abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47492577
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:43 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nee, de voorlopige teruggave geef je aan bij degene aan wie die is opgelegd. Dus niets verdelen!
Wederom dank voor het snelle antwoord!!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:51:59 #102
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_47492809
TvP
Belasting
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_47514390
Gelukt, en nog voor 1 april ook. Voor het eerst sinds jaren .
Secrets never die. Only people.
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:51:50 #104
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_47518527
Ik heb een vraagje.

Sinds het afgelopen jaar heb ik een auto van de zaak en daar kan ik natuurlijk belasting ocer terug vragen, maar wat moet ik allemaal invullen op het T-biljet dat ik kan aanvragen.

- Ik heb een huurhuis.
- Woon alleen.
- Betaal 5% aan de werkgever voor de auto ,en een extra luxe bijtelling omdat het leasebedrag hoger is dan de standaard van het bedrijf.
- Betaal de volle mep voor de gezondheidsverzekeringen.

Ik heb de afgelopen jaren geen belasting aangifte hoeven doen, dus vandaar mijn vraag hoe ik de belasting documenten dien in te vullen en waar ik allemaal over kan terugvragen.

Kan ik bijvoorbeeld de volle 100 % teruggave over de 5% die ik betaal aan de werkgever voor de auto? Kan ik teruggave krijgen over het feit dat ik verplicht diesel rijdt, omdat ik ver van de zaak woon. Kan ik nog wat van het ziekenfonds terugrkrijgen omdat ik de volle 100% betaal.
En zijn er nog meer belastingen waar je geld voor kan terugvragen, waar ik het niet over heb gehad?

Alvast dank voor de hulp en als iemand een voorbeeld t-biljet voor me kan vinden dan zou ik dat zeer op prijs stellen.
Thanks...
pi_47518795
Eigen bijdrage krijg je nooit terug, die wordt in mindering gebracht op je bijtelling.

Daarnaast heeft je werkgever, als het goed is, die 5% al verwerkt. Je kunt in je aangifte namelijk niets met een leaseauto.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 21 maart 2007 @ 18:02:11 #106
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_47518912
Dus jij zegt dat die 5% die je betaalt aan de werkgever al weer verwerkt is in die 22% die je betaald over de cataloguswaarde als bijtelling. Vaag volgens mij krijg ik wel degelijk die 5% terug. Iemand die me hier uitsluitsel over kan geven.

Is het zo dat je in je aangifte nergens een leaseauto aan kan geven?
pi_47518995
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:02 schreef Diego27 het volgende:
Dus jij zegt dat die 5% die je betaalt aan de werkgever al weer verwerkt is in die 22% die je betaald over de cataloguswaarde als bijtelling. Vaag volgens mij krijg ik wel degelijk die 5% terug. Iemand die me hier uitsluitsel over kan geven.

Ik geef je uitsluitsel

Voorbeeldje:

Fiscale waarde auto = 20.000,--
Bijtelling = 22% van 20000 = 4400,--
Eigen bijdrage:

100 euro per maand.

1200 euro per jaar -->

4400 - 1200 = 3200 euro bijtelling per jaar.

En nee: leaseauto wordt door je werkgever geregeld.
  woensdag 21 maart 2007 @ 18:13:30 #108
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47519346
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:02 schreef Diego27 het volgende:

Verhaal van de welbekende klok en klepel. En voor de duidelijkheid: FH heeft gelijk.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_47519638
Vanaf gaan ze uitbetalen? Krijg voor het eerst sinds jaren weer geld terug, dus weet het niet meer precies.
pi_47523373
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:04 schreef ManAtWork het volgende:
Door de 340 euro voor de lenzen kun je ook nog een aftrek van 795 euro voor chronische ziekte opvoeren.
Daarnaast kun je de aanvullende premie (24,75 maal 12) invullen naast het standaard bedrag van 1.015.
(Zie ook topic nr. 4. Hierin staat een heel stuk over ziektekosten vermeld.)

(Misschien ook een optie om iemand te zoeken die vaker een aangifte heeft ingevuld?)
Thanks voor de hulp! Ik ben ook nog bij iemand langs geweest die het heeft ingevuld en alles heeft uitgelegd.
Kost me wel 60 euro maar krijg wel 450 euro terug
  woensdag 21 maart 2007 @ 20:03:37 #111
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_47523455
Dus als ik het goed begrijp hoef ik geen belastingspapieren in te vullen want ik rkijg toch niks terug !!!

Klopt dat, want dan weet ik dat ?
pi_47523529
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:03 schreef Diego27 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp hoef ik geen belastingspapieren in te vullen want ik rkijg toch niks terug !!!

Klopt dat, want dan weet ik dat ?
Dat ligt eraan of je door de Belastingdienst bent uitgenodigd om aangifte te doen of dat je per saldo zou moeten betalen.
pi_47527600
Even een vraagje mischien is hij al gesteld maar kan hem niet zo snel vinden.
Bij het invullen van de bezittingen moet ik dan zelf rekening houden met de vrijstelling of rekent het programma daarmee.
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:30:23 #114
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47529770
Ligt aan de vrijstelling die mogelijk van toepassing kan zijn.
pi_47537648
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:44 schreef lecram147 het volgende:
Even een vraagje mischien is hij al gesteld maar kan hem niet zo snel vinden.
Bij het invullen van de bezittingen moet ik dan zelf rekening houden met de vrijstelling of rekent het programma daarmee.
Als je het heffingsvrij vermogen bedoelt houdt het programma daar zelf rekening mee.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:59:09 #116
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_47539150
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:05 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of je door de Belastingdienst bent uitgenodigd om aangifte te doen of dat je per saldo zou moeten betalen.
Nee ben niet door de belastingsdienst uitenodigd !!!
pi_47539456
Vanaf wanneer betalen ze uit?
pi_47541033
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:13 schreef PizzaSalami het volgende:
Vanaf wanneer betalen ze uit?
Uit m'n hoofd 14 euro, ik kan er een eurootje naast zitten.

of bedoel je dat niet?
pi_47541151
Nee, hij bedoelt de vraag die al 1400 keer gesteld is
pi_47541414
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik was er al bang voor
pi_47541427
quote:
Had het nog nergens gelezen, of tenminste aantal verschillende dingen .
pi_47552229
zo even mijn aangifte door mijn hypotheektussenpersoon laten invullen en krijg dit jaar 1200 euro terug, mede dankzij de aftrek van een aantal posten mbt de aankoop van mijn nieuwe huis
  donderdag 22 maart 2007 @ 18:20:36 #123
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47555464
quote:
Heb jij de telling nog bijgehouden? Ik was al gestopt met tellen.
Zelfs het topic vanaf het begin of in ieder geval een pagina terug lezen is al teveel gevraagd.
  donderdag 22 maart 2007 @ 18:21:29 #124
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47555492
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:46 schreef Fredgroes het volgende:
zo even mijn aangifte door mijn hypotheektussenpersoon laten invullen en krijg dit jaar 1200 euro terug, mede dankzij de aftrek van een aantal posten mbt de aankoop van mijn nieuwe huis
Niet meer? Valt me een beetje tegen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 18:23:45 #125
3185 Adelante
To let it go now
pi_47555560
Als de kosten voor aankoop van een huis zijn voldaan in 2006 (voortijdig overgemaakt naar de notaris), maar de officiele aankoop van het huis ligt in 2007 (overdracht en factuur) kun je voor je aangifte van 2006 al wat of kan ik beter gewoon wachten en alles ineens in 2007 opvoeren
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 22 maart 2007 @ 18:29:42 #126
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47555761
"Als u een woning koopt, kunt u in het jaar van aankoop een aantal eenmalige kosten aftrekken. Dit zijn de kosten die u maakt voor het afsluiten van de hypotheek. De kosten die u maakt voor de aankoop van de woning zelf, kunt u niet aftrekken."

zie ook: http://www.belastingdiens(...)nwoningkoopt-05.html
  vrijdag 23 maart 2007 @ 17:21:05 #127
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47588177
Hoe kan dat? ik probeer mijn aangifte door te sturen via het programma, en vervolgens geeft ie de hele dag al een 4.009 fout aan.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 18:25:53 #128
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47589976
Al in de helpfile gekeken wat de foutcode betekent.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:38:29 #129
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47592263
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 18:25 schreef ManAtWork het volgende:
Al in de helpfile gekeken wat de foutcode betekent.
ja server fout, probeer later nog eens, maar later lukt het ook steeds niet.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 00:22:15 #130
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47601744
Vreemd, ik heb er vanavond nog één doorgegooid. Zonder problemen.
pi_47601927
Ik moet die bende ook nog een keer uitzoeken.. dus alvast even een tvp..
Moet het btw nog voor een bepaalde datum zijn aangevraagd?
pi_47607907
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:28 schreef JapieGijs het volgende:
Ik moet die bende ook nog een keer uitzoeken.. dus alvast even een tvp..
Moet het btw nog voor een bepaalde datum zijn aangevraagd?
De aangifte moet voor 1 april zijn ingediend. niet aangevraagd
pi_47609651
Ik heb een kort vraagje over aftrekpost studiekosten.

Ik heb zelf mijn collegegeld + boeken betaalt (alles in één keer in september). Die kan ik invullen en kan ik aftrekken van mijn loonheffing.

Nu is mijn vraag of stufi valt onder de kop 'onvangen vergoedingen'. Ik ontvang elke maand de uitwonende basisbeurs (ca 250 euro) en verder niks. Dat is dus ook voor huisvesting en dergelijke en NIET alleen voor studiekosten. Dit is daar natuurlijk wel aan gerelateerd. Hoe werkt dit precies? In de help file van het aangifte programma kan ik weinig terugvinden over dit onderwerp.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_47609734
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:35 schreef DonJames het volgende:

[..]

De aangifte moet voor 1 april zijn ingediend. niet aangevraagd
opschieten

Maar ik heb geen idee wat ik moet doen, hoe het heet, bla, bla..
Misschien dat iemand na aanleiding van volgend verhaaltje me iets wijzer kan maken:

Ik wil dus de belastingcenten (denk ik) terugvragen. Ik heb 2 'bijbaantjes' gehad, ben student.
Een waarbij ik ongeveer 300 e. heb verdiend, bij de andere +-1200 e.
Hetgeen wat je dan terug kan vragen is toch het verschil tussen je bruto en netto loon, of zit ik hier al verkeerd?
Van het ene bedrijf heb k al zo'n jaaropgaaf gehad, van de ander niet, is bij een uitzendbureau, moet ik die dan aanvragen en kan dat zomaar?
En kan ik hiervoor dat programmatje gebruiken wat in de OP staat en is er daarvoor zo'n DigiD code nodig die per post verzend moet worden?
pi_47609736
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:54 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb een kort vraagje over aftrekpost studiekosten.

Ik heb zelf mijn collegegeld + boeken betaalt (alles in één keer in september). Die kan ik invullen en kan ik aftrekken van mijn loonheffing.

Nu is mijn vraag of stufi valt onder de kop 'onvangen vergoedingen'. Ik ontvang elke maand de uitwonende basisbeurs (ca 250 euro) en verder niks. Dat is dus ook voor huisvesting en dergelijke en NIET alleen voor studiekosten. Dit is daar natuurlijk wel aan gerelateerd. Hoe werkt dit precies? In de help file van het aangifte programma kan ik weinig terugvinden over dit onderwerp.
In dit topic wordt deze vraag zowat elke pagina wel gesteld, lees het dus ajb even door. Het komt erop neer dat je normbedragen mag aftrekken waar je je stufi vanaf moet halen, en dus niet de werkelijke kosten mag opvoeren.
pi_47609795
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:58 schreef JapieGijs het volgende:

[..]

opschieten

Maar ik heb geen idee wat ik moet doen, hoe het heet, bla, bla..
Misschien dat iemand na aanleiding van volgend verhaaltje me iets wijzer kan maken:

Ik wil dus de belastingcenten (denk ik) terugvragen. Ik heb 2 'bijbaantjes' gehad.
Een waarbij ik ongeveer 300 e. heb verdiend, bij de andere +-1200 e.
Hetgeen wat je dan terug kan vragen is toch het verschil tussen je bruto en netto loon, of zit ik hier al verkeerd?
Van het ene bedrijf heb k al zo'n jaaropgaaf gehad, van de ander niet, is bij een uitzendbureau, moet ik die dan aanvragen en kan dat zomaar?
En kan ik hiervoor dat programmatje gebruiken wat in de OP staat en is er daarvoor zo'n DigiD code nodig die per post verzend moet worden?
- Wat je terug KAN krijgen (als je er recht op hebt natuurlijk) is de ingehouden loonbelasting. Het verschil tussen bruto en netto bestaat uit nog een aantal posten, maar daar kan je verder niets mee.
- Jaaropgaaf moet het uitzendbureau verstrekken, daar zou ik nog even achteraan bellen dus.
-Je kan het programma van de belastingdienst downloaden, wijst zichzelf verder. De DigiD moet je inderdaad ook even aanvragen, als je hem nu aanvraagt op www.digid.nl heb je hem ergens volgende week in huis.
pi_47610265
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

In dit topic wordt deze vraag zowat elke pagina wel gesteld, lees het dus ajb even door. Het komt erop neer dat je normbedragen mag aftrekken waar je je stufi vanaf moet halen, en dus niet de werkelijke kosten mag opvoeren.
Ik kan het helaas niet zo snel vinden, enig idee welke post en welk deel het is? Heb niet echt tijd om alle 5 de delen door te spitten....
pi_47610723
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 14:21 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

..
Heb niet echt tijd om alle 5 de delen door te spitten....
Ik ook niet
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:08:58 #139
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47612657
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 14:21 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

Ik kan het helaas niet zo snel vinden, enig idee welke post en welk deel het is? Heb niet echt tijd om alle 5 de delen door te spitten....
Zoek, zoek, zoekfunctie wel eens gebruikt?
pi_47614739
Zo, vandaag eindelijk alles helemaal ingevuld en opgestuurd. Ik hoop maar dat ik alles goed heb gedaan, ik vind écht dat sommige dingen te onduidelijk uitgelegd zijn voor de simpele leek zoals ik. Maar volgens mij klopt alles wel zo ongeveer. Zoals het er nu uitziet krijg ik niets terug, maar hoef ik ook niets te betalen, en daar ben ik al blij zat mee
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_47614964
Het is mij inmiddels duidelijk dat er normbedragen bestaan voor deze aftrek. Deze zijn 179 euro per maand. Ik kan dus sept/okt/nov/dec opvoeren als studiekosten met ¤ 716. Dit valt boven de drempel van ¤ 500. Nu kan ik alleen nergens vinden wat de belastingdienst verstaat onder ontvangen vergoedingen. Het kan natuurlijk zijn dat daar de gehele stufi onder valt (uitwonend) of een ander bedrag. Als dit bedrag lager is dan 54 euro per maand zit ik nog boven de drempel en kan ik een klein beetje aftrekken. Ik heb echter geen idee wat dat bedrag is.

Iemand daar wat info over?
pi_47616445
Ik probeer mijn digitale aangifte 2006 te doen.

Misschien een stomme vraag, maar moet ik nu ook huur- en zorgtoeslag als inkomsten beschouwen?? Waar zou ik het dan in moeten vullen??

Wat als ik niet voor 1 april opstuur?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 18:34:58 #143
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47616505
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 18:32 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik probeer mijn digitale aangifte 2006 te doen.

Misschien een stomme vraag, maar moet ik nu ook huur- en zorgtoeslag als inkomsten beschouwen?? Waar zou ik het dan in moeten vullen??

Wat als ik niet voor 1 april opstuur?
Nee, huur- en zorgtoeslag worden niet als inkomsten beschouwd.

Als je niet voor 1 april aangifte doet, krijg je (na een tijdje) vanzelf een bericht dat ze je aangifte nog niet ontvangen hebben met het verzoek dit alsnog te doen.
pi_47616641
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 18:34 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nee, huur- en zorgtoeslag worden niet als inkomsten beschouwd.

Als je niet voor 1 april aangifte doet, krijg je (na een tijdje) vanzelf een bericht dat ze je aangifte nog niet ontvangen hebben met het verzoek dit alsnog te doen.
Dank je wel!

Dus geen negatieve consequenties, behalve dat je geld later terugkrijgt? Je krijgt dan heffingsrente had ik gehoord? Over welke periode krijg je dan heffingrente?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:28:46 #145
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47618024
"Vanaf het belastingjaar IB 1997 tot en met 2005 wordt onmiddellijk na afloop van het kalenderjaar waarop de belastingaanslag betrekking heeft heffingsrente vergoed of in rekening gebracht. Met ingang van 2006 wordt heffingsrente berekend over het tijdvak dat aanvangt op de dag na het midden van het tijdvak waarover de belasting wordt geheven."

Dus de rente begint te lopen vanaf 1 juli 2006 en loopt tot de datum waarop de aanslag is opgelegd.
pi_47619530
Dinsdag gewoon even langs de belastingdienst geweest om alles in te laten vullen, lekker makkelijk, en snel! Krijg bijna 3000 euro terug!!! En geen gezeik over fouten die ik zelf maak met die formulieren.
pi_47619865
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:28 schreef ManAtWork het volgende:
"Vanaf het belastingjaar IB 1997 tot en met 2005 wordt onmiddellijk na afloop van het kalenderjaar waarop de belastingaanslag betrekking heeft heffingsrente vergoed of in rekening gebracht. Met ingang van 2006 wordt heffingsrente berekend over het tijdvak dat aanvangt op de dag na het midden van het tijdvak waarover de belasting wordt geheven."

Dus de rente begint te lopen vanaf 1 juli 2006 en loopt tot de datum waarop de aanslag is opgelegd.
Thanks
pi_47633429
misschien is de vraag ook al eerder gesteld, alvast mijn excuses

ik heb vooraftrek genoten in 2006
nu heb ik van mijn hypotheekverstrekker een overzicht met de rente gekregen
moet ik nou het vooraftrek afhalen van het totale renetebedrag in dit invullen op het formulier ?
of zet ik gewoon het bedrag in wat de hypotheekrentekosten waren?
  zondag 25 maart 2007 @ 10:54:09 #149
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47634190
De betaalde rente vul je in bij de eigen woning.
De voorlopige teruggave vul je in bij voorlopige teruggave.
(En inderdaad, deze vraag is al meerdere malen gesteld. )
pi_47634257
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:54 schreef ManAtWork het volgende:
De betaalde rente vul je in bij de eigen woning.
De voorlopige teruggave vul je in bij voorlopige teruggave.
(En inderdaad, deze vraag is al meerdere malen gesteld. )
ik kon geen vakje vinden met " voorlopige teruggave, dat is het juist
en sorry voor de wederom zelfde vraag, ik heb al andere topics doorgelezen en gezocht maar dezed vraag niet gevonden
mea culpa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')