Sandstorm en Camplo hebben een punt gevonden waar ze het roerend over eens zijnquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:07 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Ik ben al meer dan een jaar klaar man.
Maar ik was tenminste niet zo'n noob om op donderdagavond gedwongen te gaan zuipen, omdat de andere studenten dat ook deden![]()
Sowieso alles met korpsen en studentensamenscholingen is gewoon gay to da bone.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:40 schreef Camplo het volgende:
[..]
Sandstorm en Camplo hebben een punt gevonden waar ze het roerend over eens zijn
Dat iedereen boven de 100.000 een baggeraar is en niks toevoegt aan FoK! en zodiende door de shredder moetquote:
Die ook nog is uit Brabant komenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:47 schreef Camplo het volgende:
Hardcore KLB'ers FTW!
Maar dan is ons accent nog wel beterquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:30 schreef -Sandstorm- het volgende:
Brabant/Limburg is toch gewoon 1 pot nat man. Zeikerds. Laten we eerlijk zijn: We zijn net zulke boeren en allemaal anti boven de rivieren (kutvolk)
Heb je de op wel gelezen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef Koenz0r het volgende:
Een vieze zachte zingende g klankt of een vieze rochelende zware g klank.
Het is ook nooit goed.
Ben je een Amsterdammer ?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:31 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar dan is ons accent nog wel beter!
Ik ben een Nederlanderquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:37 schreef Bengeltje het volgende:
Al weer zo'n zielige die klaagt over Limburg.Wat een fun dat onzin geklaag.
Stomme Hollander.![]()
Een Brabantse Amsterdammer en ook nog eens voor Ajax.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:37 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Nee![]()
Je mag best mijn FoBo lezen hoor![]()
Ik mag jou wel. Puike muziek smaakquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:37 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Nee![]()
Je mag best mijn FoBo lezen hoor![]()
Ik woon een paar maanden in A'dam en gelijk ben ik al een ''Brabantse Amsterdammer''quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:40 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Een Brabantse Amsterdammer en ook nog eens voor Ajax.
Het is wachten totdat op de FP een bericht staat met: Brabander opgeknoopt door dorpsgenoten
Iedereen mag mijquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:40 schreef Koenz0r het volgende:
[..]
Ik mag jou wel. Puike muziek smaak [afbeelding]
Ik heb er bewust voor gekozen niet in Amsterdam te studeren. Alleen vanwege Ajaxquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:42 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik woon een paar maanden in A'dam en gelijk ben ik al een ''Brabantse Amsterdammer''
En er zijn er hier wel meer voor Ajax hoor appie![]()
Ik met Rotterdamquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:43 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Ik heb er bewust voor gekozen niet in Amsterdam te studeren. Alleen vanwege Ajax![]()
![]()
Heel lelijkquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:41 schreef Victor_Eremita het volgende:
Jongens, Jongens, we gaan wel heel erg offtopic.
Het ging erover hoe lelijk het Hollands dialect is.
Gestopt met lezenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:50 schreef Timmiejj het volgende:
Laat ik er eens een ervaring tussen gooien. Ben nu pas 16 jaar.
De volgende keer als ik een ananas zie dan sla ik hem op zijn bekquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:52 schreef De_Ananas het volgende:
De laatste keren dat ik in Tilburg kom valt het mij op dat er zoveel Limburgs gepraat wordt. Gisteren ook weer, hoor ik in de kroeg steeds mensen Limburgs praten en tijdens het inzuipen ook al
Er waren echter wel een paar lekkere wijven die het spraken en dan is het wel mênnus geil zo'n accentje maar er waren er ook een hoop die gewoon lelijk waren en het is extra kut voor ze is dat ze Limburgs praten
Heeft het misschien met Feliciteer hier Maikuuul te maken?
Klacht: Teveel Limburgs in Tilburg [afbeelding]
Zodanig aangepast dat Mr Ananas het ook leest.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:58 schreef -Sandstorm- het volgende:
Je bent 56 jaar en je doet middelbare school ? Achtergestelde mensen die Utrechtenaren dan.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:58 schreef -Sandstorm- het volgende:
Je bent 56 jaar en je doet middelbare school ? Achtergestelde mensen die Utrechtenaren dan.
Waarom dat?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
De volgende keer als ik een ananas zie dan sla ik hem op zijn bek![]()
Onder het mom van zinvol geweldquote:
Omdat ik Limburgs bij lelijke wijven kut vind? Goede reden, jij komt er welquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Onder het mom van zinvol geweldIk kan ook jouw hoofd op de stoeprand leggen vanwege het beledigen van mijn identiteit. Maar dat vindt mijn moeder niet goed.
![]()
Doe eens lief tegen Ananas jaquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Onder het mom van zinvol geweldIk kan ook jouw hoofd op de stoeprand leggen vanwege het beledigen van mijn identiteit. Maar dat vindt mijn moeder niet goed.
![]()
Nee, stom stuk fruit. Je klaagt over mijn taal in het algemeen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:07 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Omdat ik Limburgs bij lelijke wijven kut vind? Goede reden, jij komt er wel
Heb jij ooit leren lezen of niet? Ik betwijfel het in ieder gevalquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nee, stom stuk fruit. Je klaagt over mijn taal in het algemeen.![]()
Man je bent een mof. Moet ik jou gaan verdedigen of watquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dacht ik het niet. Die uit Roermond hebben geen eergevoel meer![]()
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:12 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Heb jij ooit leren lezen of niet? Ik betwijfel het in ieder geval
En als je het nog niet ziet of begrijpt dan moet je eens de beginselen van het schrijven door nemen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:52 schreef De_Ananas het volgende:
De laatste keren dat ik in Tilburg kom valt het mij op dat er zoveel Limburgs gepraat wordt. Gisteren ook weer, hoor ik in de kroeg steeds mensen Limburgs praten en tijdens het inzuipen ook al
Er waren echter wel een paar lekkere wijven die het spraken en dan is het wel mênnus geil zo'n accentje maar er waren er ook een hoop die gewoon lelijk waren en het is extra kut voor ze is dat ze Limburgs praten
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:14 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Man je bent een mof. Moet ik jou gaan verdedigen of wat![]()
Dacht het niet.
Als je niet lelijk bent heb ik er geen probleem meequote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
[..]
En als je het nog niet ziet of begrijpt dan moet je eens de beginselen van het schrijven door nemen.
Jaja, ik weet het nu welquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:17 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Als je niet lelijk bent heb ik er geen probleem mee![]()
Maar wel beter Nederlands spreekt. Verbasterde duitserquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zegt iemand die waarschijnlijker dichter bij de Duitse grens woont dan ik destijds.
Hoe simpelquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Jaja, ik weet het nu wel![]()
ben je dan bi of zo?
Duitsers pesten is zo 20ste eeuws.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:20 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Maar wel beter Nederlands spreekt. Verbasterde duitser![]()
Jahjoa, ich gon alquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:20 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hoe simpel
Ga jij nou maar weer Duits praten![]()
Je bent er wel mee opgevoed dan? Tweetalig opvoeden is trouwens niet slecht voor je latere ontwikkeling. Thuis Limburgs, op school Nederlands. Ik spreek het nu alleen nog met enkele familieleden en dan ook een hybride eigen variant met veel Nederlandse woorden. Vroeger spraken ze ook een andere variant van het Nederlands. Nu lijkt iedereen (met name de Randstad) te praten als die gasten op televisie. Die kids spreken allemaal of met een Gooise 'r' of met een of andere Noord-Afrikaans accent. Nee, daar moeten we blij mee zijn denk ik dan.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:29 schreef Pelgrim het volgende:
Ik kom zelf ook uit het Noorden des Limburgs, maar om nu dialect te gaan spreken, nee dank je. Als ik een ding irritant vind dat is het wel dat zeikerige toontje.
* Eens! *quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je bent er wel mee opgevoed dan? Tweetalig opvoeden is trouwens niet slecht voor je latere ontwikkeling. Thuis Limburgs, op school Nederlands. Ik spreek het nu alleen nog met enkele familieleden en dan ook een hybride eigen variant met veel Nederlandse woorden. Vroeger spraken ze ook een andere variant van het Nederlands. Nu lijkt iedereen (met name de Randstad) te praten als die gasten op televisie. Die kids spreken allemaal of met een Gooise 'r' of met een of andere Noord-Afrikaans accent. Nee, daar moeten we blij mee zijn denk ik dan.
Vind het Limburgs (welk dialect dan ook) niet zeikerig klinken. Het is een veel natuurlijkere taal dan dat geforceerde hoog Nederlands met die belachelijke harde g's en rare r's. Het Nederlands is alleen dominant en klinkt daarom het normaler. Als iedereen een roze muts gaat dragen dan is de man zonder roze muts de rare kwast.
In mijn omgeving spreekt iedereen dialect, thuis ook een beetje, maar ik vind het niets aan. Ik heb het nooit gedaan en ik zal het ook nooit doen. Met het zeikerige bedoel ik dat venlose, elk laatste woord met een lange klemtoon uitspreken.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je bent er wel mee opgevoed dan? Tweetalig opvoeden is trouwens niet slecht voor je latere ontwikkeling. Thuis Limburgs, op school Nederlands. Ik spreek het nu alleen nog met enkele familieleden en dan ook een hybride eigen variant met veel Nederlandse woorden. Vroeger spraken ze ook een andere variant van het Nederlands. Nu lijkt iedereen (met name de Randstad) te praten als die gasten op televisie. Die kids spreken allemaal of met een Gooise 'r' of met een of andere Noord-Afrikaans accent. Nee, daar moeten we blij mee zijn denk ik dan.
Vind het Limburgs (welk dialect dan ook) niet zeikerig klinken. Het is een veel natuurlijkere taal dan dat geforceerde hoog Nederlands met die belachelijke harde g's en rare r's. Het Nederlands is alleen dominant en klinkt daarom het normaler. Als iedereen een roze muts gaat dragen dan is de man zonder roze muts de rare kwast.
Ik wil dat bord op mijn kamer hebbenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 00:42 schreef blonchi het volgende:
Dan zal ik ook maar een duit in het zakje doen:
[afbeelding]
![]()
Tweetalig is goed voor je ontwikkeling, maar Limburgs is geen taal, da's een dialectquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je bent er wel mee opgevoed dan? Tweetalig opvoeden is trouwens niet slecht voor je latere ontwikkeling.
Dat klopt niet. Het is een streektaal met diverse dialecten (Venlo's, Maastrichts, Heerlens (een hybride van Hollands en Limburgs), Kerkraads, Sittards) die reiken ver over de grenzen van Limburg. Op wikipedia is daar veel interessante info over te vinden. Dat het Limburgs bijvoorbeeld een van de weinige talen ter wereld is dat twee-tonig is. Dat het voor West- Europa vrijwel uniek is. Zuid-Limburg (en de Euregio) is sowieso een erg interessantop taalgebied voor Europa. Dat is tevens de reden waarom het Limburgs geen officiel erkende taal is voor Nederland: het is te divers. Er is geen eenheid.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:44 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Tweetalig is goed voor je ontwikkeling, maar Limburgs is geen taal, da's een dialect
Dat is dat typische twee-tonigequote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:10 schreef Pelgrim het volgende:
[..]
In mijn omgeving spreekt iedereen dialect, thuis ook een beetje, maar ik vind het niets aan. Ik heb het nooit gedaan en ik zal het ook nooit doen. Met het zeikerige bedoel ik dat venlose, elk laatste woord met een lange klemtoon uitspreken.
Noord Limburgs wel, lees ik in de Wikiquote:Op zondag 18 maart 2007 00:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Trouwens als het Limburgs een dialect is. Waarvan dan?Zeg niet het Nederlands
![]()
Hoe noordelijker komt hoe meer Nederlandse invloeden, das logischquote:Op zondag 18 maart 2007 00:49 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Noord Limburgs wel, lees ik in de Wiki
En ondertussen wordt je achter de rug van twee Limburgers om belachelijk gemaaktquote:Op zondag 18 maart 2007 03:54 schreef BonJovi het volgende:
Wahah LIMBURGERS zo dom hoe ze praten enzo he, ik lach me dood met die gasten en versta er geen bal van. Het is leuk om Limburgse mensen voor de gek te houden.
OMG, waar kom jezelf vandaan dan? De achterhoek?quote:Op zondag 18 maart 2007 03:54 schreef BonJovi het volgende:
Wahah LIMBURGERS zo dom hoe ze praten enzo he, ik lach me dood met die gasten en versta er geen bal van. Het is leuk om Limburgse mensen voor de gek te houden.
Laat het ze hier niet horenquote:Op zondag 18 maart 2007 13:32 schreef Tommeke het volgende:
Tilburg is toch bijna Limburg?
Wat is er mis met Duits?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:14 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Man je bent een mof. Moet ik jou gaan verdedigen of wat![]()
Dacht het niet.
Ja, erg hequote:Op zondag 18 maart 2007 13:51 schreef blonchi het volgende:
[..]
Wat is er mis met Duits?
Voel je inferieur, omdat Duitsers ons eigenlijk best in veel dingen overtreffen?
En nee, ik ben geen Duitser. Heb er zelfs geen familie...
Het woord 'mof'![]()
Je komt uit Mocrodam?Kan ik je gebrek aan intellegentie niet kwalijk nemen...quote:Op zondag 18 maart 2007 03:54 schreef BonJovi het volgende:
Speelt FSC dan vandaag alweer?quote:Op zondag 18 maart 2007 13:54 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Je komt uit Mocrodam?Kan ik je gebrek aan intellegentie niet kwalijk nemen...
Ga Ajakkes lekker suporteren, ze krijgen dadelijk een onder de rivierenlesje voetbal![]()
![]()
Ze komen gaan in Eindhoven kijken hoe het nog es moest, dat voetballenquote:
quote:Op zondag 18 maart 2007 13:57 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Zolang ze in hun berggebiedje blijven wel ja.
Je wilt niet weten hoeveel gooische Marijes studeren in maastricht.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:52 schreef De_Ananas het volgende:
ja menquote:Op zondag 18 maart 2007 17:23 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel gooische Marijes studeren in maastricht.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |