijkspel. Veel slechte passes. Achja, maakt verder weinig uit. Nu wordt de CL uitgesteld tot volgend seizoen (en stopt iedereen met dromen), UEFA Cup is mooi genoeg
Fuck yeah!quote:Op woensdag 18 april 2007 22:47 schreef pfaf het volgende:
Siena ook gewonnen, zie ik nu pas.
Ligt het nou aan mij of ben jij pas sinds kort blauw?quote:Op woensdag 18 april 2007 22:47 schreef pfaf het volgende:
Siena ook gewonnen, zie ik nu pas.
Zo'n record is leuk, maar het kampioenschap op zich is natuurlijk vele malen belangrijker.quote:Op donderdag 19 april 2007 01:41 schreef DutchGooner het volgende:
Geen ongeslagen kampioenschap voor Inter dus.
En meer dan 100 punten kan toch ook niet meer? Dat probeerden ze volgens Materazzi wel.quote:Op donderdag 19 april 2007 01:41 schreef DutchGooner het volgende:
Geen ongeslagen kampioenschap voor Inter dus.
Terecht ook, schwalbes zijn ook smerige overtredingen.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:12 schreef DIGGER het volgende:
Adriano voor 2 wedstrijden geschorst adhv videobeelden van z'n schwalbe
Filmpje van?quote:Op donderdag 19 april 2007 21:12 schreef DIGGER het volgende:
Zie het wedstrijdverslag (alleen de goals trouwens) een post of 6 hierboven.quote:
quote:Seven refs suspended by AIA
The Italian Referees’ Association has suspended the seven referees involved in the latest wave of the Calciopoli scandal.
The Naples prosecutors closed their match-fixing probe last week after almost a year and named 48 people suspected of wrongdoing.
The latest findings are now expected to be passed on to Saverio Borrelli, the head of the Italian Football Federation’s investigative team, who might open a new sporting trial.
AIA chief Cesare Gussoni had announced that it would wait for official documentation regarding the accusations before making any decisions.
But the referees’ governing body has now opted to suspend Paolo Bertini, Stefano Cassarà, Antonio Dattilo, Marco Gabriele, Gianluca Paparesta, Tiziano Pieri and Salvatore Racalbuto.
Assistants Marcello Ambrosino and Duccio Baglioni were also suspended as a precautionary measure.
A total of 39 games from the 2004-05 campaign were among a list of incriminated ties, 15 of which were not previously made known.
Former Juventus director general Luciano Moggi was again at the centre of the scandal after being accused of attempting to influence the outcome of the matches.
The now infamous Bianconeri official is also thought to have provided a number of referees with Swiss SIM cards that were considered safe from wiretapping.
En terecht, de smeerlapquote:Op donderdag 19 april 2007 21:12 schreef DIGGER het volgende:
quote:Op woensdag 18 april 2007 21:19 schreef shmoopy het volgende:
MONTANA heeft in VBL de grenzen van het fatsoen opgezocht, en ver overschreden.
Tot over 2 weken.
quote:
quote:Op donderdag 19 april 2007 21:47 schreef DIGGER het volgende:
O, MONTANA, tot na m'n vakantie ergens
[..]
[..]
Plaatje van een NSB-poster gepost en iemand voor NSB-er (terecht) uitgemaakt. En nog een kloon erachteraan.quote:
Omg, dan is er ook wel wat aan vooraf gegaan denk ikquote:Op vrijdag 20 april 2007 00:22 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Plaatje van een NSB-poster gepost en iemand voor NSB-er (terecht) uitgemaakt. En nog een kloon erachteraan.
Wel apart, het nationale elftal van België presteert echt helemaal niets en toch zit Gaby Mudingayi daar op bank/tribune, maar volgend jaar dus wellicht Juventus of AC Milan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:19 schreef DIGGER het volgende:
Moratti was gisteravond woedend over de 2 wedstrijden schorsing voor Adriano, begint zich dan direct als een Calimero te gedragen
Man, kijk naar de ranglijst en relax.
Adriano zelf werd weer tot in de late uurtjes gespot in een club in Milaan was niet aanwezig op de training (Echt, wat een mentaliteit, alsof ie familie is van Anelka, ik zou hem al lang uitgekotst hebben als ploegmaat)
Verder schijnt onze vrolijke Belgische vriend van Lazio ook langzaam steeds meer in de kijkers van de grote clubs te geraken.
Zijn weer leuk ja. Alleen jammer dat de 100 punten grens onbereikbaar is geworden.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:32 schreef DIGGER het volgende:
Nog leuk voor de statistieken (Methodmich):
- Met Cassetti erbij heeft Roma nu 17(!) verschillende doelpuntenmakers gehad in de Serie A dit seizoen
- Reggina is voor het eerst weg uit de degradatie zone
- Totti scoorde z'n 21e, een persoonlijk seizoensrecord
- Totti's goal was ook z'n 146e in de Serie A, waarmee hij nu de top 20 binnendringt
- Inter blijft op 31 competitiewedstrijden zonder nederlaag steken, op 2 na beste run van een club sinds de start van de competitie ooit.
- Bianchi's goal in Livorno was zijn 17e, en hij is daarmee met afstand de beste goalgetter van Reggina in 1 Serie A seizoen
- De 0-1 van Milan bij Ascoli was hun 4000e Serie A goal
nooit gedacht dat die diarra het zo ver zou schoppenquote:Op vrijdag 20 april 2007 09:18 schreef JlGSAW het volgende:
Internazionale én AC Milan zijn nadrukkelijk geïnteresseerd in David Trezeguet van Juventus, die niet nóg een jaar de CL kan missen. Verder is Internazionale erg gecharmeerd van Mahamadou Diarra (ex-Vitesse), die vorig jaar de overstap maakte van Olympique Lyon naar Real Madrid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |