Wederom dank voor het snelle antwoord!!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:43 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nee, de voorlopige teruggave geef je aan bij degene aan wie die is opgelegd. Dus niets verdelen!
Ik geef je uitsluitselquote:Op woensdag 21 maart 2007 18:02 schreef Diego27 het volgende:
Dus jij zegt dat die 5% die je betaalt aan de werkgever al weer verwerkt is in die 22% die je betaald over de cataloguswaarde als bijtelling. Vaag volgens mij krijg ik wel degelijk die 5% terug. Iemand die me hier uitsluitsel over kan geven.
Is het zo dat je in je aangifte nergens een leaseauto aan kan geven?
Verhaal van de welbekende klok en klepel. En voor de duidelijkheid: FH heeft gelijk.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:02 schreef Diego27 het volgende:
Dus jij zegt dat die 5% die je betaalt aan de werkgever al weer verwerkt is in die 22% die je betaald over de cataloguswaarde als bijtelling. Vaag volgens mij krijg ik wel degelijk die 5% terug. Iemand die me hier uitsluitsel over kan geven.
Is het zo dat je in je aangifte nergens een leaseauto aan kan geven?
Thanks voor de hulp! Ik ben ook nog bij iemand langs geweest die het heeft ingevuld en alles heeft uitgelegd.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:04 schreef ManAtWork het volgende:
Door de 340 euro voor de lenzen kun je ook nog een aftrek van 795 euro voor chronische ziekte opvoeren.
Daarnaast kun je de aanvullende premie (24,75 maal 12) invullen naast het standaard bedrag van 1.015.
(Zie ook topic nr. 4. Hierin staat een heel stuk over ziektekosten vermeld.)
(Misschien ook een optie om iemand te zoeken die vaker een aangifte heeft ingevuld?)
Dat ligt eraan of je door de Belastingdienst bent uitgenodigd om aangifte te doen of dat je per saldo zou moeten betalen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:03 schreef Diego27 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp hoef ik geen belastingspapieren in te vullen want ik rkijg toch niks terug !!!
Klopt dat, want dan weet ik dat ?
Als je het heffingsvrij vermogen bedoelt houdt het programma daar zelf rekening mee.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:44 schreef lecram147 het volgende:
Even een vraagje mischien is hij al gesteld maar kan hem niet zo snel vinden.
Bij het invullen van de bezittingen moet ik dan zelf rekening houden met de vrijstelling of rekent het programma daarmee.
Nee ben niet door de belastingsdienst uitenodigd !!!quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of je door de Belastingdienst bent uitgenodigd om aangifte te doen of dat je per saldo zou moeten betalen.
Uit m'n hoofd 14 euro, ik kan er een eurootje naast zitten.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:13 schreef PizzaSalami het volgende:
Vanaf wanneer betalen ze uit?
Ik was er al bang voorquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Nee, hij bedoelt de vraag die al 1400 keer gesteld is
Had het nog nergens gelezen, of tenminste aantal verschillende dingenquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Heb jij de telling nog bijgehouden? Ik was al gestopt met tellen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Niet meer? Valt me een beetje tegen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:46 schreef Fredgroes het volgende:
zo even mijn aangifte door mijn hypotheektussenpersoon laten invullen en krijg dit jaar 1200 euro terug, mede dankzij de aftrek van een aantal posten mbt de aankoop van mijn nieuwe huis
ja server fout, probeer later nog eens, maar later lukt het ook steeds niet.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:25 schreef ManAtWork het volgende:
Al in de helpfile gekeken wat de foutcode betekent.
De aangifte moet voor 1 april zijn ingediend. niet aangevraagdquote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:28 schreef JapieGijs het volgende:
Ik moet die bende ook nog een keer uitzoeken.. dus alvast even een tvp..
Moet het btw nog voor een bepaalde datum zijn aangevraagd?
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
De aangifte moet voor 1 april zijn ingediend. niet aangevraagd
In dit topic wordt deze vraag zowat elke pagina wel gesteld, lees het dus ajb even door. Het komt erop neer dat je normbedragen mag aftrekken waar je je stufi vanaf moet halen, en dus niet de werkelijke kosten mag opvoeren.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:54 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb een kort vraagje over aftrekpost studiekosten.
Ik heb zelf mijn collegegeld + boeken betaalt (alles in één keer in september). Die kan ik invullen en kan ik aftrekken van mijn loonheffing.
Nu is mijn vraag of stufi valt onder de kop 'onvangen vergoedingen'. Ik ontvang elke maand de uitwonende basisbeurs (ca 250 euro) en verder niks. Dat is dus ook voor huisvesting en dergelijke en NIET alleen voor studiekosten. Dit is daar natuurlijk wel aan gerelateerd. Hoe werkt dit precies? In de help file van het aangifte programma kan ik weinig terugvinden over dit onderwerp.
- Wat je terug KAN krijgen (als je er recht op hebt natuurlijk) is de ingehouden loonbelasting. Het verschil tussen bruto en netto bestaat uit nog een aantal posten, maar daar kan je verder niets mee.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:58 schreef JapieGijs het volgende:
[..]
opschieten
Maar ik heb geen idee wat ik moet doen, hoe het heet, bla, bla..
Misschien dat iemand na aanleiding van volgend verhaaltje me iets wijzer kan maken:
Ik wil dus de belastingcenten (denk ik) terugvragen. Ik heb 2 'bijbaantjes' gehad.
Een waarbij ik ongeveer 300 e. heb verdiend, bij de andere +-1200 e.
Hetgeen wat je dan terug kan vragen is toch het verschil tussen je bruto en netto loon, of zit ik hier al verkeerd?
Van het ene bedrijf heb k al zo'n jaaropgaaf gehad, van de ander niet, is bij een uitzendbureau, moet ik die dan aanvragen en kan dat zomaar?
En kan ik hiervoor dat programmatje gebruiken wat in de OP staat en is er daarvoor zo'n DigiD code nodig die per post verzend moet worden?
Ik kan het helaas niet zo snel vinden, enig idee welke post en welk deel het is? Heb niet echt tijd om alle 5 de delen door te spitten....quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
In dit topic wordt deze vraag zowat elke pagina wel gesteld, lees het dus ajb even door. Het komt erop neer dat je normbedragen mag aftrekken waar je je stufi vanaf moet halen, en dus niet de werkelijke kosten mag opvoeren.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:21 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
..
Heb niet echt tijd om alle 5 de delen door te spitten....
Zoek, zoek, zoekfunctie wel eens gebruikt?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:21 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Ik kan het helaas niet zo snel vinden, enig idee welke post en welk deel het is? Heb niet echt tijd om alle 5 de delen door te spitten....
Nee, huur- en zorgtoeslag worden niet als inkomsten beschouwd.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:32 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik probeer mijn digitale aangifte 2006 te doen.
Misschien een stomme vraag, maar moet ik nu ook huur- en zorgtoeslag als inkomsten beschouwen?? Waar zou ik het dan in moeten vullen??
Wat als ik niet voor 1 april opstuur?
Dank je wel!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:34 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nee, huur- en zorgtoeslag worden niet als inkomsten beschouwd.
Als je niet voor 1 april aangifte doet, krijg je (na een tijdje) vanzelf een bericht dat ze je aangifte nog niet ontvangen hebben met het verzoek dit alsnog te doen.
Thanksquote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:28 schreef ManAtWork het volgende:
"Vanaf het belastingjaar IB 1997 tot en met 2005 wordt onmiddellijk na afloop van het kalenderjaar waarop de belastingaanslag betrekking heeft heffingsrente vergoed of in rekening gebracht. Met ingang van 2006 wordt heffingsrente berekend over het tijdvak dat aanvangt op de dag na het midden van het tijdvak waarover de belasting wordt geheven."
Dus de rente begint te lopen vanaf 1 juli 2006 en loopt tot de datum waarop de aanslag is opgelegd.
ik kon geen vakje vinden met " voorlopige teruggave, dat is het juistquote:Op zondag 25 maart 2007 10:54 schreef ManAtWork het volgende:
De betaalde rente vul je in bij de eigen woning.
De voorlopige teruggave vul je in bij voorlopige teruggave.
(En inderdaad, deze vraag is al meerdere malen gesteld.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |