Uit de hand gelopen grap.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Maar waarom dacht je me eigenlijk te kennen? Heb je iemand in je omgeving die zich voor mij uitgeeft?
Op welke manier ontwikkel je goed gedrag door een groep mensen twee weken gratis op vakantie te sturen en een beetje vlinders te laten vangen? Daarmee stimuleer je juist hun oude, slechte gedrag.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:01 schreef Re het volgende:
[..]
het heeft als doel goed gedrag te ontwikkelen, dus...
Waarom zouden ze zich bij terugkomst, terug in de oude omgeving, anders gaan gedragen?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:03 schreef Lemmeb het volgende:
Op welke manier ontwikkel je goed gedrag door een groep mensen twee weken gratis op vakantie te sturen en een beetje vlinders te laten vangen? Daarmee stimuleer je juist hun oude, slechte gedrag.
Oquote:
warom zouden ze het niet doen?... en als ze weer terugvallen in hun oude gewoontes mogen ze wat mij betreft de hele mikmak plus boete terugbetalen... lijkt me wel zo eerlijkquote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom zouden ze zich bij terugkomst, terug in de oude omgeving, anders gaan gedragen?
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:07 schreef Re het volgende:
warom zouden ze het niet doen?...
Kale kippen en zo.quote:en als ze weer terugvallen in hun oude gewoontes mogen ze wat mij betreft de hele mikmak plus boete terugbetalen... lijkt me wel zo eerlijk
Nee, de vraag is toch echt: waarom zouden ze het wel doen? Jij beweert dat dit snoepreisje als doel heeft goed gedrag aan te leren. Dan mag ik toch aannemen dat er ook een goede redenatie achterzit. Zo van "als ik mensen twee weken op vakantie stuur, dan ontwikkel ik goed gedrag bij die mensen, want ...". En het gaat nou dus juist om dat "...".quote:
Je weet vantevoren al dat ze terugvallen in oude gewoontes, want er is niets dat verandering brengt in hun situatie. Ja, de boefjes zijn een paar weken op vakantie geweest, hebben een paar vlinders doodgetrapt, maar daar word je echt geen beter mens van. Maar vergeet het maar dat er ook maar één cent terugbetaald wordt.quote:en als ze weer terugvallen in hun oude gewoontes mogen ze wat mij betreft de hele mikmak plus boete terugbetalen... lijkt me wel zo eerlijk
ik ben optimist jij een raspessimist, dat mag...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
dit soort naiviteit is niet te bestrijden. Dit zijn aannames waar je geen beleid op kunt maken.
die smaken over het algemeen beter dan kippen met veren...quote:Kale kippen en zo.
Dat optimisme is niet gebaseerd op argumentatie.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:35 schreef Re het volgende:
ik ben optimist jij een raspessimist, dat mag...
Het heeft niet zoveel met optimisme cq pessimisme te maken. Maar gewoon met je gezond verstand gebruiken.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:35 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben optimist jij een raspessimist, dat mag...
ik weet de resultaten niet dus ik wacht dat maar even af voordat ik conclusies kan trekken... dat zouden meer mensen moeten doen...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat optimisme is niet gebaseerd op argumentatie.
er zijn ook genoeg onderzoeken dat strenge boot camps niet werken, maar ach ik zou graag zien wat wel constructieve oplossingen zijn en dan niet die borrel deporteren praatquote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het heeft niet zoveel met optimisme cq pessimisme te maken. Maar gewoon met je gezond verstand gebruiken.
Welke reden heb jij om te geloven dat ze herboren terugkomen? Sterker nog, ik wed dat we de resultaten nooit zullen zien.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:41 schreef Re het volgende:
ik weet de resultaten niet dus ik wacht dat maar even af voordat ik conclusies kan trekken... dat zouden meer mensen moeten doen...
Bring it on!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:43 schreef Re het volgende:
er zijn ook genoeg onderzoeken dat strenge boot camps niet werken,
Deporteren is constructief.quote:maar ach ik zou graag zien wat wel constructieve oplossingen zijn en dan niet die borrel deporteren praat
Dat zal best, maar daar gaat het hier niet om. Ik zou van jou weleens willen weten welke redenatie er schuilgaat achter het gestelde doel van dit reisje.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:43 schreef Re het volgende:
[..]
er zijn ook genoeg onderzoeken dat strenge boot camps niet werken,
Deportatie zou anders een heel eenvoudige, goedkope en effectieve oplossing zijn.quote:maar ach ik zou graag zien wat wel constructieve oplossingen zijn en dan niet die borrel deporteren praat
Je bent al jaren crimineel. Je gaat enige dagen vlinders vangen in Marokko. Je bent niet meer crimineel.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:41 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet de resultaten niet dus ik wacht dat maar even af voordat ik conclusies kan trekken... dat zouden meer mensen moeten doen...
Dus we moeten eerst veel geld uitgeven en afwachten wat de resultaten zijn? Terwijl een beetje intelligent mens vantevoren al kan redeneren dat het resultaat nul zal zijn, omdat de middelen (een snoepreisje) geen enkele relatie hebben met het gestelde doel (beter gedrag aankweken)? Dat hele zogenaamde "doel" slaat gewoon als kut op Dirk.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:41 schreef Re het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je bent al jaren crimineel. Je gaat enige dagen vlinders vangen in Marokko. Je bent niet meer crimineel.
Iets klopt hier niet.
Wereldvreemd zijn, daar weet je wonend in het midden van Drenthe natuurlijk alles van.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, het is een sterk verhaal. Dat is evident. Maar dat zielige gezeik van zo'n meisje op een forum dat alles tot in de millimeter wil doodzeuren is zo jammer voor een goede discussie. Met wereldvreemde mensen is het lastig debatteren.
Nog zoiets......... Rappen leren op kosten van de belastingbetaler.quote:Kansarme jeugd Rotterdam ook naar Kaapverdië
Uit zelfde potje als vlinderreis
door Fred Pruim
ROTTERDAM, zaterdag
Vijftien kansarme Kaapverdische jongeren uit de Rotterdamse achterstandswijk Spangen zijn vorig jaar met zes begeleiders twintig dagen op een gesubsidieerde reis naar Kaapverdië geweest. De jongeren hebben in hun vaderland onder andere rapmuziek gemaakt met hun leeftijdgenoten.
De trip, die enkele tienduizenden euro’s heeft gekost, werd betaald uit hetzelfde potje als waaruit ook de veel bekritiseerde vlinderreis van de Marokkaanse hangjongeren uit de Rotterdamse Afrikaanderwijk werd bekostigd. Dat is het zogeheten Xploreprogramma van het ministerie van Buitenlandse Zaken. De organisatie was in handen van de Rotterdamse afdeling van Youth For Christ (YFC), The Mall.
Volgens jongerenwerker Paul van Veen van YFC Rotterdam is de trip van de jonge Kaapverdianen beslist geen snoepreisje geweest. „In de maanden voordat ze vertrokken zijn er diverse bijeenkomsten geweest om meer te weten te komen over het land en de cultuur. Ook tijdens de tocht zelf hebben ze absoluut niet stilgezeten, terwijl er na thuiskomst ook nog een heel programma was uitgestippeld om anderen te vertellen over hun ervaringen.”
De Kaapverdische jongeren zijn op de eilandengroep voor de Afrikaanse westkust betrokken geweest bij het opzetten van een lokaal jongerenproject. Ook is de omgeving verkend, zodat de jeugd meer te weten is gekomen over hun achtergrond en zijn er raps gemaakt met de lokale jongeren.
De soortgelijke vlinderreis van 16 Marokkaanse hangjongeren leidde eerder deze week tot grote kritiek van met name Kamerlid Geert Wilders.
Ook andere Kamerleden vonden dat er een streep moet worden gehaald door dit soort reisjes.
De subsidieverstrekker voor beide trips, de Xplore-organisatie, noemt de kritiek ongenuanceerd. Ontkend wordt dat jongeren op kosten van de staat in de watten worden gelegd.
Sinds 2005 zijn zo’n 3400 jongeren op pad geweest naar meer dan 60 verschillende landen
Ongelofelijk. En maar zeiken over hoge lasten.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 08:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nog zoiets......... Rappen leren op kosten van de belastingbetaler.![]()
3400 jongeren naar 60 verschillende landen sinds 2005........ dit zijn geen kleine projectjes meer maar pure belastinggeld verkwisting.
Er worden ook allemaal vage mimespelers en kunstenaars gesubsidieerd door de belastingbetaler, dus zo vreemd is dit nietquote:Op zaterdag 17 maart 2007 08:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nog zoiets......... Rappen leren op kosten van de belastingbetaler.![]()
Daar moeten ze ook mee stoppen. Kunst die zichzelf niet kan bedruipen heeft geen enkele functie.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 09:28 schreef jaoka het volgende:
[..]
Er worden ook allemaal vage mimespelers en kunstenaars gesubsidieerd door de belastingbetaler, dus zo vreemd is dit niet![]()
Daar ben ik ook fel op tegen, het zijn gesubsidiëerde nietsnutten.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 09:28 schreef jaoka het volgende:
[..]
Er worden ook allemaal vage mimespelers en kunstenaars gesubsidieerd door de belastingbetaler, dus zo vreemd is dit niet![]()
Ik denk van niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
Net zoveel.
quote:Verder mag je van mij oppleuren met zogenaamd zielige slachtoffers.
Daar twijfel ik aan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:04 schreef PJORourke het volgende:
Waarom zouden ze zich bij terugkomst, terug in de oude omgeving, anders gaan gedragen?
Waarvoor zijn die twee jongens dan in aanraking geweest met justitie?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:22 schreef Fcuker het volgende:
Het zijn niet allemaal criminelen, ookal denken jullie dat. Aangezien ik 2 jongens van de groep ken
Is iedereen die een keer te hard heeft gereden een crimineel?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Waarvoor zijn die twee jongens dan in aanraking geweest met justitie?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze niet per se allemaal met justitie in aanraking hoeven te zijn geweest.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waarvoor zijn die twee jongens dan in aanraking geweest met justitie?
Ik had uit de nieuwsbrichten anders begrepenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze niet per se allemaal met justitie in aanraking hoeven te zijn geweest.
Nee hoor, vind ik niet. Een crimineel ben je in mijn ogen pas als je strafrechtelijk vervolgd en veroordeeld bent geweest.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:09 schreef Fcuker het volgende:
Mischien ergen hier en daar een boete hebben gekregen voor zwart rijden geen legitimatie ofso?
Maar dan ben je ook gelijk een crimineel zeker?
Bronquote:Opnieuw overheidsreisje hangjongeren bekend
Vijftien Kaapverdische jongeren uit de Rotterdamse achterstandswijk Spangen zijn vorig jaar op een gesubsidieerde reis naar de Kaapverdische eilanden geweest. Het is de derde keer in korte tijd dat een reis van kansarme jongeren op kosten van de overheid naar buiten komt.
De reist van twintig dagen kostte 'enkele tienduizenden euro's', waarvan ook de twintig begeleiders moesten worden betaald, schrijft De Telegraaf.
Rap
De reis werd betaald door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking (OS) via het programma Xplore. Dit programma betaalt ook de trip van een groep Marokkaanse jongeren die momenteel in Marokko zijn om 'meer te leren over de natuur'. In het Rifgebergte gaan de jongeren onder meer op zoek naar de Atalantavlinder.
De reis van de Marokkaanse probleemjongeren duurt twee weken en kost 30.000 euro. Eenmaal thuis nemen de probleemjongeren nog deel aan een thuisproject, waarin ze onder meer een 'rap' zullen presenteren. Kosten: nog eens 20.000 euro.
Geen snoepreisje
Ook de Kaapverdische jongeren hebben een rap gemaakt, met leeftijdsgenoten op de Kaapverdische eilanden. Daarnaast hebben ze meegewerkt aan verschillende projecten en zijn er vooraf verschillende bijeenkomsten geweest om het land en de cultuur te leren kennen.
Jongerenwerker Paul van Veen van Youth for Christ Rotterdam, medeorganisator van de reis, vindt dat de trip van de jonge Kaapverdianen daarom absoluut geen snoepreisje is geweest. Want ook na thuiskomst was er nog 'een heel programma uitgestippeld om anderen over hun ervaringen te vertellen,' aldus Van Veen tegen De Telegraaf.
'Knettergek'
De overheidsreisjes krijgen veel kritiek van met name PVV-fractieleider Geert Wilders. Hij heeft de verantwoordelijke ministers gevraagd of zij 'knettergek' zijn geworden, en wil dat deze 'wanstaltige reizen' nooit meer met subsidies worden betaald. Maar ook andere Kamerleden willen dat er een einde komt aan de reisjes.
Volgens Xplore, die alle kritiek ongenuanceerd noemt, zijn sinds 2005 ongeveer 3.400 jongeren op reis geweest naar meer dan 60 landen.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 02:43 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wereldvreemd zijn, daar weet je wonend in het midden van Drenthe natuurlijk alles van.
Exact.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee hoor, vind ik niet. Een crimineel ben je in mijn ogen pas als je strafrechtelijk vervolgd en veroordeeld bent geweest.
Dat zijn oplossingen ja, die jij zonder argumenten verwerpt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:23 schreef SCH het volgende:
Bovendien ben ik wel benieuwd wat Wilders en tegenstanders van deze acties dan bedenken om de problemen op te lossen. Daar hoor ik maar niks over behalve oneigenlijke kreten als stuur ze maar terug en stop ze in het gevang
Als je eens een andere bron dan Elsevier zou raadplegen dan had je kunnen weten dat dit vorig jaar al in het nieuws is geweest.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:51 schreef Martijn_77 het volgende:
En weer een reisje bekend geworden!.
[..]
Bron
Wat is dat gehak op Elsevier toch?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:25 schreef gelly het volgende:
Als je eens een andere bron dan Elsevier zou raadplegen dan had je kunnen weten dat dit vorig jaar al in het nieuws is geweest.
Nee, dat zijn ze niet en het is prima dat je het maar blijft roepen maar het levert niks op voor de discussie en de echte oplossing, ten eerste al om dat ze onmogelijk zijn en dat weet je best. Kom met echte alternatieven als je durft.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zijn oplossingen ja, die jij zonder argumenten verwerpt.
Jij kunt nog steeds niet verklaren wat er mis is met die oplossingen... ze staan je gewoon niet aan, da's alles... Onmogelijk zeer zeker niet, vliegtuigje volladen en naar Marokko sturen is echt niet onmogelijk.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:28 schreef SCH het volgende:
Nee, dat zijn ze niet en het is prima dat je het maar blijft roepen maar het levert niks op voor de discussie en de echte oplossing, ten eerste al om dat ze onmogelijk zijn en dat weet je best. Kom met echte alternatieven als je durft.
Dat is het wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:29 schreef PJORourke het volgende:
Onmogelijk zeer zeker niet, vliegtuigje volladen en naar Marokko sturen is echt niet onmogelijk.
Waarom dan?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |