abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47330034
En hier maar weer verder discusseren over de voors en tegens van het wel/niet emigreren naar landen als de USA, Canada & Australie.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 11:30:08 #2
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_47330337
Ik zou best in een ander land willen wonen
Een stad als Wenen lijkt me wel wat.
pi_47330812
60 % van de Emigranten is Allochtoon.

50 % van de Autochtonen Emigranten keert binnen 2 jaar weer terug.
pi_47344018
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:19 schreef Oksel het volgende:
En hier maar weer verder discusseren over de voors en tegens van het wel/niet emigreren naar landen als de USA, Canada & Australie.
Het is duidelijk dat naarmate bedrijven internationaler worden en tegenwoordig ook gewoon personeel in een ander land kan gaan werken bij hetzelfde bedrijf, dat vaak personeel met lef en opleiding is.
En kan / zal blijven hangen, zeker als het netto resultaat in een ander land veel hoger blijkt. Op zich een goede zaak. Nederlanders zijn gevraagd oomdat ze makkelijk en goed engels spreken en zich snel aanpassen. In nederland wordt je toch uitgeperst door de overheid en hun energie- en zorgverzekeraars vrienden.
pi_47346820
Nederland loopt leeg.. hoe zou dat toch komen??

....
pi_47347244
Een Amerikaanse vriendin van me vroeg of het echt waar was dat zestienjarigen in Europa op scooters rondrijden. Hier rijden ze in auto's rond (nog gevaarlijker).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_47347460
Scooters moet je pas doen vanaf 18 jaar, of het liefst vanaf 21. Auto's ook het liefst 21.

Het grootste deel van de verloedering komt door scooter-Marokkaantjes die de hele buurt onveilig maken.
pi_47348307
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:19 schreef pberends het volgende:
Nederland loopt leeg.. hoe zou dat toch komen??

[afbeelding]

[afbeelding]

....
Alsof je in de Amerikaanse grote steden geen overlast hebt.
pi_47349799
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:55 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dat soort gedoe heb je een stuk minder in andere Europese steden zoals in Scandinavië.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 01:10:26 #10
46960 StefanP
polemicist
pi_47459451
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:55 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Gelukkig kun je daar met een wijde boog omheen. In Nederland niet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 20 maart 2007 @ 23:14:53 #11
58560 Oksel
Gezellig.
pi_47493840
Waarschuwing. Batterij bijna leeg.

Nee, ff serieus. Ik wil weg. Elke dag meer, elke dag verlang ik er naar. Ik mis de vrijheid, het klimaat en de mensen in Australie. De ruimte, de natuur en de stranden. De prijzen van vastgoed, auto's en consumptiegoederen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 23:55:03 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47495333
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:46 schreef Daz91 het volgende:
60 % van de Emigranten is Allochtoon.

50 % van de Autochtonen Emigranten keert binnen 2 jaar weer terug.
Eventjes de cijfers erbij uit het vorige topic, met name die 60% klopt namelijk niet.

Centraal Bureau voor de Statistiek, StatLine database. Vergelijk het aantal vertrekkende Nederlanders met het aantal terugkerende Nederlanders.

Even over de cijfers van 2005, die ik uit StatLine heb geplukt, afgerond op hele honderden:

Immigratie:
- Niet Nederlanders: 63.400 (waarvan 26.600 EU-Nationaliteit)
- Terugkerende Nederlanders: 28.900

Emigratie:
- Nederlanders: 59.400
- Niet Nederlanders: 24.000 (waarvan 12.700 EU-Nationaliteit)

Over dat jaar genomen zie je dus dat ongeveer de HELFT van de vertrekkende Nederlanders weer terugkomt. Uiteraard fluctueren de cijfers enigzins per jaar, maar als je in StatLine terugkijkt naar 1995, dan is het telkens ongeveer de helft. Hieruit blijkt dus dat op lange termijn in ieder geval de helft van de Nederlanders weer terugkomt. Dat veel Nederlanders binnen 2 jaar weer terugkomen is eigenlijk ontzettend logisch, omdat veel Nederlanders slechts tijdelijk in het buitenland werken of studeren.

Uit bovenstaande cijfers wordt trouwens ook duidelijk dat het aantal niet-EU immigranten dat weer vertrekt om en nabij de 12.000 ligt, terwijl er jaarlijks zo'n 40.000 binnenkomen. Daaronder vallen natuurlijk ook een deel Amerikanen, Candezen, en andere westerse niet-EU landen. De "leegloop" is dus toch voornamelijk Nederlanders, waarvan er jaarlijks 60.000 vertrekken, en nog geen 30.000 van terugkomen.

Even grof (pak-em-beet een paar duizend) genomen verliezen we jaarlijks 30.000 Nederlanders, en krijgen er daar 40.000 Niet-EU buitenlanders voor terug. Tja, iemand moet toch die banen vullen he.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:12:04 #13
171555 Raaskaller
Neem mij met een korrel zout
pi_47501318
quote:
Dit apenland heeft dan ook niet zoveel meer te bieden.
pi_47502872
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:55 schreef maartena het volgende:

Uit bovenstaande cijfers wordt trouwens ook duidelijk dat het aantal niet-EU immigranten dat weer vertrekt om en nabij de 12.000 ligt, terwijl er jaarlijks zo'n 40.000 binnenkomen. Daaronder vallen natuurlijk ook een deel Amerikanen, Candezen, en andere westerse niet-EU landen. De "leegloop" is dus toch voornamelijk Nederlanders, waarvan er jaarlijks 60.000 vertrekken, en nog geen 30.000 van terugkomen.

Even grof (pak-em-beet een paar duizend) genomen verliezen we jaarlijks 30.000 Nederlanders, en krijgen er daar 40.000 Niet-EU buitenlanders voor terug. Tja, iemand moet toch die banen vullen he.....
Ik had in een eerdere reactie ook cijfers uit 2005 aangehaald, maar kwam tot andere conclusies...
quote:
119.725 emigranten, 92.297 immigranten. Van de emigranten is echter maar liefst 62 procent niet in Nederland geboren, dat zijn dus mensen die eerder geimmigreerd zijn (een soort van recidivisten). Van de immigranten is bijna 22 procent in Nederland geboren, remigranten dus.

Trek je de in Nederland geboren personen van de totalen af, dan krijg je 72.110 immigranten en 74.434 emigranten. Een 'allochtoon' migratie-evenwicht dus.

Van de immigranten is overigens bijna 60 procent in Europa geboren.

Bron: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/cijfers/default.htm
Als je in de tabel kijkt naar de niet-westerse migratie van en naar Nederland, dan kom je tot 34.112 immigranten en 35.368 emigranten. Het aantal niet-EU immigranten dat weer vertrekt is dus nog hoger en in ieder geval veel hoger dan de 12.000 die jij noemt.
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:06:31 #15
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47511589

Cijfers van 2005, heb ze maar even gescreenshot.... was wat makkelijker dan al dat getyp. Let op dat de Nederlanders bij het totaal van Europa hoort, ik heb alleen dat land er even apart bijgezet vanwege de topic titel. Statline is best handig, je kunt helemaal zelf een gegevenssheet samenstellen

Hoe je het ook went of keert:

45.000 vertrekkende Nederlanders. (53.000 incl. adm. correctie, maar laat ik het lage getal nemen)
20.000 terugkomende Nederlanders.

En de cijfers voor 2002, 2003, 2004 zijn niet veel verschillend. Ik heb de cijfers van 2006 nog niet gezien, maar iets zegt me dat die ook niet veel anders zijn.

In de afgelopen 5 jaar zijn er dus meer dan 125.000 Nederlanders vertrokken en niet meer terug gekomen. Ik ben er 1 van trouwens.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_47742202
Heeft iemand een link naar een overzichtje van de toelatingseisen voor de diverse landen?
  woensdag 28 maart 2007 @ 23:05:50 #17
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_47771831
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:14 schreef Oksel het volgende:
Waarschuwing. Batterij bijna leeg.

Nee, ff serieus. Ik wil weg. Elke dag meer, elke dag verlang ik er naar. Ik mis de vrijheid, het klimaat en de mensen in Australie. De ruimte, de natuur en de stranden. De prijzen van vastgoed, auto's en consumptiegoederen.
een land wat over een jaar of 15 dezelfde problemen heeft als Nederland wat betreft de Islamisering. Daar komen de moslims met vliegtuigen vol en niemand legt ze een strobreed in de weg.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_47773165
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:05 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

een land wat over een jaar of 15 dezelfde problemen heeft als Nederland wat betreft de Islamisering. Daar komen de moslims met vliegtuigen vol en niemand legt ze een strobreed in de weg.
Veel moslims binnenlaten betekent niet automatisch dat er ook islamisering plaats zal vinden. In Nederland gebeurt dat sterker dan in sommige andere landen, omdat Nederlanders bijvoorbeeld niet trots zijn op hun land en de nieuwkomers als zielige schepseltjes ontvangen. In andere landen zie je dat veel minder, en daar passen Moslims naadloos in de maatschappij.

Overigens zal een eerste generatie immigranten (bijna) altijd voor problemen zorgen. Zo lang de tweede generatie zich maar schikt naar de normen en waarden van een land, en de taal vloeiend spreekt, vind ik het wel best. Leve immigratie!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_47774643
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:20 schreef Autoreply het volgende:
Heeft iemand een link naar een overzichtje van de toelatingseisen voor de diverse landen?
Als je te dom en lui bent om zelf te zoeken, blijf dan maar lekker in NL hangen. Hét land voor passieve luilakken die alles in de schoot geworpen willen krijgen.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_47778890
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:02 schreef StefanP het volgende:

[..]

Als je te dom en lui bent om zelf te zoeken, blijf dan maar lekker in NL hangen. Hét land voor passieve luilakken die alles in de schoot geworpen willen krijgen.

Als je te dom en lui bent om ontopic te reageren, blijf dan lekker in je bekrompen nieuwe moederland hangen. Hét land waar gedachteloos iedereen kan afzeiken omdat dat zoveel makkelijker is.

Ontopic; iemand een overzichtje? De losse eisen staan nogal verspreid en diverse websites spreken elkaar tegen
  donderdag 29 maart 2007 @ 06:58:41 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47778926
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:02 schreef StefanP het volgende:
Volgens mij is "Nederland de kop in drukken" nog de enige reden waarom je op FOK! blijft.....
-
pi_47779039
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 06:42 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Als je te dom en lui bent om ontopic te reageren, blijf dan lekker in je bekrompen nieuwe moederland hangen. Hét land waar gedachteloos iedereen kan afzeiken omdat dat zoveel makkelijker is.

Ontopic; iemand een overzichtje? De losse eisen staan nogal verspreid en diverse websites spreken elkaar tegen
Ja het is wat, je zou eens zelf moeten zoeken, daar beginnen we niet aan! Da's de juiste instelling - je gaat het als emigrant helemaal maken
-Mark Steyn
pi_47787081
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 07:35 schreef StefanP het volgende:
Ja het is wat, je zou eens zelf moeten zoeken, daar beginnen we niet aan!
Lezen is duidelijk niet je sterkste punt...
quote:
Da's de juiste instelling - je gaat het als emigrant helemaal maken
Volgens wie ga ik emigreren
Overigens waren de mensen in het buitenland waar ik een tijdje zat buitengewoon tevreden over me, óók over m'n instelling. Wat een beetje vriendelijkheid al niet kan doen nietwaar

Lieve modjes; kunnen jullie het flamen van onze held Stefan in dit topic even afkappen? Ontopic discussieren, prima, maar ik stel een vraag en wordt vervolgens acuut geflamed, zonder enige aanleiding.
pi_47789229
Laat de hele bevolking van dubai naar het buitenland gaan behalve die rijke sheikh's dan ga ik wel mooi daar wonen mooi weer goedkoop auto rijden geen belasting enz.
Veel handel in onroerend goed. Koopprijzen van huizen stijgen met 100% per jaar.
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:48:23 #25
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_47789255
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:34 schreef pberends het volgende:
Scooters moet je pas doen vanaf 18 jaar, of het liefst vanaf 21. Auto's ook het liefst 21.

Het grootste deel van de verloedering komt door scooter-Marokkaantjes die de hele buurt onveilig maken.
heeft niks met scooters te maken, des te meer met cultuur.
From feudal serf to spender.
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:49:57 #26
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_47797346
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 06:42 schreef Autoreply het volgende:

[..]

In plaats van zo te reageren, kun je ook proberen te zien dat Stefan wel een punt heeft: waarom hebben Nederland & buurlanden veel meer problemen met integratie dan de rest van de wereld ?
zonnig Brasil
pi_47801104
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:49 schreef qwerty_x het volgende:

In plaats van zo te reageren, kun je ook proberen te zien dat Stefan wel een punt heeft: waarom hebben Nederland & buurlanden veel meer problemen met integratie dan de rest van de wereld ?
Als Stefan die discussie wil voeren; prima, maar niet over mijn rug door me persoonlijk te pakken.

Om je vraag te beantwoorden, ik durf het zwaar te betwijfelen of NL meer problemen heeft als de rest van de wereld. Wat dacht je van NZ, Frankrijk, Australie (waar ze nu simpelweg niemand meer toelaten) de USA met alle Mexicanen? Dat zijn minstens zulke grote integratieproblemen.
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:06:12 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47801907
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:49 schreef qwerty_x het volgende:
Ik denk dat het voor een groot deel ook ligt aan acceptatie. Men accepteert in Nederland niet dat een andere cultuur met andere gewoonten en andere talen en andere religie in de samenleving bestaat. Het is een soort "ver van mijn bed show". Men heeft zogenaamd geen problemen met immigranten, maar OH WEE als men een moskee probeert te bouwen op een bepaalde lokatie, dan komt iedereen ineens in opstand.

In de Verenigde Staten, en eigenlijk in de hele Amerika's van Canada tot Argentinie kijken ze sowieso met een ander oog naar immigranten, omdat 95% van de bevolkingen in al die landen toch uiteindelijk afstamt uit een ander werelddeel. In de Verenigde Staten zijn genoeg minderheden te vinden die hun eigen taal spreken, hun eigen winkels openen, hun eigen wijken hebben, hun eigen feestdagen hebben, en hun eigen geloof.

Dat gaat zelfs zo ver dat in staten als California nu 35 tot 40% van de bevolking Spaans spreekt, en binnen de Verenigde Staten als spaanssprekend wordt opgevoed. In de jaren 50 was dat nog geen 10%, toen waren Mexicanen nog echt een "minderheid".

Ze hebben hun eigen cultuur, hun eigen feestdagen (en veel Amerikaanse bedrijven met veel Mexicaanse werknemers zetten zelfs Mexicaanse feestdagen op de calender als vrije dag, in ruil voor een Amerikaanse dag die toch veel minder wordt vrijgegeven, zoals Columbus Day of Presidents Day ofzo), en hun eigen rituelen. Een voorbeeld: In de Mexicaanse cultuur is het een enorme gebeurtenis als een meisje 15 wordt. Volgens gebruik is het meisje dan "volwassen" en is ze klaar om uitgehuwd te worden aan een man. Dit wordt uitgebreid gevierd, en men geeft er duizenden dollars aan uit voor een feest, een mooie jurk, etc, etc. In California is het vieren van deze dag zo gewoon geworden dat er in bepaalde plaatsen (zoals bijv. Santa Ana met 80% Mexicaanse bevolking) complete winkels zijn die zich richten op deze en andere typisch Mexicaanse feesten. Op scholen krijgen meisjes voor deze dag VRIJ zonder dat er straf op staat. (In de VS mag je net als in Nederland niet zomaar een vrije dag nemen van school).

Maar op een of andere manier wordt het in Nederland weer heel raar gevonden als werknemers op het suikerfeest vrij willen hebben, of in de supermarkt Halal vlees willen kopen..... "Dat kan dan weer niet" aldus veel Nederlanders, want dan ben je niet geïntegreerd..... Hier hebben ze verleden jaar een grote Sikh tempel gebouwd omdat de Indiase bevolking toenam en er veel Sikh's waren die hun geloof wilden uiten. Geen probleem, er werd geld ingezameld en er werd een tempel gebouwd. Hoorde er mensen over klagen? Nee, want in de grondwet staat toch iets over "freedom of religion", en de grondwet is hier vrij heilig.

Hoe langer ik in de VS woon, hoe meer ik zie dat men in de VS veel "accepterender" is voor nieuwkomelingen, en de regering past zich ook veel meer aan aan de nieuwkomers. Zo zou ik hier bijvoorbeeld kunnen STEMMEN in het Koreaans, Vietnamees, Spaans, Chinees, Japans, Filippijns, en nog wat andere talen. Je kunt een volledig overzicht krijgen van alle kandidaten, alle voorstellen, alle referendumpunten, alle wetten, etc waarvoor je een stem mag uitbrengen in je eigen taal, en op de stemcomputer kun je kiezen uit een stuk of 8 of 9 talen waarin je je stem mag uitbrengen.

Je zou Verdonk en Wilders eens moeten horen stampvoeten als we ook een stemcomputer die Arabisch of Turks doet zouden uitbrengen in Nederland..... volgens mij zouden ze allebei uit woede spontaan ontploffen als dat zou gebeuren!

In Nederland betekend integratie volgens mij meer dat ZIJ zich moeten aanpassen aan ONS. En dan denk ik dat we het woord beter kunnen veranderen tot "assimilatie", want de letterlijke betekenis van integratie is dat TWEE kanten zich AAN ELKAAR aanpassen. Maar dat begrijpen ze niet helemaal geloof ik.....
-
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:58:42 #29
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_47803843
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:40 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Als Stefan die discussie wil voeren; prima, maar niet over mijn rug door me persoonlijk te pakken.

Om je vraag te beantwoorden, ik durf het zwaar te betwijfelen of NL meer problemen heeft als de rest van de wereld. Wat dacht je van NZ, Frankrijk, Australie (waar ze nu simpelweg niemand meer toelaten) de USA met alle Mexicanen? Dat zijn minstens zulke grote integratieproblemen.
Ik weet wel zeker -uit ervaring- dat de rest van de wereld minder problemen heeft (en voor mij valt Frankrijk onder de groep NL & buurlanden)
Voor een groot deel vanwege wat Maartena hierboven beweert.
Maar ook vanwege het feit dat het allemaal wel erg makkelijk wordt gemaakt in NL. Niet dat ik beweer dat het in bv. Zuid Amerika allemaal perfect is, maar daar is een ieder in principe welkom. Echter, verwacht geen overheidssteun, vangnet of ander hulpmiddel: werken voor de kost.
Profiteren of misbruik maken is dus niet mogelijk, met als gevolg enerzijds dat men al met een bepaalde instelling hierheen komt, anderzijdsdat dat niemand moeite heeft met andermans geloof, afkomst of verder niet ter zake doende details. Oftewel: een volledig geïntegreerde samenleving. Brazilië bijvoorbeeld is het land met één van de meest uiteenlopende bevolkingsgroepen ter wereld, maar integratie is absoluut geen issue.
zonnig Brasil
pi_47810028
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:50 schreef Autoreply het volgende:

Lieve modjes; kunnen jullie het flamen van onze held Stefan in dit topic even afkappen? Ontopic discussieren, prima, maar ik stel een vraag en wordt vervolgens acuut geflamed, zonder enige aanleiding.
-Mark Steyn
  donderdag 29 maart 2007 @ 22:54:48 #31
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_47811008
zolang ze maar niet naar Belgie komen kan het me geen hol schelen
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_47813076
* zucht. Dit is één van de beste plaatsten op de wereld om te wonen. Elke verbetering die je zult vinden zal marginaal en/of tijdelijk en/of fictioneel zijn. Als je hier weg gaat omdat je denkt dat het hier slecht is ben je een zielig, verwend hoopje mens (of serieus misleid).
Jaja...
pi_47813383
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:46 schreef Tybris het volgende:
* zucht. Dit is één van de beste plaatsten op de wereld om te wonen. Elke verbetering die je zult vinden zal marginaal en/of tijdelijk en/of fictioneel zijn. Als je hier weg gaat omdat je denkt dat het hier slecht is ben je een zielig, verwend hoopje mens (of serieus misleid).
Heb je wel eens voor een of meerdere jaren in een ander land gewoond?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:43:27 #34
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47815841
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:46 schreef Tybris het volgende:
Klopt. Nederland staat goed gevestigd in de top 10 van landen. Maar er is MEER dan kapitalisme, het hebben van een goed pensioen, het hebben van goede sociale voorzieningen etc, etc, etc.... Ik ken bijvoorbeeld ook mensen die graag naar Zuid Amerika willen (of al gegaan zijn) en mijn zusje heeft een tijdje in Argentinië gewoond.

Soms is het niet omdat ergens heen wil waar het financieel beter is, soms is gewoon omdat je naar een beter klimaat of een andere cultuur wilt verhuizen. Voor sommigen betekend "beter" of "slechter" iets heel anders. Iemand kan enorm gelukkig zijn met een klein huisje aan de kust in Brazilië bijvoorbeeld, en toch een heel rijk leven lijden. Ik denk dat veel mensen dat niet helemaal door hebben en denken dat naar het buitenland verhuizen automatisch synoniem zou moeten staan met hoger salaris, groter huis, dikkere auto, etc, etc..... Maar dat hoeft dus echt niet zo te zijn
-
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:44:35 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47815874
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:54 schreef misteriks het volgende:
zolang ze maar niet naar Belgie komen kan het me geen hol schelen
België en Duitsland zijn wel de twee top bestemmingen voor emigranten. Met name omdat de huizenmarkt daar veel gunstiger is.
-
pi_47815921
quote:
Waarom laat je Woutertjes gouden geografische positie weg... zweden ..scandinavie .. of nog beter Denemarken...
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 01:01:10 #37
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47816407
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:45 schreef desiredbard het volgende:
Waarom laat je Woutertjes gouden geografische positie weg... zweden ..scandinavie .. of nog beter Denemarken...
Wellicht omdat statistisch gezien maar een handjevol mensen daar naar toe gaan? Belgie (7000) en Duitsland (8000) zijn de twee grootsten, gevolgd door Frankrijk, Spanje, Canada, de VS , Australie , etc.... Naar Denemarken gingen volgens het CBS slechts 240 mensen, en naar Zweden iets meer dan 500.

Zie statline van CBS voor Cijfers. Scandinavië is blijkbaar niet echt intressant voor de Nederlander als emigratieland. Men gaat naast onze buurlanden het liefst naar een Engelstalig land, of naar Spanje, Frankrijk.

Er is volgens de statline database in 2005 trouwens ook 1 persoon naar Noord Korea geëmigreerd.
-
pi_47821219
Nederland loopt leeg, maar dan vooral leeg met Kennis - nu gaat men nog naar andere westerse landen, maar dit zal snel ophouden;

de BRIC(s) landen (Brazil, Russia, India, China (south afrika), zullen rond 2030 naar verwachting samen groter zijn dan de EU. Nederlandse en Engelse bedrijven worden nu al overgenomen door voormalige kolonien.

Dit komt door 3 dingen:

De politiek doet niets om kennis het land in te laten, en erin te houden (Verdonk hield een paar jaar geleden zelfs Chineese studenten het land uit (terwijl die zo'n 10,000¤ betalen voor een jaar studie in NL, en die ook bekent staan dat ze na hun studie blijven in het landna). Ook is de belasting druk te hoog - en als men dan ziet dat (bijv) een radioloog in de USA 3x (!) zoveel kan verdienen is de keuze snel gemaakt.

Nederlanders hebben geen vechters mentaliteit: Als generatie na de baby boom hebben we het altijd makkelijk gehad, de economie groeide alleenmaar en zelfs met weinig inzet kon je ruim leven. Dit in contrast met de rijzende landen nu - die allemaal een generatie hebben die echt had moeten werken om te overleven.

Bedrijven doen niet genoeg om de vergrijzings overgang goed te regelen; er zal een golf van pensioenen komen, en er wordt niet genoeg aandacht besteedt aan het overgeven van de kennis en ervaring van de ouderen naar jongeren. Met hun pensioenen zal een hoop kennis/ervaring verdwijnen.
pi_47821494
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 01:01 schreef maartena het volgende:
Er is volgens de statline database in 2005 trouwens ook 1 persoon naar Noord Korea geëmigreerd.
Een ambassademedewerker ofzo ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2007 @ 12:37:41 #40
862 Arcee
Look closer
pi_47826219
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 23:26 schreef StefanP het volgende:
Belasting Nederland: 20% BTW, 40% loonbelasting, gemeentelijke heffingen en nog 100 andere belastingen
Belasting VS: 6% BTW, 25% loonbelasting
Door die lage belastingen in de US wordt er ook weinig aan onderhoud aan infrastructuur gedaan. De infrastructuur ziet er in Nederland verzorgd uit.

Oh, en je hoeft hier ook geen noodaggregaat in de tuin te hebben staan, omdat je bang bent dat je een tijd zonder stroom zit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_47827240
De vraag is of dat door iedereen als voordeel wordt gezien. Jij ziet de verzorgingsstaat als nuttig, ik zie hem als ineffecient en betuttelend. Er is dus niet een universele gedachte over wat nu een fijn leven is.
pi_47827889
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:07 schreef Fastmatti het volgende:
De vraag is of dat door iedereen als voordeel wordt gezien. Jij ziet de verzorgingsstaat als nuttig, ik zie hem als ineffecient en betuttelend. Er is dus niet een universele gedachte over wat nu een fijn leven is.
Klopt, dus slecht universele zaken als prijs/kwaliteit van gezondheidszorg, corruptie bij de overheid, prijs van wonen inclusief alle vergunningen enz kan je vergelijken. Dan komt NL er zo slecht nog niet af. Of je sociaal wilt zijn of niet is een keuze en voor mensen die goed verdienen en weinig hulp behoven is minder sociaal zijn niet onverstandig.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2007 @ 13:27:17 #43
862 Arcee
Look closer
pi_47827904
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:07 schreef Fastmatti het volgende:
Jij ziet de verzorgingsstaat als nuttig, ik zie hem als ineffecient en betuttelend.
Nou nee hoor, zo zie ik 'm ook (vrijheid blijheid, laat mensen zelf keuzes maken), maar dit specifieke punt hoef je niet per se negatief uit te leggen, dat wilde ik er maar mee zeggen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_47828114
Politieke lading van deze topicreeks is er niet echt (meer).
Schopje naar GC.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47844251
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:26 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Klopt, dus slecht universele zaken als prijs/kwaliteit van gezondheidszorg, corruptie bij de overheid, prijs van wonen inclusief alle vergunningen enz kan je vergelijken. Dan komt NL er zo slecht nog niet af.
Dat kun je dus niet zomaar zeggen. We praten hier alleen maar over gemiddelden en als je alleen daar naar kijkt heb je gelijk. Maar helaas bestaat Jan Modaal niet dus je kunt hier geen absolute uitspraak over doen.

Drie dagen wachten voor een afspraak met de huisarts vind ik persoonlijk geen kwaliteit. Ja, in Afrika heb je helemaal geen huisarts. Echter gaat vrijwel niemand naar onontwikkelde landen.
quote:
Of je sociaal wilt zijn of niet is een keuze en voor mensen die goed verdienen en weinig hulp behoven is minder sociaal zijn niet onverstandig.

Sociaal hoeft niet te betekenen dat de Staat alles moet regelen. Het is dan ook geen toevallig dat liefdadigheid niet bij socialisten voorkomt.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:22:01 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47844535
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:10 schreef du_ke het volgende:
Een ambassademedewerker ofzo ?
Ambassadepersoneel "emigreert" niet. D.w.z., ze krijgen een speciale diplomatieke status in dat land, maar kunnen op elk gewenst moment gevraagd worden om te vertrekken. Zodoende krijgt ambassade personeel ook niet officieel de status van immigrant in het land waar ze heen gaan. Ze komen ze bijvoorbeeld na 5 jaar niet in aanmerking voor het aannemen van de nationaliteit van dat land, etc, etc.

Alhoewel een ambassademedewerker voor vrij lange tijd in het buitenland zal werken, werken ze in principe voor de Nederlandse staat.

Ik gok dat het om iemand gaat die werkt voor een internationale hulporganisatie ofzo die door allerlei internationale deals bijvoorbeeld voedseltransporten mag overzien, of iets in die trend, en daarvoor een paar jaar in Noord Korea moet wonen ofzo..... de kans is we erg groot dat ie wel in het "buitenlanders-compound" woont, de wijk waar ook alle ambassade personeelsleden wonen, en waar een "westerse" supermarkt zit waar een normale Noord-Koreaan nooit mag komen etc....
-
pi_47846867
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:13 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat kun je dus niet zomaar zeggen. We praten hier alleen maar over gemiddelden en als je alleen daar naar kijkt heb je gelijk. Maar helaas bestaat Jan Modaal niet dus je kunt hier geen absolute uitspraak over doen.
Dat kan je wel denk ik. De gemiddelde koopprijs van een huis met zoveel kuub en zo'n staat is hier het dubbele van die in de states.
quote:
Drie dagen wachten voor een afspraak met de huisarts vind ik persoonlijk geen kwaliteit. Ja, in Afrika heb je helemaal geen huisarts. Echter gaat vrijwel niemand naar onontwikkelde landen.
In vergelijking met Duitsland bijvoorbeeld betalen we grofweg evenveel voor de gezondheidszorg, maar daar is die stukken beter. Goed te vergelijken dus.
quote:

Sociaal hoeft niet te betekenen dat de Staat alles moet regelen. Het is dan ook geen toevallig dat liefdadigheid niet bij socialisten voorkomt.
Noem mij eens een land met een zwaar kapitalistische instelling waar net zo weinig mensen serieus armoede lijden als in NL? De states doneert weliswaar honderden miljarden aan liefdadigheid, maar er zijn nog steeds tientallen miljoenen mensen die geen aanspraak op de gezondheidszorg kunnen maken, ondanks het feit dat dat een primaire levensbehoefte is. Zéér sociaal hoor
pi_47847723
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:13 schreef Fastmatti het volgende:
De personen die wel naar dat soort landen gaan leven meestal niet zoals de lokale bevolking dat doet en hebben waarschijnlijk een betere kwaliteit van leven dan dat ze in NL hadden, bedienden, chauffeurs, grote villas, prive scholen, prive ziekenhuizen, etc.
pi_47854146
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:56 schreef syf het volgende:

[..]

De personen die wel naar dat soort landen gaan leven meestal niet zoals de lokale bevolking dat doet en hebben waarschijnlijk een betere kwaliteit van leven dan dat ze in NL hadden, bedienden, chauffeurs, grote villas, prive scholen, prive ziekenhuizen, etc.
Klopt. Daar betaal je voor en daarom schreef ik prijs/kwaliteit. En dan is NL nog steeds zo slecht niet.
pi_47858436
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:06 schreef maartena het volgende:

[..]

* tekst
In Amerika is juist geen sprake van assimilatie, maar accomodatie. Er is geen uniforme bevolking, maar een aan elkaar aangepaste hoeveelheid bevolkingsgroepen.
Geen referral hier.
pi_47858954
TVP
pi_47859007
Van jongs af aan wil ik al in een ander land wonen. Vanaf mijn twaalfde ben ik geinteresseerd in de VS. Hoe ze daar reageerden na 9/11 vinden veel mensen verschrikkelijk (dat nationlistisch gelul), maar ik vind dat prachtig.

Verder emigreren omdat hier alles slecht is geregeld is onzin. In andere landen zal het echt niet beter gaan.
pi_47859420
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:22 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

In Amerika is juist geen sprake van assimilatie, maar accomodatie. Er is geen uniforme bevolking, maar een aan elkaar aangepaste hoeveelheid bevolkingsgroepen.
Idd, iedereen is lekker zichzelf en gaat wel goed lijkt het
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')